2024. február 25. 23:59
KezdőlapMotoGPMir egyelőre tanácstalan, és úgy érzi, a Honda még nem áll készen...

Mir egyelőre tanácstalan, és úgy érzi, a Honda még nem áll készen a szezonrajtra

Joan Mir elárulta, többféle motort használt a sepangi shakedown során, és egyelőre nem tudja eldönteni, hogy melyiket preferálja. A spanyol versenyző lát pozitív változásokat a Hondánál, de még nem érzi késznek magukat a szezonnyitóra.

Szombaton véget ért a háromnapos shakedown a MotoGP-ben. Joan Mir a hatodik helyen zárta az utolsó napot, amivel összesítésben is ugyanebben a pozícióban zárt, 328 ezreddel elmaradva a legjobb időt megfutó Pedro Acostától. A spanyol pilóta a nap végén megosztotta gondolatait az elmúlt két nappal kapcsolatban.

Acosta bukott, de előtte megfutotta a shakedown legjobb idejét Sepangban

Merthogy ő az első, csütörtöki napon nem ült motorra, ahogyan a Honda többi állandó versenyzője, valamint a Yamahánál ugyanezt a pozíciót betöltő pilóták sem. A két gyártónak az új koncessziós szabályok adtak lehetőséget arra, hogy ne csak a tesztpilótáikat küldjék pályára. Bár az eső mindkét napon hátráltatta őket, Mir szerint így is hasznos volt ez a lehetőség.

„Ez biztosan nagy segítség – nyilatkozta. – Őszintén szólva nagyszerű érzés újra ezeken a gépeken ülni, őrület, hogy milyen gyorsak. Az igaz, hogy a délutáni esőért kicsit kár volt ezen a két napon, mert több dolgot is ki kellett volna próbálnunk. De mindegy, azt hiszem, pozitív napokat zártunk. Sok mindennel kísérleteztünk, ez őrület. Kicsit [jobban] meg kell értenünk, hogy milyen irányba szeretnénk menni, mert különböző motorokat, különböző motorblokkokat próbáltunk ki. Jelenleg nem tudok választani, ez a valóság.”

Mir ekkor még nem konkretizálta, hogy hányfajta és milyen motort használt, így a következő kérdés erre irányult. Felmerült például, hogy a tavalyi gép, amelyeket a versenyek során használt, ott volt-e a specifikációk között. Mir elárulta, egyelőre nem lehetnek tökéletesen elégedettek, de a február 6-a és 8-a között zajló klasszikus teszt újabb lehetőséget ad nekik.

„A tavalyi motor nincs itt – szögezte le. – Nem tudom, hogy Japánban van-e. Azonban a valenciai [teszten használt] motorunk itt van, és van egy új prototípusunk. Két különböző motor van. Az egyes számú motor még a valenciai [teszthez] képest is kicsit más. Emellett van egy kettes számú is, kicsit eltérő jellegű motorblokkal. Szóval több dolog van, több motorblokkunk van, de [csak] két motorunk. Egyelőre nem tudtunk kihasználni minden potenciált, ami a második motorban rejlik. Szóval meglátjuk, hogy a következő három napon teszünk-e előrelépéseket.”

Az első napon az Aprilia mellett a Hondán lehetett látni a legszembetűnőbb változásokat, leginkább aerodinamikai fronton. „Látszott, hogy az aerodinamika nem olyan, mint tavaly, amikor szinte semmi nem volt – fogalmazott. – Elkezdtek dolgozni rajta. A többiekéhez képest még mindig kevés, az igaz, de teszünk néhány lépést. Magam is próbálom megérteni.”

Az Aprilia és a Honda is radikális újításokkal készült a shakedownra, a MotoGP-idény első tesztjére

Mir abból a szempontból is hátrányban van, hogy az előző munkaadójánál, a Suzukinál sem igazán tapasztalhatta meg a hatékony aerodinamika előnyeit. „Nem tudom, hogy az aerodinamika terén mennyit tehetünk, mert aerodinamikai szempontból a Suzuki nem volt a legjobb motor, és tavaly ez a motor sem volt tökéletes gép ezen a területen – magyarázta. – Szóval sok mindent próbálunk megérteni.”

A Honda tavaly még a 2022-esnél is rosszabb évet teljesített, és ismét az utolsó helyen végzett a konstruktőri tabellán. A valenciai teszt után azonban Mir optimistán nyilatkozott, és kijelentette, először lát valódi változásokat a motoron. Bár még messze nem tartanak ott, ahol szeretnének, a 26 esztendős motoros hangsúlyozta, hogy bizonyos területeken ég és föld a különbség az eddigiekhez képest.

„Tudom, mire képes a Honda, és sokat várok tőlük, úgyhogy nem lepődtem meg – mondta. – Az viszont igaz, hogy ezen a télen valószínűleg többet dolgoztak, mint tavaly. Szóval sok változást láthatunk csapaton belül, a Hondánál, és szerintem tovább akarnak lépni ebből a helyzetből. Ez az, amit látok. Azonban az egy dolog, hogy mit akarnak, a másik pedig az, hogy ez működjön. Az összes többi gyártó hosszú éveken keresztül rendkívül jó munkát végzett, és rengeteg olyan információval rendelkeznek, amely nekünk valószínűleg hiányzik. Ezt az irányt [hosszabb tengelytáv, alacsonyabb súlypont, több aerodinamika – a szerk.], amelyet most követünk, ők három-négy, vagy még annál is több éve követik. Szóval benne vagyunk ebben a folyamatban, lépéseket teszünk, de még egyszer mondom, úgy érzem, még nem állunk készen az első versenyre. Azonban nagy változásokat látok, és ez még motiváltabbá tesz. Ha ide megérkezve ugyanolyan csomagunk lenne, mint tavaly, akkor el lehet képzelni, milyen lenne a motiváció. Szóval emiatt erősnek és magabiztosnak érzem magam az idény kezdetét illetően.”