back to top
2025. július 16. 07:40
Kezdőlap Blog Oldal 113

Ogura máris felülmúlta Viñales korábbi teljesítményét a shakedownon

0

Impresszív teljesítményt nyújtott a shakedownon az újonc Ai Ogura. A japán bár elégedett magával, de tudja, rengeteget kell még tanulnia.

Egy dolog biztos: a Moto2 regnáló világbajnoka, Ai Ogura nem fogja megvédeni címét, ugyanis 2025-re felléphetett a MotoGP mezőnyébe, és a Trackhouse csapatát fogja erősíteni. És úgy néz ki, hogy ezt meg is tudja fejelni a japán, legalábbis, ha a shakedownt vesszük alapul…

Canet mindent megtett, de a visszazárkózó Ogura világbajnok lett az idő előtt leintett futamon

Január 31. és február 2. között megrendezték a MotoGP (elsősorban) újoncok és tesztpilóták számára fenntartott tesztjét, a shakedownt, ahol többek között Ogura is jogosult volt a részvételre a gyártó hivatalos tesztpilótája, Lorenzo Savadori mellett. A japán pedig nemcsak sokkal jobb időket futott olasz kollégájánál, de meglehetősen erős teljesítményt nyújtott, és folyamatosan fejlődni tudott.

Az első napon kapásból be is ment két perc alá (1:59.862) a japán, és a második helyet kaparintotta meg Pol Espargaró mögött. A második napon folytatódott a munka, és egyre inkább úgy tűnt, hogy könnyen hozzászokhat a királykategóriához. Ezt a napot a negyedik helyen zárta, 1:58.914-es körrel, 169 ezreddel lemaradva az élen végző Álex Rinstől. A zárónapon pedig a csúcson hagyta abba a körözést Ogura: újabb hét tizedet faragott az idején (1:58.208), valamint teljesített egy masszív tizenhét körös etapot is, mely jobbra sikeredett, mint Maverick Viñales 2024-es menete, amivel anno a hetedik helyen fejezte be a versenyt. Persze hozzá kell tenni, hogy a körülmények sok szempontból nem voltak azonosak, és a motor is változott azóta.

Quartararo „csúcsidővel” nyomta le végig vezető márkatársát a shakedown zárónapján

Ogura természetesen pozitívan nyilatkozott a MotoGP.com-nak a shakedown befejezését követően: „Ez egy jó kezdete volt a szezonnak. Nagyszerű munkát végeztünk a három nap alatt, jól éreztem magam”.

„Egyelőre nem sok időt töltöttem a MotoGP-ben, így rengeteg területen kell még fejlődnöm, nem priorizálok. Először megpróbálom egészében megérteni a motort. Rengeteg mindent tanultam a teszt alatt, különösen a fékekkel kapcsolatban. Ahogyan fékezem, az hasonló a Moto2-höz képest, de meg kell találni a határokat, még mindig rengeteg tartalék lakozik bennem” – tette hozzá Ogura.

A Trackhouse újonca további területeket is felvillantott. Elárulta, hogy a gombok is fejtörést okoznak neki, ugyanis nehéz a megfelelőt megtalálni a másodperc tört része alatt. Úgy véli, hogy még mindig később aktiválja a magasságállító eszközt a tapasztalt pilótákhoz képest.

A japán – és természetesen mindenki más – a héten már teljes mintával dolgozhat, ugyanis szerdától péntekig sorra kerül az első kollektív tesztre is, szintén Sepangban.

A Trackhouse főnöke semmit sem fog elvárni Ogurától, és a leigazolása veszélyeivel is tisztában van

Íme a bizonyíték, hogy a KTM tényleg nem fog távozni a MotoGP-ből?

0

Pit Beirer elárulta, bár még nincs itt az ideje, hogy bármi kézzelfogható összeálljon ezen a téren, de a KTM már elkezdett dolgozni a 2027-es versenygépen. A gyártó motorsport-igazgatója leszögezte, egyáltalán nem terveznek kiszállni a MotoGP-ből.

Bár az elmúlt napokban kicsit máshova került a fókusz, hiszen múlt héten megrendezték a MotoGP shakedownját, szerdán pedig már a teszt következik, de továbbra sem vonultak el a sötét felhők a KTM feje fölül. Mint ismert, az osztrák márka óriási tartozást halmozott fel, aminek következtében jelenleg csődvédelmi eljárás alatt áll.

Ennélfogva az is felmerült, hogy a nem túl távoli jövőben kiszáll a MotoGP-ből. A 2025-ös indulás most már nagyjából biztosnak tűnik, ám korábbi sajtóhírek szerint a hitelezők nyomására felmerült, hogy jövőre már nem lesznek ott a mezőnyben. Ennek azonban ellentmond, hogy a KTM már most gőzerővel az új, két év múlva debütáló technikai előírásokra.

A 2027-es [felkészülés] még korai stádiumban van, mert a szabályokat csak nemrég véglegesítették, és még nincsenek száz százalékban készen – nyilatkozta Pit Beirer, a márka motorsport-igazgatója a bemutatón. – Jelen pillanatban még nem lehet megépíteni a motort, de a mérnökeink itt vannak, és dolgoznak a 2027-es gépen. Ugyanakkor még nincs itt az ideje a hardver elkészülésének, úgyhogy természetes, hogy logikusan van némi időzítés mögötte. Február 25-e után biztosan más lesz a helyzet, és tisztábban látjuk a hosszú távú jövőt. Még van elég idő, hogy elkezdjünk dolgozni a hardveren, de már dolgozunk a 2027-es motoron. Ez is része a tervezésnek.”

Acosta a KTM kríziséről: Az a legnagyobb segítség, amelyet nyújthatunk, hogy nyerünk

Mindez pedig annak a jele, hogy a KTM nemhogy 2026-ban, de később sem tervezi elhagyni a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriáját. Emellett úgy tűnik, a mattighofeniek magabiztosak azt illetően, hogy nem okoz gondot nekik a várhatóan hatalmas anyagi erőforrást igénylő fejlesztés, amely a 2027-es motor megtervezéséhez és megépítéséhez szükséges.

Tényleg garantálhatom, hogy van egy rendkívül erős tervünk a jövőre nézve a vállalatot illetően, és nem az a kérdés, hogy egy vagy két év, illetve hogy egy évet versenyzünk, vagy kettőt – szögezte le Beirer, majd hozzátette, a kiszállás hosszabb távon sem szerepel a tervek között. – Azt szeretnénk, hogy a KTM örökké megmaradjon, beleértve a versenyrészlegünket is, ez biztos.”

Persze hozzá kell tenni, hogy az egy dolog, hogy a KTM mit szeretne, az pedig egy másik, hogy erre a hitelezők is áldásukat adják-e. Ahogyan arra a német szakember is utalt, február 25-én szavazzák meg a márka szerkezetátalakítási tervét, amelynek értelmében a tartozás 30 százalékát térítenék meg két éven belül. Ha pedig a voksolás kedvezőtlen eredménnyel zárul, az jó eséllyel jelentősen változtat a helyzeten.

Ahelyett, hogy visszahozta volna a világbajnokságba, a KTM megvált a legendás márkától

Mit nem szabad csinálnia egy gyártót váltó versenyzőnek? – Oliveira válaszolt

0

Miguel Oliveira elárulta, mi az, amire semmiképpen sem szabad törekednie egy olyan pilótának, aki a holtszezonban márkát váltott. A portugál motoros azt is elmondta, mi volt a legnagyobb pozitív meglepetése a Yamahát illetően.

A tavalyi idényhez képest összesen tizenkét helyen változik a MotoGP mezőnyének összetétele, legalábbis ami a csapatok felállását illeti. Közülük alighanem a három újoncnak van a legnehezebb dolga, legalábbis rövid távon, a legkönnyebb helyzetben pedig az a három versenyző van, aki csak istállót váltott, gyártót nem.

Hatan viszont másik motorra ülnek fel, mint tavaly, így nyilvánvalóan egy számukra teljesen új technikához kell hozzászokniuk. Közülük az egyik Miguel Oliveira, aki az elmúlt két évben Apriliát vezetett, idén viszont már a Pramac egyik Yamaháját kell hajtania. A 30 éves pilóta elárulta, mi az, amit ilyen helyzetben nem szabad csinálnia.

Azt mondanám, hogy ez technikai, de egyben mentális kérdés is, mert az egyik dolog, amire soha nem szabad törekedni, hogy megismételjük azt, ami korábban volt – nyilatkozta a Crash.net-nek. – Ez pedig mentálisan néha olyan csapdába ejtheti az embert, ahol olyan érzetet keres, amelyet az új motorral lehetetlen elérni. Szóval néha félúton kell lenni, és inkább a vezetési stílusán kell igazítania, mintsem megpróbálnia közelebb hoznia magához a motort. Úgy fogalmaznék, hogy technikai szempontból, ha a motor nem tesz lehetővé dolgokat, akkor meg kell tanulni őket, fel kell fedezni, hogy mi a motor határa bizonyos területeken, hogy az ember kihozza belőle a maximumot.”

Quartararo „csúcsidővel” nyomta le végig vezető márkatársát a shakedown zárónapján

Oliveira múlt héten másodszor ülhetett fel az M1-esre, hiszen a tavalyi montmelói teszten már kipróbálhatta azt. Ezúttal a kilencedik helyen zárt, 732 ezreddel lemaradva az élen végző Fabio Quartararótól, de ennek jelenleg nincs túl nagy jelentősége. A portugál versenyző elmondta, mi az, ami a leginkább meglepte az Apriliához képest.

Szerintem a kanyarodás – jelentette ki. – Mindig mindenki azt mondta, hogy a Yamaha nagyon jól, nagyon szépen kanyarodik. Jó és stabil az eleje, szóval ez rendben volt. Ez igazán meglepő volt számomra, mert azt hittem, hogy a [korábbi] motoromnak nagyszerű eleje van, és [ez] a motor remekül kanyarodott. Ez pedig eléggé meglepett. Tisztában vagyunk vele, hogy van még hova fejlődnünk, ami a sebességet és a féktávokat illeti. Azonban úgy gondolom, hogy jó irányba haladunk. A Yamaha legújabb verzióját fogjuk itt tesztelni, szóval ez szerintem már nagyon jó lépés lesz ahhoz képest, amit Barcelonában teszteltem.”

Oliveira szerdán ismét motorra pattanhat, hiszen ekkor kezdődik a szintén három napon át tartó teszt, amelyen már minden állandó pilóta pályára gördülhet Sepangban. Ezt követően Buriramban lesz még lehetősége hozzászokni a motorhoz, és megtalálni a megfelelő beállításokat, hogy aztán a február 28-a és március 2-a közötti hétvégén elkezdődjön az idény Thaiföldön.

A számok és ami mögöttük van, avagy milyen rajtszámot viselnek a MotoGP idei versenyzői?

0

Idén is huszonkét állandó pilótája lesz a MotoGP-nek, akik szokás szerint az általuk választott rajtszámokkal versenyeznek. A spanyol Motorsport.com összegyűjtötte, hogy kinek mi oka fűződik az általa viselt számhoz, igaz, van néhány hiányzó.

Jorge Martín – 1: világbajnoki címvédőként úgy döntött, hogy él a lehetőséggel, és idén az 1-es rajtszámmal versenyez. Eddig a 89-es volt látható a motorján, miután a MotoGP-ben Miguel Oliveira miatt nem használhatja a 88-ast.

Johann Zarco – 5: néhai menedzsere, Laurent Fellon ezzel versenyzett a 80-as években. Amikor debütált a világbajnokság mezőnyében, az 5-ös foglalt volt, ezért a 14-est viselte, de amint felszabadult, váltott.

Elhunyt a kétszeres Moto2-es világbajnok korábbi menedzsere és mentora

Luca Marini – 10: kezdetben a 97-essel ment születési éve miatt, de a Moto2-ben az Xavi Viergéé volt. Ezért a 10-esre váltott, mert augusztus 10-én látta meg a napvilágot.

Maverick Viñales – 12: gyerekként is ezzel versenyzett, és szerencsét hozott neki, egyszer még Marc Márquezt is legyőzte vele. Világbajnoki karrierjének kezdete óta szerepelt már a 25-össel, a 40-essel, ismét a 25-össel, majd 2019-ben a 12-esre váltott.

Fabio Quartararo – 20: a születésnapja miatt választotta ezt, hiszen 1999. április 20-án látta meg a napvilágot.

Franco Morbidelli – 21: eredetileg a 12-est választotta volna, ám az foglalt volt, amikor megérkezett a világbajnokság mezőnyébe, így szimplán megcserélte a számjegyeket.

Enea Bastianini – 23: azért emellett tette le a voksát, mert ez hasonlít a legjobban kedvencére, a 33-asra, amelyet azonban birtokoltak, amiikor bemutatkozott a MotoGP-ben, és azóta is az.

Raúl Fernández – 25: ezt a számot kapta a kereskedelmi jogokat birtokló Dornától. A 3-as a szerencseszáma, és a 23-assal szeretett vola versenyezni, de mostanra megszerette a 25-öst.

Brad Binder – 33: azért választotta ezt, mert egyfelől hasonlít a monogramjára, másfelől kedvence, a 41-es foglalt volt. Igaz, Aleix Espargaró idén már nem lesz ott az állandó mezőnyben…

Somkiat Chantra – 35: a spanyol bajnokság (CEV) óta ezzel versenyez. Többek között azért, mert a két számjegy összege 8, amely hazájában, Thaiföldön a reményt és a küzdelmet jelenti.

Joan Mir – 36: unokatestvére, Joan Perelló ezt a rajtszámot viselte, amiikor a 125 köbcentiméteres géposztályban indult.

Pedro Acosta – 37: tavaly a 31-es szerepelt a motorján, mert a 37-es csapattársáé, Augusto Fernándezé volt, idén viszont vált. Az utánpótlás-kategóriákban a 34-essel és az 51-essel is szerepelt.

Álex Rins – 42: amikor bemutatkozott a vb mezőnyében, a 24-est használta, ám később az foglalt volt, így megcserélte a számjegyeket. Korábban a 14-essel is rajthoz állt, 2016-ban pedig kereskedelmi okokból a 40-est választotta.

Jack Miller – 43: 2011-ben ezzel nyerte meg az IDM 125 köcentis géposztályát, de amikor debütált a vb-n, foglalt volt, így 8-asra váltott. A királykategóriás bemutatkozásakor viszont ezt Héctor Barberá használta, így visszaváltott a 43-asra. Gyerekként egyébként 543-assaé motokrosszozott, amely persze a gyorsasági szakágban nem jöhet szóba.

Fermín Aldeguer – 54: 2005. május 4-én, vagyis az ötödik hónap negyedik napján született.

Francesco Bagnaia – 63: a Moto3-ban a 21-essel versenyzett, ám a Moto2-ben az foglalt volt, így egyszerűen megszorozta 2-vel. A MotoGP-ben egyiket sem tudta használni, ezért jöhetett a sorozat következő eleme, amelyhez idén két év szünet után tér vissza, hiszen immáron nem ő a világbajnoki címvédő.

Bagnaia maga akarta szimbolikusan is „megerősíteni”, hogy elvesztette a világbajnokságot

Álex Márquez – 73: 1996. április 23-án született, a spanyol bajnokságban pedig a napnak a sorszámát használta. A Moto3-ban azonban ez foglalt volt, ezért a 12-esre váltott, ám a Moto2-be ezt is használták, ahogyan a 23-ast is. Ezért lett a 73-as, amely a születési éve utolsó két számjegyéből képzett számnak és a napjának a különbsége.

Ai Ogura – 79: évek óta ezt használja. Korábban elárulta, hogy gyerekként a 7-est szerette, de az Asian Talent Cupban a 9-est kapta, aztán pedig egymás mögé tette a kettőt.

Miguel Oliveira – 88: gyerekként a 41-essel indult, ám egyszer nem volt meg az 1-es számjegy, ezért 44-es lett belőle. Az alsóbb világbajnoki kategóriákban már ezzel állt rajthoz, ám a MotoGP-ben ez már foglalt volt, így megszorozta kettővel.

Marc Márquez – 93: a kezdetek óta ezt viseli, hiszen 1993-ban született.

Újabb remek hír, Farkas Kevin részt vesz a Magyar Nagydíjon

0

Farkas Kevin ismét elindul a JuniorGP Moto3-as kategóriájában, méghozzá a Márquez testvérek egykori menedzserének csapatánál. Az együttműködés keretében a hamarosan a 18. születésnapját ünneplő pilóta szabadkártyát kap a Moto3-as Magyar Nagydíjra.

Remek hírt jelentett be a Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt., vagyis a HUMDA. Farkas Kevin szabadkártyát kap a gyorsaságimotoros-világbajnokság Magyar Nagydíjára, így a Moto3-as géposztályban elindulhat a Balaton Park Circuiten rendezett hétvégén. Ezzel minimum két honfitársunknak szurkolhatunk az augusztus 22-e és 24-e között esedékes forduló során, hiszen Varga Tibor teljes szezonos lehetőséget kapott a MotoE-ben.

Szenzációs hír: magyar pilóta is versenyez a gyorsaságimotoros-vb 2025-ös szezonjában

Farkas 2022-ben mutatta meg először igazán magát a nemzetközi mezőnyben, amikor második lett a közép- és észak-európai fiatal tehetségek számára kiírt Northern Talent Cupban. Ennek köszönhetően egy évvel később már a világbajnokság előszobájának számító Red Bull Rookies Cupban szerepelhetett, ahol két idényt teljesített, az idei szezonra viszont nem válogatták be.

A szabadkártyás lehetőség annak az együttműködésnek köszönhetően jött létre, amelynek révén a tavalyi év után ismét megméretheti magát a JuniorGP-ben, annak is a Moto3-as kategóriájában. Tavaly nem jött össze a pontszerzés az AC Racing Teammel, idén viszont egy eredményesebb csapat színeiben szállhat újra harcba.

2025-ben ugyanis a Seventytwo Artbox Racinget képviseli, amellyel az idén már a Moto3-as vb mezőnyében debütáló Guido Pini a futamok közel felét kihagyva is második lett, és amely hozzásegítette a KTM-et a gyártók közötti bajnoki címhez. Farkasra az istállót vezető Emilio Alzamora figyelt fel, aki 1999-ben futamgyőzelem nélkül nyerte meg a 125 köbcentiméteres bajnoki címet, később pedig sokáig Marc és Álex Márquez menedzsere volt, de Joan Mirrel és Álex Rinsszel is dolgozott együtt.

Hihetetlen pech: nemrég jelentették be a szerződtetését, most mindkét lábát eltörte a fiatal tehetség

Kiemelt célom, hogy a felkészülés és a szezon során olyan szintet érjek el, hogy már 2025-ben wildcard-, azaz szabadkártyás lehetőséggel képviselhessem Magyarországot a MotoGP Magyar Nagydíjon a Moto3-as kategóriában – nyilatkozta Farkas. – A hazai pálya ismerete óriási motivációt adna, hogy a legjobbamat nyújtsam az augusztusi hétvégén, remélhetőleg rengeteg magyar szurkoló előtt. Magyar versenyzőként hatalmas megtiszteltetés és felelősség lenne hazai közönség előtt rajthoz állni a több mint három évtized után visszatérő MotoGP versenyhétvégéjén, hiszen ez nemcsak a saját pályafutásom szempontjából mérföldkő, hanem az egész magyar motorsport számára egy történelmi pillanat lehet.”

Farkas Kevin részvétele a JuniorGP Moto3-as kategóriában egy hatalmas lépés a magyar motorsport számára, hiszen egy tehetséges hazai versenyző a világ élmezőnyében bizonyíthat – ezek már Weingartner Balázsnak, a HUMDA igazgatósági elnökének szavai. – A HUMDA célja, hogy a legtehetségesebb magyar versenyzőket segítse a nemzetközi sikerhez vezető úton, és Farkas Kevin indulása ebben a sorozatban egyértelmű bizonyítéka annak, hogy a befektetett munka és segítség meghozza gyümölcsét. Egy hazai MotoGP-futam nemcsak egy verseny, hanem egy lehetőség is arra, hogy minél több magyar versenyző tudjon rajthoz állni, és megmutathassák tehetségüket a világ előtt. Minden magyar pilóta egy újabb lépés a motorsport hazai fejlődésében, és inspiráció a következő generáció számára – mert a siker közös ügyünk.”

A Ducati újonca elárulta, mit tart a „legőrületesebbnek” a MotoGP-ben

0

Fermín Aldeguer szerint a fékezéshez a legnehezebb alkalmazkodni a MotoGP-ben. A spanyol újonc egyelőre nem foglalkozik a köridővel, és úgy véli, csak időre van szüksége.

Ahogyan az lenni szokott, idén is a shakedown volt az első hivatalos pályaesemény a MotoGP-ben. A versenyzők egy része, valamint a tesztpilóták az előző hét utolsó három napján körözhettek a sepangi pályán. A „bejáratás” egyik célja, hogy az újoncok minél jobban hozzászokhassanak a királykategóriás motorhoz, és ez természetesen most sem volt másképp.

Közülük ugyan mindhárom napon Ai Ogura bizonyult a leggyorsabbnak, de Fermín Aldeguer is ígéretes teljesítményt nyújtott a Gresini színeiben, egy tavalyi Ducati nyergében. Bár a többiekhez hasonlóan a 19 esztendős motoros is a tavalyi montmelói teszten próbálhatta ki először új munkaeszközét, de még most is szoknia kellett a sebességet.

Quartararo sokáig vezetett, de végül Rins repítette az élre a Yamahát a shakedown második napján

Boldog lehetek, mert jó munkát végeztünk – nyilatkozta. – Minden körben javítunk valamit a motoron, a beállításokon, illetve a vezetési stílusomon. Az első nap nagyon nehéz volt, mert rendkívül gyors a motor. Őrületes volt a hosszú téli szünet után MotoGP-motort hajtani. Szerintem remek munkát végeztünk, és nyugodtak lehetünk.”

Egy újonc esetében mindig érdekes kérdés, hogy a királykategória melyik aspektusához tud a legnehezebben alkalmazkodni, avagy hol van a legnagyobb eltérés az előző szériájához, jelen esetben a Moto2-höz képest. „Úgy vélem, a fékezési pont az, mert meglehetősen gyorsan érkezünk meg, és őrületes, hogy hol lehet fékezni – válaszolta Aldeguer az erre vonatkozó kérdésre. – Kicsit jobban meg kell értenem, de dolgozunk ezen a részen.”

A spanyol pilóta már a második napon befért 1:59 másodperc alá, vasárnap pedig 1:58.421-nél állt meg. Ezzel a hatodik helyen végzett, 627 ezreddel lemaradva a leggyorsabb kört megfutó Fabio Quartararótól, ám ő egyelőre nem foglalkozik a puszta végeredménnyel. Ennek már csak azért sem lenne értelme, mert aligha hozta ki bárki is a maximumot a motorjából.

Quartararo „csúcsidővel” nyomta le végig vezető márkatársát a shakedown zárónapján

Jelenleg nem a köridőre koncentrálok, mert a végére két másodperccel gyorsabbnak kell lennünk ahhoz, hogy megérkezzünk a pole pozíciós rekordhoz – magyarázta. – Azonban minden körben igyekszem javítani a vezetési stílusomon, és úgy éreztem, hogy egy kicsit agresszívabbnak kell lennem ehhez a motorhoz. Végső soron úgy gondolom, csak időre és megtett körökre van szükségem, hogy jobban értsem, hol tudok javulni. A gumikat is jobban meg kell értenem, de ezen a téren nagyon elégedettek vagyunk, mivel a hátsó abroncsot nagyszerűen használom, az elsőt viszont kicsit jobban ki kell ismerem a fékek miatt.”

Aldeguer hozzátette, az üléspozíciójával is rengeteget foglalkoztak a három nap alatt. „Dolgozunk a pozíciómon, mert a MotoGP-ben nagyon fontos befordítani a motort – fogalmazott. – Azonban csak [megtett] körökre van szükségem, hogy jobban érezzem magam, és dolgozom a beállításokon, hogy nyugodtabb maradjak a motoron. Ehhez át kell alakítanom a stílusomat.”

Liszka fején landolt ellenfele motorja, később mégis felállhatott a dobogóra a Superenduro-vb-n

0

A Superenduro-világbajnokság łódź-i fordulója szerencsétlenül alakult Liszka Roland számára, hiszen az első junior-futamon belekeveredett egy hatalmas bukásba. Liszka azonban még így is megvillantotta a tehetségét, hiszen az utolsó versenyen odaért a harmadik helyre. A Prestige kategóriában ismét Billy Bolt játszotta a főszerepet, aki mindhárom futamot megnyerte.

Szombaton rendezték meg a Superenduro-világbajnokság előző fordulóját a lengyelországi Łódź-ban. Ezúttal Liszka Roland volt az egyetlen magyar induló, mivel az Európa-kupa mezőnyének nem tartottak versenyeket, Kiss Álmos pedig nem állt rajthoz az ifjúsági kategóriában. Egyébként a most hétvégi Superenduro GP of Hungaryn viszont tiszteletüket teszik majd az Európa-kupában érdekelt magyar motorosok, ahogy minden bizonnyal Kiss is.

Miért kihagyhatatlan a budapesti Superenduro?

A junior-világbajnokságon induló Liszka számára kimondottan szerencsétlenül alakult a forduló. A negyedik helyről rajtolva ugyanis az első futamon belekeveredett egy hatalmas bukásba. Az 1-es kanyarba hat pilóta érkezett meg egymás mellett, így aztán persze nem is fértek el. Milan Schmüser pedig úgy lökte meg Alex Puey motorját, hogy amiatt a spanyol versenyző mellett forduló Liszka is földre került. És az igazán hajmeresztő pillanat csak ezután jött, hiszen Puey gépe eltalálta a váci pilóta fejét. Szerencsére ebben ő maga nem, de a motorja némileg megsérült. Ennek ellenére végül a bravúros hatodik helyen fejezte be a versenyt, ráadásul a legjobb köridőt is ő futotta. A viadalt a listavezető Marc Fernández Serra nyerte Schmüser és Raúl Frutos de Mingo előtt.

„Ez a versenynap sem úgy alakult, ahogy szerettem volna – írta Liszka az esetről Facebook-bejegyzésében. – Az első futam rajtjában a mellettem levő versenyző rám esett, mert a tőle jobbra lévő meglökte. A motorja a fejemen landolt. Fejem, vállam, könyököm megütöttem. Miután visszaütögettem, ami lehajolt (fékkar), megkezdtem a felzárkózást, és a hatodik helyig sikerült feljönnöm.”

A fordított rajtrácsos versenyen a második sorból kellett kapaszkodnia Liszkának, aki ezt a viadalt is hatodikként fejezte be. A mezőny elejét ekkor a Manuel Gómez Martínez, Schmüser, Tobby Shaw sorrendben intették le. A harmadik verseny ismét nem indult túl jól Liszkának, némileg hátraesett. Viszont végül sikerült megmutatnia a tehetségét, hiszen egészen a harmadik helyig jött előre. A cél előtt majdnem Schmüsert is elkapta, Fernández Serra győzelmére viszont egyikük sem tudott veszélyt jelenteni. Liszka végül a pontok tekintetében a negyedik pozícióban, összetettben pedig a nyolcadik helyen zárta a fordulót.

A királykategóriának tekinthető Prestige-ben ismét Billy Bolt vitte a prímet, hiszen mindhárom futamot behúzta, bár a Superpole-on Jonny Walker volt a leggyorsabb. Viszont ezúttal a vetélytársai a szokásosnál jobban megizzasztották a címvédőt. Az első futam volt a legsimább Bolt számára, amelyet Eddie Karlsson és Mitchell Brightmore előtt nyert meg. A második, a fordított rajtrácsos viadalon azonban szinte az utolsó méterekig harcolnia kellett Ashton Brightmore-ral és a helyi hőssel, Dominik Olszowyval.

A harmadik futamot pedig leginkább magának nehezítette meg, hiszen a leintéshez közeledve hibázott egy kisebbet, eldőlt a motorja, és így az idősebb Brightmore testvér átvette a vezetést. Végül Bolt hatékony és agresszív motorozással visszaelőzte honfitársát közvetlenül a célba érkezés előtt. Mindezzel pedig 81 pontra növelte az előnyét az összetettben Walkerrel szemben.

A Prestige łódź-i fordulójának végeredménye

  1. Billy Bolt 62 pont
  2. Jonathan Walker 47 pont
  3. Mitchell Brightmore 41 pont

A Prestige állása

  1. Billy Bolt 244 pont
  2. Jonathan Walker 163 pont
  3. Ashton Brightmore 153 pont

A junior-vb łódź-i fordulójának végeredménye

  1. Milan Schmüser 51 pont
  2. Marc Fernández Serra 48 pont
  3. Manuel Gómez Martínez 41 pont

A junior-vb állása

  1. Marc Fernández Serra 183 pont
  2. Alex Puey 146 pont
  3. Manuel Gómez Martínez 144 pont

  1. Liszka Roland 123 pont

Az ifjúsági-vb łódź-i fordulójának végeredménye

  1. Ramón Godino Gómez 40 pont
  2. Fraiser Lampkin 32 pont
  3. Michal Laska 30 pont

Az ifjúsági-vb állása

  1. Ramón Godino Gómez 145 pont
  2. Fraiser Lampkin 127 pont
  3. Michal Laska 121 pont

  1. Kiss Álmos 18 pont

Két konkurens márkát egyszerre képviselni? – Miller bebizonyítja, hogy ez lehetséges

0

Érdekes ruházatban fog megjelenni Jack Miller az idei futamokon. Az ausztrál motorosnak ugyanis az a márka biztosítja a sisakot, amelynek konkurense a bőrruháját, a csizmáját és a kesztyűjét adja.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, pénteken rendezték a Yamaha bemutatóját, amelyen a gyári csapat mellett többek között a Pramac motorját is leleplezték. Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, az eseményen az állandó pilóták is megjelentek. Az éles szeműek pedig vagy akkor, vagy még inkább a közzétett stúdiófotókon kiszúrhatták, hogy Jack Miller ruházatával valami „nem stimmel”.

Vajon a világbajnok partner meghozza a sikert? – a Yamaha bemutatta csapatainak festését (képek)

Az ausztrál motoros ugyanis két, a piacon hatalmas vetélytársnak számító konkurens cég termékeit viselte. A SPEEDWEEK.com hívta fel rá a figyelmet, hogy ami a bőrruhát, a csizmát és a kesztyűt illeti, a négyszeres MotoGP-futamgyőztest a Dainese öltözteti, ám a fejvédelméért az Alpinestars a felelős, hiszen az általuk gyártott sisakot fogja viselni a 2025-ös idény során.

Utóbbi csak 2023 óta van jelen a gyorsasági motorversenyzésre alkalmas fejvédők gyártásának terén, és azóta Miller a márka nagyköveti pozícióját tölti be, ennek megfelelően az elmúlt két évben népszerűsítette a céget. Mindehhez természetesen megkapta a márka összes termékét, ahogyan egyébként Jorge Martín és Pedro Acosta is.

Csakhogy Miller az idei esztendőre a gyári KTM-től a Pramachoz szerződött, amely nemcsak Ducatiról Yamahára váltott, hanem a Dainesével is megegyezett, így ez a márka vált a csapat hivatalos ruházati szponzorává. Ennek következtében a 30 esztendős motorosnak váltania kellett arra a vállalatra, amellyel 2023 előtt egyébként ő is szerződésben állt.

Ami viszont a sisakot illeti, azt továbbra is a másik olasz márkától fogja kapni. Mindez azért is érdekes, mert a Dainese is gyárt fejvédőket az AGV-vel közösen. A MotoGP jelenlegi mezőnyéből Marco Bezzecchi és Luca Marini használja ezeket a termékeket, de korábban például Valentino Rossi is ezt viselte, ahogyan Miller is.

Az ausztrál pilóta szombaton és vasárnap már a pályán is kipróbálhatta a furcsa ruhakombinációt, hiszen a koncessziós szabályok lehetővé tették, hogy állandó versenyzőként is részt vegyen a sepangi shakedownon. Legközelebb két nap múlva, ugyancsak Malajziában fog motorra ülni a „normál” teszt keretében, amelyen már a teljes mezőny ott lesz.

Quartararo „csúcsidővel” nyomta le végig vezető márkatársát a shakedown zárónapján

Így segít a „bálvány” Pedrosa Viñalesnek, aki más helyzetben van, mint az elmúlt tíz évben

0

Maverick Viñales elárulta, Dani Pedrosa számos tippet ad neki a KTM tesztpilótájaként a motor vezetését illetően, amelyeket ő igyekszik beépíteni a stílusába. A 30 éves versenyző kiemelte, hogy hosszú idő után először nem kell foglalkoznia a fejlesztéssel.

Dani Pedrosának kulcsszerepe volt abban, hogy a KTM-nek sikerült szintet lépnie az elmúlt években. Bár 2019 óta nem sok futamon indult, de a tesztpilótaként elvégzett munkáját rengetegen méltatták már. A spanyol motoros idén is marad a gyártónál, és nem bizonyult igaznak a pletyka, miszerint a márka pénzügyi válsága miatt megválnak tőle.

Hivatalos: Pedrosa hosszabbított a KTM-mel, újabb évig marad a gyártó kötelékében

Ennek köszönhetően az újonnan érkezett versenyzők munkáját is tudja segíteni. A montmelói teszten láthattuk, ahogyan Enea Bastianinivel és Maverick Viñalesszel is beszélget, és bár saját elmondása alapján nem akar túlságosan beleszólni az állandó pilóták munkájába, azért elmondja a véleményét arról, hogy szerinte mit érdemes másképp csinálni. Honfitársa pedig kifejezetten hálás neki ezért.

Hiába az óriási tapasztalata, Pedrosa nem akar túlzottan beleszólni márkatársai munkájába

Nem csak azt mondja el, amit szeretnék – nyilatkozta Viñales a KTM bemutatóján. – Nyitott vagyok rá, hogy meghallgassam Danit, és megértsem, hogyan tudok javítani a vezetési stílusomon és a versenyzési módszeremen. Szerintem minden évben tanulni kell, és nagyon hálás vagyok azért, hogy Dani Pedrosa van mellettem, aki gyerekkorom óta az egyik bálványom. Sokat tanulhatok tőle, és megérthetem, hol tudok fejlődni, vagy esetleg hogyan tudom olvasni a versenyeket. Ez pedig nagyon fontos.”

Bár Viñalesnek és a többieknek a montmelói teszt óta nem volt alkalmuk hasznosítani a Pedrosától kapott információkat, a tízszeres királykategóriás futamgyőztes a tél folyamán igyekezett minél jobban elsajátítani ezeket. „Ezért edzettem sokat, mert próbálom beépíteni a vezetési stílusomba fogalmazott. – Szóval adott néhány [tanácsot], és ennek örülök.”

A KTM közelebb van a Ducatihoz, mint hinnénk?

A Tech3 pilótája emellett arra is rávilágított, hogy nem csak az új márka jelent számára nagy változást az idei évre. Viñales ugyanis 2015-ös bemutatkozásától kezdve egészen tavalyig végig gyári csapatál versenyzett előbb a Suzuki, majd a Yamaha, végül pedig az Aprilia kötelékében. Most viszont ez nem így lesz, aminek persze meglehetnek a hátrányai, de ő inkább az előnyét látja.

Hogy őszinte legyek, talán kilenc év után ez az első alkalom, amikor nem kell motort fejlesztenem – jelentette ki. – Szóval ez egy hatalmas változás. Koncentrálhatok magamra, a beállításokra. Emlékszem, tavaly még három köröm sem volt arra, hogy a beállításokon dolgozzak, idén viszont rengeteg időm lesz erre. Szóval azt kívánom, hogy ez nagy különbséget jelentsen a következő szint eléréséhez.”

Bemutató Damoklész kardja alatt – a KTM leleplezte csapatai idei festését (képek)

Megszólalt a gyári Ducati kulcsembere a Bagnaiával és Marc Márquezzel szembeni hozzáállásról

0

Manuel Poggiali leszögezte, azonos feltételeket kell biztosítani Francesco Bagnaia és Marc Márquez számára. A gyári Ducati versenyzőket segítő edzője nem aggódik a két pilóta között kialakuló dinamika miatt.

Most már nem kell túlságosan sokat várni, és körvonalazódhatnak a válaszok a MotoGP idei szezonját érintő legfontosabb kérdésekkel kapcsolatban. Többek között arra is választ kaphatunk, hogy mire megy egymással Francesco Bagnaia és Marc Márquez a gyári Ducatinál, amely jó eséllyel idén is a legerősebb istálló lehet.

Az érintetteknek aligha lesz könnyű dolguk a páros kezelését illetően. Közéjük tartozik a korábbi 125, illetve 250 köbcentiméteres világbajnok, Manuel Poggiali is, aki jelenleg a versenyzőket segítő edzőként dolgozik a gyári Ducatinál. Az olasz szakember elárulta, mit tart a legfontosabb tényezőnek a nemsokára kezdődő idény során.

Papíron ez a legsikeresebb csapat a cirkuszban – nyilatkozta a Corsedimotónak. – Marc nyolc és Pecco három világbajnoki címe biztosan olyan számok, amelyekkel más istálló nem rendelkezik. Ez azonban már a múlt, minket pedig a jelen érdekel. Meg akarjuk nyerni ezt a bajnoki címet. A mi részünkről az a fontos, hogy igyekezzünk mindkét versenyzőt a lehető legjobban kezelni, mindkettőjüket ugyanolyan bánásmódban részesíteni, nyilvánvalóan ugyanazokat az eszközöket adni nekik, és mindkettőjüknek a lehető legjobb körülményeket biztosítani. Technikai személyzetként és csapatként ez a legfontosabb.”

Rossi atyai tanácsa Bagnaiának: nem eshet bele Marc Márquez csapdájába

A közvélemény egy része úgy véli, a gyári Ducati nem fogja megúszni házon belüli konfliktus nélkül, hiszen mégiscsak a jelenlegi mezőny két legeredményesebb pilótájáról van szó, akik jó eséllyel a bajnoki címért fognak küzdeni. Poggiali azonban nem aggódik túlságosan emiatt, és úgy gondolja, hogy jó lesz együtt dolgozni velük.

Szerintem rendben lesz – fogalmazott. – Úgy vélem, Pecco és Marc is nagyon gyors versenyző, két tehetség és bajnok, ahogyan azt már megmutatták. Többet értek el a többieknél a bajnoki címek tekintetében, részben a lehetőségeiknek és az években mért tapasztalatuknak köszönhetően. Ugyanakkor azt gondolom, hogy mindketten félelmetes pilóták, igazi bajnokok, kiváltság lesz velük együtt dolgozni. Mindenesetre a Ducatinál csak egy cél van, és amelyikük a jobb, az fogja elérni.”

Az elmúlt három napon rendezték a MotoGP shakedownját Sepangban, de a szabályok szerint ezen az eseményen Bagnaia és Márquez nem ülhettek motorra. A szerdától péntekig tartó teszten azonban természetesen már ők is részt vesznek, így a montmelói teszt után folytatódhat az együttműködésük, amelynek a február 28-a és március 2-a között esedékes thaiföldi szezonnyitótól lesz igazi tétje.