back to top
2025. május 16. 01:23
Kezdőlap Blog Oldal 182

Aldeguer és az éllovas beragadt, Ogura vitte a prímet a Moto2-ben, Ortolá nyerte a Moto3-as időmérőt

Ogura Aj szerezte meg a Moto2-es pole pozíciót a Brit Nagydíj időmérőjén Áron Canet és Diogo Moreira előtt. A silverstone-i Moto3-as versenyen sorrendben Iván Ortolá, Collin Veijer és Joel Kelso alkotják majd az első sort.

A MotoGP kvalifikációja után a két kisebb kategória időmérőjével folytatódott a Brit Nagydíj szombati programja. A bokszutca kinyitása előtt a levegő hőmérséklete 20, a silverstone-i pályáé pedig 34 fokos volt.

Moto2

A középső kategória élmenői közül egyedül Fermín Aldeguernek kellett részt vennie az időmérő első szakaszában. A jövőre a már szinte biztosan MotoGP-ben versenyző Aldeguer semmit sem bízott a véletlenre, és 2:03.784-gyel már a Q1 felénél élre állt.

Aldeguer aztán később még tovább javított, a 2:03.570-es idejénél pedig senki sem tudott jobbat futni, így a spanyol pilóta jutott be az első helyen a Q2-be. Rajta kívül Albert Arenas, Bo Bendsneyder és Jeremy Alcoba ment tovább, Xavier Artigas pedig bukással zárta le kvalifikációját.

A Q2-ben nem vártak sokáig a versenyzők, így gyorsan felpörögtek az események. Ebben Ogura Aj vitte a prímet, aki előbb 2:03.097-re, majd 2:02.940-re javította a körrekordot. Az etap felénél a korábbi csúcstartó, Arón Canet volt mögötte a második, akinek alig 52 ezredmásodperc volt a lemaradása.

Az utolsó próbálkozások alkalmával már senki sem tudott javítani, így Ogura – akinek ez az idei első pole pozíciója – és Canet mellett kisebb meglepetésre Diogo Moreira indulhat majd az első sorból. A brazil pilóta mögött a Celestino Vietti, Jake Dixon, Arenas sorrend alakult ki, Aldeguer végül csak tizedik lett. Az összetettben vezető Sergio Garcíának több körét is elvették pályaelhagyás miatt, így csak a tizenhatodik helyen zárt.

Moto3

A Moto3 időmérőjének első szakaszában a tabella első tíz helyezettje közül két pilótának kellett motorra ülnie: David Muñoznak és Adrián Fernándeznek. Muñoz ennek megfelelően elsőként gurult pályára, és azonnal nyomni is kezdte. Ez azonban megbosszulta magát, hiszen bukott a 7-es kanyarban. A motorja csak kis mértékben sérült meg, de csak az utolsó percekre tudták megjavítani, így végül már csupán egy gyorskörre volt ideje.

A hajrában aztán Fernández magabiztosan átvette a vezetést egy 2:10.933-as körrel. Végül nála már senki sem tudott jobb időt futni, mögé sorrendben Filippo Farioli, Xabi Zurutuza és Matteo Bertelle jött be. Muñoz csak hetedik lett, így végül nem jutott tovább.

A Q2 elején az élmenők Daniel Holgado kivételével sokáig nem hagyták el a bokszutcát, hosszú percekig csak hatan köröztek a pályán. Közülük Jacob Roulstone volt a leggyorsabb, az ausztrál pilóta 2:10.04-gyel került az élre.

A pole pozícióért folyó igazi csata az utolsó öt percben indult be. Először Collin Veijer neve került fel a táblázat tetejére, a holland motoros 2:09.895-öt futott. Ám tőle Iván Ortolá 2:09.270-nel átvette a vezetést, tehát több mint hat tizedmásodpercet javított vetélytársa idején. Ortolá ezzel új körrekordot is felállított, ráadásul végül senki sem tudta megverni, így idén másodszor övé lett a pole pozíció. Mögötte a Veijer, Joel Kelso, David Alonso, Jamanaka Riuszej sorrend alakult ki.

Di Giannantonio tavaly vérrel is aláírta volna, hogy gyári motort kap, bár szerinte az még nem biztos

0

Nagyon úgy tűnik, hogy jövőre Fabio Di Giannantonio fogja megkapni a VR46 egyetlen gyári Ducatiját. Az olasz motoros pedig nagyon boldog emiatt, amilyen Franco Morbidelli is lenne, ha valóban Valentino Rossi csapatához igazolna.

A Ducati pénteken jelentette be, hogy a Pramac távozása után a VR46 kap majd gyári támogatást. Valentino Rossi csapata azonban már csak egy aktuális specifikációjú motorral lesz ellátva, mivel a bolognai gyártónál szeretnék csökkenteni a költségeiket. Ráadásul Davide Tardozzi, a Ducati gyári istállójának csapatmenedzsere azt is elárulta a sajtónak, hogy a 2025-ös gépet Fabio Di Giannantonio, míg a 2024-est Franco Morbidelli vezetheti majd.

Kikotyogták Rossi csapatának jövő évi versenyzőit, egyikük gyári motort kap a Ducatitól

Morbidelli idén még a Pramac pilótája, szóval Tardozzi lényegében idő előtt felfedett egy átigazolást. Ennek valószínűleg a VR46-nál nem örültek, de azért a csapatmenedzserük, Pablo Nieto így sem tagadta le ezt, bár meg sem erősítette. „Dolgozunk rajta, és már nagyon közel vagyunk ahhoz, hogy mindent lezárjunk. Amint csak lehetséges, be fogjuk jelenteni a pilótafelállásunkat. Annyi biztos, hogy most abba az irányba tartunk, amelybe szerettünk volna menni. Mindenesetre nagyon érdekelnek minket ezek a versenyzők – mondta Nieto, majd áttért a státuszuk megváltozására. – Nagyon boldogok vagyunk, hiszen ezért dolgoztunk. Megtettünk egy olyan lépést, amely nagyon fontos volt nekünk. Nagyon különleges lesz számunkra, hogy a Ducati gyári támogatott csapatává válunk.”

Di Giannantonio hatalmas utat járt be az elmúlt egy évben. Amikor tavaly Marc Márquez érkezése miatt elveszítette a helyét a Gresininél, úgy tűnt, hogy távoznia kell a MotoGP-ből. Végül azonban a VR46-tól kapott egy esélyt, amellyel eddig élt is, hiszen a tabellán a hetedik helyet foglalja el, amíg csapattársa, Marco Bezzecchi, csak tizenkettedik az összetettben. Jövőre pedig – minden bizonnyal – már egy legújabb verziójú Ducatin ülve mutathatja meg a tudását.

Di Giannantonio nem Marc Márqueznek akar bizonyítani, inkább a bajnoki cím motiválja

„Nos, mindig is azt mondtam, hogy az a jövő évre vonatkozó tervem, hogy kapjak egy jobb csomagot, feljebb lépjek, és megpróbáljak a legjobbakkal harcolni – emlékeztetett Di Giannantonio. – Szóval a cél biztosan ez, de eddig még semmilyen bejelentést sem láttam. Részemről már megszületett a döntés, de mint azt tudjátok, az utolsó pillanatokban is bármi változhat. A csapatom azon dolgozik, hogy mindent véglegesítsenek… Részemről megvan a döntés, de azt hiszem, [a bejelentéssel] várunk még néhány napot, mivel egyes részletek még nem tisztázottak. Szóval dolgozunk a jövőmön, de jelenleg még semmi sincs kész.”

„Annyi biztos, hogy tavaly akár vérrel is aláírtam volna ezt, ebben száz százalékig biztos vagyok – tette hozzá. –  De néha hihetetlen az élet. Mindig te magad vagy az egyetlen, aki változtathat a saját jövőjén, és nekünk ez sikerült. Őszintén szólva nagyon büszke vagyok arra az útra, amelyet bejártam, és az is nagyon megtisztelő, hogy több gyártó érdeklődött irántam. Ez ugyanis azt jelenti, hogy jó munkát végzek, fejlődök, és egyre gyorsabb leszek. Ez pedig csodálatos dolog.”

Morbidellit is megkérdezték a beharangozott váltásáról. „Nem sokat mondhatok erről, mivel még semmi sem hivatalos” – nyilatkozta az olasz pilóta, aki a VR46 Akadémia legelső tagja volt, így logikus állomáshely lenne neki Rossi csapata. „Ez egy szép történet lenne… biztosan nagyon boldog lennék [ha a VR46-hoz kerülnék]” – jegyezte meg.

Érzelemdús levélben köszönte meg Rossi segítségét az egyik tanítványa

Espargaró jött ki a legjobban Viñales bukásából, Bagnaia a fóliája miatt bukta el a pole pozíciót

0

Aleix Espargaró körrekorddal nyerte meg a Brit Nagydíj időmérő edzését. Mellőle Francesco Bagnaia és Enea Bastianini rajtolhat majd. A hajrában címvédőtől a magától lejövő plexi fóliája, Marc Márqueztől pedig a pályán felvett rossz pozíciója vette el a javítás lehetőségét.

A MotoGP időmérőjével kezdődött meg a Brit Nagydíj szombati programjának érdemi része. A bokszutca kinyitásakor a levegő hőmérséklete 20, a silverstone-i pályáé pedig 29 fokos volt. A pénteki edzés végeredményének megfelelően Franco Morbidelli, Álex Márquez, valamint a Trackhouse, a GasGas, a Yamaha két-két pilótája – utóbbinál Fabio Quartararo mellett a visszalépő Álex Rins „helyét átvevő” Remy Gardner –, illetve a Honda mind a négy versenyzője arra kényszerült, hogy motorra üljön a kvalifikáció első szakaszában.

Megint Martín volt a leggyorsabb Silverstone-ban, Acosta egyelőre nem jutott be a Q2-be

A Q1-ben először Johann Zarco jött ki a bokszból, és ő futotta meg az első gyorskört is, amellyel természetesen élre állt. Azonban rövid időn belül hátrébb szorult, mivel többen is átugrották. Közülük Pedro Acosta volt a leggyorsabb, aki 1:58.702 másodperces idővel jelentkezett.

Viszont első nekifutásra a fiatalabb Márquez még nála is jobb kört rakott össze, hiszen az 1:58.651-es idő került a neve mellé. Azonban Acosta sem maradt adós a válasszal, és ezredmásodpercre ugyanolyan időt teljesített, mint a Gresini versenyzője.

A hajrára fordulva először Raúl Fernández villant meg, az új festésben pompázó Apriliájával 1:58.608 alatt ért körbe. Acosta viszont két tizedet még ezen az időn is tudott faragni, hiszen 1:58.408-cal vette vissza a vezetést. Végül azonban nem az újonc jutott tovább elsőként, hiszen Márquez összerakott egy 1:58.373-as kört. Így tehát Álex Márquez és Acosta ment tovább a Q2-be, a többiek Morbidelli, Fernández, Miguel Oliveira, Johann Zarco sorrendben maradtak le.

Az időmérő második szakaszában Francesco Bagnaia vezette fel a mezőnyt, Marc Márquez pedig a címvédőt követve próbálta megtalálni a lehető legjobb íveket. A kör végén Bagnaia 1:57.987-tel állt élre, Márquez pedig a második helyre ért oda. Viszont rövidesen már Enea Bastianini neve mellett szerepelt a legjobb idő, a Bestia 1:57.693-mal vette át a vezetést.

Ám Bagnaia tudott erre válaszolni, és a második nekifutásra 1:57.517-tel újra felugrott a táblázat tetejére. Ezzel ráadásul megdöntötte Zarco 1:57.767-es körrekordját, amelyet a francia pilóta még 2022-ben állított fel. A második helytől kezdve ekkor Bastianini, Jorge Martín, Aleix Espargaró, Marc Márquez volt a sorrend.

Az utolsó percek Bagnaia „hibája” kezdődtek, a Ducati pilótája a magától lejövő plexi fóliája miatt kifutott a bukótérbe, de nem esett el, majd csapattársa, Bastianini is elrontotta az első hajrábeli próbálkozását.

Mindeközben Marc Márquez pedig beszorult Fabio Di Giannantonio és Marco Bezzecchi mögé. Ez láthatóan dühítette a nyolcszoros világbajnokot, aki a kezével mutogatott is a márkatársainak.

Maverick Viñales bukott a 2-es kanyarban, és az emiatt előkerülő sárga zászló sokakat megfosztott a javítás lehetőségétől. Azonban Espargaró nem volt köztük, az Aprilia pilótája 1:57:309-cel átvette a vezetést, és mivel a többiek már nem tudtak előrelépni, a pole pozíciót is megszerezte. Az állandó mezőny körelnöke idén másodszor indulhat majd az első rajtkockából. Mögötte a Bagnaia, Bastianini, Martín, Álex Márquez, Brad Binder, Marc Márquez, Viñales, Acosta, Di Giannantonio, Miller, Bezzecchi sorrend alakult ki.

Új festést kapott a Trackhouse a szezon második felére, az amerikai zászlót „magukra” cserélték (képek)

0

Új festésben fognak díszelegni a Trackhouse motorjai a szezon második részében. Az új külsőt már nem az amerikai zászló, hanem a csapat nevét formázó felirat határozza meg.

A holtszezonban derült ki, hogy az RNF nem kap indulási jogot az idei szezonra. A maláj istálló helyét pedig egy amerikai alakulat, a Trackhouse Racing vette át. Így a Team Roberts 2007-es kiszállása óta először újra lett királykategóriás csapata a gyorsaságimotoros-világbajnokságon dicső múlttal rendelkező Amerikai Egyesült Államoknak.

Nem véletlen tehát, hogy a Trackhouse egy olyan festéssel mutatkozott be a MotoGP-ben, amelyet az USA zászlaja, a „csillagos-sávos lobogó” határozott meg. A csapat egyik tulajdonosa, Justin Marks a bemutatón elmondta, hogy a szezon első részében nem lesz névadó szponzoruk, így teljes mértékben ők maguk dönthettek az istálló arculatáról.

Valóra válhat az amerikai álom? – bemutatta motorjai festését a Trackhouse, a legújabb MotoGP-csapat

Viszont az idény második felére előretekintve az alakulat úgy érezte, hogy szeretne ezen változtatni. Éppen ezért a Brit Nagydíj pénteki napján már egy új festésben gurultak ki a pályára a motorjaik. „Meg akartunk újítani, fel akartunk frissíteni az arculatunkat – és nagyobb hangsúlyt akartunk fektetni a Trackhouse népszerűsítésére” – magyarázta el a változtatás okát Davide Brivio csapatfőnök. Fontos kiemelni, hogy ezt nem azonos a vasárnapi főfutamra alkotott ünnepi festésükkel.

Raúl Fernández, 2024, Trackhouse, Brit Nagydíj, Silverstone
Fotó: Trackhouse Racing

Az új külsőre tekintve egyértelműen kitűnik, hogy miről beszélt Brivio. Az amerikai zászló helyett ugyanis innentől a csapat neve szerepel kiemelt helyen, sőt a Trackhouse felirat kétszer is felkerült a váz mindkét oldalára. Az istállónak továbbra sincs névadó szponzora, így a színekről most is ők dönthettek, ami egy ezüstös, krómos alapra felkerülő kék „festékfröccsöket” eredményezett. Saját bevallásuk szerint ezt a festést NASCAR-ból inspirálódva készítették el, amely sorozatban szintén érdekeltek.

Miguel Oliveira, 2024, Trackhouse, Brit Nagydíj, Silverstone
Fotó: Michelin Motorsport Moto/Flickr

Marc Márquez azért húzatta magát Martínnal, mert érzései szerint „elveszett” Silverstone-ban

0

A Brit Nagydíj edzésének hajrájában Marc Márquez követni kezdte Jorge Martínt. A nyolcszoros világbajnok később elismerte, erre azért volt szüksége, mert magától nem tudott elég jó kört összerakni.

A MotoGP versenyhétvégéi során általában a pénteki edzésen szokott először felforrósodni a levegő. Ekkor dől el ugyanis, hogy ki jut be egyenes úton az időmérő második szakaszába. Ez pedig a Brit Nagydíjon is így volt, hiszen megint nagy csata folyt a legjobb tízbe való bekerülésért. Az utolsó negyedórára fordulva Marc Márquez csak a tizenharmadik, azaz egy nem bejutó helyen állt. Ekkor követni kezdte Jorge Martínt, aki már az első szabadedzésen is megmutatta, fekszik neki a silverstone-i pálya.

Megint Martín volt a leggyorsabb Silverstone-ban, Acosta egyelőre nem jutott be a Q2-be

Márqueznek viszont ekkor nem sikerült jó kört összeraknia, hiszen az előtte haladó Martín elvette a gázt. A nyolcszoros világbajnok végül így is bejutott a Q2-be, de csak az utolsó pozícióban. Az edzés leintése után megkérdezték az esetről a Pramac motorosát, aki egyébként elsőként ment tovább. „Az történt, amit ti is láttatok – mondta Martín. – Én elvettem [a gázt], amire ő is elvette… Ma én voltam a célpont, ez jól látszott ebből. De én csak megpróbáltam a lehető legjobb időt megfutni. Ezt persze nehezebb akkor csinálni, amikor egy erős versenyző megy mögötted, de végül nem volt ebből gond.”

Márquez aztán elmagyarázta, hogy pontosan mi is történt. „A pénteki volt az első nap [idén], amikor követnem kellett valakit – nyilatkozta a Gresini pilótája, aki tavaly, még a Honda nyergében gyakran nyúlt ehhez az eszközhöz. – Ma elveszettnek éreztem magam. Az eddigi pályákon úgy voltam vele, hogy »oké, jól érzem magam, meg tudom futni [az elég jó időt] «, és így egyedül motorozva jobban éreztem magam. De ma elveszett voltam. Aleix [Espargaró] mögött jöttem ki a bokszból. De aztán Aleix nem nyomta, és így pedig természetesen azt mondtam, hogy »én sem fogom nyomni«. De aztán megérkezett [Jorge] Martín, én pedig ekkor őt kezdtem követni. De az eredeti tervem az volt, hogy Aleixt követem. És nem ez az utolsó pálya, amelyen küszködni fogok.”

„Szóval nem volt jó nap a mai, nem vagyok boldog – tette hozzá. – Az egyetlen pozitívum, hogy bekerültem a Q2-be. Ettől eltekintve szörnyűen éreztem magam. Még sokat kell dolgoznunk, hogy egy kicsivel jobban érezzem magam a motoron, de főleg a köridőkön kell javítanunk. Elmondhatjuk, hogy az első szabadedzés első körétől kezdve minden rosszul ment. Főleg a kanyarokba való bemenetellel küszködöm, pedig általában ez az egyik erősségem.”

Marc Márquez: Három-négy olyan pálya van, amelyen kevésbé működik a stílusom, de ez az egyik legrosszabb

A fájdalmakkal küzdő Rins visszalép a Brit Nagydíjtól, Gardner veszi át a helyét

0

Korábbi sérüléseiből és műtéteiből még nem teljesen épült fel Álex Rins. Emiatt pedig erős fájdalmakkal küzd, így kihagyja a Brit Nagydíj hátralévő részét.

Álex Rinst az ág is húzza. A spanyol pilóta a tavalyi szezon jelentős részét kihagyta egy elhúzódó sérülése miatt, ahogy az idei Német Nagydíjon sem tudott rajthoz állni. Rins még a Holland TT hétvégéjén szenvedett el egy nagy bukást, amely miatt meg kellett műteni. Egyébként ekkor az orvosai egy másik, régóta szükséges beavatkozást is végrehajtottak rajta.

Csütörtökön aztán úgy tűnt, hogy Rinsnek a nyári szünet alatt sikerült mindebből felépülnie. A retro festések bemutatóján kimondottan boldognak látszott, persze nem függetlenül attól, hogy a Yamaha szerződést hosszabbított vele. Pénteken az első szabadedzést még problémamentesen teljesítette, de a délutáni edzés végén újra elesett. Ez pedig úgy tűnik, hogy előhozta a fájdalmat, hiszen úgy döntött, nem fog részt venni a Brit Nagydíj további részén.

Megint Martín volt a leggyorsabb Silverstone-ban, Acosta egyelőre nem jutott be a Q2-be

„Miután az orvosaimmal közösen felmértük az egészségügyi állapotomat, arra jutottunk, hogy az a lehető legfelelősségteljesebb döntés, ha kihagyom a Brit Nagydíj hátralévő részét – olvashatóak Rins szavai a Yamaha közleményében. – Ahogy azt mindenki el tudja képzelni, nagyon sajnálom a csapatot és magamat is. Minden egyes kör, amelyet eddig ebben a szezonban megtettünk, hasznosnak bizonyult a motor fejlesztése és a felzárkózás szempontjából. De az a fájdalom, amilyet most érzek, és egy még nagyobb sérülés kockázata, valamint az orvosi tanácsok miatt a visszalépés mellett döntöttem. Remélem, hogy rövidesen újra pályára gurulhatok majd. Köszönöm mindenkinek a támogatást.”

Massimo Meregalli, a Yamaha csapatmenedzsere felfedte, hogy Remy Gardner fogja átvenni Rins helyét a Yamaha garázsában. Gardner amúgy is ott volt Silverstone-ban, hiszen ő helyettesíti a szintén sérült Cal Crutchlow-t, az iwataiak tesztpilótáját. Viszont az ausztrál motoros a Yamaha tesztcsapatával indult el a viadalokon, amelyet pedig nem is fog maga mögött hagyni.

„Először is szeretném kifejezni az együttérzésemet Álex felé – kezdte Meregalli. – A pilóták mindig nagyon csalódottak, amikor nem tudnak versenyezni, de ez a mostani helyzet talán még csalódás keltőbb Álexnek, hiszen a mostani Brit Nagydíj egy nagyon különleges forduló, de az egészségnek mindig elsőbbséget kell élveznie. Szombattól Remy már a Monster Energy Yamaha MotoGP-csapat garázsában fog tevékenykedni. Azonban a versenyhétvége hátralévő részében is a Yamaha tesztcsapatának versenyzője lesz.”

Bemutatták a silverstone-i versenyhétvége retro festéseit (képek)

A MotoGP élmenői reagáltak a kulcspozícióban történt változtatásra

0

Francesco Bagnaia, Jorge Martín és Marc Márquez is reagált arra, hogy jövőre már nem Freddie Spencer, hanem Simon Crafar lesz a Sportfelügyelői Bizottság elnöke. Mindhárman optimistán állnak a változáshoz.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, nem csupán a pilótapiaccal kapcsolatban voltak fontos bejelentések a nyári szünetben, hiszen jövőre változni fog a sportfelügyelők vezetőjének személye. Freddie Spencer helyett ugyanis Simon Crafar lesz a bizottság elnöke, így elsődlegesen őt lehet majd számonkérni a pályán történő különböző incidensek után hozott döntések miatt.

Spencer háromszoros világbajnokként töltötte be ezt a pozíciót 2019 óta, de a megkérdőjelezhetetlen versenyzői tapasztalata ellenére rengeteg kritikát kapott. Idén előbb Johann Zarcót hozta ki a sodrából azzal, hogy lényegében rá akarta hárítani a döntés felelősségét, később pedig Fabio Quartararo nyilatkozott lesújtóan az általa vezetett testület munkájáról.

Hogy Crafar milyen munkát fog végezni, az majd legkorábban jövőre derül ki, de a versenyzői múlt mellett most is benne van a sportágban, hiszen évek óta szakkommentátorként, valamint riporterként dolgozik. A MotoGP jelenlegi tabellájának első három helyezettje ezért nem meglepő módon optimistán fogadta a hírt.

Távozik posztjáról a sokat kritizált világbajnok, új vezetője lesz a MotoGP sportfelügyelőinek

„Szerintem ez az egyik legnehezebb munka itt, a paddockban, mert nem könnyű döntéseket hozni – jelentette ki Francesco Bagnaia. – Ugyanakkor azt gondolom, hogy Simonnal jó párbeszédet tudunk folytatni. Minden hétvégén sokat beszélünk Simonnal, és úgy vélem, ha mindig ugyanazt az irányt tudja képviselni, akkor nagyon jó munkát végezhet. Ez azonban nem egy könnyű munka.”

„Szerintem ez egy nagy változás – kezdte Jorge Martín. – Elég jól ismerem Simont, és tudom, hogy még mindig motorozik. Kicsit jobban fogja érteni, hogyan mozoghat a motor, vagy hogyan változhatnak a dolgok ilyen gyorsan. Úgy vélem, valamivel kiegyensúlyozottabb tud lenni a különböző helyzetek között. Emellett mindig próbálja megérteni a sportágat, és jön, hogy tanuljon tőlünk, és kérdezzen. Nagyon jó lesz az új állásában.”

„A legjobbat kívánom Simonnak – ezek már Marc Márquez szavai. – Ez egy nagyon nehéz pozíció. Olyan, mint a futballban a játékvezető, lehetetlen mindenkit elégedetté tenni. Végső soron ő a versenyigazgató, és alkalmazkodnunk kell, ha új szabályok, új korlátozások lesznek. Idén ez egy kicsit változik, és komfortosan érzem magam. Szerintem ez a helyes irány.”

Megint Martín volt a leggyorsabb Silverstone-ban, Acosta egyelőre nem jutott be a Q2-be

0

Az első gyakorláshoz hasonlóan a Brit Nagydíj edzésén is Jorge Martín futotta meg a leggyorsabb kört, megelőzve Aleix Espargarót és Francesco Bagnaiát. Pedro Acosta nem jutott tovább, és Marc Márqueznek is rezgett a léc.

Magyar idő szerint pénteken késő délután rendezték meg a Brit Nagydíj edzését a MotoGP-mezőny számára. Szokás szerint az első tízbe kellett bekerülni ahhoz, hogy az adott versenyző bebiztosítsa a Q2-es részvételét a szombati időmérőn. Nem sokkal a kezdés előtt a levegő hőmérséklete 24, míg az aszfalté 43 fokos volt.

Martín kezdett az élen a gyári Apriliák előtt, Acosta és Marc Márquez is bukott a hajrában

Az elején meglehetősen változatos volt a gumiválasztás: elöl és hátul is a közepes volt többségben, de előre néhányan a keményet, míg hátulra páran a lágyat tették fel. Enea Bastianininek rosszul kezdődött a tréning, ugyanis a kivezető körében elfüstölt a motorblokkja. Szerencsére hamar lement a pályáról, így nem kellett megszakítani a körözést, ahogyan Marco Bezzecchi miatt sem, akinek szintén technikai gondjai akadtak.

Az első mért kört a délelőtthöz hasonlóan Franco Morbidelli teljesítette, de a Pramac motorosának 2:01.875 másodperces idejénél többen is jobban kezdtek. Többek között csapattársa, Jorge Martín is, aki 2:00.093-mal állt az élre, 409 ezreddel megelőzve Johann Zarcót, és további 74-gyel Fabio Di Giannantoniót.

 

 

Nem sokkal később a kemény első abronccsal menő Aleix Espargaró 114 ezreddel felülmúlta honfitársát, de nem sokáig vezetett, hiszen Martín 211 ezreddel visszaelőzte, ráadásul Di Giannantonio is gyorsabb volt nála. Eközben Nakagami Takaaki bemutatta az edzés első bukását, az LCR versenyzője a 9-es kanyarban esett el.

Bő 10 perc elteltével Maverick Viñales átvette a vezetést, de csak egy pillanat erejéig, ugyanis a közvetlenül mögötte haladó Francesco Bagnaia 1:59.487-es idejének köszönhetően 1 ezreddel gyorsabb volt nála. A címvédő viszont a következő körében tovább javított, és 346 ezredre növelte a különbséget. Nem sokkal korábban Morbidelli a negyedik, míg Marc Márquez a hetedik pozícióba ugrott fel.

Bő 15 perc elteltével a műszaki hiba után Bastianini a másik motorjával csapattársát is megelőzte, és 116 ezredes előnyben átvette a vezetést. Viñales szintén javított, de csak 239 ezredre tudta csökkenteni a hátrányát, így maradt a harmadik. A következő körében további 25 ezredet faragott, de pozíciót ez sem jelentett neki.

Nem sokkal félidő előtt aztán megérkezett a KTM, és Jack Miller letaszította a spanyol versenyzőt a harmadik helyről, ugyanis csak 183 ezreddel maradt el Bastianinitől. Pedro Acostának ugyanez nem sikerült, de 298 ezredes hátrányban ő is feljött az ötödik pozícióba.

A második fél órában Martín javított először az élmezőnyből, és 98 ezredes lemaradásban a második pozícióba ugrott. A következő körében aztán meg is előzte Bastianinit, de ismét csak második volt, mivel addigra Viñales 1:58.563-mal átvette a vezetést. Márkatársa, az immáron idei Apriliával szereplő Raúl Fernández pedig a harmadik helyen találta magát, 457 ezreddel elmaradva Viñalestől, és 264-gyel Martíntól.

A hajrához közeledve megkezdődtek a taktikázások: Marc Márquez bevárta Martínt, és végül közvetlenül mögötte kezdte meg a gyorskörét. A második szektorban azonban mindketten elvették, Espargaró viszont nem, és 1:58.512-es körrel átvette a vezetést. Bagnaia viszont nála is gyorsabbnak bizonyult, és 65 ezreddel még az állandó mezőny korelnökét is felülmúlta.

Már 10 percen belül járt az idő, amikor Bezzecchi felugrott a negyedik helyre, de nem sokáig maradt ott. Előbb Di Giannantonio állt az élre, Martín viszont őt is megelőzte, és 1:58.262-es idejének köszönhetően 155 ezreddel felülmúlta márkatársát. Bastianini kettőjük közé jött be 139 ezredes hátrányban, míg Marc Márquez a hetedik pozícióból várhatta az utolsó perceket.

Az utolsó pályára gurulások után Bagnaia javított elsőként, és 232 ezreddel gyorsabb volt Martín addigi legjobb idejénél. Közvetlenül utána jöttek a gyári KTM-ek, méghozzá igencsak jól, hiszen Miller szintén felülmúlta a spanyol motorost, még ha csak 2 ezreddel is. Binder a negyedik helyre jött fel, de csak ideiglenesen, ugyanis Espargaró átvette a vezetést, de csak addig, amíg a Pramac motorosa felül nem múlta őt. Di Giannantonio köre szintén jól sikerült, és az ötödik helyre jött fel, míg Viñales csak a hetedik pozícióban állt.

A legvégén Bezzecchi bejött a kilencedik helyre, amivel Marc Márquezt sodorta veszélybe. A nyolcszoros világbajnokot részben Álex Rins bukása menthette meg, így maradt a tizedik, 57 ezreddel megelőzve Morbidellit. Előtte pedig Martín, Espargaró, Bagnaia, a szintén a legvégén gyorsuló Bastianini, Miller, Di Giannantonio, Binder, Viñales és Bezzecchi lett a sorrend. Acosta csupán tizenharmadik lett, 248 ezreddel lemaradva a továbbjutásról.

A MotoGP silverstone-i edzésének végeredménye

„Nem néz ki jól” – Miller bevallotta, egyetlen ajánlata sincs

0

Jack Miller kijelentette, egyetlen ajánlata sincs a MotoGP-ből és a Superbike-világbajnokságból sem. Az ausztrál motoros utóbbi sorozatban is szívesen versenyezne, de mindent megtesz, hogy valamilyen módon bent maradjon a gyorsaságimotoros-vb mezőnyében.

Egyre nehezebb a helyzete Jack Millernek. A jövőre 30. születésnapját ünneplő pilóta szolgálataira a KTM 2025-ben már nem tart igényt, viszont úgy tűnik, hogy más gyártóknál sem ő az első számú célpont. Korábban a Gresininél, a Pramacnál és a Trackhouse-nál is felmerült a neve, de a jelek szerint egyik istállónál sem ő lesz a befutó.

Nemrég a sajtóban megjelent, hogy esetleg ő lehet Álvaro Bautista utódja a Ducati gyári Superbike-világbajnoki csapatánál, amennyiben nem tudnak megegyezni, sőt, a cikkben az is szerepelt, hogy egy másik istállótól is van ajánlata. Miller azonban cáfolta ezeket az értesüléseket. „Ez csak pletyka, mert őszintén szólva jelenleg nincs semmim, egyetlen szerződési [ajánlatom] sem” – nyilatkozta a Brit Nagydíj csütörtöki sajtónapján.

MotoGP-futamgyőztessel pótolhatja Bautistát a Ducati, ha nem tudnak megegyezni

Bár az elmúlt időszakban az eredményei valóban hagytak kívánnivalót maguk után, de azt a KTM-nél is elismerték, hogy a motorfejlesztés terén Miller hasznos munkát végez, ahogyan az a Ducatinál is így volt. Ez alapján a szenvedő japán gyártók valamelyike akár le is csaphatna rá, bár már ott sincs túl sok hely, a tesztpilótai szerep pedig alighanem legfeljebb a Yamahánál merülhetne fel.

„Minden érdekel – reagált a négyszeres MotoGP-futamgyőztes a felvetésre. – Ezért mondom, hogy amíg nincsenek aláírva, lepecsételve és átadva a dolgok, addig nem adom fel. Őszintén mondhatom, hogy nem csörög a telefonom. Minden lehetséges irányból próbálom erőltetni a dolgot. Néha azonban az ember mond olyasmit, amivel felbosszant másokat. Így éltem az életemet, ilyen volt az egész pályafutásom. Ilyen a személyiségem, ez van. A pályán próbálom megtenni, amit tudok, mert végső soron ez az, ami a legtöbbet elárulja.”

Akár a személyisége miatt, akár nem, nagyon úgy tűnik, hogy Miller jövőre nem lesz tagja a MotoGP állandó mezőnyének. Ez esetben pedig jöhet akár a Superbike-vb, követve a közelmúlt jó néhány pilótájának útvonalát. A gyári KTM motorosa a szériamotoros-világbajnokságban is szívesen szerepelne, de az elsődleges célja továbbra is a MotoGP.

„Természetesen, fantasztikus az ottani színvonal – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Szerintem menő a bajnokság. Végső soron imádok versenyezni, és egy hétvégén három futam elég király. Soha ne mondd, hogy soha. Határozottan úgy érzem, hogy tudok még mit adni [a MotoGP-ben], de majd meglátjuk. Addig reménykedem, amíg be nem zárul az összes ajtó, de őszintén szólva nem néz ki jól. Szóval mindent megteszünk, hogy az idény második felében alkossunk valamit. Jól alakult a nyári szünet, de egyben kemény is volt. Sok mindent figyelembe kell venni. Nyilvánvaló, hogy minden jó véget ér, de a dolgok akkor fejeződnek be, ha nem az ember feltételei szerint történnek, ami ritkán van így a versenyzésben. Különösen azzal együtt, amit a sportágban nyújtottam, és amiről úgy érzem, hogy nyújtanom kell a sportágnak, elég kemény. Azonban, ahogyan mondtam, soha nincs vége, amíg tényleg nincs vége. Csak annyit tehetünk, hogy megpróbálunk néhány tisztességes eredménnyel előrukkolni, és egy ponton remélhetőleg [csörög] majd a telefonom.”

Lépést tévesztett a KTM? – Miller szerint ez csak illúzió

Kikotyogták Rossi csapatának jövő évi versenyzőit, egyikük gyári motort kap a Ducatitól

0

A Ducati bejelentette, hogy jövőre a VR46 kap majd gyári támogatást, miután a Pramac távozik a kötelékükből. Davide Tardozzi, a gyári istálló csapatmenedzsere pedig elmondta a sajtónak, hogy a 2025-ös motort Fabio Di Giannantonio, míg a 2024-est Franco Morbidelli vezeti majd.

Az elmúlt években a Pramac volt a Ducati első számú partnere, ami azt is jelentette, hogy a gyári istállón kívül még ők kapták meg az aktuális specifikációjú motorokat. Ugyanakkor már jó ideje tudni, hogy jövőre ez biztosan meg fog változni, hiszen Paolo Campinoti alakulata 2025-ben már a Yamaha motorjaival fog pályára gurulni.

Innentől kezdve adódott a kérdés, hogy a VR46 és a Gresini közül melyik lép a helyükbe, és, ahogyan az várható volt, jövőre Valentino Rossi csapata lesz az első számú ügyfél. Ezt a Brit Nagydíj hétvégéjének pénteki napján jelentették be, ugyanakkor a feltételek nem egészen ugyanolyanok, mint amilyenek a Pramacra vonatkoztak.

A korábbi kommunikációnak megfelelően ugyanis a Ducati csökkenteni fogja a gyári specifikációjú motorjainak a számát. 2022-ben még öt ilyen versenygép volt állandó jelleggel a rajtrácson, tavaly és idén viszont már csak négy. A bolognaiak azonban a költségcsökkentést tűzték ki célul, amibe jól illeszkedik, hogy jövőre már csak három aktuális motort adnak a rajtrácsra.

„A következő évtől a Pertamina Enduro VR46 Racing Team lesz a Ducati-gyár által támogatott csapat a MotoGP-ben – jelentette ki Alessio „Uccio” Salucci, az istálló csapatigazgatója. – Egy gyári motorral és egy GP24-essel leszünk majd a pályán. Ha ezt néhány évvel ezelőtt mondják, nem hittem volna el. Ez egy igazán jelentős pillanat az egész istálló számára: mindössze három év alatt elérni ezt az eredményt, egy fiatal csapattal, ennyi, a Moto3 óta velünk lévő sráccal, ez valami rendkívüli. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnál dolgozó összes embernek, a partnereknek, különösen a Pertamina Lubricantsnek, a Ducatinak és Gigi Dall’Ignának [a Ducati Corse általános igazgatójának], hogy hittek ebben a projektben, és sikerült úgy megerősíteni, ahogyan azt megérdemelte. Kihívásokkal teli évek állnak előttünk, de alig várjuk, hogy kipróbáljuk magunkat, és megkíséreljünk ambiciózus eredményeket elérni.”

A VR46 nem először kap gyári motort, hiszen a már említett 2022-ben, vagyis az első olyan esztendőben, amikor csapatként jelen voltak a MotoGP-ben, Luca Marini az évi versenygéppel küzdhetett. Ugyanakkor ezzel együtt is kijelenthető, hogy a VR46 fennállása legnagyobb lehetősége előtt áll, hiszen jövőre minden bizonnyal egy jóval tapasztaltabb pilóta aknázhatja ki a mezőny egyik legjobb motorját.

Az ugyanis lényegében biztos, hogy Fabio Di Giannantonio marad a VR46-nál, de immáron a Ducatival fog szerződésben állni, és ő kapja meg a 2025-ös gépet. 2026-ra viszont bonyolódik a helyzet, hiszen bár a bolognaiak több évre állapodtak meg a tavulliai alakulattal, de a Fermín Aldeguerrel kötött szerződés szerint 2026-ban már neki is gyári motort kell kapnia. Feltételezve, hogy Francesco Bagnaia és Marc Márquez is kitölti a szerződését a gyári istállónál, ezt csak úgy lehetne megoldani, hogy erre az évre a VR46-hoz igazol.

Nem teljesül Quartararo kívánsága? – Di Giannantonio gyári motort kaphat a Ducatitól

Merthogy az lényegében borítékolható, hogy 2025-re a Gresininél kell őt szerepeltetni, ugyanis gyakorlatilag megerősítést nyert, hogy Di Giannantonio vezeti majd a Desmosedici GP25-öst, míg csapattársa Franco Morbidelli lesz. Bár ezt hivatalos formában még nem jelentették be, de Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere kerek-perec elárulta a Canal+-nek adott nyilatkozatában.