Francesco Bagnaia főmérnöke kijelentette, Jorge Martínnak jár az elismerés, de leszögezte, hogy a Pramac valójában gyári csapatnak tekintendő. Cristian Gabarrini arról is beszélt, milyen a viszony a spanyol versenyzőt segítő kollégájával.
Nagyon úgy tűnik, hogy Francesco Bagnaia és Jorge Martín között fog eldőlni a MotoGP idei világbajnoki címe. Marco Bezzecchi hátránya már 73 pont a címvédő mögött, Brad Bindernek pedig már tényleg csak matematikai esélye maradt. Amennyiben a spanyol pilóta nyer, történelmet ír, legalábbis papíron mindenképpen.
A 2002 óta tartó MotoGP-korszakban ugyanis még senki nem nyert szatellitcsapattal világbajnoki címet. Hivatalosan mindez Valentino Rossinak sikerült utoljára, de valójában minden szükséges támogatást megkapott a Hondától. Kicsit hasonló a helyzet Martín esetében is, hiszen a Pramac az idei Ducatikat használja, és erre Francesco Bagnaia főmérnöke fel is hívta a figyelmet. „Könnyű egy szatellitcsapatnak álcázott gyári istállónál lenni, és élvezni annak minden előnyét, hátrányok nélkül – nyilatkozta Cristian Gabarrini a La Gazzetta dello Sportnak. – Bármi is történik, Martín jól teljesített. A Pramac azonban egy gyári alakulat.”
A dühös Martín fájdalmas módon tanulta meg a leckét: Innentől ugyanolyan fegyverekkel megyünk
Ami a világbajnoki csata hevességét illeti, a pályán egyelőre nem történt komolyabb összetűzés a felek között, és némi üzengetést leszámítva azon kívül is normális mederben folyik a küzdelem. Nyilvánvalóan nem kizárt, hogy a hátralévő hétvégék során ez változik, ám a két főmérnök között aligha romlik meg az egyébként jó viszony.
„Daniele és én autóval szoktunk kirándulni, sokat beszélgetünk zenéről és más dolgokról, nagyon jól kijövünk egymással – utalt kollégájára, Daniele Romagnolira, Martín főmérnökére. – A versenyzők azok, akik megmérkőznek egymással, mi, főmérnökök megpróbáljuk a legjobbat nyújtani. A legjobb fog nyerni.”
Ami a tempóját illeti, Martín kiváló formában van, más kérdés, hogy Indonéziában és Ausztráliában is eldobta a győzelmet. Az olasz szakembertől megkérdezték, hogy mi lehet a 25 éves motoros gyenge pontja. „Nem tudom, és ha tudnám, akkor sem mondanám el – válaszolta. – Az adatait látva helytelen és kissé gonosz lenne [ilyesmiről beszélni].”
Bagnaia figyelmeztet a következő futamokat illetően, de egyvalamin változtatnia kell
A két pilóta között jelenleg 27 pont a különbség, amely még bőven ledolgozható, hiszen négy forduló, illetve – ha az időjárás is úgy akarja – nyolc futam van hátra. A formát tekintve a közelmúltat látva talán Martínnál az előny, de a pontok mellett Bagnaiának tapasztalatból is több van ezen a szinten. „Aki nyugodtabb, higgadtabb és koncentráltabb, az fog nyerni” – fogalmazott Gabarrini.