back to top
2025. május 15. 23:35
Kezdőlap Blog Oldal 120

Bagnaia elmagyarázta, miért bukott, majd leszögezte, továbbra is teljes erőbedobással fog versenyezni

0

Francesco Bagnaia elmondta, hogy ráment a rázókőre a sepangi sprinten történt bukása előtt. A címvédő előretekintett a főfutamra, amelyen a győzelem lesz a célja. Bagnaia végül arról is beszélt, hogy milyen stratégiával akarta elkapni Jorge Martínt.

Nagyon jól indult a Maláj Nagydíj szombati napja Francesco Bagnaiának. A címvédő ugyanis hihetetlen idővel megnyerte a kvalifikációt. Azonban a pole pozíciót a sprinten nem tudta pontokra váltani, mivel a harmadik körben senkitől sem zavartatva bukott a 9-es kanyarban. A viadalt Jorge Martín nyerte meg, és ezzel 29-re növelte az előnyét Bagnaiával szemben. Egyébként így a spanyol motoros akár már holnap bebiztosíthatja a bajnoki címet. A futam után Bagnaiát természetesen főleg az eséséről faggatták, megkérték, magyarázza el, hogy mi történt.

Így lehet bajnok a sprintet megnyerő Martín már a Maláj Nagydíj vasárnapján

„Őszintén szólva, akkor én csak – ahogy ez már korábban is megtörtént idén – azt mondtam magamnak, hogy »rendben, majd egy kicsit később fékezek, hogy ne kockáztassak«, majd elestem – idézte fel Bagnaia. – Nem ez volt az első alkalom, hogy idén ez történt velem. A szokásosnál egy kicsivel lassabban mentem be abba a kanyarba, de a csúcspontjában hozzáértem a rázókőhöz, és elvesztettem a motor elejét.”

„Megtettem itt, nem is tudom hány kört ezen a hétvégén, ahogy korábban is, és ezalatt számtalanszor hozzáértem a rázókőhöz, de eddig soha nem buktam ott – tette hozzá. –  Persze mindig mindenre van egy első alkalom, ám ez nem a megfelelő pillanat volt erre. De persze őszintén szólva, ilyen dolgok megtörténhetnek.”

Bagnaia tehát a bukása miatt nagyon nehéz helyzetbe került a bajnokságot illetően, ez azonban nem szegte kedvét. „Úgy fogok menni, mint mindig, teljes erőbedobással – tekintett előre a főfutamra. – Nyilvánvalóan megpróbálok majd nyerni. Azt pedig pontosan tudjuk, hogy engem mindig a sprinteken érnek a negatív dolgok, az összes hibát, amelyet idén elkövettem, szombaton hoztam össze, és az összes pontot, amelyet elvesztettem, szombaton buktam el. Az én szemszögemből nézve sajnálatos, de Jorge ebben a szezonban egyszerűen jobb volt a szombati futamokon. Azt kell mondanom, hogy nagyon jó munkát végzett a sprinteken.”

„De holnap teljes erőbedobással fogok menni – ismételte meg. – Nagyon remélem, hogy Marc és Enea találnak valamit, amivel közelebb kerülhetnek hozzánk, mivel szerintem nekem most az lenne a legrosszabb, ha Jorge a második helyen végezne, csak azért, mert nincsenek valódi riválisaink. Ugyanis innentől a maximum, minden futam megnyerése sem lenne elég részünkről, valami másra is szükségünk lesz.”

Martín még nem ünnepel, Márquezék a munkában hisznek, Bastianini nem lehet elégedett az eredménnyel

Bagnaia a pole pozícióból vágott neki a sprintnek, de az 1-es kanyarban már Martín fordult el elsőként. A háromszoros világbajnokot így arról is megkérdezték, hogy mi volt a stratégiája, amikor a Pramac versenyzője mögött haladt. „Tudtam, hogy [Martín] nálam nagyobb bajban lesz használt gumikon, szóval csak vártam – kezdte  a válaszát. – Tehát amikor nagyon bekezdett, kivártam. De amikor észrevettem, hogy már nem olyan nagy a tempó, arra gondoltam, hogy a következő körökben lehet esélyem ellene. Azt meg a felvezető körön és az első körben is kipróbáltam, hogy egy kicsit túl agresszívan érkezek meg a 9-esbe. Akkor is elkezdett mozogni az eleje, de nem estem el.”

„Így a harmadik körben azt mondtam, hogy »rendben, nyugodtabban fogok bemenni a 9-esbe«, és akkor buktam – tette hozzá. – Persze ez bármikor megtörténhet. De egészen biztos voltam benne, hogy az általam vállalt kockázat, amellyel Jorgénak akartam visszavágni, nem ment túl a határon. Szóval elég magabiztos voltam, mégis buktam.”

 

Hihetetlen: a beugró Navarro nyerte a Moto2-es időmérőt, Fernándezé a sepangi Moto3-as pole pozíció

A Moto2 sepangi időmérőjét meglepetésre a sérült Joe Roberts helyét átvevő Jorge Navarro nyerte Marcos Ramírez és Celestino Vietti előtt. A Moto3 kvalifikációján Adrián Fernández bizonyult a leggyorsabbnak, Iván Ortolát és David Alonsót megelőzve.

A MotoGP mezőnye mellett a két kisebb kategória pilótái is pályára gurultak a Maláj Nagydíj második napján. A két időmérő előtt 29 fokos volt a levegő, 39 az aszfalt hőmérséklete, és ekkor még egyáltalán nem csöpögött az eső.

Moto2

A középső géposztály tabellájának első tíz helyezettje közül Sergio Garcíának és Alonso Lópeznek kellett motorra ülnie a Q1-ben. Meglepetésre végül egyiküknek sem jött össze a továbbjutás, hiszen csak az ötödik és a hatodik pozíciót sikerült megcsípniük. A legjobb idővel, 2:05.202 másodperccel Somkiat Chantra ment tovább, akinek az utolsó percekben sikerült javítania. Rajta kívül Filip Salač, Barry Baltus és Senna Agius is játékban maradt, ellentétben a két helyi szabadkártyás indulóval, Muhammad Syarifuddin bin Azmannal és Khairul Idham Pawival. A két maláj pilóta ugyanis egymást kiütve a kavicságyban fejezte be a kvalifikációt. Később kiderült, Pawi belesérült a bukásba, így nem fog rajthoz állni vasárnap.

A Q2 első jobb idejét Albert Arenas futotta, a Gresini versenyzője 2:06.643-mal állt az élre. Ám rövidesen Marcos Ramírez   odapakolt egy valóban erős kört, és 2:04.475-tel átvette a vezetést.

A hajrában aztán jött egy óriási fordulat: a sérült Joe Robertset már a második hétvégén helyettesítő Jorge Navarro 63 ezreddel megverte újdonsült csapattársát. Eközben Jake Dixon bukott, és emiatt sem Ramírez, sem mások nem tudtak javítani, mivel lepörgött az óra. A 2015 és 2022 között teljes szezonos pilótaként a Moto3-ban, majd a Moto2-ben versenyző Navarro így a 2019-es Valenciai Nagydíj után szerzett újra pole pozíciót a középső kategóriában. Az amúgy a Supersport-világbajnokságon vitézkedő pilóta mellett Ramírez, Celestino Vietti, Arenas, Deniz Öncü és Tony Arbolino állhat majd fel az első két sorba.

A Moto2 sepangi időmérőjének végeredménye

Moto3

A legkisebbeknél a tabella első tíz helyezettje közül Joel Kelso kényszerült arra, hogy motorra üljön a Q1-ben. Viszont az ausztrál pilóta gyorsan megmutatta, hogy nincs mitől tartania a szurkolóinak. Végül 2:10.699-es körével magabiztosan jutott tovább, David Almansával, Nicola Carraróval és Riccardo Rossival együtt.

Az időmérő második szakasza lassan indult be. Nagyjából öt perc letelte után aztán Iván Ortolá 2:09.895-tel felugrott az első helyre, az őt közvetlen közelről követő David Alonso pedig 130 ezredes lemaradásban a másodikra.

A hajrá azzal kezdődött, hogy Ángel Piqueras összeakadt Scott Ogdennel. A spanyol pilóta emiatt lefektette a motorját, azonnal tudta folytatni az időmérőt, de a sárga zászló sokaktól elvette a javítás lehetőségét. Így pedig szinte mindenkinek egy lövése maradt, amely Adrián Fernándeznek sikerült a legjobban. A Leopard Racing versenyzője 2:09.541-gyel szerezte meg pályafutása első Moto3-as pole pozícióját. Rajta kívül sorrendben Ortolá, Alonso, Szuzuki Tacuki, Joel Kelso és Luca Lunetta fogja feltölteni az első két sort.

A Moto3 sepangi időmérőjének végeredménye

Így lehet bajnok a sprintet megnyerő Martín már a Maláj Nagydíj vasárnapján

0

Jorge Martín nyerte a Maláj Nagydíj sprintfutamát, amelyet Francesco Bagnaia bukás miatt nem fejezett be. A spanyol pilóta előnye így 29 pontra nőtt, így aránylag egyszerűen már most vasárnap bajnok lehet. Cikkünkben végig vesszük, hogy melyik kimenetelek lennének kedvezőek neki.

Közel sem az idei szezon legizgalmasabb versenyét hozta a Maláj Nagydíj sprintfutama. A sepangi szombat eseményei azonban így is döntőek lehetnek a bajnoki versenyfutás kimenetelét illetően. Francesco Bagnaia ugyanis bukott, és így nullázott, míg Jorge Martín győzelme által 12-vel növelte a pontjai számát.

Eldőlhetett a bajnoki cím sorsa, Bagnaia drámai bukása után Martín győzelmével zárult a sprint

A két bajnokesélyes között pillanatnyilag így 29 pont a különbség. Martínnak így jó esélye nyílik arra, hogy akár már most vasárnap bebiztosítsa a bajnoki címét. Ehhez a főfutamon 9 ponttal kell többet szereznie Bagnaiánál, hiszen egy hétvége alatt összesen 37 egységet lehet gyűjteni. A Pramac motorosa tehát akkor ünnepelhet holnap, ha 38 pont lesz kettejük közt.

Persze ehhez hozzá kell tenni, hogy ha a főfutamon fordított a szereposztás, Martín bukik, Bagnaia pedig nyer, akkor 4-re csökkenne a címvédő hátránya. Ebből kifolyólag, teljesen lefutottnak nem lehet tekinteni kettejük párharcát.

Viszont mostani cikkünkben azt néztük meg, hogy melyik kimenetelek esetén koronáznák meg vasárnap a spanyol versenyzőt:

– ha Martín nyer, Bagnaia legfeljebb harmadik lehet.

– ha Martín második, Bagnaia legfeljebb ötödik lehet.

– ha Martín harmadik, Bagnaia legfeljebb kilencedik lehet.

– ha Martín negyedik, Bagnaia legfeljebb tizenkettedik lehet.

– ha Martín ötödik, Bagnaia legfeljebb tizennegyedik lehet.

– ha Martín hatodik, Bagnaia legfeljebb tizenötödik lehet.

– ha Martín hetedik, Bagnaia nem szerezhet pontot.

– ha Martín a nyolcadik helyen vagy annál hátrébb végez, nem lehet bajnok most vasárnap, csak az átütemezett szezonzárón.

Hivatalos: törölték a Valenciai Nagydíjat, később rendezik meg a szezonzárót

Martín még nem ünnepel, Márquezék a munkában hisznek, Bastianini nem lehet elégedett az eredménnyel

0

A Maláj Nagydíj sprintfutamának dobogósai, Jorge Martín, Marc Márquez és Enea Bastianini értékeltek a leintést követően.

Aránylag eseménytelenül ment végig a Maláj Nagydíj sprintfutama, leszámítva, hogy az időmérőt megnyerő Francesco Bagnaia drámai módon bukott a 3. körben. A második helyről induló Jorge Martín ekkor már előtte volt, mivel nagyszerű rajtjának köszönhetően azonnal átvette a vezetést, de így később sem volt kérdés, hogy behúzza-e az idei hetedik sprintgyőzelmét. Martín a sikerével 17-ről 29 pontra növelte az előnyét riválisával szemben. Így amennyiben vasárnap 9 ponttal többet szerez, mint Bagnaia, már ezen a hétvégén megünnepelheti a bajnoki címét.

Eldőlhetett a bajnoki cím sorsa, Bagnaia drámai bukása után Martín győzelmével zárult a sprint

„Először is köszönöm a támogatást a maláj közönségnek, ez a hétvége eddig nagyszerűen alakul – értékelt Martín a sprint után. – Pedig a mai valójában egy elég nehéz futam volt, jól kezdtem, de aztán a rekordközeli, 1:57-es köröket kellett futnom, mivel Pecco és Marc [Márquez] közel került hozzám. Ám onnantól, hogy láttam, Pecco bukott, már inkább csak a különbséget próbáltam menedzselni. Marc azonban közeledett rám, szóval végig nagyon pontosnak és koncentráltnak kellett maradnom. Ma elkerültük, hogy nagy hibát kövessünk el. Holnap is erre kell törekednünk, szóval egyelőre még le kell szegnünk a fejünket. Ma pedig még nem lehet ünnepelni, mivel a holnapi egy nagyon fontos nap lesz. Imádkozom Valenciáért és az ottani emberekért [akik megszenvedték a DANA vihart].”

Márquez az ötödik helyről rajtolt, de az 1-es kanyarban harmadikként fordult el. Végül Bagnaia bukása után megörökölte a második pozíciót, ám Martínra nem tudott veszélyes lenni. A nyolcszoros világbajnok ezzel az eredménnyel 13 pontra ellépett Enea Bastianinitől, akivel az összetett harmadik helyéért vannak harcban.

„Munka, munka és munka – válaszolta Márquez arra a kérdésre, hogyan tudta felvenni a versenyt egy tavalyi Ducatival az idei Desmosedicik ellen. – És amikor megéreztük, hogy lehet esélyünk, akkor csak még keményebben dolgoztunk. Ez erre egy egyetlen lehetőség. A csapat nagyszerű munkát végzett. Pénteken még nem éreztem magam annyira jól a motoron, de mára megtettünk előrefelé egy lépést. Az időmérőn olyan beállításokat használtunk, amelyeket korábban még soha, de azokkal már kényelmesebben ültem a motoron. A futamon pedig sikerült odatennem magam. Szóval nagyon boldog vagyok, különösen azért, mert így ezt a dobogót – nem tudom, hogy vasárnap mi lesz – a valenciai embereknek tudom ajánlani. Ahogy tudjuk, támogatjuk őket!”

Hivatalos: törölték a Valenciai Nagydíjat, később rendezik meg a szezonzárót

Bastianini szintén jó rajtot vett, és ennek köszönhetően a hatodikról felugrott a negyedik helyre. A csapattársa esése miatt aztán harmadikként fejezte be a viadalt, amelynek végére bár megközelítette Márquezt, támadni nem tudta. „Ez egy nehéz verseny volt nekem, mivel sokat küszködtem az első gumival – magyarázta az olasz pilóta. – Minden egyes alkalommal próbáltam valamit máshogy, jobban csinálni, de ezt nehéz volt egyedül véghez vinni. Viszont látjátok: végül mégis kikötöttem a dobogón. Azonban ennél talán többet is elérhettem volna, szóval nem lehetek igazán elégedett ezzel az eredménnyel.”

Eldőlhetett a bajnoki cím sorsa, Bagnaia drámai bukása után Martín győzelmével zárult a sprint

0

Jorge Martín domináns teljesítménnyel nyerte meg a Maláj Nagydíj sprintfutamát Marc Márquez és Enea Bastianini előtt. A pole pozícióból rajtoló Francesco Bagnaia bukott a viadal 3. körében, így Martín 29 pontra növelte az előnyét a tabellán. Így amennyiben vasárnap 9 ponttal többet szerez ellenfelénél, már ezen a hétvégén megünnepelheti a bajnoki címét. Fabio Quartararo bravúros motorozással az ötödik helyen zárt.

A sprinttel zárult a Maláj Nagydíj szombati programja a MotoGP mezőnyének. A rajtrácson a felhők – amelyekből egyes hírek szerint a rajt előtt néhány szem eső is lehullott – ég ellenére 30 fokos hőmérsékletű levegő és 40 fokos aszfalt fogadta a pilótákat. Közvetlenül a futam elindítása előtt belengették a fehér zászlót, amely azt jelenti, hogy engedélyezték a motorcserét a csapadék miatt. A mezőnyben mindenki ismét az előre lágy – hátulra közepes gumikiosztást választotta. A fordulatos időmérő végeredményének megfelelően Francesco Bagnaia, Jorge Martín és Álex Márquez várta az első sorból a lámpák kialvását.

Bagnaia ki tudta használni Martín hibáit az űridőket hozó sepangi kvalifikáción

Martín nagyszerűen lódult meg, lerajtolta Bagnaiát, és az 1-es kanyarban ő fordult el elsőként. A címvédő sem indult el kimondottan rosszul, így könnyedén besorolt a bajnoki riválisa mögé. Álex Márquez viszont hátraesett az ötödik helyre, a harmadikat a testvére vette át tőle. Marc Márquezt közvetlen közelről követte a szintén nagyon jól rajtoló Enea Bastianini, tehát az összetettbeli harmadik pozícióért harcolók összecsaphattak a pályán.

A futam első szakaszában óvatosan kezdtek az élmenők, de Marc Márquez felzárkózott az élen álló kettősre. Eközben Fabio Quartararo Franco Morbidelli megelőzésével feljött a hatodik helyre. A 3. körben aztán jött a nem várt drámai fordulat: Bagnaia senkitől sem zavartatva eldobta a Ducatiját a 9-es kanyar kijáratában.

A sprintfutam második felére Marc Márquez majdnem 1 másodperccel leszakadt Martínról. Azonban Bastianini folyamatosan közelített a nyolcszoros világbajnokra. Ez a hármas eddigre szinte teljesen lehagyta az üldözőiket, Álex Márquez és Quartararo nagyjából 3 másodperces távolságból követte a gyári Ducati pilótáját. Eközben a KTM versenyzői csaptak össze a hetedik pozícióért, ekkor Brad Binder, Jack Miller, Pedro Acosta sorrendben haladtak. Johann Zarco Hondája pedig elfüstölt.

Végül innen már nem változott az eredmény, Martín tehát behúzta az idei hetedik sprintgyőzelmét. Bagnaia bukása miatt pedig 17-ről 29 pontra növelte az előnyét a tabellán, így akár már vasárnap megszerezheti a bajnoki címet. Rajta kívül sorrendben Marc Márquez, Bastianini, Quartararo, Franco Morbidelli, Binder, Miller és Acosta szerzett még pontot.

Bagnaia és Martín egy szinten van a csúcson lévő Rossival, Stonerrel és Lorenzóval?

0

Davide Tardozzi úgy véli, Francesco Bagnaia és Jorge Martín is alulértékelt a közvélemény szemében, pedig egy szinten vannak Valentino Rossival, Casey Stonerrel vagy Jorge Lorenzóval. A gyári Ducati csapatmenedzsere leszögezte, egyelőre nem fogják visszafogni Enea Bastianinit.

A Thai Nagydíjon matematikailag is eldőlt, hogy a MotoGP világbajnoki címe ismét Jorge Martín és Francesco Bagnaia között dől el, és könnyen lehet, hogy a tavalyi idényhez hasonlóan ismét az – új helyszínen sorra kerülő – szezonzárón derül ki, kié lesz a legfontosabb trófea. A két versenyző (persze motorjukkal együtt) egyértelműen kiemelkedik a királykategória mostani mezőnyéből, azt viszont már nehezebb megítélni, hogy hogy állnak a régi nagyokhoz képest.

Hivatalos: törölték a Valenciai Nagydíjat, később rendezik meg a szezonzárót

Még a 2000-es, 2010-es évek sztárjaival is nehéz őket összehasonlítani, hiszen Valentino Rossi, Casey Stoner, Jorge Lorenzo és Marc Márquez közül legfeljebb utóbbival küzdhetnek meg úgy, hogy az adott versenyző a csúcson van. Ezek a pilóták az eredményeik mellett igazán népszerűvé tették a MotoGP-t, és talán ez az oka, hogy a szurkolók többsége a mostani bajnokaspiránsokat nem tartja annyira nagyra, mint őket. Davide Tardozzi azonban nem ért egyet ezzel a véleménnyel.

Minden tiszteletem ezeké a versenyzőké, de úgy gondolom, hogy Jorge és Pecco is alulértékelt a nagyközönség szemében – nyilatkozta a gyári Ducati csapatmenedzsere. – Ezek a pilóták, Valentino, Jorge és Casey hihetetlenül nagy bajnokok voltak egy másik korszakban. A mostani érának új bajnokai vannak Marc Márquez, Pecco Bagnaia és Jorge Martín személyében. Úgy vélem, ezek a motorosok a jelenlegi korszakban egy szinten vannak [velük]. Szerintem hihetetlenül gyorsak, és megfelelően kezelik az ilyen típusú motorokat. Szóval azt gondolom, ők is olyan bajnokok, mint a korábbiak.”

Martín és Bagnaia között 17 pont a különbség két hétvégével a vége előtt, vagyis a címvédőnek most már sürgősen faragnia kell a hátrányán. Ehhez pedig a lehető legtöbb segítségre szüksége lehet, adott esetben akár a csapattársáéra, Enea Bastianiniére is. Az ifjabbik olasz versenyző azonban leszögezte, egyelőre szabadon versenyezhet, és ezt főnöke is megerősítette.

Bastianini szabadon versenyezhet Bagnaia ellen, Morbidelli „meglepetéssel” készül

Nem, nem beszéltünk [erről] Eneával – szögezte le Tardozzi. – Enea Marckal csatázik a harmadik helyért, tehát mindketten a saját bajnokságukért, a saját pozíciójukért küzdenek a pontversenyben. A harmadik pedig nyilvánvalóan sokkal jobb a negyediknél. Szóval momentán nincs csapatutasítás, nincs megbeszélés ezzel a csatával kapcsolatban.”

Márquez előnye jelenleg 11 pont Bastianini előtt. A Thai Nagydíj hétvégéjén 3 egységgel csökkent a különbség, de ennél akár jóval nagyobb változás is lehetett volna bármelyik irányba, de végül mindketten elestek. Ugyanakkor ez még így is azt jelenti, hogy Bagnaiával ellentétben csapattársának a saját kezében van a sorsa, már ha ez a kijelentés egyáltalán értelmezhető egy technikai sportágban.

Így áll a MotoGP-tabella az Ausztrál Nagydíj után

Bagnaia ki tudta használni Martín hibáit az űridőket hozó sepangi kvalifikáción

0

Francesco Bagnaia új körrekordot felállítva, az eddigi csúcsot több mint 1 másodperccel megdöntve nyerte a Maláj Nagydíj időmérőjét Jorge Martín és Álex Márquez előtt. Bár sokáig úgy tűnt, hogy a Pramac motorosa szerzi meg a pole pozíciót, a hajrában kétszer is hibázott, a címvédő pedig ezt ki tudta használni.

Szokás szerint a MotoGP időmérőjével indult a Maláj Nagydíj szombati programjának érdemi része. A bokszutca kinyitása előtt 28 fokos volt a levegő, 36 a sepangi pálya hőmérséklete. A néhány tekintetben meglepő eredményt hozó pénteki edzésen Pedro Acostának, Brad Bindernek, Aleix Espargarónak és Marco Bezzecchinek sem sikerült egyenes úton bejutnia a Q2-be, ahogy a Honda és a Trackhouse pilótáinak, Augusto Fernándeznek és a Fabio Di Giannantoniót helyettesítő Andrea Iannonénak sem.

Bagnaia szoros csatában verte meg a hajrában bukó Martínt, mindkét Yamaha továbbjutott Sepangban

A Q1 mezőnye Nakagami Takaaki vezetésével gurult ki a pályára, mindenki az előre lágy – hátulra közepes gumikiosztás mellett döntött. Az első próbálkozások alkalmával Binder állt az élre 1:58.063 másodperces idővel.

Viszont a második gyorskörével Bezzecchi meg tudta verni a dél-afrikai pilótát, és 1:47.974-gyel átvette tőle a vezetést. Bindert Acosta is maga mögé utasította, az újoncnak 38 ezred volt a hátránya a VR46 motorosával szemben.

Az utolsó percekben előbb Zarcónak, majd Espargarónak is technikai problémája volt, de mindketten folytatni tudták az időmérőt, szemben azzal az Augusto Fernándezzel, aki bukott. A hajrában Bezzecchi és Iannone párosa vezette fel a bolyt, előbbi 1:57.896-ra javította a vezető időt, újdonsült csapattársa pedig bejött a hatodik helyre.

Azonban pár pillanat múlva Binder 1:57.800-zal visszavette a vezetést. Bezzechi belehibázott az utolsó gyorskörébe, így arra, hogy 6 századdal Acosta is megverte, már nem tudott válaszolni. Viszont végül a GasGas motorosa sem örülhetett, mivel Zarco ismét megvillant, és 1:57.635-tel elvitte az első továbbjutó pozíciót. Így tehát sem Acosta, sem Bezzecchi, sem a végül a Q1-et negyedikként záró Raúl Fernández nem került az időmérő második szakaszának résztvevői közé.

Francesco Bagnaia, Jorge Martín, Enea Bastianini, Maverick Viñales, Álex Márquez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelli, Álex Rins, Jack Miller és Marc Márquez csoportjához így Binder és Zarco csatlakozott. A bokszutca kinyitása után Bagnaia volt egyik első, aki kijött, a szélárnyékáért valóságos csata folyt Quartararo és az idősebb Márquez fivér között. A gumikat tekintve ezúttal is mindenki az előre lágy – hátulra közepest választotta.

Az egész mezőny, de különösen a bajnokesélyesek hihetetlenül bekezdtek a Q2 elején. Bagnaia elsőre felállította az új körrekordot, és 1:57.191-gyel ragadta magához a vezetést. Azonban Martín 195 ezreddel gyorsabbnak bizonyult nála, hiszen 1:56.996-nál állt meg az órája.

Ráadásul Martín a második gyorskörével tovább tudott javítani az idején, és már 1:56.553-mal vezetett. Bár Bagnaia szintén előrelépett, de ekkor már 527 ezred volt a hátránya a riválisával szemben. Rajta kívül még Bastianini és Marc Márquez volt 1 másodpercen belül a listavezetőhöz képest.

A hajrá Martín hibájával kezdődött, amit Bagnaia kegyetlenül kihasznált. Az olasz pilóta 1:56.337-tet futott, így visszavette a vezetést. Eközben Álex Márquez bejött a harmadik helyre, de majdnem 1 másodpercre volt a címvédőtől. Bastianini pedig elesett, így a kavicságyban zárta az időmérőt.

Az újabb fordulat pedig végül elmaradt, mivel Martínnak mentenie kellett az utolsó próbálkozásánál, így Bagnaia megszerezte az idei ötödik pole pozícióját. A tavaly pole pozíciót érő kör, egyben az akkori rekord 1:57.491 volt, így ezt jóval több mint 1 másodperccel döntötte meg a gyári Ducati versenyzője. A két bajnokesélyes mögött az Álex Márquez, Morbidelli, Marc Márquez, Bastianini, Miller, Quartararo, Rins, Binder, Zarco, Viñales sorrend alakult ki.

A sepangi időmérő végeredménye

Martín: Jó, hogy ma buktam

0

Jorge Martín örül, hogy bukott a Maláj Nagydíj edzésén, mondván, így legalább megtalálta a határokat. A spanyol versenyző leszögezte, a bajnoki harc jelentette nyomás ellenére mindent úgy csinál, ahogyan eddig, és a Francesco Bagnaiával történt aprócska afférra is kitért.

Jorge Martín összességében elégedetten zárhatta a Maláj Nagydíj pénteki napját. A Pramac motorosa az első szabadedzésen ugyan csak hatodik lett, de ennek nem sok relevanciája volt, hiszen Francesco Bagnaiával ellentétben ő nem tett fel friss gumikat a hajrában. A helyi idő szerint délutáni tréningen viszont már ott volt közvetlenül a nyomában.

Bagnaia erődemonstrációval kezdte a hétvégét, Iannone az első tízben zárva tért vissza a MotoGP-be

Néhány perccel az edzés vége előtt Martín átvette a vezetést, ám a címvédő 5 századdal nála is gyorsabb volt. A spanyol versenyző ezért még egy lapáttal rá akart tenni, ám ennek az lett a vége, hogy elesett az 1-es kanyarban. Egy bukás persze sosem örömteli, de a 26 esztendős pilóta meg tudta találni a pozitívumot a bakijában.

Bagnaia szoros csatában verte meg a hajrában bukó Martínt, mindkét Yamaha továbbjutott Sepangban

Viszonylag rendben volt a gyorsköröm, még úgy is, hogy majdnem elestem – nyilatkozta. – Aztán végigmentem a célegyenesen, és láttam, hogy második vagyok, így azt mondtam [magamban], hogy »rendben, megpróbálok javítani még egy kicsit«. Azonban már az első kanyarban túl sok volt, és egyszerűen elestem. Szerintem pozitívum, hogy ma buktam, mert látom, hol van a határ, és értem, miért estem el. Szóval jó, hogy ma buktam.”

Valóban, Martín ezzel sokkal jobban járt, mint ha valamelyik versenyen dobta volna el a motort, ahogyan az Jerezben, Mugellóban vagy éppen a Sachsenringen történt. A nyolcszoros MotoGP-futamgyőztes már korábban megállapította, hogy ezek hasonló jellegű esések voltak, és szavai alapján úgy tűnik, szerinte a mostanit is be lehet illeszteni a sorba.

Úgy vélem, jelenleg a motorfékkel küszködünk egy kicsit – jelentette ki. – A hátsó gumink elég nagy tapadást biztosít, úgyhogy a Ducatit csúsztatni kell a kanyarbejáratnál. Ha ez nem történik meg, akkor kicsit megtolja az elejét, ezért buktam. Szóval az a lényeg, hogy nagyon okosan kell használni a motorféket, hogy az ember versenyképes legyen. Fontosabb a beállításoknál. Sokkal jobb, ha azzal nem foglalkozunk, csak az elektronikán dolgozunk. Minden bukásom ugyanolyan volt ebben a szezonban: a németországi, a jerezi és a mugellói is. Amikor visszajött a hátsó rész, megtolta az elejét. Szóval igyekszem nagyon precíz lenni ezen a téren. Ma elestem, de inkább most bukjak, mint a futamon.”

Ezt leszámítva viszont egy körön és hosszabb távon is kifejezetten jó tempót produkált, ami jó hír számára, hiszen Bagnaiát adott esetben még el is engedheti, ha mindenki mást felül tud múlni a hátralévő két-két sprint- és főfutamon. Persze a nyomás így is hatalmas, ennek ellenére mindent úgy csinál, ahogyan azt eddig is tette.

Szeretem ezt a pályát, szeretem ezt a motort, remekül működik – szögezte le Martín. – Még ha délután túl meleg is volt, legalábbis az edzés elején, mindig versenyképesnek éreztem magam, és rendre ott voltam az élmezőnyben. Magabiztos vagyok a munkánkat illetően, mint mindig. Csak a szokásos dolgokat akarom csinálni. Semmin nem szeretnék változtatni [csak azért], mert a bajnoki címért küzdünk. Gyorsan szoktam dolgozni, úgyhogy ennél a munkamódszernél maradok.”

A spanyol motoros az első szabadedzésen történt aprócska afférra is kitért. A gyakorlás közepén Martín közvetlenül Bagnaia mögött találta magát az utolsó kanyar előtti egyenesben, és a címvédőt erről azonnal tájékoztatták. Ezután mindketten lelassítottak, majd a Pramac motorosa végül megunta, és elment márkatársa mellett. Első látásra ez is a pszichológiai hadviselés lehetett, de a gyári Ducati versenyzőjéhez hasonlóan a listavezető is tagadta, hogy ilyesmiről lett volna szó.

Kimentem egy normál etapra – idézte fel a jelenetet. – Csak véletlen egybeesés volt, hogy mögötte voltam, de számára ez nagy probléma volt. Ezért megállt a pálya közepén, én pedig megálltam mögötte, mert nem lett volna értelme elmenni mellette. Aztán láttam, hogy ez már túl sok, és kezdtem kicsit unatkozni. Szóval csak a szokásos etapomat teljesítettem, és végeztem a munkámat.”

Quartararo hamar hibát észlelt a Yamaha új motorblokkjában, amellyel Rins bejutott a Q2-be

0

Fabio Quartarónál hamar probléma adódott az új motorblokkal, ám a jelentősen módosított elektronika meghozta gyümölcsét a Maláj Nagydíj edzésén. Álex Rins ellenben az új erőforrással felszerelt motorral jutott tovább, ám ennek ellenére sem igazán elégedett.

Kifejezetten jól sikerült a Yamahának a Maláj Nagydíj pénteki napja, ugyanis a portimãói hétvége óta először mindkét versenyzőjük bejutott a Q2-be az edzésen. Fabio Quartararo és Álex Rins a hatodik, illetve a nyolcadik helyet szerezték meg helyi idő szerint délután, és bár voltak különbségek a motorjaik között, mindössze 33 ezred választotta el őket egymástól.

Bagnaia szoros csatában verte meg a hajrában bukó Martínt, mindkét Yamaha továbbjutott Sepangban

A francia versenyző csütörtökön elárulta, a Yamaha új motorblokkot fog bevetni Sepangban, és ez így is történt. Az ő továbbjutása azonban a legkevésbé sem ennek volt köszönhető, hiszen csapattársa ugyan pozitív visszajelzéseket adott, a 25 éves pilóta nagyon hamar problémát észlelt, így lecserélték az erőforrását, és a hétvége hátralévő részét a régivel fogja teljesíteni.

Csak másfél kört tudtam megtenni az [új] motorblokkal – nyilatkozta. – Gondunk volt vele, úgyhogy többet nem fogjuk használni. Kipróbáltuk az új erőforrást, ahogyan az a hosszú kipufogóval látható is volt, és probléma adódott vele, elromlott a blokk. Illetve nem tudom, hogy elromlott-e vagy sem, de megállt az egyenesben, és nem tudtuk megjavítani a hétvége hátralévő részére.”

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy Quartararo ne kísérletezett volna érdemben valamilyen újítással: a 2021-es MotoGP-világbajnok drasztikusan új elektronikai csomagot kapott. „Nehéz alkalmazkodnom, mivel sokat módosítottunk az elektronikán, és még mindig emlékeztetnem kell magam néhány dologra, mert jóval kevésbé irányítjuk a motort – magyarázta. – Szóval, ha valamit elfelejtek, sokkal könnyebb összehozni egy highside-ot. Úgy vélem, ma jól motoroztam.”

A Yamaha versenyzője azt is elárulta, hogy bár hosszú ideje beszéltek az új elektronika bevetéséről, végül csak most szánták el magukat erre a lépésre. „Mit veszíthetek? – tette fel a költői kérdést. – Talán a Q1-ben kell kezdenem? Ehhez már hozzászoktam idén. Azonban szeretnék felkészülni a következő évre, a lehető legjobban akarom érezni magam, és látni szeretném, hogy a lehető legtöbbet tudjuk-e kihozni [a csomagból].”

Quartararo arra is kitért, hogy a megoldás a Yamaha technikai igazgatói posztját betöltő Massimo Bartolini ötletéből származik. A francia motoros még azzal is viccelődött, hogy idén többet beszélt az olasz szakemberrel, mint saját édesanyjával, és bár azért ez túlzás, valóban sok mindent megértett, olyasmit is, amivel kapcsolatban a szezon elején kétségei voltak. Mostanra viszont már látja a fejlődést, de hozzátette, továbbra is időre van szükség.

Vele ellentétben Rins motorjainak egyikében végig ott volt az új blokk, így képes volt érdemi tapasztalatot szerezni vele. Olyannyira, hogy meg is futotta a továbbjutást érő időt, amely egyébként 657 ezreddel bizonyult lassabbnak az élen záró Francesco Bagnaia körénél. A spanyol versenyző elmondta, hogyan álltak hozzá a naphoz.

Az új blokknak segítenie kell a kanyarba történő bemenetelt, ahogyan a végsebességet is – kezdte. – Ma rengeteg információt gyűjtöttünk. Hoztak egy új erőforrást, és az alap kicsit más, szóval időre van szükségünk, hogy kielemezzük. Csak egy blokkom van, így váltogatjuk a motorokat, hogy lássuk, melyikben megy jobban. A legjobb körömet az új motorblokkal futottam meg, mert azon a gépen közelebb álltunk az alapbeállításainkhoz.”

Ami a második motorját illeti, azon egy újfajta beállítást próbálgatott. Egy ehhez hasonlóval már a Thai Nagydíj hétvégéjének zárónapján is kísérletezni akart, de mivel a bemelegítésen és a futamon is vizes volt a pálya, nyilvánvalóan esős konfigurációt használt. Rins azt is elmondta, hogy a jó eredmény ellenére nem elégedett a tempóval.

Kicsit mással kísérleteztünk, mint amit Buriramban terveztünk, de még mindig nem tudom biztosan megmondani, hogy működik-e vagy sem, úgyhogy idő kell ahhoz, hogy kielemezzük – ecsetelte. – Összességében nem túl jó a tempónk, de ott vagyunk a Q2-ben, úgyhogy szombatra lesz terünk fejleszteni a motort.”

A hatszoros MotoGP-futamgyőztes arról is beszélt, hogy Quartararóval ellentétben ő a régi elektronikát vette igénybe. „Nem teszteltem másmilyen elektronikát, ugyanazt használtam, mint az előző futamokon – szögezte le. – Igaz, hogy Fabiónál, illetve nálam eltérő a megközelítés az elektronika terén, de nem tudom, hogy ő mit tesztelt délután. Összességében a Yamaha szempontjából jó, hogy mindketten ott vagyunk a Q2-ben.”

Bastianini szabadon versenyezhet Bagnaia ellen, Morbidelli „meglepetéssel” készül

0

Enea Bastianini leszögezte, a Maláj Nagydíj hétvégéjén szabadon küzdhet a világbajnokság harmadik helyéért, akár a végső győzelemért harcoló csapattársa, Francesco Bagnaia ellen is. Az ifjabbik olasz pilóta tavaly nyerni tudott Sepangban, és a mostani hétvégét is elég jól kezdte, ahogyan Franco Morbidelli is, aki titokzatosan nyilvánult meg a témában.

Élesedik a harc a MotoGP egyéni világbajnoki címéért, hiszen már csak két futamhétvége, vagyis összesen négy verseny van hátra. Jorge Martín 17 ponttal vezet Francesco Bagnaia előtt, vagyis ha minden egyes viadalon befut a második helyen, akkor biztosan megőrzi előnyét, még akkor is, ha minden alkalommal a címvédő előzi meg.

A gyári Ducati versenyzőjének tehát legalább egyszer jól jönne valaki, aki beférkőzne kettőjük közé. Erre az egyik legalkalmasabb csapattársa, Enea Bastianini lehet, ám ő is csatázik egy bajnoki pozícióért, egészen konkrétan a harmadik helyért, amelyet jelenleg Marc Márquez foglal el. A 26 esztendős motoros Thaiföldön leszögezte, hogy nyerni akar Sepangban, és ez azóta sem változott.

Befolyásolhatja-e Marc Márquez a bajnoki küzdelmet? – „Korábban már belekeveredtem”

Igen, teljesen szabad vagyok – nyilatkozta. – Nekem is van miért küzdenem a szezon végén, megszerezhetem a harmadik helyet. Nagyon közel vagyok hozzá. Márquez és én is elkövettünk néhány hibát az elmúlt időszakban, és vesztettünk pontokat. Azonban be kell hoznom ezt a kis különbséget, hogy Valenciában megpróbálhassak megküzdeni vele.”

A nyilatkozat elhangzása óta hivatalossá vált, hogy a Spanyolországot sújtó árvíz miatt törölték a Valenciai Nagydíjat, ám a mondandó lényegén ez nem változtat, hiszen egy másik helyszínen meg fogják rendezni a bajnokság huszadik fordulóját. Ami a sepangi hétvégét illeti, Bastianini optimista lehet, hiszen a MotoGP-ben eddig egy második és egy első helye van a főfutamokról. Utóbbit tavaly szerezte, és nemhogy az egyetlen diadala, de az egyetlen dobogós helyezése is az volt a számára hányattatott idényben.

Bagnaia erődemonstrációval kezdte a hétvégét, Iannone az első tízben zárva tért vissza a MotoGP-be

Nagyon jó emlékeim vannak a tavalyi évről, mert egy nehéz időszak után jött a győzelem – idézte fel. – Ez pedig rendkívül érzelmes volt számomra. Nehéz lesz megismételni ezt az eredményt, de azért vagyok itt, hogy megpróbáljam megcsinálni. Valószínűleg azért [vagyok erős itt], mert a jobbkanyarok fekszenek nekem, ahogyan a gyors jobbkanyarok is. Itt pedig nagyon sok ilyen van, és ha összehasonlítjuk az adatokat ezeken a pontokon, akkor általánosságban sokkal erősebb vagyok a Ducati többi versenyzőjéhez képest. Soha ne mondd, hogy soha. Meg kell próbálnunk, és meglátjuk, hogy versenyképes tudok-e lenni, mert minden év más.”

Utóbbi kérdésre pedig egyértelműen igen a válasz, legalábbis a pénteki nap alapján. Bár Bastianini az első szabadedzésen csak tizennegyedik lett, de a sokkal relevánsabb délutáni tréningen a harmadik helyet szerezte meg, 198 ezreddel lemaradva az élen záró Bagnaia mögött, így simán bejutott a szombati időmérő második szakaszába.

Bagnaia szoros csatában verte meg a hajrában bukó Martínt, mindkét Yamaha továbbjutott Sepangban

Elég jól alakult a nap – jelentette ki. – Az utóbbi időszakban nem tudtunk már az első gyakorlástól kezdve versenyképesek lenni, és a vártnál többet kellett dolgoznunk mind a beállításokon, mind a vezetési stíluson, de az edzés előtt elvégzett módosítások lehetővé tették az előrelépést. A gyorskör is jól sikerült, annak ellenére, hogy az első kanyarban volt egy kis hiba. Folytatnunk kell a munkát, és ki kell elemeznünk az adatokat, hogy szombatra jól tudjunk gumit választani, mivel itt, Sepangban meglehetősen nagy az eltérés a különböző keverékek között.”

Morbidelli titokzatoskodott

Bastianinihez hasonlóan adott esetben Martín csapattársának, Franco Morbidellinek is lehet szerepe a bajnoki harcban, amennyiben odakeveredik közéjük. Ő azonban abból a szempontból nehezebb helyzetben van, hogy míg Martínnal ugyanannál az istállónál versenyeznek, addig Bagnaiával a VR46 Akadémia köti össze. Éppen ezért nem akart dönteni kettőjük között. „Mindkettőjüket elengedem – felelte nevetve az erre vonatkozó kérdésre, majd sejtelmesen folytatta. – Ha felfedem, mit fogok tenni, nem lesz meglepetés, de szeretnék meglepetést okozni.”

Persze az eddigiek alapján nem túl valószínű, hogy Morbidelli akár Bagnaiával, akár Martínnal csatázhatna, ugyanakkor az első nap neki sem sikerült rosszul Sepangban. Az edzésen a hetedik pozíciót szerezte meg, vagyis ő is ott lesz a Q2-ben, ráadásul úgy véli, versenytempója jobb az egykörös sebességénél.

Jól [sikerültek] a gyorsköreim – értékelt. – Elég jól ahhoz, hogy azonnal bejussak a Q2-be. Szoros volt a nap, és örülök, hogy rögtön elértem a Q2-t. Ez nagyon fontos ahhoz, hogy jobb hétvégénk legyen, most pedig összejött. Az egész csapat jó munkát végzett. Általában a péntek a leggyengébb napunk, és ez ezúttal is így volt a gyorsköröket illetően. A versenytempóm nagyon jónak bizonyult, de úgy vélem, van még hova fejlődnünk. Hogy milyen mértékben, azt majd meglátjuk.”