A Supersport világbajnokság mezőnyének egy része az Estoril versenypályán vesz részt egy kétnapos teszten a héten, köztük Sebestyén Petivel és csapattársával. Az első nap négy egyórás tesztelésből csak az első zajlott száraz körülmények között, a nap többi részében esett az eső.
A világbajnok Dominique Aegerter a kedd délelőtti első edzésen még száraz pályán a nap legjobb idejét motorozta, a többi három gyakorlás már vizes aszfalton zajlott.
„Észak-Európával ellentétben nálunk rossz az idő” – panaszkodott Kervin Bos, a Ten Kate Yamaha csapatfőnöke. „Hideg van, nem tudtunk semmi használhatót kipróbálni.”
Aegerter 1:40.485-es idő ért el, ami majdnem 0.9 másodperccel jobb, mint a meglepően erős, második helyen végző Andy Verdoia (GMT94 Yamaha) ideje.
A második edzésen a vizes pályán a Team EAB Yamaha versenyzője, Glenn van Straalen teljesített kiemelkedően, 1:56.990 alatt a nap legjobb időeredményét érte el esőben. A holland a harmadik edzésen is az első helyet szerezte meg. A negyedik tréninget azonban kihagyta, amelyen az újonc Alessandro Zetti a Kallio Yamaha csapatából érte el a legjobb eredményt.
Sebestyén Peti az első két szakaszban lépett pályára, a hetedik, illetve ötödik helyen végzett időeredményével az adott etapokban.
Az első nap után Dominique Aegerter az alábbiak szerint nyilatkozott:
„Sajnos az időjárás Estorilban sem fogadott minket túl barátságosan. Amikor elestem, egy kicsit megütöttem csípőm jobb oldalát. Ez volt az első bukásom a Yamaha R6-ossal. A szerdai időjárás-előrejelzés sem ígérkezik jobbnak. Remélem, hogy a testem jól regenerálódik éjszaka. Még mindig sok munka vár rám.”
„Reggel még nagyon jók voltak a körülmények, mert száraz pálya fogadott és a tapadási viszonyok is rendben voltak. Erősen kezdtünk és rögtön nagyon gyors tudtam lenni.” – mondta a Yamaha versenyzője. „Az edzés végére mindössze 0.2 másodperccel maradtam el a tavaly májusi Superpole időmtől. Végül azonban csak 17 vagy 18 kört tudtunk megtenni száraz pályán. A délutáni heves esőzés miatt nem lett volna értelme bármit is kipróbálni, vagy felesleges kockázatot vállalni.”
Köridők az első napon:
Összehasonlításképpen: Isaac Vinales (Yamaha) 2020-ban 1:40.053 alatt motorozta a leggyorsabb versenykört, Andrea Locatelli (Yamaha) 1:39.520-as idővel tartja a pole rekordot.
1. etap | 2. etap | 3. etap | 4. etap | |||
1 | Dominique Aegerter | Yamaha | 1:40.485 | 1:58.062 | – | – |
2 | Andy Verdoia | Yamaha | 1:41.354 | – | – | – |
3 | Lorenzo Baldassarri | Yamaha | 1:41.366 | 2:01.426 | – | – |
4 | Glenn van Straalen | Yamaha | 1:41.571 | 1:56.990 | 1:57.341 | – |
5 | Jules Cluzel | Yamaha | 1:41.881 | 2:01.425 | – | 2:01.551 |
6 | Hannes Soomer | Triumph | 1:42.234 | 1:58.277 | 2:00.910 | – |
7 | Peter Sebestyen | Yamaha | 1:42.431 | 2:00.246 | – | – |
8 | Leonardo Taccini | Yamaha | 1:43.178 | 1:58.018 | 2:01.037 | – |
9 | Ondrej Vostatek | Yamaha | 1:43.590 | 2:14.339 | – | – |
10 | Raffaele De Rosa | Ducati | 1:43.901 | 2:12.890 | 2:12.026 | – |
11 | Alessandro Zetti | Yamaha | 1:45.400 | 2:00.254 | 2:06.065 | 1:58.087 |
12 | Unai Orradre | Yamaha | 1:46.310 | – | – | – |
13 | Patrick Hobelsberger | Yamaha | – | 2:12.069 | – | 2:09.668 |