Értesülések szerint a szerződésének meghosszabbítása után szezononként akár 10 millió eurót is kereshet majd Francesco Bagnaia.
Hétfőn jelentette be a Ducati, hogy szerződést hosszabbítottak Francesco Bagnaiával. Az olasz pilóta a megállapodás értelmében legalább még két évig a bolognaiak színeit fogja képviselni.
A tavalyi szezonban nem hivatalos adatok szerint Bagnaia volt a második legtöbbet kereső MotoGP-pilóta Marc Márquez mögött. Érdekes módon ezt viszont nem az alapbérének, hanem szinte kizárólag a bónuszainak köszönhette. „Az igaz, hogy Pecco, Enea [Bastianini] és Jorge [Martín] alapfizetései egyenlőek voltak. Viszont a két világbajnoki címnek jelentős hatása volt arra, hogy [Bagnaia] mennyit kapott – nyilatkozta Albert Valera, Martín menedzsere az olasz Motorsportnak. – A Ducati anyagilag megjutalmazza azokat, akik a tabella első három helyének valamelyikén végeznek, és ez a következő szezonban kapott fizetéseikre is hatással van.”
Azonban úgy tűnik, hogy Bagnaia a mostani megállapodással ezen a téren lehagyta a márkatársait. Ugyanis a lap értesülései szerint mostantól nagyjából 7 millió euró (cikkünk írásakor ez körülbelül 2,728 milliárd forintnak felel meg) lesz az egy szezonra vetített alapfizetése. Amennyiben idén is ő gyűjti majd össze a legtöbb pontot, akkor pedig a bónuszokkal együtt a Ducati által egy idény alatt neki kifizetett összeg elérheti a 10 millió eurót (3,898 milliárd forintot). Mellékesen az újság arról is beszámolt, hogy a pályafutását jövőre valószínűleg a Pramacnál folytató Fermín Aldeguer bére 2025-ben nem fogja elérni a 300 ezer eurót.
A Ducati a MotoGP-ben jelenlévő többi gyártóhoz hasonlóan a pandémia előtt jellemzően a mostaniaknál jóval nagyobb fizetéseket adott a pilótáinak. Erre jó példa, hogy Jorge Lorenzo – aki nemrég felvetette, hogy jelenleg „túl alacsonyak” a keresetek a királykategóriában – a bolognaiaknál eltöltött két, eléggé sikertelen szezonja alatt 25 millió eurót kapott.
Lorenzo szerint aránylag alacsonyak a mostani fizetések a MotoGP-ben, de ez nemsokára változni fog
Napjainkban azonban már nincs lehetősége arra a Ducatinak, hogy egy ekkora összegről szóló csekket állítson ki valamelyik versenyzőjének. „A globális gazdasági klíma jelenleg nem túl stabil a folyamatban lévő háborúk és konfliktusok miatt – mondta az olasz gyártó egyik vezető tisztviselője. – A Ducati pedig nem akarja magát elkötelezni olyan összegek kifizetése mellett, amelyek egy vagy két év alatt fenntarthatatlanná válhatnak. Mindenkinek észben kell tartania, hogy mi évente 60 ezer motort értékesítünk, és ez egy másik polcra tesz minket ahhoz képest, ahol például a Yamaha vagy a Honda van.”