back to top
2025. július 18. 08:26
Kezdőlap Blog Oldal 120

Nem csak a motorozásé a világ: Martín a síelésbe, Bastianini a kosárlabdába kóstolt bele (videó, kép)

0

Jorge Martín Andorra legeredményesebb alpesi sízőjével az andorrai hegyekben, és teljesítménye elismerést váltott ki a jelenlévőkből. Enea Bastianini eközben egy NBA-meccsen járt, ám esetében egy nagy ziccer kimaradt.

Egyre közelebb kerülünk a MotoGP 2025-ös szezonjának kezdetéhez. Bár a burirami idénynyitóig még több mint egy hónap van hátra, a sepangi shakedownt, majd tesztet hamarosan megrendezik. Sokan már Spanyolországban végeznek motoros edzést, de Jorge Martínnak és Enea Bastianininek is volt ideje arra, hogy valamilyen módon belekóstoljon egy másik sportágba.

A világbajnoki címvédő síleckét vett, méghozzá egy olyan sportolótól, aki hazája legeredményesebb alpesi sízőjének számít. Joan Verdúról van szó, aki az első andorraiként állt világkupa-dobogón. A 29 éves síelő kétszer végzett az első háromban, mindkétszer óriás-műlesiklásban, amelyben tizedikként zárta az előző idényt.

A szervezők készültek az eseményre, hiszen Verdú egy 1-es, illetve egy 89-es számmal ellátott sílécet vitt magával, szimbolizálva ezzel Martín eddigi, illetve mostani rajtszámát. A profi síző aztán 15,7 másodperccel rekordot döntött egy amatőrök számára kialakított szlalompályán, aminél Martín 5 másodperccel volt lassabb, de így is megtapsolták. A találkozót egy hüttében való étkezéssel zárták.

Mindeközben Bastianini egy másik sportágba és másképpen kóstolt bele. Mint ismert, a Párizsban két NBA-meccset is rendeztek, illetve rendeznek a héten a San Antonio Spurs és az Indiana Pacers részvételével. Az olasz pilóta az észak-amerikai profi kosárlabdaligával is partnerségben lévő Tissot nagyköveteként látogatott ki az Accor Arenába.

Bastianini nem titkolta, hogy melyik csapatnak szurkol, hiszen Spurs-mezt viselt. Legnagyobb örömére kedvencei 140-110-es győzelmet arattak, aminek a közel 20 ezres francia közönség is örülhetett, hiszen legnagyobb sztárjuk, Victor Wembanyama a San Antonió-iakat erősíti. És ha már a 2,24 méter magas óriás szóba került, az illetékesek kihagyták azt a ziccert, hogy elkészüljön a közös fotó az 1,68 méterre megnőtt motorversenyzővel.

Így akarta Marc Márquez Bagnaiára hárítani a felelősséget a tavalyi ütközésük után

0

Megjelent a MotoGP dokumentumsorozatának új évada, melynek első részéből kiderül, milyen párbeszéd zajlott le Francesco Bagnaia és Marc Márquez között a portimãói ütközésük után. Az esetet nemrég ismét felelevenítették, de akkor már nevettek rajta.

Pénteken jelent meg a MotoGP dokumentumsorozatának harmadik évada. A ’There Can Be Only One’ (Csak egy maradhat) a 2024-es idényt dolgozza fel öt részben, amelyek a MotoGP hivatalos honlapján elérhetőek azok számára, akik rendelkeznek Videopass-előfizetéssel. Az első epizód a Hondát elhagyó és a Ducati szatellitcsapatához, a Gresinihez igazoló Marc Márquezről szólt az aragóniai és a misanói győzelmeivel bezárólag.

Hamarosan ismét beleshetünk a kulisszák mögé: érkezik a MotoGP sorozatának új évada (videó)

A készítők természetesen felidézték azt a jelenetet, amikor a nyolcszoros világbajnok már a második főfutamon, a Portugál Nagydíjon ütközött egyik ellenfelével, aki nem volt más, mint az akkori címvédő, Francesco Bagnaia. A spanyol versenyző három körrel a vége előtt az 5-ös kanyar belső ívén kifékezte márkatársát, aki azonban aláfordult, és visszabújt mellé, majd összeértek, és mindketten elestek, így pont nélkül maradtak.

Ahogyan az ilyenkor lenni szokott, a feleknek el kellett menniük a sportfelügyelőkhöz. A versenyzők mellett a gyári Ducatit Davide Tardozzi csapatmenedzser, míg a Gresinit Michele Masini sportigazgató képviselte. A döntéshozókkal folytatott beszélgetés során természetesen nem forogtak a kamerák, ám miután kijöttek a teremből, már igen. Az alábbi beszélgetésből kiderül, hogy nem értettek egyet abban, hogy ki hibázott vagy éppen nem hibázott.

Márquez: Ezen a ponton tudod, hogy ha gázt adsz, jön az összeérés, és a külső íven lévő elesik.

Bagnaia: Attól függ. Azon múlik, hogy a külső íven haladó versenyző hogyan reagál. Nem kell a negatív dologra gondolni. Te talán így csináltad volna.

Márquez: Most megnézzük az adatokat.

Bagnaia: Megvannak az adatok, mindannyiunknak rendelkezésére állnak. Marc, amikor szélesen mész, tökéletesen tudod, hogy belül van egy másik versenyző. Tisztában vagy vele.

Márquez: Szóval az én hibám?

Bagnaia: Nem, nem ezt mondom.

Márquez: Nem zártam le az ívet.

Bagnaia: Nem a te hibád, és nem is az enyém. Ebben az esetben ugyanis…

Tardozzi: Nálam ez egy versenybaleset.

Márquez: Ez a probléma. Nem a te hibád, és nem is az enyém, de mindketten buktunk.

Bagnaia: Én nehezen tudtam elkerülni.

Márquez: Ne aggódj, nem fogok ebből műsort csinálni.

Bár Márquez próbálta Bagnaiára hárítani a felelősséget, vagy annak a nagyobb részét, és ezt a véleményét nyilvánosan is fenntartotta, de annyit mindenképpen hozzá kell tenni, hogy mind a sportfelügyelők, mind a sajtó előtt kijelentette, szerinte versenybaleset történt, csak éppen ellenfele volt az, aki elkerülhette volna az ütközést. A döntéshozók végül egyiküket sem büntették meg.

Megszületett a döntés Bagnaia és Marc Márquez ütközéséről, a két pilóta is elmondta a véleményét

Azóta sok víz lefolyt a Dunán, és Márquez idén már Bagnaia csapattársa lesz a gyári Ducatinál. Hétfőn meg is tartották a motorbemutatót, majd jött a bolognaiak szokásos házi síversenye (amelyen tapasztalatának köszönhetően a 28 éves pilóta bizonyult jobbnak). A hegy tetején egy páros beszélgetést is leforgattak, melynek során ez a téma is szóba került.

Senki nem akar elesni, senki nem akar ütközni, de néha, amikor a határon motorozunk, bízunk a másikban, a másik pedig bízik bennünk, és előfordul, hogy az egyikünk így gondolkodik, a másikunk amúgy – magyarázta Márquez. – Mindenesetre mindketten nulláztunk.” Bagnaia hozzátette, az ütközés nélkül ötödik lett volna, és azzal a 11 ponttal megnyerte volna a világbajnokságot (amennyiben minden más ugyanúgy alakul). Erre mindketten elnevették magukat, miközben a 31 éves versenyző széles vigyorral az arcán bocsánatot kért.

Hiába a tehetsége, Acostának az utolsó esélyével kellett élnie, hogy eljusson a világbajnokságig

0

Pedro Acosta édesapja elárulta, ő maga is elképesztő utat tett meg fia motoros karrierjének köszönhetően. Idősebb Pedro Acosta felidézte a tavalyi idény számára legszebb emlékét, és a korábbi nehézségekre is kitért.

Pedro Acostának mindössze 19 évesen sikerült az, ami a legtöbb motorversenyzőnek csak álom marad: állandó versenyzőként bemutatkozhatott a MotoGP-ben. A spanyol pilótát a legtöbben már eddig is a jövő királykategóriás világbajnokának tartották, és az első idénye erre csak ráerősített, hiszen újonctól ritkán látható teljesítményt nyújtott.

Márkatársa szerint a KTM felelősséggel tartozik azért, hogy Acosta világbajnok legyen

Ahogyan a pilóták jelentős része, úgy ő is rengeteget köszönhet édesapjának, hiszen ő ültette fel először egy motorra. Az egyébként halászattal foglalkozó idősebb Pedro Acosta nemrég a PaddockGP-nek adott interjút, amelyben arra is kitért, hogy az évek során nemcsak fia álmai teljesültek, hanem az övéi is.

Amikor belevágtunk, csupán egy hobbi volt – idézte fel. – Azonban elmondhatom, hogy nagyon jól éreztem magam. Remekül szórakoztam, büszke vagyok rá. Gyakran gondolok erre az életem során. Ha valaki harminc évvel ezelőtt azt mondta volna nekem, hogy a fiam motorversenyző lesz, én pedig találkozom a példaképemmel, Kevin Schwantz-cal az austini pályán… Szóval ez egy érzelmekkel teli élet, amelyet száz százalékig megéltem. Nagyon büszke és izgatott vagyok. Ez elképesztő. Ugyanakkor még mindig egy normális ember vagyok. A munkám nagyszerű, itt van a hajóm, és itt vannak a barátaim. Ugyanaz vagyok, aki régen.”

Az ifjabbik Acosta ugyan végül lecsúszott a tabella ötödik helyéről, így nem ő, hanem Brad Binder lett a legjobb KTM-es, de egyértelmű, hogy a nyers tempót illetően az összes márkatársát felülmúlta. Ahogyan dobogókban is, hiszen a Ducati pilótáit leszámítva kizárólag ő állhatott fel egynél többször a pódiumra. Apja elmondta, hogy melyik volt a kedvenc mozzanata.

Számomra a kezdetek jelentették a legszebb pillanatot – fogalmazott. – Aztán jött az első dobogó [Portimãóban]. Az én szememben az Amerikai Nagydíj volt a legjobb futama, amikor második lett. Marc [Márquezzel] nagy csatát vívtak, amíg szegény Marc el nem esett. Egyébként pedig mindenre büszke vagyok, amit tett. Szerintem a MotoGP már nem olyan, mint tíz vagy húsz évvel ezelőtt volt. Manapság óriási a versengés, és megcsinálni azt, amit ő újoncként, az első évében véghez vitt a nagyok között… Számomra ez hihetetlen, le a kalappal előtte. Majd meglátjuk, mi lesz az elkövetkezendő években, de elképesztő volt ezt látni.”

Versenymérnöke szerint Acosta tudása részben abból ered, hogy nem sportolóként tekint magára

Persze a spanyol motoros már a királykategória előtt is letett az asztalra egyet s mást, többek között a Moto3-ból és a Moto2-ből is világbajnokként távozott. Édesapja itt már tényleg nem tudott választani a rengeteg szép emlék közül, ugyanakkor hangsúlyozta, hogy útjuk finoman szólva sem volt kikövezett. Pláne azelőtt, hogy eljutottak a gyorsaságimotoros-vb-ig.

Nem tudom, melyiket mondhatnám, mert sok emlékem van – felelte az erre vonatkozó kérdésre. – Nem tudnám megmondani, melyik az, túl sok van belőlük. Annyi minden történt, amíg eljutottunk a világbajnokságig. Ez egy rendkívüli utazás volt, tele örömteli momentumokkal, de rossz időszakokkal is. Nem minden volt rózsás. A rossz időkről viszont általában nem szoktunk beszélni. Mielőtt bekerült a Red Bull Rookies Cupba, volt egy rendkívül nehéz periódus. A 2017-es év, ha jól emlékszem, meglehetősen komplikáltan alakult. Később megtalálta a helyét, de 2017-ben, ha nem tévedek, a csapata egyik napról a másikra feloszlott. Nem igazán értettük, hogy miért, és ez az egyik olyan emlék, amely a legnagyobb negatívumként maradt meg bennem. Érzelmi szempontból az volt a legrosszabb esztendő. A második lehetőség a Red Bull Rookies Cup volt. Amikor elfogadták [a jelentkezésünket], visszanyertük a magabiztosságunkat, mert tudtuk, hogy ez egy út a világbajnokság felé. Ez volt a kulcs.”

A fiatalabb Acosta 2019-ben mutatkozott be a világbajnokság egyik előszobájának számító sorozatban, és rögtön második lett a tavalyelőtt súlyos balesete miatt kerekesszékbe került Carlos Tatay mögött. 2020-ban pedig már megállíthatatlannak bizonyult, pláne az első hat versenyen, hiszen azokat kivétel nélkül megnyerte. Muszáj is volt jól teljesítenie, mert ez volt az utolsó sanszuk, hogy folytassák a MotoGP-ig vezető utat.

Igen, mert nem volt több pénzem – válaszolta idősebb Acosta. – Végül is egy győzelemre esélyes csapatnál évi kétszáz-kétszázötvenezer euróról van szó. A többiek, akik nem tudnak nyerni, hatvan- vagy kilencvenezer eurót kérnek. Azonban mindezt csak azért, hogy az ember ott lehessen. Ez a színtiszta valóság. A többit már tudjuk. Onnan indult el a világbajnokság felé. Ez egy álom, mind neki, mind a körülötte lévőknek.”

Acosta lehet Rossi csapatának nagy dobása? – A Doktor háziversenyén beszélhettek a közös jövőjükről

Aleix Espargaró lesz az új Pedrosa? – a gyári Honda főnöke ebben bízik

0

Alberto Puig kijelentette, jelenleg kizárólag a motor fejlesztésére koncentrálnak, és ehhez a Honda minden erőforrást biztosít. A japán márka gyári istállójának csapatmenedzsere optimista Aleix Espargaró érkezését illetően.

A Honda túlzás nélkül története legnagyobb válságát éli, ami a gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriájában elért eredményeit illeti. Az aszakaiak tavaly zsinórban harmadik éve végeztek a konstruktőri tabella utolsó helyén, ráadásul évről évre egyre rosszabb teljesítményt nyújtanak. Idén viszont több szempontból is új korszak kezdődik.

Egyfelől a gyári csapat esetében 2024 végén lezárult a Repsollal való, három évtizedig tartó együttműködés. Ami viszont az esetleges fejlődés szempontjából lényegesebb, hogy a vezetőség beadta a derekát, és Romano Albesiano személyében európai szakembert ültettek a technikai igazgatói székbe, vagyis a mérnöki gárda élére. A Honda ezen felül is mindent megtesz a javulás érdekében.

Jelenleg a motor fejlesztése az egyetlen stratégiánk, és a vállalat ennek érdekében minden rendelkezésre álló emberi, pénzügyi és technológiai erőforrást felhasznál – nyilatkozta a spanyol Motorsport.com-nak Alberto Puig, a gyári istálló csapatmenedzsere. – Ezért szerződtettük Romanót. Mindent megteszünk, mert tudjuk, hogy jelenleg nem azon a szinten vagyunk, amelyen kellene.”

Idő előtt véget ér a téli szünet a Honda új tesztpilótáinak

Azonban nem csak Albesianót sikerült megszerezni az Apriliától, hanem Aleix Espargarót is. Az állandó versenyzéstől az előző idény végén elköszönő motoros a Honda tesztpilótája lesz, és néhány alkalommal szabadkártyával rajthoz is fog állni. Puig úgy véli, a 35 esztendős versenyző tapasztalatának köszönhetően sokat segíthet a fejlődésben.

Rendkívül rutinos, és nagyon világosan elemez – fogalmazott. – Egy olyan sikeres márkától érkezett, mint az Aprilia, így csak pozitív dolgokat és ötleteket tud hozzátenni. Ráadásul a legutóbbi, montmelói futamon a dobogóért harcolt, és ahhoz, hogy jól lehessen tesztelni az alkatrészeket, gyorsnak kell lenni, és ismerni kell a határt.”

A gyári Honda első embere egy másik szempontot is kiemelt. Ennek kapcsán egykori versenyzőjét, Dani Pedrosát említette meg, aki 2019-ben csatlakozott a KTM tesztcsapatához, és bár az elmúlt hat évben mindössze négy futamhétvégén indult, jelenlétével hozzájárult a mattighofeniek jelentős mértékű fejlődéséhez. „Nyomást fog gyakorolni a gyári versenyzőkre? – utalt Espargaróra. – Igen, és ez fontos, kicsit úgy, mint ahogyan azt Pedrosa teszi a KTM-nél. Hosszú távon ez pozitív.”

Apropó hosszú táv: mint ismert, a jelenlegi szabályrendszer már csak két évig fog élni, hiszen 2027-ben jelentősen megváltoznak a MotoGP technikai előírásai. Ettől többek között azt várják, hogy a gyártók közelebb kerüljenek egymáshoz, de Puig ebből a szempontból nem optimista. Ami pedig a Hondát illeti, szerinte nem tehetik meg, hogy egyszerűen kibekkelik az addig hátralévő időszakot „A gyártók mindig megtalálják a módját, hogy egyre gyorsabb és gyorsabb motorokat építsenek, mi pedig nem várhatunk két évet, hogy megtegyük ezt a lépést” – szögezte le.

A Honda egyvalamit nem veszített el az elmúlt időszak szenvedései során, véli a gyári csapat főnöke

Hétfőn motorbemutató, szerdán teszt: Marc Márquez a szünetben sem lazsál!

0

Hóból a pályára. Marc Márquez, miután letudta a kötelező köröket a motorbemutató kapcsán, repülőre, majd motorra ült, és folytatta felkészülését Spanyolországban, ahol nem volt teljesen egyedül.

Nem vádolhatjuk meg Marc Márquezt azzal, hogy unatkozna. Mint ismeretes, a hét elején a gyári Ducati Madonna di Campiglióban bemutatta a 2025-ös motorját, ahol Marc Márquezre is kiemelt figyelem hárult. Ezt követően a spanyol versenyző a havas Észak-Olaszországból a jóval melegebb klímával rendelkező Spanyolországba tette át a székhelyét, ahol ismét a munka került a fókuszba.

Márquez ugyanis visszatért a Valencia közelében fekvő Aspar Circuitre, hogy további tesztkilométereket gyűjtsön a hivatalos gyakorlások előtt. Érdekesség, hogy a spanyol versenyző idén már második alkalommal köröz a Valencia közelében fekvő aszfaltcsíkon, miután január második hetén az új Ducati Panigale V2 prototípust hajthatta meg.

A körrekordot futó Marc Márquezzel és más sztárokkal edzett a gyorsaságimotoros-vb magyar pilótája

Kis túlzással azt is lehet mondani, hogy a mezőny az Aspar Circuitre költözött. Marc Márquezen kívül szerdán tiszteletét tette a pályán (többek között) az öccse, Álex Márquez is, de a címvédő Jorge Martín, az újonc Fermín Aldeguer, de a 2024-es Moto3-as szezont leuraló David Alonso is szakadatlanul rótta a köröket. Néhány nappal ezelőtt pedig a 2020-as MotoGP-bajnok Joan Mir és a 2021-es világbajnok Fabio Quartararo is ezen a pályán tesztelt.

Ez azonban nem véletlen. A guadassuari pályát 2024 májusában újranyitották. Azóta egy olyan környezetet igyekeznek biztosítani a versenyzőknek, hogy a lehető legmagasabb szintjén tudják abszolválni a felkészülésüket.

A MotoGP első kollektív tesztjét február 5. és 7. között rendezik Sepangban.

Bagnaia és Marc Márquez: elfér két dudás egy csárdában? A jelek szerint igen, de…

Lemondott a csődvédelem alatt álló KTM vezérigazgatója

0

Stefan Pierer átadja a vezérigazgatói posztot mind a KTM-ben, mind a vállalatot birtokló Pierer Mobility AG-ben. Az osztrák üzletember lényegében pozíciót cserél az eddigi társ-vezérigazgatóval.

Úgy tűnik, a legfelsőbb vezetésben is lettek következményei annak, hogy a KTM, illetve az azt birtokló Pierer Mobility AG hatalmas pénzügyi gödörbe került a tavalyi év végén. Bár azt nem erősítették meg, hogy a kettő között lenne összefüggés, de tény, hogy Stefan Pierer mindkét cégnél lemondott vezérigazgatói posztjáról, ahogyan az anyacég közleményében olvasható.

Az osztrák üzletember hosszú ideje vezette a róla elnevezett céget, amelynek a KTM a zászlóshajója. Azonban egy ilyen helyzetben óhatatlanul felmerül az első ember felelőssége, pláne úgy, hogy állítólag bő két évvel ezelőtt megjósolta a nehézségeket, ám nem tett semmit annak érdekében, hogy mérsékelje a válságot.

A KTM tulajdonosa két éve megjósolta a válságot, mégsem tett semmit a károk enyhítéséért

Mindez viszont nem jelenti azt, hogy Pierer teljes mértékben távozik élete munkájának kötelékéből, sőt, továbbra is fontos része lesz a menedzsmentnek. Az átalakítási folyamatokat ugyanis társ-vezérigazgatóként fogja felügyelni, utódja pedig a tavalyi év óta ezt a pozíciót betöltő Gottfried Neumeister lesz a cégcsoport élén.

Pierer jelenlegi megbízatása szűk egy év múlva, az idei esztendő végén járt volna le. A történtek alighanem összefüggésben állnak azzal, hogy a KTM 2,9 milliárd eurónyi tartozást halmozott fel. A vállalatcsoport összesen 1800 munkavállalót volt kénytelen elbocsátani, és jelentős mértékben csökkentenie kellett a gyártási kapacitást. A sportprogram, beleértve a MotoGPs szereplést, szintén veszélybe került, bár ezzel kapcsolatban az érintettek továbbra is optimistán fogalmaztak.

Megnyugtató üzenet a KTM versenyrészlegétől: A legkevésbé sem gondolunk arra, hogy feladjuk

Számomra a KTM mindig is több volt egy vállalatnál – nyilatkozta Pierer. – Ez egy szenvedély, egy küldetés, valamint egy család, és még mindig az. Nem volt könnyű döntés átadni a kormányrudat. Mélyen meg vagyok győződve róla, hogy Gottfried Neumeister a stratégiai előrelátása és az elkötelezettsége révén a megfelelő választás arra, hogy a KTM-et elvezesse a jövőbe.”

Stefan Pierer egy olyan egyedülálló vállalatot hozott létre, amely tükrözi az összes alkalmazott szenvedélyét és úttörő szellemiségét – kezdte Neumeister. – Feladatomnak tekintem, hogy megőrizzem ezt az örökséget, ugyanakkor új utakat törjek. A KTM a bátorságot, az innovációt és a szenvedélyt jelenti. Olyan értékeket, amelyeket a jövőben is a magunkévá teszünk és továbbviszünk. Csapatunkkal együtt továbbra is erősíteni fogjuk a KTM-et, és új mércét állítunk fel, hogy a világ legjobb motorjait építsük.”

Megmenekül a KTM? – jelentős összegű befektetés érkezhet a cégbe

Rea volt a leggyorsabb Superbike-vb tesztjének esős második napján a csonka mezőnyben

Jonathan Rea végzett az élen a Superbike-világbajnokság jerezi tesztjének második napján, Xavi Viergét és Yari Montellát megelőzve. A pilótáknak azonban esős körülmények között kellett körözniük, így a mezőny nagy része ki sem ment a pályára.

A szerdai nyitány után csütörtökön a Superbike-világbajnokság mezőnye ismét tesztelhetett Jerezben. Bár az első napon a szél hátráltatta a pilótákat, a csapatok és a gyártók ettől még tudtak érdemi munkát végezni, ám másnap legfeljebb azt próbálgathatták, hogy hogyan működik a motor vízes pályán. Az előző éjszaka ugyanis eleredt az eső, amely délelőtt 11 órakor visszatért a helyszínre.

Nagy előnnyel kezdett az élen Bulega és a Ducati, a BMW és a Yamaha egyelőre sehol

Ilyen helyzetben a szokásosnál is kevésbé releváns a végeredmény, de ettől még tény, hogy Jonathan Rea 1:53.058 másodperces körrel zárt az élen. A hatszoros világbajnok mindkét motorjával húsz-húsz kört tett meg, és a másikkal is olyan időt ért el, amely elég lett volna az első helyre. Csapattársa, a délelőtt az 1-es kanyarban bukó Andrea Locatelli tizenkilenc körrel a kilencedik lett. A szatellitcsapatok versenyzői közül senki nem ment pályára.

Hasonló volt a helyzet a Hondánál is, ahol így Iker Lecuona hiányában Xavi Vierge volt az egyetlen állandó versenyző a jerezi aszfaltcsíkon. A spanyol motoros 608 ezreddel maradt el Rea-től, így másodikként zárt, de ami talán fontosabb, hogy huszonhét kört tett meg. Rajta kívül csak a két tesztpilóta, Florian Alt, valamint Borja Gómez gurult ki a bokszból.

A Ducatié lett a harmadik hely az újonc Yari Montella révén, miután az olasz versenyző 1:53.978-cal fejezte be a napot, és összesen harminckét körig jutott. Scott Redding utóbbiban felülmúlta márkatársát, hiszen negyvenkét kört jegyzett, az eredményjelzőn viszont csak az ötödik pozícióban kötött ki. A bolognaiakat csak ők ketten képviseltek, vagyis a gyári versenyzők nem ültek motorra.

Kettőjük között a harminchat kört elérő Axel Bassani végzett, aki meglehetősen gyorsnak tűnt a Bimotával. Csapattársa, Alex Lowes nem ment ki a pályára, ellentétben a tesztpilótai szerepet betöltő Xavi Forésszal. A Kawasaki volt az egyetlen, amely százszázalékos arányban küldte ki az állandó pilótákat, de a japánokat idén csak Garrett Gerloff képviseli. Az amerikai motoros csupán tizenegy kört tett meg még délelőtt, miután a 13-as kanyarban elesett.

A BMW ellenben egyik állandó pilótáját sem foglalkoztatta csütörtökön, hiszen Toprak Razgatlıoğlu sérülése miatt nem is volt a helyszínen, és Michael van der Mark sem gördült ki. Helyettük a tesztpilóták, Sylvain Guintoli és Markus Reitenberger tettek meg mindenki másnál sokkal több kört: előbbi kilencvenkettőnél, utóbbi nyolcvanháromnál állt meg.

A korábbi MotoGP-pilóta bevallotta, fizetnie kell azért, hogy versenyezhessen a Superbike-vb-n

Scott Redding bíztatóan szerepelt a jerezi teszt első napján. Az ismét Ducatit vezető brit motoros elárulta, idén neki kell fizetnie azért, hogy Superbike-világbajnokságon versenyezhessen. Redding viszont erre az idényre ennek ellenére is nagy lehetőségként tekint.

Szerdán és csütörtökön Jerezben köröz a Superbike-világbajnokság mezőnye, az első 2025-ös kollektív teszttel megkezdődött az idei munka. A gyakorlás első napját a Ducati határozta meg, hiszen a bolognaiak hozták el az első három helyet Nicolò Bulega, Andrea Iannone, Scott Redding sorrendben. Közülük egyedül Redding jó szereplése lehet meglepő, hiszen a brit pilóta három év után ekkor ült fel először a Panigale V4-re. Előző munkaadója, a BMW ugyanis nem hagyta neki, hogy már tavaly kipróbálja a motort.

Nagy előnnyel kezdett az élen Bulega és a Ducati, a BMW és a Yamaha egyelőre sehol

 

Talán már ez utóbbi is jelzi, hogy Reddingnek nem volt problémamentes a pályafutása. A világ a gyorsaságimotoros-vb kisebb kategóriáiban ismerhette meg, amelyekben 2008 és 2013 között versenyzett. Eközben a legnagyobb sikerét 2013-ban érte el, amikor bajnoki második lett a Moto2-ben Stefan Bradl mögött. Ezután öt MotoGP-szezon következett számára, viszont a nagyoknál nem tudott kitűnni a középmezőnyből. Végül összesen két dobogós helyezéssel távozott a sorozatból. 2019-ben aztán hazatért, ami elhozta neki a várva várt sikert: bajnok lett a rangos Brit Superbike-bajnokságban.

A sikerét a Ducati is észrevette, és felvitte a Superbike-vb-n induló gyári csapatához. Bár az Arubával nem sikerült felérnie a csúcsra, de azért sorrendben egy bajnoki második és egy harmadik helyet begyűjtött. 2022-re aztán a BMW igazolta le a gyári alakulatához. A bajorok nagy elvárással fordultak felé, arra számítottak, hogy ő lesz az a vezérpilóta, akivel végre odaérnek a legjobbak közé. Viszont ez nem jött össze neki, és ismét a középmezőnyben találta magát. Tavaly így már csak a német gyártó szatellitcsapatánál, a Bonovónál kapott helyet. Ám az istálló úgy döntött, hogy költségcsökkentési okokból Ducatira vált, és kettő helyett csak egy motort fog futtatni. Végül ezt a kék színűre festett Panigalét Redding kapta meg, de ehhez neki is áldozatot kellett hoznia.

„Úgy gondolom, hogy ha már három év után visszaülhettem erre a motorra, akkor a lehető legtöbbet ki kell hoznom belőle, felismertem hogy most ez a lehető legjobb nekem – nyilatkozta Redding. – Ez motivált arra, hogy vállaljam a kockázatot, és maradjak a csapatnál, még akkor is, ha nem kapok fizetést, és egy családot kell eltartanom. Ez lehet a nagy visszatérésem: idén bizonyítanom kell, hogy jövőre már ne kelljen fizetnem azért, hogy versenyezhessek. Jövőre már nekik kell fizetniük nekem, ennek így kell lennie.”

„Pengeélen táncolt a dolog, de a menedzserem, a feleségem és a családom is arra sarkallt, hogy ez a döntést hozzam meg. Így azt gondoltam: »oké, ez az én pillanatom – most vagy soha«. Úgy voltam vele, hogy ezt meg kell tennem. Nagyon szeretném, hogy ez jól sikerüljön, mivel úgy érzem, ez mindent megváltoztathat. Soha nem voltam még ennyire motivált. Úgy gondolom, hogy most megvan a megfelelő motor, a megfelelő emberek, a megfelelő csapat és minden egyéb, amire szükségem van ahhoz, hogy célt érjek.”

Redding most már azt is belátja, hogy korábban talán nem mindig becsülte meg eléggé a lehetőségeit. „A gondolkodásmódom sokat változott. Most már tudom, hogy milyen jó volt az a csomag, amelyet korábban használhattam – ismerte el. – De valószínűleg mélypontra kellett kerülnöm ahhoz, hogy ezt megértsem. Viszont így most motiváltabb vagyok, mint valaha, mivel hiszek abban, hogy jó helyen vagyok.”

Nem szűnt meg a tavalyi probléma, újra szokatlan formátumban tartják a Superbike-vb idénynyitóját

Bagnaia és Marc Márquez: elfér két dudás egy csárdában? A jelek szerint igen, de…

0

Elismerő nyilatkozatok, maximális tisztelet és egy újonnan előkerült fiatalkori közös kép. Jelenleg minden a legnagyobb rendben zajlik a Ducati gyári csapatánál. Körbenéztünk, hogy mi a helyzet az olaszoknál három nappal a motorbemutatót követően.

Pokolian erős párossal vág neki a 2025-ös szezonnak a gyári Ducati. 4601 világbajnoki pont, kilencvenegy futamgyőzelem és nyolc világbajnoki cím, csak a MotoGP-ben. Számokban így lehet kifejezni Francesco Bagnaiát és Marc Márquezt. A fenti állítás minden bizonnyal nemcsak papíron létezik, hanem ezt a versenypályán is be fogják bizonyítani. És erre utal Francesco Bagnaia legutóbbi nyilatkozata is.

„Ha gyorsan akarunk fejlődni, meg kell osztanunk egymással az adatainkat, ez a legjobb megoldás – kezdte gondolatmenetét az olasz. – Persze, ez néhány esetben visszaüthet, hiszen az ellenfelek lereagálhatják azokat az előnyöket, melyeket magadnak kovácsoltál. De ezzel a kezdetektől fogva tisztában vagyok.” Bagnaia arra is rámutatott, hogy ez a fajta információáramlás segítette őket a tavalyi, domináns szezonjuk során is.

Tényleg letarolják a mezőnyt? – a Ducati bemutatta Bagnaia és Marc Márquez idei motorját (képek)

A kétszeres MotoGP-világbajnok újdonsült csapattársa legfőbb erényeit is kiemelte: „Marcnak két kiemelkedő tulajdonsága van. Egyrészt nagyon gyorsan adaptálódik a koszos és csúszós pályához, ilyenkor elképesztő dominanciát mutat be. Másrészt extrém az, ahogyan a balos kanyarokat beveszi. Teljesen máshogy abszolválja ezt, mint ahogyan a többiek. Pár alkalommal próbáltam már ugyanúgy bevenni, ahogy ő, de mindig instabillá vált a motor.”

A Ducati gyári versenyzői felelevenítették a 2024-es Portugál Nagydíjon történt balesetüket is. Márquez szerint ezek az afférok teljes mértékben benne vannak a pakliban, ha mindenki a határon versenyez. Megemlítésre került a jerezi, heorikus küzdelmük is, melyet Bagnaia tudott megnyerni. A két világbajnok azonban idén ugyanúgy egymásnak fog feszülni, annak ellenére, hogy csapattársak, ha a szituáció úgy igényli.

Bagnaia Marc Márquez mellett sem kér a rosszfiú szerepéből, továbbra is úriember maradna

A friss párosról nemrég egy 2010-ben készült fénykép is előkerült, amikor Márquez már a 125 köbcentis kategóriában versenyzett (a Moto3-as vb elődjében), Pecco pedig várt a világbajnoki debütálására. Azon a napon mindketten tesztelés céljából tartózkodtak Barcelonában. Az olasz versenyző a Monlau csapattal tesztelt, spanyol kollégája pedig egy supermotót hajtott. Bagnaia elárulta, hogy tökéletesen emlékszik a fotóra, illetve annak történetére. Ezzel szemben Márquez emlékei már megkoptak, csupán foszlányok maradtak meg neki. Érdekesség, hogy a spanyol ebben az évben nyerte meg első világbajnokságát összességében, és a következő szezont már a Moto2-ben kezdhette meg.

Jelenleg még a kölcsönös tisztelet és a nyugalom lengi be a Ducati háza táját. Aztán az élet eldönti, hogy ez a harmónia kitart-e a következő hónapokra. Bagnaia és Márquez párosát teljes harci felszerelésben először február 5. és 7. között láthatjuk a sepangi teszten.

A MotoGP reakciója a Ducati dominanciájára: Egyetlen csapatot sem kényszerítettünk a Ducatihoz

0

Carlos Ezpeleta szerint a Ducati mostani dominanciája a MotoGP normális működéséből fakad. Viszont a Dorna sportigazgatója úgy gondolja, hogy a bolognai gyártó idén már nem lesz annyira sikeres, amilyen tavaly volt. Ezpeleta megerősítette, jelenleg is megvan a lehetőség arra, hogy új gyártó csatlakozzon a sorozathoz.

A hihetetlenül eredményes 2023-as szezonja után a Ducati tavaly még feljebb tudta tenni a lécet, hiszen három helyett csupán egy főfutamot hozott el előle egy másik gyártó (azt egyelőre csak találgatni lehet, hogy idén mire lesz képes a márka). Csak úgy „mellékesen” a Thai Nagydíj sprintfutamán a Ducati kisajátította az első nyolc helyet, amire a MotoGP-korszakban még nem volt példa. Azt talán már hozzá sem kell tenni, hogy a bolognaiak Jorge Martín révén az egyéni bajnokságot, illetve a csapatok és a gyártók összevetését is megnyerték. Tették ezt annak ellenére, hogy a 2023 végén módosított koncessziós rendszer jelentős engedményeket adott a vetélytársaiknak, de azok nem tudtak közelebb zárkózni.

Összehozhatja Bagnaia és Marc Márquez a Ducatinak azt, ami még nem történt meg a MotoGP-ben?

Ez a dominancia persze egyeseknek unalmassá teszi a MotoGP-t, főként a többi gyártó szurkolóinak. Így pedig már jó néhányszor felvetődött, hogy valójában a sorozat kereskedelmi jogait birtokló Dorna felelős a kialakult helyzetért, mivel nem lépett fel a Ducati ellen. Azonban a spanyol szervezetnél úgy látják, hogy nem ők, hanem a MotoGP organikus működése vezetett a jelenlegi erőviszonyok megszilárdulásához.

„Amikor valaki a Ducatiról és a dominanciáról beszél, azt is értenie kell, hogyan működik valójában a paddock – mondta Carlos Ezpeleta, a Dorna sportigazgatója az AS-nek. – A Ducati tavaly egy kivételével tényleg minden főfutamot megnyert. De ha jól emlékszem, a Honda 2003-ban szintén megnyerte az összes futamot egy kivételével. Szerintem sokaknak inkább az lehet megdöbbentő, hogy olyan márkák, amelyek eddig állandóan a csúcson voltak, ennyire lemaradtak…. Viszont végül a teljes MotoGP, nemcsak a Dorna, hanem minden érintett fél rájött, hogy a [2024 előtti] koncessziós rendszer biztosan nem felel meg a bajnokságnak a mostani helyzetében. Ezért akartunk javítani rajta, ahogyan aztán azt meg is tettük.”

A Ducati sikerkovácsa szerint a dominancia miatt nem kedvelik az ellenfelek, ami rosszulesik neki

„Jövőre biztosan nem lesz nyolc Ducati az élen, hiszen [a Pramac távozása miatt] nem lesz nyolc Ducati a mezőnyben, és ráadásul több tavalyi versenyzőjük is váltott. Tehát többé nem lesz ilyen dominancia, és a dobogós helyezéseknek nem lesz ennyire nagy százaléka a Ducatié – tette hozzá. – Nem hiszem, hogy ez újra meg fog történni, bár egyébként ezt a szabadpiaci rendszer tette lehetővé. Mi természetesen egyetlen csapatot sem kényszerítettünk a Ducatihoz. Ez egyszerűen az adott csapatok döntése volt. Azon az áron, illetve azzal a teljesítménnyel, amilyen a motoré volt, a Ducati gépét választották. Szóval ez tényleg megtörtént, de nem hiszem, hogy ez meg fog ismétlődni.”

Az ügyfelek elvesztése és a koncessziós rendszer átalakítása mellett elméletileg az is „gyengíthetné” a Ducatit, ha egy új gyártó érkezne a sorozatba. A Dornánál szívesen látják az érdeklődőket, de úgy tűnik, továbbra is csak azzal a feltétellel, ha meg tudnak állapodni a mostani mezőny egyik alakulatával.  „Jelenleg tizenegy csapat van a MotoGP-ben, és mindegyik nagyon nagy értéket képvisel a sorozat számára – mutatott rá Ezpeleta. – Szóval hozzájuk hűek vagyunk, de ha vannak olyan gyártók, amelyek csatlakozni akarnak, akkor azok jöhetnek. Valójában már most is megvan a lehetőség arra, hogy új márkák érkezzenek.”

Hamarosan eldőlhet, hogy a BMW végre beszáll-e a MotoGP-be