back to top
2024. november 22. 03:27
KezdőlapMotoGPMindenki más lehúzhatja a rolót, ha Marc Márquez tényleg Ducatira ül?

Mindenki más lehúzhatja a rolót, ha Marc Márquez tényleg Ducatira ül?

Cal Crutchlow úgy véli, senki másnak nem lesz esélye a világbajnoki címre, ha Marc Márquez valóban Hondáról Ducatira vált, ezért ő a 30 éves versenyző maradásában bízik. A Yamaha tesztpilótája ugyanakkor hisz a japán gyártók feltámadásában.

Egyre több jel utal arra, hogy Marc Márquez év végén valóban elhagyja a Hondát, és jövőre már Ducatival fog versenyezni, hiszen a Gresinihez igazol. Persze hivatalos megerősítés továbbra sincs, de a különböző megszólalások alapján meglepő lenne, ha mégis kitöltené a 2024-ig szóló szerződését. Legutóbb Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének vezérigazgatója jelentette ki, hogy legjobb tudomása szerint a nyolcszoros világbajnok eldöntötte, hogy váltani fog.

A Ducati vezére kimondta, Marc Márquez eldöntötte, hogy hozzájuk igazol

Márquez ugyan átesett egy súlyos, karriert is veszélyeztető sérülésen, de a legtöbben talán még mindig a mezőny egyik, ha nem a legjobb versenyzőjének tartják. Könnyen lehet, hogy még úgy is félelmetes párost alkotna a Desmosedicivel, hogy az előző évi, tehát az idei versenygéppel kell harcba szállnia. Ezen a véleményen van Cal Crutchlow is.

„Fogalmam sincs, mit tennék Marc helyében – nyilatkozta a Yamaha tesztpilótája a SPEEDWEEK.com-nak. – Ugyanakkor mindig is azt mondtam, hogy ha Marc átülne egy Ducatira, akkor a többieknek nem is kellene versenyezniük. Ezért nem szeretném, ha ezt megtenné. Azt kívánom, hogy történjen pálfordulás a Hondával. Alapvetően nem érdekel, csak jó versenyt akarok látni a tévében.”

Crutchlow 2015-től 2020-ig az LCR Hondánál versenyzett, vagyis márkatársként élhette át azt az időszakot, amikor Márquez zsinórban négy világbajnoki címet nyert, és ebből hármat meglehetősen simán. A többiek viszont gyakran szenvedtek: egészen Álex Rins idei austini győzelméig pont a brit motoros volt az utolsó, aki a jelenleg 30 éves pilótán kívül nyerni tudott a Hondával, még a 2018-as Argentin Nagydíjon.

„Szerintem Marc még mindig a legjobb és legtehetségesebb pilóta, akivel volt szerencsém versenyezni – fogalmazott. – Én is a Hondánál versenyeztem abban az időben. Tudtam és értettem, hogy mit csinál, de a gyakorlatba nem voltam képes átültetni. Hihetetlen volt a tehetsége, és nem hiszem, hogy ezt elveszítette. Egyszerűen azt gondolom, hogy a motorja jelenleg nem teszi lehetővé, hogy azt csinálja, amihez hozzászokott. Ha lehetővé tenné, szerintem még mindig a világbajnokság élén állna. Szóval ha a Ducatihoz megy, talán teljes unalomba fulladna [a bajnoki harc].”

Marc Márquez mindenkit összezavar: Talán már meggyőzött a Honda

 

Bár ennek egyre kisebb a valószínűsége, továbbra sem zárható ki, hogy valami csoda folytán a Hondának mégis sikerül meggyőznie Márquezt, hogy legalább a következő évre maradjon náluk. Ez szinte biztosan nagyobb kihívás lenne a spanyol versenyzőnek, hiszen a japán gyártó nagyon mélyen van, de Crutchlow hisz benne, hogy a Yamahával együtt sikerül visszatérniük az élmezőnybe.

„A másik lehetőség, hogy a Hondával tér vissza [a csúcsra] – folytatta. – Szerintem az mindenki számára jobb forgatókönyv lenne. Tudjuk, hogy a Yamaha és a Honda képesek a világ legjobb motorjait megépíteni, mert éveken át ezt tették. A Ducati tizenöt éven át nem nyert [bajnokságot], az Aprilia sehol nem volt, a KTM most kezdett igazán erős lenni. Ez azonban újra megváltozhat. Lehet, hogy öt év múlva a két japán gyártó lesz a csúcson, a többiek pedig sehol. Ilyen a versenyzés.”

Jelenleg azonban mind a Honda, mind a Yamaha nagy válságban van, és egymással küzdenek a konstruktőri bajnokság utolsó helyének elkerüléséért. A lehetséges okokat már rengetegszer boncolgatták a MotoGP szakértői, újságírói és szurkolói egyaránt, de a megoldás egyelőre nem látszik. Crutchlow azonban úgy véli, előbb-utóbb mindkét gyártó megtanulta a leckét.

Marc Márquez: A Hondának muszáj változtatnia

„A Honda és a Yamaha erős gyártók – szögezte le. – Tudják, hogyan kell motort építeni, jó mérnökeik vannak. A probléma az, hogy változtatniuk kell a munkamódszerükön, mert amit eddig csináltak, az most nem működik. A játékszabályok megváltoztak, ez a valóság. Nyitottabbnak kell lennünk. A Yamahánál tudják ezt, és meggyőződésem, hogy a Hondánál is tisztában vannak vele. Ha elkezdenek gyorsabban cselekedni, jobban reagálni, és talán nem mennek túlságosan is a biztosra, akkor biztos vagyok benne, hogy sikerülni fog nekik.”