back to top
2024. november 22. 01:28
KezdőlapMotoGPRaúl Fernándezt nem érdekli, hogy csak egy rosszabb motort kap az Apriliától,...

Raúl Fernándezt nem érdekli, hogy csak egy rosszabb motort kap az Apriliától, mint Oliveira

A Trackhouse egyetlen gyári Apriliával vág neki az idei szezonnak, amelyet Miguel Oliveira fog megkapni. Raúl Fernández azonban nem foglalkozik ezzel, mivel tudja magáról, hogy nagyon jó tempóra képes.

Ahogyan már korábban beszámoltunk róla, magyar idő szerint szombat reggel hat órakor bemutatta motorjainak festését a Trackhouse. Az eseményen Massimo Rivola megerősítette korábbi kijelentését, miszerint csak egyetlen gyári motort tudnak adni az amerikai csapatnak, amelyen Miquel Oliveira fog ülni. Az Aprilia Racing vezérigazgatója részletesen kifejtette, miért nem képesek Raúl Fernándezt is ellátni a legkorszerűbb technológiával.

Valóra válhat az amerikai álom? – bemutatta motorjai festését a Trackhouse, a legújabb MotoGP-csapat

„Valójában ennek a csapatnak 2025-ig nem szabadott volna felállnia a rajtrácsra. Aztán hirtelen felgyorsultak az események, nekünk pedig erre kellett reagálnunk. A beszállítóink miatt nem tudtunk [még egy gyári motort kiállítani], egyszerűen nem volt elég alkatrészünk – idézi Rivolát a SPEEDWEEK.com. – Ezért is könyörögtünk a pilótáknak az előző teszt alatt, hogy »ne essetek el«. Annak örülünk, hogy legalább Miguel megkapja a 2024-es motort. A célunk azonban természetesen az, hogy a jövőben négy egyforma motor álljon a bokszban. Ennek segítségével jobb teljesítményre lehetünk képesek, ahogyan ezt a versenytársainknál mindenki láthatta.”

„Viszont a szezon elején talán könnyebb lesz a régi motorral dolgozni, sőt talán még az lesz a gyorsabb. Két lehetséges időpontja van annak, hogy mikor tud Raúl is a 2024-es motorra váltani, majd leülünk a csapattal és átbeszéljük a dolgot. Azonban ki tudja, talán Raúl beleszeret a 2023-as gépbe. Mindenesetre, amint lehetőség adódik rá, szeretnénk vele is váltani.”

Az Aprilia beszállítóinak köszönhetően Fernández csak csapattársánál később kapja meg a gyári motort, ő azonban nem foglalkozik ezzel a kérdéssel. „Egyelőre nem sokat tudok erről mondani, nem igazán érdekel, hogy a 2023-as motorral fogok kezdeni. Az előző évben jó teljesítményt tudtam nyújtani azzal a géppel, mindig értékes visszajelzéseket adott, különösen az eleje abban a pillanatban, amikor elengedtem a féket. Pontosan ez az, amire szükségem van az én vezetési stílusommal.”

A tavalyi Francia Nagydíj előtt Fernández kés alá feküdt, mivel előtte többször is problémája volt az alkarjával. A spanyol motoros elmondása alapján nagyon jól sikerült ez a beavatkozás. „Kívülről nézve úgy tűnhet, hogy az utolsó három verseny sikerült kiemelkedően jól, pedig valójában a szezon közepétől kezdett el felfelé ívelni a formám, miután felépültem a műtétemből. Sokszor nem lehet látni az igazi teljesítményt, csak az eredményeket. Aztán a valenciai teszten az egész nap a legjobb ötben voltam. Tudom, hogy amikor jól érzem magam, akkor gyors tudok lenni. Az önbizalom mindennek az alapja.”

Viñales szerint a valenciai teszten végre megértették az Aprilia titkát

Fernándezt arról is megkérdezték, hogy mit lehet tőle várni az idei szezonban. „Helytelen hozzáállás lenne, ha konkrét célokat tűznék ki magamnak helyezések formájában, a MotoGP nem így működik. Először meg kell találnod a ritmust, illetve eggyé kell válnod az új motorral. A helyezések aztán majd jönnek maguktól.”

Oliveira örül neki, hogy a legkorszerűbb Apriliával vághat neki a szezonnak, viszont azt is tudja, hogy még sokat kell dolgoznia ezzel a konstrukcióval. „Izgatott vagyok, nagyon várom az új motort. Azt viszont nem hiszem, hogy a 2024-es motor előnyt jelentene a kezdéshez. Első körben úgyis meg kell ismerned a motort, meg kell találnod az alapvető beállításokat. Hosszú távon kifizetődik ez a munka.”

„A csapat többé-kevésbé ugyanaz, mint tavaly, de a hozzáállás jó irányba változott, nagyon teljesítményorientált lett. A központunk a noalei gyár lesz, olyan közel akarunk lenni a gyártóhoz, amennyire csak lehetséges. A régi csapat bukása mindenkit meglepett, köztük minket, pilótákat is. Viszont az összes csapattag rendkívül profi módon viselkedett, és ezért nagyon simán lezajlott az átmenet.”

Tovább gyűrűzik a botrány a MotoGP-ből kidobott csapatnál, egymásra mutogatnak a tulajdonosok