back to top
2025. május 15. 12:06
Kezdőlap Blog Oldal 180

Teljesen elkerülhető hiba okozta Binder vesztét a Brit Nagydíj rajtjánál

0

Brad Binder elárulta, közvetlenül a Brit Nagydíj rajtja előtt már érezte, hogy baj lesz az elindulásnál. A korábban szintén a MotoGP-ben versenyző Michael Laverty elmondta, annyi történt, hogy elfelejtették kikapcsolni az üzemanyag-takarékos üzemmódot.

Viszonylag optimistán várhatta Brad Binder a Brit Nagydíj rajtját, hiszen az időmérőn a hatodik helyet szerezte meg, és a sprinten is viszonylag jó tempót produkált. Ehhez képest már az elrugaszkodás pillanatában tudhatta, hogy a verseny érdemi része azelőtt véget ért számára, hogy egyáltalán elkezdődött volna.

Bastianini nagy hajrával győzte le Martínt a „retróversenyen”, aki így is visszavette a vezetést a tabellán

A gyári KTM pilótája ugyanis sokkal lassabban jött el a többieknél, és folyamatosan vesztette a pozíciókat, mígnem aztán nagyon hamar feladta a versenyt. „Nincs sok mondanivalóm – nyilatkozta. – Eljutottam a rajtig. Amikor felengedtem, volt egy kis probléma a kuplunggal, és nem tudtam elindulni. Szóval igen, itt vége is volt a történetnek.”

Binder aztán mindent megtett, hogy mentse a menthetőt, de egyszerűen nem tudta működésre bírni a kuplungot. „Sajnos beragadt – fogalmazott. – Elkezdett csúszkálni, amikor megpróbáltam elindulni. Próbáltam elérni, hogy engedjen fel, de nem akart. Megpróbáltam visszamenni a bokszba, hogy motort cseréljek, de nem sikerült.”

A dél-afrikai motoros azt is elmondta, hogy előzetesen semmilyen problémát nem érzett, de közvetlenül a rajt előtt már sejtette, hogy valami nincs rendben. Onnantól kezdve pedig már csak azért imádkozhatott, hogy senki ne menjen neki hátulról, vagy ha mégis, akkor olyan pozíciót vegyen fel, amellyel jó eséllyel elkerülhető a sérülés.

„Minden rendben volt – idézte fel. – A rajtrácsra menet nagyon küzdöttem, hogy üresbe tegyem. Azt gondoltam, hogy »a francba!«. Utána volt már elképzelésem, hogy mi fog következni. Igyekeztem a lehető legjobban lent maradni, és felemelni a kezem, ha esetleg valaki eltalálna, így jobban fel tudtam rá készülni. Szerencsém volt, hogy senki nem tette meg.”

A korábban szintén a MotoGP-ben versenyző, jelenleg a TNT Sports szakértőjeként dolgozó Michael Laverty kijelentette, egyszerűen annyi történt, hogy elfelejtették kikapcsolni az üzemanyag-takarékos üzemmódot, vagyis egy teljesen elkerülhető hibáról volt szó. Pedig előtte keményen dolgoztak a sikeres szereplésért.

„Délelőtt mindent a feje tetejére állítottunk. Teljesen más dolgokat tettünk be, amelyeket már régen nem használtunk, és a közepes gumin gyors voltam. Rendkívül keményen dolgoztunk az abroncsainkon, próbáltuk megfutni a köridőt, mert nagyon sok a kipörgés. Szóval magas volt a gumikopás. Nehéz lett volna jó állapotban végigcsinálni a versenytávot.”

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

Nem csak a külsejével, a pályán nyújtott teljesítményével is Rossit idézte meg Di Giannantonio?

0

Fabio Di Giannantonio büszkén viselte a Valentino Rossit megidéző színeket a Brit Nagydíjon, amikor pedig felvetették neki, hogy a vezetési stílusa is a kilencszeres világbajnokéra emlékeztetett, egyenesen libabőrössé vált. A VR46 versenyzője elárulta, mit akart jelezni a kézmozdulatával Álex Márqueznek.

Különleges futam volt a vasárnapi Brit Nagydíj, hiszen a gyorsaságimotoros-világbajnokság létrejöttének hetvenötödik évfordulója alkalmából minden csapat különleges festésű motorral rukkolt elő. Az istállók más-más szempontok mentén választottak külsőt, de akadt olyan alakulat, ahol igencsak adta magát, hogy kit idézzenek meg.

Bemutatták a silverstone-i versenyhétvége retro festéseit (képek)

A VR46 mindenképpen ilyen volt, hiszen a csapat alapítója, illetve tulajdonosa Valentino Rossi, a modern korszak legeredményesebb és minden idők messze legnépszerűbb és legismertebb versenyzője. A motor a kilencszeres világbajnok 2018-as versenygépére emlékeztetett, legalábbis ami a színösszeállítását illeti, de Fabio Di Giannantonio más módon is tisztelegni akart előtte.

„Nagyon különleges volt – nyilatkozta a leintés után. – Amikor először láttam a motort, még a hétvége előtt, azt mondtam, hogy ez elképesztő. Aztán megpillantottam élőben, és egyszerűen fantasztikus volt, a felszereléssel együtt. A magam részéről egy különleges sisakot is szerettem volna Vale tiszteletére. Idén hatalmas lehetőséget adtak nekem. Meg akartam köszönni Valénak és a csapatnak. Büszke pillanat volt számomra, hogy ezt a sisakot és ezeket a színeket viselhettem. Megpróbáltam mindent beleadni, hogy az élen legyek ezzel a festéssel. Jó munkát végeztünk.”

A 25 éves pilótának nem volt könnyű dolga, mivel az időmérőn csak a tizedik helyet szerezte meg. Azonban jól rajtolt, és végül Aleix Espargarót is megelőzte, így az ötödik helyen ért célba. A verseny alatt többen is Rossiéhoz hasonlították a vezetési stílusát, ami természetesen rendkívül boldoggá tette, amikor közölték vele.

Bastianini nagy hajrával győzte le Martínt a „retróversenyen”, aki így is visszavette a vezetést a tabellán

„Hű, ettől libabőrös lettem – jelentette ki, bár tudja, hogy az eredményeket tekintve messze van tőle. – Az biztos, hogy sokkal kevesebb győzelmem és dobogós helyezésem van. Nagyon megtisztelő, hogy valaki ezt mondta. Mindent beleadtam, a csapatomért és az általunk viselt festésért. Büszke vagyok, hogy valaki ezt mondta a futamomról, köszönöm!”

Bár aligha erre gondoltak, de a Rossi-párhuzam abban is megállja a helyét, hogy Di Giannantonio egy Márquezzel vívott körökön át tartó párharcot, és egy ponton hevesen gesztikulálva jelezte ellenfelének elégedetlenségét. Egészen konkrétan Álex Márquezzel előzgették egymást oda-vissza, az erről készült videóhoz mellékelt bejegyzésében pedig még a MotoGP közösségi oldalán is „majdnem összekeverték” főnökével. Az olasz motoros elmondta, mire utalt a kézmozdulatával.

„Sokkal lassabb volt – fogalmazott. – Gyorsan akartam előzni, hogy csökkentsem a lemaradást az előttem lévő srácokkal szemben. Végrehajtottam egy előzést, ő pedig visszaelőzött. Sok időt vesztettünk a csatában, majdnem két másodpercet. Kár érte, mert megvolt a tempóm, hogy odaérjek Marc [Márquezhez], Aleixhez és talán Pecco [Bagnaiához]. A kézmozdulat azt jelentette, hogy »gyerünk már, működjünk együtt, hogy előrébb jussunk, ne csináljunk hülyeségeket!«.”

Hogy mi lett volna, ha nem tartják fel, azt már soha nem fogjuk megtudni, mindenesetre a többi tavalyi Ducatit vezető pilótához hasonlóan Di Giannantonio sem tudott beleszólni a gyári motort hajtó márkatársak harcába. Marc Márquez szerint az idei motorok többet tudnak kihozni a Michelin új abroncsaiból, amivel az egyszeres MotoGP-futamgyőztes is egyetért. „Egész évben ez volt a helyzet – felelte az erre vonatkozó kérdésre. –Ezzel a motorral nehéz szűken venni a kanyarokat. Az új gumival ez nekünk még rosszabb. A GP24-es profitál az új abroncsokból. Ez a különbség a GP23-as és a GP24-es között.”

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

Marc Márquez: Kezdettől fogva tudtam, hogy valami nincs rendben

0

Marc Márquez szerint Silverstone-ban valamiért a megszokottnál messzebb voltak a 2024-es Ducatiktól, és a főfutam elejétől érezte, hogy gond van a kigyorsítással. A nyolcszoros világbajnok úgy véli, az első félszezon során követett el elkerülhető hibákat, de akadtak olyanok is, amelyek normálisak egy számára új motoron.

Marc Márquez számára kifejezetten biztatóan kezdődött a Brit Nagydíj főversenye. A hetedik helyről indulva jól rajtolt, és a kezdeti helyezkedés után az ötödik pozícióba sorolt be, az első bolynak a legvégére. Körülbelül féltávig tartotta az előtte lévők tempóját, de aztán az idei Ducatik újítására már nem tudott reagálni.

Végül csak Aleix Espargarót tudta megelőzni, így negyedikként ért célba. Ezzel tovább nőtt a hátránya Enea Bastianinivel szemben, hiszen azok után, hogy az olasz versenyző a sprint megnyerésével megelőzte őt a tabellán, vasárnap is diadalmaskodott. Márquez ezzel együtt úgy véli, a főversenyre előreléptek.

„Őszintén szólva ezen a hétvégén rendkívül keményen dolgoztunk a csapattal, elképesztő munkát végeztek – nyilatkozta a TNT Sportsnak. – Az alapokról indultunk, de ezen a pályán nagyon messze voltunk, és meg kell értenünk, hogy miért. Lépésről lépésre jobban éreztem magam, és ők is megadták nekem, amire szükségem volt. Tökéletesen megértettek. Ez azt jelentette, hogy a versenyen közelebb kerültünk az élmezőnyhöz, különösen az első tíz körben. Amikor a gumik elfogytak, rendkívül gyorsak voltak, különösen Bastianini és [Jorge] Martín, de Pecco [Bagnaia] sem volt messze. Örülök a negyedik helynek, de sajnos a sprintfutamon elszalasztottunk egy másik negyedik pozíciót. Tovább kell mennünk.”

Bastianini nagy hajrával győzte le Martínt a „retróversenyen”, aki így is visszavette a vezetést a tabellán

Egy darabig úgy tűnt, hogy Márquez számára Espargaró megelőzése is túl nagy falat lesz, hiszen körökön át még csak megtámadni sem tudta. Amikor úgy tűnt, hogy az egyenesben elmehet mellette, akkor sem sikerült, de nem sokkal később a Village-ben, illetve a The Loopban végül maga mögé utasította honfitársát.

„Kezdettől fogva tudtam, hogy valami nincs rendben a kigyorsítással – jelentette ki. – Volt egy kis problémánk, ugyanakkor már megértettük, hogy miért. Küszködtem a kigyorsítással, és túl későn fékeztem. Emiatt előztem meg a hármas-négyes kanyarban, ott nem kell kigyorsítani. Ettől eltekintve a negyedik hely jó eredmény.”

Bár a nyári szünetnek már vége, a mezőny matematikailag csak most jár az idény felénél, hiszen a húsz fordulóból a silverstone-i volt a tizedik. Bár Márquez ötször végzett az első háromban a sprinteken, míg a főversenyek után négy alkalommal állhatott dobogóra, futamot nem tudott nyerni, hátránya pedig már 62 pont a listavezető Martín mögött. Ugyanakkor az is tagadhatatlan, hogy messze ő nyújtja a legjobb teljesítményt a tavalyi Ducatit hajtó versenyzők közül, és többé-kevésbé azt a célját is teljesítette, hogy rendszeresen az első öt hely valamelyikén akar küzdeni.

„Nem rossz, nem rossz – válaszolta az első félszezonjára vonatkozó kérdésre. – [Volt] néhány hiba. Néhány [olyan], amely normális egy új motorral, és néhány [olyan], amelyet el kellett volna kerülnöm, mint a szombati. Azonban emberek vagyunk. Élvezem [a vezetést] ezzel a motorral. Mindig ott vagyunk az első öt helyen. Mindig a miénk a legjobb GP23-as motor, és közel vagyunk a ’24-esekhez. Meglátjuk, hogy tudjuk-e [így] folytatni.”

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

Jó húzás vagy komoly marketingbaki? – fontos változást jelentettek be a Brit Nagydíj kapcsán

0

A Brit Nagydíj napján bejelentették, hogy a 2025-ös silverstone-i futamot május utolsó vasárnapján rendezik meg. Ezen a napon azonban két másik kiemelt eseményt is tartanak a technikai sportok világában.

Ahogyan arról beszámoltunk, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna nemrég bejelentette, hogy szerződést hosszabbított az Indiai Nagydíjjal. Sajtóértesülések szerint ugyanakkor nem ősszel, hanem az átalakított versenynaptár jegyében tavasszal, az idény második fordulójaként rendezik meg. Ami viszont nem csupán pletyka, hanem hivatalos, hogy a Brit Nagydíj időpontja jövőre szintén változik.

Vasárnap ugyanis nyilvánosságra hozták a 2025-ös silverstone-i hétvége időpontjait. Ennek értelmében a mostaninál jóval előrébb kerül a versenynaptárban, és 2025-ben május utolsó teljes hétvégéjén, 23-tól 25-ig tartják meg. Az utóbbi másfél évtizedben ez már a harmadik alkalom, hogy jelentősen módosítják a Brit Nagydíj dátumát.

Az eddig látott augusztus eleji időpont 2022-től az idei évig állt fent, hiszen előtte, egészen 2013-ig visszamenőleg ugyanezen hónap végén tartották a Brit Nagydíjat. Azt megelőzően pedig 2006-tól 2012-ig júniusban, bár az változó volt, hogy melyik részében, sőt, az utolsó doningtoni versenyt júliusban rendezték 2009-ben. A 2013-as változtatást hasonló szándék vezérelte, mint a mostanit: az érintettek nem akarták, hogy a viadal beleessen a hagyományos nyári szünet időszakába.

Bastianini nagy hajrával győzte le Martínt a „retróversenyen”, aki így is visszavette a vezetést a tabellán

„A 2025-ös naptárunk új arculatának részeként izgatottan várjuk, hogy a Brit Nagydíjat egy másik, a vakáció időszakán kívüli időpontban rendezzük meg, még több brit rajongónak adva lehetőséget arra, hogy ellátogasson Silverstone-ba – nyilatkozta Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója. – Mint azt mindenki tudja, a MotoGP a közönség és a tömegek tekintetében világszerte erős pozitív növekedési tendenciát élvez. Szeretnénk biztosítani, hogy ez az esemény megkapja a platformot és a nyilvánosságot ezen a kulcsfontosságú piacon, hogy még nagyobb szerepet játszhasson ebben.”

Ugyanakkor egyáltalán nem biztos, hogy a MotoGP jól jár ezzel a lépéssel, hiszen hagyományosan május utolsó vasárnapján rendezik a Forma–1-es Monacói Nagydíjat, valamint az Indy 500-at, és ez jövőre sem lesz másképp. Mindez tehát marketingszempontból megkérdőjelezhető döntés, de persze magának a helyszínnek alighanem jól jön, hogy valamivel több idő telik el a MotoGP futama és az F1-es verseny között.

„A rajongóinknak nem kell olyan sokat várniuk a következő Brit Nagydíjra, és már dolgozunk rajta, hogy egy újabb, MotoGP-s akcióval, élő zenével, lenyűgöző kaszkadőrmutatványokkal és még sok minden mással teli nagyszerű hétvégét rakjunk össze” – jelentette ki Stuart Pringle, a silverstone-i pálya vezérigazgatója.

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

Így áll a MotoGP-tabella a Brit Nagydíj után

0

Ezen a hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság Brit Nagydíját. A silverstone-i események után Jorge Martín visszaelőzte Francesco Bagnaiát a MotoGP-tabella élén.

Az elmúlt napokban Silverstone-ban vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság. A Brit Nagydíj során a MotoGP sprintjét és főfutamát is Enea Bastianini nyerte. Jorge Martín mindkétszer második lett, és mivel Francesco Bagnaia szombaton bukott, 3 pontos előnnyel visszavette a vezetést a tabella élén. A harmadik helyen Bastianini megelőzte Marc Márquezt, míg a csapatok és a gyártók között nem változott a sorrend. A Moto2 versenyén Jake Dixon, a Moto3 viadalán pedig Iván Ortolá zárt az élen. A középső kategóriában Sergio García 18 pontra növelte előnyét Ogura Ajjal szemben, a legkisebbeknél pedig a spanyol versenyző 53 egységre csökkentette hátrányát az Aspar pilótája mögött.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Jorge Martín Ducati Prima Pramac Racing 241
2 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 238
3 Enea Bastianini Ducati Ducati Lenovo Team 192
4 Marc Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 179
5 Maverick Viñales Aprilia Aprilia Racing 130
6 Pedro Acosta KTM Red Bull GASGAS Tech3 122
7 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory 114
8 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 104
9 Aleix Espargaró Aprilia Aprilia Racing 99
10 Álex Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 92
11 Marco Bezzecchi Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 61
12 Franco Morbidelli Ducati Prima Pramac Racing 61
13 Miguel Oliveira Aprilia Trackhouse Racing 51
14 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 49
15 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse Racing 46
16 Jack Miller KTM Red Bull KTM Factory 42
17 Augusto Fernández KTM Red Bull GASGAS Tech3 15
18 Johann Zarco Honda CASTROL Honda LCR 14
19 Joan Mir Honda Repsol Honda Team 13
20 Nakagami Takaaki Honda IDEMITSU Honda LCR 11
21 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 8
22 Dani Pedrosa KTM Red Bull KTM Factory 7
23 Luca Marini Honda Repsol Honda Team 1
24 Stefan Bradl Honda HRC Team 0
25 Pol Espargaró KTM Red Bull KTM Factory 0
26 Remy Gardner Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 0
27 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 0

 

MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 430
2 Prima Pramac Racing 302
3 Gresini Racing MotoGP 271
4 Aprilia Racing 229
5 Pertamina Enduro VR46 Racing 165
6 Red Bull KTM Factory 156
7 Red Bull GASGAS Tech3 137
8 Trackhouse Racing 97
9 Monster Energy Yamaha MotoGP 57
10 LCR Honda 25
11 Repsol Honda Team 14

 

MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 352
2 Aprilia 192
3 KTM 178
4 Yamaha 53
5 Honda 26

 

Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Sergio García Boscoscuro MT Helmets – MSi 160
2 Ogura Aj Boscoscuro MT Helmets – MSi 142
3 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 123
4 Fermín Aldeguer Boscoscuro Speed Up Racing 112
5 Alonso López Boscoscuro Speed Up Racing 100
6 Manuel González Kalex QJmotor Gresini Moto2 88
7 Jake Dixon Kalex CFMoto Aspar Team 78
8 Arón Canet Kalex Fantic Racing 78
9 Celestino Vietti Kalex Red Bull KTM Ajo 71
10 Jeremy Alcoba Kalex Yamaha VR46 Master Camp Team 57
11 Somkiat Chantra Kalex Idemitsu Honda Team Asia 56
12 Albert Arenas Kalex QJmotor Gresini Moto2 56
13 Tony Arbolino Kalex Elf Marc VDS Racing Team 50
14 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 45
15 Senna Agius Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 32
16 Barry Baltus Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 23
17 Izan Guevara Kalex CFMoto Aspar Team 21
18 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 20
19 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 18
20 Darryn Binder Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 16
21 Dennis Foggia Kalex Italtrans Racing Team 14
22 Filip Salač Kalex Elf Marc VDS Racing Team 14
23 Bo Bendsneyder Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 7
24 Jorge Navarro Forward Klint Forward Factory Team 6
25 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 6
26 Jaume Masià Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 4
27 Mario Aji Kalex Idemitsu Honda Team Asia 2
28 Matteo Ferrari Kalex QJmotor Gresini Moto2 1

 

Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 MT Helmets – MSi 302
2 Speed Up Racing 212
3 OnlyFans American Racing Team 168
4 QJmotor Gresini Moto2 144
5 CFMoto Aspar Team 99
6 Fantic Racing 78
7 Red Bull KTM Ajo 77
8 Elf Marc VDS Racing Team 64
9 Idemitsu Honda Team Asia 58
10 Yamaha VR46 Master Camp Team 57
11 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 48
12 RW-Idrofoglia Racing GP 41
13 Italtrans Racing Team 34
14 Pertamina Mandalika Gas Up Team 11
15 Klint Forward Factory Team 0

 

Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Boscoscuro 217
2 Kalex 197
3 Forward 6

 

Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 David Alonso CFMoto CFMoto Aspar Team 199
2 Iván Ortolá KTM MT Helmets – MSi 146
3 Daniel Holgado Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 133
4 Collin Veijer Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 131
5 David Muñoz KTM Boé Motorsports 88
6 Jamanaka Riuszej KTM MT Helmets – MSi 82
7 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 75
8 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 65
9 Joel Kelso KTM Boé Motorsports 64
10 Ángel Piqueras Honda Leopard Racing 60
11 Furuszató Taijó Honda Honda Team Asia 54
12 Stefano Nepa KTM LevelUp – MTA 51
13 Szuzuki Tacuki Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 44
14 Jacob Roulstone Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 44
15 Joel Esteban CFMoto CFMOTO Gaviota Aspar Team 41
16 Luca Lunetta Honda Sic58 Squadra Corse 34
17 Matteo Bertelle Honda Rivacold Snipers Team 20
18 Riccardo Rossi KTM CIP Green Power 18
19 Nicola Carraro KTM LevelUp – MTA 16
20 Filippo Farioli Honda Sic58 Squadra Corse 14
21 Scott Ogden Honda MLav Racing 11
22 Xabi Zurutuza KTM Red Bull KTM Ajo 3
23 Vicente Pérez KTM/Honda Red Bull KTM Ajo/MLav Racing 3
24 Noah Dettwiler KTM CIP Green Power 2
25 David Almansa Honda Rivacold Snipers Team 2

 

Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 CFMoto Aspar Team 240
2 MT Helmets – MSi 228
3 Red Bull GasGas Tech3 177
4 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 175
5 Boé Motorsports 152
6 Leopard Racing 135
7 Red Bull KTM Ajo 71
8 LevelUp – MTA 67
9 Honda Team Asia 54
10 Sic58 Squadra Corse 48
11 Rivacold Snipers Team 22
12 CIP Green Power 20
13 MLav Racing 11

 

Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 CFMoto 199
2 KTM 179
3 Husqvarna 148
4 Gas Gas 138
5 Honda 118

 

Bastianini bízott a szokásos hajrábeli extrában, Bagnaiának eszébe jutott a szombati bukása

0

Enea Bastianini nehezen érte utol Jorge Martínt a Brit Nagydíj hajrájában, de aztán hozta a szokásos futam végi formáját. A spanyol versenyző elismerte, hogy riválisa erősebb volt, ugyanakkor a bajnokság alakulásának örült, míg Francesco Bagnaia inkább nem kockáztatott.

Enea Bastianini Bastianini remek hajrával nyerte meg a Brit Nagydíjat a MotoGP-ben, amivel tovább írta az elképesztő statisztikát. 2013 óta ugyanis zsinórban ő a tizedik különböző futamgyőztes a silverstone-i pályán, legalábbis ami a MotoGP-t illeti. A matek pedig stimmel, hiszen 2018-ban törölték a versenyt, míg két évvel később a koronavírus-járvány miatt egyáltalán nem rendezték meg a hétvégét.

Bastianini nagy hajrával győzte le Martínt a „retróversenyen”, aki így is visszavette a vezetést a tabellán

Az olasz pilóta a harmadik helyről indult, majd a rajt után feljött a második pozícióba csapattársa, Francesco Bagnaia mögé. Ezután viszont előbb Jorge Martín, majd a hibája miatt Aleix Espargaró is megelőzte. A verseny második felében viszont előbb a gyári Aprilia motorosát utasította maga mögé, majd aztán a címvédőt és a Pramac versenyzőjét is utolérte, majd elment mellette.

„Nagyon nehéz volt a futam – nyilatkozta Bastianini a leintés utáni interjúk során. – Az elején elkövettem néhány hibát, és a negyedik helyen voltam, de utána magabiztosan jöttem vissza. Utolértem Aleixt, majd utána Peccót. Az utolsó négy-öt körben Jorge nagyon nyomta, és nehéz volt csökkenteni a különbséget hozzá képest, de a végén, az utolsó két-három körben mindig van bennem valami extra, és ez ma is így volt. Fantasztikus, elképesztő visszatérni az élre.”

Miután megelőzte Bastianinit, Martín a második pozícióban töltötte a verseny első felét, a 10. körre viszont láthatóan más fokozatba kapcsolt, és lőtávolon belülre került Bagnaiához képest. Ezt viszonylag hamar ki is használta, a végére viszont annyira elfogytak az abroncsai, hogy nem volt érdemi esélye a védekezésre. A második hely ugyanakkor azt jelenti, hogy ismét ő áll a tabella élén, 3 ponttal a címvédő előtt.

„Köszönöm a csapatomnak – kezdte. – Fantasztikus, hogy a dobogón végeztem. Tudtam, hogy Enea a futam végén erősebb, Próbáltam menedzselni az üzemanyag-fogyasztást. A tempó elképesztő volt, mint mindig, őrület ez a szint, és mindig a határon vagyunk. Amint megláttam, hogy Enea közeledik, próbáltam kiegyensúlyozott maradni, próbáltam spórolni a végére, de ma sokkal erősebb volt. Gratulálok Eneának, más szinten volt. Átvettem a vezetést [a tabellán], aminek örülök, most pedig Ausztriába megyünk.”

Bagnaia számára jól indult a viadal, hiszen Espargarót lerajtolva élre állt. Azonban Martínnal szemben nem volt ellenszere, ahogyan Bastianinit sem tudta maga mögött tartani. A címvédő a vége felé belátta, hogy nem érdemes kockáztatni, pláne a szombati nullázása után, és úgy döntött, hogy biztonságosan behozza a motort.

„Próbáltam menedzselni a hátsó gumit, de aztán elkezdtem elveszíteni a [motor] elejét – fogalmazott. – Utána Martín megelőzött, én pedig próbáltam őt követni, de a hetes kanyarban megint elvesztettem az elejét. Aztán azt mondtam [magamban], hogy »tegnap már buktam, úgyhogy jobb, ha befejezem a versenyt«. Az utolsó két-három kör a hátsó tapadás miatt is rendkívül nehéz volt, mindenesetre boldog vagyok. Az időjárás jobbá tette a futamot, mert hűvös volt, és így könnyebb volt óvni az abroncsokat. A következő versenyen remélhetőleg jobb eredményt érünk el.”

Guminyomás-probléma miatt változott a Brit Nagydíj végeredménye a MotoGP-ben

0

Luca Marinit megbüntették, mivel a guminyomása nem felelt meg a szabályoknak. Ezzel Nakagami Takaaki lett az utolsó pontszerző a Brit Nagydíjon.

Ismét nem úszta meg a MotoGP, hogy valamelyik versenyzőnek gond legyen a guminyomásával. Ezúttal Luca Marini motorja nem felelt meg a szabálynak, miszerint a futam bizonyos százalékában egy minimális érték felett kell lenni. Ennek következtében az olasz pilótát 16 másodperccel szankcionálták a Brit Nagydíj után.

Bastianini nagy hajrával győzte le Martínt a „retróversenyen”, aki így is visszavette a vezetést a tabellán

Ezzel az olasz pilóta elveszítette a tizenötödik helyet, és egészen a tizenhetedik pozícióig esett vissza. Papíron Nakagami Takaaki és Augusto Fernández profitált a büntetésből, de valójában csak a japán motoros örülhetett, hiszen ezzel ő gyűjtötte be a főverseny utolsó egységét, a GasGas motorosa pedig így épphogy lemaradt a pontszerzésről.

Érdekesség, hogy a legutóbbi, sachsenringi főfutamon pont a fordítottja történt Marinivel, hiszen akkor ő profitált egy büntetésből, és jött fel a tizenötödik helyre. Persze a tökéletes „tükörkép” akkor jött volna össze, ha most Fernándezé az utolsó egység, hiszen akkor a spanyol pilótát fosztották meg ettől a helyezéstől.

Büntetések miatt változott a Német Nagydíj végeredménye, megvan Marini első pontja a Hondával

Dixon utolsó körös előzéssel nyerte meg hazai futamát, a nagyot mentő García lecsúszott a dobogóról

0

Jake Dion nyerte a Brit Nagydíjat a Moto2-ben, miután az utolsó körben megelőzte a szinte végig vezető Arón Canetet. Celestino Vietti a harmadik helyért legyőzte Sergio Garcíát, de utóbbi így is nagyot mentett, ráadásul riválisai teljesen földbe álltak.

Ahogyan az Silverstone-ban szokás, ezúttal nem a MotoGP főfutamával, hanem a Moto2-esek versenyével zárult a Brit Nagydíj hétvégéje. A pole pozíciót a rajt előtt a tabella második helyén álló Ogura Aj szerezte meg, mellőle pedig Arón Canet, valamint meglepetésre Diogo Moreira indulhatott. A futamnak listavezetőként nekivágó Sergio García csak a tizenhatodik, míg a kezdés előtt az összetettbeli bronzérmes, Joe Roberts a kilencedik pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását, míg a jövőre már biztosan a MotoGP-ben szereplő Fermín Aldeguer a tizenegyedik lett a kvalifikáción.

Aldeguer és az éllovas beragadt, Ogura vitte a prímet a Moto2-ben, Ortolá nyerte a Moto3-as időmérőt

Ogura remekül jött el, a második helyen pedig Celestino Vietti fordult el Canet előtt. Moreira két helyet is veszített, ugyanis Jake Dixon is megelőzte, sőt, nem sokkal később a remekül rajtoló Roberts is maga mögé utasította. Aldeguer nem tudott javítani rajtpozícióján, míg García egészen a huszonharmadik pozícióig zuhant vissza.

Az 1. kör második felében Canet előbb Vietti, majd Ogura mellett is elment, így átvette a vezetést, az olasz versenyzőt pedig Dixon is megelőzte. A következő kör elején további pozíciókat vesztett, hiszen előbb Roberts, majd Moreira is megelőzte. Előrébb Dixon Ogura kárára feljött a második pozícióba, Canet pedig ellépett egy kicsit.

Ugyanebben a körben jött az első bukás: Jaume Masià nagy highside-ot produkált. A verseny azonban mehetett tovább, és Roberts a 3. körben fel is jött a harmadik helyre, de csak ideiglenesen, mert Ogura hamar visszaelőzte őt. A következő körben Tony Arbolino hibázott, és azok után, hogy kiment a kavicságyba, el is esett.

Az 5. körben Ogura és Roberts ismét összecsapott, és bár az amerikai versenyző ezúttal is elment riválisa mellett, de az MT Helmets motorosa megint vissza tudott jönni elé. A kör végén viszont az American Racing motorosa örülhetett, hiszen ismét átvette a harmadik helyet. Hátrébb Somkiat Chantra és Xavi Cardelús is bukott.

Ahogyan Moreira is, így nem tudta kihasználni az előtte kibontakozó csatát. Eközben az élen Dixon próbált előzni, de sikertelenül. A dráma nem náluk, hanem mögöttük folytatódott, ugyanis Roberts is a kavicságyban kötött ki. Rajta kívül egyébként Filip Salač is elesett.

Mindeközben Ogura tempója jelentősen visszaesett, és mind a két Gresini megelőzte őt. García ráadásul ekkor már a kilencedik helyen motorozott, így virtuálisan ismét ő vezette a tabellát. A japán versenyző ráadásul újabb pozíciót veszített, ezúttal Darryn Binderrel szemben, aki így feljött az ötödik pozícióba.

A két Gresini aztán csatázni kezdett a harmadik helyért, és Manuel González meg is előzte Albert Arenast. A 10. körben aztán megtörtént az, amire már jó ideje számítani lehetett: García elment csapattársa mellett, és feljött a hatodik pozícióba, ráadásul Ogurát Vietti is megelőzte. Ugyanebben a körben újabb nagy bukás történt, ezúttal Mario Aji szállt el a Luffieldban.

A következő körben Binder maga mögé utasította Arenast, így már a negyedik pozíciót foglalta el. Ogura eközben tovább esett vissza a sorrendben, és már Jeremy Alcoba is elment mellette. Hátrébb Aldeguer is hasonlóan szenvedett, hiszen a rengeteg bukással együtt is csak a tizenötödik helyen haladt.

Persze Garcíának sem volt könnyű dolga: a 13. körben Vietti megelőzte őt, de csak néhány pillanat erejéig. A következő körben aztán Arenas mindkettőjükkel szemben pozíciót vesztett, így a tabella éllovasa már ötödikként haladt. Sőt, nem sokkal később Bindert is maga mögé utasította, így már Gonzálezt üldözhette a dobogóért.

A 15. körben az MT Helmets pilótája meg is előzte honfitársát, Vietti pedig ment vele. Sőt, egy körrel később az olasz pilóta Garcíát is megelőzte. Az utolsó körben azonban már a győzelemért folytatott csata jelentette a legnagyobb izgalmat, hiszen Dixon az első kanyarban az Abbey-ben elment Canet mellett. A Fantic pilótája már nem is tudott visszatámadni, így a brit motoros hazai pályán aratta első idei futamgyőzelmét.

A harmadik helyre Vietti futott be, de García így is óriásit mentett, hiszen a negyedik pozícióban ért célba. Ezzel 18 egységre növelte előnyét Ogurával szemben, akit csak a tizennegyedik pozícióban intettek le. A japán pilótát még Aldeguer is megelőzte, aki tizenkettedik lett.

A Moto2 silverstone-i futamának végeredménye

Bastianini nagy hajrával győzte le Martínt a „retróversenyen”, aki így is visszavette a vezetést a tabellán

0

Enea Bastianini nyerte a retrófestésekkel rendezett Brit Nagydíjat, miután a verseny második felében Francesco Bagnaiát és Jorge Martínt is megelőzte. A spanyol motoros visszavette a vezetést az összetettben a címvédőtől.

A silverstone-i hétvégéken a megszokott, de összességében szokatlan módon a Moto3-as futam után a MotoGP főversenyével folytatódott a Brit Nagydíj zárónapja. Ami pedig aztán végképp szokatlan volt, hogy a gyorsaságimotoros-világbajnokság 75. évfordulójának alkalmából minden csapat retrófestéssel állt rajthoz, ezeket még csütörtökön mutatták be.

Bemutatták a silverstone-i versenyhétvége retro festéseit (képek)

Ami a rajtrácsot illeti, a pole pozícióból a sprintfutamhoz hasonlóan most is Aleix Espargaró indulhatott, mellőle pedig a két gyári Ducati, Francesco Bagnaia és Enea Bastianini várhatta a piros lámpák kialvását. A verseny előtt a címvédő mögött mindössze 1 pontra lévő Jorge Martín negyedikként kezdett. Ami a gumiválasztást illeti, a gyári Aprilia motorosa a kemény, a mögötte lévők pedig a közepes első abroncsot választották.

Espargaró jött ki a legjobban Viñales bukásából, Bagnaia a fóliája miatt bukta el a pole pozíciót

Bagnaia jól kapta el a rajtot, mögé pedig Martín jött fel, de aztán Bastianini megelőzte. Sőt, aztán Espargaróval harcolt, aminek következtében a szintén jól kezdő Marc Márquez megelőzte a mezőny körelnökét, de aztán még az 1. körben visszaesett honfitársa mögé. Mögöttük a két Trackhouse már az elején elesett, míg Brad Bindernek technikai hiba miatt kellett feladnia a küzdelmet.

A 2. körben Bastianini hibázott, így Martín visszajött a második pozícióba, Bagnaia pedig ellépett a többiektől. Egy körrel később Espargaró is elment a sprintfutam győztese mellett, és Marc Márquez is bebújt mellé, ám neki már nem jött össze az előzés. Olyannyira, hogy a kör végére inkább öccse, Álex Márquez közelítette őt meg.

Martínnak többé-kevésbé sikerült visszazárkóznia Bagnaiára, ahogyan Espargaró is tudta tartani a tempót. A 4. és az 5. körben azonban nem változott a sorrend, mígnem a következőben Fabio Di Giannantonio maga mögé utasította Pedro Acostát, így megszerezte a hetedik pozíciót.

A 7. kör végén a VR46 pilótája folytatta a felzárkózást, és egy szép manőverrel megelőzte Álex Márquezt. A Gresini versenyzője azonban nem hagyta magát, és a következő körben kanyarokon keresztül csatáztak egymással. Ennek köszönhetően nőtt a hátrányuk az első ötössel szemben, Acosta pedig utolérte őket.

Az első ötös szépen együtt maradt, de egyikük sem volt előzési pozícióban. A 10. körben aztán Martín utolérte Bagnaiát, mögöttük pedig Espargaró, Bastianini és Marc Márquez értek jobban össze. Sőt, a gyári Ducati ifjabbik pilótája a következő kör végén meg is előzte aaz állandó mezőny korelnökét, így feljött a harmadik helyre, de hátránya már 1 másodperc feletti volt.

A 12. körben aztán az élen is történt változás, Martín ugyanis maga mögé utasította Bagnaiát, és hárította az azonnali visszatámadási kísérletet. A következő körben viszont a Pramac pilótája lecsúszott az ideális ívről, és bár maradt az élen, ezzel Bastianini megérkezett közvetlenül mögéjük.

Bastianini egy ideig nem támadta meg csapattársát, de aztán a 14. körben Bagnaia csúszott le az ívről, így megvolt a helycsere a gyári Ducati versenyzői között. A fiatalabbik olasz pilóta el is indult az időközben kicsit meglépő Martín után. Mögöttük Espargaró és Marc Márquez immáron körök óta közvetlenül egymás mögött motoroztak, de a nyolcszoros világbajnok nem tudta megtámadni honfitársát.

Egészen a 16. körig, amikor Márquez bebújt az Aprilia mellé, és feljött a negyedik pozícióba. Sőt, Espargaró annyira elfogyott, hogy két körrel a vége előtt Di Giannantonio is megelőzte. Ekkor viszont már Martín és Bastianini voltak a középpontban, hiszen az olasz motoros utolérte márkatársát. A Pramac pilótájának pedig annyira elfogytak a gumijai, hogy ugyancsak az utolsó előtti körben lecsúszott az ívről, így a gyári Ducati versenyzője átvette a vezetést.

Innentől kezdve nem változott a sorrend, Bastianini pedig a sprint után a főversenyt is megnyerte. Martín azonban így sem szomorkodhatott, hiszen második helyével visszavette a vezetést a tabellán, és 3 pont az előnye a harmadikként célba érő Bagnaia előtt. Marc Márquez lett a negyedik, akinek így 13 pontra nőtt a hátránya Bastianinivel szemben a tabellán. A futam krónikájához még hozzátartozik, hogy Luca Marinit vizsgálják a guminyomás miatt, így könnyen lehet, hogy nem őt, hanem Nakagami Takaakit regisztrálják a tizenötödik helyen.

A MotoGP silverstone-i főfutamának végeredménye

A hajrábeli hiba ellenére Ortolá nyerte a szenzációs Moto3-as futamot Silverstone-ban

0

Iván Ortolá nyerte a Moto3-as Brit Nagydíjat, miután óriási csatában legyőzte David Alonsót, Collin Veijert és Daniel Holgadót. Az MT Helmets versenyzője az utolsó szektorban hibázott, de így sem lehetett megfogni.

Bár a Brit Nagydíj vasárnapi menetrendje rendre eltér a szokásostól, a Moto3-as futamot ez nem érinti, hiszen, ahogyan mindig, ezúttal is ezzel indult a zárónap érdemi része. A pole pozíciót a 20. születésnapját a mai napon ünneplő Iván Ortolá szerezte meg, mellőle pedig Collin Veijer és Joel Kelso várhatták a piros lámpák kialvását. Az összetettet a verseny előtt toronymagasan vezető David Alonso negyedikként kezdte meg a viadalt.

Aldeguer és az éllovas beragadt, Ogura vitte a prímet a Moto2-ben, Ortolá nyerte a Moto3-as időmérőt

Ortolá jól jött el, sőt, Kelso viszont lerajtolta Veijert, sőt, a második kanyarban a spanyol versenyzőt is megelőzte. A Husqvarna motorosa Alonsóval és Jamanaka Riuszejjel szemben is pozíciót veszített, ahogyan utóbbi kettő között is történt helycsere. A holland versenyzőnek olyannyira rosszul sikerült a rajt, hogy egészen a hetedik pozícióig esett vissza, Stefano Nepa mögé, míg Daniel Holgado megelőzte Alonsót.

Az 1. kör végén David Muñoz és Jacob Roulstone szánkázott ki a kavicságyba, és bár motoron maradtak, visszaestek a mezőny végére. Az incidensért utóbbit találták felelősnek, így hosszú körös büntetést kapott. A 2. körben Jamanakát Holgado, valamint Alonso is maga mögé utasította, sőt, előbbi nem sokkal később Ortolá mellett is elment, így már a második helyen haladt.

Ugyanebben a körnek a végén hárman is elestek: Ángel Piqueras produkált egy highside-ot, Scott Ogdennek pedig esélye sem volt kikerülnie a Leopard versenyzőjének motorját, míg a brit pilóta újdonsült csapattársa, Vicente Pérez magától bukott, miután könnyen lehet, hogy kicsit megijedt az előtte történtektől.

Ezzel párhuzamosan Nepa zárkózott fel, és a második helyen kötött ki, amelyet ideiglenesen elveszített, de aztán az 5. körben vissza tudta venni. Mindeközben Holgado átvette a vezetést, Kelso pedig visszacsúszott a negyedik pozícióba, de az ausztrál motoros hamar vissza tudta venni a vezetést. Hátrébb Xabi Zurutuza volt az újabb eleső versenyző.

A 6- körben aztán Alonso jött fel a harmadik helyre, Nepát pedig Ortolá is maga mögé utasította. Sőt, az MT Helmets pilótája nem sokkal később élre állt, a kör végére pedig Kelso is elment Holgado mellett, Alonso pedig ötödikként ment át a rajt-cél vonalon. Ezen a ponton tizenegy motoros alkotta az élbolyt, mögöttük pedig Muñoz próbált visszazárkózni.

A 7. körben ismét változott az élen álló személye, hiszen Ortolát Holgado és Nepa is megelőzte. A következő körben aztán Kelso a negyedikről a második pozícióba zárkózott fel, míg hátrébb Adrián Fernández próbálta tartani a hetedik helyet Veijerrel szemben. A 9. körben Ortolá előzött, és visszatért az utolsó dobogós pozícióba.

A spanyol motoros nem sokkal később már a második helyen találta magát, míg Alonso először volt huzamosabb ideig a legjobb háromban. A 10. körben Ortolá átvette a vezetést, de csak ideiglenesen, hiszen Holgado elég hamar visszaállt az élre. Mögöttük pedig Kelso támadta meg Alonsót sikeresen. A kör végére viszont megint Ortolá vezetett, Alonso pedig agresszívan előzte meg Kelsót az utolsó kanyarban.

A futam utolsó harmadának az elején Ortolá valamelyest ellépett a többiektől, és újabb segítséget jelentett számára, hogy Holgadót Alonso és Veijer is megelőzte. Ezt követően viszont az Aspar motorosa veszített két pozíciót, a holland pilóta pedig visszatért a második helyre, ahonnan kezdte a viadalt.

A 12. kör elején Alonso visszavette a harmadik pozíciót, de csak néhány másodperc erejéig, de utána megint elment Holgado mellett. A kör második felére pedig sikerült utolérniük Ortolát, akit Veijer és Alonso is megelőzött. A kolumbiai motoros a következő kör elején megelőzte Veijert, és a futam során először élre állt.

A Husqvarna motorosa kicsit ütemet veszített, és Holgado, majd Ortolá is elment mellette, majd a két spanyol versenyző kezdett el csatázni, amiből a GasGas motorosa jött ki rosszul, és visszaesett Veijer mögé. Sőt, az utolsó előtti körben Nepa is maga mögé utasította, majd az olasz pilóta még Veijert is megelőzte.

A kör végére azonban Veijer vette át a vezetést, míg az egy pillanatra besokalló Alonso Holgado és Ortolá mögé esett vissza. A tabella éllovasa azonban vissza tudott jönni a második pozícióba, de Ortolá aztán visszaelőzte. Veijert aztán mindketten maguk mögé utasították. A Hangar-egyenes végén Alonso benézett Ortolá mellé, de nem tudta megelőzni, ahogyan a Vale-ben sem, hiába tért le az ideális ívről. Ezzel Ortolá nyerte a futamot Alonso és Veijer előtt, míg Holgado lett a negyedik. Ezzel a kolumbiai versenyző előnye 53 pontra csökkent, míg az MT Helmets pilótája megerősítette második helyét az összetettben, Veijer pedig közeledett Holgadóra.

A Moto3 silverstone-i futamának végeredménye