Fabio Quartararo úgy véli, Toprak Razgatlıoğlu azért nem lesz a MotoGP versenyzője, mert tisztában van vele, hogy ott nem fog nyerni. Egy korábbi pilótából lett szakértő szerint a török motorosnak időre lenne szüksége, amit a Yamaha nem tud neki megadni.
Toprak Razgatlıoğlu április elején tesztelte a Yamaha MotoGP-ben használt motorját, az M1-est. Ennek kapcsán felmerült a kérdés, hogy a 20201-es Superbike-világbajnokság győztese esetleg ülést kap a japánoknál az általában alulteljesítő Franco Morbidelli helyén. Menedzsere nemrég kijelentette, hogy a maga részéről ő nem váltana sorozatot, és Fabio Quartararo szerint ez nem is fog megtörténni.
Amennyiben a török pilóta jövőre a Yamaha MotoGP-versenyzője lenne, úgy a francia motorost kapná meg maga mellé, hiszen neki 2024-ig tart a szerződése. A királykategória két évvel ezelőtti győztese szerint azonban ez nem fog megtörténni, méghozzá azért, mert maga Razgatlıoğlu fog a Superbike mellett dönteni. A 24 éves versenyző azt is elmondta, hogy miért van ezen a véleményen.
Razgatlıoğlu elmondta, hogy folyamatosan mosolygott a teszten, vajon elindult MotoGP-pályafutása?
„Nem hiszem, hogy jönni fog – nyilatkozta Quartararo a La Gazzetta dello Sportnak adott interjújában, majd magyarázatot is adott a kijelentésére. – Ő olyan versenyző, aki nyerni akar, és szerintem ő is tudja, hogy ha idejön, akkor ezt nem tudja megtenni. Szóval szerintem inkább a Superbike-ban szeretne küzdeni.”
A teszt után Lin Jarvis, a Yamaha ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy továbbra is Morbidelli az, akivel elsődlegesen számolnak, és nyárig szeretnének döntést hozni. Mindez nem azt mutatja, hogy Razgatlıoğlu meggyőzte a japán gyártót. Akit pedig biztosan nem győzött meg, az Simon Crafar, aki egy futamgyőzelemig jutott az 500 köbcentiméteres kategóriában, versenyzett a Superbike-vb mezőnyében is, jelenleg pedig szakértőként dolgozik.
Hiába tesztelt a Yamahán a világbajnok, nem ő az első számú opció a MotoGP-ülésre
„Mindenki tudja, hogy Toprak mennyire tehetséges – kezdte. – Egy igazi tehetség, veleszületett képességekkel. Azonban az, amit én láttam, nem lenne elég ahhoz, hogy szerződtessem őt, ha én lennék a Yamaha [vezetője]. A fiatal pilóták általában nem lassabbak a korábbi versenyzőknél, akik most tesztpilóták. Az én időmben nem voltam lassabb a tesztpilótáknál.”
A teszt során Razgatlıoğlu 1 másodpercet kapott a Yamaha tesztpilótájától, Cal Crutchlow-tól. Persze a programot, illetve az instrukciókat nem ismerjük, de ennek tudatában valószínű, hogy a 26 éves motorosnak nem sikerült teljes mértékben akklimatizálódnia. Crafar szerint ez idővel összejönne neki, csak éppen a Yamaha jelenleg azt nem tud adni neki.
„Az ember azonnal valami különlegeset akar, hogy szerződtesse őt – fogalmazott. – A Yamahának csak két pilótája van, szükségük van valakire, aki azonnal beugrik. Nincs kétségem afelől, hogy Toprak el tudja végezni a munkát, de időre van szüksége, hogy [hozzászokjon] a megváltozott gumikhoz, gépekhez, illetve vezetési stílushoz. Nem hiszem, hogy a Yamaha tud várni.”