back to top
2025. július 03. 22:48
Kezdőlap Blog Oldal 152

Melandri kritikus, többet várt Iannonétól: Olyan köridőket futott, mint én – 2007-ben

0

Marco Melandri a pénteki megvillanása után arra számított, hogy a beugró Andrea Iannone pontokért harcol majd a sepangi főfutamon. A korábbi MotoGP-pilóta megjegyezte, hogy Iannone hasonló körátlaggal teljesítette a viadalt, mint ő 2007-ben.

A Maláj Nagydíjon egy olyan név tűnt fel a mezőnyben, amelyet legutóbb 2019-ben láthattak a nézők a MotoGP-ben. A műtétre kényszerülő Fabio Di Giannantoniót ugyanis Andrea Iannone helyettesítette Sepangban. A doppingvétség miatt kapott négyéves eltiltását letöltő Iannone idén tért vissza a versenypályákra, a Superbike-világbajnokságon talált magának ülést. Az ottani teljesítményével pedig meggyőzte a VR46 vezetőit, hogy alkalmas egy ilyen beugrásra.

Di Giannantoniót megműtötték, kiderült, mikorra épülhet fel (kép)

Iannone aztán tényleg nem vallott szégyent. Kifejezetten erősen kezdte a hétvégét, hiszen az első szabadedzésen kilencedik lett, igaz, rajta kívül csak négyen tettek fel friss gumikat a hajrára. Az időmérőn a tizenhetedik rajthelyet szerezte meg, majd a sprinten és a főfutamon is utolsó előttiként szelte át a célvonalat. Persze a célba érése magában is pozitívum, ahogyan az is, hogy a jelenlegi MotoGP-t nála sokkal jobban ismerő Lorenzo Savadorit, az Aprilia tesztpilótáját a bemelegítést leszámítva minden alkalommal megverte.

A teljesítményével pedig jó néhányak, többek között Jorge Martín elismerését is kivívta. Volt azonban olyan megszólaló is, aki nem volt vele elégedett, méghozzá Marco Melandri. A királykategória állandó mezőnyét 2003-tól 2010-ig erősítő Melandri Iannone sebességét emelte ki.

Nem akárki írt elismerő üzenetet Iannonénak: „Ember, hogyan motorozol?!”

„Azt hiszem, hogy mindenki többet várt Iannonétól, különösen a péntek reggeli teljesítménye után, hiszen akkor úgy tűnt, hogy egészen jól kezd – idézte fel a Corsedimotónak. – Azonban akkor [rajta kívül] kevesen tetettek fel új gumikat. Malajziában pedig az új gumik és a hűvös idő hihetetlenül sokat számítanak.”

„De azért arra számítottam, hogy a futamon a pontszerzésért fog harcolni, szóval nem gondoltam volna, hogy ilyen rosszul fog teljesíteni – tette hozzá továbbra is a főfutamra utalva a 2002-es 250 köbcentis világbajnok. – Ráadásul nem láttam nála fejlődést a hétvége folyamán. Az idejei a verseny felétől kezdve kifejezetten lassúak voltak. Olyan köridőket futott, mint [Casey] Stoner és én 2007-ben. Véleményem szerint jobbnak kellett volna lennie, és szerintem tud is ennél jobb lenni.”

Vasárnap Iannone 2:02.379 másodperces körátlaggal teljesítette a futamot, és egyébként 47.599-cel maradt el a győztes Francesco Bagnaiától. Melandri 2007-ben 2:02.784-es átlaggal ért célba, amellyel a második helyet szerezte meg. Az expilótának így annyiban igaza van, hogy honfitársa nem volt jelentősebb gyorsabb nála, szemben az élmezőnnyel. Viszont azt nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a Mániákusnak mennyire nehéz dolga volt Sepangban: a hétvége előtt nem tesztelhette a motort, és idén tért vissza, szóval fizikailag érhető módon nincs a régi formájában. Melandri kritikája így talán ezúttal kissé szükségtelen volt…

Iannone: Fogalmam sem volt, hogy ilyen a mai MotoGP, reggel az összes elképzelhető fájdalommal keltem

Eldőlt, ki vezetheti Rossiék motorját a szezonzárón?

0

Sajtóértesülések szerint Michele Pirro lesz Fabio Di Giannantonio helyettese a montmelói szezonzárón. A VR46 és a Ducati állítólag közösen hozták meg a döntést, utóbbi vélhetően nem is a futamhétvégét helyezte előtérbe.

Fabio Di Giannantonióról már hetek óta kiderült, hogy az utolsó két nagydíjhétvégén nem vesz részt az azóta már lezajlott vállműtétje miatt, de még nem tudni, ki pótolja őt a szezonzárón. Az olasz versenyzőt Sepangban honfitársa, Andrea Iannone helyettesítette, aki ahhoz képest, hogy közel öt év után ült újra MotoGP-motoron, szépen helytállt.

Nem akárki írt elismerő üzenetet Iannonénak: „Ember, hogyan motorozol?!”

A 35 éves pilóta ugyanakkor csak erre a hétvégére kapott lehetőséget, legalábbis első körben. Ő maga még a helyszínen úgy fogalmazott, hogy nem tudja, lesz-e második esélye. Rajta kívül több név is felmerült, például Nicolò Bulegáé, aki a Superbike-vb újoncaként elért összetettbeli második helyezéséért kaphatná meg az ülést amolyan jutalomként.

Azonban úgy néz ki, nem közülük kerül ki a befutó, hanem az előzetesen is a leglogikusabbnak tartott megoldásra esik a választás. Az Autosport értesülései szerint ugyanis a Ducati tesztpilótája, Michele Pirro ülhet majd fel a motorra Montmelóban. A döntést állítólag közösen hozta meg a Valentino Rossi által birtokolt VR46 és a bolognai márka, de hivatalosan csak a jövő hét folyamán jelentik be.

A 38 éves motoros mindössze egyetlen szezont töltött főállású versenyzőként a MotoGP-ben, hiszen a 2013-as idény kezdete óta a Ducati tesztpilótájaként tevékenykedik. Ugyanakkor eddig minden évben legalább két hétvégén lehetőséget kapott szabadkártyásként vagy beugróként, idén viszont eddig a bolognaiaknál senkit nem kellett helyettesíteni, és az új koncessziós szabályok miatt szabadkártyát sem kaphatott.

Azonban úgy tűnik, 2024-ben sem marad királykategóriás futam nélkül, igaz, a Ducati döntésének aligha ez volt a fő mozgatórugója. Sőt, még csak nem is a versenyhétvége, hanem sokkal inkább a két nappal később esedékes teszt, amelyet szintén Montmelóba tettek át, miután a Valenciai Nagydíjat törölni kellett.

Bautista helyre akarta tenni Iannonét, de lehet, hogy kár volt megszólalnia

Pirro ugyanis jól ismeri a Ducati 2025-re szánt motorját, a Desmosedici GP25-öst, amelyet ezen a héten szerdán és csütörtökön Jerezben tesztelt, illetve fog tesztelni. Mindez pedig több szempontból is kulcsfontosságú: egyfelől azért, mert a következő év elején befagyasztják a motorblokk befagyasztását, másrészt pedig abból az okból kifolyólag, hogy a jövőre a gyári csapatnál szereplő Marc Márqueznek nincs tapasztalata az idei motorral, így nem rendelkezik a szükséges referenciával. Más kérdés, hogy az sem biztos, hogy a Ducati három GP25-öst guríthat pályára a montmelói teszten: lehetséges, hogy a gyártási problémák miatt végül csak kettő fog megérkezni.

„Olyanok vagyunk, mint a bowlingbábuk” – Marini mozgó akadályhoz hasonlította a Hondákat

0

Luca Marini úgy véli, ha valamelyik Ducati mögéjük kerül, félelem nélkül közelíti meg őket, tudván, hogy sokkal gyorsabb náluk. A gyári Honda versenyzője ettől függetlenül sem volt elégedett a sepangi hétvégéjével.

Mind a Honda, mind személy szerint Luca Marini észrevehetően fejlődött a szezon során, ám úgy tűnik, ahhoz nem eleget, hogy egy előttük történő bukásból minden esetben profitáljanak. A szezon elején többször is előfordult, hogy valaki egy bukás után visszaelőzte a japán márka motorjait: Austinban Álex Márquez ment el az egyetlen állva maradt Hondát hajtó Marini mellett, Montmelóban pedig Pedro Acosta a teljes aszakai brigád előtt végzett, miután megjárta a kavicságyat.

Kínos: Álex Márquez elesett, de így is elhappolta az utolsó pontot a Honda elől

Ilyesmi azonban a közelmúltban is történt: a Thai Nagydíjon Marc Márquez Johann Zarcón kívül mindenkit maga mögé utasított volt gyártójának képviselői közül, sőt, a Joan Mirrel történt ütközés következtében a 2020-as MotoGP-világbajnokot még Enea Bastianini is vissza tudta előzni. Sepangban pedig Marini volt az, akivel szemben a nyolcszoros világbajnok és Franco Morbidelli is visszaszerezte a pozíciót a bukás után.

Marc Márquez: Az első sorba vettem jegyet, és drágán megfizettem érte

Azok, akik elestek, visszatértek a pályára, és megelőztek, így még csak szerencsém sem volt, hogy pozíciókat nyerjek [a bukásokból] – nyilatkozta a gyári Honda olasz versenyzője. – Ha egy Ducati-pilóta földre kerül, majd [újra elindul], akkor az ember tudja, hogy ez be fog következni. Ha megelőzik őt, akkor kétszer olyan gyorsan mennek. Olyanok vagyunk, mint a bowlingbábuk, és félelem nélkül közelítenek ránk, mert tudják, hogy sokkal gyorsabbak nálunk.”

Mindez írott formában nyilvánvalóan nem jön át, de Marini nem dühösen mondta ki ezeket a szavakat, sokkal inkább nevetett a helyzeten. „[Számukra] mi akadályt jelentünk – folytatta. – Nekünk kell elkerülnünk őket, ha talpon akarunk maradni. Jelenleg ez a szituáció, [de] reméljük, hamarosan változik. Vicces, de ez van, nincs miért idegeskedni. Meglátjuk, mi lesz a helyzet, amikor mindannyian egyenlő feltételek között fogunk küzdeni.”

Marini végül tizenötödikként ért célba, így továbbra is az utolsó, huszonkettedik helyen áll a tabellán az állandó pilóták közül. A kétszeres MotoGP-dobogósnak persze nem volt könnyű dolga, hiszen az időmérőn csak a tizenkilencedik rajtpozíciót szerezte meg. A sprinten aztán szintén tizenötödik lett, de akkor csak ketten estek ki előle, más kérdés, hogy az nem ért pontot.

Bagnaia szenzációs csata után odázta el a bajnokavatást az ijesztő balesettel induló sepangi futamon

Véleményem szerint nem voltunk túl jók – fogalmazott. – Pénteken időt pazaroltunk bizonyos dolgok kipróbálására a fejlődés érdekében, de ezek nem hoztak pozitív eredményt. Szóval visszatértünk az alaphoz, de nem álltunk készen az időmérőre, így eléggé hátulról indultam. A sprint sokkal jobban alakult, mert jól rajtoltam. A vasárnapi futam nehezebben ment, de ezzel a csomaggal momentán ennyit lehet tenni. Minden a kvalifikáción múlik, ha az ember elölről rajtol, akkor megcélozhat egy jó pozíciót. Ha hátulról kezd, akkor hátul is [marad].”

Vérfagyasztó nézői videón a sepangi rajtbaleset, Miller először nyilvánult meg a történtek óta

Rálép-e Bagnaia Lorenzo útjára? – a címvédő elárulta, meddig hajlandó elmenni a bajnokságért

0

Francesco Bagnaia kijelentette, bízik benne, hogy Montmelóban rajta kívül más versenyzők is legyőzik Jorge Martínt, és ehhez egy bizonyos szintű segítséget is meg fog adni nekik. Azonban van olyan módszer, amelyet nem fog bevetni, hiába nem követne el vele szabálytalanságot.

Francesco Bagnaia addig sem volt könnyű helyzetben, de a Maláj Nagydíj sprintfutamán óriási bajba került. A gyári Ducati pilótája ugyanis bukott, és mivel Jorge Martín megnyerte a viadalt, hátránya 29 pontra csökkent ellenfelével szemben. Mindez azt jelentette, hogy a Pramac motorosa akár már vasárnap bebiztosíthatta volna a bajnoki címet.

Eldőlhetett a bajnoki cím sorsa, Bagnaia drámai bukása után Martín győzelmével zárult a sprint

Ez végül nem történt meg, hiszen Bagnaia óriási csata után legyőzte őt, de a címvédő így sem örülhetett igazán, hiszen a különbség így is 24 pont, ami egy fordulóval a vége előtt rengeteg. A 27 éves versenyző bízott benne, hogy Marc Márquez vagy Enea Bastianini közéjük tud férkőzni, de előbbi nem tudta kihasználni az előtte kibontakozó csatát, később pedig elesett, utóbbinak pedig egyszerűen nem volt meg a tempója ehhez.

Bagnaia szenzációs csata után odázta el a bajnokavatást az ijesztő balesettel induló sepangi futamon

Tudjuk, hogy a bajnokságban jelenleg mi jelentjük a különbséget, és ez lehetőséget ad arra, hogy ellépjünk – utalt az első királykategóriás vb-címét napra pontosan két évvel ezelőtt megnyerő motoros saját magára és Martínra. – Még ha Jorge le is lassult egy kicsit, így is hét másodperccel előrébb végzett a harmadik helyezettnél.”

Bagnaiának innentől kezdve nem a saját kezében van a sorsa, hiszen ha Martín a Valenciából Montmelóba áthelyezett szezonzáró hétvége főversenyén dobogón végez, akkor teljesen mindegy, hogy mi történik az egy nappal korábbi sprinten, mindenképpen a spanyol pilóta lesz a világbajnok. Persze vannak módszerek, amelyekkel egy adott versenyző részben visszaveheti saját sorsának irányítását.

Hivatalos: megszületett a döntés a MotoGP-szezonzáró helyszínéről, különleges nevet kap a nagydíj

Ha például ő a mezőnyben a leggyorsabb, akkor szándékosan lassíthatja a mezőnyt az élen, mondván, hátha néhányan megelőzik az ellenfelet. Egy ideig ezzel próbálkozott Jorge Lorenzo a 2013-as Valenciai Nagydíjon, hiszen neki a győzelem mellett arra is szüksége volt, hogy Marc Márquez az első négyen kívül végezzen. A gyári Yamaha akkori versenyzője végül feladta ezt a kísérletet, és közel 4 másodperccel nyert Dani Pedrosa előtt, a bajnoki csatát viszont elvesztette.

Azonban nem kell ennyire visszamenni az időben, ha hasonló esetre keresünk példát. Két és fél hete rendezték a női világbajnokság szezonzáróját, amelynek Ana Carrasco hasonló helyzetben vágott neki, mint amilyenben anno Márquez volt. Riválisa, María Herrera ennek tudatában szándékosan próbálta lassítani a mezőnyt, ami kis híján be is jött neki, de az utolsó kanyarban végül ő húzta a rövidebbet egy bukás formájában. Emellett persze más sportágakban is történt már ilyesmi: a legismertebb eset talán a 2016-os Forma–1-es Abu-dzabi Nagydíj, amikor Lewis Hamilton szándékosan autózott lassú tempót, de ő sem járt sikerrel Nico Rosberg ellen, legalábbis ami a vb-címet illeti.

Bagnaia: Nem értem, miért kellene ellenségeknek lennünk Martínnal

Többekben felmerült, hogy Bagnaiának is valami hasonló járt a fejében, amikor Sepangban körökön át tartó csatát vívott Martínnal, ám ő leszögezte, hogy nem ez volt a terve, pusztán a saját tempóját akarta motorozni, és tiszta levegőben menni, megóvva a gumikat a túlmelegedéstől. A címvédő azt is leszögezte, hogy ilyesmire a szezonzárón sem lesz hajlandó, mert tisztességtelennek tartja. „Tiszta srác vagyok, és egy igazi sportember – szögezte le. – Nem szeretem az ilyen dolgokat.”

Innentől kezdve bízik benne, hogy néhányan önerőből legyőzik Martínt. Na jó, némi trükközéstől azért ő sem riad vissza. „Még mindig van esélyünk – fogalmazott. – [Ugyanakkor] nagy szükségünk van a többiek segítségére. Az én győzelmem esetén [Martín] másodikként fog végezni, mert más szinten vagyunk. Megpróbálok majd mindenkinek segíteni a hétvége során, például szélárnyékot adni valakinek, hogy kövessen.”

Ugyanakkor kétséges, hogy Montmelóban bárki fel tudja-e venni velük a versenyt. Erre leggyakrabban Márquez és Bastianini képesek, ám a Circuit de Barcelona-Catalunya egyiküknek sem igazán erős pályája. Rajtuk kívül Aleix Espargarót lehet még megemlíteni, aki tavaly a főfutamot, idén a sprintet nyerte meg, de egyrészt neki ez lesz a búcsúhétvégéje állandó versenyzőként, másrészt, ha valakit segíteni fog, az biztosan nem Bagnaia lesz. „Tudom, hogy Aleix Espargaró is erős lesz Barcelonában, és egész hétvégén segíteni fog Jorgénak – jelentette ki a címvédő, utalva a két spanyol versenyző baráti viszonyára. – Nekem viszont szükségem van valakire, aki közém és közé áll.”

Így áll a MotoGP-tabella a Maláj Nagydíj után

Quartararo: Pár nap alatt nagy lépést tettünk előre

0

Fabio Quartararo elégedett a Maláj Nagydíj hétvégéjével, pláne annak fényében, ami a főfutam első rajtjánál történt. A francia versenyző ugyan használt gumikkal és motorblokkal vágott neki a vasárnapi viadalnak, de az egyébként nehezebben kezelhető elektronika meghozta gyümölcsét.

Kiváló hétvégén van túl Fabio Quartararo. A 25 éves versenyző idénybeli két legjobb futameredményét érte el, ha levesszük a jerezi káoszos sprintet, amikor a rengeteg bukásnak köszönhetően ért be harmadikként, majd a büntetése után ötödikként rangsorolták. Múlt héten szombaton viszont csak Francesco Bagnaia esett ki előle, és úgy szerezte meg az ötödik pozíciót, míg másnap Franco Morbidelli és Marc Márquez bukása után lett hatodik.

Bagnaia szenzációs csata után odázta el a bajnokavatást az ijesztő balesettel induló sepangi futamon

Rajtuk kívül Jack Miller is előle indult, de ő a verseny érdemi részén már nem volt ott. A két gyári KTM-es ugyanis pont Quartararóval együtt keveredett balesetbe, és közülük csak a francia pilóta tudott felállni az újraindításra. Mindezt azok után, hogy a bukást követően egy ideig ő is a földön maradt, majd jól láthatóan sántított.

Megszületett a sportfelügyelői döntés a rémisztő rajtbaleset ügyében

Azután, ami ezen a hétvégén történt, boldogok lehetünk – nyilatkozta a Yamaha motorosa, aki hozzátette, több szempontból is hendikeppel indult, ugyanis nem mindenből a legújabbat kapta. – A második futamot használt abroncsokon kezdtem meg. Egy nagyon régi, rendkívül lassú motorblokkal indultam a versenyen.”

A gumik még nem is jelentettek akkora hátrányt, hiszen háromkörösek voltak, az erőforrást illetően pedig pénteken ő is kipróbálta a legújabb változatot, de hamar hibát észlelt, így a hétvége hátralévő részében nem használta. Ellentétben az elektronikával, amelyen jelentősen változtattak. „Az elektronika terén tettünk egy lépést előre, ez egyértelmű, de egy-egy terület finomhangolásával nem fogunk fél másodpercet javulni, hanem egy-egy tizedet” – magyarázta.

Quartararo hamar hibát észlelt a Yamaha új motorblokkjában, amellyel Rins bejutott a Q2-be

Quartararo még szombaton úgy fogalmazott, hogy „jelenleg sokkal inkább én vagyok a kipörgésgátló”, vagyis a módosítások révén nehezebben vezethetővé vált a motor. Azonban még így is versenyképesebbnek bizonyult. „Nem egészen, de alapvetően egy kicsit olyan – felelte arra a kérdésre, hogy az új elektronika révén a régi 500 köbcentiméteres gépekre hajaz-e a Yamaha. – Sokkal jobban kell irányítanom, és jóval nehezebb számomra a motorozás, de jobb a teljesítményünk, mi pedig ezt keressük. Sokkal nehezebb használni a gázt, és kihozni a legjobb teljesítményt, de úgy vélem, pár nap alatt nagy lépést tettünk előre.”

Quartararo remek eredményének köszönhetően szinte biztos, hogy megőrzi tizenharmadik helyét a tabellán, az pedig matematikailag is eldőlt, hogy ő végez a legelőrébb a japán márkájú motort hajtó versenyzők közül. Csapattársa, Álex Rins nyolcadik lett a főfutamon, a kettőjük által szerzett pontok révén pedig a Yamaha megelőzte a Trackhouse-t a csapatok közötti összevetésben, jelenleg 2 egységgel állnak jobban, mint az újonc istálló.

Így áll a MotoGP-tabella a Maláj Nagydíj után

Nem akárki írt elismerő üzenetet Iannonénak: „Ember, hogyan motorozol?!”

0

Andrea Iannone elárulta, a Maláj Nagydíj hétvégéjén megbizonyosodott róla, hogy továbbra is gyors, még úgy is, hogy messze nem tudta teljesen kihasználni a Ducati potenciálját. Az olasz motorosnak még a bajnokság listavezetője, Jorge Martín is gratulált.

Andrea Iannone közel öt év után tért vissza a MotoGP-be az előző hétvégén rendezett Maláj Nagydíjon. A 35 éves versenyző pont azon a pályán kapott lehetőséget a már megműtött Fabio Di Giannantonio helyén, ahol 2019-ben pozitív doppingmintát produkált, aminek következtében aztán négy teljes évet ki kellett hagynia.

Di Giannantoniót megműtötték, kiderült, mikorra épülhet fel (kép)

A VR46 beugró pilótája nem is kezdett rosszul, hiszen az első szabadedzésen kilencedik lett, igaz, rajta kívül csak négyen tettek fel friss gumikat a hajrára. Később persze már esélye sem volt ilyen előkelő eredményre, de ezt aligha várta el tőle bárki is, hiszen korábban még csak nem is tesztelhette a Ducatit. Az olasz motoros elégedetten távozott Sepangból.

Nagyon boldog vagyok, remekül éreztem magam – nyilatkozta a vasárnapi főfutam után. – Örülök, mert tudom, hogy még mindig gyors vagyok. Ez az, ami izgat, és ezt mindenki tudja, aki látta az adatokat, ami jó. Nem csinálhattam semmilyen hülyeséget, be kellett fejeznem a futamot, és úgy gondolom, elég jó volt a sebességem.”

Valóban, Iannone mindkét versenyen célba ért, ami már önmagában pozitívum, ahogyan az is, hogy a jelenlegi MotoGP-t nála sokkal jobban ismerő Lorenzo Savadorit a bemelegítést leszámítva minden alkalommal megverte. Az időmérőn ráadásul nem is csak nála volt gyorsabb, hiszen tizenhetedikként zárt. Teljesítményére még a bajnokság listavezetője, Jorge Martín is felkapta a fejét.

Iannone: Fogalmam sem volt, hogy ilyen a mai MotoGP, reggel az összes elképzelhető fájdalommal keltem

Azt írta nekem, hogy »láttam az adataidat, ember, hogyan motorozol?!« – árulta el. – Nagyon izgatott voltam. Rájöttem, hogy vannak olyan pályarészek, ahol rendkívül közel vagyok a többi Ducatihoz, a probléma az, hogy még mindig nem tudom, hol kell fékezni, nincsenek referenciáim arra, hogy mennyire lehet megfékezni a motort, nem használom ki maximálisan a gumikat, a fékeket, valamint az aerodinamikát, és legfőképpen fizikailag nem tudok keményen fékezni. Ezeket a dolgokat pedig a motoron tanulja meg az ember, nem pedig otthon, edzés közben. A Supebike-nak semmi köze ehhez a motorhoz.”

Ahogyan arra ő is utalt, eltiltása után Iannone a Superbike-vb-n tért vissza, ahol szintén nem vallott szégyent, csapata, a GoEleven pedig szerződést hosszabbított vele. A MotoGP ugyanakkor rengeteget változott azóta, hogy 2019-ben otthagyta a géposztályt, nem beszélve a Ducatiról, amellyel nyolc éve versenyzett utoljára. Ezeket pedig ilyen kevés pályaidővel a háta mögött nem tudta teljes mértékben lekövetni.

Most mások a versenyek, és másképpen kell felkészülni – fogalmazott. – A MotoGP manapság rendkívül megterhelő fizikailag. Nincs benne semmi rossz, talán az a legrosszabb, hogy egy másik pilóta mögött haladva nehéz fékezni. Amikor az ember egyedül van, hihetetlenül gyors tud lenni. Más versenyzők mögött átgondoltabban kell vezetni. Ugyanakkor elképesztő, technológiailag mekkora fejlődés ment végbe, hihetetlen, mennyi mindent tesz lehetővé ez a motor.”

Bautista helyre akarta tenni Iannonét, de lehet, hogy kár volt megszólalnia

Iannone csak a Maláj Nagydíjra kapott lehetőséget a VR46-tól, illetve annak tulajdonosától, Valentino Rossitól. Legalábbis egyelőre, hiszen azt még nem jelentették be, hogy a Valencia helyére lépő Montmelóban ki versenyezhet a Barcelonai Szolidaritás Nagydíján. Az egyszeres MotoGP-futamgyőztes nem zárta ki, hogy kapjon egy újabb esélyt.

Erről még nem esett szó, és nem tudom, hogy a következő napokban eldől-e – válaszolta a erre vonatkozó kérdésre. – Ha valamikor ismét ajánlatot tesznek nekem, el fogok gondolkozni rajta. Az első futamban egyeztünk meg, mondván, a többit meglátjuk. Még nem beszéltem erről Valéval vagy bárkivel a csapatból. Közös döntésnek kell lennie, beleértve Gigi Dall’Ignát [a Ducati Corse általános igazgatóját] és engem is.”

Hivatalos: megszületett a döntés a MotoGP-szezonzáró helyszínéről, különleges nevet kap a nagydíj

Bagnaia: Nem értem, miért kellene ellenségeknek lennünk Martínnal

0

Francesco Bagnaia leszögezte, a maga részéről biztosan nem fog konfliktust kezdeményezni Jorge Martínnal szemben. A Pramac versenyzője hangsúlyozta, korábban csapattársak, illetve barátok voltak, és bár manapság egyik sem áll fenn, a jó viszony megmaradt köztük.

Sorozatban ez a második olyan idény a MotoGP-ben, amikor az egyéni világbajnokság Francesco Bagnaia és Jorge Martín között dől el, ráadásul a tavalyi esztendő után idén is az utolsó nagydíjhétvégén derül fény a végső győztes kilétére. A sorozat közösségimédia-felületein is erre a „visszavágóra” húzták fel leginkább a történetmesélést az utolsó két fordulóra.

Korábban már rengetegszer előfordult, hogy a pályán való rivalizálás pályán kívüli ellenségeskedésbe ment át, ehhez nem kell annyira sokat visszamenni az időben. A mostani két bajnokaspiráns között viszont nincsenek ilyen konfliktusok, még úgy sem, hogy például a Maláj Nagydíj elején körökön át tartó test a test elleni csatát vívtak.

Nagyon könnyű fenntartanom [Martínnal a jó kapcsolatot], mert nem vagyok az a fajta srác, aki a pályán kívül goromba akar lenni, aztán pedig a pályán is durvának vagy agresszívnak kell lennie – nyilatkozta Bagnaia. – Nem leszek az [a versenyző], aki letereli a másikat a pályáról, és nem tiszteli őt. Soha nem voltam és soha nem is leszek ilyen. Ha adott esetben Jorge elkezd így viselkedni, akkor én is megváltozom, de ő többé-kevésbé ugyanolyan, mint én. A tisztelet a legfontosabb, az biztos, és nálam mindig is így lesz. Szóval nem értem, miért kellene ellenségeknek lennünk a pályán kívül, nem szóba állni egymással, és gorombán viselkedni. A mostani helyzetet preferálom.”

Bagnaia a szombatokra panaszkodott, Martín neki hálálkodott, kiderülhetett egy fontos információ

A két pilóta kapcsolatának szempontjából fontos tényező, hogy korábban csapattársak is voltak. 2015-ben és 2016-ban a Moto3-ban, a jelenlegi Asparnál versenyeztek együtt. Mivel egyfelől Bagnaia két évvel előrébb járt karrierjében, másfelől nem küzdöttek magas célokért, kapcsolatuk nagyon is jó irányba fejlődött. Bár manapság már nincs azon a szinten, de ettől még jelenleg is jó viszonyt ápolnak.

2015 óta ismerjük egymást – hangsúlyozta a tabella éllovasa. – Korábban nagyon közeli batárok voltunk. Most már nem ilyen a kapcsolatunk, de jóban vagyunk egymással. Ahogyan ő is mondta, nincs értelme annak, hogy ellenségek legyünk. Tudunk harcolni, ezt vasárnap láthattátok is, az egy csodálatos, történelmi csata volt. Lehet, hogy nem az utolsó körökben [zajlott], de lenyűgöző volt, szerintem mindketten élveztük. És, ahogyan fogalmazott, ha a jövőben is ez lesz a helyzet, az számomra tökéletes. Bízom benne, hogy mindig ilyen lesz, mint most.”

Persze elég egy összeakadás, és elképzelhető, hogy a két versenyző viszonya nagyon hirtelen megváltozik, pláne akkor, ha esetleg a szezonzárón történik valami. Azon a szezonzárón, amelynek Martín 24 pontos előnnyel vág neki, vagyis akár már szombaton bebiztosíthatja vb-címét. Időközben pedig az is hivatalossá vált, hogy Montmelóban fogják megrendezni.

Így áll a MotoGP-tabella a Maláj Nagydíj után

Hivatalos: megszületett a döntés a MotoGP-szezonzáró helyszínéről, különleges nevet kap a nagydíj

0

A MotoGP bejelentette, hogy Montmelóban rendezik meg az idényzárót, a Barcelonai Szolidaritás Nagydíja néven, ezzel is jelezve, hogy a sorozat kész segíteni a bajba jutott spanyolországi régiókon. A helyszínnel ellentétben az időpont nem változik, vagyis tizenegy vagy tizenkét nap múlva kiderül, ki lesz a királykategória egyéni világbajnoka.

Múlt héten brutális árvíz sújtotta Spanyolország keleti és déli részét, ami több száz halálos áldozattal és ennél is több eltűnt személlyel járt, emellett pedig rengetegen vesztették el az otthonukat. Ezek mögött természetesen eltörpül bármilyen motorsporttal kapcsolatos probléma, de ettől még tény, hogy a természeti katasztrófa a MotoGP-t is jelentős mértékben érintette.

Pusztító árvíz miatt veszélyben lehet a MotoGP szezonzárója (videók)

A szezonzáró ugyanis szokás szerint Valenciában szerették volna megrendezni, és bár a pálya nem sérült, egyfelől a megközelíthetőségre és a szolgáltatásokra jelentős negatív hatással lenne az árvíz, másfelől a futamrendezés etikai kérdéseket is felvet. A MotoGP vezetése végül a helyi hatóságokkal közösen úgy döntött, hogy nem lesz Valenciai Nagydíj.

Hivatalos: törölték a Valenciai Nagydíjat, később rendezik meg a szezonzárót

A forduló viszont nem maradhatott el, egyfelől a televíziós társaságok felé vállalt kötelezettségek miatt, másfelől Jorge Martín és Francesco Bagnaia világbajnoki csatájának szempontjából is rosszul vette volna ki magát a pótlás nélküli törlés. Carlos Ezpeleta, a gyorsaságimotoros-vb kereskedelmi jogait birtokló Dorna sportigazgatója vasárnap kijelentette, az elsődleges cél a montmelói pálya, ám a napokban ott is heves esőzések voltak.

Kútba eshet a MotoGP terve, újabb spanyolországi régióra csapott le az árvíz

Azonban úgy tűnik, az ottani probléma nem megoldhatatlan a versenyzés szempontjából, hiszen kedden kora délután a MotoGP bejelentette, hogy a Circuit de Barcelona-Catalunya ad otthont az idényzárónak, miután a hatóságok elfogadták a széria vezetése által benyújtott kérelmet. Az időpont viszont nem változik, vagyis az eredeti terveknek megfelelően november 15-e és 17-e között rendezik.

Szintén kérdéses volt, hogy mi lesz a neve a fordulónak. Mivel a Katalán Nagydíjat májusban már megrendezték, ez kiesett, de a jelek szerint nem ilyen jellegű választásban gondolkodtak. A közösségi médiában felmerült, hogy szép gesztus lenne, ha a helyszínváltozás ellenére az elnevezés maradna Valenciai Nagydíj, de végül nem ez lett a megoldás. A mezőny tagjai hivatalosan a Barcelonai Szolidaritás Nagydíját fogják teljesíteni, ezzel is kifejezve, hogy a MotoGP kész segíteni a bajba jutott régióknak. A Valenciához közeli helyszín ráadásul nemcsak ebből a szempontból ideális, hanem logisztikai téren is, így a csapatokra és a rajongókra sem ró akkora terhet a módosítás.

Mindez tehát azt jelenti, hogy jövő hét szombaton vagy vasárnap eldől, hogy ki lesz a MotoGP idei egyéni világbajnoka. Martín jelenleg 24 ponttal vezet Bagnaia előtt, tehát akár már a sprinten is bebiztosíthatja a győzelmet. Ha esetleg a Katalán Nagydíj eredménye megismétlődik, akkor ez meg is fog történni, hiszen hiába volt lassabb riválisánál a spanyol motoros, a címvédő az utolsó körben vezető helyről kiesett. Másnap viszont legyőzte ellenfelét, de ha a Pramac pilótája vasárnap ismét második lesz, akkor a sprint eredményétől függetlenül ő ünnepelhet majd.

Így áll a MotoGP-tabella a Maláj Nagydíj után

Hiába a „hazainál is hazaibb” pálya, Marc Márqueznek nem tetszik a MotoGP terve

0

Marc Márquez elárulta, jobban örülne, ha nem Montmelóban rendeznék a MotoGP idényzáróját, Aleix Espargaró viszont szívesen búcsúzna az Apriliától, illetve az állandó versenyzői szereptől a szülőföldjéhez nagyon közel található pályán. Joan Mir és a Yamaha pilótái pedig azért preferálnák ezt a helyszínt, mert a motorjuknak nem fekszik, ugyanakkor esetükben nem a futam élvez prioritást.

Továbbra sem tudni, hogy hol és mikor rendezik a MotoGP idei kiírásának szezonzáróját, miután a Valenciai Nagydíjat törölni kellett a térséget sújtó árvíz miatt. Csupán annyi a hivatalos információ, hogy a MotoGP egy montmelói versenyt próbál tető alá hozni, ám az elmúlt napokban Katalóniában is óriási esőzések voltak, aminek a tartomány egyes részein meg is lett a negatív hatása.

Kútba eshet a MotoGP terve, újabb spanyolországi régióra csapott le az árvíz

A sepangi hétvégén azonban néhányan a versenyzők közül is tényként kezelték, hogy május vége után ismét ellátogatnak a Circuit de Barcelona-Catalunyára, amiről páran el is mondták a véleményüket. Marc Márquez ugyan a két királykategóriás futamot is megnyert ezen a helyszínen, de 2014-ben már-már legyőzhetetlen volt, hiszen egy tízes sorozatot produkált, míg 2019-ben sokat segített neki Jorge Lorenzo hibája, amellyel Andrea Doviziosót és a két gyári Yamahát is kiütötte. Bár a nyolcszoros világbajnok idén a sprinten és a főfutamon is nagy felzárkózást produkált, nem szívesen versenyezne a szülőföldjéhez, Cerverához legközelebbi aszfaltcsíkon.

Nem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre, de aztán némileg árnyalta a képet. – [A sepangi] sem egy jó helyszín számomra, mégis versenyképesek tudtunk lenni. Természetesen jobban örülnék egy másik pályának, de végső soron ez van a naptárban, úgyhogy megpróbálunk majd száz százalékot nyújtani. Persze az időjárást illetően trükkösek lesznek a körülmények, mert novemberben soha nem lehet tudni.”

Ha Márquez számára a montmelói „hazainál is hazaibb” pálya, akkor ez Aleix Espargaróra hatványozottan igaz, hiszen ő a közvetlenül Montmeló mellett fekvő Granollersből származik. Amennyiben itt rendezik az idényzárót, a 35 éves motoros ezen a pályán inthet búcsút az Apriliának, illetve az állandó versenyzői szerepnek. Ráadásul tavaly megnyerte a Katalán Nagydíjat, idén pedig a sprinten tudott diadalmaskodni, miután bejelentette visszavonulását.

Bastianini kifakadt, nem tartja korrektnek, hogy vélhetően Spanyolországban marad a szezonzáró

Kicsit aggódom, mert a legutóbbi egy csodálatos hétvége volt, nem is álmodhattam volna jobbról – fogalmazott. – Mindenesetre optimista vagyok, remélhetőleg jól fog alakulni. Nem lesz olyan meleg, amilyenben az Aprilia szenved a legjobban, úgyhogy biztosan jobban fogom érezni magam. Szeretnék jó versenyt futni, és biztosan nagyon különleges lesz. Az Apriliával való utolsó versenyemen otthon, a családom és a barátaim közelében lehetek, szóval ez az egyetlen apró pozitívum.”

A Honda és a Yamaha pilótái ellenben egészen más tényezőket tartanak szem előtt. Az alacsony tapadási szint egyik gyártónak sem fekszik, ám Joan Mir éppen ezért örülne, ha végül ténylegesen Montmelóra esne a választás. Persze nem a futam, hanem az azt követő teszt szempontjából. Fabio Quartararo hasonlóan gondolkodik.

Szerintem ez egy nagyszerű választás – vélekedett a francia pilóta. – Barcelonáról tudjuk, hogy számunkra egy nagyon nehéz pálya, különösen az elmúlt két évben volt az. Rendkívül kicsi a tapadás, és ez a legnagyobb gyengeségünk. Szóval jó lenne ott tesztelni.” „Meglátjuk, mi lesz Montmelóban, az utolsó versenyen – mondta csapattársa, Álex Rins. – Ez egy nagyon rossz tapadású pálya, ahol sokat küszködünk. Mindent megteszünk, és meglátjuk, hogy a motorunk javult-e egy kicsit.”

Acosta tanult korábbi kálváriájából, és futamának „kukázása” helyett inkább visszavett

0

Pedro Acosta elárulta, a Maláj Nagydíj hajrájához közeledve volt egy necces pillanata, és ekkor úgy gondolta, hogy nem érdemes tovább erőltetni. A GasGas újonca szerint ez a mentalitás egy esetleges bajnoki harcban is jól jön.

Pedro Acosta ugyan Sepangban az időmérőn és a futamokon sem villogott, de legalább mindkét versenyen célba tudott érni, amire régóta nem volt példa, ráadásul szombaton és vasárnap is pontot szerzett. Ezzel pedig visszajött a bajnokság ötödik helyére, így egy fordulóval a vége előtt ő áll a legelőkelőbb azok közül, akik nem Ducatit hajtanak.

A 20 éves motoros csupán a tizenharmadik helyre kvalifikált, ahonnan a sprinten a kilencedik helyig zárkózott fel. Másnap aztán könnyebb dolga volt, hiszen a rajtbaleset következtében mindkét gyári KTM-es kihullott előle. Egy jó rajt, valamint néhány előzés és mások bukása után az ötödik pozícióban találta magát, de Álex Márquezzel nem tudott mit kezdeni.

Bagnaia szenzációs csata után odázta el a bajnokavatást az ijesztő balesettel induló sepangi futamon

Sok időt vesztettem Maverick [Viñales], Fabio [Quartararo] és [Álex] Rins megelőzésével – nyilatkozta. – Aztán, amikor utolértem Álexet, nagyon megnőtt az első gumi hőmérséklete, és elég nehéz volt menedzselni. Körülbelül öt körrel a vége előtt az utolsó kanyarban elvesztettem a [motor] elejét, és arra gondoltam, hogy »b*szki, oké, ne kukázzuk a versenyt a semmiért«.”

Acosta tehát tanult a közelmúltbeli kálváriájából, amikor a motegi és a burirami sprint között zsinórban ötször nem ért célba, ráadásul a Phillip Island-i főfutamon el sem tudott indulni. Végül 1,469 másodperccel maradt el Márqueztől, akit egyszer sem tudott érdemben megtámadni. Persze mindez nem azt jelenti, hogy nem próbálkozott, de egy ponton be kellett látnia, hogy nincs értelme erőltetni.

Ne értsetek félre, hajtottam, hogy megszerezzem azt a negyedik helyet, de amit tizenöt kör alatt nem sikerült behoznom, azt egy kör alatt sem tudtam – magyarázta. – Arra kellett gondolnom, gondolnunk, hogy a szezon végén a kevesebb talán több, és ezt akkor is észben kell tartanom, ha egy napon a bajnoki címért harcolunk. Nézzétek meg, hány pontot veszítettem azokon a futamokon, amelyeken buktam. Rengeteget.

Jelen állás szerint Acosta Quartararo 2019-es bemutatkozása óta a MotoGP legjobb újonca, ami a bajnoki helyezést illeti, hiszen a francia pilóta az ötödik pozícióban végzett első királykategóriás idényében. A GasGas pilótája ráadásul ezt úgy érheti el, hogy tizenkét sprint-, illetve főfutamon nullázott, és huszonhatszor esett el, ami a legtöbb a mezőnyben. „Vegyünk egy ötödik helyet minden pályán, ahol elestem – fogalmazott. – Ez nagyon sok lenne a végelszámolásnál. Ezt is észben kell tartanom. Lehet, hogy amikor az ember nyomás nélkül motorozik, akkor nyélgázon megy, de néha le kell lassítani egy kicsit.”

Acosta szempontjából ráadásul nem csupán a pontok miatt volt jelentősége annak, hogy befejezi-e a két sepangi versenyt, hiszen ezek a viadalok a fejlesztések szempontjából is tanulsággal szolgáltak. „Fontos volt látni a sprinten és a főfutamon használt burkolatok közötti különbséget – jelentette ki. – Az egyik az új, a másik a régi homologizáció volt. Elég nehéz rájönni, hogy miért jobb az egyik burkolat a másiknál. Az viszont jó, hogy ezt nagyon tüzetesen megvizsgálják. A főversenyen használt [változat] jobb volt, mert legalább előzni tudtam.”

Így áll a MotoGP-tabella a Maláj Nagydíj után