Andrea Doviziosótól megkérdezték, hogy elképzelhetőnek tartja-e a 2025-ös visszatérést a MotoGP-be. Az egyszeres világbajnok pedig nem mondott nemet.
Andrea Dovizioso a 2022-es idényben vonult vissza a MotoGP-től. Az akkor 36 éves pilóta meg sem várta az idény végét, hanem az év közepén, hat futammal a vége előtt búcsút intett a WithU Yamaha csapatának. A döntést azzal indokolta, hogy nem érezte magát jól a motoron, és tény, hogy ezt a gyenge eredmények is igazolták.
Dovizioso azóta leginkább a motokrosszozásban találta meg az örömöt, igaz, többször is súlyos edzésbalesetet szenvedett. 2022 végén a csuklóját törte el, idén pedig számos csontja eltört, és átmenetileg kerekesszékbe került. A sérülések ugyanakkor szerencsére nem maradandóak, és nem akadályozzák meg egy esetleges visszatérésben. Merthogy ezt sem zárta ki.
Átmenetileg kerekesszékbe került Dovizioso, miután számos törést szenvedett az edzésbalesetében
„Nincsenek terveim, de mindig jó érzés, amikor egy gyártó felhívja az embert, hogy beszéljünk a jövőről – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Amikor úgy döntöttem, visszavonulok, nem álltam készen arra, hogy tegyek valamit, mert meg akartam állni, és szünetet tartani. Azonban mindig nyitva hagytam az ajtót, mert még nem vagyok túl öreg. Mindenki ismeri az érzékemet, amely segít a motor fejlesztésében. Jelenleg tényleg nem tudom, túl korai lenne, de az ajtó nyitva áll.”
Dovizioso 2001-ben mutatkozott be a gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 köbcentiméteres kategóriájában, és a következő évben vált állandó pilótává. 2004-ben öt győzelemmel világbajnok lett, majd a 250-esek között rögtön a harmadik helyet szerezte meg a tabellán. Az azt követő két idényre két-két győzelem, illetve két összetettbeli második hely jutott, majd jöhetett a MotoGP.
Első királykategóriás dobogóját a 2008-as Valenciai Nagydíjon szerezte, a JIR Team Scot színeiben, 2009-re pedig a Honda felvitte a gyári istállójához. Ebben az évben megnyerte a Brit Nagydíjat, utána viszont csak dobogók jöttek, miközben egy, a Yamaha Tech3-nál töltött év után átigazolt a gyári Ducatihoz, amely kezdetben messze volt attól, hogy versenyképes legyen.
A Ducati Iannonét akarta megtartani Dovizioso helyett, de édesapja borzalmas döntésre beszélte rá
A következő győzelmére a 2017-es Olasz Nagydíjig kellett várni: azzal, hogy két diadal között 131 futamhétvégét rendeztek, a mai napig ő tartja a királykategóriás rekordot, míg a 7 év és 313 nap a MotoGP-korszakban jelent csúcsot. Ezt további 13 győzelem követte, aminek köszönhetően zsinórban háromszor volt második a tabellán Marc Márquez mögött, igaz, ebből csak az első évben, 2017-ben volt még esélye a vb-címre az utolsó futamon.