back to top
2025. július 18. 00:24
Kezdőlap Blog Oldal 118

Miért kihagyhatatlan a budapesti SuperEnduro?

0

Látvány, adrenalin, motorhang, a világ legjobb versenyzői és persze a magyarok: csak néhány ok, amiért nem fogod megbánni, ha ellátogatsz a SupErenduro GP of Hungaryre. De nem csak a pályán zajló események miatt érdemes jegyet váltani.

Ha valaki megkérdezi, hogy miért érdemes kimenni a február 8-i SuperEnduro GP of Hungaryre, arra sokféle jó válasz létezik. De ha csak egyet kellene kiemelni, akkor azt mondanánk, hogy egész egyszerűen azért, mert a közelben sehol máshol nincs ilyen. Az MVM Dome ugyanis a régió legnagyobb beltéri motoros rendezvényének ad otthont, ami azt jelenti, hogy akár 17 ezer nézőtársaddal együtt szurkolhatsz a lelátón.

Superenduro GP of Hungary 2024
Fotó: Makai Gergely/MGR Images

Hogy mit jelent az, hogy „ilyen”? Címszavakban összefoglalva: látvány, adrenalin, show, a világ legjobbjai és a velük való találkozás, motorzaj, nyereményjátékok, illetve kedvezmények. Ha pedig ez sem lenne elég, akkor pontról pontra kifejtjük, hogy miért nem fogod megbánni, ha a Superenduro.hu honlapon a „Jegyvásárlás” opcióra kattintasz, és elindulsz azon az úton, amely február második szombatján az MVM Dome-ba vezet majd téged.

Lenyűgöző látvány

Látványra vágysz? A SuperEnduro GP of Hungaryn megkapod. A versenyzők akadályokon és magas ugratókon keresztülhajtva küzdenek meg a győzelemért, ráadásul az ifj. Németh Kornél által tervezett budapesti pálya minden évben hozzátesz a szórakoztatófaktorhoz. A futamokon a versenyzők test test elleni csatákban döntik el, hogy ki a jobb, de a Prestige legjobbjai számára megrendezett Superpole-on azt is láthatod, hogy milyen, amikor tiszta körülmények között törekednek a lehető leggyorsabb körre.

Superenduro GP of Hungary 2024
Fotó: Makai Gergely/MGR Images

Jönnek a világ legjobbjai

Ha már szóba került a Prestige kategória, akkor ki kell emelni, hogy a SuperEnduro GP of Hungary Magyarországra hozza a sportág legjobbjait. A négyszeres címvédő és az idei szezont is remekül kezdő Billy Bolt sebessége élőben igazán félelmetes, de Jonny Walker vagy éppen a Brightmore testvérek is sokszor ámulatba tudják ejteni az embert.

Billy Bolt, Superenduro GP of Hungary 2024
Fotó: Makai Gergely/MGR Images

Magyar győzelmi esély

Ahogyan az elmúlt években az megszokottá vált, idén is több magyar versenyzőnek is lehet majd szurkolni. Liszka Roland a juniorok között, míg ifj. Ott Kornél, Csizmazia Barnabás és Zsigovits Norbert az Európa-kupában képviseli hazánkat. Különösen utóbbi indul győzelmi esélyekkel, és ha ez nem lenne elég, akkor még a bajnoki címre is van matematikai esélye. Emlékszel, amikor ugyanebben a kategóriában Szőke Márk két éve futamot nyert a Papp László Sportarénában? Ha igen, akkor azért, ha nem, akkor azért kell eljönnöd, és hátha (ismét) átélhetsz egy ilyen fantasztikus pillanatot, csak éppen még nagyobb hangorkánnal.

Liszka Roland, Superenduro GP of Hungary 2024
Fotó: Makai Gergely/MGR Images

Találkozás és buli a versenyzőkkel

Ráadásul ezeket a versenyzőket nemcsak motorozás közben láthatod, hanem akár szemtől szembe is találkozhatsz velük. Az autogramosztás alatt bárki a közelükbe férkőzhet, ha pedig VIP-jeggyel rendelkezel, akkor a paddockba is beléphetsz, és megnézheted, mi zajlik a kulisszák mögött. És ez még nem minden, hiszen van lehetőséged belépőt vásárolni a versenyek utáni afterpartyra, amelyet az MVM Dome-tól mindössze két percre található Cinema Hallban fognak megrendezni, természetesen a pilóták részvételével.

Superenduro GP of Hungary 2024
Fotó: Makai Gergely/MGR Images

Remek showműsor

Ezek a versenygépek csodálatos hangot képesek kiadni magukból, ami már önmagában egy adrenalinfröccsöt jelent, és akkor még nem is beszéltünk a futamok jelentette izgalmakról. Ráadásul akkor sem fogsz unatkozni, amikor éppen nincs motor a pályán: a szervezők látványos showműsorral fogják felvezetni az eseményt, majd a versenyek között sem hagynak unatkozni. Avagy készülj fel a lélegzetelállító bemutatókra, az extrém trükkökre, a fényjátékokra és a tűzoszlopokra, na meg persze a táncos produkciókra!

Superenduro GP of Hungary 2024
Fotó: Makai Gergely/MGR Images

A lelátón kívül is számos program vár

Az MVM Dome már délután 4 órakor megnyitja kapuit az esti programra. Érdemes minél korábban megérkezni, hiszen a futamok előtt is bőven lehet majd mit csinálni. Találkozhatsz a magyar autó- és motorsport jeles képviselőivel, részt vehetsz a különböző nyereményjátékainkon, vagy éppen szemügyre veheted a kiállított motorokat.

Superenduro GP of Hungary 2024
Fotó: Makai Gergely/MGR Images

A motorosoknak igazi aranybánya a rendezvény

Te magad is rendszeresen motorra pattansz? Akkor nem csak a szórakozás miatt van itt a helyed. Partnerünknek, a KTM Centrumnak köszönhetően megvásárolhatod a KTM legmenőbb ruházatait, és testközelből láthatod a KTM, a Husqvarna és a GasGas legújabb offroad-modelljeit. Sőt, a jegyeddel február 8-ig 10%-os kedvezményre vagy jogosult a KTM Centrum márkakereskedéseiben, legyen szó akár személyes, akár online vásárlásról.

Rossi bizakodó a szezon előtt: kiderült, mennyi hétvégén tűnhet fel a paddockban

0

A VR46 tulajdonosa, Valentino Rossi is megosztotta gondolatait a közelgő 2025-ös szezonnal kapcsolatban. Arra is fény derült, hogy a Doktor hány versenyhétvégén fog a csapattal tartani, valamint betekintünk az indonéziai tesztjükre is.

Adásszünettel tarkított motorbemutatón volt túl szombaton a VR46, amely ezúttal is egy ízig-vérig olasz párossal áll fel a 2025-ös rajtrácsra: Fabio Di Giannantonio mellé az akadémista, Franco Morbidelli érkezett. Valentino Rossi videókapcsolaton keresztül jelentkezett be (emlékezetes, hogy éppen ekkor ment el a közvetítés jele), itt osztotta meg elvárásait a szezonnal kapcsolatban.

Kínos baki után mutatta be idei motorfestését Rossi csapata (képek)

„Nagyon magasak az elvárásaink, hiszen mi vagyunk a Ducati második számú csapata, ők pedig mindig is nagyon erősek és versenyképesek voltak. Bízunk benne, hogy képesek leszünk dobogókért és győzelmekért harcolni, hogy az első helyek [valamelyikén] végezzünk a bajnokságban” – fogalmazott a Doktor.

Rossi kitért versenyzőire is: „Nálunk van Franco és Fabio, és büszkék vagyunk arra, hogy két olaszunk lehet. Egyikőjük az akadémiánk szerves tagja volt, és meggyőződésem, hogy versenyképes lesz. Nagyon különleges, hogy őt a köreinkben üdvözölhetjük. Karrierje kezdete óta együtt vagyunk. Azzal, hogy ő itt van, olyan, mintha bezárult volna egy kör, és bízom benne, hogy erősek leszünk együtt. Fabiótól pedig sokat várunk, korábban már megmutatta, hogy nagyon gyors a Ducatival. Ismeri a csapatot, a motort, mivel már 2024-ben is itt versenyzett, és láttuk, hogy nagy potenciál lakozik benne. Néha szerencsétlenül jött ki neki a lépés, de reméljük, hogy idén több dobogóval és győzelemmel bővítheti kollekcióját.”

Jól halad Di Giannantonio felépülése, de a szezonnyitóra még nem lesz tökéletes állapotban

A Doktorról az is kiderült, hogy ebben a szezonban legalább hat-hét versenyhétvégére el fog látogatni csapatával. A VR46 csapatigazgatója, Uccio Salucci elárulta, hogy a kilencszeres világbajnok egyre több időt tölt a csapattal, hiszen „imádja” azt. Úgy fogalmazott, hogy nagyon fontos számukra Rossi jelenléte, mert „Vale Vale”. Rossi versenynaptárja idén is sűrű lesz, hiszen amellett, hogy kilátogat a MotoGP paddockjába, teljes szezont fog futni a hosszútávú-világbajnokságban (WEC) is, e hétvégén pedig a Bathursti 12 órás versenyen méretteti meg magát.

Elképzelhető, hogy Rossi jelenléte a paddockban üdítő hatást fog eredményezni. Kell is a javítás, hiszen a VR46 a 2024-es szezonban Marco Bezzecchi révén mindössze egy dobogót (egy harmadik hely Jerezből) tudott felmutatni, és a csapatbajnokságot is mindössze az ötödik helyen zárták. További bizakodásra okot adó tényező, hogy Di Giannantonio ebben az évben a legújabb konfigurációjú Desmosedicit (GP25) terelheti. A VR46 pilótái (Francesco Bagnaiaval és Celestino Viettivel karöltve) jelenleg is Mandalikán, az Indonéz Nagydíj helyszínén tesztelnek. Sok idő már nincs, hiszen február 5. és 7. között már a hivatalos tesztet rendezik Malajziában.

A pillanat, amikor megingott a bizalom Martínban? – „Ilyen hibákkal nem lehet harcolni a vb-címért”

0

A MotoGP új dokumentumsorozatából kiderül, hogyan reagálták le az érintettek Jorge Martín sachsenringi hibáját. Az adatmérnöke például kijelentette, így nem lehet harcolni a bajnoki címért.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, néhány nappal ezelőtt jelent meg a MotoGP dokumentumsorozatának legújabb évada, amely a tavalyi idény történéseit dolgozza fel. A ’There Can Be Only One’ (Csak egy maradhat) két epizódon át foglalkozik Jorge Martín és Francesco Bagnaia bajnoki csatájával. Bár végül nem lett nagy jelentősége, de ha másképp alakul, akkor a szezon legdrámaibb fordulópontja a Német Nagydíj lehetett volna.

A futam nagy részében a spanyol pilóta vezetett, és a hajrára fordulva úgy tűnt, hogy magabiztos előnnyel rendelkezik. „Tíz kör itt túl kevés – jelentette ki Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere a verseny körben. – Olyan, mintha hét kör lenne bárhol máshol. Ha nem hozunk körönként két tizedmásodpercet, hogy [Martín] érezze az orrunkat, akkor nehéz lesz.”

A Pramacnál azonban tudták, hogy hosszú még a futam. Bagnaia az utolsó körökre el is kezdett közeledni riválisára, de úgy tűnt, hogy legfeljebb a legvégére érheti utol. Azonban ez is elég volt ahhoz, hogy két körrel a vége előtt Martín hibázzon, aminek következtében elesett az 1-es kanyarban. Ezzel ahelyett, hogy 20 pontra növelte volna előnyét az összetettben, 10 egységnyi hátrányba került.

Menedzsere elsírta magát, miután a Ducati kikosarazta Martínt, aki Aleix Espargarónál vigasztalódott

Csapata természetesen nem akarta elhinni a látottakat. Gino Borsoi csapatmenedzser a fejét fogta, míg Cristian Battaglia, a 26 esztendős motoros adatmérnöke olyan kijelentést tett, amelyből arra lehet következtetni, hogy abban a pillanatban nem igazán bízott a végső győzelemben. „Hogyan követheti el ezeket a bakikat? – tette fel a költői kérdést. – Ilyen hibákkal nem lehet harcolni a vb-címért.”

Miután visszatért a bokszba, Martín dühében rácsapott a falra. Később valamennyire lehiggadt, és immáron teljesen nyugodtan mesélte el Bagnaiának, hogy mit élt át. Állítása szerint látta, hogy folyamatosan csökken a különbség, és azt akarta, hogy az utolsó körre legalább fél másodperc maradjon az előnyéből. Az olasz versenyző elárulta, hogy egy körrel a bukás előtt ő is átélt egy hasonló helyzetet, amikor kicsit szélesre ment.

Ezt követően Martín a sajtónak értékelt. „Rosszul éreztem magam a garázsban fogalmazott. – Nem könnyű elfogadni az ilyesmit, és az ember sokszor nem tudja, hogyan tegye. Végső soron szét lehet verni a garázst, ahogyan én tettem, még ha ennek nincs is semmi értelme. El is sírhatja magát az ember, de az szintén haszontalan. Végül is el kell engedni. Ki kell ereszteni, el kell fogadni, és előre kell tekinteni.”

A spanyol motoros Borsoinak nagyjából ugyanazt mondta el, mint a média képviselőinek, majd igyekezett biztatni csapatát a fiaskó után. Kijelentette, hogy hosszú még a szezon, ami persze egyfelől közhely, másfelől abban a helyzetben nem lehet ennél sokkal biztatóbbal előállni. Végül neki lett igaza, hiszen az idényzáró után ő volt az, aki 10 pontos előnyben volt Bagnaiához képest.

Megszólalt az új vezér: A KTM három okból van még mindig életben

0

Gottfried Neumeister felsorolta azt a három tényezőt, amely szerinte a KTM életben maradását jelentette. A márka újonnan kinevezett vezérigazgatója úgy véli, a Dakar-rali megnyerése bizonyítja, hogy még mindig képesek megépíteni a világ legjobb motorjait, és bízik benne, hogy a bankok lehetővé teszik a folytatást.

Ahogyan arról múlt héten mi is beszámoltunk, a KTM-nél immáron a vezetőségben is lett következménye annak, hogy a cég óriási bajba került pénzügyi szempontból. Stefan Pierer ugyanis mind a mattighofeni márka, mind az azt birtokló Pierer Mobility AG esetében lemondott a vezérigazgatói posztról, amelyet Gottfried Neumeister vett át.

Lemondott a csődvédelem alatt álló KTM vezérigazgatója

A vállalatcsoport új első emberének regnálása alatt lezajlott a második meghallgatás a csődvédelmi eljárás keretében. Ezen kiderült, hogy a KTM több mint 2 milliárd eurós tartozással rendelkezik, de az is, hogy 23 potenciális érdeklődő akár 900 millió eurót fektethet be a cégbe, bár ez utóbbi még nem hivatalos. Neumeister ezután nyilatkozott a sajtónak.

Jó hírek után most negatív fejlemény: tovább nőtt a KTM adóssága

Befejeztük a kilencvennapos szerkezetátalakítási eljárás második fázisát – árulta el a szakember. – A KTM három okból van még mindig életben: az alkalmazottaink fáradhatatlan elkötelezettsége, az ügyfeleink hűsége, valamint amiatt, hogy van egy rettenthetetlen és profi felszámolóbiztosunk. Hála az égnek, hogy ez a helyzet.”

A KTM életébe azért mostanában öröm is vegyült, hiszen a gyártó az eljárás árnyékában nagy győzelmet aratott. A Dakar-rali idei kiírásán ugyanis sikerült elvinniük az összetettbeli győzelmet a motoros kategóriában, hiszen Daniel Sanders legyőzte a Hondákat. Neumeister úgy véli, ez is igazolja, hogy még mindig az elitben vannak, és bízik benne, hogy a hitelezők nem lehetetlenítik el a folytatást.

Magyar siker született a Dakar-ralin a motorosoknál

A Dakar-rali legfontosabb motoros kategóriájának megnyerése nem csupán egy életjel, hanem ékes bizonyítéka annak, hogy a KTM képes a világ legjobb motorjait megépíteni – fogalmazott. – Ha pedig a bankok lehetővé teszik, hogy megéljük az [átszervezés] harmadik szakaszát, akkor a jövőben is meg tudjuk csinálni.”

A szurkolókat ugyanakkor továbbra is az foglalkoztatja, hogy mi lesz a MotoGP-projekttel. Egyelőre úgy tűnik, hogy a fejlesztések befagyasztása ellenére a KTM a 2025-ös idényt még teljesíti, ám az azt követő szezonnal kapcsolatban még vannak kérdőjelek, hiszen a hitelezők egy része állítólag a kiszállást szorgalmazza.

Alaposan megizzasztotta közös szponzoruk a Márquez testvéreket (videó)

0

Marc és Álex Márqueznek egy szponzori videó keretében egy logikai feladványt kellett megoldaniuk. A testvérpár igencsak megszenvedett a kihívással.

Ahogyan arról nemrég beszámoltunk, Marc Márquez a várakozásokkal ellentétben nem szakított egyik legfontosabb szponzorával, az Estrella Galiciával, és a sörgyártó logója a nyolcszoros világbajnok sisakján fog megjelenni. Ennek köszönhetően készülhetett el az a videó, amelyen testvérével, Álexszel egy logikai feladványt kellett megoldaniuk.

Váratlan fordulat, Marc Márqueznek mégsem kell szakítania egyik fontos szponzorával

A kihívás lényege az volt, hogy a stáb egymás mellé helyezte a márka öt különböző termékét, a fivéreknek pedig ki kellett találniuk a sorrendet. Mindezt úgy tehették meg, hogy minden alkalommal csak egy-egy sör helyét cserélhették ki, majd a háttérstáb megmondta nekik, hogy mennyit sikerült jó helyre tenniük. Ezzel a játékkal valamilyen formában alighanem már mindenki találkozott, és azért nem igényel akkora kihívást, de a két Márquez alaposan megszenvedett vele.

Az első próbálkozás persze vakszerencse, 1 a 120-hoz az esély, hogy eltalálják, de ha ez így történt volna, alighanem leforgatnak egy új sorrendet. Végül csak egyet találtak el, az 5-ös pozícióban lévőt, de ők ezt persze nem tudhatták, úgyhogy továbbra is szabad volt a pálya, a rendelkezésre álló információk alapján a tizenöt lépés bármelyikét választhatták.

A két Márquez a 2-es és a 3-as pozícióban lévő sört cserélte ki, aminek következtében a 2-es is jó helyre került. Az ő nézőpontjukból viszont csak annyit lehetett tudni, hogy a 2-es és a 3-as egyike, valamint az 1-es, a 4-es és az 5-ös közül szintén az egyik van a megfelelő helyen. A 3-as és a 4-es cseréje tehát még mindig tökéletesen indokolt lépés volt: ennek eredményeképpen immáron a 3-as is jó pozícióban volt.

Számukra ebből ki kellett volna derülnie, hogy az előző lépés után kizárásos alapon a 2-es van a megfelelő helyen, illetve a 3-as és a 4-es, valamint az 1-es és az 5-ös közül valamelyik. Innentől kezdve – az azonnali visszacseréléseket nem számítva – legfeljebb három lépésben meg lehetne oldani a feladványt, hiszen a két említett csoportból kell kiválasztani egy-egy számot, de nem kellene mind a négy kombinációt kipróbálni.

Ehhez képest Márquezék mindenfélével próbálkoztak, majd mindig visszatértek az előző bekezdésben taglalt állapothoz. Az első két ilyen lépésük után csak kettő termék volt jó helyen, majd megcserélték a 3-ast és az 5-öst, így csak a 2-es maradt megfelelő pozícióban. Ekkor a korábbiaktól függetlenül is rá kellett volna jönniük, hogy a visszacserélés után ezeket a söröket nem szabad mozgatniuk, de ez nem történt meg.

Ezután megint jött két olyan csere, amelyet követően kettő maradt megfelelő helyen, majd ezúttal a 2-es és az 5-ös pozícióján változtattak, így ismét létrejött az előbbi szituáció, csak ezúttal a 3-assal. AZ előző alkalommal ellentétben viszont most felismerték, hogy a „visszakozás” után van két biztos pontjuk. Utána viszont szakítottak a sormintával, hiszen előbb egy 1–3, majd egy 3–4 cserét hajtottak végre, vagyis ekkor a 2-es és az 5-ös mellett a 4-es került jó helyre. Marc Márquez aztán kitalálta az utolsó lépést, és öccse tiltakozása ellenére is megcserélte az 1-est és a 3-ast, így kialakult a helyes sorrend.

Bár sokkal hamarabb is elkészülhettek volna, de le kell szögezni, hogy Márquezéknek abból a szempontból nem volt annyira könnyű dolguk, hogy a videó nézőivel – e sorok íróját is beleértve – ellentétben nem volt lehetőségük lejegyzetelni, hogy a rendelkezésre álló információk alapján mik a lehetőségek. Persze akár észben is tarthatták volna, de az talán a szórakoztatás rovására ment volna, és a készítők aligha bánták, hogy nem lett meg azonnal a megoldás.

Újabb tájékoztatást adott rákkal diagnosztizált fiának állapotáról a korábbi Superbike-világbajnok

0

Sylvain Guintoli egy közösségi médiás bejegyzésben informálta a világot gyermekének állapotáról. A nyáron rákkal diagnosztizált Lucának elkezdődött a sugárkezelése, amelyet eddig sikerrel vesz és bátran visel.

Szörnyű időszakon ment, illetve megy keresztül a 2014-es Superbike-világbajnok, a pályafutása egy szakaszában a MotoGP-ben is versenyző Sylvain Guintoli. A francia pilóta tavaly nyár végén jelentette be, hogy legkisebb gyermekét, Lucát rákkal diagnosztizálták. Természetesen ennek tudatában minden más háttérbe szorult, így a Bol d’Oron sem indult el, és a televíziós szereplését is felfüggesztette.

Szörnyű hírt adott közre a korábbi Superbike-világbajnok, visszalép a legendás motorversenytől

A 42 esztendős motoros nem sokkal később biztató híreket közölt az akkor már kórházban lévő fiáról, aki akkoriban a körülményekhez képest jól érezte magát, ráadásul a BMW-nek köszönhetően igazi élményben volt része. Guintoli vasárnap ismét beszámolóval jelentkezett Instagram-oldalán, és ebből kiderült, hogy a kezelés új szintre lépett.

A mi kis Lucánknak megvolt az első heti sugárkezelése – kezdte. – Nehéz volt neki, minden nap általános érzéstelenítést kapott a kezelésekhez, csütörtökön késő este pedig vérátömlesztése is volt, de minden eljárást sikerrel vett, és nagyon bátor volt. Hatalmas köszönet illeti a leicesteri és a nottinghami gyermekonkológiai csapatokat Nagy ölelés Anyutól, Aputól és az egész családtól.”

Jó híreket közölt súlyos beteg gyerekéről a Superbike-világbajnok

Guintolinak múlt héten a Superbike-világbajnokság jerezi tesztjén volt jelenése a BMW tesztpilótájaként, a következő két nap során pedig Portimãóban látja el ezeket a feladatait. A posztját azzal fejezte be, hogy miután visszatér az eseményről, ismét vért kell adnia. Ennek kapcsán a vonatkozó brit honlapot is belinkelte.

Ami Guintoli idei teendőit illeti, a tavalyi évhez hasonlóan nemcsak a Superbike-világbajnokságban, hanem az endurance-vb-n is képviseli a BMW-t, sőt, ott állandó versenyzői szereppel rendelkezik. Ami pedig a televíziós szerepvállalását illeti, 2024 végén visszatért a TNT Sports képernyőjére, ahol várhatóan 2025-ben is látható lesz.

Rangos díjat kapott, majd megsérült a tavaly rekordokat halmozó világbajnok (kép)

0

David Alonso szombaton edzésbalesetet szenvedett, aminek következtében kificamodott a jobb válla. Mindezt nem sokkal azután, hogy hazája olimpiai bizottsága komoly elismerésben részesítette.

David Alonso már 2023-ban is ígéretes teljesítményt mutatott a Moto3-ban, tavaly pedig valósággal letarolta a mezőnyt. A kolumbiai motoros a szezon végén zsinórban hét győzelmet aratott, összesen pedig tizennégyet, amivel megdöntötte Marc Márquez minden kategóriára vonatkozó 2014-es rekordját, ráadásul a spanyol pilóta 2019-es pontszámát is felülmúlta. (Hozzá kell tenni, hogy ehhez eggyel több futam állt rendelkezésére.)

Már 2026-ban bemutatkozhat a MotoGP-ben a Rossi és Marc Márquez rekordját is megdöntő Alonso?

A 18 esztendős versenyző teljesítményét hazája is elismerte, hiszen azok után, hogy tavalyelőtt ő lett Kolumbia történetének első vb-futamgyőztese, az előző idényben a világbajnoki címmel is megörvendeztette azt az országot, ahonnan anyai ágról származik. A Kolumbiai Olimpiai Bizottság ugyanis arany fokozatú Altius-díjjal (az „altius” szó a „citius, altius, fortius”, vagyis „gyorsabban, magasabban, erősebben”, az olimpia szellemiségét összefoglaló mondatnak a része) a nem olimpiai sportágak kategóriájában.

Néhány nappal később viszont már közel sem ennyire jó hírről számolt be a közösségi médiában. Alonso ugyanis tudatta követőivel, hogy edzésbalesetet szenvedett Cartagenában. Bár Kolumbiában is található egy ilyen város, de most az apai ági hazájáról, Spanyolországról, annak is a déli részéről van szó, hiszen ott található egy versenypálya.

Már az Instagram-oldalára feltöltött képen is látszik, hogy Alonso jobb karja sérült meg, hiszen azt kellett felkötni, a közzétett szövegből pedig kiderül, hogy a válla ficamodott ki egy „kis bukás” következtében. Mindez szerencsére nem tartozik a legsúlyosabb sérülések közé, ám nem is lesz túlságosan sok ideje a teljes felépülésre.

Alonso idén már a Moto2-ben fog versenyezni, a legkisebb géposztályhoz hasonlóan szintén az Aspar csapatának színeiben. Ennek a kategóriának a mezőnye pedig február 12-én és 13-án tesztel idén először. A 18 esztendős motoros portimãói szereplése aligha forog komoly veszélyben, de nyilvánvalóan nem mindegy, hogy milyen állapotban ül fel új munkaeszközére.

Csigolyáját törte a fiatal reménység, veszélyben a szezonnyitója?

Alonso nem az első a gyorsaságimotoros-világbajnokság különböző kategóriáiban, aki az előszezonban szenved balesetet, és ő még olcsón megúszta a többiekhez képest. A Moto3-ban második évére készülő Jacob Roulstone ugyanis csigolyasérülést szenvedett, míg a kategóriaújonc Guido Pini mindkét lábát eltörte.

Hihetetlen pech: nemrég jelentették be a szerződtetését, most mindkét lábát eltörte a fiatal tehetség

Hivatalos: egy másik gyártóval kötött szponzori szerződést a Pramac

0

A Pramac bejelentette, hogy szponzori szerződést kötött a Forma–1-ben szereplő Alpine-nal. A felek hosszú távú megállapodást írtak alá.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a nemzetközi sajtó december elején szellőztette meg, hogy a Pramac fontos bejelentésre készül, ugyanis szponzori szerződést írt alá az Alpine-nal. Azonban hivatalos bejelentésre akkor még nem lehetett számítani, hiszen a cikkből kiderült, hogy a bő két hónappal későbbi sepangi teszten fogják nyilvánosságra hozni az együttműködés tényét.

A MotoGP-be is beszállhat a Forma–1-ből ismert márka

Nos, ez kicsit másképp alakult, hiszen időközben kiderült, hogy a Pramac a shakedown első napján, január 31-én fogja leleplezni 2025-ös motorfestését. Az olasz istálló azonban nem várt idáig, és már hétfőn délelőtt kiadott egy közleményt, amelyben megerősítette, az Alpine valóban csatlakozott a csapat szponzoraihoz, és a felek hosszú távra köteleződtek el egymás mellett. A pénteki leleplezésen pedig arra is fény derül, hogy ez pontosan milyen formában fog megjelenni a motorokon.

A francia márka a Renault Csoport egyik leányvállalata. Korábban a ralizásban és a sportautózásban bizonyult eredményesnek, 2021 óta pedig a Forma–1-es mezőny tagja, miután a Renault istállóját átbrandelték. Azóta egy futamgyőzelmet ünnepelhettek, ráadásul pont a Hungaroringen, legjobb konstruktőri bajnoki helyezésük a 2022-es negyedik hely volt. Tavaly a hatodik pozíciót szerezték meg az összetettben.

A Pramac nem először köt szerződést egy, az F1-hez kapcsolható vállalattal, hiszen 2021-ben magának a négykerekű sorozatnak a logója szerepelt a motorjaikon. Ami pedig a Renault Csoport vezérigazgatóját, Luca de Meót illeti, számára sem ismeretlen a MotoGP világa, hiszen a Fiat akkoriban volt a gyári Yamaha névadó szponzora, amikor ő irányította a céget.

A Pramac nem csak ezen a téren ment keresztül nagy változásokon a mostani holtszezonban. A legfontosabb, hogy a csapat az idei évtől kezdve már nem a Ducati, hanem a Yamaha motorjait használja, ráadásul gyári támogatással. A pilóták pedig szinté lecserélődtek, hiszen a 2024-es vb-címet megszerző Jorge Martín, valamint Franco Morbidelli helyére Miguel Oliveira és Jack Miller érkeztek.

Nagyon büszke vagyok rá, hogy elkezdünk hosszú távon együttműködni az Alpine-nal, egy olyan történelmi márkával, amely manapság az F1-ben is fontos tényező – jelentette ki a De Meóval jó viszonyt ápoló Paolo Campinoti, a Pramac tulajdonosa. – Ez az első alkalom, hogy egy, a világ motorsportjának legmagasabb kategóriájában jelen lévő gyártó ennyire jelentős mértékben beszáll a MotoGP-be, és az, hogy a mi csapatunkat választotta erre a célra, annak a bizonyítéka, amit az elmúlt években felépítettünk.”

Rins elmagyarázta, miért nem szabad csapattársát másolnia

0

Álex Rins kiemelte, hogy a sérülések okozta nehézségek ellenére is elégedett az első Yamahával töltött szezonjával. Kifejtette azt is, hogy miért nem szabad mostantól csapattársát, Fabio Quartararót másolnia.

2023 augusztusában jelentették be, hogy Álex Rins mindössze egy év után elhagyja az LCR Hondát, és átigazol a Yamahához Fabio Quartararo csapattársanak. A tanulószezonja vegyesre sikeredett, hiszen a súlyos, 2023-ban összeszedett sérülései mellé (ekkor a síp-, valamint a szárkapocscsontját törte el) újabb töréseket gyűjtött a számlájára (ekkor lábfejtörés és csuklózúzódás miatt kellett futamokat kihagynia). A szezon végére már kezdett összeszokni az új vassal, Malajziában pedig a nyolcadik helyet is megcsípte, amely a legjobb eredménye volt 2024-ben. Rins mindennek ellenére elégedetten gondol vissza a szezonjára.

A Yamahánál elnézést kértek saját versenyzőjüktől

„Ez az év kicsit nehéz volt számomra, hiszen egy másik gyártótól érkeztem, de ezzel a csapatom teljes mértékben tisztában volt – kezdte gondolatait a spanyol. – Boldog voltam azzal, hogy elmondhattam a véleményemet, és meghallgattak. Elégedett vagyok a fejlődéssel, amelyet bemutattunk a szezon folyamán. Mindig különleges marad számomra ez az év.”

Rins a Quartararóval történő közös munkára is reflektált: „Támogatjuk egymást. Amikor gyorsabb voltam nála, próbált minél többet beleadni, hogy jobb legyen nálam. De ez fordítva is így működött.”

„Szükségem van a saját motorra. Nem használhatjuk ugyanazokat a beállításokat. Nemes egyszerűséggel nem vagyok gyors olyankor, mivel teljesen más a vezetési stílusunk.” – tette hozzá.

Fabio Quartararo és Álex Rins 2025-ös Yamahája január 31-én debütál a nyilvánosság előtt. Természetesen beszámolunk arról is.  

Rinsszel edzett együtt a magyar tehetség, az összecsapásaik után kézfogóra is sor került köztük

Menedzsere elsírta magát, miután a Ducati kikosarazta Martínt, aki Aleix Espargarónál vigasztalódott

0

Aleix Espargaró felidézte az Olasz Nagydíj hétvégéjének utolsó napját, amelyen kiderült, hogy a Ducati mégsem Jorge Martínt viszi fel a gyári csapatához. Miután barátja közölte vele, hogy a KTM-et vagy az Apriliát veszi célba, az idősebbik spanyol motoros intézkedett, hogy utóbbira essen a választás.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, néhány napja jelent meg a MotoGP dokumentumsorozatának új, a tavalyi idényt feldolgozó évada. A ’There Can Be Only One’ (Csak egy maradhat) második része elsősorban a pályán kívüli eseményekre koncentrál, azon belül is a Ducati van a fókuszban. Pontosabban a gyári csapat ülése, amelyre többen is eséllyel pályáztak.

Az Olasz Nagydíj hétvégéje előtt úgy tűnt, hogy Jorge Martín lehet a befutó, ám Marc Márquez kijelentette, számára a Pramac nem opció. Ennek következtében vasárnapra minden megváltozott, és a bolognaiak a nyolcszoros világbajnokra tették a voksukat. A másik spanyol versenyző jó barátja, Aleix Espargaró felidézte, mi volt a hoppon maradt érintettek reakciója. „Emlékszem, hogy a vasárnapi mugellói futam után láttam, hogy Albert sír – utalt a Martínnal közös menedzserükre, Albert Valerára. – Elmondta, hogy Marc mellett döntöttek. Ez sokként hatott.”

A Ducati mérnökzsenije meggyőződéssel állítja, Marc Márquez jobb versenyző Martínnál

A 35 éves pilóta már több mint egy évtizede ápol remek viszonyt a címvédővel, így nem véletlen, hogy kettesben töltötték az estét. Bár nem végig erről beszéltek, de a központi téma természetesen az volt, hogy a Ducati lényegében kikosarazta Martínt. Ő pedig viszonylag hamar eljutott oda, hogy az alternatívákkal kezdjen el foglalkozni.

Jorge este nyolckor jött be a motorhome-omba, és éjfélkor távozott – emlékezett vissza a háromszoros MotoGP-futamgyőztes. – Négy órán át töprengtünk, filmet néztünk, és erről beszélgettünk. Úgy érezte, hogy nem annyira fontos a Ducatinak, mint gondolta. Jorge nem volt dühös vagy szomorú. Közölte velem, hogy ilyen az élet, eldöntötték. Tökéletesen emlékszem rá, hogy kijelentette, »le fogom győzni őket egy másik márkával«. Én megkérdeztem tőle, hogy »mit fogsz tenni, mi a terved?«, mire ő azt felelte, hogy »nem tudom, a KTM és az Aprilia közül kell választanom«.”

A Ducatinál pontosan tudták, mit kockáztatnak, amikor Martín helyett Marc Márquezt választották

Ez a beszélgetés pedig kulcsfontosságúnak bizonyult. Mint ismert, a közvélemény számára másnap, hétfőn vált egyértelművé a helyzet, amikor az Aprilia bejelentette, hogy szerződtette Martínt. Ebben pedig óriási szerepe volt Espargarónak, aki riadóztatta Massimo Rivolát, az Aprilia Racing vezérigazgatóját, hogy rögtön cselekedjen.

Mondtam Massimónak, hogy »azonnal meg kell írnotok a szerződést, mert nem akarom, hogy a KTM megérkezzen több pénzzel, vagy hogy Jorge átgondolja, és a Forma–1-be menjen, vagy bármi Ki kell használnunk ezt a lehetőséget«” – fogalmazott az idősebbik spanyol motoros, aki annak ellenére tette mindezt, hogy idén már a Honda tesztpilótájaként tevékenykedik.

Bosszú a Ducati ellen? – Martín szerint értelmetlen lenne így gondolkodnia