back to top
2025. július 16. 15:25
Kezdőlap Blog Oldal 112

Az Aprilia főnöke kijelentette, Martín baleseténél a motor és a pilóta sem „követett el hibát”

0

Massimo Rivola szerint sem Jorge Martín, sem a motorja nem tehetett a sepangi teszten elszenvedett bukásról. Az Aprilia Racing vezérigazgatója elárulta, hogy Martín mindkét szerdai esése ugyanazzal a gumiszettel történt. Rivola végül arra is kitért, hogy mi vár most a spanyol pilótára.

Szerdán épp csak elkezdődött az első idei kollektív MotoGP-teszt Sepangban, ám többeknek szinte azonnal véget is ért. Közülük a legtöbb figyelem a szintén komolyan megsérülő Fabio Di Giannantonio és Raúl Fernández helyett Jorge Martínra irányult. Az Apriliához frissen átigazolt címvédő a 2-es kanyarban szenvedett el egy nagyon csúnya highside-ot. Egy ilyen esetnél persze azonnal felmerül a felelősség kérdése, ám az adatokra rálátó noaleiek egyelőre nem találták meg a felelőst.

Martín óriásit bukott, kórházba kellett szállítani (videó)

„Az nyilvánvaló, hogy ez egy probléma – mutatott rá Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója a MotoGP honlapjának. – Egy csúnya baleset történt, bármilyen egyértelmű ok, a motor vagy a pilóta által elkövetett hiba nélkül.”

Martínnak nem ez volt az első bukása szerdán, már előtte is elszenvedett egy highside-ot, csak abban nem sérült meg. Rivolát megkérdezték, hasonló volt-e a két esés, mire ő elárulta, egy szempontból teljesen megegyezett egymással a két alkalom. „Ez azért egy érdekes kérdés, mert a két esés ugyanazzal a gumiszettel történt. Bár az első egy jobb-, a második pedig egy balkanyarban volt. De a közepes abroncs aszimmetrikus – magyarázta. – Tehát, lehet, hogy jobbra fordulva azt mondod, hogy a közepes nem a legjobb, de ha balra fordulsz, akkor a közepesnek azon az oldalon lágyabbnak kell lennie.”

Martínnak a bukás után mind a jobb kezében, mind a bal lábában törést mutattak ki a közeli kórház orvosai. Így természetesen a sepangi teszt további részében nem tud motorra ülni, sőt csütörtökön visszatér Spanyolországba, ahol várhatóan mindkét sérült testrészét meg fogják operálni. Ennek következtében a kérdés mostantól leginkább az, hogy a jövőheti thaiföldi tesztre, illetve a március eleji szezonnyitóra fel fog-e épülni.

„A program most a következő: Jorge a protokoll szerint 24 órát tölt a kórházban – kezdte Rivola. – Csütörtökön kikerül a kórházból, majd elrepül Európába a műtétre. Aztán utána majd meglátjuk, hogyan reagál a teste, és hogyan halad a felépülése. Az mondjuk nagyon jó hír, hogy negatív lett [a CT- és MRI-vizsgálatok eredménye], ez a legfontosabb, hogy őszinte legyek.”

Martínnak a keze és a lába is eltört, kihagyja a sepangi teszt hátralévő részét

„Bízunk abban, hogy az első fordulóra már készen fog állni – tekintett előre. – Már láttuk Jorgét és sok más versenyzőt is csodát tenni, szóval akár miért lehetne ott Thaiföldön. De azt hiszem, Thaiföldre amúgy is elvisszük majd Lorenzo [Savadorit, az Aprilia tesztpilótája – a szerk.] is, mint tartalékot, hogy több tesztet tudjunk elvégezni. Mindenesetre lehet, hogy Martín először az első szabadedzésen tölt majd el hosszabb időt az idei motorral.”

Bagnaia vonakodva mérte össze tavalyi és idei motorját, amelyet még nem teljesen próbálhatott ki

0

Francesco Bagnaia úgy gondolja, hogy ennyi tesztelés után még nincs igazán értelme összehasonlítani a tavalyi és az idei Ducatit. Azonban végül ennek ellenére is kiemelt egy-egy területet, amelyen az egyes konstrukciók jobbak a másiknál. Bagnaia azt is elárulta, hogy szerdán okkal még csak a tavalyi vázat használta, amelybe az idei motorblokk került.

Szerdán elkezdődött a sepangi kollektív MotoGP-teszt, amelyen a figyelem egy jó része a Ducati gyári csapatára irányult. Az istálló két pilótája jelentősen eltérő programot teljesített. Ennek megfelelően Marc Márquez a második, Francesco Bagnaia viszont csak a tizenhatodik helyen végzett, 1.341 másodperces lemaradással a csapattársa mögött. Persze ennek nem kell nagy jelentőséget tulajdonítani, de annyi biztos, hogy ezennel tényleg bemutatkozott a Ducati idei motorja, a Desmosedici GP25, amely várhatóan (ismét) a mezőny legjobbja lesz. Az első tesztnap végén Bagnaia így persze megkapta a kérdést, hogy miben tér el a GP25 közvetlen elődjétől, az olasz versenyző azonban először nem igazán akart erre válaszolni.

Marc Márquez szerint korábbi sérülései miatt többet kell dolgoznia magán, mint eddig

„Nehéz így mondani valamit a motorról, mert nincs elég gumink ahhoz, hogy mindent rendesen teszteljünk – nyilatkozta Bagnaia. – A szerdai napot amúgy is lényegében feláldoztuk. Ezt őszintén szólva azért csináltuk, hogy elkezdjük megszűrni a lehetőségeket. Szóval a legnagyobb dolgokkal kezdtünk. Még sok adatot kell elemeznünk, de azt hiszem, szerdán nagyon jó munkát végeztünk. Sok adatot szolgáltattunk a technikusoknak, a mérnököknek, és így később már jobban fogjuk tudni, hogy kell kezdenünk.”

Bár érezhetően vonakodott, Bagnaia részben végül mégis összehasonlította a két motort. „Érzéseim szerint az erőátvitel különösen jó a GP25-nél. Nagyon egyenletesnek, nagyon pontosnak tűnik, egy kicsit jobbnak a GP24-hez képest, amely valamivel »döcögősebb« volt a kanyarkijáraton – magyarázta. – De a GP24 legjobb pontja a fékezés és a kanyarbemenet volt, és ebben most a GP25-tel nem vagyunk ugyanazon a szinten. Szerintem ez [a visszalépés a fékezés terén] inkább a blokk konstrukciója miatt, nem a tehetetlensége miatt jön elő. Vagy talán a beállítások miatt. Szóval, ezen dolgoznunk kell, de még rengeteg időnk van rá.”

A Ducati vezére felfedte, hogy miben lesz jobb a jövő évi motorjuk az ideinél

A Ducatinál a teszt első napján főként az erőforrásra koncentráltak, részben a fejlesztések befagyasztása (lényegében a szezon kezdetétől a 2026-os végéig nem lehet hozzányúlni a blokkhoz), részben az idő szűkössége miatt, hiszen jövő héten már Thaiföldön fognak tesztelni. Azonban ennek az volt a következménye, hogy Bagnaia még nem tudta kipróbálni a teljes idei motort. „A szerdai váz a GP24-es váza volt, csak az új blokkal – árulta el. – Az ugyanis a fontosabb, hogy először megértsük a blokkot, aztán majd hozzárakjuk az új vázat is.”

„De Diggia [Fabio Di Giannantonio, aki a bukása, illetve a sérülése miatt csütörtökön már nem ül motorra – a szerk.], aki már az új vázat használta, elégedett volt a fékezéssel, szóval szerintem jó lesz – tette hozzá. – Mindenesetre az én szemszögemből nézve a motor nagyon jól működik a kanyarkijáraton és az erőátvitel tekintetében. A fékezésen még javítanunk kell, de azt hiszem, már tudjuk, hogy mit kell tennünk.”

Hihetetlen, egykerekezés közben bukott, Martínék után Di Giannantonio is kiírta magát a tesztről

Mir eddigi legjobb tesztnapját zárta a Hondával, de figyelmeztetett: nem szabad hátradőlniük

0

Erős eredménnyel zárta a Honda az első napot a MotoGP malajziai tesztjén. Bár Joan Mir elégedett az állással, de azokat a területeket is megnevezte, ahol fejlődniük kell még.

Kifejezetten pozitív kicsengésű napot zárt a Honda a malajziai teszt nyitányán. Joan Mir nemcsak, hogy ötvennégy kört teljesített a felkészülésen, de a hatodik helyet is megkaparintotta az RC213V-vel, és bő fél másodpercet kapott a leggyorsabb kört elérő Fabio Quartararótól. 2020 királykategóriás világbajnoka természetesen elégedetten nyilatkozott, de hozzátette: ezzel még nincs minden probléma letudva.

Quartararo kezdte az élen a tesztet Marc Márquez előtt, Martín megsérült

„Talán ez volt az eddig legjobb tesztnapom” – kezdte Mir. – Jó érzés volt vezetni, mert minden kanyarkijáraton fejlődtünk. Használt és új gumikon is gyorsak voltunk. Boldog vagyok, hiszen nagyjából megtaláltuk az utat, amerre haladnánk. A beállítások tekintetében is hamar megtaláltuk a helyes irányt. Kaptam egy olyan csomagot, amely biztosítja azt a stílust, amelyben otthonosan mozgok. Élveztem ma a motorozást.”

Mir azonban figyelmeztetett: ezzel még messze nincsen minden baj megoldva: „Mi vagyunk a leglassabbak az egyenesekben. De biztos vagyok benne, hogy ha itt tudunk fejlődni az egyenesekben – és itt kettő is van –, akkor nem fogunk ott három-négy tizednél többet veszteni. Ez azt jelenti, hogy közelebb kerülhetünk, sokkal közelebb, mivel fékezésben fejlődtünk. Képes vagyok úgy fékezni, ahogyan tudok, és be tudok fordulni.”

A spanyol ezenfelül arra is kitért, hogy vibrációs gondjai is adódtak. Azonban biztos benne, hogy keményen fognak dolgozni ezen, és ki fog fizetődni. Elmondása szerint a következő napokban a végsebességre, valamint a tapadásra kell ráfeküdniük.  

Mir olyat hallott a Marc Márqueztől megörökölt mérnökétől, ami reményt adhat a Hondának

Marc Márquez szerint korábbi sérülései miatt többet kell dolgoznia magán, mint eddig

0

Marc Márquez elégedetten zárta a sepangi teszt első napját, noha tapasztalt néhány megoldandó problémát a motorral kapcsolatban. A spanyol versenyző úgy véli, életkora és korábbi sérülései miatt többet kell dolgoznia a testén, mint korábban, Jorge Martínnak pedig a legjobbakat kívánta.

Magyar idő szerint hajnaltól délelőttig lezajlott a MotoGP idei első kollektív tesztje Sepangban. Az egyik, ha nem a legnagyobb figyelem pedig természetesen Marc Márquezt övezte, aki immáron nemcsak „kölcsönben”, hanem a csapat teljes értékű versenyzőjeként ülhetett fel a gyári Ducatira, és kezdhette meg 2025-ös szereplését.

A nyolcszoros világbajnok pedig nem is tétlenkedett, és összesen ötvennégy kört tett meg, amivel ebben a tekintetben a középmezőnyben zárt. A legjobb idők szempontjából viszont nagyon is ott volt az elején, hiszen 1:57.606 másodperces körével a második helyet szerezte meg, és csupán 51 ezreddel maradt el Fabio Quartararótól. Ebből persze nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, de a 31 éves motoros elégedetten szállt le a Desmosediciről.

Quartararo kezdte az élen a tesztet Marc Márquez előtt, Martín megsérült

Már az első etapomon rendkívül jól éreztem magam a motoron, mintha nem két hónap után ültem volna vissza MotoGP-motorra – nyilatkozta. – Ez mindent megkönnyít, mert ha megvan az érzés, akkor pontosabb megjegyzéseket tudunk tenni, és ez most nagyon fontos, mert sok mindent kipróbálunk. Ma például a fő prioritáson dolgoztunk, amely a motorblokk volt, mint minden gyártó esetében, mert miután homologizáljuk, egész évre megtartjuk. Megpróbáltunk az azzal kapcsolatos munkára összpontosítani. Az nagy pozitívum, hogy Pecco [Bagnaia] és én megint ugyanazokat a megjegyzéseket tettük.”

Az erőforrás olyannyira fontos, hogy a koncessziós szabályok alapján nem a D kategóriában lévő gyártók jövőre is a hamarosan véglegesítendő specifikációt fogják használni. Ami a Márquez és Bagnaia által elvégzett munkát illeti, bár továbbra is hasonló véleménnyel vannak a motorról, de ez nem jelenti azt, hogy ugyanolyan programon vannak – vélhetően ez az oka, hogy az olasz pilóta az összes márkatársától jelentősen elmaradt.

A csapaton belül mindkét versenyző más-más irányba kezdett el dolgozni, de megpróbáltunk rátalálni ugyanarra a célra – magyarázta a spanyol versenyző. – Lépésről lépésre megpróbálunk rálelni a motor egyensúlyára, mert néha, amikor az ember egy új motort visz pályára, érez néhány problémát, a csapat viszont jó úton halad ezek kijavításával. [Van] néhány különbség [a novemberi változathoz képest]. Tény, hogy elkezdték orvosolni a gondokat. Ez valamivel jobb, mint a barcelonai, de a 2024-es verzió rendelkezésre áll, egy éven át használták, és működik. Amikor viszont új motorunk van, meg kell találnunk az egyensúlyát, különböző dolgokat kell felfedeznünk. Ebből az okból kifolyólag dolgoztunk másképp, én és Pecco, de sok észrevételünk megegyezik. Úgy tűnik, mintha a három nap hosszú idő lenne, de valójában nagyon rövid.”

A nyolcszoros világbajnok magáról az erőforrásról is megosztotta a véleményét. „Úgy tűnik, hogy a motorblokk kicsit simább, ez pedig a versenyzőnek jó – jelentette ki. – Az ember mindig megpróbál több erőt találni, amit valamennyire el is értünk. Azonban különböző problémákat is meg kell oldanunk az elektronikával meg az ilyesmivel kapcsolatban.”

Márquez hozzátette, a fékezési stabilitást már most nagyon jónak találja. Ami pedig a gondokat illeti, a MotoGP hivatalos honlapjának adott interjújában elárulta, most már érti, hogy miért a Ducatié volt a legjobb motor az elmúlt években, hiszen a mérnökök nagyon nyugodtan állnak a felmerülő problémákhoz. A versenygép tehát idén is ígéretesnek tűnik, kérdés, hogy mi a helyzet magával a pilótával.

Ma nagyon jól éreztem magam – szögezte le. – Holnap viszont meglátjuk, szerintem akkor rosszabbul fogom érezni magam. Az viszont igaz, hogy ez az első [ideális] tél… mert a tavalyi szintén jól alakult, de volt egy műtétem a kompartment szindróma miatt. Ezen a télen azonban remekül dolgoztam. A motokrosszedzéseken nagyon óvatos voltam, próbáltam felkészülni a fizikai állapotomat illetően. Természetesen többet kell dolgoznom, mint általában, többet, mint amihez hozzászoktam, mert [majdnem] harminckét éves vagyok, és ez lehet az egyik ok. Ezzel együtt úgy vélem, minden korábbi sérülésem is közrejátszik. Ezt ugyanakkor elfogadom, de a nap huszonnégy órájából tizenkettőt a testemre szánok.”

Márquez a már említett interjú elején Martínra is kitért, aki egyike annak a három versenyzőnek, aki baleset következtében kénytelen kihagyni a sepangi teszt hátralévő két napját. „Hallottam, hogy Martínról beszélgettetek, én pedig jobbulást kívánok neki, a bajnoknak – mondta. – Nem tudom, milyen mértékű töréseket, illetve sérüléseket szenvedett, de nagy ölelést küldök neki.”

Martínnak a keze és a lába is eltört, kihagyja a sepangi teszt hátralévő részét

Quartararo: Jó úton vagyunk, de…

0

A teszt nyitányának leggyorsabbja, Fabio Quartararo értékelte napját. Bár elégedett, de tudja, ebből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni. Ezenfelül Jorge Martín balesetére is kitért.

Lezajlott a MotoGP első, sepangi tesztjének nyitónapja, amely Fabio Quartararo elsőségével zárult. A francia ötvennégy kört teljesített szerdán, legjobb időként pedig egy 1:57.555-öt repesztett. 2021 MotoGP-világbajnoka természetesen nem is rejtette véka alá elégedettségét.

Quartararo kezdte az élen a tesztet Marc Márquez előtt, Martín megsérült

„Jó napot zártunk, különösen a mérnökök, hiszen egy kicsivel többet tudtak meg azzal kapcsolatban, hogy merre kell elindulnunk. Az elektronikát teszteltük, valamint olyan beállításokat néztünk, melyeket a shakedown alatt már kipróbáltunk, de ma megbizonyosodtunk afelől, hogy működőképes lesz” – fogalmazott Quartararo.

„Nem szeretnék a kezdetektől fogva túl pozitív lenni. Jó úton vagyunk, de ez még csak az első nap volt, látnunk kell a többieket. Bár már tőlük is sokat láttunk, de mi már három napja itt vagyunk. Semlegesnek kell maradnunk, jól kell dolgoznunk, és Thaiföldön meglátjuk, hogy hol tartunk” – tette hozzá.

Quartararót Martín bukásáról is megkérdezték: „Nincs mit mondanom. Versenyzők vagyunk, bárki eleshet abban a kanyarban, abban a szituációban. Nagyon sajnálatos, hogy megtörtént vele, már az első napon. Minden jót és gyors gyógyulást kívánok neki” – zárta gondolatait. Mint ismeretes, a címvédőnek bukása miatt ki kell hagynia a malajziai teszt következő két napját. De nem csak ő járt pórul, Raúl Fernández és Fabio Di Giannantonio sem folytathatja a gyakorlást.

Martínnak a keze és a lába is eltört, kihagyja a sepangi teszt hátralévő részét

Hihetetlen, egykerekezés közben bukott, Martínék után Di Giannantonio is kiírta magát a tesztről

0

Jorge Martín és Raúl Fernández mellett Fabio Di Giannantonio sem lesz ott a sepangi teszt hátralévő részén. Az olasz pilóta már az idő letelte után szenvedett balesetet, egy szemtanú szerint egykerekezés közben.

Bár a szurkolók nagy része igencsak várta a MotoGP sepangi tesztjét, sokan alighanem azt kívánják, hogy az első nap bár ne történt volna meg. Magán a teszten előbb Jorge Martín, majd Raúl Fernández bukott óriásit, aminek következtében mindketten törést szenvedtek. A két spanyol pilóta csütörtökön visszarepül hazájába, ahol műtét vár rájuk.

Martínnak a keze és a lába is eltört, kihagyja a sepangi teszt hátralévő részét

Mint kiderült, Fabio Di Giannantonio is követi őket, azzal a különbséggel, hogy ő Olaszországba utazik. Na meg azzal, hogy ő már az idő letelte után sérült meg. Bár magán a teszten is volt egy balesete, de az semmilyen következményekkel nem járt, ám aztán a bokszból való kivezető körében is a földön kötött ki, miközben a próbarajtra ment.

Az esetről nem készült videófelvétel, ám ennek ellenére is lehet tudni, hogy mi történt. A The-Race.com ugyanis egy szemtanúra hivatkozva azt írja, hogy Di Giannantonio megpróbált egykerekezni, amikor elesett. Az olasz pilóta ennek következtében eltörte a bal kulcscsontját, amelyet így műteni kell, és nemcsak a sepangi teszt hátralévő részét hagyja ki, hanem a thaiföldi szereplése is veszélybe került.

A 26 éves pilóta már csak azért is balszerencsés, mert a teljes holtszezont, sőt, az előző idény legvégét is azzal töltötte, hogy felépüljön vállműtétjéből. Még Spielbergben szenvedett vállficamot, amelyet csak novemberben operáltak meg, így most ült fel először a Ducati Desmosedici GP25-ösre. Ráadásul most ugyanott tört el a kulcscsontja.

Quartararo kezdte az élen a tesztet Marc Márquez előtt, Martín megsérült

Apropó GP25-ös: Di Giannantonio óriási lehetőség előtt áll, hiszen Francesco Bagnaián és Marc Márquezen kívül ő az egyetlen, aki a bolognaiak gyári specifikációjú motorját vezetheti, amely várhatóan idén is a mezőny legjobbja lesz. Egy ilyen sérülés viszont nyilvánvalóan jelentősen hátráltatja abban, hogy időben összeszokjon új munkaeszközével.

Martínnak a keze és a lába is eltört, kihagyja a sepangi teszt hátralévő részét

0

Jorge Martín csütörtökön visszarepül Európába, és a jobb kezét, valamint a bal lábát is meg fogják műteni a törések miatt, így nem lesz ott a sepangi teszt második és harmadik napján. Marco Bezzecchi a gumikat, Álex Rins a szelet okolja a nagy balesetekért.

Mind az Apriliának, mind Jorge Martínnak rémálomszerűen indult a MotoGP sepangi tesztje. Arról már korábban beszámoltunk, hogy Raúl Fernández kézközépcsonttörés miatt kihagyja a malajziai felkészülés további részét. Mint kiderült, márkatársa sem járt jobban, ugyanis két végtagjában is törést állapítottak meg a vizsgálatok során.

Martín óriásit bukott, kórházba kellett szállítani (videó)

A címvédő két highside-ot is produkált a nap elején, és a második után előbb az orvosi központba, majd a közeli kórházba szállították. Az orvosok pedig mind a jobb kezében, mind a bal lábában törést mutattak ki. Ennek következtében csütörtökön visszatér Európába, ahol mindkét sérült testrészét meg fogják műteni. Ezzel természetesen véget ért számára a sepangi teszt, és a jövő heti thaiföldi is komoly veszélybe került.

Jorge Martínt jobb kéz- és bal lábtöréssel diagnosztizálták – olvasható az Aprilia közleményében. – CT- és MRI-viszgálatot is elvégeztek rajta, és mindkettőnek negatív lett az eredménye a további sérüléseket illetően. Éjszakára kórházban marad, holnap pedig visszarepül Európába, hogy mind a jobb kezét, mind a bal lábát megoperálják.”

Nem a legjobb kezdése a 2025-ös idénynek! – ezek már az érintett szavai a közösségi médiában. – A Martinator azonban mindig erősebben tér vissza!” Azonban nem ő és Fernández voltak az egyetlenek az Apriliától, akik nagyot bukta, hiszen Ai Ogurának is komoly esésben volt része, csak éppen ő megúszta. Marco Bezzecchit megkérdezték, hogy mi lehet a háttérben.

Nos, nem tudom pontosan – válaszolta. – Amit el tudok mondani, hogy nincs elég lágy hátsó gumink, amely egyetlenként működik itt, Sepangban. Szóval én csak a közepesen mentem, amely a hátsó esetében nagyon trükkös, nagyon nehéz. Rendkívül alacsony a tapadási szint. Nem ismerem a többi versenyző baleseteinek [részleteit], de én ezt éreztem vezetés közben.”

Persze nem csupán a noaleiek pilótáinak lehet véleményük a történtektől. Álex Rins például egészen mást lát a több nagy baleset hátterében: egészen konkrétan az időjárási körülményeket nevezte meg. „Őszintén szólva a shakedownon egyetlen vagy szinte egyetlen [komoly] baleset sem történt – fogalmazott. – A szelet [okolnám], mert nagyon erősen fújt.”

Az Aprilia vélhetően a tesztpilótát, Lorenzo Savadorit küldi majd pályára a kieső Martín helyén. Azonban felmerül a kérdés, hogy az események fényében módosul-e a többi versenyző, például Bezzecchi tesztprogramja. „Nem tudom – felelte. – Először is azt mondanám, hogy meg kell várnunk, mi lesz Jorgéval. Most látom, hogy Raúl megsérült. Várjuk [a híreket] Jorgéval kapcsolatban, aztán tisztában leszünk vele, hogy mit tudunk tenni. Jelenleg viszont nem tudom, sajnálom.”

Quartararo kezdte az élen a tesztet Marc Márquez előtt, Martín megsérült

Quartararo kezdte az élen a tesztet Marc Márquez előtt, Martín megsérült

0

Fabio Quartararo ott folytatta, ahol a shakedownon abbahagyta, hiszen ő volt a leggyorsabb a sepangi teszt első napján, megelőzve öt Ducatit, élükön Marc Márquezzel. Jorge Martínt bukása után kórházba szállították, de Raúl Fernández nála is rosszabbul járt.

Magyar idő szerint hajnali 3 és délelőtt 11 óra között rendezték a MotoGP sepangi tesztjének első napját. A múlt heti shakedownnal ellentétben ezúttal már a teljes mezőny motorra ülhetett. A gyártók ettől függetlenül a tesztpilótáikat is alkalmazhatták, de ezzel egyelőre csak a Yamaha élt, amely motorra ültette Augusto Fernándezt.

A nap vesztese egyértelműen az Aprilia volt, ugyanis szerdán csak ketten tudtak érdemi munkát végezni. Előbb Jorge Martín produkált két highside-ot előbb az 1-es, majd a 2-es kanyarban, és a második súlyos következményekkel járt számára. A spanyol pilótát kéz- és lábfájdalmakkal szállították kórházba (és láthatóan a fejét is beütötte), és már nem is tért vissza a pályára. Az egyelőre kérdéses, hogy mi lesz a következő két nappal: amennyiben nem ülhet motorra, vélhetően Lorenzo Savadori fogja helyettesíteni.

Raúl Fernández esetében viszont nincs kérdés, legalábbis ami a sepangi folytatást illeti. A 24 esztendős versenyző a 9-es kanyarban szenvedett súlyos balesetet, és az orvosi központban kézközépcsonttörést állapítottak meg nála. A Trackhouse motorosa éjjel hazautazik, ahol talán meg is műtik, így zsinórban a második évben írta ki magát az előszezoni teszt legelső napján. Az amerikai istállót irányító Davide Brivio lehetségesnek tartja, hogy a jövő heti thaiföldi tesztre visszatérjen, de természetesen ez az orvosi véleményeken múlik.

Martín óriásit bukott, kórházba kellett szállítani (videó)

Az Apriliának ezzel nem maradt olyan versenyzője, aki tavaly is az RS-GP-vel versenyzett. Ami a többieket illeti, Marco Bezzecchi a második legszorgalmasabb volt a mezőnyben, hiszen összesen hatvannyolc kört tett meg, és tizennyolcadikként zárt. Márkatársának, Ai Ogurának szintén volt egy nagy esése, de ő megúszta, és a tizenhatodik pozícióban végzett, 1,208 másodperccel lemaradva az első helyezettől.

Utóbbi nem volt más, mint Fabio Quartararo, aki ott folytatta, ahol a shakedown végén abbahagyta. A francia motoros az utolsó órában megfutott 1:57.555 másodperces körrel ismét az élre repítette a Yamahát, és ötvennégy körével viszonylag sok időt töltött a pályán. Hozzá kell tenni, hogy márkatársai kivétel nélkül több mint 1 másodpercet kaptak tőle, és a legjobb tízen kívül fejezték be a napot, de ebből nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni – ahogyan persze a 25 éves versenyző elsőségéből sem.

Annak ellenére, hogy Quartararo elvitte az első helyet, a Ducati ismét rendkívül meggyőzőnek tűnt, hiszen a 2021-es MotoGP-világbajnok után négy Desmosedici következett. Közülük Marc Márquez volt a leggyorsabb, aki mindössze 51 ezredes hátrányt szedett össze az idei motoron, majd jött a három 2024-es versenygépet hajtó pilóta Álex Márquezzel, az újonc Fermín Aldeguerrel és a tesztnap utolsó negyedében bukó Franco Morbidellivel. A visszatérő és egyébként szintén eleső Fabio Di Giannantonio szintén ott volt a középmezőny elején a hetedik pozícióban. Francesco Bagnaia viszont csak tizenhetedik lett, ráadásul ő tette meg a legkevesebb kört a Ducati pilótái közül, de ebből megint csak nem szabad kiindulni, hiszen tavaly is csak tizenhatodik lett az első napon, két nappal később viszont már ő állt az élen.

A legjobb hatba még a Honda férkőzött be Joan Mir révén, aki 56 századot kapott Quartararótól. Johann Zarco szintén biztatóan szerepelt a kilencedik hellyel, illetve a 777 ezredes lemaradással. Luca Marini már csak tizenötödik lett, Somkiat Chantra csak Raúl Fernándezt és Martínt tudta felülmúlni, igaz, hetven körével ő töltötte a legtöbb időt a pályán.

A KTM az eredmények szempontjából nem kezdett túlságosan meggyőzően, ám a képet árnyalja, hogy az osztrák gyártónál tesztelték a legtöbb új alkatrészt. A legjobb időt Pedro Acosta futotta meg, aki 941 ezredes hátrányban végzett Quartararóhoz képest, a közvetlenül mögötte záró Brad Binder és Maverick Viñales viszont jóval több kört tettek meg nála. Enea Bastianini egyfelől elesett, de vélhetően nem emiatt kapott több mint 2 másodpercet.

A sepangi teszt első napjának végeredménye

Bagnaia megszabta a határidőt, elmondta, meddig fognak egy hajóban evezni Marc Márquezzel

0

Francesco Bagnaia optimistán várja az új szezont, és elárulta, bizonyos kompromisszumokat meg kell kötni a 2025-ös motorral kapcsolatban. Az olasz pilóta leszögezte, az idénynyitóig fognak teljes mértékben együttműködni Marc Márquezzel.

Magyar idő szerint hajnali 3 órakor elkezdődött a MotoGP első idei kollektív tesztje Sepangban, ahol már a mezőny minden tagja pályára gurulhat. Ennek köszönhetően a gyári Ducati párosa is bemutatkozhatott: cikkünk írásának pillanatában Francesco Bagnaia a tizedik, Marc Márquez a tizenharmadik helyen áll, de ennek jelenleg semmilyen jelentősége nincs.

Mikor, kik, hol? – minden egy helyen a MotoGP sepangi tesztjéről

A háromszoros világbajnok még a tesztelés kezdete előtt nyilatkozott a MotoGP hivatalos honlapjának, és kijelentette, optimista a teszttel, illetve az új idénnyel kapcsolatban. „Minden lenyűgözőnek, minden fantasztikusnak tűnik, úgyhogy nagyon várom már – fogalmazott. – Szerintem mindent megtettünk, hogy jó formában legyünk erre a tesztre.”

Bagnaia rakétamódba kapcsolt a Rossi-tanítványokkal közös tesztjén (videó)

Magát a 2025-ös motort persze nem először próbálhatják ki, hiszen már Montmelóban is azt, pontosabban annak az első változatát tesztelték. Akkor mind Bagnaia, mind Márquez pozitívan értékelte a gépet, de az olasz pilóta most elmondta, azért nem minden volt tökéletes. Éppen ezért reméli, hogy Sepangban hatékonyan ki tudják használni a rendelkezésre álló időt.

Azokat a dolgokat illetően, amelyeket én és Marc kértünk, szerintem nagyon jó munkát végeztek – vélekedett. – Nem volt könnyű kompromisszumokat kötni, mert a Barcelonában tesztelt motor az egyenesben nagyon erős volt, de néhány területen hiányzott valami. Pontosan tudom, hogy mennyit dolgoznak azért, hogy boldoggá tegyenek minket, és szerintem sikerült nekik. Sok mindent ki kell próbálnunk, rengeteg a tennivalónk. Nagyon bízom benne, hogy egyáltalán nem lesz eső, mert akkor végig tudjuk tesztelni a három napot.”

Bagnaia hozzátette, a fejlesztési fázis jelenlegi szakaszában nem gondolja, hogy különböző irányokba fognak elmenni Márquezzel ezen a téren. „Jelenleg szerintem azzal lennénk elégedettek, ha ugyanazt a csomagot kapnánk – szögezte le. – Ugyanazt kértük Barcelonában, és ugyanazt éreztük, úgyhogy nem nagyon térnek el a szükségleteink.”

A szezon egyik legnagyobb kérdése, hogy miként lesz képes együttműködni a mezőny két legeredményesebb versenyzője, főleg akkor, ha a várakozásoknak megfelelően az övék lesz a legjobb motor. Korábban mindketten hangsúlyozták, hogy a csapat-, illetve a márkaérdekeket tartják szem előtt, de a 28 éves motoros elárulta, a teljes kooperáció azért nem fog annyira sokáig tartani.

Megszólalt a gyári Ducati kulcsembere a Bagnaiával és Marc Márquezzel szembeni hozzáállásról

Ugyanolyan lesz a hozzáállásom, mint mindig – válaszolta Bagnaia az ezzel kapcsolatos kérdésre. – Együtt fogunk dolgozni, egészen az első versenyig. Okos srácok agyunk, tudjuk, hogy mennyire fontos ez a pillanat, és ez egy normális kapcsolat két csapattárs között. Ennek így kell lennie, mert az egymás iránti tisztelet az elsődleges.”

Martín óriásit bukott, kórházba kellett szállítani (videó)

0

Jorge Martín két highside-ot is produkált, és a második után kórházba kellett szállítani, így kétségessé vált a további szereplése a sepangi teszten. Raúl Fernández esetében ez nem kérdés, ugyanis a kezében és a lábában is törést diagnosztizáltak.

Magyar idő szerint hajnali 3 órakor kezdődött a MotoGP sepangi tesztje. Cikkünk megjelenésének pillanatában Fabio Quartararo vezet, ami viszont fontosabb, hogy az Apriliának rémálomszerűen alakul a felkészülés. Előbb ugyanis Jorge Martín, majd Raúl Fernández is megsérült, és egyikük már biztosan nem fog visszatérni a pályára, a következő két nap során sem.

Előbb a címvédő produkált egy highside-ot, ám azután még visszatért a bokszba, majd a motorra is visszaült. Nem sokkal később azonban a 2-es kanyar bejáratánál bemutatott még egy hasonló jellegű bukást. Ennek pedig már súlyosabb következményei lettek, és jó eséllyel ezen a napon már nem is ül motorra. Hogy mi lesz a csütörtöki és a pénteki etappal, az kétséges.

Jorge Martínt a pálya orvosi központjába szállították a 2-es kanyarban történt balesete után – olvasható az Aprilia közleményében. – További orvosi vizsgálatokon fog átesni, amint lesz hivatalos orvosi tájékoztatás, azt közölni fogjuk.” „Jorgét a nilai Aurelius kórházba szállítják, hogy orvosi vizsgálatoknak vessék alá – írja a gyártó egy másik közleményben. – Egyelőre fájdalmai vannak a bal lábában és a jobb kezében.”

Nem Martín az egyetlen, aki sérülést szenvedett, sőt, Raúl Fernández nála is rosszabbul járt. A 24 éves motorost ugyancsak az orvosi központba kellett vinni, ahol megállapították, hogy eltört a keze, és egy „apróbb” törést a lábában is felfedeztek. Ennek következtében neki véget ért a teszt, és nála a jövő heti thaiföldi szereplés a kérdéses.