back to top
2025. július 16. 18:46
Kezdőlap Blog Oldal 104

„Messzebbre jutottunk, mint reméltük”, avagy nem csak Quartararo miatt biztató a Yamaha

0

Gino Borsoit meglepte, hogy a Yamaha mennyire elkötelezett a Pramackal való együttműködés iránt. Az olasz istálló csapatmenedzsere méltatta a gyorsan alkalmazkodó Jack Millert, és a kicsit lassabban adaptálódó Miguel Oliveira miatt sem aggódik.

Alighanem egyértelmű a válasz arra a kérdésre, hogy melyik csapatnál érdemes keresni a legnagyobb változást a MotoGP mostani holtszezonjában. Bár a Tech3-nál is teljesen kicserélődött a pilótapáros, ám a Pramacnál nemcsak Jack Miller és Miguel Oliveira érkezett, hanem a Ducati motorjairól a Yamaha gépeire váltottak.

Ennek következtében egy teljesen más helyzetbe kerültek ahhoz képest, mint amilyenben az elmúlt években voltak, és amely Jorge Martín tavalyi világbajnoki címében csúcsosodott ki. Az alkalmazkodás azonban a jelek szerint zökkenőmentesen ment, hiszen kívülről nézve semmilyen komolyabb probléma nem merült fel az idényzáró óta lezajlott nyolc tesztnapjuk során. Nem véletlen, hogy Gino Borsoi elégedetten értékelt.

Az első naptól kezdve pozitív értelemben meglepett a Yamaha elkötelezettsége a projekt iránt – nyilatkozta a Pramac csapatmenedzsere. – Azonnal a teljes integrációról és átláthatóságról volt szó. Természetesen már korábban is tudtuk, hogy a Yamaha komolyan gondolja, de ennél többről van szó. A Yamaha velünk szeretne visszatérni [az élmezőnybe], és ez a szellemiség hatalmas motivációt jelent. Nagyszerű a hangulat, és még jobb a helyzet, mint reméltük.”

Millert kellemesen meglepte, hogy a Yamaha egy területen jobb, mint a KTM

Ebben persze kulcsszerepet játszottak a pilóták, különösen Jack Miller. Az ausztrál motoros borzasztó szezonon van túl, és a montmelói teszten egyáltalán nem nyújtott ígéretes teljesítményt. Ehhez képest Sepangban már 1 másodpercen belül volt a Ducatikhoz képest, Buriramban pedig mindössze 762 ezreddel maradt el Marc Márquez legjobb idejétől, és a legjobb tízben zárt, nem messze Fabio Quartararótól. Ez pedig alighanem szintén jelzi, hogy bár még mindig jól látható a különbség, de a Yamaha közeledett a bolognaiakra. „Elképesztő, hogy Jack mennyire gyorsan fejlődött a téli tesztek során – méltatta versenyzőjét Borsoi. – Sepangban rögtön magas szinten volt, és nagyon is részesévé vált a projektnek. Nagy pozitívum, hogy ilyen gyorsan ennyire közel került Fabio idejéhez.”

Vele ellentétben Oliveirának egyelőre nehezebben megy az alkalmazkodás, legalábbis a legjobb köridőkből kiindulva nem lehet más következtetést levonni. A portugál pilóta Malajziában tizenhetedik, míg Thaiföldön tizenkilencedik lett. Borsoi azonban nem aggódik miatta, és ismét optimizmusának adott hangot.

Miguel remekül érzi magát a csapatban, ami nagyon jó jel – jelentette ki. – Rendkívül kellemes és konstruktív vele dolgozni, még akkor is, ha kicsit több időre van szüksége az új motorral kapcsolatos általános folyamathoz. Ugyanakkor összességében teljesen elégedettek vagyunk, és messzebbre jutottunk, mint reméltük.”

„A MotoGP nem engedheti meg magának” – a korábbi igazgató elmondta véleményét Martín eséséről

0

Az LCR egykori sportigazgatója szerint a MotoGP-nek nem fér bele, hogy rosszul kezelje a gumikkal kapcsolatos problémát. Oscar Haro Jorge Martín bukása kapcsán fogalmazta meg ezt az álláspontját, és hozzátette, a címvédőnek kezdenie kell valamit a balesetekkel.

Az előző két héten rendezték a MotoGP sepangi és burirami tesztjeit, amelyek rengeteg beszédtémát szolgáltattak. A kedélyeket legjobban felborzoló incidens ugyanakkor már a malajziai felkészülés első napjának elején megtörtént, amikor Jorge Martín már a második balesetét szenvedte el, aminek következtében a keze és a lába is megsérült.

Kiszivárogtatták, Martín biztosan ott lesz a szezonnyitó Thai Nagydíjon

A spanyol motorost azóta megműtötték, így a tesztek hátralévő részét kihagyta, de a Thai Nagydíjon legalább már ott lehet. Mindeközben elindult az üzengetés az Aprilia és a Michelin között, hiszen utóbbi szerint a gyártó rosszul kezelte a gumikat, ám a noaleiek azt állítják, hogy az adatok ezt semmilyen módon nem igazolják. Ezzel kapcsolatban Oscar Haro is megszólalt.

Egyre nagyobb a feszültség Martín balesete kapcsán, az Aprilia vezére szerint kritikus a helyzet

Megejtettem egy telefont, hogy kicsit jobban megértsem a baleset körülményeit, és elmondták, hogy »Jorge elesett, és mi tudtuk, hogy a közepes nem működik« – nyilatkozta az LCR egykori sportigazgatója a Motosannak. – Sok probléma van az abroncsokkal. Jorge nagyon korán kockáztatott, a tizenharmadik körben bukott. Azt mondták, hogy sok gond volt a gumikkal, és nem lehetett úgy bánni velük, amit nem szabad rosszul kezelni. A MotoGP nem engedheti meg magának ezeket a meghibásodásokat.”

Martínnak nyilvánvalóan borzasztóan jött ez a sérülés, amely az idényének elejére szinte biztosan rányomja majd a bélyegét. A 26 éves pilóta az elmúlt időszakban, különösen tavaly csökkentette az eséseinek számát – ennek is köszönhetően lett világbajnok –, de könnyen lehet, hogy a számára új technikán egyelőre nem fér bele a kockázatvállaló stílus. Haro szerint a nyolcszoros MotoGP-futamgyőztesnek kezdenie kell valamit a bukásokkal.

Az első három futam kulcsfontosságú lesz számára abból a szempontból, hogy megértse a motort és menedzselje a rizikót – fogalmazott. – Ő egy agyon bátor srác, a sprint a terepe. Egy olyan fickó, aki, ha lágy abroncsokat kap, jó időt tud futni, de [pusztán] jó idővel nem lehet világbajnokságot nyerni. Szerintem mindenekelőtt a bukásokat kell menedzselnie. Az ember védjegyévé válik, ha már az első kigurulásai alkalmával gondjai adódnak, és magával cipeli a sérülést.”

Martínra címvédőként természetesen a sérülésétől függetlenül is nagy figyelem hárul, és sokan kíváncsian várják, hogy mire megy az Apriliával. Ő maga korábban kijelentette, hogy idén nem tartja reálisnak a végső győzelmet, és ebben Haro is egyetért vele. „Szerintem Jorgénak lesznek jó versenyei, de nem hiszem, hogy a világbajnoki címért harcolna” – vélekedett.

Rea ennél is rosszabbul járhatott volna, Razgatlıoğlu inkább nem kockáztatott a balesete után

0

Jonathan Rea elárulta, maga a bukás nem lett volna komoly, ha a motor nem esik rá a lábára, de tudja, hogy rosszabbul is járhatott volna a Superbike-vb Phillip Island-i tesztjének első napján. Toprak Razgatlıoğlu kedden az első köröket leszámítva nem érzett fájdalmat a motoron, utána viszont igen.

Hétfőn és kedden megrendezték a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i tesztjét, melynek legemlékezetesebb pillanatai még az első nap első etapjában történtek. Akkor ugyanis előbb Toprak Razgatlıoğlu bukott nagyot, majd Jonathan Rea is elesett, és bár nála a becsapódás nem volt annyira látványos, de sokkal rosszabbul járt, mint ellenfele.

Rémálomszerű kezdés: Rea kiírta magát az idénynyitóról, Razgatlıoğlu is nagyot bukott a teszten

A hatszoros világbajnoknak ugyanis több helyen is eltört a bal lába, aminek következtében az első fordulót mindenképpen ki kell hagynia. Paul Denning, a gyári Yamaha csapatfőnöke nem sokkal az incidens után elárulta, a pálya jellege is hozzájárult a baleset súlyosságához, ám az érintett elmondta, maga a bukás nem volt annyira komoly, csak balszerencséje volt. Igaz, még ennél is járhatott volna rosszabbul.

Úgy döntöttem, hogy az utolsó húsz percre felteszem a friss gumikat – idézi a GPOne. – Az első gyorskörömön azonban elvesztettem a [motor] hátulját, a kipörgésgátló beindult. Olyan volt, mintha meglöktek volna, és elestem. Maga a landolás nem volt durva, de a motor megütötte a lábamat. Most konzultálnom kell néhány szakemberrel, hogy kiderüljön, szükség van-e műtétre, és mennyi időbe telik a felépülésem. Mondjuk lehetett volna még rosszabb is, ha például a mellkasomra esik rá az R1-es.”

Rea nem csak az ausztráliai fordulót hagyhatja ki? – főnöke beszámolt a baleset bizonyos részleteiről

Denning még úgy nyilatkozott, hogy Rea-t biztosan meg fogják operálni, a kérdés az, hogy mikor. A brit motoros elmondta, hogy miért nem feküdhet azonnal kés alá. „Most nem tudnak megműteni, mivel hatalmas a duzzanat, ezért különböző szakorvosoktól kapok véleményeket, kérdezgetem, hogy legyen beavatkozás vagy ne, érdeklődöm az időkeretről, úgyhogy jelenleg nem sokat tudok” – magyarázta a Superbike-vb hivatalos honlapjának.

Razgatlıoğlu szerencsére megúszta sérülés nélkül a highside-ját, igaz, elmondása szerit a nap hátralévő részében mindene fájt. A bukásának tehát lett némi következménye, és ezt a keddi nap elején is érezte. Bár a kellemetlenség viszonylag hamar elmúlt, egyfelől a motorozását is befolyásolta, másfelől később visszatért a fájdalom.

Razgatlıoğlunak mindene fáj, ő és csapata sem érti, hogy mi okozta a „furcsa” bukást

A délelőtti első két kör fájdalmas volt, de utána sokkal jobban éreztem magam – idézte fel a SPEEDWEEK.com-nak a második tesztnapot, amelynek második részét jelentős mértékben befolyásolta az eső, a gyári BMW pilótája pedig ennek megfelelően állt hozzá a vizes pályához. – Nem akartam újabb balesetet. Most, a teszt után ismét az egész testemben fájdalmat érzek, különösen hátul.”

Véget ért a huzavona, eggyel kevesebb csapattal indul a gyorsaságimotoros-vb

0

A csapatok szakszervezete, az IRTA megfosztotta a helyétől a Preicanos csapatát a Moto2-es kategóriában. Mindez ugyanakkor még jól is jött a világbajnokság kereskedelmi jogait birtokló Dornának.

Ezekben a napokban zajlik a Moto2 és a Moto3 jerezi tesztje, amely a szezont megelőző utolsó felkészülési lehetőség a csapatok számára. A Preicanos csapata azonban nem vesz részt az eseményen, ahogyan már Portimãóban sem volt ott. Sőt, mint kiderült, a thaiföldi idénynyitón és az idény további részében sem lesz látható a mezőnyben.

Mindez egyáltalán nem váratlan fejlemény, olyannyira, hogy az istálló két szerződtetett pilótája már korábban elhagyta a süllyedő hajót. Igaz, mondhatni, a saját szempontjukból későn kapcsoltak, hiszen a 2023-as Moto3-as világbajnok, Jaume Masià csak a Supersport-vb mezőnyében talált ülést, míg Daniel Muñoz a Moto2-es Európa-bajnokságban fog versenyezni, igaz, a Forward színeiben, amely világbajnoki csapattal is rendelkezik.

Még a visszalépést is bevállalta a világbajnok, hogy elmeneküljön a szétesőben lévő csapattól

Az ügy kirobbanásáig egészen tavaly nyárig kell visszamenni, amikor az akkori Gus Up Teamnél Raúl Castañeda átvette az irányítást az istálló addigi első emberétől, Eduardo Peralestől. Az új főnök többek között azzal indította regnálását, hogy kirúgta Bo Bendsneydert, és az alakulat Preicanos néven folytatta tovább működését.

Csakhogy Perales nem hagyta annyiban, és a két fél december óra perben állt egymással a csapat birtoklásának kérdését illetően. Azt viszont egyikük sem vette figyelembe, hogy a Moto2-es helyeknek nem ők a tulajdonosai, hiszen azok nem eladóak, hanem a csapatok szövetsége, az IRTA a jogtulajdonos Dornával egyeztetve évről évre dönt a sorsukról.

Most pedig az a döntés született, hogy megvonják a Preicanostól a két pozíciót a rajtrácson, így a középső géposztályban idén tizenöt helyett tizennégy istálló fog megküzdeni egymással. Mindez egyébként nem is baj a Dorna szempontjából, hiszen Carlos Ezpeleta, a szervezet sportigazgatója nemrég kijelentette, csökkenteni kell a Moto2 méretét, és hosszú távon mindkét kisebb kategóriát a MotoGP-hez akarják igazítani, ahol jelenleg tizenegy istálló verseng.

Káosz, fenyegetőzés, segítség hiánya: kitálalt a gyorsaságimotoros-vb-t elhagyó világbajnok

Nem mindennapi ajándékot kapott a Ducatitól Marc Márquez, akit komoly sztárok köszöntöttek fel

0

A Ducati a legújabb utcai modelljével ajándékozta meg Marc Márquezt, akit az egyetemes sport számos nagy alakja köszöntött fel születésnapja alkalmából. A spanyol pilóta méltatta új versenymérnökét.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Marc Márquez hétfőn ünnepelte 32. születésnapját. A nyolcszoros világbajnok idén már a Ducatival áll szerződésben, amely nem feledkezett meg versenyzőjéről és annak korábbi kívánságáról. A spanyol motoros még januárban tesztelte a Ducati legújabb utcai modelljét, a Panigale V2-est, majd úgy fogalmazott, hogy „azonnal kell ez a motor”.

A körrekordot futó Marc Márquezzel és más sztárokkal edzett a gyorsaságimotoros-vb magyar pilótája

A bolognaiak pedig kihasználták a kiváló alkalmat, és biztosították pilótájukat, hogy hamarosan ott lesz a garázsában ez a modell, amellyel egyébként a hírek szerint beállította a Supersport-körrekordot a valenciai Aspar Circuiten. „Meghallottuk [a kívánságodat] – olvasható a Ducati anyavállalatának közösségi oldalain közzétett videó mellé mellékelt szövegben. – Boldog születésnapot, Marc, az ajándékunk már úton van.”

Persze nem ez volt az egyetlen kedves gesztus, amelyben Márquez részesült a születésnapján. Azon túl, hogy családi és baráti körben, többek között öccsével, Álex Márquezzel, valamint barátnőjével, Gemma Pintóval ünnepelt, a Ducati Corse közösségi felületein egy másik videó jelent meg, amelyben nagyrészt ismert sportolók köszöntötték fel, köztük világsztárokkal.

A motoros világból Giacomo Agostini, Àlex Crivillé és Carlos Checa mellett a harminchatszoros triálvilágbajnok Toni Bou kapott szerepet, a technikai sportokat pedig a kétszeres ralivilágbajnok és négyszeres Dakar-győztes idősebb Carlos Sainz egészítette ki. Rajta kívül megszólaltak Márquez kedvenc futballcsapatának, a Barcelonának egykori játékosai is Xavi Hernández (ő már edzőként is irányította a klubot), Andrés Iniesta és Gerard Piqué személyében, de a Real Betis korábbi, illetve jelenlegi labdarúgója, Joaquín Sánchez és Marc Bartra is üzent. Ahogyan a 32 éves versenyző jó barátja, a tavaly visszavonult teniszező, Rafael Nadal, valamint a sportágat alighanem még hosszú évekig aktívan űző Carlos Alcaraz is. Az egyetlen, aki nem sportolóként köszöntötte Márquezt, az Carl Cox brit DJ volt.

Márquez méltatta új versenymérnökét

Bár alighanem kisebb mértékben, mint tavaly, de Márqueznek ebben a holtszezonban is alkalmazkodnia kellett bizonyos változásokhoz, hiszen idén immáron nem a Gresinit, hanem a gyári Ducatit erősíti. Ezek közül az egyik legfontosabb, hogy megörökölte Enea Bastianini eddigi versenymérnökét, Marco Rigamontit, aki az olasz pilóta előtt Andrea Iannonéval és Johann Zarcóval dolgozott együtt. A 62-szeres MotoGP-futamgyőztes nemcsak őt, hanem az egész gárdát dicsérte.

Mindössze három teszt alatt nagyon jó kapcsolat alakult ki – nyilatkozta Buriramban. – Az igaz, hogy az itteni volt az első teszt, amelyen elkezdtünk mélyebben dolgozni az apró részleteken, a beállításokon. A télen remekül áttanulmányozta a tavalyi adataimat. Mindig érti, hogy mire van szükségem a motoron, és minden végrehajtott változtatás előrelépést jelentett. Az egész [csapat] munkáját nagyra értékelem. Különösen Marco Rigamontit kedvelem nagyon, mert rendkívül precízen és rendezetten közelítette meg mindazt, ami rendelkezésünkre állt, és amit ki kellett próbálnunk. Szóval boldog vagyok.”

Mennyire ismeri Marc Márquezt? – kvíz

Talmácsi neve is előkerült, amikor az első MotoGP-emlékükről kérdezték a mostani versenyzőket

0

A két ázsiai újonc kivételével a MotoGP idei mezőnyének tagjai arra a kérdésre válaszoltak, hogy mi az első emlékük a sorozattal, illetve összességében a gyorsaságimotoros-világbajnoksággal kapcsolatban. A legtöbben természetesen Valentino Rossit említették, de Mick Doohané, Max Biaggié vagy éppen Dani Pedrosáé mellett Talmácsi Gábor neve is felbukkant, amiért honfitársunk nagyon hálás volt.

Jorge Martín: Nem az első, de szerintem a legszebb emlékem, amikor 2009-ben a VIP-részlegen voltam Jerezben. Emlékszem, hogy láttam, ahogyan Valentino [Rossi] megnyeri a versenyt, lenyűgöző volt. Emlékszem, hogy a tetején voltunk, de egyik oldalról a másikra mentem, hogy folyamatosan belássam az egész pályát. Ez egy nagyon szép emlék.

Francesco Bagnaia: Tökéletesen emlékszem a 2004-es welkomi versenyre, amelyet Vale megnyert. Nagyon fiatal voltam, hiszen 2004-ről van szó, és ez volt az első emlékem. Emellett emlékszem Vale 2005-ös Laguna Seca-i festésére, a sárgára, amely fantasztikus volt.

Egy év küszködést jósoltak nekik, de Rossiék pár óra alatt megoldották a Yamaha gondjait

Brad Binder: Egyértelműen az, amikor gyerekkoromban a házunkban ültünk a kanapén, és hangosan szurkoltam Rossinak, annak ellenére, hogy fogalmam sem volt, mit nézek, csak azt csináltam, amit apukám, szóval ez volt a lényeg.

Fabio Quartararo: 2005. Alapvetően otthon voltam, és Sete [Gibernau], valamint Vale [küzdelmét] néztem a jerezi futamon. Ez volt az a pillanat, amikor rájöttem, hogy MotoGP-versenyző szeretnék lenni, úgyhogy számomra ez egy igazán szép emlék, mert ez az, ami tényleg arra késztet, hogy ma itt legyek.

Rossi hat másodperc alatt „takarította el” Gibernaut az útból, miután patkánynak nevezte őt

Fabio Di Giannantonio: Mondjuk azt, hogy a kezdeti emlékek a legszebb 2006. Nagyon szorítottam Troy Baylissnek, ő volt a bálványom. 2006 utolsó versenyén, Valenciában állt rajthoz [szabadkártyásként], és megnyerte, úgyhogy számomra ez nagyszerű emlék.

Johann Zarco: Ez az emlék az ötszáz köbcentiméteres [korszakból származik], mert kilencévesen kezdtem el motorozni. Emlékszem, hogy ’99, 2000 körül láttam a televízióban egy futamot, Valentino pedig a sárga motoron, a sárga ötszáz köbcentis Hondán ült. Ez volt az első igazi emlékem a versenyzésről, a MotoGP-ről.

Marc Márquez: Circuit de Catalunya. Abban a korban az ember a színek alapján szurkol versenyzőknek. Jelenleg teljesen pirosban vagyok, de a kékkel kezdtem, mert nagyon drukkoltam Dani Pedrosának, a legfiatalabb feltörekvő spanyol tehetségnek. Rajta kívül Valentino Rossit is figyeltem, mert ő volt a MotoGP bálványa, rengetegszer nyert, Az ember gyerekként általában azokat keresi, akik győznek, ha pedig az illető spanyol, mint Dani Pedrosa, akkor annál jobb.

Jack Miller: Ez valamelyik ázsiai forduló kellett hogy legyen. Valamit babráltam a fészerben, ahol abban az időben egy régi analóg típusú televíziónk volt, amelyet a mai gyerekek már nem is ismernek. Ott volt a hátulja, a tetején pedig egy antenna volt. Emlékszem, hogy ott ültem, és azon gondolkodtam, hogy ez micsoda. Néztem, és próbáltam megérteni, hogy pontosan miről van szó. Aztán ez nyilvánvalóan beszippantott oda, ami a MotoGP lényege, és miről szól. Kicsit meg is határozta az utamat.

Luca Marini: Amikor a bátyám megnyerte a bajnoki címet Motegiben [2008-ban], ott voltam, és remek érzés volt. Volt egy terv, hogy mögötte [ülve] megtegyek egy kört a motoron, de aztán erre nem volt lehetőség. Ugyanakkor ez egy nagyszerű emlék a MotoGP világáról.

Pedro Acosta: 2011 vagy 2012, nem emlékszem pontosan, de abban az időszakban, amikor Casey [Stoner] a Hondánál, Valentino pedig a Ducatinál volt. Emlékszem, hogy vacsoráztunk, és Laguna Secában volt [a futam], Valentino pedig elesett a domb tetején. Talán ez az első emlékem a MotoGP-ről.

Joan Mir: Nem emlékszem pontosan a versenyre, de a színekre igen. Amikor Valentino a Hondánál ment, a HRC színeiben. Mindig is szerettem a sárgát. Azt a viadalt Valentino nyerte a sárga motorral, úgyhogy onnantól kezdve ez jelentette az inspirációmat.

Álex Márquez: Tévében természetesen évek óta [néztem a MotoGP-t], de ami a pályán történt, a családommal, az Montmelóban, Katalóniában volt. Dani a kétszázötveneseknél szerepelt, én pedig nagy rajongója voltam, úgyhogy erre elég jól emlékszem. 2004-ben vagy 2005-ben volt.

Enea Bastianini: Emlékszem Valentino időszakára ’97-ből. Nagyszerű volt, én pedig álmodoztam. A százhuszonötös [géposztályról] ábrándoztam, és ezzel a szenvedéllyel születtem.

Álex Rins: Az egyik legkorábbi emlékem, hogy otthon ülök a kanapén, és a százhuszonötös versenyt nézem, amelyen Talmácsi [Gábor] a világbajnoki címért harcolt.

Franco Morbidelli: Az első dolog, amire emlékszem a MotoGP-vel kapcsolatban, az Vale versenye. Azt hiszem, Brnóban volt. Gibernauval küzdött. Mi egy pocket bike-pályán versenyeztünk, és megálltunk, mindenki megállt, csak hogy megnézze Vale futamát. A versenyek alatt mindannyian abbahagytuk, amit csináltunk, bármi is legyen az. Azért emlékszem arra a viadalra, mert nagyon szép csata volt.

Raúl Fernández: Talán az első alkalom, hogy MotoGP-futamot láttam a tévében, mielőtt idekerültem. Nem tudom, láttam a tévében, és rendkívül izgatott lettem. Soha nem éreztem ennyire otthon magam, amikor már sportágakat figyeltem. Nagyszerű volt, úgyhogy talán ez volt a kulcsa annak, hogy elkezdjem a pályafutásomat.

Maverick Viñales: [Àlex] Crivillé és [Mick] Doohan Jerezben [1996-ban]. Az az őrületes utolsó kör, amikor az emberek bementek a pályára. Szerintem ez volt az első emlékem egy MotoGP-futamról. Valójában ötszáz [köbcenti] volt, de így is rendben van.

Marco Bezzecchi: A 2004-es dél-afrikai futam. Hatéves [valójában 5 – a szerk.] voltam. Otthon voltunk a kanapén. [Max] Biaggi és Rossi voltak a legerősebb pilóták, és mindketten [márkát] váltottak: Biaggi a Yamaháról a Hondára, Rossi pedig a Hondáról a Yamahára. Szóval ez [nagy] esemény volt, az idény legfontosabb eseménye, már akkor. Azonban arról is álmodoztam, hogy egy napon olyan versenyző leszek, mint ők.

Fermín Aldeguer: A 2007-es Valenciai Nagydíj volt. Édesapámmal elmentem a bokszutcai sétára, és minden versenyzővel fényképezkedtem. Álvaro Bautistával is, mivel akkoriban nagyon kedveltem őt.

Miguel Oliveira: Az első, MotoGP-vel kapcsolatos emlékem igazából nagyon élénken él bennem, mert Estorilból származik, még 2004-ből. Kis kilencéves gyerek voltam, a paddockban átküzdöttem magam a tömegen, és próbáltam aláíratni Alex Barrosszal az egyik poszteremet. Persze ő brazil volt, de ugyanazt a nyelvet beszéljük. Átverekedtem magam az embereken, csak hogy megszerezzem ezt az autogramot. Szóval ez a legkorábbi emlékem a MotoGP-ről.

A négyszeres világbajnok is várja a visontai Supermoto-világbajnoki futamot

0

A címvédő és négyszeres Supermoto-világbajnok Marc-Reiner Schmidt is várja már a versenysorozat július közepén Visontán sorra kerülő magyarországi futamát, ebből az alkalomból a közösségi médiában üzent a szurkolóknak.

„Sziasztok, magyarok! Marc-Reiner Schmidt vagyok, négyszeres Supermoto-világbajnok. Izgatottan várom a magyar S1GP-futamot, vegyetek jegyet, és hamarosan ott találkozunk! Érezzétek jól magatokat!” – fogalmazott az esemény weboldalára is feltöltött Instagram-posztban a német motoros.

A Supermoto a motorversenyzés egyik leglátványosabb formája, lényegében a gyorsasági motorsport és a motokrossz elegye, az autósportban ralikrossznak nevezett szakág motoros megfelelője.

A versenyzők 70 százalékban aszfalt-, 30 százalékban murvás burkolatú pályán küzdenek meg egymással, így egyszerre láthatók gyors és technikás szakaszok, nagy ugratókkal, és Magyarországon újdonságként az úgynevezett „sky sectionnel”, amely aszfaltburkolatú, gyors, ugratós szakaszt jelöl.

2025 a motorversenyzés éve: „szuper” világbajnoki futamok jönnek Magyarországra

A visontai vb-futamon a csúcskategóriában és a juniorok között is lesznek magyar indulók, a rendezvénynek időközben kiemelt támogatójává vált az MBH Befektetési Bank.

A Budapesttől kevesebb mint 100 kilométerre fekvő visontai létesítményben sorra kerülő vb-futamra az s1gp.hu weboldalon, valamint az Eventim hálózatában lehet jegyet vásárolni.

Új helyszín, új szabályok, új kategória: így jön Visontára a Supermoto-világbajnokság

Acosta-szurkolók, figyelem: akár az Öné is lehet az új sisak!

0

Pedro Acosta sisakgyártója, az Alpinestars bemutatta a spanyol versenyző saját replikasisakját. A fejvédő bárki számára elérhető, bár ezért borsos árat kell megfizetni.

Közös kezdeményezéssel készült Pedro Acosta és sisakgyártója, az Alpinestars. Utóbbi ugyanis piacra dobott egy különleges másolatot, amely a spanyol versenyző nevét viseli. Egészen pontosan a Supertech R10 Pedro Acosta Replica elnevezést kapta.

Acosta odaszólt az újságíróknak, szerinte „felhajtást csináltak” a KTM helyzete körül

Ez a sisak nem egy mindennapi darabja a piacnak. Több mint tíz éven át fejlesztették, különböző eljárásokkal, ugyanis a szélcsatornában, valamint élesben is tesztelték. Természetesen minden biztonsági előírásnak megfelel, színvilágát pedig három különböző szín egyvelege adja. Ezenfelül az összkép magát Acostát tükrözi: agresszivitás, gyorsaság, és megvan benne a személyes szál is.

Maga a sisak pihekönnyű, de kőkemény anyagok kombinációjából készült. Ezenfelül két különböző rostélyt is csatolnak a sisakhoz, (egy átlátszót és egy sötétet), valamint közútra és pályára használandó spoilert [szárnyelem] is. Továbbá a sisakon megjelenik egy idézet is, amely Acosta számára is egy sarokpont: „Shoot to the moon: Even if you fail, you will land among the stars”. Magyarra lefordítva így hangzana: „Lőj a holdra: ha elbuksz, akkor is a csillagok közt landolsz”. Az idézet eredetileg Norman Vincent Peale nevéhez köthető, aki a 20. században fogalmazta meg ezt az állítást.

A sisakot úgy alakították ki, hogy a légellenállást a minimumon tartsák. Az Alpinestars számára kulcsfontosságú volt, hogy úgy tervezzék meg azokat, hogy magas tempónál is stabilak maradjanak. Ezért az egyszeri motoros, miközben hordja ezt a fejvédőt, nem érzi úgy, mintha egy vitorlát viselne. Kardinális pontja a szellőzés is. A különböző légbeömlők és a légáramlási rendszer kialakítása nagyban segít abban, hogy a legnagyobb forróságban is hűvös körülmények között maradjon a fej.

„Nagy megtiszteltetés, hogy nekem is lehet egy replikasisakom, attól a cégtől, amely évek óta támogat. Imádom a kivitelezést, melyet az én sisakom inspirált, és ez egy remek termék a motorozás szerelmesei számára. Ez mindig egy óriási mérföldkő, ha kap az ember egy saját replikát, mindig elképesztő izgalommal tölti el. Ez egy elképesztően fontos együttműködés, és amikor látod ezeket az utcán, az felfoghatatlanul izgatottá tesz” – fogalmazott Acosta.

Acosta elhagyja a márkát, amely „megmentette a pályafutását”

Jogosan adódik a kérdés: vajon mennyibe kerül ez a darab? A sisak az Alpinestars.com oldalán jelenleg 1349,95 euróért vásárolható meg, ez forintosítva körülbelül 542 ezernek feleltethető meg.

Mir őszinte vallomása: sokszor csak muszájból ment el a futamokra az elmúlt szezonokban

0

Joan Mir ismét ereje teljében várja a versenyhétvégéket, miután könyörtelenül vallott előző idényeiről és motiválatlanságáról. Azt a területet is megnevezte, hogy még miben tudna minimálisan fejlődni a Honda.

A tesztek alapján egyértelműen kiolvasható, hogy Joan Mir lehet a Honda húzóereje. Az öt tesztnapot figyelembe véve három alkalommal is az ő nevéhez fűződött a leggyorsabb hondás kör. Amikor pedig kikapott Johann Zarcótól, akkor sem maradt el sokkal francia márkatársától. Hovatovább, a 27 éves pilóta a hatodik legjobb idővel zárt, már ami a burirami teszt összesített eredménylistáját illeti. Ez azzal is ekvivalens, hogy nemcsak Mir találta meg a közös hangot a motorral, hanem a Honda is versenyképes lehet ebben a szezonban.

Marc Márquez behúzta az utolsó tesztnapot, és hihetetlen „versenyt” futott

Erre máris egy óriási fejlődésként tekinthetnek a japánok, ugyanis az elmúlt két szezonjuk csapnivalóra sikeredett. Bár 2023-ban még egy győzelem (Álex Rins révén) és egy további dobogó (Marc Márquez) összejött nekik, de 2024-ben tovább mélyült az a bizonyos gödör… Nemhogy a dobogóra, de még az első ötbe sem tudtak beférkőzni, legjobb tavalyi eredményüket Zarco szállította egy burirami nyolcadik hellyel. Ezért is hathat üdítő felfrissülésnek a thaiföldi zárónap. Ekkor Mir teljesített egy tizenhárom körös sprintetapot, melyből azt lehetett következtetni, hogy akár az első hatért is harcban lehetnek! Amennyiben ez beigazolódik, akkor óriási előrelépést könyvelhetnek el. Ezt a spanyol is tanúsítani tudja.

„Hihetetlenül élveztem ezeket a teszteket. Pusztán azért, mert úgy tudtam vezetni a motort, ahogyan az nekem fekszik. Például keresztbe tudtam megérkezni a kanyarbejáratokba. Már csak egy picivel kell gyorsabbnak lennünk, egy minimálisan nagyobb végsebességre kell gyúrnunk, ami ingyenes a pilóta számára” – fejelte meg korábbi nyilatkozatait Mir, ugyanis már több alkalommal is elismerően szólt az idei konstrukcióval kapcsolatban.

Mir úgy is elégedett, hogy „elvesztették a csatát”, Marinit a túl jó körülmények aggasztják

Mir a motiváció témakörét is érintette: „Nagyon könnyű elveszteni a motivációt, akkor, amikor az eredményekért mész, és hirtelen nem jönnek. Hosszú ideig nem élveztem a versenyzést, csak muszájból mentem el.” A spanyol most már ismét érzi magában a vágyat arra, hogy elutazzon a nagydíjakra, ezért feltételezhető, hogy ebből a gödörből már kezd kilábalni.

„Alberto [Puig, a gyári Honda csapatfőnöke – a szerk.] tökéletesen ismer engem. Tudja, hogy ha rosszul alakulnak a dolgok, lejtmenetbe kerülök. Ez valószínűleg azért van, mert nagyon el vagyok kényeztetve. Karrierem alatt remek eredményeket értem el, nagyon gyorsan” – tette hozzá 2020 királykategóriás világbajnoka. Kifejtette, az első évei robbanásszerűek voltak. Mir ugyanis első két idényében a világbajnoki címe mellé bezsebelt egy győzelmet, illetve hét dobogót. Ezenfelül megemlítette még korábbi, 2019-es, súlyos csehországi balesetét is. Úgy fogalmazott: „Nem volt rossz momentumom addig, amíg meg nem érkeztem a Hondához.”

Mir felidézte pályafutása legnagyobb balesetét: Dokumentumfilmet kellett volna készítenünk

Arra már nem kell sokat várni, hogy megtudjuk, vajon ismét régi fényében látjuk-e tündökölni Mirt, illetve a Hondát. Jövő hétvégén ugyanis már a szezonnyitót rendezik a MotoGP (és az alsóbb kategóriák) számára Thaiföldön, a Chang International Circuiten.

Bulega kirobbanó formában, ismét csak Razgatlıoğlu tudott beférkőzni a Ducatik közé a teszten

0

Nicolò Bulega nagy fölénnyel végzett az élen a Superbike-világbajnokság Phillip Island-i tesztjének második napján, megelőzve Andrea Iannonét és Danilo Petruccit. Mögöttük Toprak Razgatlıoğlu zárt, aki az eső miatt később csak kis mértékben tudott közelebb zárkózni.

Véget ért a Superbike-világbajnokság előszezonja, hiszen kedden megrendezték az utolsó tesztnapot Phillip Islanden, a hétvégi idénynyitó helyszínén. Ilyenkor általában azért már kirajzolódik valamiféle erősorrend, ám a képet árnyalja, hogy a nap második felét szinte teljesen elmosta az eső, és bár a mezőny tagjai a hajrában már meg tudták közelíteni legjobbjukat, de a legtöbben nem javítottak.

Rémálomszerű kezdés: Rea kiírta magát az idénynyitóról, Razgatlıoğlu is nagyot bukott a teszten

Azok után, hogy hétfőn Jonathan Rea érülése miatt kiírta magát az első fordulóról, és Toprak Razgatlıoğlu is nagyot bukott, ezúttal szerencsére nem történt ilyesmi. Ezzel együtt kétszer is be kellett vetni: előbb Garrett Gerloff esett el a 8-as kanyarban, majd Tarran Mackenzie a 6-osban. A kettő között Ryan Vickers is a földre került a 4-esben, de amiatt nem kellett megszakítani a körözést. Zaqhwan Zaidi ugyanott vesztette el a motorját már az esőben, de szerencsére ennek sem lett komoly következménye.

Ami a végeredményt illeti, ezúttal is Nicolò Bulega olt a leggyorsabb, aki nemcsak mindkét napon, hanem mind a négy etap során a legjobb időt futotta meg, ráadásul kifejezetten kiegyensúlyozottnak bizonyult, és összesen negyvenkét kört tett meg. Andrea Iannone 489 ezreddel maradt el 1:28.680 másodperces körétől, míg a kevésbé konzisztens tempót produkáló Danilo Petrucci további 17 ezredet kapott. Álvaro Bautista hátránya viszont már 797 ezred volt az ötödik pozícióban, igaz, a kétszeres Superbike-világbajnok nem kevesebb mint ötvenöt körig jutott.

Az első ötöt, bár más sorrendben, de ugyanaz az öt versenyző alkotta, mint hétfőn, hiszen a legjobb négy Ducati közé ezúttal is csak Razgatlıoğlu tudott beférkőzni. A címvédő azon kevesek közé tartozott, aki a második etapban javítani tudott, hiszen a legvégén 701-ről 567 ezredre csökkentette hátrányát a már szinte teljesen száraz pályán. A harminkilenc körrel záró török motoros számára bizakodásra adhat okot kiegyensúlyozottsága, illetve az a tény, hogy ő rosszabb körülmények között futotta meg legjobbját, mint Bulegáék. Csapattársa, Michael van der Mark tizenkettedik lett.

Ami a többi gyártót illeti, a hatodik helyet a Yamaha vitte el Andrea Locatelli révén, aki továbbra is az új vázelemekkel és elektronikával felszerelt 2025-ös csomagot próbálgatta, márkatársai viszont jelentősen elmaradtak tőle. Mögötte a két Bimotát mindössze 97 ezred választotta el, és Alex Lowes, valamint Axel Bassani volt az utolsó, aki még 1 másodpercen belül végzett Bulegához képest. A Honda legjobbjáról, Xavi Viergéről ez nem mondható el, hiszen ő már 1,132 másodpercet kapott a kilencedik helyen, míg Gerloff a balesete után csak tizenhatodik lett az egyetlen Kawasakival.

A Phillip Island-i teszt második napjának végeredménye