back to top
2025. május 16. 09:38
Kezdőlap Blog Oldal 183

„Nem néz ki jól” – Miller bevallotta, egyetlen ajánlata sincs

0

Jack Miller kijelentette, egyetlen ajánlata sincs a MotoGP-ből és a Superbike-világbajnokságból sem. Az ausztrál motoros utóbbi sorozatban is szívesen versenyezne, de mindent megtesz, hogy valamilyen módon bent maradjon a gyorsaságimotoros-vb mezőnyében.

Egyre nehezebb a helyzete Jack Millernek. A jövőre 30. születésnapját ünneplő pilóta szolgálataira a KTM 2025-ben már nem tart igényt, viszont úgy tűnik, hogy más gyártóknál sem ő az első számú célpont. Korábban a Gresininél, a Pramacnál és a Trackhouse-nál is felmerült a neve, de a jelek szerint egyik istállónál sem ő lesz a befutó.

Nemrég a sajtóban megjelent, hogy esetleg ő lehet Álvaro Bautista utódja a Ducati gyári Superbike-világbajnoki csapatánál, amennyiben nem tudnak megegyezni, sőt, a cikkben az is szerepelt, hogy egy másik istállótól is van ajánlata. Miller azonban cáfolta ezeket az értesüléseket. „Ez csak pletyka, mert őszintén szólva jelenleg nincs semmim, egyetlen szerződési [ajánlatom] sem” – nyilatkozta a Brit Nagydíj csütörtöki sajtónapján.

MotoGP-futamgyőztessel pótolhatja Bautistát a Ducati, ha nem tudnak megegyezni

Bár az elmúlt időszakban az eredményei valóban hagytak kívánnivalót maguk után, de azt a KTM-nél is elismerték, hogy a motorfejlesztés terén Miller hasznos munkát végez, ahogyan az a Ducatinál is így volt. Ez alapján a szenvedő japán gyártók valamelyike akár le is csaphatna rá, bár már ott sincs túl sok hely, a tesztpilótai szerep pedig alighanem legfeljebb a Yamahánál merülhetne fel.

„Minden érdekel – reagált a négyszeres MotoGP-futamgyőztes a felvetésre. – Ezért mondom, hogy amíg nincsenek aláírva, lepecsételve és átadva a dolgok, addig nem adom fel. Őszintén mondhatom, hogy nem csörög a telefonom. Minden lehetséges irányból próbálom erőltetni a dolgot. Néha azonban az ember mond olyasmit, amivel felbosszant másokat. Így éltem az életemet, ilyen volt az egész pályafutásom. Ilyen a személyiségem, ez van. A pályán próbálom megtenni, amit tudok, mert végső soron ez az, ami a legtöbbet elárulja.”

Akár a személyisége miatt, akár nem, nagyon úgy tűnik, hogy Miller jövőre nem lesz tagja a MotoGP állandó mezőnyének. Ez esetben pedig jöhet akár a Superbike-vb, követve a közelmúlt jó néhány pilótájának útvonalát. A gyári KTM motorosa a szériamotoros-világbajnokságban is szívesen szerepelne, de az elsődleges célja továbbra is a MotoGP.

„Természetesen, fantasztikus az ottani színvonal – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Szerintem menő a bajnokság. Végső soron imádok versenyezni, és egy hétvégén három futam elég király. Soha ne mondd, hogy soha. Határozottan úgy érzem, hogy tudok még mit adni [a MotoGP-ben], de majd meglátjuk. Addig reménykedem, amíg be nem zárul az összes ajtó, de őszintén szólva nem néz ki jól. Szóval mindent megteszünk, hogy az idény második felében alkossunk valamit. Jól alakult a nyári szünet, de egyben kemény is volt. Sok mindent figyelembe kell venni. Nyilvánvaló, hogy minden jó véget ér, de a dolgok akkor fejeződnek be, ha nem az ember feltételei szerint történnek, ami ritkán van így a versenyzésben. Különösen azzal együtt, amit a sportágban nyújtottam, és amiről úgy érzem, hogy nyújtanom kell a sportágnak, elég kemény. Azonban, ahogyan mondtam, soha nincs vége, amíg tényleg nincs vége. Csak annyit tehetünk, hogy megpróbálunk néhány tisztességes eredménnyel előrukkolni, és egy ponton remélhetőleg [csörög] majd a telefonom.”

Lépést tévesztett a KTM? – Miller szerint ez csak illúzió

Kikotyogták Rossi csapatának jövő évi versenyzőit, egyikük gyári motort kap a Ducatitól

0

A Ducati bejelentette, hogy jövőre a VR46 kap majd gyári támogatást, miután a Pramac távozik a kötelékükből. Davide Tardozzi, a gyári istálló csapatmenedzsere pedig elmondta a sajtónak, hogy a 2025-ös motort Fabio Di Giannantonio, míg a 2024-est Franco Morbidelli vezeti majd.

Az elmúlt években a Pramac volt a Ducati első számú partnere, ami azt is jelentette, hogy a gyári istállón kívül még ők kapták meg az aktuális specifikációjú motorokat. Ugyanakkor már jó ideje tudni, hogy jövőre ez biztosan meg fog változni, hiszen Paolo Campinoti alakulata 2025-ben már a Yamaha motorjaival fog pályára gurulni.

Innentől kezdve adódott a kérdés, hogy a VR46 és a Gresini közül melyik lép a helyükbe, és, ahogyan az várható volt, jövőre Valentino Rossi csapata lesz az első számú ügyfél. Ezt a Brit Nagydíj hétvégéjének pénteki napján jelentették be, ugyanakkor a feltételek nem egészen ugyanolyanok, mint amilyenek a Pramacra vonatkoztak.

A korábbi kommunikációnak megfelelően ugyanis a Ducati csökkenteni fogja a gyári specifikációjú motorjainak a számát. 2022-ben még öt ilyen versenygép volt állandó jelleggel a rajtrácson, tavaly és idén viszont már csak négy. A bolognaiak azonban a költségcsökkentést tűzték ki célul, amibe jól illeszkedik, hogy jövőre már csak három aktuális motort adnak a rajtrácsra.

„A következő évtől a Pertamina Enduro VR46 Racing Team lesz a Ducati-gyár által támogatott csapat a MotoGP-ben – jelentette ki Alessio „Uccio” Salucci, az istálló csapatigazgatója. – Egy gyári motorral és egy GP24-essel leszünk majd a pályán. Ha ezt néhány évvel ezelőtt mondják, nem hittem volna el. Ez egy igazán jelentős pillanat az egész istálló számára: mindössze három év alatt elérni ezt az eredményt, egy fiatal csapattal, ennyi, a Moto3 óta velünk lévő sráccal, ez valami rendkívüli. Szeretnék köszönetet mondani a csapatnál dolgozó összes embernek, a partnereknek, különösen a Pertamina Lubricantsnek, a Ducatinak és Gigi Dall’Ignának [a Ducati Corse általános igazgatójának], hogy hittek ebben a projektben, és sikerült úgy megerősíteni, ahogyan azt megérdemelte. Kihívásokkal teli évek állnak előttünk, de alig várjuk, hogy kipróbáljuk magunkat, és megkíséreljünk ambiciózus eredményeket elérni.”

A VR46 nem először kap gyári motort, hiszen a már említett 2022-ben, vagyis az első olyan esztendőben, amikor csapatként jelen voltak a MotoGP-ben, Luca Marini az évi versenygéppel küzdhetett. Ugyanakkor ezzel együtt is kijelenthető, hogy a VR46 fennállása legnagyobb lehetősége előtt áll, hiszen jövőre minden bizonnyal egy jóval tapasztaltabb pilóta aknázhatja ki a mezőny egyik legjobb motorját.

Az ugyanis lényegében biztos, hogy Fabio Di Giannantonio marad a VR46-nál, de immáron a Ducatival fog szerződésben állni, és ő kapja meg a 2025-ös gépet. 2026-ra viszont bonyolódik a helyzet, hiszen bár a bolognaiak több évre állapodtak meg a tavulliai alakulattal, de a Fermín Aldeguerrel kötött szerződés szerint 2026-ban már neki is gyári motort kell kapnia. Feltételezve, hogy Francesco Bagnaia és Marc Márquez is kitölti a szerződését a gyári istállónál, ezt csak úgy lehetne megoldani, hogy erre az évre a VR46-hoz igazol.

Nem teljesül Quartararo kívánsága? – Di Giannantonio gyári motort kaphat a Ducatitól

Merthogy az lényegében borítékolható, hogy 2025-re a Gresininél kell őt szerepeltetni, ugyanis gyakorlatilag megerősítést nyert, hogy Di Giannantonio vezeti majd a Desmosedici GP25-öst, míg csapattársa Franco Morbidelli lesz. Bár ezt hivatalos formában még nem jelentették be, de Davide Tardozzi, a gyári Ducati csapatmenedzsere kerek-perec elárulta a Canal+-nek adott nyilatkozatában.

Martín kezdett az élen a gyári Apriliák előtt, Acosta és Marc Márquez is bukott a hajrában

0

Jorge Martín zárta az élen a Brit Nagydíj első szabadedzését a MotoGP-ben, megelőzve Maverick Viñalest és Aleix Espargarót. A hajrában előbb Pedro Acosta, majd Marc Márquez esése borzolta a kedélyeket.

A Moto3-é és a Moto2-é után a MotoGP mezőnyének is megkezdődött a Brit Nagydíj hétvégéje az első szabadedzéssel. Bár a retro festéseket csütörtökön bemutatták, de azokat csak a vasárnapi főfutamon fogják használni, így most a megszokott küldőben láttuk a motorokat. Igaz, a Trackhouse így is új festéssel jelentkezett. Közvetlenül a kezdés előtt a levegő hőmérséklete 21, míg az aszfalt 29 fokos volt.

Ki tudja legeredményesebben megidézni csapata korábbi legendáját? – hétvégi menetrend

A versenyzők többsége elöl lágy, hátul pedig közepes gumin kezdte a tréninget, egyedül Maverick Viñales, valamint Miguel Oliveira döntött az első közepes mellett. Az első gyorskört Franco Morbidelli futotta meg, a Pramac pilótája 2:03.395 másodperccel kezdett. Azonban jó néhányan gyorsabbnak bizonyultak nála: az élre a két gyári Aprilia állt, miután Viñales 2:01:436-os körének köszönhetően 42 ezreddel felülmúlta Aleix Espargarót.

A második próbálkozások után mindketten javítottak, és ezúttal is az ifjabbik spanyol pilóta vezetett, de 2:00.319-es ideje mindössze egyetlen ezreddel volt jobb csapattársáénál. A két spanyol motoros jól láthatóan más programon volt, hiszen Viñales előnye 776 ezred volt Brad Binder előtt, aki csupán 2 ezreddel múlta felül Jorge Martínt.

Mintegy 10 perc elteltével a két gyári KTM átvette a vezetést, de csak ideiglenesen, hiszen hamarosan Espargaró 1:59.769-cel állt az élre, 9 századdal megelőzve Francesco Bagnaiát, és 519 ezreddel a dél-afrikai versenyzőt. A címvédő aztán tovább javított, de ez csak arra volt elég, hogy 79 ezredre csökkentse a lemaradását, Álex Márquez pedig feljött a harmadik pozícióba.

Bő negyed óra után Enea Bastianini a negyedik helyre taszította a Gresini pilótáját, hiszen 277 ezreddel maradt el Espargaró idejétől. Ezután egy ideig nem változott az élmezőny sorrendje, majd szűk 20 perccel a leintés előtt Martín 3 százados hátrányban feljött a második pozícióba. Sőt, a következő körében 142 ezreddel meg is előzte Espargarót, aki ugyan próbált válaszolni, de csak 5 századdal tudta csökkenteni a különbséget. Néhány pillanattal később Viñales a negyedik helyre jött fel a másik gyári Apriliával.

Bő 15 perccel a vége előtt Marc Márquez is megérkezett az élmezőnybe, és az ötödik legjobb időt motorozta, 306 ezreddel elmaradva Martíntól. Néhány perc elteltével Fabio Di Giannantonio közel került hozzá, de nem előzte meg, hiszen 9 ezreddel lassabb volt a nyolcszoros világbajnoknál. Legalábbis elsőre, hiszen a következő körében tovább gyorsult, és 203 ezredes hátránnyal a harmadik pozícióban találta magát. Pedro Acosta a nyolcadik helyre zárkózott fel, de a hajrában bemutatta a hétvége első bukását a 6-os kanyarban.

Ezt követően Bastianini jött fel harmadiknak, miután 195 ezreddel maradt el Martíntól. A különbség azonban hamarosan nőtt, hiszen Martín 1:59.509-re módosította a legjobb kört. Jack Miller egészen a harmadik pozícióig jött fel, Marc Márquez pedig szintén javíthatott volna, de elesett.

Az utolsó másodpercekben Martín tovább gyorsult, és 1:59.383-mal zárt, 9 századdal megelőzve a már a leintés után a második helyre felzárkózó Viñalest, valamint Espargarót. Miller így negyedik lett, mögé pedig Morbidelli jött fel. Az olasz pilóta után Bastianini, Di Giannantonio, Bagnaia, Fabio Quartararo és Marc Márquez lett az első tíz sorrendje. A Yamaha motorosa akár ennél is előkelőbb helyen végezhetett volna, de Miller feltartotta őt.

A MotoGP első silverstone-i szabadedzésének végeredménye

Közös kampányt indított a biztonságos motorozásért Számadó Máté és az Országos Mentőszolgálat

0

Hazánk egyik legeredményesebb fiatal gyorsasági motorversenyzője, Számadó Máté és az Országos Mentőszolgálat összefogásával indult kampány a biztonságos motorozásért. Máté ugyan leginkább a pályán húzza a gázt, de tanácsai minden motoros számára hasznosak, ahogyan Győrfi Pálnak, az OMSZ szóvivőjének intelmei is.

Számadó Máté még csak 19 éves lesz hamarosan, de az eredményei máris önmagukért beszélnek, hiszen a fiatal gyorsasági motoros kétszeres Európa Kupa-győztes, a tavalyi kontinentális siker mellé pedig odatette az Alpok-Adria Kupa győztesének járó trófeát is. És korántsem utolsósorban máris többszörös magyar bajnoknak mondhatja magát. Így egyáltalán nem véletlen, hogy 2023 végén Máté kapta meg a MAMS-nak, azaz a Magyar Motorsport Szövetségnek az „Év élsport gyorsasági motorsport versenyzője” díját.

Az ember jóval 200 km/h feletti sebességnél gyorsan megkomolyodik a bivalyerős gépek nyergében, így Máté is tökéletesen tisztában van vele, hogy a sisak, a gerincvédő és a protektor bizony életeket menthet. Ezért sem véletlen, hogy éppen ő az, aki az Országos Mentőszolgálattal együttműködésben élére állt a biztonságos motorozásért indított kampánynak. Legyen szó versenypályáról vagy közútról, érdemes megfogadni a tanácsait.

„Ebben a nagyon fontos együttműködésben kétféleképpen szeretnénk felhívni a figyelmet a motorosok biztonságára. Az egyik, hogy a közlekedésben részt vevő motorosok megfelelő felszereléssel rendelkezzenek, legyen szó bukósisakról, kesztyűről, protektorokról vagy akár a csizmáról. A másik része a kampánynak pedig az, hogy az autósok figyelmét is felhívjuk a motorosokra, hiszen többnyire gyors járművekről van szó, amelyek pillanatok alatt teremhetnek a látómezőnkben, és ha nem figyelnek egymásra, akkor nagyon hamar megvan a baj” – nyilatkozta Máté a Career Brand Managementnek, hozzátéve, hogy az OMSZ-nél dolgozó motorosmentősökre is ez a veszély leselkedik leginkább, hiába használnak megkülönböztető jelzést. –Mégiscsak két keréken gurulunk, így jóval sebezhetőbbek vagyunk, mint az autósok.”

Számadó Máté, 2024
Fotó: Career Brand Management

„A program másik jelszava az, hogy a »sebesség a versenypályára való«. A közlekedési szabályokat betartva ugyanis jelentősen csökkenthető a balesetek száma, valamint mindig, mindenhol hangsúlyozom, a versenypályákon sokkal biztonságosabban lehet motorozni, mint a közúton. Hiszen a pályát mindenki belátja, mindenki egy irányba halad, és ha el is esünk, van lehetőség és hely kicsúszni” – zárta gondolatait az idén már a Stock 1000 kategóriában Suzukival versenyző Számadó Máté.

Az Országos Mentőszolgálatnál különösen nyáron sokasodnak meg a motoros balesetek, így nem is volt kérdés, hogy az OMSZ felkarolja a kezdeményezést. „A mentőszolgálat is két szempontból közelíti meg a kérdést. Egyrészt nagyon sok motoros balesethez kell kivonulnunk mentőautóval, és megpróbálni segíteni, de sok esetben ezt sajnos már nem lehet, annyira súlyosak a motoros sérülései. Éppen ezért sosem lehet elégszer felhívni a figyelmet, hogy ezek a balesetek szinte egytől egyig elkerülhetőek, egyrészt a motoros nagyobb odafigyelésével, másrészt pedig megfelelő protektorok viselésével. Ugyanakkor persze az autósoknak is bőven van tennivalójuk, hiszen nagyon sokszor nem is veszik észre a motorosokat” – mondta Győrfi Pál, az OMSZ szóvivője, aki ugyancsak kiemelte a motoros mentősök védelmét.

„Ők azok, akik megkülönböztető jelzést használva igyekeznek egy-egy baleset vagy rosszullét helyszínére megérkezni. Ők ugyanúgy mentőtisztek, mint az autón ülők, így nyilván kell érteniük a betegellátáshoz, de emellett kiválóan kell tudniuk motorozni is. Könnyű elképzelni, milyen nehéz forgalmi szituációkba keveredhetnek a kivonulás során, így az ő biztonságuk is rendkívül fontos. Mátéval együttműködésben a jövőben arra igyekszünk rámutatni, hogy milyen kihívásokkal találkoznak a motorosok az utakon, illetve hogy tudják maguk és mások egészségét megóvni a közlekedésben” – zárta gondolatait Győrfi Pál.

A kampányhoz készült videó már megtekinthető Számadó Máté, illetve az Országos Mentőszolgálat hivatalos Facebook-oldalán is.

Quartararo újabb versenyző mellett „kampányol”, a sajátjához hasonlította az idei eredményét

0

Fabio Quartararo szerint a Moto2-ben szereplő Tony Arbolino az idei gyengébb eredményei ellenére készen áll a MotoGP-re. A francia versenyző Álex Rins szerződéshosszabbítására is reagált.

Csütörtökön eldőlt, hogy jövőre is Álex Rins lesz Fabio Quartararo csapattársa a gyári Yamahánál, hiszen a spanyol pilóta két évvel meghosszabbította a szerződését. Az viszont továbbra is kérdéses, hogy kik lesznek a 2025-ben már a japánok szatellitistállójaként szereplő Pramac pilótái, bár az meglehetősen valószínű, hogy az egyik ülésre Miguel Oliveirát fogják leigazolni.

Két versenyzőt is bejelenthet a Yamaha a MotoGP következő versenye előtt

A másik motorra deklaráltan újoncot akarnak felültetni. Felmerült, hogy a bajnoki tabella első két helyén álló versenyzők, Sergio García és Ogura Aj közül választanak, bár utóbbit legutóbb a Trackhouse-szal hozták szóba. Rajtuk kívül Tony Arbolino neve került szóba, ám ő idén igencsak gyengén szerepel. A vele közismerten baráti viszonyt ápoló Quartararo ugyanakkor ezúttal mellette kezdett el „kampányolni”.

„Szerintem készen áll – nyilatkozta a Brit Nagydíj csütörtöki sajtónapján. – Ez az év nem könnyű számára. Nem tudom, hogy a [Pirelli] új gumijai [okozzák-e a gondot], vagy az, hogy miként dolgozzanak vele, de azon versenyzők közé tartozik, akik zsinórban több mint tíz dobogós helyezést értek el. Úgy vélem, készen áll, csak idén ez nem mutatkozik meg eredményekben. Ugyanakkor az én esetemben pontosan ugyanez volt. Nem nyertem két futamnál többet, nem álltam háromnál többször a dobogón a Moto2-ben, és rögtön kész voltam a MotoGP-re. Szóval azt gondolom, hogy készen áll. Most nagyon közel lakik hozzám, és tudom, [mennyire] keményen dolgozik, ahogyan azt is, hogy készen állhat a MotoGP-be történő fellépésre.”

Hogy Quartararo mire gondolt a zsinórban tíz dobogóval, azt nem tudni, mert Arbolino ennek a közelében sem járt, sőt, még egy évben sem érte el ezt a számot. Az viszont valóban tény, hogy a francia motoros alsóbb kategóriás szereplése sem volt kifejezetten fényes, hiszen négy év alatt mindössze egy futamot nyert a Moto3-ban, illetve a Moto2-ben. Aztán viszont rögtön leggyorsabb körrel debütált a MotoGP-ben, majd hat pole pozíciót és hét dobogós helyezést szerzett, amivel ötödik lett az összetettben.

Arbolino már a negyedik idényét tölti a középső géposztályban. 2022-ben a negyedik, míg tavaly a második lett a tabellán, utóbbi évben csak Pedro Acosta előzte meg. Bár felmerült a lehetőség, végül nem kapott ülést a királykategóriában, idén pedig mindössze a Holland TT-n elért hatodik helye volt a legjobb eredménye versenyen.

Hiába a korábbi értesülések, Rins csak az „utolsó pillanatban” írta alá a szerződését a Yamahával

Quartararo egyébként Rins hosszabbítására is reagált, üdvözölve a fejleményt. „Szerintem ez nagyszerű – jelentette ki. – Álex idén jó munkát végzett. Az általa adott visszajelzések ugyanazok, mint nálam, még ha a vezetési stílusa teljesen más is. Jövőre emellett kettővel több motorunk lesz, ez a tesztelés szempontjából is jó lesz. Nagyon jó munkát végzünk.”

Hiába a korábbi értesülések, Rins csak az „utolsó pillanatban” írta alá a szerződését a Yamahával

0

Álex Rins elárulta, csak a bejelentés délelőttjén írta alá a szerződéshosszabbítást a Yamahával. A 28 éves motoros úgy véli, jó úton haladnak, de az elektronikán mindenképpen javítaniuk kell.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Álex Rins két évvel meghosszabbította a szerződését a Yamahával, így 2026-ig, vagyis a jelenlegi technikai szabályrendszer végéig marad a hangvillásoknál. Mindez egyben azt is jelenti, hogy a MotoGP jövő évi mezőnyében már egyik gyári csapatnál sincsen kiadó ülés.

Rins maradása nem érte meglepetésként a sportág közvéleményét, hiszen már korábban voltak olyan értesülések, hogy a Yamaha a Brit Nagydíj hetében jelenti be a megállapodást. Ez így is történt, ám, mint kiderült, ennél sokkal korábban nem tudták volna nyilvánosságra hozni, mivel nem lett volna mit közölni.

„A baleset előtt már megbeszéléseket folytattunk a Yamahával, és ma délelőtt írtam alá a papírt – utalt az asseni bukására a spanyol versenyző a Brit Nagydíj csütörtöki sajtónapján. – Japánból azonnal megkaptuk a papírt, és itt, a vendéglátóegységben meg is csináltuk a stábbal. Az biztos, hogy boldog vagyok. Nagyon örülök, hogy továbbra is a Yamahával dolgozhatok. Ők is nagy erőfeszítéseket tesznek, akárcsak én, hogy javítsanak a motoron, hogy újra a csúcson legyünk, hogy újra ott legyünk, ahol megérdemeljük. Még két évig velük dolgozom, fejlesztjük a motort. Már az elején tettünk egy lépést előre a szezon első tesztjéhez képest. Szóval jó úton haladunk.”

Hivatalos: Quartararo után Rins is szerződést hosszabbított a Yamahával

Bár a Hondánál idén is jobban teljesítenek, a Yamaha még mindig nincs kint a gödörből, de főleg a gyártó másik pilótájának, Fabio Quartararónak az esetében jelzésértékű, hogy 2026-ig hosszabbított. Ahogyan arra Rins korábban utalt, hisz a projektben, ugyanakkor tisztában van vele, hogy még bőven van hova fejlődniük.

„Az egyik, amin egyértelműen javítanunk kell, az elektronika – jelentette ki a hatszoros MotoGP-futamgyőztes. – A nyári szünet előtt tettünk egy lépést az aerodinamika terén, most pedig az elektronikával kell előrelépnünk. Leginkább a kipörgésgátlón kell javítanunk. Inkább a rendszeren kell változtatni, mintsem egy konkrét funkción.”

Rins egyelőre nem váltotta meg a világot, hiszen az általa teljesített nyolc forduló alatt mindössze 8 pontot szerzett két-két tizenharmadik és tizenötödik hellyel. Ezzel pedig csupán Luca Marinit előzi meg az összetettben az állandó pilóták közül. Ami a Yamahát illeti, mind gyártói, mind csapatszinten csak a Hondát, illetve a Honda alakulatait múlják felül.

Marc Márquez elismerte, hibázott Bulega ellen: Nem realizáltam, hogy utcai motoron ülök

0

Marc Márquez kijelentette, nem mérte fel jól motorjának határait a múlt heti Race of Champioson, amikor bevetődött Nicolò Bulega mellé. Ami a teljes eseményt illeti, a 31 éves motoros ráébredt, hogy a Ducati többet jelent a MotoGP-ben szereplő gárdánál.

Bár Francesco Bagnaia nyerte a múlt heti World Ducati Week hagyományos futamát, a Race of Championst, a címlapokra mégis inkább Marc Márquez került. Ennek oka, hogy a spanyol versenyző a Misanóban rendezett viadal utolsó körének utolsó kanyarjában bevetődött Nicolò Bulega mellé, és úgy szerezte meg a harmadik helyet, hogy a Superbike-világbajnokságban szereplő pilóta elesett.

Újra Bagnaia nyerte a Ducati háziversenyét, Marc Márquez utolsó kanyaros ütközéssel (?) lett harmadik

Hogy a két versenyző között volt-e összeérés, arra a lassítás és a nézői felvétel sem ad egyértelmű választ, az olasz motoros pedig egyelőre nem nyilvánult meg érdemben az esetről. Márquez ugyan már akkor elnézést kért tőle, de azt is hozzátette, hogy a maga részéről semmilyen kontaktot nem érzékelt. Silverstone-ban ugyanakkor elismerte, hogy hibázott.

Marc Márquez bocsánatot kért Bulegától, bár nem tudja, hogy valóban összeütköztek-e

„Olyasmit próbáltam meg, amihez a MotoGP-ben hozzászoktam – nyilatkozta a Brit Nagydíj hétvégéje előtti sajtótájékoztatón. – Abban a pillanatban nem realizáltam, hogy utcai motoron ülök. Ez egy nagyon jó motor, de erre a reakcióra nem számítottam. Nem tudtam úgy lassítani, ahogyan gondoltam, és sajnos így végződött. Hiba volt, csak ennyit tudok mondani.”

Mivel ez csak egy „buliverseny” volt, Márquez nyilvánvalóan nem kapott büntetést, és megtarthatta harmadik pozícióját. Szerencsére a másik oldalon sem volt komoly következménye az incidensnek, hiszen Bulega nem szenvedett komoly sérülést, csupán a vállában húzódott meg egy ízület. Mindez azonban nem akadályozza meg, hogy ott legyen a Superbike-vb jövő héten esedékes portimãói fordulóján.

Először nyilvánult meg Bulega a Marc Márquezzel történt incidens óta

Persze a hétvége messze nem csak a versenyről szólt, hiszen a bolognaiak kiemelt bajnokságokban szereplő pilótái találkoztak a Ducati-tulajdonosokkal és a gyártó szurkolóival. Márquez először vett részt ezen az eseményen, hiszen tavaly még a Hondánál versenyzett, és összességében élvezte az ott eltöltött időt, Azt is elárulta, hogy milyen felismerésre jutott.

„Ez volt az első [ilyen] eseményem a Ducati családdal – fogalmazott. – A nagyfőnök [Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója – a szerk.] azt mondta nekem, hogy elkezdem érezni, mit jelent a Ducati. Rájöttem, hogy a Ducati többet jelent a MotoGP-nél, ez egyfajta filozófia. A Ducati-rajongók szurkoltak nekünk, és nagy zajt csaptak.”

Marc Márquez elárulta, hogy a tavalyi szezonban mikor gondolkozott el komolyan a visszavonuláson

Bemutatták a silverstone-i versenyhétvége retro festéseit (képek)

0

A most hétvégén következő Brit Nagydíjon a gyorsaságimotoros-vb első szezonjának évfordulóját fogja ünnepelni a MotoGP. Csütörtökön tárták a nyilvánosság elé, hogy a csapatok milyen retro festésekkel rukkoltak elő erre az alkalomra.

1949-ben, azaz pontosan 75 éve tartották a gyorsaságimotoros-világbajnokság első idényét. Erről idén a MotoGP már többször is megemlékezett, de a mostani hétvégén sorra kerülő Brit Nagydíjra valami igazán különleges dologgal készültek. Silverstone-ban ugyanis a mezőny minden motorja és versenyzője egyedi, különleges retro festésben fog pompázni, amelyeket a csapatoknak a saját történelmükből merítve kellett elkészíteniük. Ezeket csütörtök délután mutatták be a paddockban (itt nézhető vissza a közvetítés), mi pedig a megjelenésük sorrendjében hoztuk el őket.

Ki tudja legeredményesebben megidézni csapata korábbi legendáját? – hétvégi menetrend

Először a Yamaha pilótái leplezték le a festésüket. Az iwataiak a saját korábbi legendás színösszeállításukat vették elő, amely hivatalosan 1964-ben debütált. Ezt a kompozíciót többek között a világbajnokság legeredményesebb pilótája, Giacomo Agostini és Jarno Saarinen tette híressé.

A Honda gyári csapata volt a második a sorban. Az aszakaiak Freddie Spencer 1983-as festését vették alapul, amellyel az amerikai motoros megszerezte az első királykategóriás világbajnoki címét.

A Repsol után jött az LCR Honda, amelynek a két motorja a „hétköznapokhoz” hasonlóan ezen a hétvégén is eltérően fog kinézni. Nakagami Takaaki festése a japán motorversenyzés történelme előtt tiszteleg, hiszen a felkelő nap országának zászlaja van a középpontjában. Johann Zarco gépének teteje a kilencszeres világbajnok Mike Hailwood 1966-os motorjára utal. Ám a többi része nem ezüstös szürke, ahogy a brit pilóta esetén volt, hanem szponzorációs okok miatt zöld.

A Ducati gyári alakulata Francesco Bagnaia ötlete alapján dolgozott. A bolognaiak a 2003-as festésüket vették alapul, mivel abban a szezonban mutatkoztak be a MotoGP-ben. Az istálló két Desmosedicijén akkor Troy Bayliss és Loris Capirossi ült, utóbbi a Katalán Nagydíjon győzelemre is vezette a motort.

A Pramac kissé meglepőt húzott, hiszen ők a jerezi pálya névadójának, Ángel Nietónak az 1983-as festését vették elő, amely eredetileg egy 125 köbcentis Garellin virított. Nieto világbajnok lett ezzel a motorral, sőt a spanyol pilóta összesen tizenhárom vb-trófeát vihetett haza a pályafutása során. Az 50 köbcentis mezőnyben ötször, a 125 köbcentiseknél pedig nyolcszor nem talált legyőzőre. Közvetlenül még a csapattal is kapcsolatban áll, hiszen ő volt Fonsi Nietónak, az olasz istálló sportigazgatójának nagybátyja.

A VR46 természetesen Valentino Rossit idézte meg. A két motoron helyet kapott a nap és a hold, illetve a 46-os szám, amelyek a Doktor legfontosabb jelképei közé tartoznak. A festést egészen konkrétan Rossi 2018-as gépének külsejéből inspirálódva készítették el.

A Gresininél hasonlóan egyértelmű volt a választás. Az istállónál a csapatot megalapító Fausto Gresini azon festését vették elő, amellyel a sajnos 2021-ben elhunyt motoros 1985-ben és 1987-ben is 125-ös világbajnok lett. Az alakulat a bemutatóra elhozta Gresini egyik Garellijét is, amely ezekben a színekben pompázik.

A sorban következő Trackhouse Racing, amelynek az idei az első szezonja a MotoGP-ben, legendás amerikai pilóták egész sorával díszítette ki a motorjait. Kenny Roberts, Randy Mamola, Freddie Spencer, Eddie Lawson, Kevin Schwantz, Wayne Rainey, John Kocinski, Kenny Roberts Jr., Nicky Hayden és Ben Spies arcképe is felkerült a két Apriliára.

A noaleiek gyári alakulata Max Biaggi La Perla Nera (A fekete gyöngy) nevű festését jelenítette meg. Biaggi egy ilyen kinézetű Apriliával szerezte meg az 1994-es, az 1995-ös és az 1996-os 250-es világbajnoki címet.

A KTM-nél Wolfgang Felber egy korábbi motorjának festését vették elő. Felber, aki jelenleg az országúti versenyzés technológiájáért felelős alelnök, már több mint 40 éve dolgozik az osztrák gyártónál. A versenyzésért rajongó mérnök 1988-ban egy maga által épített géppel – amelyben persze egy KTM-erőforrás lapult – szabadkártyával rajthoz tudott állni egy 250-es világbajnoki futamon. Lényegében ez a motor volt a KTM első nem terepre tervezett gépe, hiszen a mattighofeniek akkor még csak azzal a területtel foglalkoztak.

A GasGasnál szintén Felber motorjának fehér festését vették alapul, de azért valamelyest változtattak rajta a gyári csapatéhoz képest.

Legendák megidézése élő adásban – itt lehet nézni a silverstone-i retro festések bemutatóját

0

Történelmi jelentőségű az idei MotoGP-szezon, mivel 1949-ben, vagyis pontosan 75 éve tartották a gyorsaságimotoros-világbajnokság első idényét. Erről a széria már többször is megemlékezett, de a most hétvégén következő Brit Nagydíjra valami igazán különleges dologgal készültek. Silverstone-ban a mezőny minden motorja és versenyzője egyedi, különleges retro festésben fog pompázni, amelyet a csapatoknak a saját történelmükből merítve kellett elkészíteniük. Ezeket csütörtök délután, magyar idő szerint 15 órakor mutatják be.

A 15 órakor kezdődő bemutatót többek között a sorozat YouTube-csatornáján lehet élőben nyomon követni.

Ki tudja legeredményesebben megidézni csapata korábbi legendáját? – hétvégi menetrend

Hivatalos: Quartararo után Rins is szerződést hosszabbított a Yamahával

0

A Yamaha bejelentette, hogy szerződést hosszabbított Álex Rinsszel, aki így marad a gyári csapatnál. A spanyol pilóta megállapodását két évvel toldották meg.

Már csak hét hely kiadó a MotoGP jövő évi rajtrácsán, ugyanis újabb hivatalos bejelentés történt. Ahogyan arra számítani lehetett, a Yamaha a Brit Nagydíj hetében hivatalossá tette, hogy Álex Rins jövőre is marad a gyári csapatnál. Ahogyan az mostanában másokkal is történt, a 28 éves pilóta 2026-ig, vagyis a jelenlegi technikai korszak végéig kapott szerződést.

Rins 2017-ben mutatkozott be a Suzukival, de már a harmadik hétvégéjén eltörte a csukóját, az idény végén pedig tizenhatodikként végzett dobogó nélkül. A következő idényben viszont már többször is pezsgőzhetett, majd 2019-ben két győzelmet aratott. A koronavírus-járvány által leginkább sújtott esztendőben csapattársához, Joan Mirhez hasonlóan egy diadallal zárt, de míg honfitársának ez is elég volt a vb-címhez, addig neki „csak” a harmadik pozícióra volt jó.

A következő szűk két szezonban nem nyert, viszont a 2022-es év utolsó három fordulójából kétszer is ő állt a dobogó tetején, de a valenciai sikere mindenképpen keserédes volt, hiszen a Suzuki kivonult a MotoGP-ből. Rins az LCR Hondához szerződött, ahol ugyan óriási meglepetésre megnyerte az Amerikai Nagydíjat, de Mugellóban súlyosan megsérült, és utána már csak kétszer állt rajthoz a tavalyi idény hátralévő részében.

Két versenyzőt is bejelenthet a Yamaha a MotoGP következő versenye előtt

Nem meglepő módon el is hagyta az aszakai márkát, és idén már a Yamahánál versenyez. Eredményei nem feltétlenül indokolják a hosszabbítást, ugyanis a kilenc fordulóból mindössze négyszer szerzett pontot, és két-két tizenharmadik, illetve tizenötödik helyével csak Luca Marinit előzi meg az összetettben a többi állandó pilóta közül, míg csapattársa, Fabio Quartararo öt és félszer több egységet szerzett.

A francia motorossal már tavasszal megújították a megállapodást, így a gyári csapatnál már nincs kérdés. A jövőre szintén Yamahákkal versenyző Pramacnál viszont még egyik hely sem biztos: ha hinni lehet a legutóbbi híreknek, rövidesen bejelentik Miguel Oliveira leigazolását, a másik gépre pedig egy újoncot fognak ültetni.

„Nagyon boldog vagyok, hogy további két évig a Yamahánál versenyezhetek, és szeretném megköszönni a csapatnak és az iwatai vezetőségnek a belém vetett bizalmat – mondta Rins. – Az az egyértelmű célunk, hogy a Yamahát visszavigyük oda, ahová való, és ez a bajnoki címekért való küzdelmet jelenti. Örülök, hogy a MotoGP-ben megszerzett tapasztalatomat és munkamorálomat egy továbbra is olyan csapatnál kamatoztathatom, amely bebizonyította, hogy mindannyian nagyon keményen nyomják, és ezt folytatni is fogják.”

„Az első perctől kezdve láttam a Yamaha fejlődésre való hajlandóságát, és azt, minden erőforrást bevetnek, hogy elérjék ezt a célt – tette hozzá. – Ennek eredményeképpen, és a munkánknak is köszönhetően, ebben a szezonban jelentős lépéseket tettünk meg a helyes irányba, és ezt az utat szeretnénk folytatni a következő években is.”

Már pislákol a fény, de még csak az „alagút közepén” jár a Yamaha a MotoGP-ben

Lin Jarvis, a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója is megszólalt. „Álex további két évre való leszerződtetése fontos része volt a MotoGP-projektünkre vonatkozó tervünknek – nyilatkozta Jarvis. – Álex nemcsak egy nagyon tehetséges és gyors versenyző, de technikai szempontból is érti a dolgát, keményen dolgozik és igazi csapatjátékos.”