A Red Bull KTM gyári versenyzője, Jack Miller a Le Mans-i első edzésnapon a legjobb időt érte el, majd ezt követően a pályán tapasztalt pozitív és negatív élményeiről beszélt.
Jack Miller birkózott meg a legjobban a Le Mans-i körülményekkel pénteken. A többnyire felhős égbolt alatt Miller a második edzés utolsó szakaszában vette át a vezetést Aleix Espargarótól. Az ausztrál már délelőtt is a MotoGP mezőnyének leggyorsabb versenyzője volt.
„Jól érzem magam, élvezem ezt a pályát, és a motor fantasztikusan működik. Trükkös körülmények voltak délután. A szél nagyon felerősödött, különösen az 1-es szektorban” ─ számolt be Miller a körülményekről.
„Viszont a szél nem befolyásolja annyira a motorunkat, szóval ez egy kicsit megkönnyíti a helyzetemet, mivel a korábbi versenygépeimhez képest ez újdonság.”
Marc Márquez motorja csúnyán összetört, a KTM maradt az élen a második edzésen
„Elégedett vagyok a tempóval a használt gumikon. Néhány kicsit hosszabb etapot is tudtam teljesíteni, és meg tudtam figyelni, hogy milyen a gumik tartóssága, és hogyan alakul a kopás. A közepes első gumik jól működnek a kissé hűvösebb körülmények között. Elégedett vagyok, remekül indult a hétvége.”
„Le Mans egy furcsa, régi pálya. Valahogy nem tudsz mindenhol teljesen a határon menni. Néhány szakaszon elég rossz a tapadás. Kanyarról kanyarra kell haladni, és minden kanyart egy kicsit másképp kell kezelni. Ma nem esett az eső, de mindannyian tudjuk, hogy esni fog. Szóval fel kell készülnünk erre is.”
KTM-siker az első edzésen ─ a legnagyobb nevek a legjobb tízen kívül
A kritikus pontokról Miller így nyilatkozott:
„A 7-es kanyar mindig problémát okoz, ahogyan a 3-as is. Mindig ugyanott van a probléma, azt hiszem, tavaly 47 baleset volt az utóbbiban.”
Miller most az első rajtsorból való indulást tűzte ki célul szombatra:
„Egyértelműen ez a cél. Legutóbb Jerezben láttuk, hogy elég hektikus volt a futam eleje, ezért lenne fontos, hogy jó rajtpozícióból induljunk. A kvalifikáció természetesen fontos, de szombaton a sprintfutamra koncentrálunk elsősorban.”