Jorge Lorenzo kijelentette, Jorge Martín nem bírta Francesco Bagnaia nyomását a Német Nagydíj hajrájában, ezért esett el, ráadásul az is bosszanthatja, hogy a Ducati által kirekesztettnek érzi magát. A 37 éves expilóta méltatta Marc Márquezt, az Apriliát és a KTM-et viszont már kevésbé.
Drámaian végződött a Német Nagydíj az előző hétvégén: Jorge Martínnak már csak két kör kellett volna ahhoz, hogy megismételje Francesco Bagnaia asseni teljesítményét, és az időmérő, valamint a sprint után a főfutamot is megnyerje. Az utolsó előtti körben azonban az 1-es kanyarhoz érve elesett, így pont nélkül zárta a vasárnapot.
Bagnaia úgy hiszi, ha Martín nem bukik, az egyik legnagyobb csatájukat hozhatta volna az utolsó kör
A Pramac motorosának hibáját néhány vetélytársa is kielemezte: Luca Marini egykori márkatársa felelősségét, míg Jack Miller, illetve Maverick Viñales az első kanyar trükkösségét emelte ki. Persze nemcsak ők szólaltak meg a témában, hanem például Jorge Lorenzo is, aki saját podcastjában fejtette ki álláspontját arról, hogy mi vezetett a bukáshoz.
Riválisai elemezték Martín bukását, Miller és Viñales ugyanazt tette felelőssé
„Véleményem szerint ez egy kihagyott lehetőség volt Jorge számára, mivel nem tudott ellenállni Pecco nyomásának – jelentette ki. – Az egyik kedvenc pályáján versenyzett, és tudta, hogy az olasz előtt kell maradnia, hogy növelje összetettbeli előnyét. Ennek ellenére mindkettőjüket, mondjuk azt, hogy robotnak tartom, nem beszélve a Ducati értékéről.”
Az ötszörös világbajnok úgy véli, egy-egy területen mindketten előreléptek az elmúlt időszakban, ám egyvalamiben jelenleg Bagnaia egyértelműen erősebb. „A regnáló világbajnok a robbanékonyságban fejlődött, míg az ibériai a kiegyensúlyozottságban, ugyanakkor piedmonti azt mutatja, hogy érzelmileg jobban tudja kezelni” – magyarázta.
Martín: Visszahelyeztük a nyomást Bagnaiára, az ilyen hibák nélkül nehéz lesz engem legyőzni
Lorenzo szerint ráadásul Martín fejében nem csupán az elvesztegetett diadal van benne, illetve az, hogy 20 pontos előny helyett 10 egységnyi hátrányban vonulhatott nyári szünetre, hanem az a tény is, hogy a Ducati nem őt választotta a gyári csapat jövő évi versenyzőjének. „Az eldobott győzelem és az elbukott vezetés miatti frusztrációja mellett úgy érzi, a gyártó kirekesztette – vélekedett honfitársa. – Most körülbelül egy hónapnyi pihenés áll előtte, és képesnek kell lennie a negatívumot pozitívummá alakítani.”
A Yamaha, a Ducati és a Honda egykori MotoGP-versenyzője egy másik spanyol motorosról is véleményt mondott. Marc Márquez annak ellenére ért célba másodikként, hogy pénteken megsérült az óriási bukásában, technikai hibák hátráltatták, majd aztán a tizenharmadik helyről kellett indulnia, és egy ütközés is megnehezítette az életét.
Mindent az eredményért: Marc Márquez a fájdalmat választotta a kényelmesebb motor helyett
„A [Franco] Morbidellivel történt első összeérés után felfúvódott a légzsákja – mondta a nyolcszoros világbajnok egykori riválisa. – Ilyen körülmények között nehéz megbirkózni az irányváltásokkal, és az ember annak a veszélynek van kitéve, hogy körönként fél és egy másodperc közötti időt veszít. A sérülések ellenére bebizonyította, hogy fizikailag erősebb a többieknél.”
A sachsenringi futamon a Ducati kisajátította volna az első hat helyet, ha nincs Martín esése. Azonban a másik két európai gyártó számára így is csak Miguel Oliveira hatodik, illetve Pedro Acosta hetedik pozíciója volt a legjobb eredmény azon a versenyen. Lorenzo számára mindkét márka csalódást okozott. „Az Aprilia és a KTM messzebb vannak, mint gondoltam – fogalmazott. – Bizonyos hétvégéken az osztrákok azt a benyomást keltették, hogy a Ducati szintjén vannak, de most már nem ez a helyzet.”
Binder szerint az élmezőny tagjai „egy másik ligában játszottak” a Német Nagydíjon