back to top
2024. november 22. 02:23
KezdőlapMotoGPA lesújtó kritika után Mir felelősségvállalásra szólította fel a Hondát a borzalmas...

A lesújtó kritika után Mir felelősségvállalásra szólította fel a Hondát a borzalmas szereplés miatt

Joan Mir kijelentette, az előszezonban tapasztalt biztató eredmények miatt a Honda rossz irányba ment a fejlesztések terén, aminek most isszák meg a levét. A spanyol pilóta idén rosszabbul érzi magát a motoron, mint tavaly ugyanezen a pályán.

Borzasztóan alakult az Amerikai Nagydíj pénteki napja a japán gyártók számára. Már az első gyakorláson is a mezőny hátsó felében végeztek, de az igazi arculcsapás az edzésen következett: helyi idő szerint délután ugyanis az utolsó hat helyet foglalták el az eredményjelzőn, jelentős lemaradással az élmezőnyhöz képest.

Viñales megverte Martínt és Acostát az austini nyitányon, a japán motorok egy másodpercen kívül

Ám még ezen a kaszton belül is volt különbség, hiszen a tizenhetedik és a tizennyolcadik pozícióban a Yamahák zártak, vagyis a Hondák semmilyen más gyártót nem tudtak megelőzni. A négy pilóta közül Joan Mir szerepelt a második legjobban, vagyis ő zárt a huszadik helyen óriási, 2,047 másodperces hátrányban az élen végző Jorge Martínnal szemben.

„Tegnap nem voltam meggyőződve arról, hogy a mai nap [jól sikerül] – nyilatkozta még pénteken a spanyol motoros. – Van néhány problémánk, jobban küszködünk, mint amire a tesztek után, a szezon elején számítottam. Nem fejlődünk. Nem igazán tudok arról beszélni, hogy mi a gond, de úgy gondolom, hogy nem a helyes irányba mentünk, most pedig a következményekkel fizetünk érte. Folytatnunk kell a munkát.”

Hozzá kell tenni, hogy Mir a hajrában bukott, ami kicsit torzítja az eredményt, az összképen viszont aligha változtatott volna egy esetleges néhány tizedes javítás. Pláne annak fényében, hogy tavaly mindössze 63 ezreddel maradt le a Q2-ről a második edzésen, arról nem is beszélve, hogy az akkor még az LCR-nél versenyző Álex Rins bejutott az időmérő második szakaszába, majd meg is nyerte a versenyt.

Martín és Viñales agyonverték a mezőnyt, hét Ducati már most bejutott a Q2-be Austinban

„Az a helyzet, hogy valószínűleg észleljük a probléma [forrását], most pedig dolgoznunk kell rajta – folytatta Mir. – A valóság az, hogy a mai helyezésem vélhetően nem a valós pozícióm, mert elestem, de szerintem nem volt esélyem a Q2-be kerülni. Tavaly közelebb voltam, akkor néhány tizeddel maradtam le a Q2-ről. Jelenleg jobban szenvedünk, mint tavaly ezen a pályán, és Portimãóban is ez volt a helyzet.”

És hogy miben romlott a Honda egy év leforgása alatt? A 26 esztendős versenyző erre a kérdésre is válaszolt. Korábban a fékezés, illetve a kanyarodás volt a jó dolgok egyike ezen a motoron, és láthattuk, hogy nagyon agilis volt. Agilisabb a többi motornál. Most már nem az” – foglalta össze a kétségbeejtő helyzetet Mir.

A Honda mutatott biztató jeleket a holtszezonban, a valenciai teszt után például maga Mir mondta ki, hogy először látja igazán a fejlődés jelét. Azonban ezek hamis reménynek bizonyultak, hiszen a Honda két forduló után mindössze 8 ponttal áll a konstruktőri tabella utolsó helyén, és a csapatok is a számukra kiírt bajnokság táblázatának legvégén szerénykednek. 2020 MotoGP-világbajnoka szerint sürgős változásra van szükség.

Az a fontos, hogy felelősséget kell vállalni azért, ami történik, változtatni kell, és gyorsan módosítani kell az irányon – fogalmazott. – Ez nagyon fontos. Ezen a ponton kell okosnak lennünk a tesztekkel, a koncesszió nagyon hasznos lesz erre. Azt mondom, hogy versenyzőként erősnek érzem magam, hajtok, nem adom fel, de momentán van egy határunk.”