back to top
2025. július 17. 21:28
Kezdőlap Blog Oldal 117

Bagnaia rakétamódba kapcsolt a Rossi-tanítványokkal közös tesztjén (videó)

0

A VR46 Akadémia motorosai, köztük Francesco Bagnaia is, ellátogattak a mandalikai pályára, hogy a hivatalos tesztek előtt formába kerüljenek. A háromszoros világbajnok pedig ezúttal is megmutatta a tudását, hiszen olyan időt futott, amellyel a Superbike-világbajnokság mezőnyéhez is közel lett volna.

Pénteken a Shakedownnal kezdetét veszi a hivatalos idei tesztidőszak. Jövő héten, január 5-7. között pedig már az összes MotoGP-pilóta a sepangi pályán fog körözni, majd egyébként egy rendhagyó közös eseménnyel rúgják be a szezont. Azonban persze a legtöbben mindezek előtt egyénileg is gyakorolnak, hogy formába lendüljenek, bár persze ilyenkor nem használhatják a királykategóriás technikát.

Hétfőn motorbemutató, szerdán teszt: Marc Márquez a szünetben sem lazsál!

Ezen a héten a VR46 Akadémia nagynevű pilótái tettek így Mandalikán, ahová a korábbi Moto3-as induló Andrea Migno irányítása alatt készülő fiatalokat kísérték el. A tanulók mellett pályára gurult Francesco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Franco Morbidelli, Luca Marini, az Akadémiához ugyan nem, de a VR46 MotoGP-csapathoz tartozó Fabio Di Giannantonio és a Moto2-ben vitézkedő Celestino Vietti is (a résztvevőkről a GPRacing Indonesia Instagram-oldalán, illetve a VR46 Akadémia Instagram-oldalán további videókat és képeket is lehet találni).

A királykategóriás versenyzők persze mind a saját gyártójuktól kapott motorral vettek részt a teszten. Bagnaia, Morbidelli és Di Giannantonio egy Ducati Panigale V4 S, Marini egy Honda CBR 1000 RR-R Fireblade nyergébe ült fel, Bezzecchi pedig nyilvánosan ekkor próbálta ki először az Aprilia RSV4-et. A gyakorlásnak a kilométerek gyűjtésén túl az is a célja lehetett, hogy a nevezettek már a sepangi teszt előtt megszokják a délkelet-ázsiai hőséget.

A konkrét helyszínválasztásnak egyébként eléggé egyszerű oka volt. Valentino Rossi MotoGP-csapatának a tavalyi év eleje óta a Pertamina, az indonéz állami olaj- és földgázipari vállalat a névadó szponzora. Ezt az együttműködést pedig nemrég kiterjesztették az Akadémiára is, amelynek tanulói így a Pertamina támogatásával tesztelhetnek több napon keresztül a mandalikai pályán – ezt használták ki Bagnaiáék. Mellékesen a VR46 és Pertamina közötti kapcsolat szorosságát jól mutatja, hogy idén csapat bemutatóját Indonéziában tartották.

Kínos baki után mutatta be idei motorfestését Rossi csapata (képek)

A tesztről még két további dolgot érdemes kiemelni, az első Bagnaia sebessége. A háromszoros világbajnok ugyanis valósággal rakétamódba kapcsolt, és futott egy 1:34.096 másodperces kört. Ezzel az idővel pedig kevesebb mint 2 másodperccel maradt el a pálya Superbike-világbajnoki rekordjától. Az 1:32.163-as csúcs Toprak Razgatlıoğlu nevéhez fűződik, aki akkor állította ezt fel, amikor a sorozat 2022-ben, jelen állás szerint utoljára ellátogatott Indonéziába. Az pedig talán még jobban illusztrálja Bagnaia tempójának félelmetességét, hogy Oliver König ugyanabban az évben 1:35.544-gyel lett utolsó a Superpole-on, tehát a Ducati versenyzője különösebb készülés nélkül beférne az akkori mezőnybe.

Végül pedig érdemes megemlékezni arról is, hogy Di Giannantonio ekkor ült először újra „komolyan” motorra a műtétje óta. Az egyszeres MotoGP-futamgyőztes még az Osztrák Nagydíj edzésén szenvedett balesetet, és bár a burirami fordulóig versenyzett, utána kés alá feküdt, hogy helyrehozzák az ebből fakadó vállsérülését. A felépülése egyelőre jól halad, bár várhatóan a szezonkezdetre még nem lesz tökéletes állapotban. Az mindenesetre bíztató, hogy a mandalikai hőségben már ki tudta próbálni, hogyan érzi magát a nyeregben.

A VR46-nál okkal biztosak abban, hogy Di Giannantonio időben felépül

Bemutató Damoklész kardja alatt – a KTM leleplezte csapatai idei festését (képek)

0

Csütörtökön bemutatkoztak a KTM csapatai, idén mindkét istálló a márka hagyományos színeit fogja magán viselni. Viszont a gyártó szurkolói főként nem a festések, hanem a komoly anyagi problémák miatt komorrá vált kilátások miatt aggódhatnak.

A MotoGP-csapatok bemutatóinak sora a feléhez érkezett, mivel csütörtökön reggel a KTM felfedte istállói idei, megegyező festését egy online esemény keretében. A 2025-ös szezonban mindkét alakulat a márka hagyományos színeiben indul majd csatába. A gyári csapatnál ez nem jelent változást, ellentétben a Tech3-mal. A szatellitalakulat ugyanis tavaly a GasGas név alatt versenyzett, idén viszont (újra) a Red Bull KTM Tech3-ként szerepel a nevezési listán. Az egyenfestést illetően annyit lehet még megállapítani, hogy a gyártó szokásához híven nem változtatott sokat, sőt, szabad szemmel nézve az idei dizájn teljesen megegyezik a tavalyival.

Bár a külcsín nem, a „tartalom” kifejezetten sokat változott mindkét csapatnál, hiszen a KTM négy tavalyi pilótájából csak egy, méghozzá Brad Binder maradhatott a helyén. Idén Binder mellett a MotoGP-ben tavaly nagy sikerrel bemutatkozó Pedro Acosta erősíti a gyári csapatot, aki házon belül lépett szintet. Acosta teljesen megérdemelten került fel Binder mellé, hiszen tavaly a KTM kötelékéből ő gyűjtötte a második legtöbb pontot új csapattársa mögött.

A spanyol motoros így a sokat küszködő Jack Millert váltotta, akinek a szintén gyengén teljesítő Augusto Fernándezzel együtt távoznia kellett (egyébként mindketten a Yamahához kerültek). A Tech3-nál, amely technikai fronton ugyanolyan támogatást kap, mint a gyári istálló, az Enea Bastianini – Maverick Viñales duó fogja tolni a szekeret. Erről a váltásról elmondható, hogy a KTM erősödött pilótafronton, hiszen a két újonnan érkező tavaly együttesen 468 ponttal többet szerzett a távozóknál.

A pilótafelálláson kívül a menedzsmentben is jelentős változások voltak. A legfontosabb ezek közül, hogy a gyári csapat élén Aki Ajo váltotta Francesco Guidottit. Egyes értesülések szerint az állt a döntés hátterében, hogy a mattighofeniek mostanra közelebb akartak kerülni a Ducatihoz, a sikertelenségért pedig Guidottit hibáztatták. Mindenesetre Ajo személyében egy kiváló vezetőt igazoltak, aki eddig saját csapatával halmozott sikert sikerre a gyorsaságimotoros-világbajnokság kisebb kategóriáiban. Összesen tíz egyéni bajnoki címet szerzett különböző pilótákkal, köztük Binderrel és Acostával is, így tehát mindkettőjüket jól ismeri.

Hivatalos: sokszoros világbajnok csapatvezető lesz a gyári KTM új főnöke

Azt szintén nem szabad elfelejteni, hogy Guidotti mellett a KTM gyorsasági versenyzési részlegének alelnöke, és egyben a fejlesztési munka meghatározó szereplője, Fabiano Sterlacchini is távozott. Mellékesen az sem lényegtelen, hogy a gyártó idénre ugyanabban a koncessziós kategóriában maradt, amelyben eddig volt, tehát továbbra is élvezheti az azzal járó előnyöket.

Váratlan szakítás, fontos ember távozik a KTM-től

Azonban az már szinte biztos, hogy nem ezek a változások fogják meghatározni a KTM idei szezonját. A nyilvánosság számára decemberben derült ki, hogy a motoreladások bezuhanása és felelőtlen vezetői döntések miatt pénzügyileg nagyon mély gödörbe került a márka. A probléma súlyosságát jól mutatja, hogy a fizetésképtelenségi eljárás legutóbbi meghallgatásán az derült ki, már több mint 2 milliárd eurót tesz ki a gyártó adóssága. Így talán nem meglepő, hogy az alapító-vezérigazgató Stefan Pierer átadta a posztját Gottfried Neumeisternek, bár a vállalattól nem távozott.

Jó hírek után most negatív fejlemény: tovább nőtt a KTM adóssága

A KTM vezetői eddig kitartottak amellett, hogy mindez nem fogja érdemben befolyásolni a MotoGP-programjukat. A beszámolóik szerint a versenyrészleg felkészülése rendben folyik, és a híresztelésekkel ellentétben a sorozatból való kiszállást sem fontolgatják. Azonban minden bizonnyal minden ezzel ellentétes állítás ellenére idén a korábbi éveknél kevesebb forrás jut majd a fejlesztésre és tesztelésre. Ám ha ez nem is bizonyul igaznak, a pilóták fejében biztosan ott lesz a bizonytalanság a jövővel kapcsolatban.

Érdekes terv léphet életbe, ha a KTM távozni kényszerül a MotoGP-ből

Talmácsi elmagyarázta, kinek hova érdemes jegyet vennie a Magyar Nagydíjra (videó)

0

Talmácsi Gábor egy videóban részletesen ismertette, hogy Balaton Park Circuit egyes lelátóiról milyen versenyhelyzeteket tudnak a legközelebbről megfigyelni, akik augusztusban kilátogatnak a Magyar Nagydíjra.

Már csak nagyjából hét hónap választ el minket attól, hogy a MotoGP-korszakban először megnézhessük a királykategória mezőnyét Magyarországon. Az augusztusi fordulóra – amelynek előkészületei kimondottan jól haladnak – december óta már jegyet is vehetnek a szurkolók. Azonban a megfelelő hely kiválasztása nem feltétlenül könnyű feladat. A legtöbben ugyanis még nem jártak a Balaton Park Circuiten, és persze a lelátókat még azok sem láthatták, akik már meglátogatták a pályát. Azonban a Magyar Nagydíj szervezői próbáltak ebben segítséget nyújtani az érdeklődőknek. Talmácsi Gábort kérték fel arra, hogy magyarázza el, az egyes lelátókról milyen versenyhelyzeteket lehet majd  megfigyelni.

Új fejlemények a Magyar Nagydíj kapcsán, kiderült, hogy halad a Balaton Park átalakítása

„A főlelátó a fő egyenesben helyezkedik el. Innen látható a célegyenes, a legnagyobb sebességek és a bokszutca, illetve annak történései – kezdte Talmácsi. – Aki kicsit többet szeretne tudni arról, hogy mi megy a háttérben, az innen betekintést nyerhet a bokszokon keresztül, mivel azok jól látszanak. Ezenkívül a startprocedúra, illetve maga a finis, amikor célba érnek a versenyzők, jelentenek még plusz élményt.”

„Az A és B lelátók nagyon különlegesek, több kanyart lehet róluk belátni. Az 1-es kanyar féktávján lehet majd előzéseket figyelni, de be lehet látni az 1-es mellett a 2-es, a 3-as és a 4-es kanyart is. Így ezeket azoknak ajánlom, akik kicsit többet akarnak látni a kanyarkombinációkból.”

Magyar Nagydíj térkép, NEM JÓ Méret borítónak
Fotó: HUMDA

„A C lelátó nagyon izgalmas, hiszen egy féktávon helyezkedik el, ráadásul a második leggyorsabb egyenes után, tehát ott egy nagyon komoly féktávon lehet majd előzéseket látni. És erről a lelátóról belátható a pálya utolsó szakasza is, úgyhogy ez tényleg egy nagyon különleges rész. Közel található a Fan Zone-hoz, és itt is lesznek óriáskivetítők, amelyeken lehet majd követni a versenyt.”

„A D lelátó egy dupla, hosszú jobbkanyar közepén helyezkedik el, amelyben nagyon nagy sebességet érnek majd el a versenyzők. Ez tehát egy nagyon látványos rész. Itt szintén lesznek óriáskivetítők, és a Fan Zone-hoz is közel lesz.”

„Az E lelátó egy gyorsabb, féktáv előtti szakasznál lesz megtalálható, ahol nagyon magas sebességek lesznek. Ezenkívül a pálya egyik új, szemben lévő részét is lehet innen látni, ahol egy sikán helyezkedik el.”

Talmácsi részletesen bemutatta a Balaton Park új nyomvonalát, amelyet jövőre a MotoGP fog használni

„Az F lelátó egy féktávnál helyezkedik el, ahol a pályához nagyon közeli lesz a tribün kialakítása, a legközelebbi a Balaton Parkban. Így tehát még a többi lelátóhoz képest is közelebb lehetünk az akcióhoz. És természetesen minél magasabban ülünk a lelátón, annál többet láthatunk be a pályából. Viszont minél lentebb ülünk, annál közvetlenebb lehet az élmény, az adrenalin és az akció.”

„A G lelátó egy visszafordító balkanyarban fekszik, ahol kemény küzdelmek és előzések lehetnek. Általában az ilyen részeken a versenyzők agresszívan támadják egymást. Itt helyezkedik el a hosszú körös büntetés íve is, amely 3-4 másodperccel toldhatja meg egy-egy versenyző körét. Emiatt tehát még látványosabb lehet ez a kanyar. Ez az utolsó lelátó a főtribün előtt, tehát a nyomvonal tekintetében ez a pálya utolsó lelátója.”

Mindehhez érdemes hozzátenni, hogy a mozgáskorlátozottak számára két külön lelátó is elérhető, egy az A, egy másik pedig az G lelátó mellett. Jelen állás szerint a napsütés ellen a főtribünön helyet foglalók lesznek biztosan védve, de a szervezők „dolgoznak azon”, hogy más szektorokat is befedjenek. Egyébként a július végi Superbike-világbajnoki forduló esetén szintén a Talmácsi által említett lelátókra lehet jegyet venni, kivéve az E és az F jelűt, amelyeket akkor nem nyitnak meg.

Megsérült az egyik újonc a Superbike-vb tesztjének esős második napján

0

Eleredt az eső a Superbike-világbajnokság portimãói tesztjének második napján, így a versenyzők alig néhány kört tettek meg. A legtöbb időt Bahattin Sofuoğlu töltötte a pályán, ám végül bukott, és vélhetően kulcscsonttörést szenvedett.

Nincs szerencséje a Superbike-világbajnokság mezőnyének az idei előszezoni tesztekkel. Jerezben az első napon a szél nehezítette meg a pilóták dolgát, másnap pedig alig tudtak pályára menni az eső miatt. Kedden Portimãóban szintén vizes pályán kezdődött a teszt első napja, de aztán felszáradt az aszfaltcsík, most viszont már nem sokkal a bokszutca megnyitását követően eleredt az eső.

A sérülten visszatérő Razgatlıoğlu az élre repítette a BMW-t a Superbike-vb tesztjének első napján

A legtöbb kört, szám szerint húszat az újonc Bahattin Sofuoğlu tette meg, ám aztán ő járt a legrosszabbul. Az ötödik órában ugyanis bukott, aminek következtében megsérült, és kórházba szállították. Hivatalos információ egyelőre nincs, de az első feltételezések szerint eltörte a kulcscsontját, ami nyilvánvalóan hatalmas érvágás lenne az idénynyitó előtt.

A török motorosnak egyébként nem ez volt az első esése a nap folyamán, hiszen a tesztnap legelején is bukott a 15-ös kanyarban, ám ekkor rögtön visszaült a motorra, és behajtott a bokszba. Rajta kívül Álvaro Bautista idézett elő egy piros zászlót, miután a 9-es kanyarban földre került, míg Xavi Vierge az 1-esnek esett áldozatául.

A puszta végeredménynek sok jelentősége nincs, de attól még tény, hogy mindössze 5 ezred választotta el az első két helyezettet. Alex Lowes 1:42.096 másodperces idővel végzett az élen a Bimotával, megelőzve a kedden mindenkinél gyorsabbnak bizonyuló Toprak Razgatlıoğlut. Bautista hátránya már majdnem 1 másodperc volt, Andrea Locatelli és Remy Gardner pedig kívül voltak ezen a határon, a többiek köre ennyire sem volt mérvadó.

Ezzel véget ért az európai előszezon, hiszen a versenyzők legközelebb Ausztráliában, Phillip Islanden ülnek motorra hivatalos eseményen. Február 17-én és 18-án még lesz lehetőségük felkészülni az idényre, annak a hétnek a végén viszont már éles körülmények között fognak menni, hiszen ugyanazon a helyszínen megrendezik az első fordulót.

Martín menedzsere reagált a Ducati főnökének szavaira, szerinte nem a pénzen úszott el a szerződés

0

Albert Valera Gigi Dall’Ignának, a Ducati Corse általános igazgatójának szavaira reagálva kijelentette, a pénz nem volt befolyásoló tényező a bolognaiak pilótaválasztásában. Jorge Martín menedzsere szerint a bolognaiak döntése is szerepet játszott ügyfelének későbbi vb-címében.

A MotoGP tavalyi idényének egyik, ha nem a legfontosabb pályán kívüli eseménye a Ducati pilótaválasztása volt. Az viszonylag hamar egyértelművé vált, hogy Enea Bastianini nem tarthatja meg ülését a gyári csapatnál, és az Olasz Nagydíj hétvégéje előtt úgy tűnt, hogy Jorge Martín lesz a befutó. Mugellóban azonban fordult a kocka, és a bolognaiak végül Marc Márquez mellett tették le a voksukat.

Hogy valójában mi játszódott le a színfalak mögött azt követően, hogy a nyolcszoros világbajnok leszögezte, a Pramac számára nem opció, azt azóta sem lehet pontosan tudni. Mindenesetre Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója nemrég érdekes kijelentést tett, és lényegében azt fogalmazta meg, hogy Martín nagyobb összeget kért, mint amennyit az olasz márka szerint ért. Albert Valera azonban másképpen emlékszik a történtekre.

A Ducati mérnökzsenije meggyőződéssel állítja, Marc Márquez jobb versenyző Martínnál

Őszintén szólva szerintem Gigi nem értette a kérdést – nyilatkozta a 27. születésnapját éppen ma ünneplő pilóta menedzsere a spanyol Motorsport.com-nak adott interjújában. – Vagy hibásan írták le a szavait, mert a pénz egyetlen ponton sem befolyásolta a Ducati választását. Ezt Dall’Igna is tudja, Mauro Grassilli [sportigazgató] is tudja, és mindenki tisztában van vele Borgo Panigaléban.”

Miután kiderült, hogy Martín hoppon maradt, sokan attól féltették, hogy ez a teljesítményére is hatással lesz. Valera szerint ez így is volt, csak éppen nem negatív, hanem pozitív értelemben, hiszen a spanyol motoros tudta, hogy egy gyári istállónál fogja folytatni a pályafutását. Az mindenesetre tény, hogy sikerült megnyernie a vb-címet.

Amikor a Ducati nem mellettünk döntött, Jorge Martínban nem a düh munkálkodott, hanem a nyugalom, és ez tette lehetővé számára, hogy úgy álljon hozzá a szezon hátralévő részéhez, ahogyan azt tette – fogalmazott. – Az volt az igazi titka a 2024-es bajnoki sikernek, hogy tudta, hogy a következő években az Apriliánál fog versenyezni, hogy boldog lesz, hogy a jövője biztosított, és hogy jól vagy rosszul, de lezárta a kapcsolatát a Ducatival.”

Menedzsere elsírta magát, miután a Ducati kikosarazta Martínt, aki Aleix Espargarónál vigasztalódott

Nem menedzsere volt az első, aki szerint Martínon valóban nem a harag érződött, miután megtudta a Ducati döntését. Ugyanerről számolt be Aleix Espargaró is a MotoGP dokumentumsorozatának legújabb évadában. A ’There Can Be Only One’ (Csak egy maradhat) részletesen foglalkozott az idénynek ezzel a részével, és az is kiderült, hogy a két spanyol pilóta órákig beszélgetett egymással, miután Martín hoppon maradt.

Acosta találó hasonlata: Olyan, mint amikor a barátnőm az exéhez hasonlít, púp a hátamon

0

A MotoGP dokumentumsorozatának legújabb évadában Pedro Acosta igyekezett tompítani azokat a hangokat, amelyek Marc Márquezhez hasonlították. Az akkor 19 éves motoros egy találó hasonlatot fogalmazott meg ezzel kapcsolatban.

Múlt héten megjelent a MotoGP dokumentumsorozatának harmadik, legújabb évada, amely a tavalyi idény eseményeit dolgozza fel. A ’There Can Be Only One’ (Csak egy maradhat) harmadik része Pedro Acostáról, illetve az ő királykategóriás bemutatkozásáról szól, bár inkább csak a pozitívumokat említették meg, a rengeteg bukást nem hangsúlyozták.

A spanyol pilóta már a MotoGP-debütálása előtt is hatalmas ígéretnek számított. Miután 2020-ban megnyerte a Red Bull Rookies Cupot, első próbálkozásra felért a Moto3 csúcsára, két évvel később pedig a minden idők legfiatalabb Moto2-es világbajnoka lett. Nem véletlen, hogy a közvélemény a jelenlegi mezőny legeredményesebb tagjához, Marc Márquezhez hasonlította.

Az ilyen párhuzamok egyfelől megtisztelőek egy fiatal pilóta számára, másrészt viszont lehetnek káros hatásai, hiszen extra terhet raknak az adott versenyzőre. Nem véletlen, hogy Acosta már 2023-ban, a középső kategória vb-címének elhódítása után igyekezett elvenni ezeknek a hangoknak az élét. „Az új Pedro Acosta vagyok, nem az új Marc Márquez” – szögezte le.

Hiába a tehetsége, Acostának az utolsó esélyével kellett élnie, hogy eljusson a világbajnokságig

Később, már az új szezon kezdete előtt, edzés közben arról elmélkedett, hogy a közvélemény hatalmas elvárásokat támaszt vele szemben, de ezeknek korántsem egyszerű megfelelni. „Mindenki túl sokat vár – jelentette ki. – Az emberek megőrültek. Azért ilyenek, mert könnyű álmodozni, megvalósítani viszont már nehéz.”

A szezonnyitó Katari Nagydíj hétvégéje előtt szintén szóba került a téma, és Acosta akkor is hasonlóan reagált. „Nincs szükségünk extra nyomásra – fogalmazott. – Tény, hogy mindenki erről beszél, de akárhogy is, nem kell hallgatni rájuk.” A legtalálóbban viszont akkor fogalmazott, amikor konkrétan arra kérdeztek rá, hogy milyen érzés ez a párhuzam. „Ez olyan, mint amikor a barátnőm az exéhez hasonlít – válaszolta. – Púp a hátamon.”

Kicsit sorsszerű, hogy Acosta az első három főfutam mindegyikén összetalálkozott Márquezzel. Loszaílban ugyan megelőzte, de aztán jelentősen visszaesett (ezt a futamot a szüzesség elvesztéséhez hasonlította), Portimãóban viszont egyértelműen gyorsabb volt nála. Austinban pedig a nyolcszoros világbajnok ugyan elment mellette, de aztán az élről elesett.

Acosta: Olyan ez, mint a szüzesség elvesztése, minden nagyon szép, de a vége katasztrófa lesz

Ismét Magyarországra látogatnak a világ legjobbjai – SuperEnduro GP of Hungary-beharangozó

0

Február 8-án újra megrendezik a SuperEnduro GP of Hungaryt az MVM Dome-ban. A kilátogatók amellett, hogy megcsodálhatják a világ legjobbjait és szurkolhatnak a magyar versenyzőknek, számos egyéb programon vehetnek részt a nap folyamán.

A tavalyi sikeres rendezés után február 8-án ismét jön a SuperEnduro-világbajnokság magyarországi fordulója, a SuperEnduro GP of Hungary. Az esemény házigazdája ezúttal is az MVM Dome lesz, amely 2024-ben több mint 13 ezer nőzőt látott vendégül, így a viadal Magyarország legnagyobb fedett pályás versenyévé vált.

Indul a 2025-ös Superenduro GP of Hungary jegyértékesítése

A SuperEnduro GP of Hungary szervezője idén is a TRP Hungary, illetve annak a rendezői feladatát ellátó divíziója, a TRP Events lesz. Emellett a pályaépítési munkálatok során idén is kiemelt partner lesz a V-HÍD, míg a másik fő támogató a Tippmix, amely amerikai mintára a half-time show-t és ezzel a jó hangulatot fogja biztosítani a kilátogatók számára.

Az este főszereplői a világ legjobb Supereeduro-motorosai lesznek. Közülük is kiemelkedik az előző négy szezon világbajnoka, Billy Bolt, aki az idei kiírást is uralja az elitnek számító Prestige kategóriában. Rajta kívül mindenképpen meg kell említeni Jonathan Walkert és a Brightmore testvéreket, valamint Eddie Karlssont, aki elektromos motorral próbálja meg felvenni a versenyt a többiekkel.

Ahogyan az elmúlt években, úgy idén is lehet szurkolni a magyar versenyzőknek. Liszka Roland ezúttal is a junior-világbajnokság mezőnyében képviseli hazánkat, míg Zsigovits Norbert, Csizmazia Barnabás és ifj. Ott Kornél az Európa-kupában indul. Közülük Zsigovits áll a legjobban, és neki van a legnagyobb esélye arra, hogy megismételje Szőke Márk két évvel ezelőtti bravúrját, és futamgyőzelemmel örvendeztesse meg a magyar közönséget.

Zsigovits hozta a legjobb magyar eredményt Kolozsváron, majd óriási pechje volt a Superenduro-vb-n

Mindezt egy olyan pályán, amely ezúttal is a magyar offroad-versenyzés legendás alakja, ifj. Németh Kornél tervei alapján fog elkészülni. A sokszoros magyar bajnok egykori motokrosszversenyző munkája az elmúlt években rengeteg dicséretet kapott a főszereplőktől, és információink szerint idén is igazán izgalmas nyomvonalat álmodott meg.

A közönség most is fergeteges hangulatra és igazi adrenalinfröccsre számíthat, és ezt ráadásul nem csak nagy ugratások, a test test elleni küzdelmek, valamint az esések fogják biztosítani. A szervezők ugyanis szokás szerint egész estére változatos programokkal és többmillió forint értékű nyereményjátékokkal készülnek mindenféle korosztály számára, így a fiatalokat és a családokat is várja a rengeteg kitelepülő és érdekes stand.

Ezzel kapcsolatban érdemes követni a SuperEnduro GP of Hungary Facebook- és Instagram-oldalát, ahol minden friss információ megtalálható. Na meg persze a hivatalos honlapot is, amelyen keresztül a jegyvásárlás is lehetséges. A belépőt pedig minél hamarabb, akár még ma érdemes megvenni, ugyanis a jegyek vészesen fogynak.

Miért kihagyhatatlan a budapesti SuperEnduro?

Érdekes terv léphet életbe, ha a KTM távozni kényszerül a MotoGP-ből

0

Sajtóértesülések szerint a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna azt tervezi, hogy háromfőssé bővíti a gyári csapatokat, amennyiben a KTM kiszáll a sorozatból. Ezzel nemcsak a mezőnyben szereplő motorok száma maradhat meg, hanem mentőövet nyújtanának a mattighofeniek versenyzőinek.

Továbbra is komoly kérdőjelek lengik körül a KTM jövőjét. Az osztrák vállalat a tavalyi év végén komoly pénzügyi nehézségekbe került, és a csődvédelmi eljárás legutóbbi meghallgatása során kiderült, hogy összesen 2 milliárd eurós tartozást halmozott fel. Szűk egy hónap múlva, február 25-én jó eséllyel válaszokat kapunk a továbbiakat illetően, hiszen akkor dől el, hogy a hitelezők elfogadják-e a szerkezetátalakítási tervet.

Jó hírek után most negatív fejlemény: tovább nőtt a KTM adóssága

Mindez pedig a gyorsaságmotoros-világbajnokságra, illetve a MotoGP-re is komoly hatással lehet. Bár a KTM nemrég biztosította a közvéleményt, hogy folytatja a versenyzést, egyfelől jelen pillanatban az sem vehető teljesen készpénznek, hogy az idei évet kihúzzák, másfelől 2026-tal kapcsolatban ennél is nagyobbak a kétségek.

Ha bekövetkezik a legrosszabb forgatókönyv, felmerül a kérdés, hogy a MotoGP hogyan reagál arra, hogy egyik pillanatról a másikra néggyel kevesebb állandó motor lesz a mezőnyben. Nos, a Motosprint úgy tudja, hogy a kereskedelmi jogokat birtokló Dornánál már vannak tervek erre az eshetőségre. Ezek közül az egyik igencsak érdekes felállással járna.

Az olasz portál szerint ugyanis ebben az esetben a gyári csapatok három főt versenyeztethetnének állandó jelleggel. Ki is jönne a matek, hiszen Brad Binder, Pedro Acosta, Enea Bastianini és Maverick Viñales személyében a KTM négy pilótát foglalkoztat, ugyanannyit, mint ahány gyártó rajtuk kívül szerepel a királykategóriában.

Megszólalt az új vezér: A KTM három okból van még mindig életben

Ez a felállás nem ismeretlen a gyorsaságimotoros-vb királykategóriájának történetében, olyannyira, hogy nem is kell olyan sokat visszamenni az időben ahhoz, hogy ilyet lássunk. A gyári Hondánál ugyanis az előző évben is szereplő Dani Pedrosa és Andrea Dovizioso mellé Casey Stoner is csatlakozott, és amikor a spanyol motoros nem volt sérült, mindhárman rajthoz álltak.

Hozzá kell tenni, hogy a MotoGP-nek, illetve a Dornának nem csak azért állhat érdekében egy ilyen lépés, hogy pótolják a kieső motorokat. Az érintett versenyzők megtartása ugyanis legalább ugyanennyire fontos. Különösen igaz ez Acostára, aki tavalyi újoncévében bizonyította, hogy ha alkalmas rá az alatta lévő technika, akkor akár a legmagasabb célokért is harcolhat.

Ugyanakkor azt is meg kell említeni, hogy a Liberty Media révén még egy ismeretlen van az egyenletben. Tavaly áprilisban jelentették be, hogy a Forma–1 kereskedelmi jogait is birtokló amerikai vállalat felvásárolja a Dorna részvényeinek körülbelül 86 százalékát, de a tranzakció egyelőre nem ment végbe, ugyanis az Európai Unió, pontosabban az Európai Bizottság vizsgálja azt.

Az Európai Unió egyelőre nem hagyja jóvá a MotoGP felvásárlását, és mélyreható vizsgálatot indít

„Mestermunka volt mindegyik szezon” – ők Bagnaia és Marc Márquez „kedvenc” csapattársai

0

A gyári Ducati pilótái, Francesco Bagnaia és Marc Márquez elárulták azokat a neveket, akiket a legjobb csapattársaiknak gondoltak, akiktől a legtöbbet tanulták.

Ha egy dolgot kellene kiemelni, ami miatt tűkön ülve várjuk a MotoGP soron következő szezonját, valószínűleg sokan mondanák a gyári Ducati versenyzőit: Francesco Bagnaiat és Marc Márquezt. A motorbemutató óta számos cikkben foglalkoztunk a párossal, most pedig egy újabb adalékra derült fény. Mind Bagnaia, mind Márquez felfedte a számára legkedvesebb csapattársait, azokat a pilótákat, akiktől a legtöbbet tanulta.

Bagnaia és Marc Márquez: elfér két dudás egy csárdában? A jelek szerint igen, de…

Az olasz két legyet is ütött egy csapásra, ugyanis egyenesen két versenyzőt is megnevezett, Jorge Martínt és Jack Millert: „Először a Moto3-ban értettem meg valamit a csapattársamtól. Esős körülmények között zajlott az első tesztem, és Jorge nagyon gyors volt. Követtem, figyeltem őt, és sokat tanultam tőle azon a teszten.”

„Ha pedig a MotoGP-ből kellene választanom, egyértelműen Jack Miller. Hihetetlen munkát fektettünk bele és elképesztő atmoszférát teremtettünk a bokszon és a garázson belül is. Mondhatni, lefektettük a mai Ducati alapjait” – folytatta a kétszeres MotoGP-bajnok. Bagnaia és Miller 2019 és 2022 között szerepeltek egy csapatban. Az első két évben a Pramacot, az utolsó két szezonban pedig a gyári csapatot erősítették.

Bagnaia felsorolta, szerinte jövőre kik lesznek a legnagyobb ellenfelei

De vajon mi a helyzet Márquezzel? A spanyol sem sokat gondolkodhatott a válaszon: „Természetesen Dani Pedrosa.”

„Mestermunka volt mindegyik szezon. Megérkezel a MotoGP-be, és egy olyan társad van, mint ő. Rengeteget tanultam tőle, remek volt hallgatni rá” – magyarázta Márquez.  A két spanyol 2013 és 2018 között erősítette a gyári Hondát. Ez idő alatt Márquez öt világbajnoki címet szerzett.

A hatszoros MotoGP-világbajnok némi párhuzamot is érez az idei és tizenkét évvel ezelőtti debütálása között: „Nem teljesen ugyanaz a helyzet, de nagyon hasonló. Megérkezel a bokszba, ahol már a csapattársad nyert két világbajnokságot, szupergyors, és mivel csak Ducatit vezetett, kívülről ismeri a motort. Sokszor látjuk, hogy messze van pénteken, de edzésről edzésre gyorsul, és azonnal az első helyen találja magát. Próbálok tőle sokat tanulni, mert rengeteg tapasztalattal rendelkezik.”

Már nekünk sem kell sokat várni, mivel hamarosan valódi tesztkörülmények között gurulnak pályára a motorok Malajziában február 5. és 7. között. Természetesen arról is beszámolunk felületünkön. 

Marc Márquez: A fő célomat már elértem, egy újabb bajnoki cím csak bónusz lenne

A sérülten visszatérő Razgatlıoğlu az élre repítette a BMW-t a Superbike-vb tesztjének első napján

0

A saját bevallása szerint nem teljesen egészséges Toprak Razgatlıoğlu végzett az élen a Superbike-világbajnokság portimãói tesztjének első napján. A török pilótát három másik gyártó képviselője is szorosan követte.

Azok után, hogy múlt héten Jerezben gurult pályára idén először a Superbike-világbajnokság mezőnye, ezúttal Portimãóban folytatódott a felkészülés. A szintén két napból álló teszt első felének délelőttjét a múlt heti második naphoz hasonlóan elmosta az eső, de délután a körülmények már lehetővé tették az érdemi köridőket.

Rea volt a leggyorsabb Superbike-vb tesztjének esős második napján a csonka mezőnyben

Toprak Razgatlıoğlu mutatóujj-sérülése miatt kihagyta múlt heti etapot, és bár saját bevallása szerint sem teljesen egészséges, és különleges kesztyűt használ, de mivel mindenképpen ki akarta próbálni az új BMW M1000RR-t, motorra ült. Mindez nem is volt hiábavaló, hiszen az utolsó 20 percben megfutott 1:40.650 másodperces körével ő végzett az eredményjelző élén. A puszta időnél azonban jelenleg lényegesebb, hogy hatvanegy körnél állt meg, míg csapattársa, Michael van der Mark hatvanháromszor ment körbe.

A Bimota továbbra is biztatóan teljesít, hiszen Axel Bassani mindössze 29 ezreddel maradt el Razgatlıoğlutól. Az olasz motoros hatvankét kört tett meg, míg a tizenegyedikként záró csapattársa, Alex Lowes ötvennyolcat. Náluk és mindenki másnál is szorgalmasabb volt Garrett Gerloff a Puccetti Kawasakival, hiszen hetvennégy körrel fejezte be a napot a hatodik pozícióban.

A Ducatinál ezúttal is Nicolò Bulega volt a leggyorsabb, hiszen harmadikként zárt, 98 ezreddel elmaradva az első pozíciótól. Az olasz motoros és csapattársa, Álvaro Bautista is hatvan kört teljesített. Utóbbi csupán a tizenkettedik legjobb időt futotta meg, de hozzá kell tenni, hogy most ő tesztelte azt a kipufogót, amelyet korábban Bulega használt, és azt is le kell szögezni, hogy nem ismerjük a gyártók, illetve a csapatok programjait és a motorok beállításait.

Hihetetlen, de Remy Gardner révén a negyedik helyezett is 1 tizeden belül végzett Razgatlıoğluhoz képest, hiszen az ausztrál versenyző 99 ezred hátrányt szedett össze. Ami a gyári párost illeti, Jonathan Rea a biztató ötödik pozíciót szerezte meg, de tizenegy körrel kevesebbet tett meg, mint az ötvenhárom körrel záró, tizenharmadikként végző Andrea Locatelli. A Yamaha múlt héten az elektronikára és a kigyorsításra helyezte a hangsúlyt, vélhetően ezúttal finomhangolták az akkori beállításokat.

A leggyorsabb köröket illetően a Honda lógott ki kicsit a mezőnyből, hiszen Xavi Vierge 645 ezredes lemaradással a hetedik pozíciót szerezte meg. Ötvennyolc kört tett meg, több mint kétszer annyit, mint csapattársa, a bordasérülése után visszatérő Iker Lecuona. Utóbbi huszonhárom körrel csak huszonhatodik lett az eredményjelzőn.