2024. április 20. 01:07
KezdőlapMotoGPAleix Espargaro csak a verseny után lenne igazán boldog

Aleix Espargaro csak a verseny után lenne igazán boldog

Aprilia utoljára a kétütemű motorjával tudott pole pozíciót szerezni a királykategóriában – még annak idején 200-ben Phillip Island-en. Így a mostani a 2002 óta íródó MotoGP éra első pole-ja az Apriliának. A történelmi sikerre Aleix Espargaro érthetően rendkívül büszke.

Fotó: MotoGP Media

„Ez egy ajándék az Apriliának, aminek nagyon örülök, és belül büszke is vagyok, mert úgy érzem, mintha ez a motor és a projekt az én gyerekem lenne. Boldog vagyok, hogy látom a csapattagokat örülni, szóval ezt a pole-t mindannyijuknak ajánlom, azoknak is, akik most otthon vannak. Csak én tudom, mennyit szenvedtünk az elmúlt 5-6 évben, de most nagyon is élvezem. Talán az én pályafutásomban kicsit későn jött el ez a pillanat, de sose tudjuk, milyen érzés ilyen versenyképes motoron ülni. A lényeg persze a verseny, de versenyzőként jó érzés ilyen gyorsnak lenni.”

A siker kulcsa a pálya karakterisztikájában is lehet.

„Termas egy olyan pálya, ahol különösen fontos, hogy a motor eleje rendben legyen, és az Aprilia mindig is erős volt kanyarbejáratokon, és a kanyarba befékezéskor. Már Katarban is 4. voltam, és akkor a versenyt éreztem a legerősebbnek, és Indonéziában is száraz pályán a dobogóért harcolhattam volna. Ez egy jó évünk lesz, okosnak kell lennünk, és ha jól játsszuk ki a kártyáinkat, akkor Valenciába történelmi eredménnyel érkezhetünk. Nem akarok konkrét eredményeket mondani, de ha nem hibázunk, sok pontot gyűjthetünk. „

Vinales
Fotó: MotoGP

Minden jel arra mutat, valami összeállt az Apriliánál – nem mellesleg Vinales is gyorsabb a motorral, mint valaha.

„Kétségkívül ez a valaha volt legjobb RS-GP motor. 2020 óta is sok változás volt, amihez idő kellett, és ma óriási dolog, hogy a leggyorsabbak voltunk. Jó a tempóm, nyugodt vagyok, és úgy érzem, a holnapi is egy történelmi nap lesz. Persze nem akarok elszállni, lényegében egy napot voltunk pályán, úgyhogy még sok adatot kell elemezni. Holnap már az első körtől nyomni próbálom. A második szabadedzés után magabiztos voltam – talán túlságosan is, de ilyet még soha korábban nem éreztem. Mivel csak egy napunk volt, nem volt idő mások tempóját is nézni, de az enyém gyors volt. Fontos lesz az első körökben kimaradni a káoszból, és a saját tempómat motorozni. Tökéletes nyilván az lett volna, ha 1-2-ben vagyunk, de Maverick gyors volt egész nap, csak az időmérőn valami gondja akadt. Szerintem az Apriliának erős a versenyzőpárosa, és az eredmények is jönni fognak.”