back to top
2025. július 07. 05:50
Kezdőlap Blog Oldal 50

Nem csak Álex Márquez sikerének örülhettek a spanyol szurkolók, már a futam előtt kaptak egy jó hírt

0

A MotoGP jogtulajdonosa 2031-ig meghosszabbította a Spanyol Nagydíj szerződését, a futamot pedig továbbra is Jerezben fogják megrendezni. Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója méltatta a versenyhétvégére kilátogató nagy létszámú szurkolósereget.

Bár a legnagyobb kedvenc, Marc Márquez bukott, a spanyol szurkolók így is elégedettek lehetnek, hiszen a nyolcszoros világbajnok öccse, Álex Márquez nyerte a főfutamot, amivel első királykategóriás győzelmét aratta. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a Moto2-ben és a Moto3-ban is hazai pilóta nyert Manuel González, illetve José Antonio Rueda révén, akkor tényleg nem panaszkodhattak.

Marc Márquez bukott, Álex első MotoGP-győzelmével írt történelmet a Ducati Jerezben

A napot viszont a MotoGP versenye előtt érkező bejelentés tette teljessé. Ennek értelmében ugyanis a kereskedelmi jogokat birtokló Dorna meghosszabbította a Spanyol Nagydíj szerződését, amelyet természetesen továbbra is Jerezben fognak megrendezni. A 2026-ban lejáró megállapodást további öt évvel toldották meg, csakúgy, mint nemrég Le Mans és Valencia esetében.

Tavaly nem jött össze a nagydíjrendezés, most hosszabbított a MotoGP népszerű helyszíne

A szervezők úgy kommunikálták a fejleményeket, hogy jöhet a jubileumi negyvenedik Spanyol Nagydíj Jerezben. Erre 2027-ben kerülhet sor, hiszen a futamnak 1987 óta egy kivétellel minden alkalommal az andalúziai helyszín ad otthont. A pályát nézve viszont pont ez a hétvége jelentette a kerek számot, hiszen az említett kivétel évében, 1988-ban az Expo 92-es Nagydíjat tartották Jerezben, 2020-ban pedig a koronavírus-járvány következményeként a pálya duplázott, és az Andalúziai Nagydíjnak is otthont adott.

A MotoGP rekorder helyszíne is hosszú távra biztosította helyét a versenynaptárban

Ami az idei évet illeti, Jerez az ötödik fordulónak adott otthont, és mivel a Portugál Nagydíjat ezúttal az idény hajrájában rendezik, ez számított az európai szezonnyitónak. A helyszínre kilátogatók pedig meglehetősen emlékezetessé tették az eseményt, és annyira nagy számban jelentek meg, hogy még Carmelo Ezpeleta, a Dorna vezérigazgatója is megszólalt.

A MotoGP-ben eltöltött időm alatt még soha nem láttam ilyennek Jerezt – nyilatkozta még a MotoGP főfutama előtt. – Igazán különleges, hogy ezen a hétvégén 224 420 rajongót köszönthetünk, és megtapasztalhatjuk ezt a történelmi hangulatot. Minden nap hajnalban érkeztek, és az elkötelezettségük, valamint a szenvedélyük tette ezt a hétvégét az egyik leglátványosabb Spanyol Nagydíjjá, amire emlékszem. Köszönöm mindannyiótoknak, hogy eljöttetek! Reméljük, ugyanannyira élveztétek, mint mi.”

A spanyol üzletember pedig nem túlzott, amikor arról beszélt, hogy már hajnalban is ott voltak. A sportág ugyanis vasárnap egy látványos videót osztott meg a közösségi médiában. A felvétel tanúsága szerint fél 7-kor már jelentős létszámú rajongó gyűlt össze, akik telefonjukkal megvilágították a helyszínt, hiszen Spanyolországban ekkor még nem jött el a napkelte.

Így áll a MotoGP-tabella a Spanyol Nagydíj után

Marc Márquezt az austininál jobban aggaszthatja jerezi hibája?

0

Marc Márquez elárulta, az austinival ellentétben a Spanyol Nagydíj esetében nem érti, miért esett el, de azért megosztotta az első elméletét. A gyári Ducati versenyzője a Francesco Bagnaiával vívott csatájára, valamint Álex Márquez első királykategóriás győzelmére is kitért.

A Spanyol Nagydíjon a szezon során másodszor fordult elő, hogy Marc Márquezt futamon legyőzték, ugyanakkor ezúttal is leginkább magát verte meg. Bár ezúttal nem vezetett, amikor bukott, de később bizonyította, megvolt a tempója, hogy minimum csatázhasson a győzelemért, így viszont meg kellett elégednie a tizenkettedik hellyel.

Marc Márquez bukott, Álex első MotoGP-győzelmével írt történelmet a Ducati Jerezben

A nyolcszoros világbajnok nem rajtolt jól a második helyről, és Francesco Bagnaia, valamint Álex Márquez is megelőzte, igaz, utóbbi csak egy pillanat erejéig. Az 1. kör későbbi szakaszában kanyarokon át tartó küzdelmet vívott csapattársával, aminek során össze is értek, de ekkor még mindketten talpon maradtak. Két körrel később viszont a 7-es kanyarban a 32 éves pilóta elesett.

Ez egy hiba, és tanulnunk kell belőle, meg kell próbálnunk elkerülni a jövőben, ha a bajnoki címért akarunk küzdeni – nyilatkozta. – Nagyon nagy sebességgel rendelkezünk, de még egyszer… Austinban értettem, miért buktam, most viszont nem. Ki kell elemeznem, mert nem támadtam, csak haladtam mögöttük, ahogyan azt az első futamokon is tettem, mert tudom, hogy a verseny második része az erősségem. Azonban ez van, el kell fogadnunk.”

Valóban, Márquez az Amerikai Nagydíj után rögtön határozottan elmondta, azért került a földre, mert ráment a vizes rázókőre. Ezúttal viszont nem tud ennyire egyértelmű álláspontot képviselni, ugyanakkor egy elmélettel azért előállt. Szerinte a bukásának ahhoz van köze, hogy nemcsak Bagnaia, hanem Fabio Quartararo is előtte motorozott.

Nem vizsgáltam meg az adatokat, de talán egy fokkal nagyobb szögben [dőltem be] – fogalmazott. – Két versenyző mögött voltam, és talán ez volt az első alkalom a hétvégén, hogy [más] pilóták mögött mentem, így előfordulhat, hogy a motor kicsit megváltozott, amire nem gondoltam. Szóval emiatt elkövettem ezt a hibát. A lényeg, hogy a tempó megvan, de el kell kerülnünk a rontásokat.”

A nyolcszoros világbajnok az esése után folytatta a versenyt, és nem is hiába, hiszen több vetélytársát is sikerült megelőznie, és a viszonylag sok kiesésnek köszönhetően végül 4 ponttal gazdagodott, így Álex Márquez csak egyetlen egységgel vezet előtte. Az pedig optimizmusra adhat okot számára, hogy a sebessége továbbra is egyértelműen megvan.

Így áll a MotoGP-tabella a Spanyol Nagydíj után

Ez boldoggá tesz – jelentette ki. – Ha az embernek nincs meg a tempója, és bukik, akkor két dolgot kell kijavítania: az esést, illetve a tempót. A sebesség megvan, pusztán el kell kerülnünk a hibákat. Természetesen a futam második része volt az erősségem. Ugyanakkor a jövőre nézve meg [kell] próbálnom tanulni. Azonban a drámán túl csak egy ponttal vagyunk lemaradva az éllovastól, és ez a legfontosabb.”

Márquez kitért a Bagnaiával vívott, a 7-es és a 11-es kanyar között zajló test a test elleni küzdelemre. „Jó volt – szögezte le. – Mindenki tudja, hogy az első körben ez rendkívül fontos, és kicsit összeértünk a tizenegyes kanyar előtt. Ettől eltekintve viszont jó csata volt, és balszerencsénkre nem tudtuk folytatni a végéig.”

Bár saját maga miatt vasárnap nem volt oka a boldogságra, fivérként azért örülhetett, hiszen öccse, Álex Márquez megszerezte első királykategóriás diadalát. Ezzel egyébként ők lettek az első testvérpár, amelynek mindkét tagja ünnepelhetett a dobogó tetején a MotoGP-ben. A gyári Ducati motorosa a leintés után oda is férkőzött az újdonsült győzteshez, és hosszan átölelték egymást.

Bátyja is gratulált Álex Márqueznek, aki elsírta magát első királykategóriás diadala után (videók)

Ez az egyetlen, ami okot ad egy kis mosolyra, és nagyon örülök, illetve büszke vagyok rá, különösen azért, mert nagyon keményen dolgozott, hogy futamot nyerjen a MotoGP-ben – magyarázta. – Ez volt pályafutásának egyik célja. Megnyerte a versenyt, újra vezeti a bajnokságot, elképesztő módon motorozik. Szóval büszke vagyok rá.”

Így áll a MotoGP-tabella a Spanyol Nagydíj után

0

Ezen a hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság ötödik fordulóját, a Spanyol Nagydíjat. A MotoGP-ben az első királykategóriás győzelmét arató Álex Márquez visszavette bátyjától a vezetést.

A napokban Jerezben vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság, ahol a szezon ötödik fordulójára, a Spanyol Nagydíjra került sor. A MotoGP-ben a sprintet Marc Márquez, a főfutamot pedig karrierje során először Álex Márquez nyerte, aki bátyja bukása miatt egyetlen pontos előnnyel át is vette a vezetést a tabellán, míg Francesco Bagnaia hátránya 20 egységre csökkent a mindenkori éllovassal szemben. A Moto2-es versenyt Manuel González, míg a Moto3-as viadalt José Antonio Rueda húzta be, és mindketten élre álltak az összetettben Arón Canetet, illetve Ángel Piquerast megelőzve.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Álex Márquez Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 140
2 Marc Márquez Ducati Ducati Lenovo Team 139
3 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 120
4 Franco Morbidelli Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 84
5 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 63
6 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 50
7 Johann Zarco Honda LCR Honda 43
8 Ai Ogura Aprilia Trackhouse MotoGP Team 37
9 Marco Bezzecchi Aprilia Aprilia Racing 36
10 Pedro Acosta KTM Red Bull KTM Factory Racing 33
11 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory Racing 32
12 Luca Marini Honda Honda HRC Castrol 32
13 Enea Bastianini KTM Red Bull KTM Tech3 28
14 Fermín Aldeguer Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 25
15 Maverick Viñales KTM Red Bull KTM Tech3 24
16 Jack Miller Yamaha Prima Pramac Yamaha 19
17 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 17
18 Joan Mir Honda Honda HRC Castrol 11
19 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse MotoGP Team 6
20 Augusto Fernández Yamaha Prima Pramac Yamaha 3
21 Miguel Oliveira Yamaha Prima Pramac Yamaha 2
22 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 1
23 Somkiat Chantra Honda LCR Honda 0
24 Aleix Espargaró Honda Honda HRC Test Team 0
25 Jorge Martín Aprilia Aprilia Racing 0
MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 185
2 Yamaha 62
3 KTM 58
4 Honda 56
5 Aprilia 53
MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 259
2 Team BK8 Gresini Racing MotoGP 165
3 Pertamina Enduro VR46 Racing Team 147
4 Monster Energy Yamaha MotoGP 67
5 Red Bull KTM Factory Racing 65
6 Red Bull GASGAS Tech3 52
7 LCR Honda 43
8 Trackhouse MotoGP Team 43
9 Honda HRC Castrol 43
10 Aprilia Racing 37
11 Prima Pramac Yamaha 24
Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Manuel González Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 86
2 Arón Canet Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 79
3 Jake Dixon Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 66
4 Barry Baltus Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 53
5 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 39
6 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 37
7 Senna Agius Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 37
8 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 37
9 Daniel Holgado Kalex CFMOTO Aspar Team 36
10 Celestino Vietti Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 34
11 Alonso López Boscoscuro Beta Tools SpeedRS Team 30
12 Tony Arbolino Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 29
13 Albert Arenas Kalex ITALJET Gresini Moto2 28
14 Filip Salač Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 19
15 Izan Guevara Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 12
16 Collin Veijer Kalex Red Bull KTM Ajo 11
17 Darryn Binder Kalex ITALJET Gresini Moto2 10
18 Iván Ortolá Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 10
19 Álex Escrig Forward Klint Forward Factory Team 10
20 Mario Aji Kalex IDEMITSU Honda Team Asia 8
21 David Alonso Kalex CFMOTO Aspar Team 7
22 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 7
23 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 6
24 Adrián Huertas Kalex Italtrans Racing Team 5
25 Óscar Gutiérrez Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 4
Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 108
2 Boscoscuro 77
3 Forward 10
Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Fantic Racing LINO SONEGO 132
2 Liqui Moly Dynavolt Intact GP 123
3 Elf Marc VDS Racing Team 85
4 Beta Tools SpeedRS Team 64
5 Red Bull KTM Ajo 48
6 OnlyFans American Racing Team 45
7 CFMOTO Aspar Team 43
8 Italtrans Racing Team 42
9 BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 41
10 ITALJET Gresini Moto2 38
11 QJMOTOR – FRINSA – MSi 14
12 Klint Forward Factory Team 10
13 IDEMITSU Honda Team Asia 8
14 RW-Idrofoglia Racing GP 7
Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 91
2 Ángel Piqueras KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 87
3 Joel Kelso KTM LevelUp – MTA 57
4 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 53
5 Taiyo Furusato Honda Honda Team Asia 48
6 Álvaro Carpe KTM Red Bull KTM Ajo 43
7 Matteo Bertelle KTM LevelUp – MTA 40
8 Ryusei Yamanaka KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 34
9 Stefano Nepa Honda SIC58 Squadra Corse 29
10 Luca Lunetta Honda SIC58 Squadra Corse 29
11 Dennis Foggia KTM CFMOTO Aspar Team 27
12 David Almansa Honda Leopard Racing 22
13 Guido Pini KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 20
14 Riccardo Rossi Honda Rivacold Snipers Team 19
15 Adrián Cruces KTM/Honda CIP Green Power/Gryd – MLav Racing 13
16 Scott Ogden KTM CIP Green Power 12
17 Máximo Quiles KTM CFMOTO Aspar Team 11
18 Jacob Roulstone KTM Red Bull KTM Tech3 11
19 David Muñoz KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 10
20 Cormac Buchanan KTM BOÉ Motorsports 9
21 Ruché Moodley KTM BOÉ Motorsports 9
22 Nicola Carraro Honda Rivacold Snipers Team 8
23 Joel Esteban KTM Red Bull KTM Tech3/CFMOTO Aspar Team 7
24 Valentin Perrone KTM Red Bull KTM Tech3 7
25 Marcos Uriarte Honda Gryd – MLav Racing 3
26 Tatchakorn Buasri Honda Honda Team Asia 1
Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 KTM 125
2 Honda 76
Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Red Bull KTM Ajo 134
2 FRINSA – MT Helmets – MSi 121
3 LevelUp – MTA 97
4 Leopard Racing 75
5 SIC58 Squadra Corse 58
6 Honda Team Asia 49
7 CFMOTO Aspar Team 38
8 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 30
9 Rivacold Snipers Team 27
10 CIP Green Power 25
11 Red Bull KTM Tech3 25
12 BOÉ Motorsports 18
13 Gryd – MLav Racing 3

 

Hivatalos: büntetés miatt változott a Spanyol Nagydíj végeredménye

0

Aleix Espargarót 16 másodperces időbüntetéssel sújtották, miután szabálytalannak találták a guminyomását. A szankció következtében Marco Bezzecchi és Raúl Fernández 1-1 ponttal többet szereznek a pályán elért helyezésükhöz képest.

Aleix Espargaró a hétvégén visszatért a MotoGP mezőnyébe, hiszen első szabadkártyás versenyét teljesítette a Honda színeiben. A 35 éves motoros nyilvánvalóan nem váltotta meg a világot, ám a főfutamon kihasználta, hogy viszonylag sokan elestek, és négy riválisát maga mögött tartva a tizennegyedik pozícióban ért célba.

Morbidelli „nyaki agyrázkódást” szenvedett jerezi balesetében

Végül azonban nem szerzett pontot. Ahogyan azt a leintés után jelezték, a spanyol pilótát vizsgálták, mert felmerült a gyanú, hogy nem felelt meg a guminyomásszabálynak. Később pedig be is bizonyosodott, hogy ez a helyzet, ezért a sportfelügyelők nem mérlegelhettek, hanem az ilyenkor automatikus 16 másodperces időbüntetést kellett kiosztaniuk.

Espargaró így a tizenhetedik helyre esett vissza, aminek következtében hárman eggyel feljebb léptek a rangsorban, de a Miguel Oliveirát helyettesítő Augusto Fernándeznek ebből nem származott gyakorlati haszna, hiszen így sem gyűjtött pontot. Raúl Fernández viszont ennek köszönhetően bekerült a pontszerzők közé, míg Marco Bezzecchi 1 helyett 2 egységgel távozik Jerezből.

Espargaró a büntetés miatt nem a huszonkettedik, hanem csak a huszonnegyedik az egyéni összetettben. A gyártók sorrendjére ennek semmilyen hatása nincs, hiszen mindhárom érintettről elmondható, hogy nem ő végzett a legelőkelőbb pozícióban az adott márkán belül, a csapatok között viszont a Trackhouse megelőzi a gyári Hondát. Utóbbi egyébként nem bukott pontokat az ítélettel, ugyanis a szabadkártyás pilóták eredménye ide nem számítanak bele.

Morbidelli „nyaki agyrázkódást” szenvedett jerezi balesetében

Morbidelli „nyaki agyrázkódást” szenvedett jerezi balesetében

0

A VR46 tudatta, hogy Franco Morbidelli „nyaki agyrázkódást” szenvedett a Spanyol Nagydíjon történt balesetének következtében. A Moto2-es Izan Guevaránál lábtörést állapítottak meg, David Alonso viszont megúszta az ütközésüket.

A Spanyol Nagydíj közepén néhány körön belül többen is kiestek. Somkiat Chantra kompartment szindróma miatt hajtott a bokszba, míg Jack Millert technikai hiba sújtotta. Joan Mir aztán csatázás közben esett el, majd Franco Morbidelli is bukott. Ez utóbbit nem mutatták a közvetítésben, és talán nem is véletlenül, ugyanis a baleset sajnos nem maradt következmények nélkül.

Marc Márquez bukott, Álex első MotoGP-győzelmével írt történelmet a Ducati Jerezben

Frankyt jelentős »nyaki agyrázkódással« diagnosztizálták a Spanyol Nagydíjon, a 11-es kanyarban elszenvedett balesete után – olvasható csapata, a VR46 rövid közleményében, amely azért egy jó hírt is megemlít, de több konkrétummal még nem szolgál. – Törést szerencsére nem találtak. A következő órákban kiértékeljük a felépülésének ütemét.”

A „nyaki agyrázkódás” kifejezést nem véletlenül tettük idézőjelbe, ugyanis szó szerint így lehet lefordítani, de orvosilag nem elfogadott szóhasználat. A lényege, hogy a páciens az agyrázkódáshoz hasonló tüneteket produkál, ám valójában nem fejsérülésről van szó, hanem a nyaki gerinc rázkódásáról vagy hirtelen mozdulatáról.

Ettől függetlenül Morbidelli esetében különösen aggasztó lehet bármilyen olyan sérülés, amely a fejével kapcsolatba hozható. A VR46 motorosa ugyanis a tavalyi előszezonban úgy beütötte a fejét egy privát teszten elszenvedett baleset során, hogy állítása szerint az első napokban még közeli hozzátartozóit sem feltétlenül ismerte fel.

A Moto2-es futamon szintén történt egy súlyosabb ütközés, melynek résztvevőit az orvosi központba szállították. David Alonso az utolsó kanyarban ment neki Izan Guevarának, és, mint kiderült, a vétlen fél szenvedett sérülést. A kolumbiai újoncot ugyanis versenyzésre alkalmasnak nyilvánították, ellenfelének viszont eltört a bal lába.

González simán győzött, riválisai halovány teljesítményét kihasználva visszaállt a Moto2-es tabella élére

Bátyja is gratulált Álex Márqueznek, aki elsírta magát első királykategóriás diadala után (videók)

0

Álex Márquezt őrjöngve ünnepelte a jerezi közönség a Spanyol Nagydíjon aratott győzelme után, majd bátyja, Marc is gratulált neki, hogy aztán a dobogón megkönnyezze a himnuszt. Fabio Quartararo a közönséget, míg Francesco Bagnaia a francia versenyzőt méltatta.

Több szempontból is történelmi futamot hozott a Spanyol Nagydíj főversenye a MotoGP-ben, hiszen a Ducati zsinórban a huszonkettedik győzelmét aratta, amivel beállította a Honda csúcsát. Ezt a sikert azonban nem Marc Márquez vagy Francesco Bagnaia érte el, hanem Álex Márquez, aki először állhatott a dobogó tetején a királykategóriában, összességében pedig a négyütemű korszak harminchatodik győztese lett.

Marc Márquez bukott, Álex első MotoGP-győzelmével írt történelmet a Ducati Jerezben

A Gresini pilótája az első körben majdnem tönkretette saját versenyét, amikor túlzottan optimista manővere miatt kellett korrigálnia, utána viszont Francesco Bagnaiát és Fabio Quartararót is megelőzte. Miután pedig átszelte a célvonalat, a hazai közönség óriási ünneplésben részesítette, amelyet ő igyekezett nagyon is kiélvezni.

Miután visszatért a parc fermébe, többen is gratuláltak neki, köztük bátyja, Marc Márquez is odaférkőzött hozzá, hogy másodpercekig megöleljék egymást. A két fivér egyébként történelmet írt, hiszen ők a MotoGP első testvérpárja, amelynek mindkét tagja futamot tudott nyerni. Amikor pedig az ifjabbik Márquez felléphetett a dobogóra, jól láthatóan megkönnyezte a himnuszt.

Ez a legszebb születésnapi ajándék – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Lenyűgöző. Csodálatos, hogy Jerezben lett meg az első. Megálltam a motorral, fantasztikus volt, aztán a harmadik kanyarban is, meg még egyben. Ennél többet nem is kérhetek. Nagyon okosan versenyeztem ezen a futamon. Az elején kicsit túlzásba vittem a támadást, és sok időt vesztettem, de később tartottam a tempómat, koncentráltam, és igyekeztem egyetlen lehetőséget sem adni a többieknek. Tökéletesen kontrolláltam a versenyt, nagyon örülök.”

A második helyen Quartararo végzett, aki a szombati esése után ezúttal szép eredményre váltotta a pole pozíciót. Olyannyira, hogy a futam 40 százalékában vezetett, de aztán Álex Márquezt nem tudta maga mögött tartani. Bagnaiát viszont igen, így a szurkolók őt szavazták meg a verseny legjobbjának, így ő kapta meg elsőként az elismerést.

Hihetetlen – kezdte. – Különleges dolog a dobogón lenni. Nem volt nagy a lemaradásom Álexhez képest, de benne valamivel több volt, amivel tisztában voltunk. Peccót viszont rendkívül nehéz volt magam mögött tartani úgy, hogy fél másodpercre volt tőlem. Hosszú évek voltak, de nagyon boldog vagyok, hogy Jerezben visszatértem a dobogóra. Köszönöm minden szurkolónak, aki itt volt, hogy biztasson minket. Tegnap is mindannyian megtapsoltak a bukás után, úgyhogy nagy köszönet jár nekik, és találkozunk Le Mans-ban.”

Bagnaia az 1. körben nagy csatát vívott Marc Márquezzel, amelyből végül ő jött ki győztesen. Hogy mi lett volna, ha csapattársa motoron marad, azt már nem tudjuk meg, az viszont tény, hogy előbb alulmaradt a Gresini pilótájával szemben, míg Quartararót képtelen volt megelőzni. Többek között ezért gondolja úgy, hogy a gyári Yamaha versenyzője érdemli a legnagyobb gratulációt.

Őszintén szólva nagy köszönet a közönségnek, ez valami elképesztő volt – fogalmazott. – Ettől eltekintve nem szeretem az ilyen futamokat, beragadtam, mint tegnap. Minden alkalommal, amikor közeledtem, és próbálkozni akartam, kezdtem elveszíteni [a motort], és ki kellett hátrálnom. Mindenesetre gratulálok Álexnek az első győzelméhez, de a legnagyobb gratuláció Fabiót illeti, hiszen fantasztikus munkát végzett egy olyan motoron, amely jelenleg lassabb. Szóval gratulálok neki!”

Marc Márquez bukott, Álex első MotoGP-győzelmével írt történelmet a Ducati Jerezben

0

Álex Márquez nyerte a Spanyol Nagydíjat a MotoGP-ben, amivel megszerezte saját maga első, illetve a Ducati rekordot jelentő zsinórban huszonkettedik sikerét a királykategóriában. Fabio Quartararo másfél év után szerzett dobogót, miután maga mögött tartotta Francesco Bagnaiát, míg Marc Márquez bukott, de így is pontot szerzett.

A Moto3 ás a Moto2 futama után a szokásoknak megfelelően a MotoGP főversenyével zárult a Spanyol Nagydíj hétvégéje. A pole pozícióból ezúttal is Fabio Quartararo indulhatott, mellőle a sprintet megnyerő Marc Márquez, valamint Francesco Bagnaia várhatta a piros lámpák kialvását. A gumiválasztás teljesen egyhangú volt, ugyanis mindenki két közepes abroncson teljesítette a viadalt, amely 26 fokos levegőben, illetve 46 fokos aszfalton indult.

Óriási meglepetés a jerezi időmérőn: Quartararo új körrekorddal megverte Marc Márquezt

Quartararo jól jött el, Marc Márquezt viszont Bagnaia és Álex Márquez is lerajtolta, igaz, utóbbit hamar visszaelőzte. A Gresini versenyzője aztán egy bátor manőverrel támadott volna, ám lesodródott az ideális ívről, és örülhetett, hogy nem veszített rengeteg pozíciót. Az 1. kör második részében a nyolcszoros világbajnok megtámadta és meg is előzte csapattársát, aki azonban nem hagyta magát, és visszajött elé, miközben a két Ducati egy ponton össze is ért.

A párharcnak köszönhetően Quartararo egy kis lélegzethez jutott, ám aztán Bagnaia visszaért mögé. A 3. körben jött az óriási dráma, ugyanis Marc Márquez a 8-as kanyarban elesett a harmadik helyről. Bár a 32 éves pilóta folytatta a futamot, de csak a huszonkettedik pozícióba tért vissza, Marco Bezzeecchi elé, aki egy körrel korábban került a földre.

A spanyol szurkolók így Álex Márquez győzelmében bízhattak leginkább, aki a következő körben meg is előzte Bagnaiát az utolsó kanyarban. Amikor pedig már úgy tűnt, hogy az élmezőnyben megmerevedtek az erőviszonyok, a kifejezetten ígéretesen kezdő Fermín Aldeguer elesett a negyedik helyről.

A 11. körig nem változott a sorrend az élmezőnyben, ám ekkor Álex Márquez elszánta magát, és átvette a vezetést Quartararótól. Bagnaia viszont nem tudott mit kezdeni a francia motorossal, hiába került közel hozzá. Hátrébb viszont többen is kihullottak: előbb Somkiat Chantra, majd Jack Miller hajtott be a bokszba, majd Joan Mir csatázás közben bukott.

Nem sokkal később aztán Franco Morbidelli is eldobta a motort, aminek köszönhetően Marc Márquez bejött a pontszerzők közé. Mindeközben Luca Marini és Enea Bastianini csatáztak a kilencedik helyért, és bár a Tech3 pilótája többször is megelőzte honfitársát, a gyári Honda motorosa rendre visszajött elé a kanyarkijáraton.

Marc Márquez a hajrára utolérte a szabadkártyásként induló Aleix Espargarót, és előbb mindketten elmentek Raúl Fernández mellett, majd a Honda tesztpilótáját is maga mögé utasította, amivel feljött a tizenharmadik pozícióba. Az utolsó körben aztán Álex Rinst is megelőzte, de a tizenkettedik pozíciónál nem volt feljebb.

Álex Márquezt viszont senki és semmi nem állíthatta meg, így megszerezte első főfutamos győzelmét a királykategóriában. Ez egyben azt is jelentette, hogy a Ducati zsinórban a huszonkettedik sikerét aratta, amivel beállította a Honda 1997 és 1998 között elért rekordját. Quartararo szintén elégedett lehet, hiszen maga mögött tartotta Bagnaiát, míg negyedikként Maverick Viñales futott be. A futam krónikájához hozzátartozik, hogy Espargarót vizsgálják a guminyomásszabály esetleges megsértése miatt.

A MotoGP jerezi főfutamának végeredménye

González simán győzött, riválisai halovány teljesítményét kihasználva visszaállt a Moto2-es tabella élére

0

Manuel González rajt-cél győzelmet aratott a Moto2-es Spanyol Nagydíjon, és átvette a vezetést a bajnoki táblázaton. Rajta kívül Barry Baltus és a Diogo Moreirát legyőző Senna Agius végeztek dobogós helyen.

A Moto3-as verseny után a Moto2 futamával folytatódott a Spanyol Nagydíj hétvégéjének vasárnapja. A pole pozícióból Manuel González indulhatott, mellőle némi meglepetésre Albert Arenas és Senna Agius várták a piros lámpák kialvását. A viadal előtt a bajnokságot vezető Arón Canet csak a hetedik pozícióba kvalifikált, míg a 21 körös küzdelmet a tabella harmadik pozíciójából kezdő Jake Dixon szintén a harmadik sorból, annak a végéről indult. Ami az időjárást illeti, a levegő hőmérséklete 23, míg az aszfalté 38 fokos volt.

A pole-vadász González újra kitűnt a Moto2 mezőnyéből, Rueda körrekorddal húzta be a Moto3-as időmérőt

González remekül kapta el a rajtot, míg Agius feljött a második helyre, Arenast pedig Diogo Moreira és Deniz Öncü is megelőzte. Dixon a hetedik pozícióba ugrott fel, míg Canet a tizedikig esett vissza. Az első pillanatok legnagyobb vesztese Alonso López volt, aki elesett, ahogyan a kör végén Daniel Holgado is, miközben csapattársával, David Alonsóval csatázott.

Moreira még az 1. körben elment Agius mellett, míg a hibázó Öncüt Barry Baltus és Arenas is maga mögé utasította, akik között szintén történt helycsere. Hátrébb a bajnoki csata szempontjából fontos pozíciócserék zajlottak: Canet Dixon megelőzésével immáron a nyolcadik pozícióban haladt, utóbbi mellett ráadásul Celestino Vietti is elment.

A 3. körben Öncü Arenasszal, míg Baltus Agiusszal szemben szerzett pozíciót. Ezután egy ideig az élmezőnyben nem történt változás, hátrébb viszont Alonso óriási hibát követett el, ugyanis az 5. körben nekiment Izan Guevarának, és a 13-as kanyarban mindketten buktak, majd mindkettőjüket az orvosi központba szállították.

González időközben ellépett a többiektől, Baltus viszont utolérte Moreirát, és a 7. körben meg is szerezte tőle a második helyet. A következő körökben a brazil pilóta ugyan tartotta vetélytársa tempóját, ám visszatámadni nem tudott, így az élmezőnyben megmerevedtek az erőviszonyok, és csak Ayumu Sasaki bukása, majd López második balesete borzolta a kedélyeket.

Agius a futam harmadik harmadára utolérte az előtte haladó párost, de sokáig képtelen volt támadni. A 19. körben aztán szép manőverrel utasította maga mögé Moreirát, de Baltus ekkorra már kicsit ellépett tőlük.A brazil versenyző ráadásul nem is hagyta magát, és az utolsó előtti körben visszaelőzte ellenfelét, igaz, csak ideiglenesen.

González győzelmét senki és semmi nem veszélyeztette, és diadalának köszönhetően visszavette a vezetést a tabellán, miután Canet csak nyolcadik lett, a kilencedik Dixontól pedig jelentősen ellépett. Baltus a végére szintén megnyugodhatott, a dobogó legalsó fokára pedig Agius állhatott fel. Moreira mögött Öncü, Arenas és Vietti lett a sorrend.

A Moto2 jerezi futamának végeredménye

Rueda rajt-cél győzelemmel vette vissza a bajnoki vezetést, Piqueras megküzdött a második helyért

0

José Antonio Rueda nyerte a Moto3-as Spanyol Nagydíjat, miután a futam második felében elhúzott riválisaitól. A KTM Ajo motorosa így visszaszerezte a bajnoki vezetést Ángel Piquerastól, aki végül legyőzte Joel Kelsót a második helyért.

Szokás szerint a Moto3-as futammal kezdődött a Spanyol Nagydíj zárónapjának érdemi része. A pole pozícióból José Antonio Rueda indulhatott, mellőle viszont nem az időmérőn másodikként végző David Muñoz kezdhette meg a versenyt, mivel őt lassú tempó miatt a rajtrács végére száműzték. Ennek következtében Joel Kelso, valamint a viadalt listavezetőként váró Ángel Piqueras kezdhette meg a 19 körös küzdelmet, melynek elején a levegő hőmérséklete 20, míg az aszfalté 31 fokos volt.

A pole-vadász González újra kitűnt a Moto2 mezőnyéből, Rueda körrekorddal húzta be a Moto3-as időmérőt

Rueda kiválóan kapta el a rajtot, mögötte viszont igencsak megváltozott a sorrend. A második helyre csapattársa, Álvaro Carpe jött fel, majd jött az MT Helmets párosa Piquerasszal és Ryusei Yamanakával. Hátrébb többen is balesetbe keveredtek: Riccardo Rossi egyedül esett el, míg Muñoz, David Almansa, valamint Ruché Moodley egymással akadtak össze, miután a dél-afrikai motoros lényegében beleszállt ellenfeleibe.

Piqueras és Yamanaka a 2. körben megelőzték Carpét, de utóbbi a japán pilótától vissza tudta venni a pozícióját. Hátrébb ismét bukások borzolták a kedélyeket, hiszen előbb Joel Esteban, majd Cormac Buchanan került a földre. Ami az élmezőnyt illeti, a többséggel ellentétben lágy hátsó gumin versenyző Kelso visszaelőzte Yamanakát.

Az ausztrál versenyző aztán Carpét is maga mögé utasította, így feljött a harmadik pozícióba. A spanyol újonc a 6. körben Yamanakával és a szintén lágy hátsót választó Taiyo Furusatóval szemben is pozíciót veszített. Mindeközben Kelso folytatta hadjáratát, és Piqueras megelőzésével visszatért eredeti helyére. Ekkorra az első hármas már jelentősen ellépett a többiektől.

A következő körökben nem változott az élmezőny sorrendje, hátrébb pedig Muñoz végleg feladta a futamot, míg Nicola Carraro elesett. A 13. körben aztán Piqueras visszaelőzte Kelsót, és üldözőbe vette az ellépni igyekvő Ruedát. Aztán viszont hibázott, így ellenfele vissza tudott jönni elé.

Rueda győzelméhez és a bajnoki vezetés visszaszerzéséhez innentől kezdve nem férhetett kétség, a második pozícióért viszont folytatódott a hajsza. A 18. kör végén Piqueras ismét előzött, de néhány másodperccel később már újra a harmadik helyen találta magát, ám utána megint maga mögé utasította Kelsót. Utóbbinak erre már nem volt válasza, így meg kellett elégednie a harmadik hellyel. Adrián Fernández végül elhappolta a negyedik pozíciót Yamanaka elől, míg mögöttük Furusato, Guido Pini és Carpe lett a sorrend.

A Moto3 jerezi futamának végeredménye

Martín hazatérhetett, remek hírek érkeztek az állapotáról

0

Jorge Martín hazatért Madridba, ahol a vizsgálatok rendkívül biztató eredményt mutattak. A repülőút során többször is le kellett szállni, az egyik állomásról be is jelentkezett.

Bár a világ jelenleg elsősorban a Spanyol Nagydíj hétvégéjén zajló eseményekre figyel, a sajtó Jorge Martínon is rajta tartja a szemét. A címvédő még a két héttel ezelőtti loszaíli főfutamon szenvedett nagy balesetet, amikor a 14. körben elesett, a mögötte érkező Fabio Di Giannantonio pedig már nem tudta teljesen kikerülni, így eltalálta.

Maga is tudja, hogy nem tehetett róla, Di Giannantonio mégis elnézést kért Martíntól az ütközésért

A spanyol versenyzőt kórházba szállították, ahol kiderült, hogy súlyos sérüléseket szenvedett. Összesen tizenegy bordája tört el, ráadásul a tüdejében légmell alakult ki, amely annyira súlyosnak bizonyult, hogy mesterséges leszívást kellett alkalmazni. Ennek következtében sokáig nem hagyhatta el a kórházat.

A vártnál gyorsabban javul Martín állapota, már ki is engedték a kórházból

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, ez utóbbi végül az előző hétvégén történt meg, ám állapota miatt maradnia kellett Katarban. Csütörtökön azonban Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója arról számolt be, hogy pilótája szombaton hazarepülhet, és ez meg is történt, így helyi idő szerint délelőtt 10 órakor, tizenhét nap után távozott a közel-keleti országból.

Végre hazarepülhet Martín, a főnöke felfedte, már a pontos dátum is megvan

Az út abból a szempontból nem volt sima, hogy az orvosi járattal két megállót is be kellett iktatni, hogy megtankolják a gépet. Martínék Egyiptomban, majd Máltán szálltak le, mielőtt Madridban landoltak. Előbbi helyszínen közzé is tett egy fotót saját magáról és barátnőjéről a mindössze 24 óráig elérhető Instagram-történetében.

„Kihívás elfogadva!” – így telt Martín katari versenyhétvégéje (videó)

A spanyol fővárosban a terveknek megfelelően Martín első útja a Ruber Nemzetközi Kórházba vezetett, ahol CT-vizsgálaton esett át. A jerezi bemelegítés közvetítése alatt a TNT Sports műsorában dr. Ángel Chartéra, a MotoGP főorvosára hivatkozva elárulták, hogy mindez kifejezetten biztató eredménnyel zárult: a törött bordái közül nyolc már teljesen begyógyult, ahogyan a tüdeje is.

Néhány centin múlt, hogy nem lett végzetes Martín balesete?

Mindez persze nem jelenti azt, hogy a 27 éves motorosra ne várna hosszú kihagyás. A jelenlegi várakozások szerint Martín három hónap múlva térhetne vissza, ám ez pont a nyári szünet elejére esik, így minden bizonnyal augusztus közepén esedékes Osztrák Nagydíjon láthatjuk őt legközelebb versenyezni. Addig a mostani alkalomhoz hasonlóan az Aprilia tesztpilótája, Lorenzo Savadori fogja őt helyettesíteni.

Ki helyettesítheti Martínt hosszú távon?