Raúl Fernández és Fabio Quartararo életét is karfájdalom nehezítette az Olasz Nagydíj hajrájában. Előbbi már hetek óta kompartment szindrómában szenved, és a mugellói teszt másnapján kés alá fekszik, utóbbinál viszont a motoron kell változtatni a probléma megszüntetéséhez.
Raúl Fernández a tizenkettedik, míg Fabio Quartararo a tizennyolcadik helyen ért célba az Olasz Nagydíjon. Ez mindkettőjük számára visszaesést jelent az előző, montmelói fordulóhoz képest, ám mindez nem a véletlen műve. Kiderült ugyanis, hogy mind a Yamaha, mind a Trackhouse versenyzője karfájdalmakkal küszködött, ám más-más okokból.
A spanyol motoros már hetek óta kompartment szindrómában, vagyis angolul „arm pumpban” szenved, vagyis már a MotoGP-karrierje egyik, ha nem a legjobb hétvégéjét jelentő Katalán Nagydíjon is ez hátráltatta. A 23 esztendős pilóta bő egy éve már kés alá feküdt hasonló okokból, és úgy döntött, hogy most is ezt fogja tenni.
„Az év eleje óta ismét kompartment szindrómával küszködöm, és ez most nagyon nehéz volt, ezért kedden újra át kell esnem egy műtéten – nyilatkozta. – Most nagyon nehéz volt kontrollálni a motort, különösen az utolsó hét körben. Próbáltam a lehető legjobban befejezni a futamot, de nagyon nehéz volt, és örülök, hogy van megoldás a problémára. Biztos vagyok benne, hogy a jövőre nézve minden rendben lesz, és remélem, hogy az operáció után tudunk javulni, mivel most rengeteg energiát kellett tartalékolnom a verseny utolsó szakaszára, és túl sokat gondoltam a jobb karomra. Mindenesetre elégedett vagyok a hetedik fordulóval. A csapatom hisz bennem, és én is hiszek bennük. Napról napra közelebb kerülünk a gyári Apriliákhoz, és még a karproblémáimmal együtt is közel voltunk Aleix [Espargaróhoz] és Maverick [Viñaleshez].”
Bagnaia már a rajtnál lenullázta büntetését, Bastianini lehajrázta Marc Márquezt és Martínt
A keddi időpont nem véletlen, hiszen hétfőn még fontos dolga van, hiszen a mezőny marad Mugellóban, ahol kollektív tesztet rendeznek. Fernández pedig ismét kipróbálhatja az idei Apriliát, amelyet a nyári szünet után használhat először éles körülmények között. „Itt lesz a teszt, és ez fontos Raúl számára, mert ismét tesztelni fogja a ’24-es motort, ezúttal viszont mélyebben belemegyünk a részletekbe, mivel ez lesz az utolsó lehetőség, mielőtt használni kezdi” – jelentette ki Davide Brivio, a Trackhouse csapatfőnöke.
Fernándeznek nem kell majd futamot kihagynia, hiszen a következő, asseni forduló csak szűk négy hét múlva esedékes. Azonban nem ő volt az egyetlen, aki karfájdalmakkal küszködött a vasárnapi futam során, hiszen a Yamaha pilótáit is ez hátráltatta. Quartararo szerint azonban neki nincs szükségre újabb beavatkozásra, sokkal inkább a motoron kell változtatni.
„Alapvetően nagyon kemény futam volt, különösen fizikai szempontból – kezdte. – Volt egy kis gond a karommal, az utolsó tíz körben nem igazán tudtam jól motorozni. Ez nem kompartment szindróma, egyszerűen a karom a határon van, amikor ilyen pályán motorozunk. Többet vártunk ettől a versenytől. Amikor kicsi a tapadás, akkor szenvedünk. Remélhetőleg találunk megoldást arra, hogy könnyebbé tegyük a motorozást. Van néhány dolog, amelyet a tesztre terveztünk, hogy leküzdjük az egyik legnagyobb gyengeségünket. Ha ez ilyen téren segít, akkor szerintem a motorozás fizikai nehézségén is segíteni fog.”