back to top
2024. november 22. 09:06
KezdőlapMotoGPA Ducati mérnökzsenije furcsállja, hogy az Aprilia és a KTM is kapott...

A Ducati mérnökzsenije furcsállja, hogy az Aprilia és a KTM is kapott engedményt velük szemben

Gigi Dall’Igna furcsának tartja, hogy a japán gyártók mellett az Aprilia és a KTM is kapott engedményeket a Ducatival szemben. A bolognai gyártó általános igazgatója próbálta ezt megakadályozni, de végül kompromisszumra kellett jutniuk.

Két héttel ezelőtt hozták nyilvánosságra a MotoGP új koncessziós rendszerét. Az új szabályok értelmében szerint négy különböző kategória van, amelyekbe a gyártókat az előző két félévben elért eredményük alapján sorolják be. Mindezt elsősorban a Yamaha és a Honda érdekében hozták létre, hogy esélyt adjanak nekik a felzárkózásra.

Megszületett a döntés, ilyen engedményeket kap a Honda és a Yamaha a MotoGP-ben

A Ducati ugyanakkor annyira kiemelkedett a mezőnyből, hogy rájuk még a másik két gyártóhoz, a KTM-hez és az Apriliához képest is minimum fél évig, de vélhetően utána is jóval szigorúbb előírások fognak vonatkozni. Gigi Dall’Igna, a bolognai gyártó általános igazgatója ugyanakkor különösnek tartja, hogy a másik két európai gyártó is kapott engedményeket.

Támogatom a koncessziós rendszert, mert úgy gondolom, a show és a bajnokság szempontjából fontos, hogy lehetőséget adjunk a többi gyártónak, amelyeknek nehézségei vannak a fejlődés szempontjából – nyilatkozta. – Szóval annak nagyon örülök, hogy a japánoknak adhatunk némi esélyt, hogy gyorsabban talpra álljanak. Őszintén szólva az Apriliának és a KTM-nek is előnyt adunk magunkkal szemben, mert nekünk kevesebb gumi áll rendelkezésre a motor fejlesztésére, és nincs lehetőségünk szabadkártya [használatára]. [Pedig] nyertek néhány versenyt ebben a szezonban, [és] az egész idényben futamgyőzelmekért küzdöttek. Szóval ez kicsit furcsának tűnik nekem.”

A Ducatit az A, a KTM-et és az Apriliát a C kategóriába sorolták be, amelyek között két szempontból van különbség, ahogyan arra a bolognaiak mérnökzsenije is utalt. Egyrészt utóbbi kettő 170 helyett 220 gumiszettet használhat fel tesztelés céljából, másrészt nulla helyett félévente három szabadkártyás lehetőséggel élhetnek. Ők ráadásul még szigorúbb szabályokat szerettek volna a Ducatira vonatkozóan, de Dall’Igna is próbálta meggátolni, hogy megkapják az engedményeket, végül aztán egy kompromisszumos megoldásban kellett kiegyezniük.

Egyhangú [volt a szavazás] – fogalmazott az olasz mérnök. – Itt vagyunk, részei vagyunk a show-nak, és úgy gondoljuk, hogy a japánok támogatása fontosabb, mint a KTM-nek és az Apriliának tett engedmények megakadályozása. Végső soron a show miatt vagyunk itt, és ha a show igazán jó, akkor szerintem mindenkinek jobb lesz. Megpróbáltam blokkolni a KTM-nek és az Apriliának tett engedményeket, mert ez végül is számukra is egy engedmény. Azonban kompromisszumot kellett kötnünk.”

A Ducati sportigazgatója elárulta, miért fogadták el a számukra kedvezőtlen szabályokat

A korábbi koncessziós rendszerből a Ducati, a KTM és az Aprilia is profitált, de az idei szezonban senki nem élhetett ezzel a lehetőséggel, Ahogyan jövőre sem élhetne, ugyanis mind az öt gyártó szerzett dobogót a 2023-as szezonban, ám a Yamahának és a Hondának ezzel együtt is jól látható a lemaradása, így a sportág érdekében változtatni kellett az előírásokon.