Johann Zarco nagyobb nehézségekre számított a Hondánál, mint amivel végül ténylegesen szembesült. A francia versenyző a tavalyi és az idei motorok közötti különbséget látva csodálatát fejezte ki Marc Márquez 2023-as teljesítménye iránt.
Február első három napján rendezték a MotoGP sepangi shakedownját. A korábbi szabályok szerint ezen csak a gyártók tesztpilótái és az újoncok vehettek részt, de az idei évre változtak az előírások. Azok a márkák, amelyek a D kategóriába kerültek a koncessziós regulák alapján, az állandó versenyzőiket is elindíthatták Malajziában.
Ezt pedig mind a Yamaha, mind a Honda kihasználta, igaz, csak a második és a harmadik napon. A japán gyártók közül Johann Zarco érte el a legjobb időt, aki összesítésben a harmadik helyen zárt, miután 211 ezredmásodperccel bizonyult lassabbnak az élen végző Pedro Acostánál. A francia pilóta kifejezetten elégedetten értékelt.
Acosta bukott, de előtte megfutotta a shakedown legjobb idejét Sepangban
„Az ember mindig örül, ha jön a köridő – nyilatkozta. – Nem számítottam rá, ezért ez még jobb érzés, mint amit vártam. Azonban nyilvánvaló, hogy a Honda már Valenciába elég érdekes változtatásokat vitt, és ez nagy reményeket adott nekem a télre. Aztán a shakedown két napja előtt megerősítést kaptam erről. Boldog vagyok, mert úgy tűnik, hogy most jó az időzítés a Hondával való munkára, és sokat segít, hogy a Honda hozza az új dolgokat. Ez remek érzés.”
Amikor tavaly nyáron hivatalossá vált, hogy Zarco a Pramactól az LCR-hez igazol, vagyis Ducatiról Hondára ül át, sokan nem értették, hogy miért döntött így, vagy éppen úgy vélték, hogy csak a pénz motiválja. A 33 esztendős motoros most maga is elismerte, hogy nagyobb kezdeti nehézségekre számított, de pozitívan csalódott.
„El akartam vállalni ezt a kihívást, tudván, hogy annak köszönhetően, ahogyan emberként felnőttem, még a nehéz időkben is tudok örülni, és képes vagyok látni valamilyen pozitívumot egy hétvége során, vagy elemezni minden helyzetet – magyarázta. – Bár készen állok erre, de szerencsére úgy tűnik, hogy élvezhetem [anélkül, hogy] túl sok nehéz időszakot élnék át. Szóval ez a legnagyobb pozitívum jelenleg, a valenciai teszt és a shakedown után.”
Mir egyelőre tanácstalan, és úgy érzi, a Honda még nem áll készen a szezonrajtra
Zarcónak feltették a kérdést, hogy az idei motor mennyit javult a tavalyihoz képest, és ennek kapcsán méltatta Marc Márquezt, aki 2023-ban a legtöbb pontot gyűjtötte a Hondával. „Legalább hét tizedet, ami Valenciában elég jónak számít – válaszolta. – A régi motorral csak két etapot teljesítettem, de ezért is váltottunk rögtön az újra. Ismét nagy csodálattal tekintek arra, amit Marc művelt tavaly.”
Zarco emellett azt is elárulta, hogy a gyári pilótákhoz, azaz Joan Mirhez és Luca Marinihez hasonlóan ő is két specifikációt tesztelt: azt, amelyiket Valenciában használta, valamint egy annál is újabbat. Az egyszeres MotoGP-futamgyőztes utána arról beszélt, hogy a Honda mely területen passzol jobban a stílusához, mint a Ducati.
„Két különböző motorspecifikációm van, igen – felelte. – Jó, hogy van extra időnk az egymást követő tesztekre. Mindig azt a motort fogjuk előnyben részesíteni, amelyik a [jobb] köridőt teljesíti. A Ducatin a fékezés, illetve a motor lelassítása volt a gyenge pontom. Még ha ez a motor erőssége is lehetne, én nem tudtam jól kezelni a stílusom miatt. A Hondán pedig jól tudom kontrollálni ezt, és ezért vagyok meglehetősen elégedett.”
Marini a Hondáról: amikor átszeled a célvonalat, rosszabb időt látsz, mint amire számítottál