back to top
2025. július 18. 04:04
Kezdőlap Blog Oldal 119

A Temetői út veszélyei – belső kamerából a TT-élmenő versenyköre a neves utcai pályán (videó)

Peter Hickman egy lebilincselő felvételt tett közzé az új-zélandi Cemetery Circuiten megtett köréről. A Man-szigeti TT ásza a hagyományos decemberi versenyen vette be a technikás utcai pályát.

Nem lehet úgy a jelenlegi utcai motorversenyzésről gondolkozni, hogy az embernek ne jusson eszébe Peter Hickman neve. Hickman – aki tavaly interjút adott lapunknak – ugyanis korunk egyik legeredményesebb versenyzője ebben a szakágban. A Man-szigeti TT-n 14 futamgyőzelmet aratott, 4 alkalommal lett a Makaói Nagydíj legjobbja, a (2019 óta biztosítási problémák miatt nem megtartott) Ulsteri Nagyíjat pedig 7-szer nyerte meg.

„Remélem, egy jó 15 évem még bőven lehet” – interjú Peter Hickmannel, a Man-szigeti TT menőjével

Persze még neki sem jöhet össze minden, viszont ha épp nem nyer, akkor is megörvendezteti a szurkolókat. Hickman a tavalyi évet Új-Zélandon, a hagyományos december 26-i viadalon zárta. Az ország legnagyobb motorverseenyként ismert eseményt ezúttal is a Cemetery Circuit (durva magyar fordításban a Temetői körút) nevet viselő utcai pályán rendezték meg. A nagyjából 1,5 kilométer hosszú ideiglenes nyomvonal arról kapta a nevét, hogy átvág Whanganui temetőjén.

Azonban a pályát akár a veszélyessége után is elnevezhették volna, hiszen egy hihetetlenül szűk, technikás, számtalan kanyarral tűzdelt versenyhelyszínről van szó. A Cemetery Circuiten 1951 óta rendeznek futamokat, ám azóta a sebesség jelentősen megnőtt. Ez pedig nagyon megnehezíti az egymástól centikre elhaladó versenyzők dolgot, amit most bárki átélhet. Hickman ugyanis nemrég feltöltött egy belső kamerás videót az esemény második versenyének első köréről, amelyet a középmezőnyben teljesített. Ráadásul a PHR Performance által felkészített BMW M1000 RR-re helyezett kamera időnként körbefordul, így több nézetből is láthatjuk a történéseket.

Már kilenc éve is szerepelt Marc Márquez a Ducati kívánságlistáján?

0

A veterán menedzser, Alberto Vergani szerint már 2016-ban megkereste a Ducati Marc Márquezt, de ekkor még kútba esett az aláírás. Rávilágított arra is, hogy mi volt annak a kulcsa, hogy 2025-re végül Márquezt választották a friss világbajnok, Jorge Martín helyett.

Az egyértelmű, hogy ezen a héten Marc Márquez vitte a prímet minden tekintetben. Hétfőn motorbemutatón vett részt, majd a hét második felében már Spanyolországban tesztelt. Hozzá kapcsolódóan pedig napvilágot látott egy újabb érdekes szál. A MotoGP paddockját járó veterán menedzser, Alberto Vergani azt állítja, hogy a Ducati már 2016-ban megkereste a spanyol versenyzőt.

Hétfőn motorbemutató, szerdán teszt: Marc Márquez a szünetben sem lazsál!

„A Ducati megpróbálta 2016-ban megszerezni Marcot, de ekkor még végül Jorge Lorenzo mellett döntöttek – fogalmaz a GPOne-nak. – Azonban Gigi Dall’Igna [a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója – a szerk.] maradt a Ducati élén, és ez volt az ő szerencséjük. Gigi később nem tudott nemet mondani Marcnak, amikor 2023 végén megkereste őt.”

Természetesen már nehezen visszakövethető, hogy egészen pontosan mi történt, hiszen kilenc évvel ezelőtti történetről van szó. Elképzelhető az a forgatókönyv, hogy Márquezt lehetetlen lett volna kivásárolni az akkori szerződéséből. Az is bőven benne lehetett a pakliban, hogy a Ducati vezetősége nemes egyszerűséggel akkor jobb pilótának gondolta Lorenzot Márqueznél. Egy dolog azonban biztos. Az olaszok mindenképp szerettek volna egy nagyágyút igazolni, hiszen egyrészt 2007 óta nyeretlenek voltak a gyártói bajnokságot nézve, másrészt Valentino Rossi ducatis két éve egyértelműen zsákutcának bizonyult.

A Ducatinál pontosan tudták, mit kockáztatnak, amikor Martín helyett Marc Márquezt választották

Vergani arra is rámutatott, hogy a Ducati miért Márquezt választották Francesco Bagnaia mellé a jelenlegi címvédő, Jorge Martín helyett: „Gigi azt mondta a [2023-as] valenciai teszt estéjén, hogy Marc tett egy megmagyarázhatatlan dolgot a motorral. Azonnal tudtuk, hogy ez nem mellébeszélés, hiszen az ő gyermeke a Desmosedici, ezért mindenkinél jobban ismeri a motort. Végül analizálta Márquez teljesítményét és letette a voksát mellette.”

A gyári Ducati minden bizonnyal a szezon alatt is uralni fogja a közbeszédet. Ehhez minden adott, hiszen egy pokolian erős párost egy pokolian erős motorra ültetnek fel, és minden esély megvan rá, hogy ott is legyenek a közvetlen élmezőnyben és harcoljanak a címekért.

Bagnaia és Marc Márquez: elfér két dudás egy csárdában? A jelek szerint igen, de…

Morbidellinek „nem sokat számít” a Ducati idei visszalépése, mivel a dobogós helyekre hajt

0

Franco Morbidelli szerint rá nem lesz különösebb hatással, hogy idén kevesebb Ducati lesz a mezőnyben. Morbidelli az időmérőket illetően szeretné fenntartani a tavalyi fejlődését, miközben az a kitűzött célja, hogy általában véve javítson a tavalyi teljesítményén.

Szombaton mutatta be idei festését a VR46, amelynek új pilótája, Franco Morbidelli érdekes helyzetben van. Morbidelli tavaly a Pramacnál az akkori legújabb Ducatival versenyzett, új csapatánál viszont csak a tavalyi motort kapja meg, amely így ugyanaz lesz, amelyet már megszokott. Ám eközben a csapattársa, Fabio Di Giannantonio gyári gépen fog ülni, mivel a Pramac távozása miatt a harmadik ilyen a VR46-nak jutott. Ugyanezen okból idén már nem nyolc, hanem csak hat Desmosedici lesz a rajtrácson, ami azt jelenti, hogy a gyártó jelentősen kevesebb adatot tud majd gyűjteni. Ám Morbidelli ennek ellenére sem gondolja, hogy Ducati visszalépésének hatása lesz az ő szereplésére.

Kínos baki után mutatta be idei motorfestését Rossi csapata (képek)

„Pontosan nem tudom, hogy milyen hatása lesz, de biztos vagyok benne, hogy a Ducati a mezőny elején marad – jelentette ki Morbidelli. – Nekem nem sokat számít, hogy hat vagy nyolc Ducati van a mezőnyben, mert nem a nyolcadik-hetedik-hatodik helyekre hajtok, hanem a harmadik-második-első helyekre. Szóval ez a csökkenés nem lesz rám hatással.”

„Viszont az biztos, hogy a többi gyártó előre fog lépni. Az ellenfeleink jobbak lesznek, mint amilyenek tavaly voltak. De mi arra koncentrálunk, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el a csapattal, azokkal a csomagokkal, amelyekkel rendelkezünk. Ez a két csomag, az enyém és természetesen Fabióé is, megérdemli, hogy az élmezőnyben legyen. Tehát ezt próbáljuk megvalósítani.”

Di Giannantonio nem eredményekben gondolkozik, hanem Bagnaia és Marc Márquez szintjére akar kerülni

Morbidellinek a tavalyi volt az első szezonja a Ducatinál, ám az nem sikerült túl jól. Nagyon rosszul indult számára az idény, mivel egy gyakorláson csúnyán megsérült, így nem tudott részt venni a szezon előtti kollektív teszteken. Emiatt pedig csak nehezen vette fel a tempót, és jó néhányszor a középmezőnyben ragadt. Viszont az Olasz Nagydíjtól fokozatosan felvette a fonalat, és a második félévben a hétvégék többségén odaért a legjobb öt közelébe. A 2017-es Moto2-es bajnok erre emlékezve tűzte ki az idei célját is.

„Elsősorban javítani szeretnék a tavalyi teljesítményemen, amely a szezon felétől a végéig elég jó volt – fedte fel az elképzelését Morbidelli. – Hatalmas lépéseket tettünk meg abban az időszakban. A második félévben gyakorlatilag minden futamon nagyszerű tempót diktáltunk. Szóval idén igyekszem javítani azokon a területeken, amelyeken tavaly nem sikerült, hogy dobogós helyekért és győzelmekért harcolhassak, és így lehető legmagasabbra emelhessem a csapat színeit. Ahogy azt ezt a csapat megérdemli.”

Hiába lógott ki lefelé, Morbidelli szerint „nagyszerű” idényen van túl

Viszont ahhoz, hogy tényleg odaérhessen a mezőny elejére, egy területen mindenképp fenn kell tartania a tavalyi lendületét. „Idénre meg kell őriznem azokat a dolgokat, amelyekben tavaly javultam, mint például az időmérőzés – mutatott rá Morbidelli. – A tavalyi szezon elején nem mentem jól a kvalifikációkon. Általában a harmadik vagy a negyedik sorból indultam, és onnan hátulról nagyon nehéz a dobogóért harcolni.”

„De aztán úgy tűnt, hogy az utolsó két hétvégén sikerült ezen javítanom, hiszen a negyedik, illetve az ötödik helyről rajtoltam. Szóval először is fenn kell tartanunk ezt a javulást, majd még jobbá kell válnunk ezen a téren. Ugyanis a negyedik és az ötödik hely jó, de nem a legjobb. Tavaly az időmérőzés volt az a tényező, amely leginkább befolyásolta az eredményeimet. De természetesen a versenytempó tekintetében is javulnom kell egyes dolgokban, például a gumikezelésben.”

Morbidelli: Ha az ember Valentino Rossi csapatában versenyez, magasabb mércének kell megfelelnie

Stoner kemény szavakkal illette 2007-es bajnoki Ducatiját: Igazán semmire sem volt jó

0

Casey Stoner kritikával illette azt a Ducatit, amellyel 2007-ben MotoGP-bajnok lett. Stoner a motor negatív tulajdonságai mellett azt is kiemelte, miben volt jó a Desmosedici GP7, illetve, hogy milyen stratégiával próbálták a lehető legtöbbet kihozni belőle.

Talán nem túlzás azt állítani, hogy Casey Stoner 2007-es domináns sikere volt az egyik legváratlanabb bajnoki cím a MotoGP-korszakban. Stoner abban az évben alig a második királykategóriás szezonját futotta, ráadásul egy új gyártónál versenyzett. Az ausztrál motoros ugyanis az LCR Hondával debütált a nagyok között, majd – miután a Yamaha „átverte” – a Ducati gyári csapatához igazolt. Az olasz márkára pedig akkor más idők jártak, mint napjainkban. A Ducati ugyanis alig néhány évvel ezelőtt, 2003-ben jelent meg a sorozatban. Bár a gyártó a beszállás után szinte azonnal versenyképes volt, ám a pilótái nem tudtak beleszólni a bajnoki küzdelembe. 2007 előtt Loris Capirossi 2006-as harmadik helye volt a legjobb eredményük ezen a téren.

Kétszer is átverte a Yamaha, így kerülhetett második opcióként a Ducatihoz Stoner

Stoner így persze nem a bajnoki cím, hanem csupán „néhány dobogó és győzelem” reményével kezdte meg az évet. Viszont gyorsan kiderült, hogy fekszik neki a Desmosedici GP7, hiszen már az első futamot megnyerte, amit még kilenc győzelem és négy dobogó követett. A bolognaiak első egyéni bajnoki címét végül kényelmes, 125 pontos előnnyel szerezte meg Dani Pedrosa előtt. Mindezt úgy érte el, hogy az azévi Ducati eléggé nehezen volt vezethető, amit jól mutat, hogy a csapattársa, Capirossi csak hetedik lett az összetettben. Stoner nemrég részletesen leírta, hogy mi volt a baj a motorral.

„Igazán semmire sem volt jó, a negyedik és az ötödik fokozatot leszámítva – jellemezte a Desmosedici GP7-et Stoner. – A kanyarokban különösen nem ment jól. Mondjuk a fékezésben aránylag jó volt, mivel a féktávokon elég stabil volt. Ez kétségtelen. Nem volt erős a fékje, de a motor stabil volt, és talán ez volt az első olyan versenymotorom, amellyel ennyire stabilan tudtam fékezni. Szóval, ez egy nagyon jó dolog volt benne. Illetve negyedik, ötödik és hatodik fokozatban csak úgy beindult. De az első három fokozatban teljesen felzabáltak minket az ellenfelek. Így minden olyan pályán, amelyen sokszor kellett kigyorsítani, nagyon-nagyon sokat küszködtünk.”

Stoner szerint csak a pályafutása végeztével értették őt meg, korábban nem szerették a stílusát

Egy ilyen motor természetesen megkövetelte, hogy sajátos stratégiával vágjanak bele a küzdelembe. „Megpróbáltuk minimalizálni a gyengeségeit és maximalizálni az erősségeit. És azt mindenki látta, hogy mik voltak az erősségei: a végsebesség és nagy sebességről történő fékezés közbeni stabilitás – magyarázta Stoner. – Szóval alapvetően csak megpróbáltunk a mezőny élére állni, ahogy csak tudtunk, és így mindenki mást megdolgoztatni. Ha ugyanis nem sikerült jól az időmérő, vagy korán nem kerültünk a mezőny elejére, akkor nagyon nehéz volt ezzel a motorral üldözőbe venni a többieket. Ha ők tudtak néhány tiszta kört futni, akkor nagyon nehéz volt a lehető legtöbbet kihozni a motorból.”

„Szóval alapvetően megpróbáltuk a lehető legtöbbet kihozni az erejéből, és aztán azt beosztani a kanyarokra, mert tényleg nagyon nehéz volt rávenni a kanyarodásra – tette hozzá. – És azt hiszem, ilyen stabilitás mellett túl alacsonyan volt [a súlypontja], ami miatt nem lehetett eléggé bedönteni. Végül rávettem a csapatot, hogy a későbbi években, amikor a sebesség tekintetében már nem volt meg az az előny, változtassanak ezen, és onnantól a motor egy kicsit jobban kanyarodott. De abban az évben [2007-ben] ez azonban mindenképpen nagy kihívást jelentett, de nekem azért megfelelt.”

Kétszer annyit adtak Stoner újjáépített Ducatijáért, mint a gyártó első MotoGP-motorjáért

Razgatlıoğlu elsődleges célja a MotoGP, azt reméli, hogy újra Martínnal fog csatázni

Toprak Razgatlıoğlu szerint a kora miatt 2026 az utolsó alkalom, amikor megvalósíthatja az elsődleges célját, vagyis bekerülhet a MotoGP mezőnyébe. A török pilóta a királykategóriában ismét összecsapna Jorge Martínnal, akivel a Red Bull Rookies Cupban már megmérkőzött. Razgatlıoğlu úgy látja, valószínűtlen, hogy a BMW-vel együtt váltana, mivel szerinte a márka csak később érkezhet meg a MotoGP-be. Emellett nem zárja ki, hogy a Superbike-világbajnokságon belül gyártót vált a jövőben.

A héten a jerezi kollektív teszttel megkezdte az idei szezonra történő felkészülést a Superbike-világbajnokság mezőnye, amelyben viszont sérülés miatt nem volt ott a címvédő, Toprak Razgatlıoğlu. A mostani kihagyásától függetlenül az is kérdéses, hogy jövőre újra ebben a sorozatban láthatjuk-e majd a kétszeres világbajnokot. Ugyanis saját elmondása szerint még mindig nem tett le arról, hogy bekerüljön a MotoGP-be, ám ezzel együtt azt is lefektette, 2026 az utolsó esélye. Nemrég pedig azt is elárulta, miért pont ezt a határt jelölte ki magának.

Razgatlıoğlu még mindig nem tett le a MotoGP-álomról, de már csak egy esélyt ad magának

„Igen, a korom miatt. Bár az igaz, hogy még nem vagyok öreg, tehát ha 2026-ban mehetnék, az tökéletes lenne – mondta a 28 éves pilóta a Marcának. – De ha nem, akkor továbbra is Superbike-versenyző maradok. Majd meglátjuk.”

Ha sikerülne neki a váltás, a paddockban ismerős arcokkal is találkozna, például a 2024-es bajnok Jorge Martínnal, aki 2013-2014 között már volt a vetélytársa. „Nagyon boldog vagyok, hogy Jorge nyerte a bajnoki címet, hiszen még mindig barátok vagyunk – árulta el Razgatlıoğlu. – Már a Red Bull Rookies Cupban is nagyon gyors volt. Akkor hihetetlenül jó munkát végzett, ahogy most is. Remélem, hogy ha eljutok a MotoGP-be, akkor vele fogok harcolni, de most még nem tudom, hogy ez így lesz-e.”

Martín elárulta, melyik két pilótát tartja a legtehetségesebbnek – csak egyikük versenyez a MotoGP-ben

A kérdés persze leginkább az, hogy melyik MotoGP-gyártó biztosítana lehetőséget Razgatlıoğlunak, hiszen mindnek megvannak a saját pilótái. Az adná magát, hogy a BMW motorjára üljön fel, hiszen már évek óta terítéken van, hogy jelenlegi munkaadója előbb-utóbb megjelenik a királykategóriában. Azonban szerinte nem valószínű, hogy ez megvalósul, mivel úgy látja, a bajorok esetleges bemutatkozása a 2027-es új szabályok érvénybe lépése után jöhet el.

„Majd meglátjuk, de nem hiszem, hogy a BMW-vel mennék, mert ha a BMW megy, az 2027-ben vagy 2028-ban jöhet el – mutatott rá. – Talán a jövőben ott újra összeállnánk a BMW-vel, de egyelőre még én sem mondhatom azt, hogy biztosan megyek a MotoGP-be. Mindenesetre ott is találnunk kell egy jó lehetőséget, egy jó szerződést, különben maradok a Superbike-vb-n. Majd hat-hét hónap múlva kiderül, hogy sikerül-e.”

Hamarosan eldőlhet, hogy a BMW végre beszáll-e a MotoGP-be

Viszont az sem elképzelhetetlen, hogy Razgatlıoğlu a jövőben a Superbike-vb-n belül fog gyártót váltani. Tavalyi sikerével már a Yamahával és a BMW-vel is felért a csúcsra, amivel ő lett az első pilóta a sorozatban, akinek ez összejött két különböző márkával. Az alanyai versenyzőt pedig az is motiválná, hogy ő legyen az első, aki három gyártó színében is felemelheti a trófeát. „Igen, ez tényleg motiválna. Ha maradok, akkor majd gondolkodom ezen, de most az elsődleges célom a MotoGP” – szögezte le.

Jól halad Di Giannantonio felépülése, de a szezonnyitóra még nem lesz tökéletes állapotban

0

Fabio Di Giannantonio elárulta, kilencvenszázalékos állapotba szeretne kerülni az első tesztre, illetve az idénynyitóra, és úgy véli, közel van ehhez a célhoz. A 26 esztendős versenyző szerint készen áll arra, hogy a Ducati gyári specifikációjú motorját vezesse.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, bár az esemény nem ment zökkenőmentesen, hiszen egy ponton megszakadt a közvetítés, de a VR46 bemutatta idei motorfestését. A külső nem sok mindenben tér el a tavalyi színösszeállítástól, ahogyan az sem változott, hogy a garázs egyik oldalán továbbra is Fabio Di Giannantonio fogja képviselni az istállót.

Kínos baki után mutatta be idei motorfestését Rossi csapata (képek)

Ráadásul ezúttal ő és csapattársa, Franco Morbidelli is a legendás 46-os számot fogja viselni a motorján. Persze nem hivatalosan mindketten maradtak a saját rajtszámuknál, és a versenygép elején ez is látható, ám hátul a csapattulajdonos, Valentino Rossi egykori rajtszáma is fellelhető. Di Giannantonio természetesen örömmel fogadta ezt a lehetőséget.

Ez jelent némi nyomást, de mindig kiváltság, ha az embernek ilyen jellegű teherrel kell szembenéznie – nyilatkozta az olasz pilóta a bemutató után. – Őszintén szólva megtiszteltetés, hogy viselhetem ezt a számot a sajátom mellett, ez extra motivációt jelent nekünk. Remélem, hogy a sebességünket is megnöveli egy kicsit.”

Persze ennek érdemben nem lesz jelentősége, ellentétben Di Giannantonio állapotával. Az egyszeres MotoGP-futamgyőztes még az Osztrák Nagydíj edzésén szenvedett balesetet, és bár a burirami fordulóig versenyzett, utána kés alá feküdt, hogy helyrehozzák az ebből fakadó vállsérülését. A 26 éves versenyző felépülése továbbra is a megfelelő ütemben alakul.

A VR46-nál okkal biztosak abban, hogy Di Giannantonio időben felépül

Jól vagyok, hogy őszinte legyek, nagyon jól – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Elég jól halad a felépülésem, a testem az összes kezelésre, az egész téli programra nagyszerűen reagál. Bízom benne, hogy körülbelül kilencvenszázalékos állapotban érkezem meg az idény első tesztjére, illetve az első futamra. Ehhez nagyon közel vagyunk. Szóval őszintén úgy gondolom, hogy lenyűgöző munkát végeztünk otthon a stábommal. A csapat szintén rengeteget segített a visszatérés felé vezető úton, úgyhogy tényleg remek hangulatban vagyok.”

Di Giannantoniónak már csak azért is jókedve lehet, mert idén hatalmas lehetőség előtt áll, hiszen a gyári Ducatit erősítő Francesco Bagnaián és Marc Márquezen kívül csak ő vezethet Desmosedici GP25-öst. Mivel ezt a montmelói teszten nem próbálhatta ki, Sepangban ülhet fel először a bolognaiak legújabb versenygépére. „Alig várom – jelentette ki. – Szerintem csodálatos lesz először vezetni a gyári motort, és meglehetősen szorosan együtt dolgozni a Ducatival. Rengeteg újdonság lesz, de késznek érzem magam.”

Di Giannantonio nem eredményekben gondolkozik, hanem Bagnaia és Marc Márquez szintjére akar kerülni

Jó hírek után most negatív fejlemény: tovább nőtt a KTM adóssága

0

A legutóbbi meghallgatás során kiderült, hogy 2 milliárd euró fölé emelkedett a KTM adóssága. Ráadásul a hitelezők egy része állítólag nem elégedett a szerkezetátalakítási tervvel.

Újabb meghallgatást tartottak a KTM ügyében az ausztriai Ried Im Innkreis-i bíróságon. Mint ismert, az osztrák márka, illetve annak tulajdonosa, a Pierer Mobility AG nehéz pénzügyi helyzetbe került, és jelentős részben a motoreladások drasztikus csökkenése miatt óriási adósságot halmozott fel. Olyannyira, hogy ez a szám átlépett egy lélektani határt.

A KTM helyzete figyelmeztetés a MotoGP számára, és nagyon is komolyan kell venni?

Eddig arról lehetett tudni, hogy a mattighofeniek összesen 1,8 milliárd euróval tartoznak a hitelezőknek. A meghallgatáson azonban kiderült, hogy az Alpesi Hitelezők Szövetsége (AKV) szerint az adósság mértéke pontosan 2 185 344 613,84 euró. A legutóbbi jó hírek után tehát most negatív fejleményekkel kellett szembesülnie a cégnek.

Ráadásul a pozitívum még nem hivatalos. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, sajtóértesülések szerint 900 millió eurós tőkeinjekció érkezhet a KTM-hez. Az AKV jelentése szerint összesen huszonhárom potenciális „stratégiai és pénzügyi” befektető jelezte érdeklődését. Az osztrák vállalat a Citibankot bízta meg azzal, hogy intézze ezt a folyamatot.

Megmenekül a KTM? – jelentős összegű befektetés érkezhet a cégbe

A KTM sorsa kereken egy hónap múlva dől el, vagy legalábbis akkor sokkal többet fogunk tudni. Február 25-én szavaznak ugyanis a szerkezetátalakítási tervről, amelynek keretében két éven belül a tartozás 30 százalékát térítenék meg a hitelezőkkel szemben. Ez az arány az államilag előírt minimum, ám sajtóértesülések szerint ezzel nem minden érintett elégedett.

Akár megmenekül a KTM, akár nem, az már biztos, hogy a pénzügyi válság súlyos következményekkel járt. Egyfelől számos alkalmazottat el kellett bocsátani, és már arról is lehetett olvasni, hogy egy állandó ügyfél csődbe ment. Ráadásul immáron a vezetőség szintjén is voltak változások, hiszen Stefan Pierer lemondott a vezérigazgatói pozícióról.

Lemondott a csődvédelem alatt álló KTM vezérigazgatója

Az elmúlt időszakban az is kérdésessé vált, hogy mi lesz a KTM versenyprojektjeivel, beleértve a MotoGP-t. Bár korábban felmerült, hogy 2026-ban már nem lesznek a rajtrácson, ez a téma most nem került szóba. Ami tény, hogy jövő hét csütörtökön, egy nappal a sepangi shakedown kezdete előtt mindkét csapat motorbemutatóját meg fogják tartani.

Kínos baki után mutatta be idei motorfestését Rossi csapata (képek)

0

A VR46 ezúttal is Dzsakartában mutatta be idei motorfestését, ám a közvetítést megzavarta egy baki. Az eseményen a versenyzők is ott voltak, akik közül az egyik talán élete lehetősége előtt áll, a másik pedig alighanem már tényleg az utolsó esélyét kapja.

Megszakadt a sorminta, hiszen ezúttal nem kettő, hanem öt nap telt el két csapatbemutató között. Azok után, hogy a Trackhouse, a gyári Aprilia, a Gresini és a gyári Ducati is leleplezte idei külsejét, a VR46 következett a sorban. A névadó szponzor, a Pertamina Enduro miatt a tavalyi évhez hasonlóan ezúttal is az indonéziai fővárosban, Dzsakartában tartották meg az eseményt, amely nem zajlott le zökkenőmentesen. Nem sokkal a leleplezés előtt, pont a csapattulajdonos, Valentino Rossi videós bejelentkezése közben megszakadt az adás.

A VR46 a 2023-ban szerzett három győzelem után tavaly mindössze egyetlen dobogóig jutott Marco Bezzecchi révén. Mindez elsősorban annak volt betudható, hogy ezúttal nagyobb volt a különbség a Ducati aktuális és előző évi motorjai között, ám az is tény, hogy a hasonló helyzetben lévő Gresinitől is vereséget szenvedtek. Sőt, a Ducati egyetlen csapataként egy másik márka istállója, a gyári Aprilia is megelőzte őket.

Ami a versenyzői felállást illeti, Fabio Di Giannantonio maradt a csapatnál. A 26 esztendős motorossal nagyot fordult a világ, hiszen másfél évvel ezelőtt nem sokan fogadtak volna arra, hogy marad a MotoGP-ben, de a VR46 mentőövet dobott neki. Ő ezt azzal hálálta meg, hogy bár dobogót nem szerzett, de stabil teljesítményével legyőzte Bezzecchit csapaton belül.

„Másik ligában játszik, mintha gyári csapat lenne” – saját versenyzője méltatta Rossi csapatát

Ezért pedig óriási jutalmat kapott, hiszen idén már közvetlenül a Ducatival áll szerződésben, és a gyári versenyzőkön kívül egyedüliként vezethet Desmosedici GP25-öst. Természetesen ez óriási lehetőség, és Di Giannantonio korábban kijelentette, Francesco Bagnaia és Marc Márquez szintjére akar kerülni. Persze kérdés, hogy ez mennyire fog megvalósulni, ugyanis egyfelől a holtszezont a vállműtétjéből való felépülésével töltötte, másrészt azt is meg kell említeni, hogy az előző idényben ő is nagyon kikapott a spanyol pilótától ugyanolyan motoron.

A VR46-nál okkal biztosak abban, hogy Di Giannantonio időben felépül

A garázs másik oldalán változik a felállás, hiszen Bezzecchi a gyári Apriliához igazolt. A helyére egy VR46-akadémista érkezett Franco Morbidelli személyében, aki alighanem tényleg az utolsó esélyét kapja, amit az is jelez, hogy a mezőny túlnyomó többségével ellentétben csak az idei év végéig rendelkezik szerződéssel. Az alkalmazkodás szempontjából viszont nem lesz nehéz dolga, hiszen 2024-hez hasonlóan ismét GP24-est vezethet. Ennélfogva persze az is tény, hogy nehéz lesz összehasonlítani a teljesítményét Di Giannantonióéval.

Morbidelli: Ha az ember Valentino Rossi csapatában versenyez, magasabb mércének kell megfelelnie

Rajtuk kívül Rossit is mindenképpen meg kell említeni. A kilencszeres világbajnok még tavaly kijelentette, hogy 2025-ben több futamhétvégén szeretne ott lenni, akár az autóversenyzői karrierjének kárára is. Hogy ez megvalósul-e, és ha igen, akkor milyen hozadéka lesz az istálló szempontjából, az majd kiderül.

Rossi veszélyben érzi csapata helyét a MotoGP-ben?

Nem csak a motorozásé a világ: Martín a síelésbe, Bastianini a kosárlabdába kóstolt bele (videó, kép)

0

Jorge Martín Andorra legeredményesebb alpesi sízőjével az andorrai hegyekben, és teljesítménye elismerést váltott ki a jelenlévőkből. Enea Bastianini eközben egy NBA-meccsen járt, ám esetében egy nagy ziccer kimaradt.

Egyre közelebb kerülünk a MotoGP 2025-ös szezonjának kezdetéhez. Bár a burirami idénynyitóig még több mint egy hónap van hátra, a sepangi shakedownt, majd tesztet hamarosan megrendezik. Sokan már Spanyolországban végeznek motoros edzést, de Jorge Martínnak és Enea Bastianininek is volt ideje arra, hogy valamilyen módon belekóstoljon egy másik sportágba.

A világbajnoki címvédő síleckét vett, méghozzá egy olyan sportolótól, aki hazája legeredményesebb alpesi sízőjének számít. Joan Verdúról van szó, aki az első andorraiként állt világkupa-dobogón. A 29 éves síelő kétszer végzett az első háromban, mindkétszer óriás-műlesiklásban, amelyben tizedikként zárta az előző idényt.

A szervezők készültek az eseményre, hiszen Verdú egy 1-es, illetve egy 89-es számmal ellátott sílécet vitt magával, szimbolizálva ezzel Martín eddigi, illetve mostani rajtszámát. A profi síző aztán 15,7 másodperccel rekordot döntött egy amatőrök számára kialakított szlalompályán, aminél Martín 5 másodperccel volt lassabb, de így is megtapsolták. A találkozót egy hüttében való étkezéssel zárták.

Mindeközben Bastianini egy másik sportágba és másképpen kóstolt bele. Mint ismert, a Párizsban két NBA-meccset is rendeztek, illetve rendeznek a héten a San Antonio Spurs és az Indiana Pacers részvételével. Az olasz pilóta az észak-amerikai profi kosárlabdaligával is partnerségben lévő Tissot nagyköveteként látogatott ki az Accor Arenába.

Bastianini nem titkolta, hogy melyik csapatnak szurkol, hiszen Spurs-mezt viselt. Legnagyobb örömére kedvencei 140-110-es győzelmet arattak, aminek a közel 20 ezres francia közönség is örülhetett, hiszen legnagyobb sztárjuk, Victor Wembanyama a San Antonió-iakat erősíti. És ha már a 2,24 méter magas óriás szóba került, az illetékesek kihagyták azt a ziccert, hogy elkészüljön a közös fotó az 1,68 méterre megnőtt motorversenyzővel.

Így akarta Marc Márquez Bagnaiára hárítani a felelősséget a tavalyi ütközésük után

0

Megjelent a MotoGP dokumentumsorozatának új évada, melynek első részéből kiderül, milyen párbeszéd zajlott le Francesco Bagnaia és Marc Márquez között a portimãói ütközésük után. Az esetet nemrég ismét felelevenítették, de akkor már nevettek rajta.

Pénteken jelent meg a MotoGP dokumentumsorozatának harmadik évada. A ’There Can Be Only One’ (Csak egy maradhat) a 2024-es idényt dolgozza fel öt részben, amelyek a MotoGP hivatalos honlapján elérhetőek azok számára, akik rendelkeznek Videopass-előfizetéssel. Az első epizód a Hondát elhagyó és a Ducati szatellitcsapatához, a Gresinihez igazoló Marc Márquezről szólt az aragóniai és a misanói győzelmeivel bezárólag.

Hamarosan ismét beleshetünk a kulisszák mögé: érkezik a MotoGP sorozatának új évada (videó)

A készítők természetesen felidézték azt a jelenetet, amikor a nyolcszoros világbajnok már a második főfutamon, a Portugál Nagydíjon ütközött egyik ellenfelével, aki nem volt más, mint az akkori címvédő, Francesco Bagnaia. A spanyol versenyző három körrel a vége előtt az 5-ös kanyar belső ívén kifékezte márkatársát, aki azonban aláfordult, és visszabújt mellé, majd összeértek, és mindketten elestek, így pont nélkül maradtak.

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a feleknek el kellett menniük a sportfelügyelőkhöz. A versenyzők mellett a gyári Ducatit Davide Tardozzi csapatmenedzser, míg a Gresinit Michele Masini sportigazgató képviselte. A döntéshozókkal folytatott beszélgetés során természetesen nem forogtak a kamerák, ám miután kijöttek a teremből, már igen. Az alábbi beszélgetésből kiderül, hogy nem értettek egyet abban, hogy ki hibázott vagy éppen nem hibázott.

Márquez: Ezen a ponton tudod, hogy ha gázt adsz, jön az összeérés, és a külső íven lévő elesik.

Bagnaia: Attól függ. Azon múlik, hogy a külső íven haladó versenyző hogyan reagál. Nem kell a negatív dologra gondolni. Te talán így csináltad volna.

Márquez: Most megnézzük az adatokat.

Bagnaia: Megvannak az adatok, mindannyiunknak rendelkezésére állnak. Marc, amikor szélesen mész, tökéletesen tudod, hogy belül van egy másik versenyző. Tisztában vagy vele.

Márquez: Szóval az én hibám?

Bagnaia: Nem, nem ezt mondom.

Márquez: Nem zártam le az ívet.

Bagnaia: Nem a te hibád, és nem is az enyém. Ebben az esetben ugyanis…

Tardozzi: Nálam ez egy versenybaleset.

Márquez: Ez a probléma. Nem a te hibád, és nem is az enyém, de mindketten buktunk.

Bagnaia: Én nehezen tudtam elkerülni.

Márquez: Ne aggódj, nem fogok ebből műsort csinálni.

Bár Márquez próbálta Bagnaiára hárítani a felelősséget, vagy annak a nagyobb részét, és ezt a véleményét nyilvánosan is fenntartotta, de annyit mindenképpen hozzá kell tenni, hogy mind a sportfelügyelők, mind a sajtó előtt kijelentette, szerinte versenybaleset történt, csak éppen ellenfele volt az, aki elkerülhette volna az ütközést. A döntéshozók végül egyiküket sem büntették meg.

Megszületett a döntés Bagnaia és Marc Márquez ütközéséről, a két pilóta is elmondta a véleményét

Azóta sok víz lefolyt a Dunán, és Márquez idén már Bagnaia csapattársa lesz a gyári Ducatinál. Hétfőn meg is tartották a motorbemutatót, majd jött a bolognaiak szokásos házi síversenye (amelyen tapasztalatának köszönhetően a 28 éves pilóta bizonyult jobbnak). A hegy tetején egy páros beszélgetést is leforgattak, melynek során ez a téma is szóba került.

Senki nem akar elesni, senki nem akar ütközni, de néha, amikor a határon motorozunk, bízunk a másikban, a másik pedig bízik bennünk, és előfordul, hogy az egyikünk így gondolkodik, a másikunk amúgy – magyarázta Márquez. – Mindenesetre mindketten nulláztunk.” Bagnaia hozzátette, az ütközés nélkül ötödik lett volna, és azzal a 11 ponttal megnyerte volna a világbajnokságot (amennyiben minden más ugyanúgy alakul). Erre mindketten elnevették magukat, miközben a 31 éves versenyző széles vigyorral az arcán bocsánatot kért.