back to top
2024. november 24. 20:27
KezdőlapSuperbikeRea végre „eggyé vált” a motorjával, „érezte a dobogó szagát” a drámai...

Rea végre „eggyé vált” a motorjával, „érezte a dobogó szagát” a drámai piros zászló előtt

Jonathan Rea nemcsak saját maga, hanem a gyári Yamaha csapattagjai miatt is örült a Superbike-vb asseni fordulóján elért pole pozíciójának. A hatszoros világbajnok szerint akár a dobogó is meglehetett volna a Nicholas Spinelli meglepetésgyőzelmét jelentő megszakítás nélkül.

Jonathan Rea katasztrofálisan kezdte pályafutásának új szakaszát a Yamahával, hiszen a Superbike-világbajnokság első két hétvégéjén mindössze a második barcelonai főfutamon szerzett pontot nyolcadik helyének köszönhetően. Ehhez képest meglehetősen nagy előrelépésnek mondható, hogy Assenben begyűjtötte első pole pozícióját a hangvillásokkal.

A megtáltosodó Rea nyerte a nedves körülmények között megrendezett asseni Superpole-t

A Superpole felszáradó pályán zajlott, a brit pilóta pedig szinte minden köre után az élre állt az eredményjelzőn. A legvégén már nem is kellett javítania, hiszen 1:42.650 másodperces ideje így is elég volt a rajtelsőséghez, 94 ezreddel megelőzve Nicolò Bulegát, és további 259-cel Toprak Razgatlıoğlut. A 37 esztendős motorosnak ez volt pályafutása negyvennegyedik pole-ja.

Nagyon élveztem a Superpole-t, mert még a trükkös körülmények között is egynek éreztem magam a motorral – nyilatkozta. – Körről körre éreztem a ritmust. Az ember soha nem tudja, milyen gyorsan menjen, mert nagy a kockázat, de a pálya nedves volt, és felszáradt. Ez túlmelegíti a gumikat, az ember pedig csúszkál. Folyamatosan arra gondoltam, hogy valaki kimegy majd egy intermediate-re, de már nem volt időm, így amikor megláttam az első helyet a bokszutcai táblán, nagyon örültem. Nemcsak saját magam, hanem az összes srác miatt a csapatnál, szükségünk volt erre a felemelkedésre.”

Az első futam aztán szintén nedves körülmények között indult, és felszáradó pályán zajlott. Az elején mindenki rendkívül óvatos volt a nedves részeken, Rea viszont többször is pozíciót bukott. Bár közvetlenül a rajt után megőrizte a vezetést, nem sokkal később kis híján elesett, és csapattársa, Andrea Locatelli is agresszív volt vele szemben.

Az első kanyar után én voltam az élen, de az első szakaszban az ember soha nem akar élre állni ilyen körülmények között, mert nem tudhatja, mennyire csúszik [a pálya] – magyarázta. – Elkövettem néhány hibát. A futamom meghatározó pillanata vélhetően az volt, amikor »Loka« megelőzött az utolsó kanyarban. Két pozíciót vesztettem, és a boly végére kerültem. A kettes és a hármas kanyar között volt egy nagyon necces pillanatom. Ettől eltekintve türelmesnek kellett lenni, amíg a pálya fel nem száradt.”

A futam kétharmadánál úgy tűnt, hogy az intermediate-eken rajtoló beugró újonc, Nicholas Spinelli előnye teljesen elfogy, és vissza fog esni a mezőnybe. Normál körülmények között Razgatlıoğlu és Bautista harcolhatott volna a győzelemért, Rea-nek pedig Remy Gardnert és Alex Lowest kellett volna maga mögé utasítania a dobogóért. A 14. körben viszont Locatelli motorblokkja felrobbant, aminek következtében olaj került az ideális ívre, ezért egy körrel később piros zászlóval megszakították a futamot. Mivel a versenytáv kétharmadát már megtették, ez egyben a végeredményt is jelentette, így a Barni pilótája óriási meglepetésre megnyerte a viadalt, míg Rea idei legjobb versenyeredményével hatodik lett.

Zseniális gumiválasztás és hatalmas mázli után megvan a csoda, a beugró Spinelli nyert Assenben

A pálya majdnem teljesen felszáradt, az egyes szektorban megvolt a száraz ív, a többi része pedig száradt fel a verseny során – fogalmazott. – Van néhány terület, ahol vasárnapra javítanunk kell a motoron. Igazán kár érte, hogy előkerült a piros zászló, mert úgy éreztem, hogy a végére sikerült előrelépnem. Éreztem a dobogó szagát, de túl messze voltam.”