back to top
2024. május 17. 05:09
KezdőlapMotoGPMarc Márquez: A Hondának muszáj változtatnia

Marc Márquez: A Hondának muszáj változtatnia

Marc Márquez elismeri, hogy a Honda reagál a nehézségekre, de hozzátette, a japán gyártónak muszáj így tennie. Ami a Japán Nagydíj sprintfutamot illeti, a 30 éves versenyző csupán az első körökben tudta tartani a lépést az élmezőnnyel, utána inkább nem kockáztatott.

A Honda finoman szólva sem a legszebb időszakát éli a MotoGP-ben. Bár a Japán Nagydíj sprintfutama után visszaelőzték a Yamahát a konstruktőri tabella végén, ez aligha változtat az összképen. Könnyen lehet, hogy a lejtmenet és a szenvedés miatt sztárpilótájukat, Marc Márquezt is elveszítik, ám úgy tűnik, vele vagy nélküle, de mindenképpen elkötelezték magukat a megújulás mellett.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a Honda menesztette a technológiafejlesztési részleg igazgatóját. Kokubu Sinicsit. Azóta arra is fény derült, hogy a szintén a szintén jó ideje a japán gyártónál dolgozó Szató Sin lesz az utódja. Márquez elismerte, hogy a Honda tett néhány lépést, de azt is hozzátette, hogy erre szükség is volt, illetve van.

Elkezdődött a tisztogatás? – a Honda kirúgta veterán kulcsemberét

„Igaz, hogy a Honda változtat néhány dolgon, reagál, és az is igaz, hogy muszáj nekik – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Mert végső soron, ha egy nagy márkánál, legyen az a HRC vagy más, nem jönnek a számok és az eredmények, akkor változtatni kell. A változtatás pedig azt jelenti, hogy le kell cserélni a vezetőket, és [ezzel kapcsolatban] fontos döntések születnek. Idővel meglátjuk, hogy helyesek-e ezek a döntések, és remélem, hogy azok, mert a legjobbat kívánom. Majd meglátjuk, most időre lesz szükségünk, hogy tovább fejlesszük a motort.”

Márquez a hetedik helyen végzett, aminek köszönhetően megelőzte Álex Rinst az összetettben, és immáron idén is ő a Honda legeredményesebb versenyzője. Mindez azonban aligha érdekli, sokkal inkább az foglalkoztatja, hogy csak rövid ideig tudta tartani az előtte motorozó Francesco Bagnaia tempóját. A nyolcszoros világbajnok utána inkább visszavett, hogy biztosan célba érjen.

Martín zsinórban harmadszor nyert a sprinten, Bagnaia rossz rajt után harmadik Japánban

„A hetedik hely nem a legjobb, de viszonylag jó a nap volt – értékelt. – Képes voltam az időmérő első szakaszából továbbjutni a másodikba. A harmadik sorból indulhattam, ami megfelelő cél volt. A futamon megpróbáltam követni az élmezőnyt, de aztán, amikor a gumik kezdtek elfogyni, csökkentettem [a kockázatot], és a normál tempómban haladtam. Meglátjuk, holnap [összejön-e]. Meg lehet nézni a tendenciát: az eleje rendben van, de aztán fokozatosan megérkeznek, különösen a Ducati versenyzői, akik megelőznek, ahogyan néhány Aprilia-pilóta is. Ők nagyon gyorsak. Szóval meglátjuk, hogy ott tudunk-e lenni az első tízben.”

A sprintfutamon mindenki ugyanazt a kombinációt választotta a gumikat illetően: elöl kemény, hátul lágy abronccsal versenyeztek. Márquez azonban nem zárja ki, hogy a főversenyre másképp fog dönteni. „Még mindig nem tisztáztuk, hogy vasárnapra változtatunk-e a gumiválasztáson – árulta el. – A bemelegítésen hátul kipróbálom a közepes abroncsot, mert tudni akarom, hogy ugyanúgy elkopik-e négy kör után, mint a sprinten a lágy keverék.”