Brad Binder elárulta, hogy szerinte miben hiányos a KTM új karbonvázzal felszerelt motorja a címvédő Ducatiéhoz képest. A dél-afrikai versenyző a Japán Nagydíjon próbálta ki az új RC16-ost, amellyel rögtön jó eredményt ért el.
A Red Bull KTM tesztpilótája, Dani Pedrosa a San Marinó-i Nagydíjon tesztelte először az új KTM-et szabadkártyásként, és közel járt a dobogóhoz, végül a 4. helyen végzett, ami fantasztikus eredmény volt az 1985-ös születésű, a MotoGP 250 cm³-es kategóriájának kétszeres világbajnokától.
Binder a Japán Nagydíjon fantasztikusan kezdett, a pénteki szabadedzésen új körrekordot állított fel, majd szombaton Jorge Martín után a második lett a sprintversenyen.
A vasárnapi pocsék időjárás és a motorcserék során elvesztegetett idő megakadályozta Bindert abban, hogy megmérkőzzön a motegi futam élmezőnyével, majd a hetedik körben, a hármas kanyarban el is esett.
A Martínnal a sprintfutamon folytatott küzdelmével kapcsolatban Binder elmondta, úgy érezte, négy körrel a 12 körös verseny vége előtt a lágy hátsó gumija elfogyott, ami megakadályozta abban, hogy olyan tempóban gyorsítson ki a kanyarokból, mint riválisa.
„Amikor elkezdett kopni a hátsó gumi, elhibáztam néhány kanyart, majd a felzárkózásom túl lassú volt, így lendületet vesztettem – mondta el a gyári KTM versenyzője. – Martín nagyon jó abban, hogy befordítsa és felszedje a motort. Ez az egyik dolog, amelyben javulnom kell.”
„A [kanyar közepén] egyértelműen jobb egy kicsit. Az első gázadásnál nem koptatom annyira a gumikat, egy kicsit tovább gurulok, és amikor felszedem [a motort], akkor meghúzom. Ez a taktika rendkívül jól működik egy új gumival, de amikor elkopik, akkor látok néhány dolgot, amin javulnom kell” – jelentette ki a legendás versenyző.
Amikor az Autosport a verseny után a KTM esőben nyújtott teljesítményéről kérdezte, Binder így válaszolt: „Kivételesen jól ment a fékezés és a kanyarbejárat. Kicsit küszködtem a kanyarkijáratoknál, de nem volt olyan vészes. Úgy éreztem, hogy utolérem az előttem haladó versenyzőket, de túl keményen húztam.”
Bár bízott abban, hogy a karbonvázon többet is hozhat, Binder vonakodott azt mondani, hogy az új RC16-os olyan motor lesz, amely képes harcolni a mércét jelentő Ducatival. „Ez egy kis lépés abba az irányba, amit kértünk, az biztos – jelentette ki. – De nem egy hatalmas változás. Valami kis dolog, de még egy-két tized is hatalmas különbséget jelent a nagy összképben. Úgy gondolom, hogy olyan kombinációval rendelkezünk, amely működő kis dolgokból áll.”
Binder csapattársa, Jack Miller szintén megkapta az új RC16-os vázak egyikét Motegiben, negyedik lett a sprinten és hatodik az eső miatt rövidebb főversenyen.