back to top
2024. május 27. 00:17
KezdőlapMotoGPMartín nyerte a körömrágós Le Mans-i futamot, Marc Márquez az utolsó körben...

Martín nyerte a körömrágós Le Mans-i futamot, Marc Márquez az utolsó körben előzte meg Bagnaiát

Jorge Martín nyerte a Francia Nagydíjat a MotoGP-ben, legyőzve Marc Márquezt és Francesco Bagnaiát. A nyolcszoros világbajnok a legvégén orozta el a második helyet a címvédő elől.

A Moto3-as és a Moto2-es verseny után a MotoGP főfutamával zárult a Francia Nagydíj hétvégéje. Ahogyan szombaton, úgy vasárnap is a sprintfutamot megnyerő Jorge Martín indult az élről, mellőle pedig Francesco Bagnaia, illetve Maverick Viñales várta a piros lámpák kialvását. A futam száraz körülmények között indult, de nem volt garancia rá, hogy ez így is marad. Ami a gumiválasztást illeti, előre a lágyat választó Augusto Fernández kivételével mindenki kemény abroncsot tett fel, hátra pedig az egész mezőny lágyat választott.

Martín történelmi magasságokba jutott, Marc Márquez már a Q1-ben elvérzett a Le Mans-i időmérőn

Bagnaia ezúttal sokkal jobban rajtolt, és megelőzte Martínt, és bár a spanyol versenyző visszatámadott, nem járt sikerrel. A pályáról lesodródó Viñales az ötödik helyre esett vissza Aleix Espargaró és Fabio Di Giannantonio mögé. Marc Márquez ezúttal is jól kezdett, és a tizenharmadikról a nyolcadik helyig jött előre.

A 2. körben Pedro Acosta is megelőzte Viñalest, így feljött az ötödik pozícióba. Egy körrel később Marc Márquez elment Enea Bastianini mellett, míg előtte hármas csata alakult ki a harmadik helyért. Előbb Di Giannantonio bújt be Viñales mellé, de utóbbi vissza tudott térni a harmadik helyre, majd Acosta próbált előzni, de bukott, ami a szezon során először történt meg futamon.

A 4. körben Marco Bezzecchi megelőzte Bastianinit, de a gyári Ducati pilótája vissza tudta előzni márkatársát, aki aztán a szombati naphoz hasonlóan ismét elesett. A következő percekben nem változott az élmezőny sorrendje, de az első négyes ellépett Viñalestől, akit Marc Márquez a 7. kör elején megpróbált megelőzni, de az ifjabbik spanyol pilóta a sikánban vissza tudott jönni elé.

Egy körrel később Espargaró hibázott, aminek következtében Di Giannantonio maga mögé utasította, de csak néhány pillanat erejéig. Ennek következtében leszakadtak Bagnaiáról és Martínról, Viñalesék pedig utolérték őket. A 10. körben aztán a harmadik-negyedik helyen változott a sorrend, hiszen Di Giannantonio elment Espargaró mellett, és ezúttal meg is tartotta a pozíciót.

Egy körrel később Espargaró ismét hibázott, aminek következtében előbb csapattársa, majd Márquez is megelőzte őt. A 12. körben aztán előbb Di Giannantonio hibázott, de szerencséjére meg tudta tartani a harmadik helyet. Néhány másodperccel később Bastianini vetődött be Espargaró mellé, utóbbinak pedig ki kellett mennie a bukótérbe, és a nyolcadik helyre, Fabio Quartararo mögé esett vissza. Az olasz pilótát vétkesnek találták a spotfelügyelők, és egy hosszú körre ítélték, bár a kiírás szerint a kanyar átvágásáért. A gyári Ducati pilótája Miguel Oliveira mögé, a kilencedik pozícióba jött vissza a szankció letöltése után.

A 14. körben Viñales hibázott a 8-as kanyarban, amit Márquez ki is használt, amivel már a negyedik pozícióban haladt. Mögöttük Espargaró próbálkozott Quartararo ellen, de a hazai közönség kedvence vissza tudta verni a támadást. A következő kör végén Joan Mir volt az újabb eleső pilóta.

A 16. körre Márquez utolérte Di Giannantoniót, és a következő kör első sikánjában be is vetődött. Elődje azonban rendkívül agresszív volt, és vissza tudta verni a támadást, a Gresini pilótája alatt pedig a pálya külső ívére sodródott, és épphogy be tudott sorolni Viñales elé. Ugyanebben a körben a franciák nagy bánatára Quartararo is bukott, majd Jack Miller is a kavicságyban kötött ki, Oliveira pedig a bokszba hajtott.

A 18. körben Márquez már sikerrel járt, miután a Dunlop-sikánban megtámadta Di Giannantoniót, aki besokallt, így Viñales is elment mellette. A VR46 pilótája ráadásul egy hosszú körös büntetést is kapott. Eközben Martín ismét utolérte Bagnaiát az élen, és a 18. körben a Pramac motorosa meg is támadta a címvédőt, és bár egy időre elé került, a gyári Ducati pilótája visszavágott elé.

Egy körrel később viszont Martín már sikerrel járt, és átvette a vezetést, miközben Márquez rohamosan közeledett az élen motorozó kettősre. Sőt, a 22. kör kezdetére a nyolcszoros világbajnok már közelebb volt Bagnaiához, mint ő Martínhoz. A 23. körben aztán Márquez volt az első, aki próbálkozott, ám ekkor nem volt reális esélye az előzésre.

Három körrel a vége előtt Martín hibázott, és ismét közvetlenül egymás mögött motorozott az első hármas. Bagnaia azonban nem tudta visszavenni a vezetést, és Márquez sem tudta kihasználni az apróbb kalamajkát. Az utolsó kör elején Bagnaia volt közel Martínhoz, de hamarosan Márquez is utolérte őket. Végül aztán Márquez volt az, aki előzött, és feljött a második helyre, Bagnaia pedig nem tudott visszatámadni. Ennek köszönhetően Martín ellógott, és már nem volt veszélyben a győzelme, amivel 38 pontra növelte előnyét a címvédővel szemben. Mögöttük végül Bastianini, Viñales és Di Giannantonio, Franco Morbidelli pedig hetedik lett.

A MotoGP Le Mans-i főfutamának végeredménye