Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója bevallotta, tényleg benne van a pakliban a Pramac távozása, amelynek ő több szempontból sem örülne. Mindez nagyban befolyásolhatja a pilótapiacot, amelyet az Aprilia nagyköveteként dolgozó Max Biaggi szerint amúgy is a bolognaiak alakítanak.
A héten lezárult az egyik legfontosabb kérdés a 2025-ös idényt illetően: a Ducati Marc Márquezt választotta, így ő lesz jövőre a gyári Ducati másik versenyzője Francesco Bagnaia mellett, míg Jorge Martín biztosan, Enea Bastianini pedig jó eséllyel más gyártóhoz igazol. Ugyanakkor még bőven vannak elvarratlan szálak.
Többek között az is, hogy egyáltalán hány Ducati lesz majd a rajtrácson. A Pramac esetében ugyanis komolyan felmerült, hogy elhagyja az olasz gyártót, és a következő idényben a Yamaha motorjait használja. A legutóbbi hírek szerint a csapatnál nem annyira elégedettek a közelmúlttal, most pedig a Ducati oldaláról is elismerték, hogy közel sem mehetnek biztosra.
Hiába a csapatfőnök kijelentése, igenis lehetséges a Pramac és a Yamaha házassága?
„Valós a veszély – nyilatkozta az olasz Sky Sportsnak Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója. – Az egész motoros világ annak szurkol, hogy a Pramac valami mást csináljon, mint hogy a Ducatinál legyen. Azonban ez személyesen és sportszakmailag is csalódás lenne, mert a Pramac és Paolo Campinoti [tulajdonos] már régóta velünk van. Ők is részesei annak a sikernek, amelyet mostanában átélünk. Kár lenne érte. Ki kell értékelnünk, de a probléma tényleg létezik.”
Amennyiben a Pramac elfogadja a Yamaha pénzügyileg kifejezetten kedvező ajánlatát, nyilvánvalóan csak hat motorjuk marad, míg hangvillásoknak négy versenygépük lesz. Ez természetesen alapjaiban befolyásolhatja a pilótapiacot, de a bolognaiak nem csupán ebből a szempontból határozhatják meg a mozgásokat.
Ezzel kapcsolatban a jelenleg az Aprilia nagyköveteként dolgozó Max Biaggi is megszólalt. Martín ugyan betölti az Aleix Espargaró visszavonulásával keletkező üresedést, de Maverick Viñales maradása sem biztos a gyári csapatnál. Korábban Bastianinit és Marco Bezzecchit is szóba hozták velük, de előbbi szinte biztosan a Tech3-nál köt ki. Honfitársuk úgy véli, minden a Ducatin múlik.
Hivatalos: Martín az Apriliához igazol, Marc Márquez zöld utat kapott a gyári Ducatihoz
„Nagyon sajnálom, hogy Aleix távozik, mert nagyon sokáig az Aprilia család tagja volt – jelentette ki Biaggi a TNT Sportsnak. – Olasz versenyző egy olasz motoron, ez tényleg álomszerű. Úgy gondolom, nagy esély van arra, hogy ez megvalósulhat. Ugyanakkor a Ducati dönti el, hogyan alakul a piac, hogy mi fog történni. Nagyon őrültnek néz ki.”