Danilo Petrucci hosszabbított a Barni Racinggel, és így a korábbi MotoGP-pilóta jövőre biztosan a Superbike-világbajnokság mezőnyéhez fog tartozni. A csapat tulajdonosa ekkor elárulta, hogy a jövőben szeretnének egy második motort is versenyeztetni.
2012 és 2021 között szerepelt teljes szezonos pilótaként a MotoGP-ben Danilo Petrucci. Ebben az időszakban összesen tíz alkalommal állhatott fel a dobogóra, kétszer annak a tetejére. 2023-ra átette a székhelyét a tengerentúlra, és lehúzott egy idényt a MotoAmerica Superbike-bajnokságában. A Ducatit képviselve pedig közel volt ahhoz, hogy felérjen a csúcsra, hiszen a végelszámolásnál csak 20-szal maradt el a győztes Jake Gagne pontszámától.
Nem meglepő, hogy ezután a Superbike-világbajnokságból keresték meg: korábbi csapata, a Barni Racing hívta. Petrucci jó emlékeket őrizhetett az alakulatról, hiszen még 2011-ben velük lett második az Superstock 1000-es Európa-bajnokságon. Terni születte így elfogadta az ajánlatot, és tavaly már Álvaro Bautistáékkal csatázott. Ezt pedig egészen eredményesen tette, hiszen az előző idényben három dobogóig jutott. Idén aztán tovább tudta emelni a lécet, hiszen már most négynél tart, és az összetettbeli hatodik helyével pillanatnyilag ő a legjobb független versenyző.
Petrucci elérzékenyült: Három hónapja majdnem meghaltam, most pedig ismét a dobogón állok
A szerződése viszont lejárt volna az idény végén. Ám nemrég bejelentették, hogy a 33 éves pilóta egy évvel meghosszabbította a szerződését a Barnival, így jövőre biztosan a mezőny tagja lesz. Ennek alkalmával megszólalt a csapat tulajdonosa, Marco Barnabò, aki azt is elárulta, hogyan szeretnék fejleszteni az istállót.
„Danilo szerződésének meghosszabbítása mindig is az egyik elsődleges célunk volt – mondta Barnabò. – Tisztában vagyunk azzal, hogy mennyire értékes, és bízunk a képességeiben. Nagyon örülök annak, hogy a következő szezonban is együtt dolgozhatunk vele. Egy olyan úton járunk, amely eddig is nagyszerű eredményeket hozott, például a nemrég véget ért portimãói hétvégén. Az a célunk, hogy 2024-ben és 2025-ben megszerezzük a független csapatok bajnoki címét, és felálljunk a dobogó legfelső fokára egy Superbike-futam után. Szeretném megköszönni Danilónak a csapat iránti bizalmát és megbecsülését, valamint minden szponzorunknak a támogatást, akik szintén nagyon akarták ezt a szerződéshosszabbítást.”
„A Sparkkal [a névadó szponzorunkkal] közösen azon dolgozunk, hogy még tovább fejlesszük a csapatot: egy második Panigale V4-et is szeretnénk indítani a Superbike-világbajnokságon. Ez mindig is szerepelt a céljaink között, szóval azt szeretnénk, ha lenne egy másik versenyzőnk is Danilo mellett.”
Azt persze még nem hozták nyilvánosságra, hogy kit ültetnének fel arra az esetleges második Ducatira. Viszont az nem jelentene meglepetést, ha Nicholas Spinelli is a jelöltjeik között lenne. A csapat 2009-ben debütált a Superbike-világbajnokságon, 2015 óta pedig teljes szezonos nevezőként vannak jelen. Azonban az eddigi egyetlen győzelmüket mégis az a Spinelli aratta, aki a sérült Petruccit helyettesítette az idei asseni fordulóban. A fiatal olasz tehetség a jó gumistratégiának és némi szerencsének köszönhetően tudta behúzni az esős futamot.
Zseniális gumiválasztás és hatalmas mázli után megvan a csoda, a beugró Spinelli nyert Assenben