Az Aprilia gyári pilótája, Aleix Espargaró a bizonytalan körülmények miatt mérgelődött a Q2-ben Silverstone-ban. „Le kellett volna állítani”─ dühöngött. A sprintfutamon elért ötödik helyével viszont elégedett volt.
Aleix Espargaró még tavasszal azt mondta, hogy az Aprilia RS-GP 23 nem egy „sprintmotor”, de ma az 5,9 km-es silverstone-i pályán rendezett vizes, tízkörös versenyen az olasz gyári csapat tagjai, Maverick Viñales és Aleix Espargaró 3. és 5. helyet szerezték meg.
„Nem volt igazi esős verseny, inkább szárazra hasonlított” ─ jegyezte meg a 33 éves spanyol.
„Akkor van problémánk, amikor sok víz van a pályán, mert akkor nem működik a súlyátvitel, és nem melegszik fel eléggé a gumi. Olyan körülmények között, mint egy sprintfutam, egész jól boldogulunk. Ez volt az első olyan sprint idén, ahol mindkét Aprilia a dobogóért küzdött.”
Quartararónak nagyon nem jött ki a lépés, míg Bezzecchi bukása ellenére is a pole-ban
„Sajnos a Q2-ben csak a tizenkettedik helyen végeztem, így holnap ismét a negyedik sorból kell indulnom, de az ötödik hely vegyes körülmények között nem rossz. Ha holnap száraz lesz az idő, ismét előre tudom majd verekedni magam, mert ezen a pályán kicsit jobban lehet előzni, mint máshol. Nem lesz túl meleg, szóval szerintem harcolhatok a győzelemért. A siker kulcsa az első gumi kiválasztása lesz. Lehet, hogy olyan keverékkel indulunk majd a versenyen, amit az edzéseken még nem próbáltunk ki. 10 perces bemelegítésen nem tudunk érdemi esőgumitesztet végezni.”
A kvalifikáció második szakaszán, amely akkor zajlott, mikor állt a víz a pályán, több versenyző is felháborodott a bizonytalan körülmények miatt. Aleix Espargaró is hangot adott dühének.
„Nagyon bosszús voltam. Nem értettem, mit csináltak ma a versenybírók. A Q2 után elbeszélgettem velük. Biztosítottak arról, hogy ilyen körülmények között nem indul a verseny. Erre én azt kérdeztem, hogy akkor miért nem állították le a kvalifikációt? Úgy tűnik, a show-nak folytatódnia kellett…”
„Azt kell mondanom, ahogy a Q2 előtt valamennyi vizet sikerült eltávolítani a pályáról, ami jó volt, de mivel erősen esett az eső, öt perccel később a pálya ugyanúgy nézett ki, mint előtte. A versenybírók látták, hogy Bagnaia és én felemeltük a kezünket. Jobb lett volna a Q2-t két körrel a vége előtt piros zászlóval leállítani.”
Úgy tűnik, a versenyigazgatóság semmit sem tanult Tito Rabat korábbi súlyos esős balesetéből: „Egyáltalán nem erről van szó, hanem a mai napról. Biztos vagyok benne, hogy hallani lehetett a bokszutca falánál, ahogy a motorok hátsó kerekei pörögnek a pocsolyákban a célegyenesben. Hiába vagyunk jó versenyzők, ilyen esetben telhetetlenek vagyunk.”
Hiába Bezzecchi minden igyekezete, Álex Márquez ellen még neki sem volt ellenszere
Végül a Viñales elleni vereségről is ejtett néhány szót:
„Hogy csinál-e valamit jobban, mint én? Nem, mert tegnap szárazon gyorsabb voltam nála, ma a 3. edzésen esőben is. A Q2-ben gyorsabb volt, a versenyen pedig hasonló volt a tempónk, de a végén a gumijaimnak nem volt elég tapadása, így nem tudtam őt utolérni.”