back to top
2025. július 03. 15:42
Kezdőlap Blog Oldal 153

Visszatérő probléma keserítette meg az Aprilia-versenyzők életét Sepangban

0

Aleix Espargarónak és Raúl Fernándeznek is komoly nehézséget okozott a motorjuk által kibocsátott óriási hőség. Maverick Viñales kevésbé szenvedett, de ennek alighanem egyszerű oka van.

Tovább tart az Aprilia gyenge formája. A Maláj Nagydíjon Maverick Viñales hetedik helye volt a gyártó legjobb eredménye, vagyis ezúttal sem sikerült beverekedni magukat a legjobb ötbe. Erre legutóbb még az aragóniai sprinten volt példa, főfutamon pedig még régebben, a Holland TT-n. Ennek következtében lényegében eldőlt, hogy ezúttal is a KTM mögött maradnak a konstruktőri tabellán.

Ráadásul az Apriliához visszatért egy korábbi probléma. A tavalyi Thai Nagydíjon annyira szenvedtek a hőség miatt, hogy Viñales egyszerűen nem tudta teljesíteni a távot. Idén az esős időjárás megkímélte őket ettől a helyzettől, ám Malajziában nem volt menekvés. Aleix Espargaró emiatt esett vissza az utolsó körökben.

Rendkívül nehéz dolgunk van, akkor pedig még nehezebb, ha ilyen hátulról indulunk – nyilatkozta az állandó pilótaként az utolsó előtti hétvégéjét teljesítő pilóta. – Senkit nem tudtam megelőzni, a motor rendkívül lassú volt a hőség miatt. Nagyon szenvedtem. Az utolsó három kört kis híján nem tudtam befejezni. Még a kormányt sem tudtam kezelni, elképesztő volt a hőség.”

Bagnaia szenzációs csata után odázta el a bajnokavatást az ijesztő balesettel induló sepangi futamon

Espargaró a tizenhatodik pozícióba kvalifikálta magát, ahonnan feljött a tizenkettedik pozícióba, de ez az első rajt utáni balesetnek, valamint Franco Morbidelli és Marc Márquez bukásának volt köszönhető. Végül tizenharmadikként ért célba, miután a Gresini versenyzője lehajrázta. A 35 esztendős motoros szerint az Aprilia ezen a téren nem javult tavaly óta. „Egyáltalán nem, és ha az ember a hátsó régióban kezd, akkor még rosszabb – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – A délelőtti bemelegítésen erősnek éreztem magam, de a rajtnál nem lehetett pozíciót szerezni. Nem lehetett előzni, nagyon lassú volt a motor.”

Sokak szerint a problémához hozzájárult, hogy az első rajt utáni megszakítást követően a mezőny viszonylag hamar visszatért a pályára. Espargarónak ráadásul még az első gumi is gondot okozott, amelynek nyomása, illetve hőmérséklete igencsak megugrott. „Nagyon alacsony szinten kezdtem, de az utolsó három körben már fékezni sem tudtam az [abroncsok] hőmérséklete miatt” – fogalmazott.

Ha lehet, még nála is rosszabbul járt márkatársa, Raúl Fernández. A Trackhouse versenyzője sokáig a tizenharmadik pozícióban haladt, ám az utolsó körökre drasztikusan visszaesett a tempója, és végül még a pontszerzésről is lemaradt, hiszen tizenhatodikként látta meg a kockás zászlót. Pedig, ha másért nem is, az erőfeszítéseiért biztosan pontot érdemelt volna.

Nagyon közel voltam [a futam feladásához] – kezdte. – Meglehetősen nehéz volt menedzselni a motor hőmérsékletét. Az utolsó négy körre teljesen kész voltam. A csapat és a szerelőim iránti tiszteletből igyekeztem befejezni a versenyt. Egy bolyban voltam, és nem tudtam előzni. Az utolsó négy körben pedig nem tudtam ráfeküdni a motorra. Az egyenesben végig kint volt a fejem, hogy levegőhöz jussak. Ez azonban nagyon nehéz, főleg amikor az ember szélárnyékban motorozik, mivel nincs levegőn, és kicsit sem tudja [hűteni] a testét. Nem érzem a kezeimet és a lábaimat. Nem jutottam levegőhöz.”

Velük ellentétben Viñalesnek ezúttal nem voltak ilyen jellegű gondjai. A tízszeres MotoGP-futamgyőztes elárulta, „mint általában”, meleg és kemény versenye volt, de „jó ritmusban” tudta befejezni a viadalt. Fernández azonban felhívta a figyelmet arra a nem elhanyagolható különbségre, hogy a 29 éves pilóta tiszta levegőben motorozott, hiszen másodpercekkel Fabio Quartararo mögött haladt.

Szerintem Maverick jól rajtolt, és az egész futamot úgy teljesítette, hogy nem volt szélárnyékban, egyedül ment – hangsúlyozta. – Emiatt talán többé-kevésbé [normális] versenye volt. Én és Aleix viszont egy bolyban voltunk. Nekem négyszeres szélárnyék jutott, az egész futamon négy motor volt előttem, előtte pedig három. Itt nem számítottam ilyesmire. Talán olyan volt, mint tavaly Thaiföldön, vagy kicsivel még rosszabb is.”

Kútba eshet a MotoGP terve, újabb spanyolországi régióra csapott le az árvíz

0

Könnyen elképzelhető, hogy a hivatalosan is kommunikált tervekkel ellentétben nem Montmelóban lesz a MotoGP szezonzárója. Az árvíz ugyanis Katalóniát is elérte, és a helyzet várhatóan csak romlani fog.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, az eredeti tervekkel és a szokásokkal ellentétben nem Valenciában lesz a gyorsaságimotoros-világbajnokság idei kiírásának szezonzárója. Spanyolország keleti és déli részére ugyanis óriási esőzés csapott le, aminek következtében árvíz sújtotta a régiót. A természeti katasztrófának a legfrissebb információk szerint 217 áldozata van, nem beszélve az eltűntekről és azokról, akik lakhely nélkül maradtak.

Hivatalos: törölték a Valenciai Nagydíjat, később rendezik meg a szezonzárót

A MotoGP idényzáróját azonban mindenképpen meg kell rendezni, ha másért nem, azért, mert a televíziós társaságokkal kötött szerződés értelmében minimum húsz futamhétvégét kell tartani. Emellett persze ott van az a szempont is, hogy a királykategória egyéni világbajnoki címe továbbra sem dőlt el, bár most már igencsak Jorge Martínnak áll a zászló Francesco Bagnaiával szemben.

Így áll a MotoGP-tabella a Maláj Nagydíj után

Ennélfogva muszáj találni egy beugró helyszínt. Eddig úgy tűnt, hogy a montmelói pálya lehet a pótmegoldás, olyannyira, hogy Carlos Ezpeleta, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna sportigazgatója vasárnap kijelentette, a sorozat vezetése azon dolgozik, hogy tető alá hozzon egy második katalóniai fordulót, akár úgy is, hogy az időpontot nem kell arrébb tolni.

Azonban a hétfői fejlemények alapján könnyen elképzelhető, hogy ebből nem lesz semmi. Az árvíz ugyanis Katalóniát is elérte a heves esőzések következtében. Az AEMET, vagyis a spanyol állami meteorológiai szolgálat jelentése szerint a Barcelona agglomerációjában fekvő repülőtérre, az El Pratra négyzetméterenként 81 liter víz zúdult.

A tartomány egyes részeire pedig már le is csapott az árvíz. Az alábbi videók egy Barcelonától alig több mint 40 kilométerre található településen készültek. Ez a kisváros a Baix Llobregat elnevezésű járásban fekszik, amelyre az AEMET „rendkívüli veszélyt” jelentő vörös riasztást adott ki: az előrejelzések szerint 24 óra alatt négyzetméterenként 180 liter csapadék várható. A szervezet arra kérte a lakosokat, hogy amennyiben nem feltétlenül szükséges, ne utazzanak el.

Bár ez a terület Barcelonától délnyugatra fekszik, míg Montmeló az ellentétes irányban, északkeleten helyezkedik el, az esetleges természeti katasztrófa a pálya környékét is érintheti, vagyis adott esetben ellehetetlenítheti a verseny megrendezését. A MotoGP egyelőre nem reagált az aggasztó fejleményekre.

Bastianini kifakadt, nem tartja korrektnek, hogy vélhetően Spanyolországban marad a szezonzáró

Di Giannantoniót megműtötték, kiderült, mikorra épülhet fel (kép)

0

A hétvége során Fabio Di Giannantonión elvégezték azt a műtétet, amely miatt az utolsó két fordulón már nem vehet, illetve vehetett részt. A VR46 tájékoztatása szerint a felépülés három hónapot fog igénybe venni, ami elvileg belefér, de a sepangi teszt időpontját figyelembe véve meglehetősen necces.

Fabio Di Giannantonio számára a Thai Nagydíjjal véget ért a szezon. Az olasz pilóta ugyanis kénytelen volt kés alá feküdni, miután még a spielbergi edzésen megsérült a bal válla. Bár annak a hétvégének a hátralévő részét leszámítva mindenhol rajthoz állt, nem tudott felépülni teljesen, ami nyilvánvalóan hátráltatta a versenyzésben, és ez egy ideig az eredményein is meglátszott.

Az azóta a 26. életévét betöltő motoros már korábban is felvetette, hogy talán nem tudja elkerülni a beavatkozást, ám szerette volna kihúzni az idény végéig. Végül azonban ős és csapata is belátta, hogy ha a következő idényt már tökéletes állapotban akarja megkezdeni, akkor hamarabb kell kés alá feküdnie. Ez szombaton meg is történt.

A várakozásoknak megfelelően Fabio Di Giannantoniót megműtötték, hogy stabilizálják bal vállának sérülését, amelyet a nyári Osztrák Nagydíj [hétvégéjén] történt nagy sebességű baleset következményeként [szerzett] – olvasható a VR46 közleményében. – Fabio a római Villa Stuart-kórházba ment, ahol Alessandro Castagna professzor ízülettükrözéses technikát használva elvégezte az operációt. A beavatkozás teljesen sikeresnek bizonyult, a felépülés ideje pedig körülbelül három hónapra tehető.”

A műtét után maga Di Giannantonio is üzent a szurkolóinak, illetve az egész világnak. Az egyszeres MotoGP-futamgyőztes még aznap tett közzé egy bejegyzést saját Instagram-oldalán. „A 2025-ös év 0. napja fogalmazott „Diggia”. –Műtét letudva. Köszönet Castagna professzornak és a Villa Stuart orvosi személyzetének.”

Di Giannantonio számára azért is fontos, hogy egészségesen várja a következő idényt, mert talán élete lehetőségét kapta meg azzal, hogy bár a VR46 színeiben, de gyári Ducatit vezethet, ami Francesco Bagnaián és Marc Márquezen kívül csak neki fog megadatni abban az évben. Ehhez pedig a február 5-én kezdődő sepangi tesztre kell teljesen felépülnie, ami a VR46 által közölt három hónapba belefér, de meglehetősen szűk a határidő. Persze azt nem tudni, hogy ez a becslés mennyire optimista vagy éppen pesszimista.

Di Giannantonio a kihagyott hétvége ellenére is maradt a tabella nyolcadik helyén a Maláj Nagydíj után, igaz, Franco Morbidelli 4, Álex Márquez pedig 10 pontra közelítette meg. Mindezt alighanem ő is követte, már amennyire a műtétje engedte. „Egészen biztos vagyok benne, hogy fel fogom dühíteni a barátnőmet, mert minden edzést, minden időmérőt, illetve minden géposztályt meg fogunk nézni – árulta el még a burirami hétvégét felvezető sajtótájékoztatón. – Szóval szerintem ez a hétvége a motorsportnézésről fog szólni, mint a régi időkben.”

Így áll a MotoGP-tabella a Maláj Nagydíj után

Vérfagyasztó nézői videón a sepangi rajtbaleset, Miller először nyilvánult meg a történtek óta

0

Kikerült a Maláj Nagydíj rajtbalesetéről egy nézői videó, amelyen bizonyos mozzanatok még jobban látszanak, mint a közvetítés felvételein. Jack Miller először nyilvánult meg azóta, hogy megúszta a súlyos sérülést.

Vérfagyasztó pillanatoknak lehettek szemtanúi a MotoGP Maláj Nagydíjának nézői. A rajt után Brad Binder összeért Álex Márquezzel, aminek következtében fel kellett szednie a motort. Ennek az lett az eredménye, hogy eltalálta Fabio Quartararót, aki pedig nekiütközött Jack Millernek, utóbbi pedig már nem tudott motoron maradni.

Az ausztrál versenyző és a motorja így tehetetlenül csúsztak be a 2-es kanyarba, kiütve ezzel a másik gyári KTM-est, valamint a Yamaha pilótáját. Egyikük sem úszta meg teljesen a történteket: a francia motoros sántikált, ennek ellenére az újraindítás után hatodikként ért célba; a kétszeres MotoGP-futamgyőztes vállfájdalmai miatt a kivezető kör után visszatért a garázsba; a legrosszabbul viszont csapattársa járt.

Miller lábán még át is mentek a rajtbaleset után, az „elkövető” Mir pokoli perceket élhetett át

Miller feje ugyanis eltalálta Quartararo motorjának hátsó kerekét, és az eset következtében a mentőt is pályára kellett küldeni. Néhány percig a motorsport-társadalom egy emberként aggódott a jövőre már a Pramacnál szereplő pilóta egészségéért, de szerencsére viszonylag hamar kiderült, hogy nincs nagy gond, és nem sokkal az újraindítás előtt már a paddockban sétált.

A balesetet a közvetítésben is megmutatták, de nem minden részlet látszott igazán jól. Azonban később kikerült egy nézői videó, amely talán még ijesztőbb, mint az „eredeti” felvételek. Magát a balesetet nem sikerült elkapni a készítőnek, azt viszont már igen, hogy Miller nekiütközik a Yamahának, ráadásul a feje utána az aszfalttól is kap egy nagyobb ütést. Ha pedig ez nem lenne elég, Joan Mir keresztülment a lábain, igaz, elég lassú tempónál. Ami pedig utána jött, az a legrosszabb sepangi emlékeket idézte: Miller mozdulatlanul feküdt, a beavatkozók pedig rohantak felé.

Szerencsére a 13 évvel ezelőtt történtekkel való párhuzamnak itt vége is volt, és bár Miller a sajtónak érthető okokból nem nyilatkozott, később a közösségi médiában közzétett egy bejegyzést „Szerencsés vagyok, hogy ma megúsztam ezt az esetet – fogalmazott még vasárnap egy 24 óráig elérhető Instagram-történetben. – Köszönöm mindenkinek a kedves üzeneteket. Köszönöm az Alpinestarsnak, hogy biztonságban tartott.” Egy másik sztoriban pedig megosztotta a közvetítésben is látható képet, amelyen a feleségével és egy csapattaggal együtt sétál a paddockban „A csapatom.” – írta.

Mindenesetre ez a baleset is mindenki figyelmeztetett arra, hogy ezek a versenyzők milyen veszélyekkel néznek szembe hétvégéről hétvégére. Erre hívta fel a figyelmet a gyári KTM is az X-en. „A mai nap emlékeztetőül szolgált arra, hogy a versenyzőinknek milyen kockázatokkal kell szembenézniük minden egyes alkalommal, amikor felállnak a rajtrácsra” – olvasható.

Megszületett a sportfelügyelői döntés a rémisztő rajtbaleset ügyében

Bastianini kifakadt, nem tartja korrektnek, hogy vélhetően Spanyolországban marad a szezonzáró

0

Enea Bastianini helytelen döntésnek gondolja, hogy az árvíz ellenére jó eséllyel Spanyolországban, Montmelóban tartják a MotoGP idényzáróját. Szavai alapján azonban az olasz pilótából nem vagy nem csak az elvei beszélnek.

Bár a MotoGP mezőnye az elmúlt napokban Sepangban versenyzett, a figyelem olykor sokkal inkább az azt követő fordulóra, a szezonzáróra összpontosult. Ezt eredetileg szokás szerint Valenciában tartanák meg, ám a Spanyolország déli és keleti részét sújtó árvíz miatt a sportág vezetése úgy döntött, hogy máshol rendezik meg a királykategória egyéni világbajnoki címéről döntő hétvégét.

Hivatalos: törölték a Valenciai Nagydíjat, később rendezik meg a szezonzárót

Póthelyszínként több pálya is felmerült, ám nagyon úgy tűnik, hogy végül Montmelo lesz a befutó. Az időpont pedig nem változik. Carlos Ezpeleta, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna sportigazgatója nyíltan kimondta, hogy ezt a megoldást próbálják tető alá hozni, Enea Bastianini pedig a leintés után már tényként említette, hogy Katalóniába fognak utazni. A gyári Ducati motorosa azonban nem ért egyet ezzel a potenciális döntéssel.

Bagnaia a szombatokra panaszkodott, Martín neki hálálkodott, kiderülhetett egy fontos információ

Marc [Márqueznek] jó, hogy Barcelonába, a szülőföldjére megyünk – nyilatkozta. – Én nem tartom helyesnek, hogy Spanyolországban versenyezzünk. De ez van, így döntött a Dorna. Ezzel együtt száz százalékot kell nyújtanunk. Sokkal erősebbnek kell lennem a szezon eleji barcelonai futamhoz képest, mert gyors voltam, de kaptam két-három hosszú körös büntetést. Majd meglátjuk.”

Azt aligha vitatja bárki is, hogy vannak érvek amellett, hogy a MotoGP most teljes mértékben kerülje el Spanyolországot, mondván, hiába versenyeznének az árvíz által nem érintett területen, nem feltétlenül venné ki jól magát. Bastianini első mondata azonban korántsem az elvekről szólt, sokkal inkább az érdekeiről, miután a Maláj Nagydíjon 1 pontra megközelítette Márquezt a tabella harmadik helyéért folytatott párharcban.

Ahogyan arra a gyári Ducati motorosa is utalt, az idei Katalán Nagydíjon többször is megbüntették, és miután valamelyiket nem volt hajlandó letölteni, jött az újabb szankció, aminek következtében csak tizenhatodik lett. Ezzel szemben Márquez a tizennegyedik helyről indulva a sprinten másodikként, a főfutamon harmadikként ért célba.

Bastianini „fellázadt” a büntetése ellen, a sportfelügyelők elismerték az igazságtalanságot, de hiába

Ami a korábbi éveket illeti, Bastianini a MotoGP-ben csak egyszer, 2021-ben szerzett pontot vasárnap Montmelóban, akkor is csak tizedik lett, igaz, a Moto3-ban egy győzelemig és további három dobogóig jutott. Ami Márquezt illeti, a Gresini versenyzője a MotoGP-ben kétszer, a 125 köbcentiméteresek között egyszer diadalmaskodott a szülőföldjéhez legközelebb fekvő pályán, és minden géposztályt figyelembe véve további hét alkalommal állt dobogóra.

Így áll a MotoGP-tabella a Maláj Nagydíj után

0

Ezen a hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság Maláj Nagydíját. A sepangi forduló során Jorge Martín előnye 17 pontról 24-re nőtt a MotoGP-tabella élén.

Az elmúlt napokban Sepangban vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság. A Maláj Nagydíj során a MotoGP sprintjét Jorge Martín, a főfutamát pedig Francesco Bagnaia nyerte. Mivel a címvédő szombaton bukott, a Pramac pilótájának előnye 17-ről 24 egységre nőtt riválisával szemben szemben a tabella élén, míg Enea Bastianini 1 pontra megközelítette Marc Márquezt a harmadik helyért vívott csatában. A Moto2 versenyén Celestino Vietti, a Moto3 viadalán pedig David Alonso zárt az élen. A középső kategóriában Arón Canet bebiztosította összetettbeli második helyét, míg a Kalex megszerezte a konstruktőri vb-címet. A legkisebbeknél Collin Veijer pontszámban utolérte Daniel Holgadót a második helyen, amelyre matematikailag még a tőlük 19 ponttal lemaradó Iván Ortolának is van sansza.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Jorge Martín Ducati Prima Pramac Racing 485
2 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 461
3 Marc Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 369
4 Enea Bastianini Ducati Ducati Lenovo Team 368
5 Pedro Acosta KTM Red Bull GASGAS Tech3 209
6 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory 206
7 Maverick Viñales Aprilia Aprilia Racing 189
8 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 165
9 Franco Morbidelli Ducati Prima Pramac Racing 161
10 Álex Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 155
11 Aleix Espargaró Aprilia Aprilia Racing 146
12 Marco Bezzecchi Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 144
13 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 108
14 Jack Miller KTM Red Bull KTM Factory 84
15 Miguel Oliveira Aprilia Trackhouse Racing 71
16 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse Racing 66
17 Johann Zarco Honda CASTROL Honda LCR 53
18 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 31
19 Nakagami Takaaki Honda IDEMITSU Honda LCR 31
20 Augusto Fernández KTM Red Bull GASGAS Tech3 27
21 Joan Mir Honda Repsol Honda Team 21
22 Luca Marini Honda Repsol Honda Team 14
23 Pol Espargaró KTM Red Bull KTM Factory 12
24 Dani Pedrosa KTM Red Bull KTM Factory 7
25 Stefan Bradl Honda HRC Team 2
26 Remy Gardner Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 0
27 Andrea Iannone Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 0
28 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing/Trackhouse Racing 0

 

MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 829
2 Prima Pramac Racing 646
3 Gresini Racing MotoGP 524
4 Aprilia Racing 335
5 Pertamina Enduro VR46 Racing 309
6 Red Bull KTM Factory 290
7 Red Bull GASGAS Tech3 236
8 Monster Energy Yamaha MotoGP 139
9 Trackhouse Racing 137
10 LCR Honda 84
11 Repsol Honda Team 35

 

MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 685
2 KTM 316
3 Aprilia 285
4 Yamaha 119
5 Honda 73

 

Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Ogura Aj Boscoscuro MT Helmets – MSi 261
2 Arón Canet Kalex Fantic Racing 209
3 Sergio García Boscoscuro MT Helmets – MSi 181
4 Fermín Aldeguer Boscoscuro Speed Up Racing 175
5 Manuel González Kalex QJmotor Gresini Moto2 175
6 Alonso López Boscoscuro Speed Up Racing 171
7 Celestino Vietti Kalex Red Bull KTM Ajo 165
8 Jake Dixon Kalex CFMoto Aspar Team 155
9 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 153
10 Tony Arbolino Kalex Elf Marc VDS Racing Team 146
11 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 111
12 Somkiat Chantra Kalex Idemitsu Honda Team Asia 98
13 Albert Arenas Kalex QJmotor Gresini Moto2 80
14 Jeremy Alcoba Kalex Yamaha VR46 Master Camp Team 79
15 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 64
16 Senna Agius Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 63
17 Filip Salač Kalex Elf Marc VDS Racing Team 62
18 Izan Guevara Kalex CFMoto Aspar Team 60
19 Darryn Binder Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 54
20 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 49
21 Barry Baltus Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 40
22 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 31
23 Jorge Navarro Forward/Kalex Klint Forward Factory Team/OnlyFans American Racing Team 27
24 Dennis Foggia Kalex Italtrans Racing Team 18
25 Xavier Artigas Forward Klint Forward Factory Team 10
26 Szaszaki Ajumu Kalex Yamaha VR46 Master Camp Team 7
27 Bo Bendsneyder Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 7
28 Jaume Masià Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 4
29 Mario Aji Kalex Idemitsu Honda Team Asia 4
30 Matteo Ferrari Kalex QJmotor Gresini Moto2 1

 

Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 MT Helmets – MSi 442
2 Speed Up Racing 346
3 OnlyFans American Racing Team 285
4 QJmotor Gresini Moto2 255
5 CFMoto Aspar Team 215
6 Red Bull KTM Ajo 214
7 Fantic Racing 209
8 Elf Marc VDS Racing Team 208
9 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 117
10 Idemitsu Honda Team Asia 102
11 Yamaha VR46 Master Camp Team 86
12 Italtrans Racing Team 82
13 RW-Idrofoglia Racing GP 71
14 Pertamina Mandalika Gas Up Team 11
15 Klint Forward Factory Team 10

 

Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 412
2 Boscoscuro 376
3 Forward 16

 

Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 David Alonso CFMoto CFMoto Aspar Team 396
2 Daniel Holgado Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 236
3 Collin Veijer Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 236
4 Iván Ortolá KTM MT Helmets – MSi 217
5 David Muñoz KTM Boé Motorsports 162
6 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 153
7 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 145
8 Ángel Piqueras Honda Leopard Racing 137
9 Joel Kelso KTM Boé Motorsports 134
10 Furuszató Taijó Honda Honda Team Asia 128
11 Jamanaka Riuszej KTM MT Helmets – MSi 120
12 Luca Lunetta Honda Sic58 Squadra Corse 112
13 Stefano Nepa KTM LevelUp – MTA 93
14 Szuzuki Tacuki Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 88
15 Jacob Roulstone Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 57
16 Matteo Bertelle Honda Rivacold Snipers Team 56
17 Joel Esteban CFMoto CFMOTO Gaviota Aspar Team 45
18 Riccardo Rossi KTM CIP Green Power 33
19 Filippo Farioli Honda Sic58 Squadra Corse 32
20 Scott Ogden Honda MLav Racing 23
21 Nicola Carraro KTM LevelUp – MTA 22
22 David Almansa Honda Rivacold Snipers Team 16
23 Xabi Zurutuza KTM Red Bull KTM Ajo 13
24 Vicente Pérez KTM/Honda Red Bull KTM Ajo/MLav Racing 3
25 Noah Dettwiler KTM CIP Green Power 2
26 Tatchakorn Buasri Honda Honda Team Asia 1

 

Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 CFMoto Aspar Team 441
2 MT Helmets – MSi 337
3 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 324
4 Boé Motorsports 296
5 Red Bull GasGas Tech3 293
6 Leopard Racing 290
7 Red Bull KTM Ajo 161
8 Sic58 Squadra Corse 144
9 Honda Team Asia 129
10 LevelUp – MTA 115
11 Rivacold Snipers Team 72
12 CIP Green Power 35
13 MLav Racing 23

 

Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 CFMoto 396
2 KTM 320
3 Honda 284
4 Husqvarna 263
5 Gas Gas 245

 

Megszületett a sportfelügyelői döntés a rémisztő rajtbaleset ügyében

0

A sportfelügyelők senkit nem tettek felelőssé a Maláj Nagydíj elején történt rajtbalesetért, így egyik érintettet sem büntették. Fabio Quartararo nem látta, csak érezte, ahogyan Jack Miller feje eltalálja a motorját.

Nagy balesettel indult a királykategóriás Maláj Nagydíj. A mezőny az 1-es kanyart még megúszta, ám az annak kijáratán történtek rémisztő bukást idéztek elő. Brad Binder összeért az előtte lévő Álex Márquezzel, aminek következtében nekiment Fabio Quartararónak, aki eltalálta Jack Miller motorját, az ausztrál versenyző pedig elesett, és ő maga a francia versenyzőt, míg az irányíthatatlanul csúszó motorja a másik gyári KTM-est ütötte ki.

Az esetet egyikük sem úszta meg teljesen sértetlenül: Binder látszólag rendben volt, de aztán az újraindításra nem tudott felállni, ellentétben Quartararóval, aki úgy is folytatta, hogy láthatóan sántított. A legjobban azonban Millerért kellett aggódni, de szerencsére viszonylag hamar kiderült, hogy nincs komoly baja. Természetesen ez volt a legfontosabb kérdés, de miután nyilvánvalóvá vált, hogy nem kell aggódni, felmerült a kérdés, hogy a sportfelügyelők hogyan ítélik meg az incidenst. Néhány órával később meghozták a döntést.

Miller lábán még át is mentek a rajtbaleset után, az „elkövető” Mir pokoli perceket élhetett át

Elindítottunk egy vizsgálatot – olvasható az erről szóló dokumentumban – Több kameraszögből is megvizsgáltuk a felvételeket. A körülmények a következők: az első körben egy boly elhagyta az 1-es kanyart, és megkezdte az irányváltást a 2-es kanyar felé. Az útvonalak keresztezték egymást, aminek következtében a 73-as motor [Márquez – a szerk.] hátsó része összeért a 33-as [Binder – a szerk.] első részével, ezért a 33-as elemelkedett, és teljesen kibillent. A 43-as [Miller – a szerk.] esése ezután előidézte a 20-as [Quartararo – a szerk.] és a 33-as bukását is. Az alapos vizsgálat után a sportfelügyelők úgy ítélik meg, hogy egyik versenyző sem viselkedett szabálytalanul.”

Érdekesség, hogy néhány fordulóval ezelőtt Miller bizonyos szempontból hasonló incidensbe keveredett bele, hiszen az Indonéz Nagydíjon szintén az ő gazdátlanná vált motorja ütött ki más versenyzőket. Azonban fontos különbség, hogy akkor úgy bukott, hogy előtte senkivel nem ért össze, most pedig csak áldozata volt egy láncreakciónak. Abban viszont megegyezik a két eset, hogy a sportfelügyelők egyik alkalommal sem róttak ki büntetést.

A két gyári KTM-es nem nyilatkozott, még a szokásos csapatközleményben sem, ami a történtek fényében érthető. Quartararónak viszont eleget tudott tenni ennek a kötelezettségének, hiszen az újraindítás után idénybeli legjobb főfutamos eredményét elérve hatodikként ért célba. Ahogyan az egész világ, úgy egy ideig ő is aggódott Millerért.

Nem is láttam, mi történt – foglalta össze az eseményeket a saját nézőpontjából. – Csak éreztem, hogy belülről valaki eltalált. Elég nagynak éreztem az ütést, és ez Jack feje volt. Nem tudtam, hogy van, de közvetlenül az újraindítás előtt láttam őt a paddockban, úgyhogy nagyon örültem, hogy jól van. [A baleset] ugyanis rendkívül ijesztő volt.”

Bagnaia szenzációs csata után odázta el a bajnokavatást az ijesztő balesettel induló sepangi futamon

Marc Márquez: Az első sorba vettem jegyet, és drágán megfizettem érte

0

Marc Márquez meglepődött, hogy Jorge Martín ennyire agresszív volt Francesco Bagnaia ellen a Maláj Nagydíj elején. Ami a saját esését illeti, elmondása szerint úgy bukott, hogy még csak nem is erőltette.

Szenzációs csatával kezdődött a Maláj Nagydíj, már ami az újraindítást követő eseményeket illeti. Francesco Bagnaia és Jorge Martín körökön át oda-vissza előzgette egymást, mígnem aztán a címvédőnek sikerült ellépnie a tabella éllovasától. Marc Márquez közvetlen közelről nézhette végig a csatát, ám profitálni nem tudott belőle, még támadásig sem jutott el.

Bagnaia szenzációs csata után odázta el a bajnokavatást az ijesztő balesettel induló sepangi futamon

A nyolcszoros világbajnok az ötödik pozícióból kezdte meg a futamot, és a releváns startnál öccsét, Álex Márquezt, valamint Franco Morbidellit is lerajtolta. Ezt követően úgy tűnt, hogy előre- és hátrafelé sem kell tekintgetnie, és simán bejön a harmadik helyen, ám a 7. kör végén eldobta a motort az utolsó, 15-ös kanyarban.

Az első sorba vettem jegyet, és drágán megfizettem érte – nyilatkozta. – Egy bukással fizettem meg, miután megpróbáltam követni őket. Az az igazság, hogy nagyon gyorsan mentek, az az igazság, hogy rendkívül gyorsak voltak. Pecco esetében erre számítottam, arra viszont nem, hogy Martín ekkora kockázatot vállal. Úgy döntött, hogy megcsinálja [az előzést], és egy bizonyos pontig jól működött, aztán képes volt elfogadni, hogy Peccóban kicsit több van. Amikor láttam, hogy Martín támad, és ennyire jók az idők, igyekeztem követni őket, de nem tudtam, és egyre jobban távolodtunk a mögöttünk lévő srácoktól, mivel egy fokozattal gyorsabban mentek.”

Nem hittem, hogy meg tudom nyerni a futamot, de volt egy pillanat, amikor arra gondoltam, hogy oda kell figyelni – folytatta Márquez. – [Korrekt] csata volt, de az egyenesben összeértek, de hát azt teszik, amit tenniük kell. Pecco azzal a tudattal ment pályára, hogy nyernie kell, majd meglátjuk, hogyan zárul az utolsó futam.”

A 31 éves motoros végül Aleix Espargarót lehajrázva, a tizenkettedik helyen ért célba, így 4 ponttal gazdagodott. Mivel Enea Bastianini megörökölte a harmadik pozíciót, 1 pontra megközelítette őt. A spanyol pilóta viszont nem erről beszélt, hanem a bajnoki esélyeket latolgatta, és saját, legfrissebb példájára hivatkozva elmondta, a 24 pontos előny ellenére Martín nem nyugodhat meg.

Soha nem lehet kijelenteni, hogy a kezében van, mert a sportban soha nem lehet tudni – magyarázta. – Vegyük például a mai napot. Pecco tegnap azt mondta, hogy úgy esett el, hogy nem erőltette. Esküszöm, áthaladtam a célvonalon, láttam, hogy Enea Bastianini két és fél másodpercre van mögöttem, és arra gondoltam, hogy ennek a kettőnek mennie kell, én pedig könnyen harmadik lehetek. Abban a körben elestem, anélkül hogy erőltettem volna. A motorversenyzésben soha nem lehet tudni, pláne akkor, ha novemberben megyünk Európa bármelyik pályáján.”

Miller lábán még át is mentek a rajtbaleset után, az „elkövető” Mir pokoli perceket élhetett át

0

Francesco Guidotti, a gyári KTM csapatmenedzsere elárulta, Brad Binder a vállfájdalmai miatt nem tudta vállalni az új rajtot a Maláj Nagydíjon. Csapattársáért, Jack Millerért egy ideig az egész világ aggódhatott, többek között a lábán átmenő Joan Mir is, akit aztán ellenfele személyesen nyugtatott meg.

Ijesztő balesettel indult a Maláj Nagydíj a MotoGP-ben: Fabio Quartararo és a két gyári KTM akadtak össze, aminek következtében piros zászlóval megszakították a versenyt. A láncreakciót Brad Binder indította el, aki összeért az előtte haladó Álex Márquezzel, és fel kellett szednie a motorját. Ennek következtében nekiment Fabio Quartararónak, aki pedig eltalálta Jack Miller motorját, aki elesett.

Óriási balesettel indult a MotoGP főfutama, Miller és Quartararo is megsérülhetett

A dél-afrikai, valamint a francia versenyző ekkor még talpon maradt, ám előbbit a másik gyári KTM, utóbbit annak tulajdonosa borította fel. Az ausztrál pilóta feje eltalálta a Yamaha hátsó kerekét, ami már önmagában ijesztő, hát még az, hogy a mentő bejött a pályára, és sokáig nem lehetett tudni, hogy Miller milyen állapotban van.

A négyszeres MotoGP-futamgyőztest bevitték az orvosi központba, ahol szerencsére megállapították, hogy nincs komoly sérülése. Ezt a nézők akkor tudhatták meg, amikor a rendező mutatta, ahogyan a paddockban sétál. Aztán jött a csapat közleménye is. „Nagy ijedtség volt – olvasható a bejegyzés szövege. – Örömmel jelentjük, hogy Binder és Miller is rendben van, és visszatértek a bokszba. Nyilvánvalóan egyikük sem vesz részt a malajziai MotoGP-futamon, mivel a felépülésüket helyezzük előtérbe, és arra koncentrálunk.”

Ami a másik két érintettet illeti, Quartararo sántikálva hagyta el a helyszínt, ennek ellenére felállt az új rajtra, és idei legjobb főfutamos eredményét elérve hatodikként zárt. Binder szintén elment a kivezető körre, ám aztán visszahajtott a bokszba, és jelezte, hogy nem fog menni. Mint kiderült, a bal vállát fájlalta az esés után.

Szerencsére senki nem sérült meg – fogalmazott Francesco Guidotti, a gyári KTM-nek az év végén leköszönő csapatmenedzsere. – Minden rendben van. Jack elment az orvosi központba egy ellenőrzésre, de jól van, nem fáj semmije. Nagyon rosszul nézett ki, de szerencsére nincs sérülés. Brad megpróbált elindulni a második rajtnál, de a bal vállában lévő fájdalom ezt nem tette lehetővé. Az ő és a többiek szempontjából sem lett volna biztonságos. Holnap talán megy, hogy lássa, még mindig ott van-e a fájdalom. A képek alapján nem teljesen egyértelmű a helyzet. Úgy tűnik, Brad nagyon belül volt, és hozzáért valakihez előtte. Aztán fel kellett szednie a motort, és eltalálta Fabiót, aki pedig nekiment Jacknek. Olyan volt, mint egy dominóeffektus. Szerintem ez versenybaleset, nincs miért büntetést kiosztani. Örülnünk kell, hogy mindketten jól vannak, és előre kell tekintenünk az utolsó futamra.”

Mivel a futamot megszakították, majd az eredeti rajtsorrendben indultak újra, az eredmény szempontjából nem volt jelentősége, de a mögöttük lévőknek kerülgetniük kellett a pilótákat és a motorokat. Joan Mir azonban nem tudott hova menni, és bár lassú tempóval, de keresztülment Miller lábán. A gyári Honda pilótája természetesen vétlen volt, ezzel együtt vélhetően pokoli perceket élt át. Későbbi kiesése viszont abból a szempontból jól jött neki, hogy hamarabb megnyugodhatott.

Őszintén szólva nagyon aggódtam – jelentette ki. – Az első rajtom nagyszerűen sikerült, az első kanyarban rengeteg pozíciót szereztem. A tizedik hely környékén voltam, szóval ha a [következő] kanyart sikerül jól bevennem, remek pozícióban lehettem volna, de aztán előttem történt Fabio és Miller balesete, és áthajtottam Milleren. Aztán, amikor megláttam a mentőt meg a többi dolgot, nagyon aggódtam, mert nem tudtam, hogy van, én meg áthajtottam a lábán. Aggódtam érte. Utána elmentem a bokszához, és mondta, hogy »jól vagyok, jól vagyok, itt van egy zúzódásom«. Erre úgy reagáltam, hogy »ó, nagyszerű«, de [előtte] aggódtam.”

Bagnaia szenzációs csata után odázta el a bajnokavatást az ijesztő balesettel induló sepangi futamon

Bagnaia a szombatokra panaszkodott, Martín neki hálálkodott, kiderülhetett egy fontos információ

0

Francesco Bagnaia elárulta, a Maláj Nagydíj főfutamán szokás szerint jóval agresszívabb tudott lenni, mint szombaton. Jorge Martín a hajrában még megpróbált nyomást helyezni ellenfelére, de majdnem elesett, míg Enea Bastianini a valenciaiaknak ajánlotta ezt a futamot, és tényként közölte a szezonzáró helyszínét.

Bár a végére kicsit ellaposodott, összességében emlékezetesen alakult a Maláj Nagydíj. A rajt után bekövetkezett tömegbalesetben szerencsére senki nem sérült meg súlyosan, így a nézők élvezettel figyelhették, ahogyan Francesco Bagnaia és Jorge Martín körökön keresztül előzgették egymást. A küzdelemből végül a címvédő került ki győztesen, mögöttük Enea Bastianini futott be harmadikként.

Bagnaia szenzációs csata után odázta el a bajnokavatást az ijesztő balesettel induló sepangi futamon

A 27 éves motoros a második rajtot jobban kapta el, így viszonylag simán jött el elsőként, Martín viszont nem hagyta őt elmenni, és többször is bebújt mellé. Bagnaia azonban nem adta fel, és néhány kanyaron belül mindannyiszor visszaelőzte riválisát, majd a 4. kör után ellépett tőle, és onnantól kezdve senki nem fenyegette a győzelmét.

Ma a hőség menedzselése volt a legkönnyebb feladat, hogy őszinte legyek – válaszolta a meleggel kapcsolatos nehézségekre vonatkozó kérdésre a leintés utáni interjúk során. – Jorge rendkívül agresszív volt, tudta, hogy maga mögött kell hagynia, de túl jó volt a tempónk. Ahogyan mindig, vasárnap most is képes voltam támadni a versenyen, sokkal agresszívabb tudtam lenni. Egyszerűen rá kell jönnünk, hogy szombatonként miért szenvedünk jobban ezzel. Ez a tizedik győzelem a szezonban, elképesztő munkát végzünk, csupán a szombatokon kell fejlődnünk.”

https://x.com/MotoGP/status/1852986882184946040

Könnyen lehet, hogy ez az idei évre vonatkozóan már késő lesz, hiszen szombati bukása után Bagnaiának így is 24 pont a hátránya a főverseny után. Igaz, nem sok híja volt, hogy a különbség 4-re csökkenjen, ugyanis Martín a hajrában elkezdett közeledni ellenfelére, aminek majdnem bukás lett a vége. Így viszont viszonylag nyugodtan utazhat el az utolsó forduló helyszínére.

Köszönöm Peccónak, mert egyre inkább megnehezíti ezt a kihívást – méltatta vetélytársát. – Nyerni akartam, vezetni szerettem volna, de Peccónak más stratégiája volt. Teljes mértékben megértem a taktikáját, elég agresszív volt, ahogyan én is. Az első körökben jót csatáztunk, de miután megelőzött, lehetetlen volt harcolni. A végén megpróbáltam némi nyomást helyezni rá, de majdnem elestem. Hihetetlennek gondolom, hogy nyolc [valójában 7 – a szerk.] ponttal növeltem az előnyömet a hétvége során. Jön az utolsó futam, nagy kihívás lesz, úgyhogy igyekszünk a legjobbunkat nyújtani.”

Bastianininek viszonylag csendes futama volt, miután Álex Márquezt lerajtolta, Franco Morbidellit pedig később megelőzte. Ezzel feljött a negyedik helyre, amelyből aztán Marc Márquez bukásának következtében harmadik lett. Ezzel pedig 1 pontra megközelítette a nyolcszoros világbajnokot az összetettbeli „bronzéremért” folytatott küzdelemben.

Újabb harmadik hely – kezdte. – A kanyarbejáratokon nem voltam versenyképes, ilyenkor pedig meg kell mentenem a versenyt. Végső soron ez egy újabb dobogó, aminek tudok örülni, de nem száz százalékig. Két hét múlva Barcelonában fogunk versenyezni, meglátjuk, mit tudunk tenni. Üdvözlöm a valenciai embereket, ez a futam értük volt. Támogatásra van szükségük, mindenkinek küldök egy csókot.”

Mondandójának második részében Bastianini a Spanyolország keleti és déli részét sújtó árvízre, illetve az abban szerencsétlenül járó emberekre célzott, illetve nekik üzent. Ennél azonban jóval érdekesebb, amit előtte mondott, miszerint Montmelóban lesz az idényzáró. Bár ezt még nem jelentették be, de sajtóértesülések szerint valóban ez fog történni, méghozzá a Valenciai Nagydíj eredeti időpontjában, vagyis két hét múlva. Ennek lehetőségét nemrég Carlos Ezpeleta, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna sportigazgatója is megerősítette.