back to top
2025. május 16. 13:12
Kezdőlap Blog Oldal 184

Hivatalos: Quartararo után Rins is szerződést hosszabbított a Yamahával

0

A Yamaha bejelentette, hogy szerződést hosszabbított Álex Rinsszel, aki így marad a gyári csapatnál. A spanyol pilóta megállapodását két évvel toldották meg.

Már csak hét hely kiadó a MotoGP jövő évi rajtrácsán, ugyanis újabb hivatalos bejelentés történt. Ahogyan arra számítani lehetett, a Yamaha a Brit Nagydíj hetében hivatalossá tette, hogy Álex Rins jövőre is marad a gyári csapatnál. Ahogyan az mostanában másokkal is történt, a 28 éves pilóta 2026-ig, vagyis a jelenlegi technikai korszak végéig kapott szerződést.

Rins 2017-ben mutatkozott be a Suzukival, de már a harmadik hétvégéjén eltörte a csukóját, az idény végén pedig tizenhatodikként végzett dobogó nélkül. A következő idényben viszont már többször is pezsgőzhetett, majd 2019-ben két győzelmet aratott. A koronavírus-járvány által leginkább sújtott esztendőben csapattársához, Joan Mirhez hasonlóan egy diadallal zárt, de míg honfitársának ez is elég volt a vb-címhez, addig neki „csak” a harmadik pozícióra volt jó.

A következő szűk két szezonban nem nyert, viszont a 2022-es év utolsó három fordulójából kétszer is ő állt a dobogó tetején, de a valenciai sikere mindenképpen keserédes volt, hiszen a Suzuki kivonult a MotoGP-ből. Rins az LCR Hondához szerződött, ahol ugyan óriási meglepetésre megnyerte az Amerikai Nagydíjat, de Mugellóban súlyosan megsérült, és utána már csak kétszer állt rajthoz a tavalyi idény hátralévő részében.

Két versenyzőt is bejelenthet a Yamaha a MotoGP következő versenye előtt

Nem meglepő módon el is hagyta az aszakai márkát, és idén már a Yamahánál versenyez. Eredményei nem feltétlenül indokolják a hosszabbítást, ugyanis a kilenc fordulóból mindössze négyszer szerzett pontot, és két-két tizenharmadik, illetve tizenötödik helyével csak Luca Marinit előzi meg az összetettben a többi állandó pilóta közül, míg csapattársa, Fabio Quartararo öt és félszer több egységet szerzett.

A francia motorossal már tavasszal megújították a megállapodást, így a gyári csapatnál már nincs kérdés. A jövőre szintén Yamahákkal versenyző Pramacnál viszont még egyik hely sem biztos: ha hinni lehet a legutóbbi híreknek, rövidesen bejelentik Miguel Oliveira leigazolását, a másik gépre pedig egy újoncot fognak ültetni.

„Nagyon boldog vagyok, hogy további két évig a Yamahánál versenyezhetek, és szeretném megköszönni a csapatnak és az iwatai vezetőségnek a belém vetett bizalmat – mondta Rins. – Az az egyértelmű célunk, hogy a Yamahát visszavigyük oda, ahová való, és ez a bajnoki címekért való küzdelmet jelenti. Örülök, hogy a MotoGP-ben megszerzett tapasztalatomat és munkamorálomat egy továbbra is olyan csapatnál kamatoztathatom, amely bebizonyította, hogy mindannyian nagyon keményen nyomják, és ezt folytatni is fogják.”

„Az első perctől kezdve láttam a Yamaha fejlődésre való hajlandóságát, és azt, minden erőforrást bevetnek, hogy elérjék ezt a célt – tette hozzá. – Ennek eredményeképpen, és a munkánknak is köszönhetően, ebben a szezonban jelentős lépéseket tettünk meg a helyes irányba, és ezt az utat szeretnénk folytatni a következő években is.”

Már pislákol a fény, de még csak az „alagút közepén” jár a Yamaha a MotoGP-ben

Lin Jarvis, a Yamaha versenyrészlegének ügyvezető igazgatója is megszólalt. „Álex további két évre való leszerződtetése fontos része volt a MotoGP-projektünkre vonatkozó tervünknek – nyilatkozta Jarvis. – Álex nemcsak egy nagyon tehetséges és gyors versenyző, de technikai szempontból is érti a dolgát, keményen dolgozik és igazi csapatjátékos.”

Bagnaia a Ducati háziversenye után tér vissza a „komoly dolgokhoz”, ott folytatná, ahol abbahagyta

0

Francesco Bagnaia számára rövidebb lett a nyári szünet a Ducati háziversenye miatt, de azért készen áll a szezon második felére. Enea Bastianini pedig arról beszélt, nagyon várja, hogy retro festéssel gurulhasson pályára Silverstone-ban.

Nagyszerű sorozatot produkált Francesco Bagnaia a nyári szünet előtt, hiszen egymás után négy főfutamot nyert meg. Ráadásul ebben az időszakban még két sprintet is behúzott, így a Német Nagydíj után átvette a vezetést a tabellán. Viszont a címvédő a nyári szünetben sem hanyagolta el teljesen a versenyzést, hiszen ő is rajthoz állt a Ducati Race of Champions nevű misanói háziviadalán. Bagnaia végül egészen simán meg is nyerte az egyenmotorokkal vívott küzdelmet, és ugyanerre készül a most hétvégén következő Brit Nagydíjon is.

Újra Bagnaia nyerte a Ducati háziversenyét, Marc Márquez utolsó kanyaros ütközéssel (?) lett harmadik

„A mi nyaralásunk hamarabb véget ért, mint a többi versenyzőé – jegyezte meg Bagnaia, aki a nyári szünet alatt még meg is házasodott. – A múlt héten Misanóban voltunk a World Ducati Weeken, amelyen megmérettethettük magunkat az új Panigale V4 S-sel. Ez pedig jó lehetőség volt arra, hogy újra megismerkedjünk a pályával, de főleg arra, hogy találkozzunk a világ minden tájáról érkező rajongóinkkal. De a Lenovo Race of Champions után most visszatérünk a komoly dolgokhoz! A szünet alatt azért pihentem is, és így most már készen állok a szezon második felére, amely biztosan nagyon intenzív és kihívásokkal teli lesz. Alig várom a pénteket, hogy ott folytassuk, ahol abbahagytuk.”

Bagnaia csapattársa, Enea Bastianini is ott volt a Race of Champions mezőnyében. Ő viszont nem ezt hangsúlyozta ki, hanem az, hogy mennyire várja a silverstone-i retro festéseket. A Brit Nagydíjon ugyanis a gyorsaságimotoros-világbajnokság első idényére emlékezve – mivel azt 1949-ben, 75 éve rendezték meg – minden gép és versenyző egyedi, különleges festésben fog pompázni, amelyet az alakulatoknak a saját történelmükből merítve kellett elkészíteniük.

Ki tudja legeredményesebben megidézni csapata korábbi legendáját? – hétvégi menetrend

„Szükségem volt erre a háromhetes szünetre, de most már nagyon szeretnék visszatérni a pályára, hogy elkezdhessem a szezon második részét – mondta Bastianini. – A szezon első kilenc fordulójában sikerült folyamatosan fejlődnünk. A következő hetek nagyon intenzívek lesznek, de olyan pályákon is versenyzünk majd, amelyeken általában jól szoktam teljesíteni. Most viszont még a Brit Nagydíjra kell koncentrálnunk. Silverstone-ban mindent bele fogunk adni, mint mindig, és már alig várom, hogy az első világbajnoki szezon 75. évfordulója alkalmából elkészült különleges festéssel gurulhassak pályára.”

Marininek nem könnyű hátul látni önmagát a tabellán, a Forma–1-ből várja a segítséget

0

Luca Marini abban bízik, hogy rövidesen közelebb tudnak kerülni az élmezőnyhöz. A Hondához idén csatlakozó pilóta arról is beszélt, hogy mennyi segítséget kapott Valentino Rossitól.

A tavalyi szezonban hat alkalommal is felállhatott a dobogóra Luca Marini, és így összetettben a nyolcadik helyen zárt. Abban az idényben még a Ducati motorokat használó VR46 pilótája volt, viszont idénre átigazolt az elmúlt években folyamatosan küszködő Hondához. Az aszakaiak gépével pedig ő is a mezőny legvégén találta magát, az első pontjait is csak a nyári szünet előtt, a Német Nagydíjon szerezte meg. Ez pedig természetesen lelkileg megviseli a 26 éves pilótát.

Marini megfogalmazta a Honda célját, szavai sokat elárulnak a japán gyártók helyzetéről

„Nem könnyű magamat a tavalyi évhez képest ennyire hátul látni a tabellán – ismerte el az olasz Sky Sportsnak. – De tisztában vagyok azzal a döntéssel, amelyet meghoztam, és azzal, milyen a folyamat kell ahhoz, hogy visszatérjek az élmezőnybe. De azt nem tudom megmondani, hogy ez mennyi időbe fog telni. A csapattagok tekintetében is változtatunk néhány dolgon, olyan olasz és európai mérnökökkel, akik talán a Forma–1-ből érkeznek. Remélem, hogy az év végére közelebb tudunk kerülni az élmezőnyhöz, és sikerül néhányszor bekerülnünk a Q2-be, aztán meg majd jövőre meglátjuk a többit.”

„Mindig szeretem a dolgok jó oldalát nézni, tehát bár még nem tartunk ott, ahol szeretnénk, de azt láttam, hogy az összes mérnök, aki ezen a projekten dolgozik, nagyon nyomja – tette hozzá. – Az év elején azt hittük, hogy már egy magasabb szinten vagyunk, de valójában az idei motor visszalépést jelent a tavalyihoz képest, amelyet még a [novemberi] valenciai teszten próbáltam ki. De a dolgok változnak, és már a helyes úton megyünk, de [a felzárkózás] időbe telik. Reméljük, hogy Silverstone-tól jobb állapotban leszünk, már csak azért is, mert idén eddig a legutóbbi forduló volt a legjobb.”

A Honda pilótái elárulhatták, milyen lesz a silverstone-i különleges festésük

A Honda – és a Yamaha – felzárkózását a koncessziós jogok segítik, amelyeknek köszönhetően a japán gyártók például többet tesztelhetnek. Marini viszont úgy gondolja, még korai lenne azt várni, hogy ezek jó eredményeket szüljenek. „A Hondának és a Yamahának még túl korán van – mondta az olasz pilóta. – Minden gyártó évről évre sokat fejlődik, és már nem abban a korszakban vagyunk, amelyben a Honda és a Yamaha volt a legjobb, és amelyben szilárdan kitartottak a projektjük mellett, hiszen épp nyertek. Most viszont minden évben mindenki hoz valami újat, és nekünk meg náluk kell jobbnak lennünk.”

Ahogy már említettük, Marini a VR46-tól igazolt a Hondához, vagyis tavaly még Valentino Rossi csapatának pilótája volt. Ám Rossival nemcsak ez köti össze, hiszen a Doktor a féltestvére, akinek elmondása szerint sokat köszönhet. „Hogy mennyit segített nekem Valentino? Azt lehetetlen számszerűsíteni – jegyezte meg. – Az első években hozzám, ahogy mindenkihez, mindig volt pár jó szava, illetve segített nekem és a többieknek, hogy kiismerjük az egyes pályákat és a gumikat, amelyeknek nagyon fontos a szerepük. De mostanában Vale rengeteg versenyen indul, szóval nagyon nehéz otthon találni a másikat. Így általában üzenetben beszélünk, de persze igyekszünk támogatni a másikat, viszont az ilyen távolságból nem egyszerű.”

Nehéz de nem megoldhatatlan feladat Rossinak, hogy a rivális csapat főnökeként segítse Marinit

Ki tudja legeredményesebben megidézni csapata korábbi legendáját? – hétvégi menetrend

0

A mostani hétvégén rendezik meg a Brit Nagydíjat. A silverstone-i forduló, amelynek vasárnapi menetrendje eltér a megszokottól, az ünnepi retro festések körül fog majd forogni.

Az idei MotoGP-szezon történelmi jelentőségű, mivel 1949-ben, vagyis pontosan 75 éve tartották a gyorsaságimotoros-világbajnokság első idényét. Erről a széria már többször is megemlékezett, de a most hétvégén következő Brit Nagydíjra valami igazán különleges dologgal készültek. A mezőny minden motorja és versenyzője egyedi, különleges retro festésben fog pompázni Silverstone-ban, amelyet a csapatoknak a saját történelmükből merítve kellett elkészíteniük.

Retro festésekkel ünnepli a gyorsaságimotoros-vb 75 éves történelmét a MotoGP

A Honda már valamelyest betekintést engedett abba, hogy ők miként gondolkoztak erről a feladatról. Ez alapján nyugodtan feltételezhetjük, hogy a legtöbb csapat a saját korábbi legendái festéseire alapozva alkotott. Az, hogy az egyes motorok hogyan fognak kinézni, csütörtök kora délután derül majd ki, amiről pedig természetesen be fogunk számolni. A versenyhétvége egy másik szempontból is ünnepi lesz, hiszen pénteken fogják hivatalosan is felvenni Mike Trimbyt a MotoGP-legendák névsorába. Trimby az első olyan személy lesz a listán, akit nem a pályán nyújtott teljesítménye miatt választottak be. Trimby ugyanis az IRTA, azaz a csapatok szakszervezetének megalapítójaként és a biztonság kérdésének élharcosaként szerzett nevet magának.

A Honda pilótái elárulhatták, milyen lesz a silverstone-i különleges festésük

Mind Trimby, mind az első vb-szezon megünneplésére tökéletes alkalom a Brit Nagydíj. Ezen a néven az első fordulóra 1977-ben került sor (előtte sokáig a Man-szigeti TT volt naptár része) Silverstone-ban, ahová 1986-ig minden évben ellátogatott a mezőny, viszont 1987 és 2009 között már a Donington Park volt a helyszín. Silverstone-ban 2010-ben tűnt fel újra sorozat, és azóta 2018 és 2020 – előbbi esetében az időjárás, utóbbinál a koronavírus szólt közbe – kivételével mindig rendeztek ott versenyt.

A Brit Nagydíjon a királykategóriát tekintve négy-négy győzelemmel Valentino Rossi és Kevin Schwantz osztozik a legeredményesebb pilóta címén. Azonban ők mindketten túlnyomórészt a Donington Parkban aratták ezeket a sikereiket. Silverstone-ból Jorge Lorenzo távozott a legtöbb, pontosan három elsőséggel. A pálya nehézségét jól mutatja, hogy a 2010-es visszatérése óta senki sem tudott egynél többször diadalmaskodni rajta Lorenzón kívül. A pandémia óta sorrendben Fabio Quartararo, Francesco Bagnaia és Aleix Espargaró állhatott fel a dobogó legfelső fokára vasárnap.

A silverstone-i pálya a Királyi Légierő egyik használaton kívüli katonai repterén jött létre, az első nem hivatalos versenyt 1947-ben tartották rajta. Ám ezután gyorsan bekerült a nemzetközi sorozatok körforgásába, 1950-ben már helyet kapott a Forma–1 első idényének naptárában. Azóta persze az aszfaltcsík számtalan alkalommal megváltozott, legutóbb 2010-ben módosult jelentősen, pont a MotoGP ide érkezése miatt.

A motorosok által használt tíz jobb- és nyolc balkanyart tartalmazó nyomvonal 5891 méter hosszúságú, amivel az egyik legterjedelmesebbnek tekinthető. A fordulók közül jó néhány igen tempós, mint a Copse, a Maggotts-Becketts-Chapel kombináció vagy a Stowe. Általánosságban is elmondható, hogy a karakterisztikája és az elmúlt évtizedekben rajta végrehajtott felújítási munkálatok miatt a MotoGP naptárának az egyik leggyorsabb pályájáról beszélünk.

A tavalyi Brit Nagydíjon nem voltak igazán ideálisak a körülmények, így az abszolút pályacsúcs a két évvel ezelőtti hétvégéről datálódik, Johann Zarco 1:57.767 másodperces idővel szerezte meg a pole pozíciót. A versenyben futott legjobb kör Álex Rins nevéhez fűződik, aki ugyanabban a fordulóban 1:59.346-ot futott a futamon még a Suzuki pilótájaként. A sebességrekordot szintén 2022-ben állította fel Enea Bastianini, aki 340,6 km/h-val repesztett az érzékelési pontnál.

Ahogy már említettük, a tavalyi főfutamon a változó körülmények között az idősebb Espargaró fivér tudott diadalmaskodni Silverstone-ban. A spanyol pilóta saját elmondása szerint szeretné ezt megismételni, amiben segítségére lehet, hogy a hétvégén négy idei Aprilia lesz a mezőnyben. A Brit Nagydíjon ugyanis már a Trackhouse Racinget képviselő Raúl Fernández is egy RS-GP24-en fog ülni. Így pedig a noaleiek több adatot tudnak begyűjteni, ahogy azt Maverick Viñales is kiemelte.

Espargaró megismételné a tavalyi győzelmét a Brit Nagydíjon, Viñales az újabb gyári Apriliának örül

Espargarónak azon az emlékezetes futamon Bagnaia volt az egyik legfőbb ellenfele, akit csak az utolsó körben előzött meg. A címvédő feltehetően idén szintén ott lesz a legjobbak között, hiszen a Német Nagydíjon – és a Ducati háziviadalán is – megmutatta, hogy nagyon jó formában van, összetettben is átvette a vezetést Jorge Martíntól. Viszont a Pramac pilótája biztosan bizonyítani akar majd a sachsenringi bukása után, és nem fogja olcsón adni a bőrét.

Így áll a MotoGP-tabella a Német Nagydíj után

Rajtuk kívül az első helyre pályázóknak a Márquez fivérekkel is számolniuk kell, akik együtt állhattak fel a dobogóra a nyári szünet előtti főfutamon. Mellettük szól az is, hogy Bagnaiával együtt sokan úgy látják, rövidesen valaki futamot fog nyerni a tavalyi Ducatival. Ráadásul a tavalyi Brit Nagydíjon Álex Márquez nyerte meg a sprintet.

Marc Márquez: Úgy érzem, én nyertem, nagyon boldog vagyok, hogy a testvéremmel osztozhattam a dobogón

A Yamahánál főként a szabadkártyával induló Remy Gardner teljesítményére lehetnek majd kíváncsiak. Az egyébként a Superbike-világbajnokságon versenyző ausztrál motoros Cal Crutchlow-t fogja helyettesíteni. Az iwataiak tesztpilótája egy elhúzódó sérüléssel küzd, amely megakadályozza abban, hogy rajthoz álljon a hétvégén.

A műtéten áteső Crutchlow mégsem tud rajthoz állni a Brit Nagydíjon, már a helyettese is megvan

Fontos kiemelni, hogy a Brit Nagydíj menetrendje az időeltolódáson kívül is eltér a megszokottól. Ahogy korábban, úgy idén is szokatlan sorrendben kerülnek majd sor vasárnap a futamokra, hiszen a Moto3 után jön majd a királykategória, és így a Moto2 fogja zárni a programot.

A Brit Nagydíj hétvégéjének menetrendje

PÉNTEK
10:00 – 10:35 Moto3 Szabadedzés
10:50 – 11:30 Moto2 Szabadedzés
11:45 – 12:30 MotoGP Első szabadedzés
14:15 – 14:50 Moto3 Első edzés
15:05 – 15:45 Moto2 Első edzés
16:00 – 17:00 MotoGP Edzés
SZOMBAT
9:40 – 10:10 Moto3 Második edzés
10:25 – 10:55 Moto2 Második edzés
11:10 – 11:40 MotoGP Második szabadedzés
11:50 – 12:05 MotoGP Időmérő (Q1)
12:15 – 12:30 MotoGP Időmérő (Q2)
13:50 – 14:05 Moto3 Időmérő (Q1)
14:15 – 14:30 Moto3 Időmérő (Q2)
14:45 – 15:00 Moto2 Időmérő (Q1)
15:10 – 15:25 Moto2 Időmérő (Q2)
16:00 MotoGP Sprintverseny
VASÁRNAP
10:40 – 10:50 MotoGP Bemelegítés
12:15 Moto3 Verseny
14:00 MotoGP Verseny
15:30 Moto2 Verseny

Espargaró megismételné a tavalyi győzelmét a Brit Nagydíjon, Viñales az újabb gyári Apriliának örül

0

Aleix Espargaró Silverstone-ban szeretné megismételni a tavalyi eredményét – 2023-ban a spanyol pilóta nyerte meg a főfutamot. Maverick Viñales annak örül, hogy a Brit Nagydíjon végre Raúl Fernández is a legújabb specifikációjú Apriliával fog versenyezni.

Az időmérőt csak tizenkettedikként fejezte be a tavalyi Brit Nagydíjon Aleix Espargaró, de aztán a sprinten megszerzett ötödik helyével megmutatta, hogy nagyon fekszik neki a silverstone-i pálya. A főfutamon aztán gyorsan fellépett a harmadik pozícióba, majd Marco Bezzecchi bukása után hatalmas csatát vívott az idő közben lehulló esőben Brad Binderrel. Az utolsó körben az addig szinte végig vezető Francesco Bagnaia mellett is elment, és így megszerezte az Aprilia és a saját első 2023-as győzelmét. Nem véletlen tehát, hogy Espargaró a most hétvégén következő idei Brit Nagydíjon szeretné ezt megismételni.

A pénteki nap hőse vegyes körülmények között az utolsó körben lepte meg Bagnaiát

„Ez egy olyan pálya, amelyet nagyon szeretek – kezdte Espargaró – És nemcsak a tavalyi győzelmem miatt, hanem azért is, mert itt volt az egyik történelmi pillanatunk, amióta csatlakoztam az Apriliához, hiszen 2021-ben itt szereztük meg az első dobogós helyezésünket [harmadik lett – a szerk.]. Silverstone nagyon jól fekszik az RS-GP-nek, ahogy nekem is, szóval a cél a 2023-as eredmény megismétlése. Tavaly az Apriliák mindig az élmezőnyben voltak. Reméljük, hogy idén szintén jól fogunk szerepelni, hiszen a nyári szünetben sokat dolgoztak azon Noaléban, hogy javítsanak a motoron.”

Csapattársa, Maverick Viñales tavaly szintén felállhatott a dobogóra Silverstone-ban, hiszen a sprintet a harmadik helyen fejezte be. Ám a pálya az ő szívéhez már korábban is közel kerülhetett, hiszen 2016-ban itt szerezte meg az első MotoGP-futamgyőzelmét egy Suzuki nyergében. Elmondása szerint kifejezetten fontosnak tartja, hogy a Brit Nagydíjon már az Aprilia szatellitcsapatánál, a Trackhouse Racingnél versenyző Raúl Fernández is a legújabb verziójú motorral fog menni, amelyet az amerikai istálló másik pilótája, Miguel Oliveira már egy ideje megkapott.

Raúl Fernández elárulta, „kilencven százalék”, hogy Silverstone-ban végre felülhet az idei Apriliára

„Silverstone-ban mindig is versenyképesnek éreztem magam.  Mindig izgalmas itt versenyezni, egy olyan pályán, amely tele van történelemmel – nyilatkozta Viñales. – Így a nyári szünet után tele vagyok energiával, sokat edzettem, és készen állok arra, hogy nekivágjak a szezon második felének. Persze megpróbáljuk majd kihasználni a motorokban rejlő teljes potenciált. Ráadásul Raúl most először ül majd fel az RS-GP24-re. Nagyszerű lesz, hogy végre már négy idei Aprilia lesz a pályán. Ez nagyon hasznos lesz, mivel így több adatot tudunk majd gyűjteni.”

Megvan a megállapodás: a világ legnépesebb országa mégsem marad MotoGP-futam nélkül

0

Bejelentették, hogy a MotoGP-t irányító Dorna és Uttar Prades állam kormánya megállapodott egymással. Ennek értelmében 2025 és 2027 között meg fogják tartani az Indiai Nagydíjat.

Tavaly látogatott el először Indiába a MotoGP mezőnye, de sajnos a forduló nem ment le problémamentesen. Idén viszont már teljesen más okok – pénzügyi problémák – miatt maradt el az Indiai Nagydíj. A versenyhétvége lemondása után pedig már az is felmerült, hogy a világ legnépesebb országa teljesen elveszítheti a helyét a naptárban.

Hivatalos: elmarad az idei Indiai Nagydíj, helyette Kazahsztánba látogat el a MotoGP

Azonban a tervek szerint jövőre mégis felbőgnek majd a királykategóriás gépek Indiában. Szerdán ugyanis a gyorsaságimotoros-világbajnokságot irányító Dorna bejelentette, hogy új megállapodást írtak alá Uttar Prades állam kormányával. Ennek értelmében 2025 és 2027 között meg fogják rendezni az Indiai Nagydíjat az említett régióban fekvő Buddh International Circuiten.

A Dorna illetékesei kihangsúlyozták, hogy ezúttal magával az állam kormányával állapodtak meg. Ennek az állhat a hátterében, hogy a 2023-as Indiai Nagydíj promótere, a Fairstreet Sports kapcsán több problémás pont is felmerült. A hírek szerint a szervezésbeli hiányosságok és a kifizetések csúszása is a cég hibáira volt visszavezethető. Így tehát valószínűleg a 2025-ös versenyhétvégének már egy másik vállalat lesz a promótere.

„Nagy örömmel jelentjük be ezt az új megállapodást, amelyet közvetlenül Uttar Prades kormányával kötöttünk – olvashatóak Carmelo Ezpeletának, a Dorna vezérigazgatójának szavai a közleményben. – Az első Indiai Nagydíj sikere kulcsfontosságú volt, és óriási értéket adott mind a MotoGP-nek, mind a házigazda régiónak, így csodálatos, hogy ezt a jövőben együtt építhetjük még tovább. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy közvetlenül Uttar Prades kormányával dolgozhatunk együtt azon, hogy a következő három szezonban visszahozzuk a MotoGP-t Indiába, illetve ebbe az államba és a Buddh International Circuitre.”

India, ahol még a guruk is nyeregbe szálltak

„India alapvető fontosságú piac a MotoGP-nek, ahol egészséges és megalapozott közönsége van a versenyzésnek, és mi úgy gondoljuk, hogy tovább tudjuk növelni a nézőszámot – jegyezte meg Ezpeleta. – Emellett Indiában több százmillió kétkerekű járművet használnak minden nap, ami miatt az ország nagyon fontos a MotoGP gyártóink és magának a sportágnak is.”

Melandri: Olaszországban csak Rossiról beszéltek, az átlagemberek szemében mindig ő nyert

0

Marco Melandri elmesélte, hogy milyen volt Valentino Rossit helyettesíteni az Aprilia 250 köbcentis csapatánál. Melandri arra is kitért, mennyire másképpen kezelte az olasz közvélemény Rossit, mint a többi itáliai pilótát.

Valentino Rossi egy 125 és egy 250 köbcentis világbajnoki címmel a zsebében lépett fel 2000-ben a királykategóriába. A Doktor mindkét addigi trófeáját az Aprilia csapatával gyűjtötte be, akik a távozása utána Marco Melandrit igazolták le a helyére. A 125-ös mezőnyből érkező Melandrinak kellett egy év, amíg felvette a középső géposztály ritmusát, de 2001-ben már harmadik volt, 2002-ben pedig bajnok tudott lenni. Viszont az eredményessége ellenére nem volt könnyű dolga.

23 évvel első királykategóriás vb-címe után ismét kétütemű 500-as motort vezetett Rossi (videó)

„Azért mentem az Apriliához, hogy helyettesítsem Valentinót, aki éppen akkor nyerte meg [a bajnokságot] – nyilatkozta Melandri a Relevónak. – Mielőtt odamentem volna, kipróbáltam Marcellino Lucchi motorját Franciaországban, és az nagyon tetszett. De később, amikor átvettem Valentinóét, már nem éreztem ugyanazt. Más volt a váz, de a legnagyobb nehézséget az okozta, hogy a csapat ugyanúgy akart velem kommunikálni, mint vele. Ez pedig nehéz volt, mert akkor még fiatal voltam, és nem volt meg a karakterem ahhoz, hogy előretoljam magamat. Sok időt vesztegettem el így, mert féltem attól, hogy teljesen más dolgokat kérjek. A 250-ben nem volt könnyű a kezdet.”

Melandrit arról is megkérdezték, hogy nehéz volt-e Rossi „árnyékában” versenyezni. A ravennai expilóta igenlő válaszából kiderült, hogy nemcsak a köztük lévő különbségek, hanem az olasz közvélemény hozzáállása sem könnyítette meg a helyzetét. „Igen [nehéz volt az árnyékában lenni], mivel más vagyok, mint ő – magyarázta. – A vezetési stílus, a fizikai méretek és a karakter tekintetében is… Akkor nagyon fiatal voltam, és úgy gondolom, hogy másképp kellett volna kezelnem azt a helyzetet.”

„De valójában Olaszországban csak Rossiról beszéltek – tette hozzá. – Ő maga volt a motorozás. Persze, voltak más olasz versenyzők is, mint [Max] Biaggi, [Loris] Capirossi vagy én, de mi inkább csak a riválisai voltunk. Ha Rossi nyert, arról beszéltek a hírekben, de ha közülünk nyert valaki, arról nem.”

Melandri: Az biztos, hogy nekünk sokkal rosszabb motorjaink voltak

„Az átlagemberek szemében mindig ő nyert. Értitek? – tette fel a kérdést. – Hiszen amikor nem nyert, akkor úgy tűnt, mintha nem is versenyzett volna. A többieknek így persze nem volt könnyű. Viszont az is igaz, hogy Valentino minden otthonba elvitte a MotoGP-t, még azokba is, ahol korábban nem szerették ezt a sportot. És ez közvetve nekünk, a többieknek is segített. Ma már az utcán is megismernek minket, mert abban az időszakban Rossi miatt mindenki nézte a motorversenyeket.”

Bastianininek a tavalyi volt karrierje legrosszabb szezonja, ami megtanított neki egy fontos leckét

0

Enea Bastianini elárulta, hogy mit tanított meg neki az előző idény, amely nagyon rosszul alakult számára. Az olasz pilóta emellett a Moto2-es világbajnoki címéről és Valentino Rossiról is szót ejtett.

Miközben Francesco Bagnaia nagy csatában megszerezte a második MotoGP-bajnoki címét, a csapattársa, Enea Bastianini nagyon sokat küszködött a tavalyi idényben. Bastianini ugyanis több súlyos sérülést is elszenvedett, az elsőt mindjárt a portimãói szezonnyitón. Ez az időszak – amelyben sok fordulót ki is kellett hagynia – pedig nem csak fizikai szempontból okozott neki nehézséget.

Bastianini: A sérülés nélkül én is harcolhattam volna a bajnoki címért

„Eltökéltnek kell lenni, mivel mindig mindent a tudat irányít – fejtegette az Icon Magazine-nak Bastianini. – Ezt ő [Bagnaia] bizonyította be tavaly, pályafutásom legrosszabb szezonjában. Három törést [szenvedtem el] öt hónap alatt. És miután több sérülést is elszenvedsz, nem könnyű visszatérni a pályára. Semmi sem állt össze, amint jött egy kisebb siker, azonnal jött egy csapás is. Ez megtanított arra, hogy filozofikusan kell hozzáállnom: a mélypontról csak emelkedni lehet, szóval soha nem szabad feladni a reményt.”

A nehéz pillanatokban nagy segítség lehet az embernek, ha van egy jól megszokott mozdulatsora, amellyel meg tudja nyugtatni magát. Ezt az „eszközt” pedig Bastianini is igénybe veszi. „Van egy rutinom a versenyhétvégékre, pontos időpontokkal: [vasárnap] délelőtt 11-re, a Moto3 rajtjára már készen kell állnom, vagy azon kell gondolkodnom, hogy melyik kesztyűmet vettem fel a jól [sikerült] szabadedzésre.”

A legtöbb versenyző úgy vág bele a pályafutásába, hogy egyszer világbajnok szeretne lenni. Ez a legtöbbekkel ellentétben Bastianininek már megadatott, amikor négy éve hazavihette a középső kategória trófeáját. „A legfőbb álmom az volt, hogy világbajnok legyek – idézte fel. – Ezt pedig már elértem a Moto2-ben, 2020-ban. Az egy nehéz időszak volt a [koronavírus] járvány miatt, de az a bajnoki cím mindig is ott lesz a fejemben.”

Mint ahogy annyi más olasz pilóta, úgy Bastianini is mindig szeretett volna Valentino Rossival egy mezőnyben versenyezni. Erre végül a 2020-as és 2021-es szezonban is sor került, ami nagyon sokat jelentett neki. „Korábban soha nem tudtam volna azt elképzelni, hogy egy rajtrácson álljak vele [Rossival]. De aztán sokszor megtörtént, ami pedig csodálatos volt!” – jegyezte meg.

Rossi fölényben, Marc Márquez „sehol” – a MotoGP pilótáitól megkérdezték, hogy ki a legnagyobb

Marc Márquez elárulta, hogy a tavalyi szezonban mikor gondolkozott el komolyan a visszavonuláson

0

Marc Márquez nemrég felfedte, hogy a tavalyi asseni forduló után valóban fontolóra vette a visszavonulását. A nyolcszoros világbajnok ezenkívül a Gresinihez történő igazolásáról, és az élmezőnybe való visszatérésről is beszélt.

Nehéz éveket tudhat maga mögött Marc Márquez. Minden a 2020-as szezonnyitón elszenvedett sérülésével kezdődött, amelyből csak nagyon nehezen tudott felépülni, majd még újabbakat is szerzett. Ráadásul eközben a Honda teljesítménye is beesett, és emiatt folyamatosan küszködött a motorral. Végül aztán Márquez úgy döntött, hogy a királykategóriás pályafutása során először csapatot vált. A mostani idényt így már a Ducati egyik szatellitalakulatánál, a Gresininél kezdte meg.

Marc Márquez: Mostanra megértettem, hogy első számúnak lenni nem normalitás

Ez a váltás pedig eddig elég jól alakul neki, amit jól mutat, hogy jelenleg a harmadik helyet foglalja el a tabellán. Az olasz istállónál – amelynél az öccse, Alex Márquez a csapattársa – meg kimondottan jól érzi magát. Ez viszont tavaly nem mindig volt így, például elmondása szerint a Holland TT alatt sem. Az asseni sprinten még elindult, de a főfutamról már visszalépett egy korábbi sérülése miatt. Ezután pedig egy radikális lépés megtételét fontolgatta.

„Egy évvel ezelőtt, az asseni forduló után tényleg arra gondoltam, hogy abbahagyom – árulta el Márquez a SPEEDWEEK.com-nak. – De az egy katasztrofális befejezése lett volna a pályafutásomnak. Viszont szerencsére a verseny után jött a hosszú nyári szünet, és így volt elég időm arra, hogy újjáépítsem a testemet, az elmémet és az hozzáállásomat is. Ez sokat segített abban, hogy a szezon második felét már máshogyan közelítsem meg. Ha akkor visszavonultam volna, mindig ott motoszkált volna a fejemben a kérdés: „mi lett volna, ha más motorra is felülhetek, mi lett volna, ha várok még egy kicsit, mi lett volna, ha fenntartom azt a nyomást?”… Aztán szerencsére a Hondánál megértettek engem, ahogy azt is, hogy nekik szintén időre van szükségük. De abban a csapatban ott voltak a barátaim, a garázsban meg csodálatosan jó volt a hangulat. Ám akkor még nem volt olyan a motorjuk, amellyel futamokat lehetett volna nyerni. Persze a Hondának a jövőben majd ismét elég jó lesz a motorja, de egy pilótának nincs ennyi ideje.”

„És a Gresinivel kapcsolatban meg tudtam, hogy megvan az [elég jó] motorjuk, egy versenyzőnek pedig ez a legfontosabb – tért át az idei alakulatára. – Ahogy azt is tudtam, hogy nagyon jó maga a csapat is. Ráadásul ez [az átigazolás] lehetőséget adott nekem arra, hogy nyomás nélkül kezdjem el a szezont. Amikor ugyanis egy gyári csapatnál kezded el az idényt, akkor mindig nagy rajtad a nyomás. Ez a szezon meg nem volt megfelelő arra, hogy a nyomással foglalkozzak. Remélem, sőt kívánom, hogy a jövőben újra érzem majd ezt a nyomást, de 2024-ben még nem akartam.”

Ducati: Marc Márquez tökéletes hozzáállást mutatott, ezért lesz ő a gyári csapat versenyzője

Az átigazolása előtt Márquez sokszor kihangsúlyozta, a legfőbb célja, hogy újra megtalálja az örömöt a motorozásban. Erre alapozva megkérdezték tőle, hogy eszerint valóban egy nagyon mély gödörben érezte-e akkor magát. „Akkor lehet visszajutni a csúcsra, ha már a gödörben vagy – kezdte a válaszát. – De ha a gödörben egy csomó sziklával vagy körülvéve – és a sziklák alatt a sérüléseket értem –, akkor hihetetlenül nehéz lesz kimászni onnan. De minden sportoló, akinek már tizenöt éve tart a pályafutása, megtapasztal legalább egy ilyen gödröt.”

„Persze nekem kifejezetten nagy problémáim voltak – tette hozzá. – Az elmúlt négy évben eltörtek bordáim és a hüvelykujjaim, elszakadtak szalagjaim, és négyszer kellett megműteni a jobb karomat. Minden harmadik futamon elszenvedtem egy sérülést. Így pedig nagyon nehézzé vált, hogy élvezzem, amit csinálok, hiszen az [a motorozás] rendkívül fájdalmas volt. És ráadásul a jó hírek és eredmények is elmaradtak, amelyekre meg pilótaként szükséged van. De ne felejtsük el, hogy 2013-tól 2019-ig álomszerűen ment a karrierem. Hat [királykategóriás] bajnoki címet nyertem, és abban az évben [2015-ben], amikor elveszítettem a bajnoki harcot, harmadik lettem. Akkoriban szinte csak jó híreket kaptam.”

Marc Márquez kimondta, szerinte minimum be fogja érni Rossi vb-címeinek számát

Öccse szerint a családjuk minden tagja „ünnepli” Aleix Espargaró visszavonulását

0

Pol Espargaró nyilatkozott arról, hogy Aleix Espargaró visszavonul az idei szezon végén. A KTM tesztpilótája úgy látja, a bátyja jó döntést hozott.

A Katalán Nagydíj sajtónapján jelentette be Aleix Espargaró, hogy az idei szezon végén visszavonul az egész szezonos versenyzéstől. Az állandó mezőny legidősebb tagja – 34 éves – felfedte, hogy egyre jobban lefárasztják a stresszes hétvégék, és szeretne több időt tölteni a gyerekeivel. Nemrég az öccse, Pol Espargaró is nyilatkozott erről a döntésről. A korábbi MotoGP-pilóta szerint az igen jelentős dolog, hogy a bátyja maga határozhatta meg a hátralépésének időpontját.

Könnyek között beszélt öccséről a visszavonuló Espargaró, akit ellenfelei köszöntöttek (videó)

„Nem Barcelonában hozta meg a döntést – árulta el a fiatalabb Espargaró. – Már korábban otthon, Andorrában leültünk, és beszélgettük a jövőjéről. Egy ideje úgy érezte, hogy a jövőben több időt szeretne otthon tölteni, mint a versenypályán. És amikor elmondtam neki, hogy mennyire boldog vagyok a jelenlegi szerepemben, már nem ért meglepetésként [a döntése]. Egy sportolónak az a legjobb dolog, ha maga választhatja meg a visszavonulása időpontját. Az én esetemben ez másképp volt, viszont az ő esetében pontosan így történt, ami pedig egy igazán jelentős dolog.”

Espargaró az utolsó mondatával arra utalt, hogy az ő aktív versenyzői pályafutásának lényegében a tavalyi szezonnyitón, a Portugál Nagydíjon összeszedett súlyos sérülése vetett véget. Bár az idény második felében már újra ott volt a mezőnyben, de aztán a KTM-től jelezték neki, hogy idén már csak tesztpilótaként számítanak rá. Ez az általa is említett „szerep”, amelyet láthatóan nagyon élvez. Ráadásul így a bátyja kedvét is meghozta hozzá, hiszen Aleix Espargaró jövőre már tesztpilótaként fogja erősíteni a Hondát.

Espargarónak véget ért az Apriliánál végzett munkája, szerinte jó lehetőséget kapott a Hondától

„Meggyőződésem, hogy [Aleix] helyes döntést hozott – folytatta. – Mi az Espargaró családban mindannyian nemcsak elfogadjuk a döntését, hanem még ünnepeljük is. Olyan dolgokat ért el, amilyenek senki sem várt tőle, még talán ő maga sem. Egy hihetetlen sportolói pályafutást fog lezárni, amelyben magasságok és persze mélységek is voltak. De lényeg az, hogy mindent elért, amit csak akart, sőt annál még többet is.”