Idén is huszonkét állandó pilótája lesz a MotoGP-nek, akik szokás szerint az általuk választott rajtszámokkal versenyeznek. A spanyol Motorsport.com összegyűjtötte, hogy kinek mi oka fűződik az általa viselt számhoz, igaz, van néhány hiányzó.
Jorge Martín – 1: világbajnoki címvédőként úgy döntött, hogy él a lehetőséggel, és idén az 1-es rajtszámmal versenyez. Eddig a 89-es volt látható a motorján, miután a MotoGP-ben Miguel Oliveira miatt nem használhatja a 88-ast.
Johann Zarco – 5: néhai menedzsere, Laurent Fellon ezzel versenyzett a 80-as években. Amikor debütált a világbajnokság mezőnyében, az 5-ös foglalt volt, ezért a 14-est viselte, de amint felszabadult, váltott.
Elhunyt a kétszeres Moto2-es világbajnok korábbi menedzsere és mentora
Luca Marini – 10: kezdetben a 97-essel ment születési éve miatt, de a Moto2-ben az Xavi Viergéé volt. Ezért a 10-esre váltott, mert augusztus 10-én látta meg a napvilágot.
Maverick Viñales – 12: gyerekként is ezzel versenyzett, és szerencsét hozott neki, egyszer még Marc Márquezt is legyőzte vele. Világbajnoki karrierjének kezdete óta szerepelt már a 25-össel, a 40-essel, ismét a 25-össel, majd 2019-ben a 12-esre váltott.
Fabio Quartararo – 20: a születésnapja miatt választotta ezt, hiszen 1999. április 20-án látta meg a napvilágot.
Franco Morbidelli – 21: eredetileg a 12-est választotta volna, ám az foglalt volt, amikor megérkezett a világbajnokság mezőnyébe, így szimplán megcserélte a számjegyeket.
Enea Bastianini – 23: azért emellett tette le a voksát, mert ez hasonlít a legjobban kedvencére, a 33-asra, amelyet azonban birtokoltak, amiikor bemutatkozott a MotoGP-ben, és azóta is az.
Raúl Fernández – 25: ezt a számot kapta a kereskedelmi jogokat birtokló Dornától. A 3-as a szerencseszáma, és a 23-assal szeretett vola versenyezni, de mostanra megszerette a 25-öst.
Brad Binder – 33: azért választotta ezt, mert egyfelől hasonlít a monogramjára, másfelől kedvence, a 41-es foglalt volt. Igaz, Aleix Espargaró idén már nem lesz ott az állandó mezőnyben…
Somkiat Chantra – 35: a spanyol bajnokság (CEV) óta ezzel versenyez. Többek között azért, mert a két számjegy összege 8, amely hazájában, Thaiföldön a reményt és a küzdelmet jelenti.
Joan Mir – 36: unokatestvére, Joan Perelló ezt a rajtszámot viselte, amiikor a 125 köbcentiméteres géposztályban indult.
Pedro Acosta – 37: tavaly a 31-es szerepelt a motorján, mert a 37-es csapattársáé, Augusto Fernándezé volt, idén viszont vált. Az utánpótlás-kategóriákban a 34-essel és az 51-essel is szerepelt.
Álex Rins – 42: amikor bemutatkozott a vb mezőnyében, a 24-est használta, ám később az foglalt volt, így megcserélte a számjegyeket. Korábban a 14-essel is rajthoz állt, 2016-ban pedig kereskedelmi okokból a 40-est választotta.
Jack Miller – 43: 2011-ben ezzel nyerte meg az IDM 125 köcentis géposztályát, de amikor debütált a vb-n, foglalt volt, így 8-asra váltott. A királykategóriás bemutatkozásakor viszont ezt Héctor Barberá használta, így visszaváltott a 43-asra. Gyerekként egyébként 543-assaé motokrosszozott, amely persze a gyorsasági szakágban nem jöhet szóba.
Fermín Aldeguer – 54: 2005. május 4-én, vagyis az ötödik hónap negyedik napján született.
Francesco Bagnaia – 63: a Moto3-ban a 21-essel versenyzett, ám a Moto2-ben az foglalt volt, így egyszerűen megszorozta 2-vel. A MotoGP-ben egyiket sem tudta használni, ezért jöhetett a sorozat következő eleme, amelyhez idén két év szünet után tér vissza, hiszen immáron nem ő a világbajnoki címvédő.
Bagnaia maga akarta szimbolikusan is „megerősíteni”, hogy elvesztette a világbajnokságot
Álex Márquez – 73: 1996. április 23-án született, a spanyol bajnokságban pedig a napnak a sorszámát használta. A Moto3-ban azonban ez foglalt volt, ezért a 12-esre váltott, ám a Moto2-be ezt is használták, ahogyan a 23-ast is. Ezért lett a 73-as, amely a születési éve utolsó két számjegyéből képzett számnak és a napjának a különbsége.
Ai Ogura – 79: évek óta ezt használja. Korábban elárulta, hogy gyerekként a 7-est szerette, de az Asian Talent Cupban a 9-est kapta, aztán pedig egymás mögé tette a kettőt.
Miguel Oliveira – 88: gyerekként a 41-essel indult, ám egyszer nem volt meg az 1-es számjegy, ezért 44-es lett belőle. Az alsóbb világbajnoki kategóriákban már ezzel állt rajthoz, ám a MotoGP-ben ez már foglalt volt, így megszorozta kettővel.
Marc Márquez – 93: a kezdetek óta ezt viseli, hiszen 1993-ban született.