back to top
2024. július 14. 22:00
KezdőlapMotoGPRiválisai elemezték Martín bukását, Miller és Viñales ugyanazt tette felelőssé

Riválisai elemezték Martín bukását, Miller és Viñales ugyanazt tette felelőssé

Jorge Martín az első helyről bukott a Német Nagydíj főfutamán. Az esésről később Luca Marini, Jack Miller és Maverick Viñales is megszólalt. Utóbbi kettő egyaránt kiemelte, hogy a Sachsenring 1-es kanyarja kimondottan trükkös.

Vasárnap drámai módon veszítette el a teljesen biztosnak látszó győzelmét Jorge Martín. A spanyol pilóta szinte végig vezette a Német Nagydíj főfutamát, de nem tudott eljutni a kockás zászlóig. Az utolsó előtti körben, amikor nagyjából öt tizedmásodperces előnye volt az őt üldöző Francesco Bagnaiával szemben, bukott a Sachsenring 1-es kanyarjában. Ezzel a diadal mellett a listavezetői pozícióját is elveszítette, hiszen a nyári szünetet így Bagnaia töltheti a tabella első helyén.

Martín esését nyugodtan lehet furcsának nevezni, mivel addig végig ellenőrzés alatt tartotta a versenyt. A bukás már csak a körülményei miatt is beszédtémát szolgáltatott a futam után, így többek között – a Hondával az első pontjait megszerző – Luca Marini is megszólalt róla. „Véleményem szerint [Martín] elég későn fékezett, már a fehér vonal után, pedig az az 1-es kanyar előtti fékezési pont – nyilatkozta Marini a Motomatters.com-nak. – Úgy gondolom, a fékezés közben rájött, hogy kissé túlságosan is mélyre ment, hiszen a jobb lábát elég szélesen kitette, bár abból még visszajött. Aztán meg szerintem nem volt biztos benne, hogy be tudja-e fordítani a motort, de akkor azt mondhatta magának, hogy »oké, megpróbálom«. Bár talán jobb szélesre futni, és két tizedet veszíteni, mint bukni a vezetést [a tabella élén]. Kár érte, de Pecco szempontjából jobb így.”

Martín: Visszahelyeztük a nyomást Bagnaiára, az ilyen hibák nélkül nehéz lesz engem legyőzni

Jack Miller is elmondta a véleményét Martín eséséről. Az ausztrál motoros az 1-es kanyar összetettségét hangsúlyozta ki. „Megpróbálod megállítani a motort, de aztán pont az [1-es kanyar] legkritikusabb pontján a pálya beesik [lejteni kezd] – magyarázta Miller. – De miután párszor már kockáztattál ott, vagyis későn fékeztél, akkor azt gondolod, hogy »na, megvan«. Majd elkezdesz közeledni a lejtőhöz, és tudod, hogy ott túl fogod terhelni az elejét. Ez néhányszor velem is megtörtént a verseny során, ott ahol már majdnem elkezded felállítani [a motort]. Ott választhatsz: vagy elkezded felállítani, vagy teljesen bedobod magad. Nem hiszem, hogy ott valaha is teljes erővel fékezne valaki. Persze mindig van egy kis mozgástér.”

Az 1-es kanyar trükkössége Maverick Viñalesnek is eszébe jutott. Viszont az Aprilia versenyzője szerint a Martínra közeledő Bagnaiának is volt szerepe az esésben. „Azt hiszem, hogy akkor [mindketten] a határon motoroztak – elemezte Viñales. – Az [esést] megelőző köreik közel 1:20 másodpercesek voltak, ami pedig elég gyorsnak tekinthető a verseny vége felé. Ráadásul az 1-es kanyar nagyon trükkös… Velem [vasárnap] reggel történt meg ott az, hogy a kelleténél jobban megálltam a motorral, és így amikor gázt adtam, akkor a [domb] gerincénél voltam. Szóval ott nagyon óvatosnak kell lenni.”

Bagnaia látta, hogy Martín túlerőlteti, Marc Márqueznek a győzelemnél is többet ér a kettős dobogó