back to top
2025. július 18. 00:04
Kezdőlap Blog Oldal 107

A Superenduro GP of Hungaryn domináló klasszis elárulta, két futamot sem időben fejezett be

0

Billy Bolt teljesen elégedett volt a budapesti Superenduro GP of Hungaryn nyújtott teljesítményével. A brit pilóta felfedte, két futamnál sem vette észre, hogy mikor fejeződik be a verseny. Bolt lapunknak arról beszélt, foglalkoztatja, hogy otthon szerezheti meg az idei bajnoki címet, de nem akar erre koncentrálni.

Egy héttel ezelőtt rendezték meg a Superenduro GP of Hungaryt, amelynek közönsége valószínűleg egyhamar nem fogja elfelejteni Zsigovits Norbert és Liszka Roland nagyszerű szereplését. Viszont a magyar pilótáké mellett a már most klasszisnak nevezhető Billy Bolt teljesítménye is felkeltette az érdeklődést. Bolt a királykategóriának tekintett Prestige első és harmadik futamát megnyerte, a második, a fordított rajtrácsos viadalon pedig hatalmas hajrával második lett Jonny Walker mögött. A brit motoros dominanciája az idei eredményei ismeretében nem jelentett meglepetést, bár ezúttal talán a szokásosnál jobban megnehezítették a dolgát. Ám ennek ellenére jókedvűen zárta a budapesti fordulót.

Csodálatos magyar szereplés Budapesten, Zsigovits futamot nyert, Liszka összetett dobogóra állt

„Teljesen elégedett vagyok – mondta Bolt a fordulót lezáró sajtótájékoztatón. – Pedig az első két futam után nem voltam az. De aztán tanultam a hibáimból, és a gumiknál találtam egy jobb utat, ahogy a sziklakertnél is. Az utóbbinál az edzés alapján azt gondoltam, hogy kívülről a legjobb megoldani, de aztán rájöttem, hogy belül gyorsabb. Szóval sikerrel változtattam néhány kisebb dolgon, és ez növelte az önbizalmamat. Örülök annak, ahogy az este során előre tudtam lépni. Kemény este volt, szerintem mindenkinek, de elégedett vagyok a teljesítményemmel.”

Bolt elárulta, hogy Budapesten többször is problémája akadt a versenyek befejezésével. „A harmadik futamon volt egy lelassulásom egy körrel a vége előtt, mivel őszintén szólva azt hittem, hogy az az utolsó kör – nevetett. – Az az ember mutatta, hogy még mennem kell, aki kiteszi az [utolsó kört jelző] táblát. És igazából a második futamnál is elszámoltam magam, akkor azt hittem, hogy van még egy körünk, mivel nem láttam a kockás zászlót. Utólag azt gondoltam, hogy nem is volt kint, de a verseny után mindenki azt mondta, hogy időben ott volt. Szóval valószínűleg az utolsó futamnál is az én hibám volt, hogy nem vettem észre a táblát, jobban kellene erre figyelnem.”

Fantasztikus hangulat, remeklő magyarok – ilyen volt a Superenduro GP of Hungary (galéria)

A budapesti teljesítményével Bolt 85 pontra növelte az összetettbeli előnyét Walkerrel szemben. Ez pedig azt jelenti, nagyon jó esély van arra, hogy bajnok lesz a következő fordulóban, amely az utolsó előtti a mostani szezonból. A mezőny március 1-én Newcastle-ban fog ismét összecsapni, ahol a több győzelme miatt elég 41 pontot gyűjtenie – egy hétvégén maximum 63-at lehet a Prestige kategóriában –, hogy sorozatban ötödszörre is felemelhesse a világbajnoki trófeát.

Bolt így ráadásul hazai közönség előtt ünnepelhetné meg az újabb bajnoki diadalát. A P1Race.hu kérdésére elárulta, foglalkoztatja ez a lehetőség, bár nem akar erre koncentrálni.   „Tényleg lehetséges, hogy otthon leszek bajnok – ismerte el. – Nem akarok túl sokat gondolni erre, de ha összerakjuk a matekot, tényleg van rá esély. Szóval ez ott lesz a fejem hátsó részében. De inkább csak élvezni akarom az estét, a helyszín gyakorlatilag néhány kilométerre van onnan, ahol felnőttem. Gyerekkoromban jártam is az arénában. Szóval különleges lesz otthon versenyezni, főleg, hogy nem sokszor van lehetőségünk erre, és ott lesz a teljes család és a barátok is. Mindenesetre, ahogy már mondtam, főként élvezni akarom az estét.”

Bolt lapunk munkatársának adott exkluzív interjúja teljes hosszában a nyomtatott Rallycafe magazin következő számában lehet majd megtalálni, amely április 6-án jelenik meg, és a mostanihoz hasonlóan számos helyen lesz elérhető.

Millert kellemesen meglepte, hogy a Yamaha egy területen jobb, mint a KTM

0

Jack Miller arról beszélt Buriramban, hogy a Yamaha motorjának elejében „meg lehet bízni”, jó visszajelzéseket ad, ellentétben a KTM-ével. Miller, aki összességében is elégedett volt a motorjával, nem figyel azokra, akik szerint a Yamaha bíztató teszteredményei nem sokat jelentenek.

A tavalyi év végén sokakat meglepett azzal a Yamahára váltó Pramac, hogy Miguel Oliveira mellett Jack Millernek adott lehetőséget. Az ausztrál pilóta ugyanis a gyenge szereplése miatt a KTM-nél elvesztette az ülését, és így a MotoGP-ből való kiesés fenyegette. A szakértői közmegegyezés szerint Miller leigazolása mögött az állhatott, hogy ismerten nagyon jó tesztmunkát tud végezni, hasznos visszajelzéseket ad. És már a Hondánál, a Ducatinál és a KTM-nél is megfordult, így sokféle motort ismer.  Az elmúlt éveket a mezőny hátsó felében töltő Yamahának pedig főként egy ilyen versenyzőre volt szüksége.

Miller csalódott a KTM-nél eltöltött sikertelen két év után, és nem csak maga miatt

Viszont a burirami teszten megmutatta, hogy a sebességével sincs nagy baj. Persze, egy teszt alapján nem szabad túlságosan messzemenő következtetéseket levonni, de az feltétlenül bíztató lehet számára, hogy mindkét napot tizedikként zárta, a Yamaha kötelékén belül pedig előbb második, majd első lett. A tempója nem volt véletlen, hiszen saját elmondása szerint az M1 eléggé fekszik neki, egy területen kifejezetten jobbnak találja az általa eddig használt RC16-nál.

„Élvezem a motorozást, kellemes vezetni ezt a motort, és bízhatok az elejében, ami hatalmas bónuszt jelent – nyilatkozta Miller. – Ezzel azt éri el, hogy mindig többet akarok tőle. Minden alkalommal, amikor új gumit teszek fel, arra gondolok, hogy »nagyobb kanyarsebességet kellett volna átvinnem«. Nagy bizalmat ébresztett bennem az első kerék, az egész eleje felé, ami az elmúlt néhány évben hiányzott. Ez pedig kellemesen meglepett. Hogy a hátsó? Dolgoztunk a stop-start kanyarokon, és elégedett voltam a változtatásainkkal.”

Mit nem szabad csinálnia egy másik gyártót váltó versenyzőnek? – Oliveira válaszolt

Miller a burirami teszt részleteibe is betekintést engedett. „A sepangi alapbeállításunkkal rögtön jól kezdtünk, nagyon elégedett voltam ezzel – magyarázta. – A pálya az elején egy kicsit poros volt, de aztán gyorsan megtisztítottuk. A motor pedig jól működött, bár a hátsó tapadás még mindig problémás. Viszont itt, ahol általánosan nem túl jó a tapadás, nem vettem ezt annyira észre, Sepangban jobban éreztem.”

„Sok 1:30-as kört mentem, szóval elégedett vagyok a tempóval – tette hozzá. – És a motort jó volt vezetni még hőségben is. Ahogy azzal is elégedett voltam, ahogyan a félig-meddig poros körülmények között muzsikált. Minden alkalommal, amikor egy új motorra ülsz fel, szivacsnak kell lenned, fel kell szívnod a tapasztalatokat. Meg kell értened, hogy mit mond neked a motor.”

Az elmúlt években küszködő Yamaha általánosságban is bíztatóan szerepelt a teszteken, főleg Fabio Quartararo révén Sepangban. Egyesek viszont úgy gondolják, ez még nem sokat jelent, viszont Miller szerint igenis van okuk az optimizmusra. „Nem figyelek arra, hogy ki mit mond – jelentette ki. – Régebben a Yamahának sok pálya megfelelt, most azonban már nem. A Ducatinak pedig korábban nem feküdtek egyes pályák, de most már mindegyik illik hozzá. Változnak az idők. Mi arra koncentrálunk, hogy mit tudunk megcsinálni.”

Quartararo elárulta, hogy a nagyszerű sepangi teszt után Buriramban miért nem villogott a Yamaha

Marc Márquez szerint a nagyszerű tesztje ellenére is másvalaki az idei fő bajnoki esélyes

0

Marc Márquez a kiemelkedő burirami teszteredménye ellenére is úgy gondolja, hogy nem ő, hanem Francesco Bagnaia az idei bajnoki cím fő esélyese. A spanyol pilóta arról is szót ejtett, hogyan látta testvére, Álex Márquez teljesítményét.

Csütörtökön derült ki, hogy a Ducati idénre fejlesztett motorblokkja nem vált be. Így a két gyári pilóta egyetértésével a márka a tavalyi erőforrását fogja használni továbbra is. A burirami teszten a bolognaiak így természetesen az erőforrásaik jó részét erre a kérdésre összpontosították, ám ez nem akadályozta meg őket abban, hogy mindkét napon elvigyék az első helyet. A duplázó viszont nem a gyártó eddigi vezérpilótája, Francesco Bagnaia, hanem az új szerzemény, Marc Márquez volt.

Marc Márquez behúzta az utolsó tesztnapot, és hihetetlen „versenyt” futott

Ráadásul Márquez csütörtökön nemcsak az egész gyakorlás legjobb körét, hanem egy kiemelkedő átlagidejű versenyszimulációt is futott. Utóbbiban több mint 6 tizedmásodperccel verte meg a második leggyorsabb Pedro Acostát, ami óriási különbségnek tekinthető egy 23 körös etap esetén. Persze ehhez hozzá kell tenni, hogy néhányan, mint például Bagnaia, sem verseny-, sem sprintszimulációt – amelyek közül egyébként Marco Bezzecchié volt a legjobb – nem teljesíttettek. Márquez teljesítménye viszont kétségtelenül kiemelkedő volt, így sokan azonnal arról kezdtek beszélni, hogy ő az idei bajnoki cím fő esélyese. A nyolcszoros világbajnok azonban csak a második helyre tette magát.

„Szerintem Pecco a favorit, én pedig a második vagyok – magyarázta Márquez. – Hiszen tavaly is ilyen sorrendben fejeztük be a bajnokságot. És ő az előző négy szezonban végig harcolt a bajnoki címért, és kétszer nyert is. De nem szabad megfeledkezni [Jorge] Martínról sem. Oké, ő nem volt itt a teszten [a sérülése miatt], és ha valakinek nem látják a nevét, akkor könnyen elfelejthetik. Viszont ő a regnáló világbajnok. Ráadásul, ahogy azt láttuk, [Marco] Bezzecchi is gyors az Apriliával.”

„Szóval itt a világbajnoki mezőnyben mindenki nagyon gyors. És bár a tesztelés fontos, de hányszor volt olyan, hogy egy versenyző csak az előszezonban volt gyors? – mutatott rá. – Mindenesetre mi próbáltunk egy jó alapot találni. Ezt pedig meg is találtuk, de most nagyon fontos lesz, hogy fenn is tartsuk ezt az egyensúlyt.”

Bezzecchi aggódott Martín balesete után, de hálás a csapatnak

Marc Márquez mellett a testvére, Álex is kifejezetten jó tesztidőszakot tudhat maga mögött a Gresini által felkészített tavalyi Ducatival. Buriramban mindkét napon második lett, Sepangban pedig végig a legjobb háromban zárt, az utolsó napot pedig az élen fejezte be. „Már Barcelonában is nagyon gyors volt, és aztán amikor Malajziában megpróbáltam lenyomni sprintszimulációban, az nem sikerült, ő vert meg engem. Szóval őszintén szólva, már nem azért, mert ő a testvérem, de ez az előszezon legnagyobb meglepetése” – mondta öccse tempójáról Marc.

„Tudom, mivel ismerem őt, hogy amikor mindent kézben tart, és amikor olyan motorja van, amelyik fekszik neki – ugyanis nagyon érzékeny erre –, akkor nagyon jól tudja, mire van szüksége, hogy gyors legyen. Amikor pedig megfelelően érzi magát, akkor nagyon gyors tud lenni. És nemcsak Barcelonában és Malajziában, hanem itt, Thaiföldön is, ahol egy teljesen másfajta versenypálya van, sok kemény féktávval. Szóval beindult, hiszen csütörtökön az első háromban volt a versenytempót és a gyorsköröket tekintve is.”

Álex Márquez élete legjobb motorját vezetheti, de egyvalami miatt nem akar túl optimista lenni

Bezzecchi aggódott Martín balesete után, de hálás a csapatnak

0

Rémálomból diadalmenet. Röviden így lehetne összefoglalni az Aprilia előszezonját, ugyanis Jorge Martín balesete ellenére Marco Bezzecchi remek munkát végzett. Az olasz természetesen elégedetten összegezte a teszten szerzett tapasztalatait, de beszélt arról is, hogy hogyan áll az adaptációval, valamint Raúl Fernández is megszólalt a 26 éves pilóta kapcsán.

Hektikusan kezdődött az Aprilia számára az előszezoni tesztek sorozata. A malajziai felkészülés első napján kapásból el is vesztették Jorge Martínt, aki ki is írta magát a további tesztelésekről. A noaleiek másik gyári versenyzője, Marco Bezzecchi pedig élete első szezonját kezdi gyári pilótaként (2022 és 2024 között a VR46 csapatát erősítette, velük három győzelmet jegyzett a királykategóriában). Úgyhogy teljes joggal főhetett az Aprilia szurkolóinak feje.

Martín óriásit bukott, kórházba kellett szállítani (videó)

Azonban Bezzecchi rácáfolt mindenkire, ugyanis kimondottan jól mozgott a teszteken. Malajziában két alkalommal is be tudott férni a legjobb tízbe (két kilencedik hellyel), a burirami körözés alatt pedig először a negyedik, majd a harmadik leggyorsabbnak bizonyult. Természetesen mindkét nap a legjobb kört futotta az apriliások közül. Hovatovább, a csütörtöki zárónapon a leggyorsabb olyan kört is megfutotta, amelyet valaha Aprilia futott a Chang International Circuiten.

„Pozitív hangulatú előszezont zárhattam. Annak ellenére is, ami Malajziában történt Jorge sérülése miatt. Mindenki nagyon aggódott, köztük én is. Ez az első lehetőségem gyári versenyzőként, és egyáltalán nem tudtam, hogy mitévő legyek” – vallotta be Bezzecchi. Kiemelte, hogy rengeteg támogatást kapott a csapatától, amely extra magabiztosságot kölcsönzött neki. Hozzátette, boldog ettől a helyzettől, mivel rengeteg olyan emberrel találkozott már, akik sokat tesznek a gyártó sikeréért.

„Amióta megérkeztem az Apriliához, azóta legalább két-három olyan területen tudtunk jelentősen előrelépni, ahol korábban szenvedtünk. Könnyen vezethető a motor, tisztán érzékelem a különbségeket. Azt gondolom, hogy rengeteg potenciál lakozik még a koncepcióban, mind időmérős, és mind versenytempóban. De idő kell még nekünk, ugyanis nehéz megérteni a motort. Számomra csupán annyi kérdés maradt, hogy mikor válhatok a leggyorsabbá.”

Marc Márquez behúzta az utolsó tesztnapot, és hihetetlen „versenyt” futott

„Természetesen a motorral történő összeszokásom rengeteg időt vett eddig igénybe, és még számos területen kell alkalmazkodnom. Hogy őszinte legyek, a motor elejét illetően azonnal magabiztos voltam. Ha megvan az érzés, akkor minden sokkal könnyebbé válik. Viszont az új gumikon még mindig szenvedek. Ekkor teljesen máshogyan reagál a motor, ezt még fel kell fedeznünk” – zárta gondolatait Bezzecchi.

Bezzecchi márkatársa, az Aprilia különböző szatellitcsapatainál harmadik szezonját elkezdő Raúl Fernández is méltatta az olaszt: „Jó versenyző, és kedveli a pályát. Végigkísértem az utolsó kvalifikációt a burirami teszt előtt, és láttam, hogy mennyire gyors. Már most remekül összeszokott a motorral. Ez a meglepő számomra, nem az, hogy gyors-e vagy sem” – vélekedett a spanyol, aki bár szintén bukott Malajziában, de Thaiföldön már motorra tudott ülni.

Raúl Fernández elárulta, hogyan hátráltatja a sepangi sérülése, amely egy szempontból „tönkretette”

Mir úgy is elégedett, hogy „elvesztették a csatát”, Marinit a túl jó körülmények aggasztják

0

Joan Mir még soha nem érezte ennyire jól magát a Hondán, amióta a japán gyártónál versenyez, ám a motorblokk kifejezetten aggasztja. Luca Marini arra hívta fel a figyelmet, hogy a jó körülmények elfedték bizonyos problémáikat a burirami teszten.

A 2025-ös idény egyik nagy kérdése, hogy kilábalnak-e a japán gyártók a gödörből, vagy legalább egyértelműen elindulnak-e ebbe az irányba. Mindez különösen igaz a Hondára, amely az előző három szezonban kivétel nélkül az utolsó helyet szerezte meg a konstruktőri tabellán, ráadásul lefelé ívelő tendenciát mutattak.

Azonban a sepangi és a burirami tesztek alapján úgy tűnik, hogy valami elindult az aszakaiaknál. Persze ettől még lehetséges, hogy idén is ötödikek lesznek a márkák között, de a jelek szerint a lemaradásuk már nem olyan kilátástalan mértékű, mint eddig. Olyannyira, hogy Joan Mir a hatodik pozícióban zárt a thaiföldi felkészülés második napján, 544 ezreddel lemaradva az élen végző Marc Márqueztől.

Marc Márquez behúzta az utolsó tesztnapot, és hihetetlen „versenyt” futott

Nem volt kiemelkedő a köridő – nyilatkozta a 27 éves motoros, majd hozzátette, hogy ez jó jel. – Nem tudtam mindent összerakni, mert a végén csak egy gumiszettet tettünk fel, nem teljesítettünk két gyorskört, ahogyan sok versenyző tette. Ez boldoggá tesz, mert ez azt jelenti, hogy jól sikerült a kör, de még van bennünk tartalék.”

A spanyol pilóta a harmadik évére készül a Honda kötelékében, és az első két esztendő finoman szólva sem bizonyult sikeresnek. A tavaly év végi montmelói teszten pedig arra panaszkodott, hogy a japánok nem hoztak elég alkatrészt. Ehhez képest sokat javult a helyzet, és elárulta, bizonyos szempontból mindenképpen ez az eddigi legjobb RC213V-je.

Számomra most a motoron tapasztalt érzés volt a legfontosabb – fogalmazott. – A sprintszimuláció mutatott tempónk közelebb van [az élmezőnyéhez], mint valaha, amióta a Hondánál vagyok, úgyhogy ennél nem igazán kérhetek többet. Egészen más a mostani, illetve a tavalyi érzés. Remélem, hogy ezt tudjuk folytatni, bízom benne, hogy nem veszünk el a fejlődési folyamat közepén, mint ahogyan az tavaly év közben történt. Remélem, tanulunk a hibáinkból, és szeretnék gratulálni a csapatomnak, mert nem könnyű ilyen kis idő alatt megtenni ezt a lépést. Nagyon boldog vagyok miattuk. Ezek a tesztek semmit nem jelentenek, ugyanakkor az ott dolgozóknak nagyon is sokat számítanak. Lenyűgöző volt, hogy ilyen különbséggel közel voltunk az első öthöz, amit néhány hónapja még a tesztpilótákkal sem tudtuk elérni.”

A Honda meghozta fontos döntését az idénynyitóval kapcsolatban

Ami a Mir által is emlegetett sprintszimulációt illeti, ebben a tekintetben második lett, miután a körátlaga 189 ezreddel maradt el Marco Bezzecchiétől, de a képet árnyalja, hogy sokan nem teljesítették ezt a programpontot, köztük az újonc Fermín Aldeguert leszámítva a Ducati versenyzői sem. Mirt azonban nem ez aggasztja a legjobban, hanem a Honda erőforrása.

Van néhány gyengeségünk, és a probléma az, hogy ezek elég nagy gyengeségek – jelentette ki. – A motorblokk miatt aggódom. A motor jól működik, most már úgy tudok vezetni, ahogyan szeretek és ahogyan élvezem. Ezt nem fogom elhazudni, de az a helyzet, hogy az egyenesben mi vagyunk a leglassabbak. Olyan köridőre voltunk képesek, amellyel jó pozíciót szereztünk, mindezt egy olyan motorral, amellyel az egyenesben valószínűleg nem tudom felvenni a versenyt. Szóval a versenyzést illetően már elvesztettük a csatát, ami kicsit aggaszt.”

Mir mellett természetesen csapattársa, Luca Marini is értékelt. Az olasz pilóta még a szerdai nap után szintén kitért a motorblokkra, ám a második nap befejeztével egy másik tényezőt is megemlített. A kétszeres MotoGP-dobogós kiemelte, hogy a kiváló körülmények jó eséllyel elfedték a Honda bizonyos problémáit.

Most könnyű volt 1:29-es időt futni – kezdte. – A nagydíjon majd meglátjuk, mert ezúttal elképesztően [jó] volt a pálya állapota. Ez eltakarta néhány gondunkat, például a tapadást, mert amikor ilyenek a körülmények, hihetetlen a tapadás, az ember nagyobb erőt tud beletenni a motorba a lassú kanyarok kijáratánál, és egyszerűbb megállítani. Szóval jó nap volt ez, az biztos, ahogyan az előző is, vagyis összességében pozitívan alakult az előszezon. Nagyon jól felismertük, hogy melyik csomagot kell használnunk az első futamokon, és elégedettek lehetünk, mert a tavalyi itteni teljesítményünkhöz képest előreléptünk. Azonban kicsit korai lenne még hangosan kimondani, mert meg kell néznünk egy normál nagydíjon [hogy mi a pozíciónk].”

Alonso bukott a Moto2 tesztjén, ahol Canet volt a leggyorsabb, Piqueras vitte a Moto3-at

0

A Moto2-ben Arón Canet, míg a Moto3-ban Ángel Piqueras futotta meg a legjobb időt a héten rendezett portimãói teszt során. Az újoncok közül egyelőre senki nem villogott, David Alonso ráadásul több problémával szembesült.

A MotoGP burirami tesztjének árnyékában a héten a kisebb kategóriákban is megkezdődött a felkészülés a szezonra. Mind a Moto2, mind a Moto3 mezőnyének Portimãóban volt jelenése: a legkisebbek hétfőn és kedden, míg a középső géposztály képviselői szerdán és csütörtökön ültek motorra. Az időjárás azonban nem könnyítette meg a dolgukat: a Moto3-as második napot teljesen elmosta az eső, míg a Moto2-es nyitányon csak délután tudtak érdemi munkát végezni.

A középső kategóriában egyelőre a Kalex tűnik a legjobb motornak, hiszen mindkét napon a német márka egy-egy képviselője volt a leggyorsabb előbb Manuel González, majd Arón Canet révén. Utóbbi ráadásul nem hivatalos körrekordot futott, felülmúlva honfitársa pályacsúcsát. Igaz, rajta kívül többen is ezen belül végeztek.

Többek között a Marc VDS-hez szerződő Jake Dixon is, aki mindössze 9 századdal maradt el az 1:41.191-es körtől, így ő lett a Boscoscuro legjobbja, és csapattársa, Filip Salač is hetedikként zárt. A Forward jó eséllyel ezúttal is harmadik erő lesz, de talán nem akkora lemaradással, mint az elmúlt években, a tizenhetedikként végző Álex Escrig ugyanis fejlődésről számolt be.

Az újoncok közül mindkétszer a tavalyi Supersport-világbajnok, Adrián Huertas motorozta a legjobb időt. Az első napon ez egészen a hatodik pozícióig repítette, másnap viszont már csak tizenhatodik lett. A 2024-es Moto3-as vb-t rekordot rekordra halmozva behúzó David Alonso az első napon mindössze hét kört tudott megtenni, miután előbb technikai probléma sújtotta, majd elesett, és másnap sem tartozott a leggyorsabbak közé. Ami a mezőny új csapatát, a Pramac Yamahát illeti, az első napon Tony Arbolino és Izan Guevara sem gurult ki a pályára, de csütörtökön már ők is köröztek.

A Moto2 portimãói tesztjének végeredménye

 

A Moto3-asoknál a korábban említett okok miatt csak a hétfői napról lehet érdemben beszélni. Ekkor az MT Helmets – MSi-hez igazoló és ezzel KTM-re váltó Ángel Piqueras bizonyult a leggyorsabbnak, szintén nem hivatalos körrekordot futva. Másodikként 84 ezredes hátrányban David Almansa végzett a japán márkával, míg a harmadik José Antonio Rueda lett.

A tesztről hiányzott Guido Pini, aki korábban edzésbalesetben kettős lábtörést szenvedett, de a február 18-tól 20-ig esedékes, a Moto2-vel közös teszten már ott lesz. Ami a többi újoncot illeti, Máximo Quiles tizenegyedik, míg Álvaro Carpe tizenharmadik lett, de előbbi még 1 másodpercen belül volt Piquerashoz képest. A 16 éves versenyző egyébként korából fakadóan nem vehet részt az első két fordulón, amelyeken Jakob Rosenthaler fogja helyettesíteni.

A Moto3 portimãói tesztjének végeredménye

Quartararo elárulta, hogy a nagyszerű sepangi teszt után Buriramban miért nem villogott a Yamaha

0

Fabio Quartararo kijelentette, csak közvetlenül az első sprint-, illetve főfutam előtt tűzik ki az idei szezonra vonatkozó célokat. A gyári Yamaha pilótája elmondta, mi okozott neki nehézséget a burirami teszten.

A sepangi tesztnek egyértelműen a Yamaha volt az üde színfoltja, elsősorban Fabio Quartararo révén. A 25 éves versenyző mindhárom napot az első háromban zárta, és kizárólag Ducatitiktól maradt el, már ha egyáltalán bárkitől is elmaradt. Mindez Francesco Bagnaiát és Davide Tardozzit, a gyári Ducati csapatmenedzserét is olyan kijelentésre késztette, miszerint őt tartják az első számú kihívónak.

Jön az őrségváltás? – Bagnaia és főnöke is megnevezte, kit tart a Ducati első számú kihívójának

Nos, a burirmi tesztelést követően már aligha hagyná el ilyen mondat a szájukat. Persze tragédia nem történt, pusztán arról van szó, hogy ez a pálya jóval kevésbé kedvez a Yamahának. Quartararo a nyolcadik helyen zárta a második, csütörtöki napot, 731 ezreddel lemaradva az élen végző Marc Márqueztől. Az egyszeres világbajnok egyelőre semmilyen várakozást nem akar megfogalmazni.

Marc Márquez behúzta az utolsó tesztnapot, és hihetetlen „versenyt” futott

Nincsenek céljaim, célkitűzéseim, semmi – nyilatkozta. – Jelenleg túl nehéznek találom, hogy célokat fogalmazzak meg, mert még mindig abban a fázisban vagyunk, ahol fejlődnünk kell. Arra kell gondolkodnunk, hogy momentán olyan helyzetben vagyunk, hogy továbbra is javulunk. Szerintem közvetlenül a sprint és a futam előtt fogjuk kitűzni a célokat. Úgy vélem, ezt jobb akkor megtenni, amikor már több-kevésbé érezzük, hogy hol tartunk.”

Persze ilyenkor nem csupán a legjobb köridőket érdemes figyelni. Quartararo egy sprintszimulációt is teljesített, amelynek körátlaga 368 ezreddel maradt el az ebben a tekintetben a legyuló Marco Bezzecchiétől. A francia pilóta elmondta, hogy mi volt az, ami elsősorban nehézséget okozott neki a burirami tesztelés során.

Azt hiszem, Sepangban mások voltak a körülmények – fogalmazott. – Az is különbséget jelentett, hogy itt nem igazán éreztem az elejét, és szerintem két-három tized elment emiatt, különösen a gyorskörön. Ami a tempót illeti, úgy vélem, Malajziában három tizeddel voltunk lassabbak a sprintszimuláció során. Itt pedig, azt gondolom, hogy három-négy tizeddel maradtunk el az élmenőktől. Szóval igen, azt hiszem, eléggé hasonlít arra, amire itt számítottam. Csak a gyorskörön vártam azt, hogy gyorsabb leszek, mert váratlanul ért, hogy nem éreztem az elejét.”

Quartararo: Jó úton vagyunk, de…

Quartararo azt is elmondta, hogy a Yamahára hosszú ideje jellemző problémát egyelőre nem voltak képesek kiküszöbölni de bízik benne, hogy az idénynyitóra jobb lesz a helyzet. „A kigyorsítási tapadáson sajnos nem tudtunk javítani – jelentette ki. – A végsebességben fejlődtünk, amire nagy szükségünk van. Emellett, ahogyan mondtam, az elején nem volt meg a kanyarsebesség, ami az a terület, ahol küszködünk. Remélhetőleg az itteni versenyhétvégén majd meglesz.”

Bagnaia elismerte, hogy füllentett

0

Francesco Bagnaia elárulta, ő már kezdettől fogva szinte biztosra vette, hogy a 2025-ös motorblokk összességében nem éri el a tavalyinak a szintjét. A gyári Ducati versenyzője a problémás első nap után elégedetten zárta a burirami tesztet.

Szerdán és csütörtökön rendezték a MotoGP burirami tesztjét, amely több szempontból is egyértelműen a Ducatiról szólt. Egyrészt ismét a bolognaiak pilótái bizonyultak a leggyorsabbnak a pályán, másfelől viszont kiderült, hogy az idei évre szánt motorblokk nem úgy muzsikál, mint a tavalyi, még úgy sem, hogy vannak előnyös tulajdonságai.

Marc Márquez behúzta az utolsó tesztnapot, és hihetetlen „versenyt” futott

A Ducati végül csütörtökön hozta meg a döntést, miszerint a 2024-es erőforrással vág neki a szezonnak, ami egyben azt is jelenti, hogy jövőre is ezzel fog versenyezni. Francesco Bagnaia szerdán még úgy fogalmazott, hogy az idei évre szánt motor versenyképes, de a féktávokon elmarad a tavalyitól. Csütörtökön viszont bevallotta, hogy kicsit félrevezette a közvéleményt, mert ő maga mindvégig biztosra vette, hogy végül az előző évben használt verzió mellett teszik le a voksukat.

Nem úgy működtek a dolgok, ahogy szerettük volna – a Ducati hivatalosan elhatározásra jutott

Őszintén szólva nehéz jobbnak lennie a 2025-ösnél, és azt hiszem, az összes többi [gyártó] fizetne azért, hogy valami ilyesmije legyen – nyilatkozta. – Ami viszont engem illet, elég biztos voltam a helyzetben. Azt kell mondanom, hogy ezekben a napokban kicsit füllentettem, de nem mondhattam el az igazat. Ugyanakkor kezdettől fogva meg voltam róla győződve, hogy a ’24-es a jobb. Aztán dolgoztunk, próbáltunk fejlődni, de az első napon Malajziában én és Marc [Márquez] is azon a véleményen voltunk, hogy a GP24-es egy kicsivel még mindig jobb. Próbáltunk sokat javítani a fékezésen, de ez nem sikerült. Szóval itt sokat dolgoztunk a ’24-essel, és megbizonyosodtunk róla, hogy még mindig van egy kis előnye, ami nagyszerű.”

Mivel a motorblokkot illetően a 2024-es specifikációra szavaztak, a Ducati a váz és az aerodinamikai csomag terén is a tavalyi változatot veti be. Ugyanakkor, ahogyan arról mi is beszámoltunk, az alapot továbbfejlesztették, és Bagnaia megfogalmazása szerint a „24.9-es” verziójú motoron fog majd ülni.

Ami magát a végeredményt illeti, Bagnaia mindössze az ötödik helyen zárt, 523 ezreddel lemaradva az élen végző Márquez idejétől. Ebből persze még nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, de a nyolcszoros világbajnok versenyszimulációja is igencsak meggyőzőre sikeredett. Ugyanakkor csapattársának is van mibe kapaszkodnia.

Hogy őszinte legyek, délelőtt megint ugyanazt kezdtem érezni, mint szerdán – utalt az első napra, melynek során számos gonddal kellett szembenéznie. – Aztán viszont etapról etapra javultunk, aminek nagyon örülök. Nem volt könnyű nap, de sikerült befejeznünk a munkát, még úgy is, hogy az előző napon mindent elbuktunk. Szóval ismét a nulláról kezdtünk, és fejlődtem, úgyhogy boldog vagyok. A használt gumikon megtett körökkel elégedettebb vagyok, mivel azokon nagyon versenyképes voltam a nap utolsó részében. Az egyetlen, ami most nem működött, a teszt utolsó részében megfutott gyorsköröm volt, de olyasmi miatt, ami nem rajtunk múlott. Úgy gondolom, hogy a futamhétvégén ezzel nem lesz problémánk.”

Hosszú időre biztosította a helyét a MotoGP-naptárban a mostani „leghazaibb” pálya

0

A MotoGP csütörtökön bejelentette, hogy a barcelonai pálya 2031-ig biztosan a naptár része marad. Az aszfaltcsík egyik érdekessége, hogy a jelenlegi mezőnyből ez tekinthető a legtöbb, pontosan négy pilóta hazai versenyhelyszínének.

Éppen csak lecsengett a burirami kollektív teszt második napja, amikor a MotoGP-t irányító Dorna fontos bejelentést tett. A spanyol cég ugyanis azt hozta nyilvánosságra, hogy szerződést hosszabbított a Katalán Nagydíjnak otthont adó barcelonai versenypályával. Az aszfaltcsíknak a korábbi kontraktus alapján 2026-ig lett volna biztos helye a naptárban, de ezt most kitolták egészen 2031-ig. A pálya hosszú idő óta a MotoGP naptárának szerves részét képezi, de valószínűleg az is segítette a szerződéshosszabbítást, hogy a tulajdonosok egy 50 millió euró értékű fejlesztési csomag keretében tervezik modernizálni a létesítményt. Ami pedig a forduló költségeit illeti, Todocircuito értesülése szerint a Circuit de Barcelona-Catalunya által fizetett éves díj a jelenlegi 9 millió euróról 12 és 14 millió euró közé emelkedik, 2031-ig fokozatosan növekedve. Viszont a lap szerint ezzel csak a többi spanyolországi pálya díjszintjét éri el a barcelonai.

Marc Márquez behúzta az utolsó tesztnapot, és hihetetlen „versenyt” futott

A pálya egyik érdekessége, hogy a jelenlegi állandó MotoGP-mezőnyből ez tekinthető a legtöbb, pontosan négy pilóta hazai versenyhelyszínének. Álex Rins magában Barcelonában, a Márquez fivérek az onnan nagyjából 100 kilométerre fekvő Cerverában, Maverick Viñales pedig a 140 kilométerre található Figueresben született. Ráadásul mindannyiuknak van legalább részben katalán identitása, ami még inkább ide köti őket. Mellékesen ezen a listán a második hely a misanói pályának jár, amelyhez az egyaránt Riminiben született Marco Bezzecchi és Enea Bastianini, valamint az urbinói Luca Marini kapcsolódik szorosan.

A Circuit de Barcelona-Catalunya 1992-ben debütált a gyorsaságimotoros-világbajnokság naptárában, és azóta kivétel nélkül minden évben fogadja a mezőnyt. Az első négy alkalommal még az Európa Nagydíjnak adott otthont, 1996 óta viszont már Katalán Nagydíj volt az itteni „átlagos” viadal neve. Tavaly aztán a Valenciát sújtó árvíz miatt kétszer is ellátogatott ide a mezőny, így először sor került a Barcelonai Szolidaritás Nagydíjra is.

A pálya történetének legeredményesebb versenyzője Valentino Rossi a maga tíz győzelmével, amelyekből hatot a MotoGP-ben szerzett, míg a gyártók szintjén a Yamaha tizenegy diadalával csupán eggyel előzi meg a Hondát, már ami a királykategóriát illeti. A jelenleg aktív pilóták közül a legnagyobb géposztályt tekintve Fabio Quartararo, Marc Márquez és Francesco Bagnaia büszkélkedhet a legtöbb, kettő-kettő sikerrel, utóbbi mindkét vasárnapi győzelmét tavaly aratta. Egyébként idén a szeptember 7-i hétvégén vendégeskedik majd a mezőny Barcelonában.

Hivatalos: debütáló Balaton Park, visszatérő Brno – íme a MotoGP előzetes 2025-ös versenynaptára

A földrajzilag a Barcelona melletti Montmelóban fekvő létesítmény 1991-ben nyitotta meg a kapuit. A pálya hosszúsága 4657 méter, a nyomvonal nyolc jobb-, és hat balkanyart tartalmaz. Ezek közül az 1-es, a 4-es, valamint a 10-es kifejezetten igénybe veszi a fékeket. A célegyenes végén a versenyzők nagyjából 343-ról 104 km/h-ra lassítanak le 5,6 másodperc alatt. Ezalatt 313 métert tesznek meg, és akad, amikor 2 G-s erőhatás éri őket.

Remek versenyek és fergeteges hangulat – ismét szintet lépett a SuperEnduro GP of Hungary

0

Nem túlzás kijelenteni, hogy az idei SuperEnduro GP of Hungary minden tekintetben felülmúlta az eddigi eseményeket. Mindez egyfelől a szervezőknek és a partnereknek, másfelől a magyar versenyzőknek köszönhető.

Február 8-án elérkezett a nap, amelyre a magyar offroad-motorsport minden rajongója várt, hiszen ekkor rendezték meg a 2025-ös SuperEnduro GP of Hungaryt, vagyis a SuperEnduro-világbajnokság budapesti fordulóját. A helyszín a tavalyi alkalomhoz hasonlóan az MVM Dome volt, amely a térség legnagyobb fedett pályás motoros eseményét biztosította.

Csodálatos magyar szereplés Budapesten, Zsigovits futamot nyert, Liszka összetett dobogóra állt

A tavalyi sikeres rendezés nyilvánvalóan magasra tette a lécet, de túlzás nélkül lehet mondani, hogy ezt minden szempontból sikerült megugrani, ami elsősorban a rendező TRP Hungarynek volt köszönhető. Az már a kezdés előtt biztossá vált, hogy a nézőszám emelkedett 2024-hez képest, hiszen összesen több mint 14 ezren váltottak jegyet az eseményre, amely igazi egész estés programmá nőtte ki magát.

Ami a sportszakmai részét illeti, a pálya ezúttal is ifj. Németh Kornél tervei alapján készült, az építési munkálatokat pedig a rendezvény kiemelt partnere, a V-HÍD végezte el. A nyomvonal idén is izgalmasra sikeredett, és a beszámolók szerint még a sportág legjobbjainak is okozott nehéz pillanatokat. A magyaroknak viszont egyértelműen szerencsét hozott.

Zsigovits: Hogy elénekelhettük a Himnuszt ennyi magyar ember előtt… ennél szebb nap nem is lehetne

Honfitársaink ugyanis kiválóan szerepeltek a SuperEnduro GP of Hungaryn. Zsigovits Norbert egy első és egy második hellyel a dobogó tetejére állhatott az Európa-kupában, melynek összetettjében harmadikként zárt, míg Liszka Roland többek között az utolsó futamon elért második pozíciójának hála a pódium legalsó fokán ünnepelhetett. Rajtuk kívül Csizmazia Barnabást, ifj. Ott Kornélt és Halasi Józsefet kell megemlíteni, akik ugyancsak döntőbe jutottak saját kategóriájukban.

A szurkolóknak persze messze nem csak a motorok és a pilóták biztosították a kiváló hangulatot és az adrenalint. Az esemény egyik nagy újítása az amerikai mintára tartott halftime show, volt, melynek sikeres szervezését a rendezvény kiemelt partnere, a Tippmix biztosította. Ennek köszönhetően a nézők a futamok közötti hosszabb szünetekben sem unatkozhattak.

Liszka: Szerintem a magyarokénál senkinek nincs jobb közönsége

Ráadásul nem csupán maga az esemény jelentett élményt, hiszen ennek keretében az egész MVM Dome területén voltak kitelepülések, emellett számtalan szórakozási lehetőség és nyereményjáték várta a kilátogatókat, nem beszélve a szintén az idei évre kifejlesztett szurkolói applikációról. A változatos programok révén pedig minden korosztály jól érezhette magát, és a SuperEnduro Hungary igazi családi programmá vált.

Az esemény rendezője a TRP Hungary, a kiemelt partnerek pedig a V-HÍD és a Tippmix voltak. Rajtuk kívül köszönet illeti a Honvédelmi Minisztérium Sportért Felelős Államtitkárságát, a Nemzeti Sportfejlesztési és Módszertani Intézetet, valamint a Sportoló Nemzet programot.

Fantasztikus hangulat, remeklő magyarok – ilyen volt a Superenduro GP of Hungary (galéria)