Gino Borsoi, a Pramac csapatfőnöke kijelentette, istállója jövőre is a Ducati gyári motorjait fogja használni, vagyis nem vált Yamahára. Nem kizárt, hogy mindez azt jelenti, hogy amennyiben Marc Márquez nem kapja meg 2025-re a gyári csapat ülését, távozik az olasz gyártótól.
A pályán zajló események mellett a MotoGP rajongóit leginkább az izgatja, hogy Enea Bastianini, Jorge Martín vagy Marc Márquez kapja meg a gyári Ducati ülését jövőre. Csütörtökön felröppent a pletyka, hogy a Pramac versenyzője lesz a befutó, ám hivatalos megerősítés egyelőre nincs, és a hétvégén nem is várható.
Eldőlt? – értesülések szerint Martín és a Ducati közel kerültek a megállapodáshoz
Ugyanakkor egy másik fontos kérdésre lényegében választ kaptunk, még ha nem is hivatalos közlemény formájában. A Yamaha nem titkolt célja, hogy jövőre ismét egy szatellitcsapattal vágjanak neki a világbajnoki szezonnak. Bár a VR46 és a Gresini is felmerült mint lehetséges célpont, végül a Pramacra mutatkozott a legnagyobb esély.
Yamaha, Martín, Marc Márquez, Aldeguer – a Pramac főnöke állást foglalt a fontos kérdésekben
Utóbbi csapatfőnöke, Gino Borsoi azonban péntek délelőtt kijelentette, hogy nem lesz változás „Jövőre is gyári Ducatijaink lesznek” – nyilatkozta az olasz expilóta. Mindez pedig több szempontból is rendkívül fontos, a pilótapiacot alapjaiban befolyásoló kijelentés, hiszen így lényegében eldőlt, hogy nem hat, hanem továbbra is nyolc hely lesz a jelenlegi legerősebb gyártónál, a Yamaha pedig minden bizonnyal hoppon marad.
Borsoi ráadásul azt is hangsúlyozta, hogy gyári, vagyis 2025-ös Ducatikat fognak kapni. Ez pedig Marc Márquez jövőjére is hatással lehet, már amennyiben az értesülések helytállóak, és a gyári csapat valóban nem őt fogja választani. A nyolcszoros világbajnok ugyanis csütörtökön leszögezte, hogy a Pramac számára nem opció.
Azt viszont korábban elmondta, hogy a Gresininél adott esetben szívesen maradna, de azzal a feltétellel, hogy gyári motorral versenyezhet. Ennek viszont így jelentősen lecsökkent az esélye, hiszen, mint kiderült, a gyári istálló mellett továbbra is a Pramac kapja meg az adott évi technikát. Igaz, 2022-ben öt gyári gépet indítottak, hiszen az akkor a VR46-nál szereplő Luca Marini is Desmosedici GP22-est kapott, vagyis talán jövőre is meg lehetne oldani, de persze nem ismerjük a különböző szerződések részleteit.
Marc Márquez és Di Giannantonio is három vasat tart a tűzben
Ami pedig a Pramac 2025-ös felállását illeti, az borítékolható, hogy a gyári alakulat döntésétől függetlenül Martín távozik a csapattól. A spanyol versenyző helyére jó eséllyel a jelenleg a Moto2-ben versenyző Fermín Aldeguer érkezik, akiről egyelőre csak az a biztos, hogy a Ducatinál kezdi meg a királykategóriás pályafutását, de már ennek bejelentése után is azt kommunikálták a felek, hogy a Pramac a prioritás. A másik üléssel kapcsolatban hatalmas a kérdőjel: Franco Morbidellinek vélhetően javulnia kell az eddigiekhez képest, ha meg akarja tartani a helyét, és egyelőre nincs is igazán komoly utódjelölt.
Kiderült, melyik csapat motorjára ültetné fel a jövőre debütáló Aldeguert a Ducati