back to top
2025. május 15. 17:47
Kezdőlap Blog Oldal 181

Bastianini nagy hajrával győzte le Martínt a „retróversenyen”, aki így is visszavette a vezetést a tabellán

0

Enea Bastianini nyerte a retrófestésekkel rendezett Brit Nagydíjat, miután a verseny második felében Francesco Bagnaiát és Jorge Martínt is megelőzte. A spanyol motoros visszavette a vezetést az összetettben a címvédőtől.

A silverstone-i hétvégéken a megszokott, de összességében szokatlan módon a Moto3-as futam után a MotoGP főversenyével folytatódott a Brit Nagydíj zárónapja. Ami pedig aztán végképp szokatlan volt, hogy a gyorsaságimotoros-világbajnokság 75. évfordulójának alkalmából minden csapat retrófestéssel állt rajthoz, ezeket még csütörtökön mutatták be.

Bemutatták a silverstone-i versenyhétvége retro festéseit (képek)

Ami a rajtrácsot illeti, a pole pozícióból a sprintfutamhoz hasonlóan most is Aleix Espargaró indulhatott, mellőle pedig a két gyári Ducati, Francesco Bagnaia és Enea Bastianini várhatta a piros lámpák kialvását. A verseny előtt a címvédő mögött mindössze 1 pontra lévő Jorge Martín negyedikként kezdett. Ami a gumiválasztást illeti, a gyári Aprilia motorosa a kemény, a mögötte lévők pedig a közepes első abroncsot választották.

Espargaró jött ki a legjobban Viñales bukásából, Bagnaia a fóliája miatt bukta el a pole pozíciót

Bagnaia jól kapta el a rajtot, mögé pedig Martín jött fel, de aztán Bastianini megelőzte. Sőt, aztán Espargaróval harcolt, aminek következtében a szintén jól kezdő Marc Márquez megelőzte a mezőny körelnökét, de aztán még az 1. körben visszaesett honfitársa mögé. Mögöttük a két Trackhouse már az elején elesett, míg Brad Bindernek technikai hiba miatt kellett feladnia a küzdelmet.

A 2. körben Bastianini hibázott, így Martín visszajött a második pozícióba, Bagnaia pedig ellépett a többiektől. Egy körrel később Espargaró is elment a sprintfutam győztese mellett, és Marc Márquez is bebújt mellé, ám neki már nem jött össze az előzés. Olyannyira, hogy a kör végére inkább öccse, Álex Márquez közelítette őt meg.

Martínnak többé-kevésbé sikerült visszazárkóznia Bagnaiára, ahogyan Espargaró is tudta tartani a tempót. A 4. és az 5. körben azonban nem változott a sorrend, mígnem a következőben Fabio Di Giannantonio maga mögé utasította Pedro Acostát, így megszerezte a hetedik pozíciót.

A 7. kör végén a VR46 pilótája folytatta a felzárkózást, és egy szép manőverrel megelőzte Álex Márquezt. A Gresini versenyzője azonban nem hagyta magát, és a következő körben kanyarokon keresztül csatáztak egymással. Ennek köszönhetően nőtt a hátrányuk az első ötössel szemben, Acosta pedig utolérte őket.

Az első ötös szépen együtt maradt, de egyikük sem volt előzési pozícióban. A 10. körben aztán Martín utolérte Bagnaiát, mögöttük pedig Espargaró, Bastianini és Marc Márquez értek jobban össze. Sőt, a gyári Ducati ifjabbik pilótája a következő kör végén meg is előzte aaz állandó mezőny korelnökét, így feljött a harmadik helyre, de hátránya már 1 másodperc feletti volt.

A 12. körben aztán az élen is történt változás, Martín ugyanis maga mögé utasította Bagnaiát, és hárította az azonnali visszatámadási kísérletet. A következő körben viszont a Pramac pilótája lecsúszott az ideális ívről, és bár maradt az élen, ezzel Bastianini megérkezett közvetlenül mögéjük.

Bastianini egy ideig nem támadta meg csapattársát, de aztán a 14. körben Bagnaia csúszott le az ívről, így megvolt a helycsere a gyári Ducati versenyzői között. A fiatalabbik olasz pilóta el is indult az időközben kicsit meglépő Martín után. Mögöttük Espargaró és Marc Márquez immáron körök óta közvetlenül egymás mögött motoroztak, de a nyolcszoros világbajnok nem tudta megtámadni honfitársát.

Egészen a 16. körig, amikor Márquez bebújt az Aprilia mellé, és feljött a negyedik pozícióba. Sőt, Espargaró annyira elfogyott, hogy két körrel a vége előtt Di Giannantonio is megelőzte. Ekkor viszont már Martín és Bastianini voltak a középpontban, hiszen az olasz motoros utolérte márkatársát. A Pramac pilótájának pedig annyira elfogytak a gumijai, hogy ugyancsak az utolsó előtti körben lecsúszott az ívről, így a gyári Ducati versenyzője átvette a vezetést.

Innentől kezdve nem változott a sorrend, Bastianini pedig a sprint után a főversenyt is megnyerte. Martín azonban így sem szomorkodhatott, hiszen második helyével visszavette a vezetést a tabellán, és 3 pont az előnye a harmadikként célba érő Bagnaia előtt. Marc Márquez lett a negyedik, akinek így 13 pontra nőtt a hátránya Bastianinivel szemben a tabellán. A futam krónikájához még hozzátartozik, hogy Luca Marinit vizsgálják a guminyomás miatt, így könnyen lehet, hogy nem őt, hanem Nakagami Takaakit regisztrálják a tizenötödik helyen.

A MotoGP silverstone-i főfutamának végeredménye

A hajrábeli hiba ellenére Ortolá nyerte a szenzációs Moto3-as futamot Silverstone-ban

0

Iván Ortolá nyerte a Moto3-as Brit Nagydíjat, miután óriási csatában legyőzte David Alonsót, Collin Veijert és Daniel Holgadót. Az MT Helmets versenyzője az utolsó szektorban hibázott, de így sem lehetett megfogni.

Bár a Brit Nagydíj vasárnapi menetrendje rendre eltér a szokásostól, a Moto3-as futamot ez nem érinti, hiszen, ahogyan mindig, ezúttal is ezzel indult a zárónap érdemi része. A pole pozíciót a 20. születésnapját a mai napon ünneplő Iván Ortolá szerezte meg, mellőle pedig Collin Veijer és Joel Kelso várhatták a piros lámpák kialvását. Az összetettet a verseny előtt toronymagasan vezető David Alonso negyedikként kezdte meg a viadalt.

Aldeguer és az éllovas beragadt, Ogura vitte a prímet a Moto2-ben, Ortolá nyerte a Moto3-as időmérőt

Ortolá jól jött el, sőt, Kelso viszont lerajtolta Veijert, sőt, a második kanyarban a spanyol versenyzőt is megelőzte. A Husqvarna motorosa Alonsóval és Jamanaka Riuszejjel szemben is pozíciót veszített, ahogyan utóbbi kettő között is történt helycsere. A holland versenyzőnek olyannyira rosszul sikerült a rajt, hogy egészen a hetedik pozícióig esett vissza, Stefano Nepa mögé, míg Daniel Holgado megelőzte Alonsót.

Az 1. kör végén David Muñoz és Jacob Roulstone szánkázott ki a kavicságyba, és bár motoron maradtak, visszaestek a mezőny végére. Az incidensért utóbbit találták felelősnek, így hosszú körös büntetést kapott. A 2. körben Jamanakát Holgado, valamint Alonso is maga mögé utasította, sőt, előbbi nem sokkal később Ortolá mellett is elment, így már a második helyen haladt.

Ugyanebben a körnek a végén hárman is elestek: Ángel Piqueras produkált egy highside-ot, Scott Ogdennek pedig esélye sem volt kikerülnie a Leopard versenyzőjének motorját, míg a brit pilóta újdonsült csapattársa, Vicente Pérez magától bukott, miután könnyen lehet, hogy kicsit megijedt az előtte történtektől.

Ezzel párhuzamosan Nepa zárkózott fel, és a második helyen kötött ki, amelyet ideiglenesen elveszített, de aztán az 5. körben vissza tudta venni. Mindeközben Holgado átvette a vezetést, Kelso pedig visszacsúszott a negyedik pozícióba, de az ausztrál motoros hamar vissza tudta venni a vezetést. Hátrébb Xabi Zurutuza volt az újabb eleső versenyző.

A 6- körben aztán Alonso jött fel a harmadik helyre, Nepát pedig Ortolá is maga mögé utasította. Sőt, az MT Helmets pilótája nem sokkal később élre állt, a kör végére pedig Kelso is elment Holgado mellett, Alonso pedig ötödikként ment át a rajt-cél vonalon. Ezen a ponton tizenegy motoros alkotta az élbolyt, mögöttük pedig Muñoz próbált visszazárkózni.

A 7. körben ismét változott az élen álló személye, hiszen Ortolát Holgado és Nepa is megelőzte. A következő körben aztán Kelso a negyedikről a második pozícióba zárkózott fel, míg hátrébb Adrián Fernández próbálta tartani a hetedik helyet Veijerrel szemben. A 9. körben Ortolá előzött, és visszatért az utolsó dobogós pozícióba.

A spanyol motoros nem sokkal később már a második helyen találta magát, míg Alonso először volt huzamosabb ideig a legjobb háromban. A 10. körben Ortolá átvette a vezetést, de csak ideiglenesen, hiszen Holgado elég hamar visszaállt az élre. Mögöttük pedig Kelso támadta meg Alonsót sikeresen. A kör végére viszont megint Ortolá vezetett, Alonso pedig agresszívan előzte meg Kelsót az utolsó kanyarban.

A futam utolsó harmadának az elején Ortolá valamelyest ellépett a többiektől, és újabb segítséget jelentett számára, hogy Holgadót Alonso és Veijer is megelőzte. Ezt követően viszont az Aspar motorosa veszített két pozíciót, a holland pilóta pedig visszatért a második helyre, ahonnan kezdte a viadalt.

A 12. kör elején Alonso visszavette a harmadik pozíciót, de csak néhány másodperc erejéig, de utána megint elment Holgado mellett. A kör második felére pedig sikerült utolérniük Ortolát, akit Veijer és Alonso is megelőzött. A kolumbiai motoros a következő kör elején megelőzte Veijert, és a futam során először élre állt.

A Husqvarna motorosa kicsit ütemet veszített, és Holgado, majd Ortolá is elment mellette, majd a két spanyol versenyző kezdett el csatázni, amiből a GasGas motorosa jött ki rosszul, és visszaesett Veijer mögé. Sőt, az utolsó előtti körben Nepa is maga mögé utasította, majd az olasz pilóta még Veijert is megelőzte.

A kör végére azonban Veijer vette át a vezetést, míg az egy pillanatra besokalló Alonso Holgado és Ortolá mögé esett vissza. A tabella éllovasa azonban vissza tudott jönni a második pozícióba, de Ortolá aztán visszaelőzte. Veijert aztán mindketten maguk mögé utasították. A Hangar-egyenes végén Alonso benézett Ortolá mellé, de nem tudta megelőzni, ahogyan a Vale-ben sem, hiába tért le az ideális ívről. Ezzel Ortolá nyerte a futamot Alonso és Veijer előtt, míg Holgado lett a negyedik. Ezzel a kolumbiai versenyző előnye 53 pontra csökkent, míg az MT Helmets pilótája megerősítette második helyét az összetettben, Veijer pedig közeledett Holgadóra.

A Moto3 silverstone-i futamának végeredménye

Marc Márquez bukása minden előjel nélkül jött, szerinte nehéz fenntartani a közelmúlt tendenciáját

0

Marc Márquez elárulta, a bukásáig elégedett volt a Brit Nagydíj sprintfutamán nyújtott teljesítményével, de az esés minden előjel nélkül jött. A nyolcszoros világbajnok szerint nem lehet a végtelenségig megmenteni a rosszul sikerült időmérőket.

Marc Márquez számára nem sikerült jól a Brit Nagydíj időmérője, ugyanis a nagy helyezkedések után csak a hetedik helyet szerezte meg, vagyis csupán a harmadik sorból rajtolhatott a sprintfutamon. Ráadásul az elején Pedro Acosta is elé került, de előbb öccsét, Álex Márquezt, majd a GasGas versenyzőjét és a vele ütköző Brad Bindert is sikerült maga mögé utasítania.

Az első négyestől már ekkor is nagyon távol volt, de Francesco Bagnaia bukása miatt feljött a negyedik helyre. A hajrában úgy tűnt, hogy előre- és hátrafelé sem kell tekintgetnie, vagyis nem kell túlzott kockázatot vállalnia, de az utolsó előtti körben elesett a Vale-ben. Ennek következtében szombaton nem tudott pontot szerezni.

Bagnaia és Marc Márquez sem úszta meg a bukást, Bastianini első sprintgyőzelmét aratta Martínt legyűrve

Márquez a többséggel ellentétben kemény gumit tetetett fel előre, vagyis azzal számolt, hogy a hajrában gyorsabb lehet a többieknél. Ennek ellenére akkor is nőtt a hátránya, amikor Enea Bastianini csatázni kezdett Jorge Martínnal. Ezzel együtt a bukásig elégedett volt a versenyével, de az esés teljesen váratlanul érte.

„Nagyon örültem a futamomnak, mert az volt a célom, hogy megpróbáljak az ötödik helyen végezni, és ott is voltam – nyilatkozta. – Bagnaia bukását nem számolom. Egyre jobban éreztem magam a motoron, de ez a dolgok összjátéka volt. Ahhoz, hogy így tudjunk motorozni, a kemény első abroncsot tettük fel. A bal oldala nagyon a határon volt. Különösen az utolsó körömben, amikor elkezdtem nagyon lemaradni az első bolyról. Az első gumi hőmérséklete elkezdett csökkenni, és abban a balkanyarban még kritikusabb volt. Amikor az ember felrakja a kemény abroncsot, az azt jelenti, hogy a tapadás talán rendben van, de nem melegszik meg jól, mert nem mozog [eléggé]. Csak egy kicsit értem hozzá a fehér vonalhoz ott, és megpróbáltam visszajönni, majd minden figyelmeztetés nélkül elveszítettem az elejét. Ez van. Rendkívül gyorsan megyünk, rendkívül gyorsan mennek. És, ahogyan minden versenyen látjuk, valaki hibázni fog.”

Márquez ráadásul a tabella harmadik pozícióját is elveszítette, mivel Enea Bastianininek összejött az első sprintgyőzelme, így 1 pontos különbséggel átvette a képzeletbeli bronzérmes helyet. Persze Bagnaia nullázása miatt az első helytől nem távolodott, de továbbra is úgy véli, hogy idén nem lesz harcban a végső diadalért.

„Természetesen van esélyünk, ott vagyunk a pontversenyben, de már Assenben mondtam, hogy nem vagyunk abban a helyzetben, hogy a bajnoki címért harcoljunk – fogalmazott. – A Francia Nagydíjtól, Le Mans-tól kezdve az utolsó pillanatban mentjük a vasárnapokat. Az ember végső soron megmenthet egyet, kettőt, hármat, de [lesz olyan], amit nem ment meg, lesz olyan, [ahol] hibázik. Van három pilóta, különösen most, hogy Bastianini megerősödött, akik rendre gyorsabbak nálunk. Szóval semmit nem tudunk tenni. Csak próbálunk túlélni, hogy ne veszítsünk sok pontot, és igyekszünk ott lenni az élmezőnyben.”

Acosta szerint a Binderrel történt ütközés után olyan volt a motorja, mint egy egyszárnyú repülő

0

Pedro Acosta kijelentette, a Brit Nagydíj hétvégéjén bizonyos szempontból visszataláltak oda, ahol az idény kezdetén voltak. A GasGas újonca ugyanakkor a sprintfutam elején ütközött Brad Binderrel, ami igencsak megnehezítette számára a továbbiakat.

Azok után, hogy az első néhány hétvégéje remekül sikerült a MotoGP-ben, a nyári szünet előtti fordulók során Pedro Acosta kicsit beleszürkült a mezőnybe. A Brit Nagydíj időmérőjén megszerzett kilencedik pozíció nem azt vetítette előre, hogy ez változni fog, ám végül az ötödik helyen ért célba a sprinten, közvetlenül márkatársa, Brad Binder mögött, amivel egyelőre megőrizte összetettbeli hatodik helyét.

Bagnaia és Marc Márquez sem úszta meg a bukást, Bastianini első sprintgyőzelmét aratta Martínt legyűrve

Persze hozzá kell tenni, hogy ehhez kellett Francesco Bagnaia és Marc Márquez bukása is, ám ettől még tény, hogy a 20 éves pilóta az Olasz Nagydíj óta nem ért el ennyire jó eredményt versenyen. Az pedig még inkább optimizmusra adhat okot, hogy jól érezte magát a motoron. „Nagyon kellemes volt – nyilatkozta. – Ismét jól tudtunk előzni, és a sebesség, valamint a vezethetőség ugyanolyan jó volt, mint a szezon elején.”

Ugyanakkor nem sok híja volt, hogy a sprint már a 2. körben katasztrófába torkolljon Acosta és márkatársa, Brad Binder számára, hiszen egymással csatázva összeütköztek. „Katasztrófa volt – jelentette ki. – Azt gondoltam, hogy »nézd meg, milyen helyzetben vagyunk, ráadásul még el is fogok esni«. Én is hozzáértem, elveszítettem egy szárnyelemet, ő mást veszített el, ez volt a nap KTM-es párharca.”

Acosta motorjáról az elejének a bal oldalán található szárnyelem tört le, ami finoman szólva nem könnyítette meg a dolgát. „Képzeljenek el egy repülőgépet, amelynek csak egy szárnya van – fogalmazott, miközben a kezével zuhanást imitált. – Természetesen jelentős gondjaim voltak, különösen a jobbkanyarokban.”

Bár a csata következtében Márquez megelőzte őket, a nyolcszoros világbajnok későbbi bukása miatt ez lényegében nem számított, mással szemben pedig még a sérült motorokkal sem veszítettek pozíciót. Pedig a továbbiakban Acostának nagyon oda kellett figyelnie, hiszen a motor viselkedése jelentős mértékben megváltozott az elveszített elem miatt.

„Az a probléma, hogy mivel az egyik oldalon van erőhatás, a másikon pedig nincs, a motor elfordul és mozog – magyarázta. – Az ember rosszabbul gyorsít ki és elveszíti a stabilitást, ami nem a legszórakoztatóbb dolog a világon. Brad a hátsó [alkatrészeket] veszítette el, az kevésbé feltűnő. Legalább befejeztük a futamot, különben katasztrófa lett volna.”

Bagnaia magára vállalta a felelősséget a bukásáért, de megemlített egy fontos tényezőt

0

Francesco Bagnaia úgy véli, a Michelin új hátsó gumija miatt idén több a bukás a MotoGP-ben. A gyári Ducati pilótája ezzel együtt magára vállalta a felelősséget a Brit Nagydíj sprintfutamán történt eséséért.

Francesco Bagnaia féltávhoz közeledve a negyedik helyet foglalta el a Brit Nagydíj sprintfutamán, ám abból a szempontból jól állt, hogy csak előrefelé kellett figyelnie, hiszen hátulról senki nem jelentett rá veszélyt. Az 5. körben azonban a 4-es kanyarban elesett, aminek következtében nem tudta befejezni a versenyt, és előnye 1 pontra csökkent Jorge Martínnal szemben.

Bagnaia és Marc Márquez sem úszta meg a bukást, Bastianini első sprintgyőzelmét aratta Martínt legyűrve

A címvédő már nem az első ki nem kényszerített hibáját követte el az idei évben, ugyanakkor természetesen nem ő az egyetlen, aki ezt elmondhatja magáról, még az élmezőnyből sem. Nem sokkal később Marc Márquez szintén bukott, a nyári szünet előtti utolsó viadalon pedig Martín kötött ki a kavicságyban a Sachsenringen. Bagnaia szerint a tendencia nem a véletlen műve.

„Először is, az új hátsó gumi fantasztikus, de többször esünk el, mert a hátsó nagyon nyomja a [motor] elejét – nyilatkozta. – Most az első három nyolc másodperccel a negyedik előtt ért célba. Szóval jelen pillanatban hihetetlen az a sebesség, amellyel néhány srác rendelkezik. Szerintem ilyet még soha nem láttunk, és lenyűgöző, imádom. A bukás veszélye ugyanakkor mindig ott van.”

Mindez azonban nem jelenti azt, hogy Bagnaia a Michelinre fogná a bukást. Éppen ellenkezőleg, teljes mértékben magára vállalta a felelősséget. „Őszintén szólva hibát követtem el – jelentette ki. – Egész hétvégén nagyon gyors voltam a négyes kanyarban. Ebben a körben kicsit lecsúsztam az ívről, korábban közelebb voltam a csúcsponthoz. Elvesztettem a [motor] elejét.”

Ami a futam korábbi szakaszát illeti, a 27 éves motoros kifejezetten jól jött el a rajtnál, ám utána visszaesett a negyedik pozícióba, Aleix Espargaró mögé. A verseny első szakaszában kicsit le is maradtak Martíntól és Enea Bastianinitől, de utána ismét utolérték őket, és az első négyes együtt volt. Azt azonban már soha nem tudjuk meg, hogy Bagnaiának sikerült volna-e előrébb küzdenie magát.

„Nagyon jól rajtoltam, de a hátsó magasságállító eszköz nem kapcsolt ki, úgyhogy az egyes és a kettes kanyart úgy teljesítettem, hogy a motor alacsonyabban volt, ezért negyedik lettem – magyarázta. – Aztán az első másfél körben a hátsó tapadással küszködtem. Utána megint minden tökéletesen ment, felzárkóztam, rendkívül gyors voltam, de amikor megérkeztem a négyes kanyarba, elestem. Szóval az én hibám volt, már elnézést kértem a csapatomtól, mert ők, mint mindig, most is tökéletes munkát végeztek.”

Morbidellit megbüntették, de szerinte nem volt felelőtlen az akció, amellyel kiütötte Bezzecchit

0

Franco Morbidelli dupla hosszú körös büntetést kapott a Brit Nagydíj főfutamára, miután a sprint első kanyarjában kiütötte Marco Bezzecchit. A Pramac motorosa nem ért egyet azzal, hogy felelőtlenül motorozott volna, de elfogadja az ítéletet.

Izgalmas versenyt hozott a Brit Nagydíj sprintje, bár az első körben nem jó értelemben. A rajt után ugyanis Marco Bezzecchit hátulról elkaszálta az 1-es kanyar féktávját teljesen elmérő Franco Morbidelli, aminek következtében mindketten kirepültek a sóderágyba. Utóbbi láthatóan fájdalmak közepette hagyta el a bukóteret, majd Bezzecchivel együtt a pálya orvosi központjába szállították. Ám a vizsgálatok során szerencsére mindkettejükről azt állapították meg, hogy versenyzésre alkalmasak, így főfutamon ott lehetnek a rajtrácson. A Pramac pilótája azonban óriási hátrányba került.

Bagnaia és Marc Márquez sem úszta meg a bukást, Bastianini első sprintgyőzelmét aratta Martínt legyűrve

A sportfelügyelők ugyanis úgy döntöttek, hogy dupla hosszú körös büntetéssel sújtják őt vasárnapra, mondván, felelőtlenül vezetett. A sebességkülönbség azon a ponton valóban hatalmas volt, és Morbidellinek Bezzecchi jelenléte nélkül sem lett volna esélye bevenni a kanyart, ezzel együtt nem ért egyet ezzel az állítással.

„Valami történt Maverick [Viñalesszel] – nyilatkozta. – Rosszul rajtolt. Sok pozíciót vesztett, fékezett, megállt. Én normális helyen fékeztem, de nem tudtam elkerülni az ütközést. Sajnos nekimentem Marcónak. Ez egy szerencsétlen epizód volt. Nem volt szó felelőtlenségről, fogalmazzunk így. Balszerencsés volt. Senkit nem akartam megelőzni, normális helyen szerettem volna fékezni. Ha látják a felvételeket, korábban fékeztem [Miguel] Oliveiránál, de aztán Maverick beszippantott, aki mindenki máshoz képest eltérő sebességgel ment. Elfogadom, amit a sportfelügyelők mondanak.”

Néhányan, mint például Marc Márquez, kiálltak Morbidelli mellett, és kijelentették, versenybalesetről van szó, vagyis az olasz pilóta nem érdemelt büntetést. „Az a probléma, hogy ilyen a versenyzés – fogalmazott. – Kétszáz kilométer per órával megyünk, és húsz motor van. Ilyen dolgok előfordulhatnak. Ez egy szerencsétlen versenybaleset volt. Egyáltalán nem volt felelőtlen motorozás. A sportfelügyelőknek viszont más a véleményük, és én ezt elfogadom.”

A 29 éves pilótának felvetették, hogy a mai MotoGP-ben látott aerodinamikai elemek hozzájárulnak-e az ilyen jellegű incidensekhez. „Biztosan – felelte. – Nagyon nagy sebességgel érünk az első kanyarhoz. A szívóhatás nagy különbséget jelent. Szerencsére jól vagyok, és Marco is rendben van. Megütöttük magunkat, de jól vagyunk.”

Morbidellihez hasonlóan Bezzecchi szintén meglátogatta az orvosi központot, de szerencsére nála sem állapítottak meg olyan sérülést, amely versenyzésre alkalmatlanná teszi. Mindez azonban nem jelenti ezt, hogy teljesen ép bőrrel megúszta a történteket: a VR46 motorosa elárulta, vannak fájdalmai, de ezeket a versenyig próbálja enyhíteni, amennyire csak lehet.

„Sokkal rövidebb futam volt, mint amire számítottam – kezdte. – Szerintem nem rajtoltam rosszul, az első kanyarnál próbáltam tartani a belső ívet, de egyszer csak nagy ütést éreztem, és a levegőben találtam magam. Keményen csapódtam az aszfaltrhoz rögtön fájdalmat éreztem a lábamban, de az orvosi központban elvégzett röntgenvizsgálat után kizártuk a sérüléseket. A zúzódás fáj, igyekszünk kihasználni ezeket az órákat, hogy fizioterápiával gyógyuljunk, és megtudjuk, milyen állapotban térhetünk vissza a pályára.”

Martín szerint Bastianini sokkal erősebb volt nála, Espargaró mindent megtett a sprinten

0

A Brit Nagydíj sprintfutamának dobogósai, Enea Bastianini, Jorge Martín és Aleix Espargaró értékeltek a leintés után.

Enea Bastianini a harmadik helyről rajtolt a Brit Nagydíj sprintjén, de az első kör végén már második volt. A Bestia aztán a hatodik körben elkezdte szorongatni az élen álló Jorge Martínt, majd el is tudott menni mellette. Ezután már senki sem volt veszélyes rá, így magabiztosan aratta le élete első sprintgyőzelmét, amellyel egyben megszerezte az első sprintdobogóját is.

Bagnaia és Marc Márquez sem úszta meg a bukást, Bastianini első sprintgyőzelmét aratta Martínt legyűrve

„Nagyon boldog vagyok; kimondottan jó csatát vívtunk Jorgéval – értékelt Bastianini a leintés után. – Végig a határon nyomtunk, hihetetlen köridőket futottunk, őrült sprint volt, ahogy eddig idén az összes. Nagyon örülök, hogy megszereztem az idei első győzelmemet. Már pénteken láttam, hogy jó a tempóm, ma pedig igazán sikerült megérkeznem ide – az egyik kedvenc pályámra.”

Martín a rajt után átvette a vezetést, amelyet egészen Bastianini támadásáig meg is őrzött. Végül másodikként ért célba, és így Francesco Bagnaia bukása miatt a tabellán egy pontra megközelítette a címvédőt. „Köszönöm mindenkinek, ma nagyon jó volt itt, Silverstone-ban versenyezni – mondta a spanyol pilóta. – Sajnos az időmérőn elkövetett hibáink miatt csak a második sorból rajtoltam, ami nehéz volt, de aztán gyorsan az élen találtam magam. Onnan meg úgy nyomtam, mintha gyorsköröket kellett volna futnom, de Eneának nagyon jó volt a tempója, sokkal erősebb volt, mint én.”

Aleix Espargaró körrekorddal nyerte meg az időmérőt, így ő indulhatott a pole pozícióból. Viszont az Aprilia pilótája mellett már a rajt után elment Bastianini és Martín is. Őket aztán nem sikerült megtámadnia, így végül harmadikként zárt. „Elégedett vagyok a mai teljesítményünkkel, különösen, ami a kvalifikációt illeti – kezdte Espargaró. – A sprinten pedig mindent megtettem, amit csak tudtam, de nagyon nagy volt a tempó. Azt előre sejtettem, hogy a Ducati-pilóták javulni fognak a sprintre, de arra nem számítottam, hogy ekkorát. Én végig a határon motoroztam, szóval megtettem mindent, amit csak tudtam. De azért ez egy jó verseny volt, és azt remélem, hogy vasárnap a közepes hátsó gumival [a sprinten lágyat használt – a szerk.] még jobban meg tudjuk majd nyomni.”

Egyedi főcímmel rukkolt elő a MotoGP a silverstone-i ünnepi főfutamhoz (videó)

0

A Brit Nagydíj főfutamán a MotoGP mezőnyének összes motorja és pilótája retro festésben fog díszelegni. A sorozat így ünnepli a gyorsaságimotoros-vb első szezonjának 75. évfordulóját. A széria ugyanezen okból egy egyedi főcímet is készített a vasárnapi viadal elé.

1949-ben, azaz pontosan 75 éve tartották a gyorsaságimotoros-világbajnokság első szezonját. Erről idén a MotoGP már többször is megemlékezett, de a Brit Nagydíj főfutamára valami igazán különleges dologgal készültek. Vasárnap Silverstone-ban ugyanis a mezőny minden motorja és versenyzője egyedi, különleges retro festésben fog pompázni, amelyeket a csapatoknak a saját történelmükből merítve kellett elkészíteniük.

Bemutatták a silverstone-i versenyhétvége retro festéseit (képek)

A MotoGP pedig úgy látta, hogy egy ilyen futamhoz egyedi főcím is dukál. A videóban a pilóták és a motorok a retro festéseikben tűnnek fel, de azért persze a trófea sem maradhatott ki az alkotásból. A képek alatt Marco Beltrami megszokott zenéjének egy átdolgozott verziója szólal meg.

Bagnaia és Marc Márquez sem úszta meg a bukást, Bastianini első sprintgyőzelmét aratta Martínt legyűrve

0

Enea Bastianini nyerte meg a Brit Nagydíj sprintfutamát Jorge Martín és Aleix Espargaró előtt. Az élmezőnyből Francesco Bagnaia és Marc Márquez is esett, a verseny elején pedig Marco Bezzecchi és Franco Morbidelli hatalmas bukása borzolta fel a kedélyeket.

A két kisebb kategória időmérője után a MotoGP sprintfutamával folytatódott a Brit Nagydíj szombati programja. A mezőny tagjai száraz körülmények között, 21 fokos levegőben és 38 fokos aszfalton vághattak neki a 10 körös futamnak. A pole pozícióból az időmérőn új körrekordot felállító Aleix Espargaró indulhatott, míg a gyári Ducati duója, Francesco Bagnaia és Enea Bastianini várhatta a piros lámpák kialvását. Ami a gumikat illeti, hátulra szinte mindenki lágyat választott, Jack Miller volt a kivétel, aki közepeset tetetett fel. Előre pedig szinte az összes pilóta a közepes mellett döntött, de Espargaró, Marc Márquez, Maverick Viñales és Miguel Oliveira a keményre, Raúl Fernández és Nakagami Takaaki pedig lágyra szavazott.

Espargaró jött ki a legjobban Viñales bukásából, Bagnaia a fóliája miatt bukta el a pole pozíciót

Jorge Martín vette messze a legjobb rajtot, aki így a 2-es kanyarban már vezetett. Bastianini hasonlóan jól indult el, így át tudta venni a második helyet. Közvetlenül a rajt után hatalmasat bukott Marco Bezzecchi és Franco Morbidelli, utóbbi csak segítséggel tudta elhagyni a bukóteret.

Egy visszajátszásból aztán kiderült, hogy Morbidelli elmérte az 1-es kanyar féktávját, és hátulról eltalálta Bezzecchit. Szerencsére az első híradások szerint mindkét pilóta megúszta komolyabb sérülés nélkül.

A 2. körben Brad Binder és Pedro Acosta kezdett el csatázni az ötödik helyért, de a márkatársak összeértek, és emiatt az újonc motorja látványosan megsérült. Ennek következtében Márquez át tudta venni az ötödik pozíciót, amelyet aztán egy kisebb küzdelem után megőrzött.

Az élmenők szempontjából az 5. körben jött a dráma: Bagnaia megfutotta az addigi legjobb időt, majd eldobta a motorját a 4-es kanyarban. Eközben Martín, Bastianini és Espargaró nagyjából két és fél másodperccel el tudtak húzni Bindertől.

Bastianini a 6. körben elkezdte támadni Martínt, és végül egy szép manőverrel el is ment mellette, majd fokozatosan lerázta a Pramac pilótáját. Fabio Di Giannantonio ezalatt kapott egy hosszú körös büntetést pályaelhagyások miatt.

A 8. kör végén Márquez is elesett, a nyolcszoros világbajnok a 16-os kanyarban került a földre. Így Binder vette át a negyedik helyet, akit Acosta és Álex Márquez követett közvetlen közelről.

Végül az élmezőnyben már nem volt több változás, így Bastianini életében először megnyert egy sprintet, sőt korábban még dobogón sem állt ilyen verseny után. Mögötte Martín ért célba, aki így a tabellán teljesen felzárkózott Bagnaiára. Rajtuk kívül sorrendben Espargaró, Binder, Acosta, Álex Márquez, Jack Miller, Viñales és Di Giannantonio szerzett pontot.

Aldeguer és az éllovas beragadt, Ogura vitte a prímet a Moto2-ben, Ortolá nyerte a Moto3-as időmérőt

Ogura Aj szerezte meg a Moto2-es pole pozíciót a Brit Nagydíj időmérőjén Áron Canet és Diogo Moreira előtt. A silverstone-i Moto3-as versenyen sorrendben Iván Ortolá, Collin Veijer és Joel Kelso alkotják majd az első sort.

A MotoGP kvalifikációja után a két kisebb kategória időmérőjével folytatódott a Brit Nagydíj szombati programja. A bokszutca kinyitása előtt a levegő hőmérséklete 20, a silverstone-i pályáé pedig 34 fokos volt.

Moto2

A középső kategória élmenői közül egyedül Fermín Aldeguernek kellett részt vennie az időmérő első szakaszában. A jövőre a már szinte biztosan MotoGP-ben versenyző Aldeguer semmit sem bízott a véletlenre, és 2:03.784-gyel már a Q1 felénél élre állt.

Aldeguer aztán később még tovább javított, a 2:03.570-es idejénél pedig senki sem tudott jobbat futni, így a spanyol pilóta jutott be az első helyen a Q2-be. Rajta kívül Albert Arenas, Bo Bendsneyder és Jeremy Alcoba ment tovább, Xavier Artigas pedig bukással zárta le kvalifikációját.

A Q2-ben nem vártak sokáig a versenyzők, így gyorsan felpörögtek az események. Ebben Ogura Aj vitte a prímet, aki előbb 2:03.097-re, majd 2:02.940-re javította a körrekordot. Az etap felénél a korábbi csúcstartó, Arón Canet volt mögötte a második, akinek alig 52 ezredmásodperc volt a lemaradása.

Az utolsó próbálkozások alkalmával már senki sem tudott javítani, így Ogura – akinek ez az idei első pole pozíciója – és Canet mellett kisebb meglepetésre Diogo Moreira indulhat majd az első sorból. A brazil pilóta mögött a Celestino Vietti, Jake Dixon, Arenas sorrend alakult ki, Aldeguer végül csak tizedik lett. Az összetettben vezető Sergio Garcíának több körét is elvették pályaelhagyás miatt, így csak a tizenhatodik helyen zárt.

Moto3

A Moto3 időmérőjének első szakaszában a tabella első tíz helyezettje közül két pilótának kellett motorra ülnie: David Muñoznak és Adrián Fernándeznek. Muñoz ennek megfelelően elsőként gurult pályára, és azonnal nyomni is kezdte. Ez azonban megbosszulta magát, hiszen bukott a 7-es kanyarban. A motorja csak kis mértékben sérült meg, de csak az utolsó percekre tudták megjavítani, így végül már csupán egy gyorskörre volt ideje.

A hajrában aztán Fernández magabiztosan átvette a vezetést egy 2:10.933-as körrel. Végül nála már senki sem tudott jobb időt futni, mögé sorrendben Filippo Farioli, Xabi Zurutuza és Matteo Bertelle jött be. Muñoz csak hetedik lett, így végül nem jutott tovább.

A Q2 elején az élmenők Daniel Holgado kivételével sokáig nem hagyták el a bokszutcát, hosszú percekig csak hatan köröztek a pályán. Közülük Jacob Roulstone volt a leggyorsabb, az ausztrál pilóta 2:10.04-gyel került az élre.

A pole pozícióért folyó igazi csata az utolsó öt percben indult be. Először Collin Veijer neve került fel a táblázat tetejére, a holland motoros 2:09.895-öt futott. Ám tőle Iván Ortolá 2:09.270-nel átvette a vezetést, tehát több mint hat tizedmásodpercet javított vetélytársa idején. Ortolá ezzel új körrekordot is felállított, ráadásul végül senki sem tudta megverni, így idén másodszor övé lett a pole pozíció. Mögötte a Veijer, Joel Kelso, David Alonso, Jamanaka Riuszej sorrend alakult ki.