Két dél-afrikai nyerte a MotoAmerica Superbike kategóriájának két futamát Road Americán. Az 1. Scholtz, a 2. Petersen győzelmét hozta.
Negyedik hétvégéjén is túl van a MotoAmerica 2022-es szezonja. Azok után, hogy a COTA Danilo Petrucci diadalmenetéről szólt, és az olasz Road Atlantán is nyert egy futamot, a következő hármon Jake Gagne végzett az élen. Road America tulajdonképpen megint egy tematikus eredménysort hozott, ugyanis két dél-afrikai tudta megnyerni a két futamot.
Az első futam
Mathew Scholtz úgy érkezett a Road America-i hétvégére, hogy addig három helyszín hat futamán ötször zárt másodikként. Ezzel a tabella második helyén állt Danilo Petrucci mögött, mindössze négy pont hátránnyal. Az első futamon viszont akár többet is megcélozhatott.
Scholtz az első Road America-i futamnak a harmadik kockából, szín-Yamaha első sorból vághatott neki. Innen nagyon hamar a verseny élére tudott állni, és óriási csatát vívott Danilo Petruccival. A yamahás és a ducatis egészen az utolsó körig gyömöszölte egymást, végül mindösszesen 15 ezred döntött Scholtz javára. Nagy csata zajlott a harmadik helyért is két BMW-s között, ott végül szintén csak 55 ezred volt a különbség Héctor Barberá javára PJ Jacobsennel szemben. A pole-ból induló Jake Gagne rögtön az első körben összeért Petruccival, ám míg az olasz be tudott fordulni, ő ki kellett, hogy szélesítse a pályát. Gagne végül az ötödik helyig tudott visszakapaszkodni.
„Az első kör ötös kanyarjában azt gondoltam, van annyi előnyöm, hogy azt ő (Danilo Petrucci – a szerk.) nem fogja tudni ledolgozni. Egészen az utolsó kanyarig le sem esett, hogy ő itt igazából meg akar előzni. Láttam őt a szemem sarkából, feltűnt többször a látóteremben az első gumija. Amikor befutottunk, abban sem voltam biztos, hogy nyertem. Ha összeadjuk a különbségeket az elmúlt három futamból, szerintem összesen nem jön ki a nyolc tized. Szóval nagyon szoros verseny volt. Az, hogy egy olyan sráccal tudtam csatázni, aki a MotoGP-ből érkezik és a Dakaron is szakaszt nyert, jól mutatja, milyen munkát végzett a csapatom. Valószínűleg más lett volna a helyzet, ha Jake (Gagne) is ott van, de néha tudni kell élni a szerencsével” – foglalta össze a győztes Mathew Scholtz a maga szempontjából a futamot.
A második futam
Jake Gagne a második futamot is az élről kezdhette meg, miután a második időmérőn az elsőhöz hasonlóan mindenkit agyonvert. A második helyről Cameron Petersen, a harmadikról Danilo Petrucci vághatott neki a futamnak. Gagne-nak végül ezúttal sem nyílt esélye a győzelemre, miután csak negyedikként intették le, majdnem 15 másodperces hátrányban.
A verseny egy kiélezett hármas csatáról szólt a versenyen Petersen, Jacobsen és Petrucci között. Azok után pedig, hogy Petersen az első versenyt feladni kényszerült műszaki hiba miatt, ezúttal már nyerni is tudott. A futam vegyes időjárási körülmények között zajlott, a végén viszont már a felszáradó pályán mindenki a maradék vizes foltokat kereste. Érdekesség, hogy Petersen előző győzelme is hasonló időjárás mellett született még tavaly Barberben.
A Fresh N Lean Progressive Yamaha versenyzője a hármas befutó során egy bő másodperccel előzte meg PJ Jacobsent, akinek a nyomában pedig ott loholt Danilo Petrucci. Az olasz tehát egy újabb dobogóval tartotta magát éllovas pozícióban a tabellán. A fentebb említett, negyedikként befutó, címvédő Gagne mögött ötödik helyen az 50. életévéhez közelítő Larry Pegram zárt. Az első futamot megnyerő Mathew Scholtz ezúttal mindössze nyolcadikként ért célba, ezzel pedig hátránya hét pontra nőtt Petrucci mögött.
„Nagyon nehéz verseny volt, ahogy azt a többiek is elmondták. Egyértelműen nem volt elég vizes az esőgumihoz. Úgy fogytak a gumik, hogy a végén már minden egyes vízfoltot bőszen keresni kellett a pályán. Akkorra viszont már olyan volt, mintha slickeken mennénk. Benne volt a pakliban az is, hogy a végén PJ elkap. Mindent kiadtam magamból. Soha nem álltam egyébként még vele együtt dobogón, szóval ez elég király. Jó versenyt futottunk vele és Danilóval. Jó újra itt lenni. Mindkét győzelmem ilyen körülmények között jött, szóval most már jöhet egy száraz győzelem is. Lassan, de biztosan oda fogunk érni” – mondta a győztes Cameron Petersen.
A végeredmények
Első futam:
# | Versenyző | Csapat | Motor | Idő/Kül. |
1 | Mathew Scholtz | Westby Racing | Yamaha | 26:35.562 |
2 | Danilo Petrucci | Warhorse HSBK Racing | Ducati | +0.015 |
3 | Héctor Barberá | Tytlers Cycle Racing | BMW | +8.595 |
4 | PJ Jacobsen | Tytlers Cycle Racing | BMW | +8.650 |
5 | Jake Gagne | Fresh N Lean | Yamaha | +14.387 |
6 | Jake Lewis | VisionWheel | Suzuki | +16.197 |
7 | Richie Escalante | VisionWheel | Suzuki | +29.588 |
8 | Corey Alexander | Tytlers Cycle Racing | BMW | +34.970 |
9 | Larry Pegram | Tytlers Cycle Racing | BMW | +40.422 |
10 | Ashton Yates | Scheibe Racing | BMW | +40.662 |
11 | Travis Wyman | RideHVMC Racing | BMW | +45.191 |
12 | Geoff May | VisionWheel | Honda | +50.106 |
13 | Michael Gilbert | Chuckwalla Racing | Suzuki | +1:05.191 |
14 | Max Flinders | Trashed Bike Racing | Yamaha | +1:08.184 |
15 | Hunter Dunham | Hunter Dunham Racing | Yamaha | +1:22.880 |
16 | Andy DiBrino | DiBrino Racing | Kawasaki | +1:25.370 |
17 | Danilo Lewis | Tecfil Racing | BMW | +1:27.046 |
18 | Jeffrey Purk | Legacy Dental | Yamaha | +1:43.294 |
19 | Mathew Cunha | OC Racing | Yamaha | +1:43.448 |
20 | Zachary Butler | Redline-Moto | Yamaha | +1:43.685 |
21 | Jeremy Coffey | Triple M | Suzuki | +1:44.248 |
22 | Jason Waters | Edge Racing | Honda | +1:51.289 |
23 | Justin Miest | Nielsen Racing | Kawasaki | +2:03.790 |
Nem értek célba | ||||
Aaron Risinger | Synergy Audio Video | BMW | ||
David Anthony | ADR Motorsports | Suzuki | ||
Jason Farrell | Farrell Performance | Kawasaki | ||
Cameron Petersen | Fresh N Lean | Yamaha | ||
Nolan Lamkin | Tom Wood Powersports | BMW | ||
Hayden Gillim | Disrupt Racing | Suzuki |
Második futam:
# | Versenyző | Csapat | Motor | Idő/Kül. |
1 | Cameron Petersen | Fresh N Lean | Yamaha | 20:03.977 |
2 | PJ Jacobsen | Tytlers Cycle Racing | BMW | +1.310 |
3 | Danilo Petrucci | Warhorse HSBK Racing | Ducati | +1.765 |
4 | Jake Gagne | Fresh N Lean | Yamaha | +14.342 |
5 | Larry Pegram | Tytlers Cycle Racing | BMW | +28.433 |
6 | Ashton Yates | Scheibe Racing | BMW | +30.821 |
7 | Jake Lewis | VisionWheel | Suzuki | +41.837 |
8 | Mathew Scholtz | Westby Racing | Yamaha | +46.164 |
9 | Danilo Lewis | Tecfil Racing | BMW | +49.012 |
10 | Justin Miest | Nielsen Racing | Kawasaki | +56.710 |
11 | Jeremy Coffey | Triple M | Suzuki | +1:16.110 |
12 | Andy DiBrino | DiBrino Racing | Kawasaki | +50.585 |
13 | Brandon Paasch | Altus Motorsports | Suzuki | +1:18.235 |
14 | Hayden Gillim | Disrupt Racing | Suzuki | +1:19.784 |
15 | Richie Escalante | VisionWheel | Suzuki | +1:20.861 |
16 | Max Flinders | Trashed Bike Racing | Yamaha | +1:25.505 |
17 | Héctor Barberá | Tytlers Cycle Racing | BMW | +1:28.442 |
18 | Michael Gilbert | Chuckwalla Racing | Suzuki | +1:52.374 |
19 | Ezra Beaubier | Motorsport Exotica | BMW | +1:53.715 |
20 | Hunter Dunham | Hunter Dunham Racing | Yamaha | +1:54.093 |
21 | Nolah Lamkin | Tom Wood Powersports | BMW | +2:01.366 |
22 | Jeffrey Purk | Legacy Dental | Yamaha | +1 kör |
Nem értek célba | ||||
David Anthony | ADR Motorsports | Suzuki | ||
Geoff May | VisionWheel | Honda | ||
Travis Wyman | RideHVMC Racing | BMW | ||
Aaron Risinger | Synergy Audio Video | BMW |
A bajnokság állása – az élmezőny
Poz. | Versenyző | Pont |
1 | Danilo Petrucci | 140 |
2 | Mathew Scholtz | 133 |
3 | Jake Gagne | 115 |
4 | Cameron Petersen | 103 |
5 | Héctor Barberá | 79 |
6 | Jake Lewis | 75 |
7 | PJ Jacobsen | 66 |
8 | Richie Escalante | 62 |
9 | Ashton Yates | 56 |
10 | Travis Wyman | 45 |