Nem titok, hogy a KTM jelenlegi sikerének egy része hosszú, sok évre visszanyúló múltra épül. Ha van egy személy, akinek nyilvánosan is tulajdonítják ezt a sikert, az Dani Pedrosa.
A spanyol versenyző 2018-ban vonult vissza a MotoGP-világbajnokságtól, és nem sokkal később tesztversenyzőként kapcsolódott be a KTM projektjébe. A dolgok azonban egészen másképp is alakulhattak volna.
Pedrosa visszavonulásának idején a japán márkák uralták a világbajnokságot, a címek a Honda és a Yamaha között oszlottak meg. Így a 26 éves pilóta megfontolta azt a lehetőséget, hogy a Yamahához igazol. Sőt, eredetileg őt nevezték meg a Valentino Rossi által megüresedett hely betöltésére a Petronas Yamahánál.
„A Yamaha mindig is nagyon tisztelte Danit, és ez személy szerint rám is vonatkozik” ─ mondta Lin Jarvis a SPEEDWEEK.com-nak.
Lorenzo azt állítja, utat tudott volna mutatni a Yamahának a fejlődés irányába
„Azonban mindig más lehetőséget választottunk. Amikor Dani 2018 után befejezte GP-karrierjét, mint állandó versenyző, Jonas Folgert választottuk tesztpilótának. Szerepet játszott a magasság, a kor, a sebesség, ismerte a 2017-es M1-et és így tovább. Fabio hangsúlyozta, hogy ha maradtunk volna Lorenzóval, az sem változtatott volna a mai eredményeken. Egyetértek vele. Helyette jött Cal, aki keményen dolgozik, még mindig gyors, és nagyon pontosan leírja, hogyan érzi magát a motoron, de egy tesztpilóta nem az az ember, aki a motor fejlesztésével foglalkozik.”
„Csak olyan emberek, akiknek nincs rálátásuk, állíthatják, hogy a tesztpilóta jelentős hatással volt a motor fejlesztésére, és hogy fontos, hogy legyen egy gyors tesztpilótánk, aki jó tempót tud diktálni a pályákon és visszajelzést tud adni, mert a többiről a mérnököknek kell gondoskodniuk.”
Bár ez ellentmondhat annak az elméletnek, hogy Dani Pedrosa érkezése a KTM-hez sok mindent megváltoztatott, olyannyira, hogy a Yamaha mostanra lemaradt a KTM mögött az eredmények tekintetében.