back to top
2025. július 03. 09:06
Kezdőlap Blog Oldal 154

Hiába a peches visszaesés, Alonsót ezúttal sem lehetett megállítani, Rossi teljesítményét ismételte meg

0

David Alonso nyerte a Moto3-as Maláj Nagydíjat, amivel zsinórban hatodik győzelmét aratta. Furuszató Taijó a hajrában nem tudta visszaelőzni őt, míg a nagy hajrát produkáló José Antonio Rueda lett a harmadik.

Szokás szerint a Moto3-as futammal indult a Maláj Nagydíj hétvégéjének zárónapja, legalábbis ami az érdemi részt illeti. A pole pozícióból pályafutása során először Adrián Fernández indulhatott, megelőzve Iván Ortolát és a világbajnok David Alonsót. A bajnoki második helyért csatázók közül Collin Veijer a nyolcadik, Daniel Holgado pedig a tizenegyedik helyről várhatta a piros lámpák kialvását.

Hihetetlen: a beugró Navarro nyerte a Moto2-es időmérőt, Fernándezé a sepangi Moto3-as pole pozíció

Ortolá remekül kapta el a rajtot, másodikként pedig David Almansa fordult el. Alonso szintén lerajtolta Fernándezt, ám a Leopard Racing versenyzője a 2-es kanyarban visszaelőzte riválisát. Hátrébb Riccardo Rossi és Joel Esteban estek el. Az 1. kör hátralévő részében Almansa a vezetést is átvette.

A 2. körben Holgado Alonsót és Fernándezt is maga mögé utasította, így feljött a harmadik helyre, miközben utóbbi kettő is helyet cserélt. A GasGas motorosa aztán Ortolá mellett is megpróbált elmenni, aminek bukás lett a vége. Szerencséjére Alonso ki tudta kerülni, ám ennek következtében visszaesett a tizenkettedik pozícióba. Leendő csapattársát elszállították az orvosi központba.

Néhány másodperccel később aztán Fernández is feladta a versenyt, miután a motorblokkja megadta magát. A 4. körben Joel Kelso megelőzte Ortolát, így feljött a második helyre. Csapattársa, David Muñoz letöltötte áthajtásos büntetését, míg Ángel Piquerasnak szintén technikai gondja adódott, és néhány kör múlva ki is állt, így a Leopardnak nem sokáig tartott a futam érdemi része.

Nem sokkal később előbb Kelso, majd Furuszató Taijó is maga mögé utasította Almansát, Ortolá pedig egy rossz féktáv következtében visszaesett a hatodik pozícióba. Alonso eközben már negyedikként haladt, megelőzve Veijert. A 6. körben az MT Helmets motorosa elment a holland pilóta mellett, az Aspar versenyzője pedig Almansát múlta felül.

A 8. körben Furuszató megelőzte Kelsót, így átvette a vezetést, ám az ausztrál pilóta a következő körben visszaállt az élre. A Boé Motorsports versenyzője azonban néhány másodperccel később lesodródott a pályáról, így visszaesett a negyedik helyre, Ortolá mögé. Mindeközben Szuzuki Tacuki motorblokkja is megfőtt a hőségben.

A következő körökben Alonso Furuszató mögött ment, majd a 12. kör végén a verseny során először átvette a vezetést, a következő kör elején pedig Ortolá is elment a csúszkáló japán motoros mellett. Utóbbi azonban rögtön visszavette a második helyet, sőt, az Aspar versenyzőjére is visszajött. Előzni viszont nem tudott, ellentétben Veijerrel, aki a 14. kör elején elment Ortolá mellett, ám a spanyol pilóta azonnal visszaszerezte a harmadik helyet.

Hátrébb José Antonio Rueda kezdett el zárkózni, és előbb Kelsót, majd Veijert is megelőzte, sőt, az utolsó kör elején Ortolától is elvette a harmadik helyet. Furuszató aztán nagyon közel volt Alonsóhoz, ám végül nem tudott előzni, így a kolumbiai pilóta összességében a tizenharmadik, zsinórban pedig a hatodik győzelmét aratta. Ez utóbbi Valentino Rossi 1997-es teljesítménye óta senkinek nem sikerült a legkisebb kategóriában. A krónikához hozzátartozik, hogy a harmadik Rueda csapattársa, a tizennegyedik helyen célba érő Xabi Zurutuza a levezető kör alatt esett el.

A Moto3 sepangi futamának végeredménye

Iannone: Fogalmam sem volt, hogy ilyen a mai MotoGP, reggel az összes elképzelhető fájdalommal keltem

0

A beugró Andrea Iannone az utolsó előtti helyen zárta a sepangi sprintet. Az olasz pilóta a viadal után azt emelte ki, hogy mennyire kemény a MotoGP fizikai szempontból, még a Superbike-világbajnoksághoz képest is.

Emlékezetes éve van idén Andrea Iannonénak. Miután letöltötte a doppingvétség miatt kapott négyéves eltiltását, a Superbike-világbajnokságon talált magának ülést. Az ottani teljesítményével pedig meggyőzte a VR46 vezetőit, hogy ő helyettesíthesse a műtétre kényszerülő Fabio Di Giannantoniót a Maláj Nagydíjon. Iannone azt már pénteken megtapasztalta, hogy nem könnyű beugróként elvezetni egy MotoGP-gépet.

Iannone: Ez egy nagyon más motor, egy másik MotoGP

Viszont az első igazi erőpróba a szombati sprinten jött el számára. Az olasz motorosnak öt év kihagyása után kellett ismét megállnia a helyét egy királykategóriás versenyen. Végül a tizenhetedik helyről rajtolva utolsó előttiként ért célba, csak Lorenzo Savadorit, az Aprilia tesztpilótáját tudta maga mögé utasítani. Ám azt egyáltalán nem lehetne mondani, hogy szégyent vallott, hiszen nagyjából tudta tartani a lépést a mezőny hátsó részével, pedig ez nem volt könnyű neki.

„Micsoda erőfeszítés! Igazából nemhogy a teljes sprinten, hanem csak egy körön tudtam kiaknázni a potenciálomat – mondta viccelődve Iannone a fizikai állapotára utalva. – Könnyen végig tudnám csinálni a versenyt, úgy, hogy 1:59.5 másodperc alatti köröket teljesítek, de ahhoz fizikailag rendesen fel kellene készülnöm.”

„Fogalmam sem volt arról, hogy ez ilyen lesz, a Superbike-vb-on még az egy százalékát sem kapjuk annak az aerodinamikai terhelésnek, ami itt, a MotoGP-ben ér – hasonlította össze a két sorozatot. – Itt minden nehezebb, például kimerítőbb a fékezés, és a gyors lassulás a kanyarbemeneteket is nagyon megterhelővé teszi. Nagyon kemény a kigyorsítás, nagyon kemény a fékezés, nagyon kemény a kanyarodás. És ráadásul mindig mindent a lehető legjobban kell csinálnod, mert ha egy kicsit is lelassulsz, azonnal sokat veszítesz a köridők szempontjából.”

Petrucci intelme a visszatérő Iannonénak: Minden csak addig szép, amíg az ember motorra nem ül

Bár egyre inkább ismeri ki a tavalyi Ducatit, Iannone nem számít arra, hogy a főfutamon jobb eredményt ér el. „Az a probléma, hogy amikor rájössz, a határ mindig előrébb van, akkor csak mindent még jobban kell csinálnod – magyarázta. – Ma már kezdtem nagyjából megérteni, hogy hol vannak a Ducati határai, mivel ezt csak versenytempónál lehet igazán megtenni. Minél keményebben húzod a gázt, annál erősebben fékezel, és annál gyorsabban mész.”

„Most már tudom, hogy milyen a mai MotoGP – tette hozzá. – Azt előre mondták nekem, hogy nagyon fizikális, de ezt addig valójában nem érted, amíg fel nem ülsz a motorra… És persze véletlenül sem egy könnyű pályán vagyunk, ahol enyhe az időjárás. Ma reggel az összes elképzelhető fájdalommal keltem fel, amelyet egy ember csak érezhet. Aztán reggel, amikor sétáltam, azt a sarkamon tettem, mivel a lábujjaim annyira fájtak! A futamon pedig ezeket is végig használtam, nyilván. Képzeljétek el, így milyen lesz a holnapi 20 kör! De nem gondolok erre – ez határol be leginkább, szóval hagy ne gondolkozzak rajta.”

Petrucci intelme a visszatérő Iannonénak: Minden csak addig szép, amíg az ember motorra nem ül

Mintha motokrosszoznál – Bagnaia riválisai egyetértenek: nagyon kritikus volt a kanyar, ahol elesett

0

Marc Márquez, Jorge Martín és Enea Bastianini is arról beszélt, hogy nagyon nehéz volt jól bevenni a 9-es kanyart, amelyben befejeződött Francesco Bagnaia sprintfutama. Márquez a féktáv keménységét, Martín a változó minőségű aszfaltot emelte ki.

A Maláj Nagydíj szombati napjának legfontosabb eseménye egyértelműen Francesco Bagnaia bukása volt. A címvédő a sprint harmadik körében Jorge Martín és Marc Márquez között, a második helyen haladt, amikor megtörtént vele a baj. A 9-es kanyarban kissé hozzáért a rázókőhöz, mire elvesztette az irányítást a Ducatija eleje felett. Saját elmondása szerint váratlanul érte az esés, pedig annak helyszíne a hétvége korábbi részében már többeket megtréfált. Aleix Espargaró pénteken kétszer is földre került, Augusto Fernández pedig az időmérőn bukott a 9-es kanyarban.

Eldőlhetett a bajnoki cím sorsa, Bagnaia drámai bukása után Martín győzelmével zárult a sprint

Bagnaia bukása hatással lehet a bajnoki versenyfutás kimenetelére, így persze a futam után nemcsak őt, hanem a riválisait is faggatták erről. Az idősebb Márquez fivér közelről látta az esetet, mivel ő haladt az olasz pilóta mögött az esésekor. A nyolcszoros világbajnok elsőként a 9-es kanyar nehézségét emelte ki.

„A 9-es kanyar tényleg nagyon kritikus – kezdte Márquez. – Hány esést, hány ilyen típusú bukást láttunk már ott. Pecco természetesen nyomta, megtette, amit kellett, és holnap ismét kockáztatnia kell majd, meg kell próbálnia megnyerni a főfutamot, mivel ez az egyetlen esélye, hogy visszazárkózzon Jorgéra. Rá áttérve, amikor te vagy elöl az összetettben, mindent könnyebb irányítani és menedzselni. De azért persze Jorge nagyon jó munkát végzett.”

„De a bukása pontos okát neki [Bagnaiának] kell elmondania – tette hozzá. – Úgy értem, higgyétek el nekem, hogy azon a féktávon minden körben majdnem »kiugrott a szemem a sisakból«. Ott ugyanis hihetetlenül keményen kell fékezni, és ráadásul sok munkát kell abba ölni, hogy megérezd, pontosan mi történik a motoroddal. Szóval csak azt láttam, hogy a kanyar utolsó szakaszában elvesztette a motorja elejét. De azt nem tudom, hogy pontosan mi történt.”

Martín – aki akár már most vasárnap bajnok lehet – főként arról beszélt, hogy milyen a pálya felülete ott, ahol riválisa elesett. „Az a terület az egész hétvégén nagyon kritikus volt – jegyezte meg a spanyol pilóta. – Nekem is volt ott néhány meleg pillanatom pénteken és az időmérőn is, amikor gyorsköröket futottam.”

Így lehet bajnok a sprintet megnyerő Martín már a Maláj Nagydíj vasárnapján

„A [problémás rész] az ideális íven fekszik, egymás után vagy három különböző [fajta] aszfalt van ott, egy bizonyos ponton meg nincs is [megfelelő] aszfalt – mutatott rá. – Szóval ott olyan, mintha motokrosszoznál, ami nagyon nehéz. Nagyon pontosnak kell lenned abban a kanyarban, hogy milyen ívet választasz. De még nem láttam a bukást, így nem tudok véleményt formálni róla. Mindenesetre nekem is voltak meleg pillanataim abban a kanyarban, és néha fel kellett engednem ott a fékkart verseny közben, hogy ne essek el.”

Bagnaia csapattársának, Enea Bastianininek szintén voltak problémái az éles balkanyarban. „Ma valóban nagyon kritikus volt a 9-es kanyar – erősített rá Bastianini a márkatársai által elmondottakra. – Ugyanis amikor ott fékeztél, kicsit elkezdett mozogni a motor, de amikor felengedted a féket, néha elveszítetted az elejét. Én kétszer is elveszítettem a motorom elejét abban a kanyarban, de Peccóhoz képest szerencsésebb voltam. Azt nem tudom, hogy pontosan mi történt Peccóval, mivel bár előttem bukott, de köztünk volt Marc. Valószínűleg a kanyar közepe után hibázott.”

Martín még nem ünnepel, Márquezék a munkában hisznek, Bastianini nem lehet elégedett az eredménnyel

Bagnaia elmagyarázta, miért bukott, majd leszögezte, továbbra is teljes erőbedobással fog versenyezni

0

Francesco Bagnaia elmondta, hogy ráment a rázókőre a sepangi sprinten történt bukása előtt. A címvédő előretekintett a főfutamra, amelyen a győzelem lesz a célja. Bagnaia végül arról is beszélt, hogy milyen stratégiával akarta elkapni Jorge Martínt.

Nagyon jól indult a Maláj Nagydíj szombati napja Francesco Bagnaiának. A címvédő ugyanis hihetetlen idővel megnyerte a kvalifikációt. Azonban a pole pozíciót a sprinten nem tudta pontokra váltani, mivel a harmadik körben senkitől sem zavartatva bukott a 9-es kanyarban. A viadalt Jorge Martín nyerte meg, és ezzel 29-re növelte az előnyét Bagnaiával szemben. Egyébként így a spanyol motoros akár már holnap bebiztosíthatja a bajnoki címet. A futam után Bagnaiát természetesen főleg az eséséről faggatták, megkérték, magyarázza el, hogy mi történt.

Így lehet bajnok a sprintet megnyerő Martín már a Maláj Nagydíj vasárnapján

„Őszintén szólva, akkor én csak – ahogy ez már korábban is megtörtént idén – azt mondtam magamnak, hogy »rendben, majd egy kicsit később fékezek, hogy ne kockáztassak«, majd elestem – idézte fel Bagnaia. – Nem ez volt az első alkalom, hogy idén ez történt velem. A szokásosnál egy kicsivel lassabban mentem be abba a kanyarba, de a csúcspontjában hozzáértem a rázókőhöz, és elvesztettem a motor elejét.”

„Megtettem itt, nem is tudom hány kört ezen a hétvégén, ahogy korábban is, és ezalatt számtalanszor hozzáértem a rázókőhöz, de eddig soha nem buktam ott – tette hozzá. –  Persze mindig mindenre van egy első alkalom, ám ez nem a megfelelő pillanat volt erre. De persze őszintén szólva, ilyen dolgok megtörténhetnek.”

Bagnaia tehát a bukása miatt nagyon nehéz helyzetbe került a bajnokságot illetően, ez azonban nem szegte kedvét. „Úgy fogok menni, mint mindig, teljes erőbedobással – tekintett előre a főfutamra. – Nyilvánvalóan megpróbálok majd nyerni. Azt pedig pontosan tudjuk, hogy engem mindig a sprinteken érnek a negatív dolgok, az összes hibát, amelyet idén elkövettem, szombaton hoztam össze, és az összes pontot, amelyet elvesztettem, szombaton buktam el. Az én szemszögemből nézve sajnálatos, de Jorge ebben a szezonban egyszerűen jobb volt a szombati futamokon. Azt kell mondanom, hogy nagyon jó munkát végzett a sprinteken.”

„De holnap teljes erőbedobással fogok menni – ismételte meg. – Nagyon remélem, hogy Marc és Enea találnak valamit, amivel közelebb kerülhetnek hozzánk, mivel szerintem nekem most az lenne a legrosszabb, ha Jorge a második helyen végezne, csak azért, mert nincsenek valódi riválisaink. Ugyanis innentől a maximum, minden futam megnyerése sem lenne elég részünkről, valami másra is szükségünk lesz.”

Martín még nem ünnepel, Márquezék a munkában hisznek, Bastianini nem lehet elégedett az eredménnyel

Bagnaia a pole pozícióból vágott neki a sprintnek, de az 1-es kanyarban már Martín fordult el elsőként. A háromszoros világbajnokot így arról is megkérdezték, hogy mi volt a stratégiája, amikor a Pramac versenyzője mögött haladt. „Tudtam, hogy [Martín] nálam nagyobb bajban lesz használt gumikon, szóval csak vártam – kezdte  a válaszát. – Tehát amikor nagyon bekezdett, kivártam. De amikor észrevettem, hogy már nem olyan nagy a tempó, arra gondoltam, hogy a következő körökben lehet esélyem ellene. Azt meg a felvezető körön és az első körben is kipróbáltam, hogy egy kicsit túl agresszívan érkezek meg a 9-esbe. Akkor is elkezdett mozogni az eleje, de nem estem el.”

„Így a harmadik körben azt mondtam, hogy »rendben, nyugodtabban fogok bemenni a 9-esbe«, és akkor buktam – tette hozzá. – Persze ez bármikor megtörténhet. De egészen biztos voltam benne, hogy az általam vállalt kockázat, amellyel Jorgénak akartam visszavágni, nem ment túl a határon. Szóval elég magabiztos voltam, mégis buktam.”

 

Hihetetlen: a beugró Navarro nyerte a Moto2-es időmérőt, Fernándezé a sepangi Moto3-as pole pozíció

A Moto2 sepangi időmérőjét meglepetésre a sérült Joe Roberts helyét átvevő Jorge Navarro nyerte Marcos Ramírez és Celestino Vietti előtt. A Moto3 kvalifikációján Adrián Fernández bizonyult a leggyorsabbnak, Iván Ortolát és David Alonsót megelőzve.

A MotoGP mezőnye mellett a két kisebb kategória pilótái is pályára gurultak a Maláj Nagydíj második napján. A két időmérő előtt 29 fokos volt a levegő, 39 az aszfalt hőmérséklete, és ekkor még egyáltalán nem csöpögött az eső.

Moto2

A középső géposztály tabellájának első tíz helyezettje közül Sergio Garcíának és Alonso Lópeznek kellett motorra ülnie a Q1-ben. Meglepetésre végül egyiküknek sem jött össze a továbbjutás, hiszen csak az ötödik és a hatodik pozíciót sikerült megcsípniük. A legjobb idővel, 2:05.202 másodperccel Somkiat Chantra ment tovább, akinek az utolsó percekben sikerült javítania. Rajta kívül Filip Salač, Barry Baltus és Senna Agius is játékban maradt, ellentétben a két helyi szabadkártyás indulóval, Muhammad Syarifuddin bin Azmannal és Khairul Idham Pawival. A két maláj pilóta ugyanis egymást kiütve a kavicságyban fejezte be a kvalifikációt. Később kiderült, Pawi belesérült a bukásba, így nem fog rajthoz állni vasárnap.

A Q2 első jobb idejét Albert Arenas futotta, a Gresini versenyzője 2:06.643-mal állt az élre. Ám rövidesen Marcos Ramírez   odapakolt egy valóban erős kört, és 2:04.475-tel átvette a vezetést.

A hajrában aztán jött egy óriási fordulat: a sérült Joe Robertset már a második hétvégén helyettesítő Jorge Navarro 63 ezreddel megverte újdonsült csapattársát. Eközben Jake Dixon bukott, és emiatt sem Ramírez, sem mások nem tudtak javítani, mivel lepörgött az óra. A 2015 és 2022 között teljes szezonos pilótaként a Moto3-ban, majd a Moto2-ben versenyző Navarro így a 2019-es Valenciai Nagydíj után szerzett újra pole pozíciót a középső kategóriában. Az amúgy a Supersport-világbajnokságon vitézkedő pilóta mellett Ramírez, Celestino Vietti, Arenas, Deniz Öncü és Tony Arbolino állhat majd fel az első két sorba.

A Moto2 sepangi időmérőjének végeredménye

Moto3

A legkisebbeknél a tabella első tíz helyezettje közül Joel Kelso kényszerült arra, hogy motorra üljön a Q1-ben. Viszont az ausztrál pilóta gyorsan megmutatta, hogy nincs mitől tartania a szurkolóinak. Végül 2:10.699-es körével magabiztosan jutott tovább, David Almansával, Nicola Carraróval és Riccardo Rossival együtt.

Az időmérő második szakasza lassan indult be. Nagyjából öt perc letelte után aztán Iván Ortolá 2:09.895-tel felugrott az első helyre, az őt közvetlen közelről követő David Alonso pedig 130 ezredes lemaradásban a másodikra.

A hajrá azzal kezdődött, hogy Ángel Piqueras összeakadt Scott Ogdennel. A spanyol pilóta emiatt lefektette a motorját, azonnal tudta folytatni az időmérőt, de a sárga zászló sokaktól elvette a javítás lehetőségét. Így pedig szinte mindenkinek egy lövése maradt, amely Adrián Fernándeznek sikerült a legjobban. A Leopard Racing versenyzője 2:09.541-gyel szerezte meg pályafutása első Moto3-as pole pozícióját. Rajta kívül sorrendben Ortolá, Alonso, Szuzuki Tacuki, Joel Kelso és Luca Lunetta fogja feltölteni az első két sort.

A Moto3 sepangi időmérőjének végeredménye

Így lehet bajnok a sprintet megnyerő Martín már a Maláj Nagydíj vasárnapján

0

Jorge Martín nyerte a Maláj Nagydíj sprintfutamát, amelyet Francesco Bagnaia bukás miatt nem fejezett be. A spanyol pilóta előnye így 29 pontra nőtt, így aránylag egyszerűen már most vasárnap bajnok lehet. Cikkünkben végig vesszük, hogy melyik kimenetelek lennének kedvezőek neki.

Közel sem az idei szezon legizgalmasabb versenyét hozta a Maláj Nagydíj sprintfutama. A sepangi szombat eseményei azonban így is döntőek lehetnek a bajnoki versenyfutás kimenetelét illetően. Francesco Bagnaia ugyanis bukott, és így nullázott, míg Jorge Martín győzelme által 12-vel növelte a pontjai számát.

Eldőlhetett a bajnoki cím sorsa, Bagnaia drámai bukása után Martín győzelmével zárult a sprint

A két bajnokesélyes között pillanatnyilag így 29 pont a különbség. Martínnak így jó esélye nyílik arra, hogy akár már most vasárnap bebiztosítsa a bajnoki címét. Ehhez a főfutamon 9 ponttal kell többet szereznie Bagnaiánál, hiszen egy hétvége alatt összesen 37 egységet lehet gyűjteni. A Pramac motorosa tehát akkor ünnepelhet holnap, ha 38 pont lesz kettejük közt.

Persze ehhez hozzá kell tenni, hogy ha a főfutamon fordított a szereposztás, Martín bukik, Bagnaia pedig nyer, akkor 4-re csökkenne a címvédő hátránya. Ebből kifolyólag, teljesen lefutottnak nem lehet tekinteni kettejük párharcát.

Viszont mostani cikkünkben azt néztük meg, hogy melyik kimenetelek esetén koronáznák meg vasárnap a spanyol versenyzőt:

– ha Martín nyer, Bagnaia legfeljebb harmadik lehet.

– ha Martín második, Bagnaia legfeljebb ötödik lehet.

– ha Martín harmadik, Bagnaia legfeljebb kilencedik lehet.

– ha Martín negyedik, Bagnaia legfeljebb tizenkettedik lehet.

– ha Martín ötödik, Bagnaia legfeljebb tizennegyedik lehet.

– ha Martín hatodik, Bagnaia legfeljebb tizenötödik lehet.

– ha Martín hetedik, Bagnaia nem szerezhet pontot.

– ha Martín a nyolcadik helyen vagy annál hátrébb végez, nem lehet bajnok most vasárnap, csak az átütemezett szezonzárón.

Hivatalos: törölték a Valenciai Nagydíjat, később rendezik meg a szezonzárót

Martín még nem ünnepel, Márquezék a munkában hisznek, Bastianini nem lehet elégedett az eredménnyel

0

A Maláj Nagydíj sprintfutamának dobogósai, Jorge Martín, Marc Márquez és Enea Bastianini értékeltek a leintést követően.

Aránylag eseménytelenül ment végig a Maláj Nagydíj sprintfutama, leszámítva, hogy az időmérőt megnyerő Francesco Bagnaia drámai módon bukott a 3. körben. A második helyről induló Jorge Martín ekkor már előtte volt, mivel nagyszerű rajtjának köszönhetően azonnal átvette a vezetést, de így később sem volt kérdés, hogy behúzza-e az idei hetedik sprintgyőzelmét. Martín a sikerével 17-ről 29 pontra növelte az előnyét riválisával szemben. Így amennyiben vasárnap 9 ponttal többet szerez, mint Bagnaia, már ezen a hétvégén megünnepelheti a bajnoki címét.

Eldőlhetett a bajnoki cím sorsa, Bagnaia drámai bukása után Martín győzelmével zárult a sprint

„Először is köszönöm a támogatást a maláj közönségnek, ez a hétvége eddig nagyszerűen alakul – értékelt Martín a sprint után. – Pedig a mai valójában egy elég nehéz futam volt, jól kezdtem, de aztán a rekordközeli, 1:57-es köröket kellett futnom, mivel Pecco és Marc [Márquez] közel került hozzám. Ám onnantól, hogy láttam, Pecco bukott, már inkább csak a különbséget próbáltam menedzselni. Marc azonban közeledett rám, szóval végig nagyon pontosnak és koncentráltnak kellett maradnom. Ma elkerültük, hogy nagy hibát kövessünk el. Holnap is erre kell törekednünk, szóval egyelőre még le kell szegnünk a fejünket. Ma pedig még nem lehet ünnepelni, mivel a holnapi egy nagyon fontos nap lesz. Imádkozom Valenciáért és az ottani emberekért [akik megszenvedték a DANA vihart].”

Márquez az ötödik helyről rajtolt, de az 1-es kanyarban harmadikként fordult el. Végül Bagnaia bukása után megörökölte a második pozíciót, ám Martínra nem tudott veszélyes lenni. A nyolcszoros világbajnok ezzel az eredménnyel 13 pontra ellépett Enea Bastianinitől, akivel az összetett harmadik helyéért vannak harcban.

„Munka, munka és munka – válaszolta Márquez arra a kérdésre, hogyan tudta felvenni a versenyt egy tavalyi Ducatival az idei Desmosedicik ellen. – És amikor megéreztük, hogy lehet esélyünk, akkor csak még keményebben dolgoztunk. Ez erre egy egyetlen lehetőség. A csapat nagyszerű munkát végzett. Pénteken még nem éreztem magam annyira jól a motoron, de mára megtettünk előrefelé egy lépést. Az időmérőn olyan beállításokat használtunk, amelyeket korábban még soha, de azokkal már kényelmesebben ültem a motoron. A futamon pedig sikerült odatennem magam. Szóval nagyon boldog vagyok, különösen azért, mert így ezt a dobogót – nem tudom, hogy vasárnap mi lesz – a valenciai embereknek tudom ajánlani. Ahogy tudjuk, támogatjuk őket!”

Hivatalos: törölték a Valenciai Nagydíjat, később rendezik meg a szezonzárót

Bastianini szintén jó rajtot vett, és ennek köszönhetően a hatodikról felugrott a negyedik helyre. A csapattársa esése miatt aztán harmadikként fejezte be a viadalt, amelynek végére bár megközelítette Márquezt, támadni nem tudta. „Ez egy nehéz verseny volt nekem, mivel sokat küszködtem az első gumival – magyarázta az olasz pilóta. – Minden egyes alkalommal próbáltam valamit máshogy, jobban csinálni, de ezt nehéz volt egyedül véghez vinni. Viszont látjátok: végül mégis kikötöttem a dobogón. Azonban ennél talán többet is elérhettem volna, szóval nem lehetek igazán elégedett ezzel az eredménnyel.”

Eldőlhetett a bajnoki cím sorsa, Bagnaia drámai bukása után Martín győzelmével zárult a sprint

0

Jorge Martín domináns teljesítménnyel nyerte meg a Maláj Nagydíj sprintfutamát Marc Márquez és Enea Bastianini előtt. A pole pozícióból rajtoló Francesco Bagnaia bukott a viadal 3. körében, így Martín 29 pontra növelte az előnyét a tabellán. Így amennyiben vasárnap 9 ponttal többet szerez ellenfelénél, már ezen a hétvégén megünnepelheti a bajnoki címét. Fabio Quartararo bravúros motorozással az ötödik helyen zárt.

A sprinttel zárult a Maláj Nagydíj szombati programja a MotoGP mezőnyének. A rajtrácson a felhők – amelyekből egyes hírek szerint a rajt előtt néhány szem eső is lehullott – ég ellenére 30 fokos hőmérsékletű levegő és 40 fokos aszfalt fogadta a pilótákat. Közvetlenül a futam elindítása előtt belengették a fehér zászlót, amely azt jelenti, hogy engedélyezték a motorcserét a csapadék miatt. A mezőnyben mindenki ismét az előre lágy – hátulra közepes gumikiosztást választotta. A fordulatos időmérő végeredményének megfelelően Francesco Bagnaia, Jorge Martín és Álex Márquez várta az első sorból a lámpák kialvását.

Bagnaia ki tudta használni Martín hibáit az űridőket hozó sepangi kvalifikáción

Martín nagyszerűen lódult meg, lerajtolta Bagnaiát, és az 1-es kanyarban ő fordult el elsőként. A címvédő sem indult el kimondottan rosszul, így könnyedén besorolt a bajnoki riválisa mögé. Álex Márquez viszont hátraesett az ötödik helyre, a harmadikat a testvére vette át tőle. Marc Márquezt közvetlen közelről követte a szintén nagyon jól rajtoló Enea Bastianini, tehát az összetettbeli harmadik pozícióért harcolók összecsaphattak a pályán.

A futam első szakaszában óvatosan kezdtek az élmenők, de Marc Márquez felzárkózott az élen álló kettősre. Eközben Fabio Quartararo Franco Morbidelli megelőzésével feljött a hatodik helyre. A 3. körben aztán jött a nem várt drámai fordulat: Bagnaia senkitől sem zavartatva eldobta a Ducatiját a 9-es kanyar kijáratában.

A sprintfutam második felére Marc Márquez majdnem 1 másodperccel leszakadt Martínról. Azonban Bastianini folyamatosan közelített a nyolcszoros világbajnokra. Ez a hármas eddigre szinte teljesen lehagyta az üldözőiket, Álex Márquez és Quartararo nagyjából 3 másodperces távolságból követte a gyári Ducati pilótáját. Eközben a KTM versenyzői csaptak össze a hetedik pozícióért, ekkor Brad Binder, Jack Miller, Pedro Acosta sorrendben haladtak. Johann Zarco Hondája pedig elfüstölt.

Végül innen már nem változott az eredmény, Martín tehát behúzta az idei hetedik sprintgyőzelmét. Bagnaia bukása miatt pedig 17-ről 29 pontra növelte az előnyét a tabellán, így akár már vasárnap megszerezheti a bajnoki címet. Rajta kívül sorrendben Marc Márquez, Bastianini, Quartararo, Franco Morbidelli, Binder, Miller és Acosta szerzett még pontot.

Bagnaia és Martín egy szinten van a csúcson lévő Rossival, Stonerrel és Lorenzóval?

0

Davide Tardozzi úgy véli, Francesco Bagnaia és Jorge Martín is alulértékelt a közvélemény szemében, pedig egy szinten vannak Valentino Rossival, Casey Stonerrel vagy Jorge Lorenzóval. A gyári Ducati csapatmenedzsere leszögezte, egyelőre nem fogják visszafogni Enea Bastianinit.

A Thai Nagydíjon matematikailag is eldőlt, hogy a MotoGP világbajnoki címe ismét Jorge Martín és Francesco Bagnaia között dől el, és könnyen lehet, hogy a tavalyi idényhez hasonlóan ismét az – új helyszínen sorra kerülő – szezonzárón derül ki, kié lesz a legfontosabb trófea. A két versenyző (persze motorjukkal együtt) egyértelműen kiemelkedik a királykategória mostani mezőnyéből, azt viszont már nehezebb megítélni, hogy hogy állnak a régi nagyokhoz képest.

Hivatalos: törölték a Valenciai Nagydíjat, később rendezik meg a szezonzárót

Még a 2000-es, 2010-es évek sztárjaival is nehéz őket összehasonlítani, hiszen Valentino Rossi, Casey Stoner, Jorge Lorenzo és Marc Márquez közül legfeljebb utóbbival küzdhetnek meg úgy, hogy az adott versenyző a csúcson van. Ezek a pilóták az eredményeik mellett igazán népszerűvé tették a MotoGP-t, és talán ez az oka, hogy a szurkolók többsége a mostani bajnokaspiránsokat nem tartja annyira nagyra, mint őket. Davide Tardozzi azonban nem ért egyet ezzel a véleménnyel.

Minden tiszteletem ezeké a versenyzőké, de úgy gondolom, hogy Jorge és Pecco is alulértékelt a nagyközönség szemében – nyilatkozta a gyári Ducati csapatmenedzsere. – Ezek a pilóták, Valentino, Jorge és Casey hihetetlenül nagy bajnokok voltak egy másik korszakban. A mostani érának új bajnokai vannak Marc Márquez, Pecco Bagnaia és Jorge Martín személyében. Úgy vélem, ezek a motorosok a jelenlegi korszakban egy szinten vannak [velük]. Szerintem hihetetlenül gyorsak, és megfelelően kezelik az ilyen típusú motorokat. Szóval azt gondolom, ők is olyan bajnokok, mint a korábbiak.”

Martín és Bagnaia között 17 pont a különbség két hétvégével a vége előtt, vagyis a címvédőnek most már sürgősen faragnia kell a hátrányán. Ehhez pedig a lehető legtöbb segítségre szüksége lehet, adott esetben akár a csapattársáéra, Enea Bastianiniére is. Az ifjabbik olasz versenyző azonban leszögezte, egyelőre szabadon versenyezhet, és ezt főnöke is megerősítette.

Bastianini szabadon versenyezhet Bagnaia ellen, Morbidelli „meglepetéssel” készül

Nem, nem beszéltünk [erről] Eneával – szögezte le Tardozzi. – Enea Marckal csatázik a harmadik helyért, tehát mindketten a saját bajnokságukért, a saját pozíciójukért küzdenek a pontversenyben. A harmadik pedig nyilvánvalóan sokkal jobb a negyediknél. Szóval momentán nincs csapatutasítás, nincs megbeszélés ezzel a csatával kapcsolatban.”

Márquez előnye jelenleg 11 pont Bastianini előtt. A Thai Nagydíj hétvégéjén 3 egységgel csökkent a különbség, de ennél akár jóval nagyobb változás is lehetett volna bármelyik irányba, de végül mindketten elestek. Ugyanakkor ez még így is azt jelenti, hogy Bagnaiával ellentétben csapattársának a saját kezében van a sorsa, már ha ez a kijelentés egyáltalán értelmezhető egy technikai sportágban.

Így áll a MotoGP-tabella az Ausztrál Nagydíj után

Bagnaia ki tudta használni Martín hibáit az űridőket hozó sepangi kvalifikáción

0

Francesco Bagnaia új körrekordot felállítva, az eddigi csúcsot több mint 1 másodperccel megdöntve nyerte a Maláj Nagydíj időmérőjét Jorge Martín és Álex Márquez előtt. Bár sokáig úgy tűnt, hogy a Pramac motorosa szerzi meg a pole pozíciót, a hajrában kétszer is hibázott, a címvédő pedig ezt ki tudta használni.

Szokás szerint a MotoGP időmérőjével indult a Maláj Nagydíj szombati programjának érdemi része. A bokszutca kinyitása előtt 28 fokos volt a levegő, 36 a sepangi pálya hőmérséklete. A néhány tekintetben meglepő eredményt hozó pénteki edzésen Pedro Acostának, Brad Bindernek, Aleix Espargarónak és Marco Bezzecchinek sem sikerült egyenes úton bejutnia a Q2-be, ahogy a Honda és a Trackhouse pilótáinak, Augusto Fernándeznek és a Fabio Di Giannantoniót helyettesítő Andrea Iannonénak sem.

Bagnaia szoros csatában verte meg a hajrában bukó Martínt, mindkét Yamaha továbbjutott Sepangban

A Q1 mezőnye Nakagami Takaaki vezetésével gurult ki a pályára, mindenki az előre lágy – hátulra közepes gumikiosztás mellett döntött. Az első próbálkozások alkalmával Binder állt az élre 1:58.063 másodperces idővel.

Viszont a második gyorskörével Bezzecchi meg tudta verni a dél-afrikai pilótát, és 1:47.974-gyel átvette tőle a vezetést. Bindert Acosta is maga mögé utasította, az újoncnak 38 ezred volt a hátránya a VR46 motorosával szemben.

Az utolsó percekben előbb Zarcónak, majd Espargarónak is technikai problémája volt, de mindketten folytatni tudták az időmérőt, szemben azzal az Augusto Fernándezzel, aki bukott. A hajrában Bezzecchi és Iannone párosa vezette fel a bolyt, előbbi 1:57.896-ra javította a vezető időt, újdonsült csapattársa pedig bejött a hatodik helyre.

Azonban pár pillanat múlva Binder 1:57.800-zal visszavette a vezetést. Bezzechi belehibázott az utolsó gyorskörébe, így arra, hogy 6 századdal Acosta is megverte, már nem tudott válaszolni. Viszont végül a GasGas motorosa sem örülhetett, mivel Zarco ismét megvillant, és 1:57.635-tel elvitte az első továbbjutó pozíciót. Így tehát sem Acosta, sem Bezzecchi, sem a végül a Q1-et negyedikként záró Raúl Fernández nem került az időmérő második szakaszának résztvevői közé.

Francesco Bagnaia, Jorge Martín, Enea Bastianini, Maverick Viñales, Álex Márquez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelli, Álex Rins, Jack Miller és Marc Márquez csoportjához így Binder és Zarco csatlakozott. A bokszutca kinyitása után Bagnaia volt egyik első, aki kijött, a szélárnyékáért valóságos csata folyt Quartararo és az idősebb Márquez fivér között. A gumikat tekintve ezúttal is mindenki az előre lágy – hátulra közepest választotta.

Az egész mezőny, de különösen a bajnokesélyesek hihetetlenül bekezdtek a Q2 elején. Bagnaia elsőre felállította az új körrekordot, és 1:57.191-gyel ragadta magához a vezetést. Azonban Martín 195 ezreddel gyorsabbnak bizonyult nála, hiszen 1:56.996-nál állt meg az órája.

Ráadásul Martín a második gyorskörével tovább tudott javítani az idején, és már 1:56.553-mal vezetett. Bár Bagnaia szintén előrelépett, de ekkor már 527 ezred volt a hátránya a riválisával szemben. Rajta kívül még Bastianini és Marc Márquez volt 1 másodpercen belül a listavezetőhöz képest.

A hajrá Martín hibájával kezdődött, amit Bagnaia kegyetlenül kihasznált. Az olasz pilóta 1:56.337-tet futott, így visszavette a vezetést. Eközben Álex Márquez bejött a harmadik helyre, de majdnem 1 másodpercre volt a címvédőtől. Bastianini pedig elesett, így a kavicságyban zárta az időmérőt.

Az újabb fordulat pedig végül elmaradt, mivel Martínnak mentenie kellett az utolsó próbálkozásánál, így Bagnaia megszerezte az idei ötödik pole pozícióját. A tavaly pole pozíciót érő kör, egyben az akkori rekord 1:57.491 volt, így ezt jóval több mint 1 másodperccel döntötte meg a gyári Ducati versenyzője. A két bajnokesélyes mögött az Álex Márquez, Morbidelli, Marc Márquez, Bastianini, Miller, Quartararo, Rins, Binder, Zarco, Viñales sorrend alakult ki.

A sepangi időmérő végeredménye