back to top
2025. július 14. 04:49
Kezdőlap Blog Oldal 103

Mir őszinte vallomása: sokszor csak muszájból ment el a futamokra az elmúlt szezonokban

0

Joan Mir ismét ereje teljében várja a versenyhétvégéket, miután könyörtelenül vallott előző idényeiről és motiválatlanságáról. Azt a területet is megnevezte, hogy még miben tudna minimálisan fejlődni a Honda.

A tesztek alapján egyértelműen kiolvasható, hogy Joan Mir lehet a Honda húzóereje. Az öt tesztnapot figyelembe véve három alkalommal is az ő nevéhez fűződött a leggyorsabb hondás kör. Amikor pedig kikapott Johann Zarcótól, akkor sem maradt el sokkal francia márkatársától. Hovatovább, a 27 éves pilóta a hatodik legjobb idővel zárt, már ami a burirami teszt összesített eredménylistáját illeti. Ez azzal is ekvivalens, hogy nemcsak Mir találta meg a közös hangot a motorral, hanem a Honda is versenyképes lehet ebben a szezonban.

Marc Márquez behúzta az utolsó tesztnapot, és hihetetlen „versenyt” futott

Erre máris egy óriási fejlődésként tekinthetnek a japánok, ugyanis az elmúlt két szezonjuk csapnivalóra sikeredett. Bár 2023-ban még egy győzelem (Álex Rins révén) és egy további dobogó (Marc Márquez) összejött nekik, de 2024-ben tovább mélyült az a bizonyos gödör… Nemhogy a dobogóra, de még az első ötbe sem tudtak beférkőzni, legjobb tavalyi eredményüket Zarco szállította egy burirami nyolcadik hellyel. Ezért is hathat üdítő felfrissülésnek a thaiföldi zárónap. Ekkor Mir teljesített egy tizenhárom körös sprintetapot, melyből azt lehetett következtetni, hogy akár az első hatért is harcban lehetnek! Amennyiben ez beigazolódik, akkor óriási előrelépést könyvelhetnek el. Ezt a spanyol is tanúsítani tudja.

„Hihetetlenül élveztem ezeket a teszteket. Pusztán azért, mert úgy tudtam vezetni a motort, ahogyan az nekem fekszik. Például keresztbe tudtam megérkezni a kanyarbejáratokba. Már csak egy picivel kell gyorsabbnak lennünk, egy minimálisan nagyobb végsebességre kell gyúrnunk, ami ingyenes a pilóta számára” – fejelte meg korábbi nyilatkozatait Mir, ugyanis már több alkalommal is elismerően szólt az idei konstrukcióval kapcsolatban.

Mir úgy is elégedett, hogy „elvesztették a csatát”, Marinit a túl jó körülmények aggasztják

Mir a motiváció témakörét is érintette: „Nagyon könnyű elveszteni a motivációt, akkor, amikor az eredményekért mész, és hirtelen nem jönnek. Hosszú ideig nem élveztem a versenyzést, csak muszájból mentem el.” A spanyol most már ismét érzi magában a vágyat arra, hogy elutazzon a nagydíjakra, ezért feltételezhető, hogy ebből a gödörből már kezd kilábalni.

„Alberto [Puig, a gyári Honda csapatfőnöke – a szerk.] tökéletesen ismer engem. Tudja, hogy ha rosszul alakulnak a dolgok, lejtmenetbe kerülök. Ez valószínűleg azért van, mert nagyon el vagyok kényeztetve. Karrierem alatt remek eredményeket értem el, nagyon gyorsan” – tette hozzá 2020 királykategóriás világbajnoka. Kifejtette, az első évei robbanásszerűek voltak. Mir ugyanis első két idényében a világbajnoki címe mellé bezsebelt egy győzelmet, illetve hét dobogót. Ezenfelül megemlítette még korábbi, 2019-es, súlyos csehországi balesetét is. Úgy fogalmazott: „Nem volt rossz momentumom addig, amíg meg nem érkeztem a Hondához.”

Mir felidézte pályafutása legnagyobb balesetét: Dokumentumfilmet kellett volna készítenünk

Arra már nem kell sokat várni, hogy megtudjuk, vajon ismét régi fényében látjuk-e tündökölni Mirt, illetve a Hondát. Jövő hétvégén ugyanis már a szezonnyitót rendezik a MotoGP (és az alsóbb kategóriák) számára Thaiföldön, a Chang International Circuiten.

Bulega kirobbanó formában, ismét csak Razgatlıoğlu tudott beférkőzni a Ducatik közé a teszten

0

Nicolò Bulega nagy fölénnyel végzett az élen a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i tesztjének második napján, megelőzve Andrea Iannonét és Danilo Petruccit. Mögöttük Toprak Razgatlıoğlu zárt, aki az eső miatt később csak kis mértékben tudott közelebb zárkózni.

Véget ért a Superbike-világbajnokság előszezonja, hiszen kedden megrendezték az utolsó tesztnapot Phillip Islanden, a hétvégi idénynyitó helyszínén. Ilyenkor általában azért már kirajzolódik valamiféle erősorrend, ám a képet árnyalja, hogy a nap második felét szinte teljesen elmosta az eső, és bár a mezőny tagjai a hajrában már meg tudták közelíteni legjobbjukat, de a legtöbben nem javítottak.

Rémálomszerű kezdés: Rea kiírta magát az idénynyitóról, Razgatlıoğlu is nagyot bukott a teszten

Azok után, hogy hétfőn Jonathan Rea érülése miatt kiírta magát az első fordulóról, és Toprak Razgatlıoğlu is nagyot bukott, ezúttal szerencsére nem történt ilyesmi. Ezzel együtt kétszer is be kellett vetni: előbb Garrett Gerloff esett el a 8-as kanyarban, majd Tarran Mackenzie a 6-osban. A kettő között Ryan Vickers is a földre került a 4-esben, de amiatt nem kellett megszakítani a körözést. Zaqhwan Zaidi ugyanott vesztette el a motorját már az esőben, de szerencsére ennek sem lett komoly következménye.

Ami a végeredményt illeti, ezúttal is Nicolò Bulega olt a leggyorsabb, aki nemcsak mindkét napon, hanem mind a négy etap során a legjobb időt futotta meg, ráadásul kifejezetten kiegyensúlyozottnak bizonyult, és összesen negyvenkét kört tett meg. Andrea Iannone 489 ezreddel maradt el 1:28.680 másodperces körétől, míg a kevésbé konzisztens tempót produkáló Danilo Petrucci további 17 ezredet kapott. Álvaro Bautista hátránya viszont már 797 ezred volt az ötödik pozícióban, igaz, a kétszeres Superbike-világbajnok nem kevesebb mint ötvenöt körig jutott.

Az első ötöt, bár más sorrendben, de ugyanaz az öt versenyző alkotta, mint hétfőn, hiszen a legjobb négy Ducati közé ezúttal is csak Razgatlıoğlu tudott beférkőzni. A címvédő azon kevesek közé tartozott, aki a második etapban javítani tudott, hiszen a legvégén 701-ről 567 ezredre csökkentette hátrányát a már szinte teljesen száraz pályán. A harminkilenc körrel záró török motoros számára bizakodásra adhat okot kiegyensúlyozottsága, illetve az a tény, hogy ő rosszabb körülmények között futotta meg legjobbját, mint Bulegáék. Csapattársa, Michael van der Mark tizenkettedik lett.

Ami a többi gyártót illeti, a hatodik helyet a Yamaha vitte el Andrea Locatelli révén, aki továbbra is az új vázelemekkel és elektronikával felszerelt 2025-ös csomagot próbálgatta, márkatársai viszont jelentősen elmaradtak tőle. Mögötte a két Bimotát mindössze 97 ezred választotta el, és Alex Lowes, valamint Axel Bassani volt az utolsó, aki még 1 másodpercen belül végzett Bulegához képest. A Honda legjobbjáról, Xavi Viergéről ez nem mondható el, hiszen ő már 1,132 másodpercet kapott a kilencedik helyen, míg Gerloff a balesete után csak tizenhatodik lett az egyetlen Kawasakival.

A Phillip Island-i teszt második napjának végeredménye

Rea nem csak az ausztráliai fordulót hagyhatja ki? – főnöke beszámolt a baleset bizonyos részleteiről

0

Paul Denning úgy véli, a Phillip Island-i pálya jellege is hozzájárult Jonathan Rea balesetének súlyosságához, és szerinte pilótája igencsak balszerencsés volt. A gyári Yamaha csapatfőnöke nem zárta ki, hogy honfitársa nem csak a szezonnyitóról fog hiányozni.

Nem hozott szerencsét a sorozat világbajnokainak a Superbike-vb Phillip Island-i tesztjének első napja, legalábbis háromból kettőnek biztosan nem. Toprak Razgatlıoğlu még az első etap elején produkált egy highside-ot, de szerencsére megúszta sérülés nélkül a nap első felének vége felé eleső Jonathan Rea viszont sokkal rosszabbul járt.

Razgatlıoğlunak mindene fáj, ő és csapata sem érti, hogy mi okozta a „furcsa” bukást

A 38 éves motoros a 6-os kanyarban esett el, és az orvosi központban megállapították, hogy a bal lába több helyen is eltört. Ennek következtében nemcsak a teszt hátralévő részét, hanem a most hétvégén esedékes idénynyitót is ki kell majd hagynia. Paul Denning úgy véli, a bukás súlyosságához a 2023 végén újraaszfaltozott pálya jellege is hozzájárult.

Nem volt könnyű nap Jonathan számára, és keserű csalódás ez neki, a csapatának és mindenkinek a Yamaha Superbike-világbajnoki projektjében – nyilatkozta a széria hivatalos honlapjának a gyári Yamaha csapatfőnöke. – A tél folyamán Jonathannel közösen nagy lépést tettünk a magabiztosságának és az R1-esen való komfortérzetének terén, valamint abból a szempontból, hogy kiegyensúlyozott és egyenletes tudjon lenni, és a legjobbat hozza ki a motorból. Most úgy tűnt, hogy minden a normális mederben halad, de Phillip Islandnek megvan az a szokása, hogy néha elég keményet ad az embernek. Ez egy rendkívül gyors és nagyon nagy tapadású pálya, de ez azt is jelenti, hogy amikor megszűnik a tapadás, akkor… Elég sok durva balesetet láttunk hétfőn. Jonathan egyszerűen nagyon peches volt, hogy a bal lába beszorult a motor alá, és eltört néhány csontja.”

Rea majd haza fog utazni, ahol megműtik, de a részleteket egyelőre még nem dolgozták ki. Még nem teljesen világos, hogy mik lesznek a következő lépések – fogalmazott Denning. – Alapvetően az a terv, hogy a lehető leghamarabb visszatérjen az Egyesült Királyságba, operálják meg, és kezdje meg a felépülés folyamatát.”

Rémálomszerű kezdés: Rea kiírta magát az idénynyitóról, Razgatlıoğlu is nagyot bukott a teszten

Az hamar eldőlt, hogy a brit pilóta nem lehet ott az ausztráliai fordulón, ám ilyenkor óhatatlanul felmerül a kérdés, hogy mi a helyzet a soron következő hétvégékkel. A szezonnyitó után a mezőny tagjai szűk öt héttel később ülnek motorra Portimãóban, de főnöke szerint egyáltalán nem biztos, hogy Rea addigra már versenyzésre alkalmas állapotban lesz.

Ezen a ponton nehéz megmondani, inkább nem mondok semmit – jelentette ki. – Szerdán találkozik itt egy specialistával, mielőtt hazautazik, ahol egyfajta teljes kezdeti beszámolót kap, és kiderítik a sérülés [részleteit]. Miután ez megvan, és kész a beavatkozás terve, majd meglátjuk, de a portimãói [forduló] nincs olyan messze, úgyhogy nagy kihívás lesz.”

Különleges módon ünnepelte meg születésnapját Rossi, bár szerinte ez csak a szokásos (videó, kép)

0

Valentino Rossi két márkával együttműködve limitált kiadású sisakot és bőrruhát dobott piacra. A kilencszeres világbajnok szerint ezzel az akcióval a „szokásos módon” ünnepelte meg különleges születésnapját.

Különleges életkorhoz érkezett Valentino Rossi, hiszen vasárnap ünnepelte 46. születésnapját. Bár ezt legfeljebb akkor lehetne kerek évfordulónak nevezni, ha a világ hirtelen huszonhármas vagy negyvenhatos számrendszerre váltana, az ő esetében viszont mindenképpen különleges eseményről van szó, hiszen egész pályafutása alatt ezt a rajtszámot használta, sőt, manapság az autóin is ez látható.

Mennyire ismeri Valentino Rossit? – kvíz

Az olasz legenda pedig úgy döntött, hogy extrán megünnepli ezt a napot, és a Dainesével, illetve az AGV-vel együttműködve limitált kiadású bőrruhát, valamint sisakot dobott piacra. A szokásos motívumok, mint a nap és a hold megmaradtak, de a sárga színt arany váltotta fel. Mondhatni, hogy a különleges alkalmat különleges módon kell megünnepelni, de Rossi szerint csak a szokásosat hozta.

A sisakjaimon és a ruháimon keresztül mindig is meg akartam osztani életem legfontosabb történeteit – fogalmazott a Dainese által közzétett videóban. – Mindig a negyvenhatos rajtszámmal versenyeztem. Az ember pedig csak egyszer lesz negyvenhat éves. Szóval, hogyan másképpen ünnepelhettem volna, ha nem a szokásos módon?”

Rossi természetesen egyáltalán nem számít zöldfülűnek ebben a világban, hiszen többek között egy ruházati márkát is működtet, amelyet egészen tavalyi a Yamaha gyári csapata is igénybe vett a MotoGP-ben. A kilencszeres világbajnok limitált kiadású termékekkel sem először rukkol elő, hiszen 2024-ben olyan pólókat dobott piacra, amelyeken a világbajnoki címeinek ikonikus pillanatai voltak láthatóak.

Azt természetesen nem tudjuk, hogy Rossi miket kapott, azt viszont igen, hogy amolyan előszületésnapi ajándékként nemrég saját magát is meglepte. Pontosabban csapattársai segítségével, hiszen pályafutása során először sikerült felállnia a Bathursti 12 órás viadal dobogójára. Legközelebb ezen a héten ül autóba a hosszútávú-világbajnokság loszaíli prológján, ahol jövő héten a Katari 1812 km-es versenyt is megrendezik.

Rossi nagy hibája ellenére is dobogóra állhatott a legendás futamon

Ami a motorozást illeti, csapata, a VR46 negyedik idényét kezdi meg a MotoGP-ben önálló istállóként. Fabio Di Giannantonio maradt az alakulatnál, és bár úgy tűnt, hogy nagy lehetőség előtt áll, a Ducati egyrészt a tavalyi motorblokkot fogja használni, másrészt alig tudott tesztelni, mert a sepangi felkészülés első napjának végén elesett és megsérült. Csapattársa Franco Morbidelli lesz, aki egykori akadémistaként, mondhatni, hazatért.

Kis híján katasztrófa lett Rossi első királykategóriás tesztjéből, egy hazugságot is bevetett

Razgatlıoğlunak mindene fáj, ő és csapata sem érti, hogy mi okozta a „furcsa” bukást

0

Toprak Razgatlıoğlu elárulta, még azok után sem érti, mi okozta a Phillip Island-i teszten történt balesetét, hogy megnézte az adatokat, és beszélt az elektronikai mérnökével. A török motorosnak mindene fáj, ezt leszámítva viszont úgy véli, pozitív napot zárt.

Kísértetiesen hasonlított a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i tesztjének első napja a MotoGP sepangi felkészülésének nyitányához. A szériamotoros mezőny annyival járt jobban, hogy három helyett kettő nagyobb baleset történt, és közülük is „csak” Jonathan Rea sérült meg, ám mivel már nagyon közel van a szezonnyitó, a Yamaha pilótájának azt is ki kell hagynia.

Rémálomszerű kezdés: Rea kiírta magát az idénynyitóról, Razgatlıoğlu is nagyot bukott a teszten

Rajta kíül ugyanakkor egy másik világbajnok is nagyot bukott, ám Toprak Razgatlıoğlu szerencsére nem jutott Jorge Martín sorsára, és nem szenvedett sérülést címvédőként. A török versenyző még az első etap elején produkált egy highside-ot a 6-os kanyarban, aminek következtében a szünetig csupán két kört tudott megtenni. A 28 esztendős motoros még most sem tudja mire vélni a történteket.

Számomra ez egy nagyon furcsa bukás volt – nyilatkozta a Superbike-vb hivatalos honlapjának. – Megnéztük az adatokat, és harminckilenc százalékos gázálláson voltam, amikor megtörtént a highside, mert nem volt megfelelő a kigyorsítási tapadás. Nem tudom, miért, még azután sem, hogy beszéltem az elektronikai mérnökömmel, és ő is ellenőrizte. Továbbra sem tudjuk az okát, mindenesetre nem olyan vészes. Szerencsém van, hogy nincs törés, de mindenhol fájdalmat érzek, különösen a kezemben. Délután újra mentünk, mert meg kellett értenem a motort, és dolgoznom kellett a beállításokon. A nap végére jó tempót diktáltunk, jobban megértettük a motort, és találtunk egy jó beállítást.”

Valóban, a teszt első napjának második fele már sokkal jobban alakult Razgatlıoğlu számára. Olyannyira, hogy ő volt az egyetlen, aki el tudta választani egymástól a négy leggyorsabb Ducatit, hiszen harmadikként zárt. Bár lemaradása igencsak tetemes, 569 ezred az élen végző Nicolò Bulegához képest, de a képet nyilvánvalóan árnyalják a nap elején történtek. Amennyiben kedden semmi extrém nem történik, vélhetően pontosabb képet kapunk az erősorrendről.

Holnap egy újabb nap lesz, és remélem, hogy találunk egy jobb beállítást – fogalmazott a kétszeres világbajnok. – A tempó egyelőre rendben van, de kicsit többre van szükségem. Sokkal jobban érzem magam a versenyhétvégét illetően, mert három-négy napunk van, úgyhogy csak a motorra összpontosítok, hiszen szükségünk van egy jó beállításra. Úgy tűnik, minden pozitív irányba halad, az egyetlen, ami csalódást okozott, az a furcsa kezdés volt. Mindenesetre ilyen a versenyzés.”

A Superbike-vb mezőnyének mindössze egy tesztnapja maradt, amelyet hasonló módon fognak megrendezni, mint a hétfőit. Ezt követően pedig a versenyzők maradnak Phillip Islanden, hiszen pénteken már a szabadedzések keretében gurulnak pályára, hogy aztán szombaton és vasárnap már ténylegesen éles körülmények között küzdjenek meg egymással.

Az autósportban már debütált, a gyorsaságimotoros-vb-t is érintheti az új innováció?

0

Radikális módosítások elé nézhet a MotoE bajnoksága, miután a Formula E-ben hivatalosan is debütált a „Pit Boost” rendszer. Az új innovációnak köszönhetően a versenytáv és az izgalmi faktor is nőhet.

2019 óta egy új betétsorozatról is beszélhetünk, már ami a gyorsaságimotoros-világbajnokságot illeti. Ez a MotoE, ahol kizárólag elektromos meghajtású motorokkal versenyezhetnek a pilóták, és elsősorban európai helyszínekre kísérik el a „nagyokat”. A versenytáv kb. a harmada (hét-nyolc kör) a MotoGP-ének, ugyanis nem bír ki többet az akkumulátor, melynek kapacitása jelenleg 18 kWh. Előbbi adat azonban a közeljövőben drasztikusan növekedhet egy olyan technológiai módosítás kapcsán, melyet a FIM és a Dorna a Formula E-ből leshet el.

Ez az úgynevezett „Pit Boost”, amely az előző hétvégén, Szaúd-Arábiában debütált a Formula E-ben. Ennek lényege, hogy körülbelül harminc másodperc erejéig gyorstöltést alkalmaznak az autókra egy kábel segítségével, melyet az autó hátuljához csatlakoztatnak. Ez idő alatt nagyjából 3,85 kWh többletenergiához jut az akkumulátor, ez százalékosítva tíz százalékot jelent. Ennek köszönhetően nemcsak, hogy be tudják fejezni egy autóval és egy akkumulátorral a versenyt, de kevésbé kell a spórolásra hangsúlyt fektetni. A Formula E versenyzői egyelőre vegyesen nyilatkoznak az újításról: Dan Ticktum elvárná, hogy mindig zökkenőmentesen essen túl ezen procedúrán, de Maximilian Günther szerint ez egy remek kiegészítő eleme a bajnokságnak.

A káosz elkerülhetetlen: így fog működni az autósport új találmánya, a gyorstöltés

Amennyiben a MotoE is alkalmazni fogja ezt az implementációt, több fronton is fejlődést tudna felmutatni. Egyrészt a szervezők akár meg is duplázhatják a versenytávot, másrészt pedig a taktika is hangsúlyosabb szerepet kapna a versenyek alatt. A gyakorlatban ez úgy nézne ki, hogy teljesítik az első hét-nyolc kört, majd bejönnek a kötelező Pit Boostra, aztán a kiállást követően egy hasonló hosszúságú etapot futnak.

Természetesen nem lehetne egy az egyben átvenni ezt az újítást a Formula E-ből. Ahhoz, hogy biztosan elegendő energia lehessen az akkumulátorban a második etaphoz, körülbelül kettő percet kellene a bokszban töltenie a versenyzőknek. Ezenfelül a Ducati lehetőséget kapna arra, hogy a V21-es prototípusához adaptálni tudja az átalakított akkumulátort, de lehetséges, hogy ehhez át kell alakítaniuk a gyártási technológiát.

Jelenleg azonban nincsen hivatalos döntés ez ügyben, de a Formula E-ben okozott izgalmi faktora rávilágíthat a Dorna irányába, hogy nem szabad évekig elhúzni ezt a döntést. Ami azonban biztos, hogy ebben a szezonban kiemelten fogunk foglalkozni a MotoE-vel, ugyanis idén honfitársunk, Varga Tibor is a mezőny tagja lesz. A MotoE 2025-ös mezőnyét tizennyolc versenyző fogja alkotni. Rajta kívül szerepel a listán többek között az eddigi kétszeres bajnok Jordi Torres, a jelenlegi címvédő, Héctor Garzó és a Superbike vb-n tavaly meglepetésgyőzelmet arató, ebben az évben Varga csapattársaként induló Nicholas Spinelli is. A pilóták hét pályán fogják összemérni tudásukat, és augusztusban a Balaton Park Circuitre is ellátogatnak.

Szenzációs hír: magyar pilóta is versenyez a gyorsaságimotoros-vb 2025-ös szezonjában

Rémálomszerű kezdés: Rea kiírta magát az idénynyitóról, Razgatlıoğlu is nagyot bukott a teszten

0

Toprak Razgatlıoğlu egy highside-ot produkált a Superbike-vb Phillip Island-i tesztjének első napján, de Jonathan Rea nála is rosszabbul járt, ugyanis balesetének következtében több helyen is eltört a lába, ezért kihagyja a szezon első futamhétvégéjét. A leggyorsabb Nicolò Bulega volt, a legjobb Ducatik közé pedig csak a török pilóta tudott beférkőzni.

Célegyenesbe ért a Superbike-világbajnokság előszezonja, hiszen a mezőny immáron az első hétvége helyszínén, Phillip Islanden tartózkodik. Pénteken itt már az első két szabadedzés keretében gurulnak majd pályára a pilóták, de a hét elején még teljesen tét nélkül tesztelhetnek. Az első nap azonban komoly veszteséget hozott.

Hétfőn két etapban gördülhettek ki a bokszból a versenyzők, és az elsőnek a végén Jonathan Rea bukott a 2-es kanyar kijáratánál. A gyári Yamaha motorosát elszállították az orvosi központba, ahol megállapították, hogy több helyen is eltörte a bal lábát. Ennek következtében nemhogy a teszt hátralévő részét, de az idénynyitót is kénytelen lesz kihagyni.

Hozzá képest Toprak Razgatlıoğlu olcsón megúszta a napot, pedig ő is nagyot esett. A török pilóta még a nap elején produkált egy highside-ot a 6-os kanyarban, de szerencsére neki nem esett komoly baja. Ennek következtében viszont az első két órában mindössze két kört tudott megtenni, így nem meglepő módon az utolsó helyen zárt az eredményjelzőn.

A teszt első felét követően egyébként négy Ducati zárta az élen Nicolò Bulegával, Danilo Petruccival, Andrea Iannonéval és Álvaro Bautistával. A teszt első napjának második felében – amelyet csak a sirályok szakítottak meg rövid időre – ugyanez a négy versenyző végzett, de egyrészt más sorrendben, másrészt ezúttal „csak” az első öt pozíciót sikerült kisajátítaniuk. Bulega 1:28.765 másodperccel maradt az első, 498 ezreddel megelőzve Iannonét, míg Petrucci a negyedik, Bautista az ötödik pozícióban zárt.

Közéjük mindössze Razgatlıoğlu tudott befurakodni a harmadik pozícióba, 569 ezredes lemaradással. Bár a tesztelés során általában a puszta végeredmény nem mérvadó, a szezonnyitóhoz ennyire közel talán már le lehet vonni azt a következtetést, hogy jó eséllyel idén is a Ducati lesz az első erő, de a gyári BMW motorosa ezúttal is komoly kihívó lehet, pláne a teszt elején történt bukás fényében, amely nyilvánvalóan hátráltatta őt.

Ami a többi gyártót illeti, Alex Lowes már 1,118 másodperces hátránnyal lett hatodik a Bimotával, amely továbbra is biztató teljesítményt nyújt. Igaz, a japán márkák sem maradtak el jelentősen: Andrea Locatelli például csupán 3 ezreddel volt lassabb a Yamahával, Xavi Vierge 14 századot kapott a Hondával, míg az egyetlen Kawasakit hajtó Garrett Gerloff hátránya további 25 ezred volt.

A Phillip Island-i teszt első napjának végeredménye

Mennyire ismeri Marc Márquezt? – kvíz

0

Ezen a napon ünnepli 32. születésnapját Marc Márquez. Ebből az alkalomból készítettünk egy kvízt, amelyben Olvasóink tesztelhetik, mennyire ismerik a spanyol pilóta pályafutásának részleteit.

A sors furcsa játéka, hogy annak a két embernek, akiknek a nevéhez a MotoGP-történelem talán legnagyobb botránya fűződik, egymást követő napra esik a születésnapja. Azok után ugyanis, hogy Valentino Rossi vasárnap ünnepelte 46. születésnapját, ezúttal Marc Márquezen a sor. Persze ő még nagyon messze van attól, hogy az életkora megegyezzen a rajtszámával, hiszen a 32 évvel ezelőtt látta meg a napvilágot.

Mennyire ismeri Valentino Rossit? – kvíz

Mi pedig ebből az alkalomból is készítettünk egy kvízt, amelyben Olvasóink tesztelhetik, hogy mennyire ismerik a nyolcszoros világbajnok pályafutását. Hogy miért van több kérdés, mint Rossinál? Természetesen nem azért, mert bármelyiküket is előnyben akartuk részesíteni, ennek pusztán az az oka, hogy a különböző kvízkészítő programok mást engednek meg. Mindenesetre jó szórakozást kívánunk a játékhoz, amelyet alább lehet elindítani!

Loading…

Kis híján katasztrófa lett Rossi első királykategóriás tesztjéből, egy hazugságot is bevetett

0

Valentino Rossi születésnapja alkalmából felidézzük az első tesztjét, amelyet 500 köbcentiméteres motoron teljesített. Az olasz pilóta hanyagsága miatt bajba került, végül egy apró hazugság és két pilótatársa mentette meg.

Ezen a napon ünnepli a 46. születésnapját Valentino Rossi, aki pont ezt a rajtszámot tette legendássá. Korábban már egy kvíz keretében megemlékeztünk a jeles évfordulóról (akik esetleg pont akkor töltötték volna ki, amikor nem lehetett, azoktól egyrészt elnézést kérünk, másrészt viszont most már újra lehet próbálkozni), most pedig egy zseniális sztorit idézünk fel az olasz motoros királykategóriás pályafutásának legelejéről.

Mennyire ismeri Valentino Rossit? – kvíz

Olyannyira, hogy hivatalosan még nem is volt az 500 köbcentiméteres mezőny tagja, hiszen az 1999-es idényről van szó, amikor a 125 köbcentis géposztály után a 250-esek között is felért a csúcsra. Az év végén pedig először ülhetett fel a Honda NSR500-asra Jerezben. Csakhogy hanyagsága miatt akadt egy, pontosabban kettő probléma.

Az első ötszáz köbcentis teszt gyönyörű volt – idézte fel a VR46-nál dolgozó Andrea Migno podcastjában még tavaly. – Amikor 1999 végén megérkeztem Jerezbe, két Honda-bőrruhám volt. A menedzserem megegyezett az Apriliával, hogy az ő bőrruhájukat fogom használni. Két Honda-ruhával érkeztem meg Jerezbe, vadonatújakkal, de nem viselhettem őket, az Aprilia ruháját pedig otthon hagytam. Kölcsönkértem Marcellino Lucchi felszerelését. Felhívtam egy tavulliai barátomat, és mondtam neki, hogy »felrakunk egy repülőgépre, és hozd el nekünk az Aprilia-ruhát!«. Kinyitottam a táskát. Nyolc rostély volt benne, de a sisak nem. Akkorra már amúgy is pánikba estem, mert nem hoztam magammal a ruhát.”

Rossi tehát ott állt élete első királykategóriás tesztjének kapujában, sisak s használható bőrruha nélkül. Mondanunk sem kell, hogy mindkét állapot önmagában is megakadályozta, hogy motorra üljön. Persze voltak más pilóták, akitől segítséget tudott kérni, és ez így is történt, ám ehhez neki és a belső körének be kellett vetnie egy trükköt, vagy mondhatni, egy apró hazugságot.

Rossi azt hitte a közös tesztjük előtt, hogy Michael Schumacher „seggfejnek” tartja

Volt egy zseniális ötletünk, [azt mondtuk, hogy] »ellopták a sisakomat – emlékezett vissza. – Szóval így menekültem meg. Azonban nem volt sisakom. Az első ötszázas tesztemen Marcellino Lucchi ruháját és Gregorio Lavilla sisakját viseltem. Ő egy Superbike-versenyző volt a Kawasakinál, akinek volt saját sisakja. Megkérdeztem Lavillától, hogy »kölcsönkérhetek egy sisakot, mert az enyémet ellopták?«.”

Ami az említett két versenyzőt illeti, egyikük sem tartozik a sportág legnagyobbjai közé, de mindketten tisztességes karriert tudhatnak maguk mögött. A Rossinál szűk 22 évvel idősebb Lucchi 1982-től 2004-ig három évet leszámítva mindig indult a gyorsaságimotoros-vb-n, igaz, teljes szezont soha nem futott. Az 500-asok között csak két futama volt, egyetlen győzelmét a 250-es Olasz Nagydíjon aratta 1988-ban. Lavillával szemben már jóval kisebb, szűk öt és fél év a korkülönbség. A spanyol pilóta a gyorsaságimotoros-vb-n csupán három pontszerzésig jutott, a Superbike-világbajnokságban viszont tizenkétszer felállhatott a dobogóra. Bár a győzelem ott nem jött össze, 2005-ben viszont megnyerte a brit Superbike-bajnokságot, manapság pedig a szériamotoros vb ügyvezető igazgatójaként tevékenykedik a jogtulajdonos Dorna alkalmazásában.

Rossit pedig nemhiába segítették ki, hiszen a számára új motor óriási élményt jelentett neki, ráadásul egy idő után kifejezetten jól teljesített. „Az első alkalom az ötszázas motoron minden versenyző pályafutásában egy olyan pillanat, amelyet soha nem felejt el – fogalmazott. – B*szki, amikor az ember gázt ad… Emlékszem, hogy egyre szűkebbnek, kisebbnek éreztem a pályát, jó érzés volt. Az ember hozzászokik a sebességhez. A második napon, amikor a ruhám és a sisakom is megérkezett, még gyors is voltam, Phillip Islanden szintén.”

Rossi nagy hibája ellenére is dobogóra állhatott a legendás futamon

Új szerepkörben tér vissza a középkategóriába a svájci veterán

0

Edzőként láthatjuk a paddockban Thomas Lüthit. A svájci expilóta edzőként tér vissza korábbi csapatához, és azonnal ki is tért versenyzőire. Lüthi azonban más minőségben is kötődni fog az utánpótlás-kategóriákhoz.

Bátran ki lehet azt jelenteni, hogy Thomas Lüthinél jobban senki nem ismeri a Moto2 világát. A svájci versenyző 2007 és 2021 között, tizennégy (!) szezonon át erősítette a másodosztály mezőnyét, három olyan szezonnal, ahol az első háromban zárt a végelszámoláskor. Ez alól mindössze a 2018-as év a kivétel, ugyanis ekkor fellépett a királykategóriába, ahol végül a pontszerzés sem jött össze neki. Most pedig visszatér ebbe a körforgásba is!

Lüthi ezúttal nem versenyzőként fog megjelenni a Moto2 paddockjában, hanem az Intact GP két fiataljáért, Manuel Gonzálezért és Senna Agiusért fog felelni, ugyanis edzőként számítanak rá. A spanyol friss húsként, de nem eredménytelenül érkezett a németekhez, ugyanis az előző szezont egy győzelemmel, négy dobogóval, illetve az összetettbeli harmadik hellyel fejezte be, így akár a végső bajnoki csatába is beleszólhat. Agius pedig második közös idényére készül velük, 2024-ben a tizennyolcadik helyen zárt a bajnokságban, bár egy pódium neki is összejött az idény végén.

Bocsánatot kért a versenyző, akit csapatának főszponzora ki akar rúgatni

2005 125 köbcentis világbajnokának egyébként sem lesz ismeretlen terep az Intact, ugyanis többek között 2019-ben és 2020-ban a németeket erősítette. Ebben a két évben egy győzelmet és nyolc dobogót tudott felmutatni, az első évben pedig a bajnokság harmadik helyéig menetelt, és mindössze tizenkét ponttal kapott ki a későbbi bajnoktól, Álex Márqueztől.

„Nagyon izgatott vagyok, hogy együtt dolgozhatok velük” – kezdte Lüthi a Speedweek.com-nak. – Jürgen Lingg [az Intact csapatfőnöke – a szerk.] egy kivételes csapatot álmodott meg. Az pedig, hogy ismét itt lehetek mint támogató, elképesztő motivációt ad nekem.”

Lüthi a soron következő, Jerezben tartandó tesztre is kitért: „Nagyon fontos lesz a jerezi munkánk. Reménykedem az ideális körülményekben, ugyanis ekkor intenzíven tudunk fókuszálni a beállítások részleteire, tökéletesítésére. Portimãóban már láthattuk, hogy a két versenyző magas minőséget képvisel, azonban fontos, hogy ezt megerősíthessük egy olyan pályán is, amely karakterisztikájában eltér az előzőtől.” Sokat erre már nem kell várni, ugyanis február 18. és 20. között körözhetnek a Moto2 versenyzői a Circuito de Jerez – Ángel Nietón, mielőtt Buriram felé veszik az irányt.

Alonso bukott a Moto2 tesztjén, ahol Canet volt a leggyorsabb, Piqueras vitte a Moto3-at

Az is kijelenthető, hogy Lüthi ebben a szezonban sem fog unatkozni. Amellett, hogy edzői feladatokat lát el az Intactnál, tovább fogja egyengetni honfitársa, a jelenleg Moto3-ban vitézkedő Noah Dettwiler karrierjét is, aki második teljes szezonját kezdi a harmadosztályban. Bár a fiatal svájci 2024-ben csupán egy alkalommal szerzett pontot, de kiemelkedő, hogy mindössze egyszer kellett befejeznie a futamot idő előtt. Ezenfelül Lüthi – tervei szerint – szakértői karrierjét is folytatja a svájci televíziónál.