back to top
2024. november 24. 18:14
KezdőlapMotoGPKiderült, mi lehet a megoldás a Yamaha problémáira

Kiderült, mi lehet a megoldás a Yamaha problémáira

Fabio Quartararo a nyolcadik helyen zárta a Thai Nagydíj pénteki edzését, ezzel egyenes úton bejutott a szombati Q2-be. A francia versenyző elégedetten értékelt a motorról leszállva, hiszen a Michelin új fejlesztésének köszönhetően a Yamaha közelebb tudott kerülni a többi motorhoz, mint egy átlagos versenyhétvégén.

Derűsen nyilatkozott Fabio Quartararo a Thai Nagydíj pénteki edzését követően, hiszen egyenes úton sikerült bekerülnie a Q2-be. A Michelin az átlagostól eltérő gumiabroncsokat hozott a távol-keleti országba, amelyek merevebb a szövetvázzal (karkasszal) rendelkeznek. A már korábban Ausztriában és Indiában is bevetésre került fejlesztés közelebb hozta a Yamahát a többi motorhoz, mivel a japán márka jobban tudott alkalmazkodni ehhez az újdonsághoz, mint a többiek.

Martín bukott, de ismét ő volt a leggyorsabb, Marc Márquezt eltalálta egy lerepülő alkatrész

„Ezzel a szövetvázzal az M1 egy teljesen másik motornak tűnt” – mondta El Diablo a sikeresen zárt pénteki napon. A francia pilóta nagyon várta a Buriramban rendezett futamot, és az, hogy pont ezen a helyszínen sikerült azonnal a kvalifikáció második szakaszába kerülnie, mosolyt csalt az arcára. „Ez volt a fő célunk [a bejutás a Q2-be], és sikerült is jól megcsinálnunk, szóval boldog vagyok. A tempó jó volt, ahogy van egy olyan szövetváz, ami eltérő a szokásostól, máris jobban szórakozunk. Nekünk ugyanolyan a két változat, de a többiek nem tudják kihasználni az erejüket, ami pedig kitűnő a számunkra” – nyilatkozta a 2021-es MotoGP-bajnok.

„Mintha egy teljesen másik motoron ülnék, mintha teljesen megváltoztattam volna a stílusom… összehasonlítottam azt a kört, amit 2019-ben teljesítettem, a tavalyival és az ideivel, és már négy év alatt is szemmel látható az eltérés, egyáltalán nem hasonlítanak egymásra! Jobban fordult a motort, most erősebbet tudok fékezni, mindenesetre a legnagyobb különbség az, hogy amíg egy márkánál ragadtam, addig a motor teljesen megváltozott, de nem szükségszerűen jó irányba, inkább csak más lett.”

Quartararo azonban a szép eredmény ellenére is borúsnak látja a jövőt, hiszen a Yamaha teljesítménye egy átlagos hétvégén jelentősen elmaradt a vetélytársakétól. Az edzésen a nyolcadik helyen – az első pozíciót elhozó Jorge Martíntól kevesebb mint három tizeddel lemaradva – végző pilóta akkor lenne elégedett, ha nem csak az újdonságok tesztelésekor tudnának előrelépni.

„Szebb jövőben reménykedni? Nem tudom. Mindig azt kell várnunk, hogy különleges gumikat hoznak, hogy meg tudjuk mutatni, hogy mire vagyunk képesek, úgy, ahogy ma. Arról van szó, hogy a többiek nem tudják azt csinálni az abroncsokkal, amit általában szoktak, számunka pedig – a gumitípustól függetlenül – egyre megy a dolog. Azt hiszem, hogy meg kell értenünk, hogy az átlagos gumikból miért nem tudunk jobb teljesítményt kihozni.”

A nizzai pilóta motorja lehangoló teljesítménye ellenére hisz abban, hogy a legjobbak között lehetnek a hétvége folyamán, ám szerinte ez nagyban a körülményeken múlik. „Az időjárástól függ, de azt hiszem, hogy ha jó időmérőt teljesítünk, akkor harcban lehetünk a legjobb ötért, vagy akár a dobogóért, miért is ne” – mondta reménykedve Quartararo, aki a gumistratégiáját is felfedte a sajtó előtt.

„Jó volt a gumikopás, aminek nagyon örülök. Ma délelőtt a közepes nagyon kopott, de délután a lágy már jobban működött, ez pedig nagy pozitívum számunkra. Ha most kellene versenyeznem, akkor a lággyal rajtolnék, de még többet kell tudnunk, alaposan ki kell elemeznünk az adatokat. Egyelőre úgy néz ki, hogy a sprintre a lágy kell, a hosszú versenyre pedig még meglátjuk.”

Martín kezdett a legjobban Thaiföldön, Bagnaia megint csak a középmezőnyben nyitott

A Yamaha nem adta fel a fejlesztési versenyt, a thaiföldi nagydíjhétvége pénteki edzéseit tesztelésre is felhasználták, ami a francia versenyzőnek nem feltétlenül nyerte el a tetszését. „Már három vagy négy alkalommal kipróbáltuk az új kipufogót, de a japán mérnökök újra fel akarták tenni. Nem tudom, hogy miért, de végül megcsináltuk. Mindenesetre ez a fejlesztés nem eredményezett nekünk semmi előnyt” – nyilatkozta a 11 MotoGP-futamgyőzelemmel rendelkező pilóta, aki az első szabadedzést csak a 12. helyen zárta.