back to top
2024. november 22. 07:12
KezdőlapMotoGPA Ducati mérnökzsenije ellenezte az engedményekre vonatkozó szabályoknak egy részét

A Ducati mérnökzsenije ellenezte az engedményekre vonatkozó szabályoknak egy részét

Gigi Dall’Igna felfedte, mit gondol a koncessziós jogokról szóló megállapodásról, és miért nem hagyta el a Ducatit a Honda kedvéért. A bolognaiak versenyrészlegének általános igazgatója arra a kérdésre is válaszolt, hogy melyik gyártó idei teljesítményétől tart leginkább.

Hosszas tárgyalások után a tavalyi Valenciai Nagydíj idejére megszületett az új koncessziós megállapodás. A Dorna szándékai szerint a Honda és a Yamaha engedményeket kaptak, hogy ezzel segítsék a felzárkózásukat, viszont sokak meglepetésére az Aprilia és a KTM sem távozott üres kézzel. Végül tehát egyedül a Ducati maradt ki az „osztozkodásból”, így az ember könnyen azt feltételezheti, hogy ők teljesen ellene voltak ennek az egyezségnek. Azonban nemrég Gigi Dall’Igna, a bolognaiak versenyrészlegének általános igazgatója elárulta, nekik csak a paktum bizonyos részeivel volt gondjuk.

A Ducati sikerkovács mérnöke elmondta, miben jobb a Forma–1 a MotoGP-nél

„Nem voltunk ellene, mindig segíteni akartunk nekik. Ahogy én látom, amikor egy gyártó nehézségekkel találja szemben magát, akkor rendben van, ha segítő kezet nyújtunk, hogy fejlődhessen és közelebb zárkózhasson azokhoz, akik éppen nyernek. Viszont igen, teljes mértékben ellene vagyok annak, hogy koncessziós jogokat adjunk az Apriliának és a KTM-nek. Az előbbi idén két versenyt is nyert, az utóbbi pedig a dobogós helyekért harcolt majdnem az összes futamon a szezon utolsó szakaszában. Nem értem, miért kellene előnyben részesítenünk őket” – nyilatkozta Dall’Igna az olasz Motorsportnak.

„Azért egyeztünk bele végül így is a koncessziós jogokba, mert fontosabbnak gondoltuk a Yamahának és a Hondának nyújtott segítséget , mint az Aprilia és a KTM előnyhöz jutásának megakadályozását. Ha a Honda úgy döntene, hogy elhagyja a MotoGP-t, az mindenkinek problémát jelentene. El kellett fogadnunk a koncessziókat, hogy segítsük a Yamahát és a Hondát, ezért írtuk alá a megállapodást. Minél versenyképesebbek a gyártók, annál jobb lesz a világbajnokság.”

Az olasz szakember elárulta, szerinte milyen szempontból jelentenek leginkább előnyt a koncessziós jogok. „A nagy különbséget az eredményezi, hogy nekik megvan a lehetőségük arra, hogy hibákat ejtsenek, majd kijavítsák azokat. Például módosíthatják a motorblokkot, ha probléma adódik vele, mi viszont nem. Akinek vannak koncessziós jogai, az elmehet [a műhelybe] a motorblokkal, ha valami nem tetszik neki. Nekünk a bajnokságot azzal a motorblokkal kell befejeznünk, amelyet az év elején homologizáltattunk, ezért pedig sokkal konzervatívabbnak kell lennünk. Nemcsak a [több] tesztelés számít, hanem az is, hogy ők sokkal többet kockáztathatnak. Ráadásul eggyel több lehetőségünk van aerodinamikai fejlesztésre, mint nekünk, ha mi tévedünk, problémába fogunk ütközni.”

Így használnák ki a Honda az engedményeket, amihez új pilótát akarnak szerződtetni

A Ducati 55 éves mérnökét arról is megkérdezték, melyik márka idei teljesítményétől tart leginkább. „Mindegyik gyártó megpróbál majd javítani a tavalyi teljesítményén, remélem, hogy 2024-ben tesznek egy lépést előre. Ebben a pillanatban nem akarom semelyiket megnevezni, de a koncessziós jogokkal rendelkezők és a színvonal miatt, amelyet egyesek mutattak 2023 utolsó részében, sokkal nehezebb dolgunk lesz.”

A KTM a tavalyi szezonban bevezetett egy, az elindulást segítő rendszert, amelyre még Dall’Igna sem volt felkészülve. „Talán igen [meglepetésként ért]. Mi is elkezdtünk gondolkodni egy rendszeren a rajtjaink javítására. Jelenleg a KTM-esek nálunk jobb rajtokra képesek, de reagálunk erre, hogy megszüntessük ezt a hátrányt. Viszont a valenciai teszten még a fejlődés korai szakaszában volt [az idei motor]. Lesznek még változások rajta, amelyek nemsokára észrevehetővé válnak.”

Az előző idényben a Honda megpróbálta elcsábítani Dall’Ignát a Ducati kötelékéből, aki most elárulta, végül miért nem fogadta el a japánok ajánlatát. „Sokba került nekünk, hogy idáig eljussunk. Nem az egyik évről a másikra nyertük meg a világbajnokságot. Teljes hülyeség lett volna feladnom azokat a dolgokat, amelyek annyira pozitívak technikai szempontból, mint amilyenek most a Ducatinál van. Nagyszerű munka folyik körülöttem, technikai és emberi szempontból is. Nem lett volna könnyű ezt feladni.”

Az „arrogáns” Honda évekkel ezelőtt megszerezhette volna a Ducati sikerkovácsát