back to top
2025. július 07. 00:14
Kezdőlap Blog Oldal 51

Rinsnek elrepedt a csuklója a hatalmas bukása után, csak egyvalami miatt indult el a sprinten

0

Álex Rins elárulta, az orvosi központban repedést találtak a csuklójában a Spanyol Nagydíj második szabadedzésén elszenvedett bukása után, ráadásul a térde is fájt. Ugyanakkor szerette volna megtudni, milyen állapotban van, ezért részt vett a sprinten, ahol több pozíciót is szerzett.

Meglehetősen kontrasztosan alakult a Spanyol Nagydíj időmérője a gyári Yamaha számára. Míg Fabio Quartararo megszakította a Ducati, illetve Marc Márquez sorozatát, és megszerezte a pole pozíciót, addig a ranglista másik végén csapattársa, Álex Rins neve volt látható. Igaz, a 29 éves versenyzőnek volt mentsége a gyenge eredményre.

Óriási meglepetés a jerezi időmérőn: Quartararo új körrekorddal megverte Marc Márquezt

A közvetlenül a kvalifikáció előtt rendezett második szabadedzésen ugyanis kétszer is bukott, és bár az első ártalmatlan volt, a második hatalmas esésnek bizonyult. A baleset a rendkívül gyors 4-es kanyarban történt, és Rins a légfalba vágódott. Ehhez képest viszonylag olcsón megúszta a történteket, de el kellett látogatnia az orvosi központba, és csak a Q1 végén tudott motorra ülni, mindössze egy mért kör erejéig.

Utólag pedig kiderült, hogy az esésnek lettek következményei. „Nagy baleset volt a délelőtti – nyilatkozta. – Óriási sebességnél vesztettem el az elejét, és a légfalnak csapódtam. Ahhoz képest, hogy ilyen sebességnél történt a bukás, többé-kevésbé rendben vagyok. Azonban találtak egy kis repedést a csuklómban, és a térdem is nagyon fájt.”

A problémák ellenére Rins a sprinten is részt vett, és bár a pontszerzésre nyilvánvalóan nem volt esélye, de indulása így sem volt hiábavaló. A spanyol motoros ugyanis tizenötödikként ért célba, ami annak tudatában is megsüvegelendő, hogy hárman – köztük Quartararo – is kiestek előle. Ráadásul nem a megfelelő beállításokkal versenyzett.

Drámai kezdés után lapos befejezés: Quartararo bukott, majd Marc Márquez dominált a jerezi sprinten

Csak azért teljesítettem a sprintet, hogy lássam, milyen állapotban vagyok – fogalmazott. – Az biztos, hogy most elkészültem. Egy igazán nagy bukás után minden izom elkezd fájni. Ugyanakkor fontos volt, hogy délelőtt kipróbáltunk egy másik beállítást, és megértettem, hogy nem ez a követendő irány. Kicsit messze vagyunk Fabiótól, úgyhogy tovább kell dolgoznunk.”

Rinst főnöke is méltatta a szombat délutáni produkciója után. „Mentálisan és fizikailag is nehéz helyzet ez egy pilóta számára, de Álex jól szerepelt a sprinten – jelentette ki Massimo Meregalli, a gyári Yamaha csapatigazgatója. – Fokozatosan visszaszerezte a magabiztosságát, és szép előzéseket mutatott be, ami segíteni fog a vasárnapi hosszú futamon.”

Quartararo: Meg akartam próbálni a lehető legtöbbet vezetni, de sajnos csak másfél kör lett belőle

Acosta az újabb pont nélküli sprint után: Ez életem legbosszantóbb pillanata

0

Pedro Acosta nem érti, hogyan változik meg a motor ennyire rövid idő alatt. A spanyol versenyző élete legbosszantóbb pillanatának nevezte a mostani időszakot.

Azok után, hogy a szezon első négy fordulója során Pedro Acosta nem úgy kezdte az idényt, ahogyan szerette volna, a Spanyol Nagydíj pénteki napján úgy tűnt, hogy tapasztalhat némi előrelépést, hiszen viszonylag magabiztosan, nyolcadikként jutott tovább a Q2-be. Másnap azonban zsinórban másodszor végzett az időmérő második szakaszának utolsó, vagyis tizenkettedik helyén.

Drámai kezdés után lapos befejezés: Quartararo bukott, majd Marc Márquez dominált a jerezi sprinten

A sprinten pedig szintén nem termett neki sok babér, és hiába Fabio Quartararo és Johann Zarco bukása, mindössze tizedik lett, így a Katari Nagydíj szombati napjához hasonlóan ezúttal sem szerzett pontot. „Többre számítottam, de tovább kell dolgoznunk, és meg kell értenünk [bizonyos] dolgokat – nyilatkozta. – Sok minden hiányzik. Nem értem, hogyan változtak meg ennyire a dolgok az időmérő, ahol nem volt annyira rossz az érzés, illetve a sprint között.”

Acostának a loszaíli hétvége után ismét meg kellett tapasztalnia, hogy nem ő a leggyorsabb a KTM berkein belül. Maverick Viñales ugyanis a hetedik helyen ért célba, amivel nemhogy a mattighofeniek közül, hanem a Ducatin kívül mindenkit figyelembe véve a legeredményesebb volt. A 20 éves pilótát azonban mindez nem zavarja.

Nyilvánvaló, hogy ha valaki gyorsan megy a motorunkon, az jó jel, ezt el kell fogadnunk – fogalmazott. – Mavericknek valójában hasonló problémái voltak, mint nekünk. Ő egy rendkívül tapasztalt versenyző, fejlesztette a Suzukit, gyors volt a Yamahán és az élmezőnyben volt az Aprilián. Nagyon rutinos, tapasztaltabb, mint bárki más a márkánál. Ha az ember hallgatja őt, olyan dolgokat mond, amelyek sok értelemmel bírnak, ugyanis nagy rutinnal rendelkezik. Pozitívum, hogy jó eredményeket ér el. A vasárnap »meglepetés«. Remélem, a közepes gumi segít és csökkenti a vibrációt, mint Katarban, de a gumikopás miatt mindenkinek hosszú lesz a verseny.”

A kétszeres világbajnok még Austinban kijelentette, a hétfői teszt az idény legfontosabb napja lesz. „Nem tudom, mit hoz a hétfő – mondta most. – Mindenképpen fontos nap, de az is tény, hogy utána két futam következik, aztán ott van az aragóniai teszt, amely szintén fontos lesz. Fontos lesz a teszt, de a vasárnappal kezdünk.”

Acosta ugyan már az ötödik szezonját tölti a gyorsaságimotoros-világbajnokság valamelyik kategóriájában, de még mindig csak húsz esztendős, ehhez képest meglehetősen nagy szavakat használ. „Ez életem legbosszantóbb pillanata, nem csak a világbajnokságban eltöltött öt évet figyelembe véve – hangsúlyozta. – Nem könnyű, hogy ennyire limitáltak vagyunk, hogy ilyen lekötöttnek érzem magam. Tovább kell dolgoznunk. Izgalmas, hogy Mavericknek jó futamai vannak, meg kell értenünk, hogyan csinálja. Nem igazén érdekel, ki a referencia a KTM-nél, amíg van egy működő motorjuk, addig nekem megfelel. Az a probléma, hogy az ember világos céllal megérkezik egy pályára, és valamilyen okból kifolyólag azt semmilyen módon nem tudja elérni. Nem számít, milyen nehéz, mindig van A vagy B út a hegy megmászáséra, de amikor nincs út, akkor jön a frusztráció.”

Quartararo: Meg akartam próbálni a lehető legtöbbet vezetni, de sajnos csak másfél kör lett belőle

0

Fabio Quartararo nem számított arra, hogy ilyen jól fog szerepelni a jerezi időmérőn. A szombati napját pedig a sprinten elszenvedett bukása ellenére nagyon pozitívnak értékelte. Quartararo hosszan ecsetelte, milyen sokat jelent neki, hogy hosszú kihagyás után újra vezetett egy versenyt.

Bár végül pont nélkül zárt, a Spanyol Nagydíj szombati napjának hőse egyértelműen Fabio Quartararo volt. A francia pilóta az időmérőn közel hihetetlen dolgot hajtott végre: a mostani Yamahával megverte a Ducati-pilótákat, élükön Marc Márquezzel. Quartararo ráadásul új körrekordot futva szerezte meg a jerezi pole pozíciót, amire a 2022-es Indonéz Nagydíj, tehát több mint három év után volt újra képes, ahogy egyben a Yamaha is. A kiváló eredmény pedig a közönség mellett őt magát is meglepte.

Óriási meglepetés a jerezi időmérőn: Quartararo új körrekorddal megverte Marc Márquezt

„Igazából nem számítottam arra, hogy ilyen gyors leszek az időmérőn – ismerte el később El Diablo a MotoGP hivatalos honlapjának. – A cél, hogy őszinte legyek, az volt, hogy a második sorba kerüljünk, ahogy Katarban is [ahol harmadik lettem]. De aztán éreztem, hogy még van bennem valami plusz, és az, hogy ezt a köridőt meg tudtam futni, az óriási dolog. Ráadásul ez hihetetlenül boldoggá tette a csapatot is.”

Ám a pole pozíciót nem sikerült pontokra váltania a sprinten, mivel bukott. Pedig a viadal jól indult számára, a gyengébb rajtja után bátran bebújt Márquez mellé, és visszavette tőle a vezetést. A spanyol pilóta viszont üldözőbe vette, majd a második körben elszánta magát az előzésre, és a 6-os kanyar előtt el is ment Quartararo mellett. A 2020-as bajnok megpróbált minél több tempót átvinni a kanyaron, de a külső, poros íven nem tudta megtartani a látványosan ideges motorját. Ám azt az esés ellenére sem bánja, hogy extra kockázatot vállalt.

Drámai kezdés után lapos befejezés: Quartararo bukott, majd Marc Márquez dominált a jerezi sprinten

„Meg akartam próbálni a lehető legtöbbet vezetni, de sajnos csak másfél kör lett belőle. Úgy éreztem, hogy Marc az egyenesben nagyon közel volt hozzám, a motorom elkezdett rázkódni, majd egy kicsit szélesre futottam, és elvesztettem az elejét” – magyarázta Quartararo.

„Az egy olyan pont [a 6-os kanyarban], ahová, azt mondanám, senki sem megy ki. Csak hát próbáltam a lehető legközelebb maradni hozzá, és ott kint szinte azonnal elvesztettem az elejét. De tudjátok, három év óta nem voltam ilyen helyzetben, hogy egy versenyt vezessek, szóval nem érdekelt, hogy ott eleshetek. Tudjuk, hogy bár egy körön jók vagyunk, a versenytempónk még mindig hiányzik. De ma mindent bele akartam adni, »mindent vagy semmit« volt hozzáállásom.”

Megkérdezték tőle, hogy szívesebben esett volna el a futam későbbi részében. „Persze, ha én dönthetek, akkor négy körrel később buktam volna! – jelentette ki Quartararo. – Bár jelenleg nem a bajnoki címért harcolunk, de azért nem is a semmiért megyünk. És a fő célunk ma az volt, hogy jól érezzem magam, és ez az érzés… Persze csak egy előzés volt, de egyáltalán az, hogy az 1-es kanyarban megpróbálhatom megelőzni Marcot, vezethetem a versenyt, és egy körön keresztül senkit sem látok magam előtt… Ez csak két perc volt, de a fejemben hosszú éveknek érződött.”

„Szóval nekem ez így is egy igazán pozitív nap volt, mert az, hogy már a második szabadedzésen képes voltam igazán jó tempót diktálni, az időmérőn pedig pole pozícióba kerülni, majd vezetni a versenyt, még ha csak rövid ideig is… Természetesen a dobogón akartam végezni, de ahogy mondtam, hosszú évekre szól az az érzés, hogy ismét vezettem egy versenyt. Olyan volt, mintha egy új élmény lenne. Úgy érzem, hogy egy nagyon pozitív napot zártunk – azt mondanám, hogy ez volt a legpozitívabb napunk az évben.”

Már ugyan volt néhány felvillanása idén a Yamahának, de eddig messze a jerezi szombat mutatta meg, hogy van eredménye az Iwatában elvégzett munkának. „A tavalyi itteni verseny katasztrofális volt – idézte fel Quartararo, aki 2024-ben tizenötödik lett a jerezi főfutamon. – A legnagyobb különbség a motor kezelhetősége, ami már sokkal jobb. De időközben szerintem vagy hat motorspecifikációt kipróbáltunk, és találtunk némi tapadást is. És végre összeraktam egy jó alapot, szóval nem kell minden edzésen változtatnom a motoron, ami segít abban, hogy megtaláljam a határokat.”

Bár a korábbi küszködést tekintve megkérdőjelezhetetlen a Yamaha előrelépése, de azért Quartararo leszögezte, hogy a Ducatitól még messze vannak. Viszont így is bízik benne, hogy a holnapi főfutamon jó eredményt érhet el: „A Ducati nagyon erős a vasárnapi versenyeken is. Nekünk még meg kell próbálnunk összerakni a teljes kirakóst, hiszen még mindig hiányzik valami a versenytempó tekintetében, de ha minden darabot összerakunk, akkor talán még néhány kört az élen tudunk majd tölteni.”

„Ma túlléptem a határt: hiába voltam elöl, az első körben több hibát is elkövettem, mert úgy nyomtam, mintha az időmérőn mennék. És tisztában vagyunk vele, hogy a vasárnap mindig egy kicsit kritikusabb nekünk [a tapadás miatt], de a tempónk ezen a hétvégén nagyon jó, és szerintem arra is alkalmas, hogy a dobogóért harcoljunk. Szóval mindent beleadok majd, hogy megpróbáljak harcolni az elöl lévő srácokkal. Reméljük, hogy minél hamarabb végleg odaérünk melléjük.”

Quartararo egyértelművé tette, mit vár a Yamahától a V4-es motorblokkal kapcsolatban

Marc Márquezt „extra erő” hajtotta, Álex „vakon” indult neki a sprintnek, Bagnaia a fejlődésben bízik

0

A jerezi sprintfutam dobogósai, Marc Márquez, Álex Márquez és Francesco Bagnaia értékeltek a leintés után. Az idősebb Márquez fivér a közönség támogatását, testvére pedig a pénteki bukásai miatt lemaradást emelte ki. Bagnaia abban bízik, hogy a folyamatos fejlődésnek köszönhetően közelebb kerül a két spanyol pilótához.

A szurkolók nagy része várta a csodát, amikor a Spanyol Nagydíj sprintjére került sor, hiszen a jerezi időmérőt meglepetésre Fabio Quartararo nyerte meg. Viszont a francia pilóta a kiváló kezdése ellenére nem zárt az élmezőnyben, sőt a bukása miatt el sem jutott a célvonalig.

Drámai kezdés után lapos befejezés: Quartararo bukott, majd Marc Márquez dominált a jerezi sprinten

Így pedig nem volt kérdéses, hogy Marc Márquez lesz a viadal győztese, aki ezzel megőrizte a tökéletes sorozatát a szombati futamokon, valamint utolérte Jorge Martínt az egymás után megnyert sprintek számában. Fontos kiemelni, hogy Márquez már az esése előtt elment a Yamaha-pilóta mellett. Pedig a napja nem indult simán, hiszen idén először nem első, „csak” második lett a kvalifikáción. Ráadásul annak végén pénzbüntetést is kapott a testvérével együtt, mivel idő előtt jöttek ki a bokszutcából. Viszont a sprint után már egyáltalán nem látszott rajta a korábbi idegesség, amikor az őt ünneplő fanatikus spanyol szurkolók előtt értékelt.

„Egyáltalán nem volt egyszerű a mai nap, különösen, hogy a felmelegedő idő miatt a sprinten máshogy éreztük magunkat a motoron – magyarázta Márquez. – De erre azért számítottam, bár a végén így is küszködtem egy keveset, de azért végig kontrolláltam.”

„Ez pedig csodálatos – tette hozzá az ujjongó tömegre mutatva. – Tudjátok, szombaton mindig ugyanazt mondom, ha megnyerem a sprintet, mivel bár nagyon boldog vagyok, uralni akarom az érzelmeimet, mivel a vasárnap a legfontosabb nap. Viszont ez előtt a közönség előtt… itt van valami különleges, extra erőm.”

Álex Márquez a katari főfutamon történt „megingása” után visszatért a második helyre, idén már a kilencediket gyűjtötte be. A fiatalabb Márquez fivér a negyedik pozícióból rajtolt, de rögtön a start után feljött a dobogó alsó fokára, majd onnan Quartararo esése után még egyet előrelépett. „Nem volt egyszerű a mai futam – mondta a Gresini-pilóta. – Tegnap kétszer is buktam, és az egyik nagy is volt, de ez a tömeg csak tolt engem előrefelé.”

Álex Márquez nagyot esett, de fájdalmai sem akadályozták meg, hogy körrekordot fusson az edzésen

„Nagyon jó rajtot vettem – az volt a célom előzetesen, hogy visszakerüljek a dobogóra, ami már ekkor sikerült. Pedig nem éreztem magam túl jól a motoron, hiszen [a bukások miatt] megcsúsztunk a munkával, eddig körülbelül csak tíz kört tettünk meg ilyen körülmények között. Így pedig vakon indultam neki a sprintnek, szóval csak próbáltam koncentrált maradni és eljutni a célvonalig. Azt remélem, hogy holnap még egy lépést megteszünk előrefelé, ahogy ma ezek a srácok [a gyári Ducati duója], hogy még inkább fel tudjuk venni velük a versenyt.”

Francesco Bagnaiának jól indult a szombati napja, ugyanis az időmérőn bejött a csapattársa mögé, a harmadik helyre. Ám a rajtpozícióját nem sikerült megtartania Álex Márquezzel szemben, és később is csak a bukás miatt került vissza a dobogóra. „Nagyszerű figyelni az itteni szurkolókat, ilyen szurkolást csak itt, Jerezben lehet látni. Fantasztikus, hogy mennyire büszkék – kezdte Bagnaia. – Én pedig nagyon boldog vagyok, hogy itt dobogóra állhatok a sprint után. De még dolgoznom, fejlődnöm kell, mivel mindkét fivér jobb munkát végzett ma nálam. Szóval még fejlődnünk kell, de lépésről-lépésre közelebb kerülünk hozzájuk.”

Bagnaia vagy Marc Márquez szállítja a történelmi győzelmet a Ducatinak? – hétvégi menetrend

Drámai kezdés után lapos befejezés: Quartararo bukott, majd Marc Márquez dominált a jerezi sprinten

0

Marc Márquez magabiztosan nyerte meg a Spanyol Nagydíj sprintjét, ezzel megtartva az idei tökéletes sorozatát a rövidebb futamokon. A nyolcszoros világbajnok mellett Álex Márquez és Francesco Bagnaia ért oda a dobogóra. A pole-ból rajtoló Fabio Quartararo a 2. körben elesett, miközben az idősebb Márquezzel csatázott a vezetésért.

A kisebb kategóriák időmérői után a MotoGP sprintfutamával zárult a Spanyol Nagydíj szombati programja. A délelőtti kvalifikáció eredményének megfelelően a szenzációs időt futó Fabio Quartararo, a bajnoki éllovas Marc Márquez és Francesco Bagnaia töltötte fel az első rajtsort. A spanyol pilóta a testvérével együtt egy kisebb kihágást követett el az időmérőn, de azért mindketten lényegében csak pénzbüntetést kaptak, a rajthelyük nem változott. A lámpák kialvása előtt a levegő 25 fokos volt, míg a jerezi pálya az ideális tartományból már-már kicsúszva 45 fokra melegedett. A gumiválasztást tekintve szinte teljesen egységes volt a mezőny: mindenki az előre közepes–hátulra lágy kiosztás mellett döntött, kivéve Johann Zarcót, aki hátulra is közepest kért.

Óriási meglepetés a jerezi időmérőn: Quartararo új körrekorddal megverte Marc Márquezt

Marc Márquez nagyszerű rajtot vett, elment Quartararo mellett, de a francia pilóta nem hagyta magát, és az 1-es kanyarban visszabújt a riválisa mellé. A start után a harmadik helyen is volt változás, mivel a negyedik helyről induló Álex Márquez megelőzte Bagnaiát, akit aztán egy pillanatra Franco Morbidelli is maga mögé utasított, viszont a kétszeres MotoGP-bajnok a honfitársától gyorsan visszavette a pozíciót.

Az 2. körben aztán máris jött a dráma: az idősebb Márquez fivér megtámadta Quartararót, majd az 6-os kanyar előtt el is tudott menni mellette. A 2020-as világbajnok a poros külső ívről próbált nagyobb lendületet venni, de nem tudta megtartani a látványosan ideges Yamahát, és bukott. Így az élmezőnyben beállt a bajnoki összetettnek megfelelő Marc Márquez, Álex Márquez, Bagnaia, Morbidelli sorrend. Az ötödik helyért eközben Fermín Aldeguer és Fabio Di Giannantonio küzdött.

Ezt követően Marc folyamatosan távolodott a testvérétől, a sprint felére már több mint 1 másodperces előnyt épített ki magának. Álexre viszont ezalatt közeledett Bagnaia, aki lerázta magáról Morbidellit. A bukások pedig ezúttal is folytatódtak, hiszen előbb Jack Miller, majd Zarco is földre került.

A viadal további részében megmerevedtek a frontvonalak, Marc Márquez előnye valamelyest csökkent ugyan a testvérével szemben, de ez leginkább az óvatosságnak volt betudható. Bagnaia is megragadt nagyjából 1,5 másodpercre Álex Márqueztől, és őt is hasonló távolságból követte Morbidelli. Aldeguer szintén magabiztosan tartotta az ötödik helyét, de a hatodikért Maverick Viñales megtámadta Diggiát.

Végül aztán innen már nem történt változás az élmezőnyben: Marc Márquez az idei ötödik sprintgyőzelmét aratta le, ezzel megtartva a tökéletes sorozatát a rövidebb versenyeken. Ráadásul így beállította Jorge Martín rekordját a sorozatban aratott sprintgyőzelmek számát tekintve, valamint 20 egységre növelte az előnyét a tabellán. Mögötte Álex Márquez, Bagnaia, Morbidelli, Aldeguer, Diggia, Viñales, Marco Bezzecchi és Joan Mir ért célba a pontszerző helyeken. Ebből az is kitűnik, hogy a hat Ducati az első hat helyen végzett.

A jerezi sprint végeredménye

A pole-vadász González újra kitűnt a Moto2 mezőnyéből, Rueda körrekorddal húzta be a Moto3-as időmérőt

Manuel González nyerte a Moto2 időmérőjét a Spanyol Nagydíjon Albert Arenas és Senna Agius előtt. González így már az idei negyedik pole pozícióját szerezte meg. A Moto3-as mezőnyből José Antonio Rueda új körrekorddal lett a legjobb a jerezi kvalifikáción, Joel Kelsót és David Muñozt megelőzve.

Szombaton a MotoGP időmérője után szokás szerint a két kisebb világbajnoki kategória kvalifikációival folytatódott a Spanyol Nagydíj programja. A bokszutca kinyitásakor ideális időjárási körülmények, 22 fokos levegő és 43 fokos aszfalt fogadta a pilótákat.

Óriási meglepetés a jerezi időmérőn: Quartararo új körrekorddal megverte Marc Márquezt

Moto2

A középső géposztályt tekintve az összetett első tíz helyezettje közül Marcos Ramíreznek és Tony Arbolinónak kellett motorra ülnie a Q1-ben. Kisebb meglepetésre aztán ők ketten még a közelébe se tudtak kerülni a továbbjutó helyekhez, amelyek közül az elsőt Izan Guevara vitte el 1:40.322 másodperces körével. Rajta kívül még Zonta van den Goorbergh, Collin Veijer és Iván Ortolá ért oda a kvalifikáció második szakaszába.

A Q2-ben az első lényegi próbálkozások során némileg váratlanul Senna Agius állt az élre 1:39.926-os körével. Barry Baltus és Albert Arenas ért a legközelebb hozzá, míg a hétvégét eddig uraló Deniz Öncü „csak” a hatodik helyet tartotta meg. A Moto3 tavalyi bajnoka, David Alonso eközben elesett az utolsó kanyarban.

A hajrában aztán jöttek a javítások, amelyek sorát Arenas nyitotta, aki 36 ezreddel megverte Agiust. A vezetést viszont nem sokáig őrizte meg, mivel Manuel González 1:39.858-as körével nála is jobbnak bizonyult. Végül innen már nem változott a sorrend az élmezőnyben, így a tabella második helyén álló González idei negyedik pole pozícióját húzta be. Rajta kívül Arenas és Agius állhat majd fel az első sorba, míg mögöttük Baltus, Diogo Moreira és Öncü sorakozhat. A Q2 végén még a bajnoki éllovas, Áron Canet bukására kapták fel a fejüket a nézők.

A jerezi Moto2-es időmérő végeredménye

Moto3

A legkisebb kategória összetettjének első tíz helyezettje közül Luca Lunetta és Dennis Foggia kényszerült Q1-es részvételre. Végül aztán Lunetta könnyedén ment tovább az első helyen 1:45.086-os idejével, pedig még egy bukást is elszenvedett. Foggiának már valamivel jobban kellett izgulnia, de végül másodikként ő is bejutott a Q2-be Cormac Buchanan és Vicente Pérez társaságában. Nicola Carraro eközben akkorát esett, hogy el kellett vinni az orvosi központba.

Az időmérő második szakasza David Muñoz bíztatóan jó körével indult be, aki így 1:44.165-tel élre is állt. Viszont rövidesen az egész hétvégén a leggyorsabbként feltűnő José Antonio Rueda 47 ezreddel jobbnak bizonyult a honfitársánál.

Azonban Rueda nem ülhetett nyugodtan, mivel a hajrában még Joel Kelso is megszorongatta, aki 1:44.042-vel átvette a spiccet. Ám a spanyol motoros 1:43.961-es új körrekorddal válaszolt erre, amivel megszerezte idei első pole pozícióját. A bajnoki második mögött a Kelso, Muñoz, Ángel Piqueras, Álvaro Carpe, Ryusei Yamanaka sorrend alakult ki az első két rajtsorban. A bajnoki élmezőnyt tekintve a Q2 végén még Adrián Fernández bukása borzolta fel a kedélyeket.

A jerezi Moto3-as időmérő végeredménye

Megbüntették a Márquez fivéreket az időmérős kihágásért, de mindketten olcsón megúszták

0

Mind Marc, mind Álex Márquezt megbüntették, amiért idő előtt, piros zászlónál hagyták el a bokszutcát a jerezi Q2 elején. Viszont ez a rajtpozíciójukat nem változtatja meg, mivel a második Marcnak „csak” 2000 eurót kell befizetnie, míg Álexnek a 2000 euró mellett elvették az első gyorskörét, de a negyedik helyet nem azzal szerezte meg.

Szokás szerint szombaton délelőtt rendezték meg a Spanyol Nagydíj időmérőjét, amelyet új körrekorddal Fabio Quartararo nyert meg. A második helyen záró Marc Márquez így idén először kiszorult a pole pozícióból, ám nem csak ez adhatott okot nála az aggodalomra.

Óriási meglepetés a jerezi időmérőn: Quartararo új körrekorddal megverte Marc Márquezt

Az idősebb Márquez fivér ugyanis testvérével, Álexszel együtt idő előtt hagyta el a bokszutcát a Q2 elején. Mindketten lendületesen haladtak a pálya kezdetét jelző vonal felé, arra számítva, hogy már zöld jelzésnél keresztezik azt, de végül néhány másodperccel elszámolták magukat, és még a piros lámpák fényében haladtak át rajta.

Az időmérő után aztán azonnal felmerült, hogy ezért megbüntethetik őket, aminek a gondolata nem nyerte el a nyolcszoros világbajnok tetszését. „Ha ezért megbüntetnek, akkor ezt a bajnokságot el kell felejteni. Persze átmentem a vonalon, de ott azonnal megállítottam a motort. Azt hittem ugyanis, hogy akkor már a zöld lesz kint, de hatalmasat fékeztem és megálltam” – mondta az esetről láthatón kissé idegesen.

Viszont végül olyan büntetést nem osztottak ki, amely befolyásolhatná a két Márquez további eredményeit. Egy órányi feszült várakozás után azt a döntést hozták meg a sportfelügyelők, hogy Marcnak „csak” 2000 eurót kell befizetnie, míg Álexnek a 2000 euró mellett elvették az első gyorskörét. Ám a 29 éves pilóta a negyedik helyet nem azzal szerezte meg, tehát a rajtsorrend maradt az eredeti. A kettejük büntetése közti különbséget azzal indokolták, hogy Marc megállt a vonal után, és így nem szerzett jogosulatlan előnyt. Mindez egyébként összhangban van a felügyelők egy korábbi döntésével, amikor Ai Ogurát még tavaly egy hasonló kihágás miatt 500 euróra bírságolták (az összeg akkor azért volt kisebb, mert a japán pilóta még a Moto2-ben versenyzett).

Quartararo a megtérült munkának örül, Marc Márquez szerint el kell felejteni a MotoGP-t, ha megbüntetik

Quartararo a megtérült munkának örül, Marc Márquez szerint el kell felejteni a MotoGP-t, ha megbüntetik

0

A Spanyol Nagydíj időmérője után a pole pozíciót megszerző Fabio Quartararo az elégedettségének adott hangot. A második Marc Márquez pedig a kérdéses esetről beszélt, amikor látszólag idő előtt jött ki a bokszutcából. Rajtuk kívül a harmadik helyre odaérő Francesco Bagnaia is megszólalt.

Nem kis meglepetést okozva Fabio Quartararo nyerte meg a Spanyol Nagydíj időmérőjét. Az elmúlt éveket végigküszködő Yamaha vezérpilótája a Q2 utolsó percében futotta meg az 1:35.610-es idejét, amellyel új körrekordot is felállított. Azt persze nem lehet mondani, hogy ez teljesen előjel nélküli lett volna, hiszen a 2020-as világbajnok Katarban harmadik lett a kvalifikáción. Mindenesetre Quartararo és egyben a Yamaha a 2022-es Indonéz Nagydíj, tehát több mint három év után került oda újra az első rajtkockába, így nem véletlen, hogy nagy mosollyal az arcán értékelt.

Óriási meglepetés a jerezi időmérőn: Quartararo új körrekorddal megverte Marc Márquezt

„Nagyon különleges érzés itt lenni, mindannyiunknak – kezdte Quartararo. – Persze tudjuk, hogy a pontokat a sprinten és a főfutamon osztják, de azért nagyszerű, hogy újra ennyire közel vagyunk a leggyorsabbakhoz. Remélhetőleg a sprinten fel tudjuk fenni a versenyt velük, bár azt is tudjuk, hogy ez már vasárnap egy kicsit nehezebb lesz. De most nagyon boldogok vagyunk, hogy ilyen eredményt értünk el – nagyon keményen dolgozunk, és jó, hogy ilyenkor ez a munka megtérül.”

Marc Márquez az első Q2-es próbálkozásával élre állt, majd egészen a Yamaha-pilóta villanásáig vezetett is. Végül azonban idén először kikapott egy időmérőn, hiszen 33 ezred hátrányban második lett. Viszont a cerverai motoros nem csak ezzel szolgáltatott beszédtémát az időmérőn. Testvérével, Álex Márquezzel együtt korán akart kihajtani a bokszutcából a második kvalifikációs szakasz elején, de ezt a videó tanúsága szerint még épp tilos jelzésnél, piros zászlónál tették meg, amiért elméletileg akár meg is büntethetnék őket.

„Ha ezért megbüntetnek, akkor ezt a bajnokságot el kell felejteni. Persze átmentem a vonalon, de ott azonnal megállítottam a motort. Azt hittem ugyanis, hogy akkor már a zöld lesz kint, de hatalmasat fékeztem és megálltam” – mondta erről a láthatón kissé ideges Márquez. A spanyol pilóta ezután arról beszélt, hogy ettől eltekintve elégedett, hiszen ott van az első rajtsorban, majd megdicsérte Quartararót, aki szerinte „hihetetlen időt” futott. Zárásként pedig egy izgalmas versenyt jósolt.

A pole-tól 145 ezredre, a harmadik helyre odaérő Francesco Bagnaia elmondta, hogy nagyon elégedett a csapata és saját munkájával is, hiszen sikerült az első sorba kvalifikálnia. Bagnaia külön kiemelte, hogy a szombat reggeli, második szabadedzéses bukása után tartott a 7-es kanyar bejáratától, de végül az nem okozott neki problémát. Az olasz pilóta azt is felvetette, hogyha a két Márquezt megbüntetik, akár még előrébb is ugorhat, bár azóta ennek egyre kisebb a valószínűsége.

Morbidelli elmagyarázta, miért volt a szokásosnál több bukás a Spanyol Nagydíj első napján

Óriási meglepetés a jerezi időmérőn: Quartararo új körrekorddal megverte Marc Márquezt

0

Fabio Quartararo a jerezi időmérő utolsó percében új körrekordot futott, amivel több mint három év után szerezte meg újra a pole pozíciót. A Q2-ben szinte végig vezető Marc Márquez „csak” második lett, a harmadik pozícióba pedig Francesco Bagnaia ért oda. A nyolcszoros világbajnok idén először maradt alul egy kvalifikáción.

Szombat délelőtt az időmérővel folytatódott a Spanyol Nagydíj programja a MotoGP-mezőny számára. A pénteki edzés eredményének megfelelően az Aprilia pilótái, köztük a beugró Lorenzo Savadori, a Pramac duója Augusto Fernándezzel, Luca Marini, Somkiat Chantra és a szabadkártyás Aleix Espargaró, valamint Brad Binder és a Tech3 párosa indult neki a kvalifikáció első szakaszának.

Álex Márquez nagyot esett, de fájdalmai sem akadályozták meg, hogy körrekordot fusson az edzésen

Álex Rinsnek szintén itt lett volna jelenése, de a második szabadedzésen kétszer is akkorát bukott, hogy elvitték az orvosi központba, így az időmérő elején még nem tudott motorra ülni. Ám szerencsére a Q1 második felére már beöltözött, miután nem találtak nála ezt kizáró problémát. Az időjárás kedvező volt a bokszutca kinyitásakor: 19 fokos levegő és 32 fokos aszfalt fogadta a versenyzőket.

Elsőként Binder jött ki a pályára, de az első valódi gyorskört Marini futotta, aki 1:37.116 másodperccel élre is állt. Viszont nem sokat töltött a vezető pozícióban, mivel sokan gyorsabbnak bizonyultak nála – a két továbbjutást érő helyet az 1:36.510-öt futó Maverick Viñales és az 1:36.559-ig jutó Marco Bezzecchi ragadta magához. Viñales aztán rövidesen 1:36.310-ra javította tovább a legjobb időt. Az említett kettőshöz Jack Miller került a legközelebb, akinek 71 ezred volt a hátránya az olasz pilótához képest.

A második próbálkozások sora Savadori nagy bukásával kezdődött, amelyet Binder javítása követett, de a dél-afrikai pilóta 1:36.584-es köre csak a harmadik helyre volt elég. Ráadásul Bezzecchi is javítani tudott a második időn: 1:36.451-re tornázta fel. Eközben Viñales is gyorsult, és 1:36.284-gyel stabilizálta a vezetését. Végül innen már nem változott a sorrend, így Viñales és Bezzecchi jutott tovább, amiről a legjobb időkkel Binder, Miller és Ai Ogura maradt le.

A gyári Ducati, a Gresini és a VR46 duóihoz, valamint Fabio Quartararóhoz, Joan Mirhez, Johann Zarcóhoz és Pedro Acostához tehát Viñales és Bezzecchi csatlakozott a Q2 mezőnyében. A második szakasz első gyorskörét a pénteken új körrekordot futó Álex Márquez mutatta fel, aki 1:36.460-at teljesített. Viszont ezzel csak második lett, mivel az őt közvetlen közelről követő testvére, Marc 1:35.643-ig jutott. Ezzel a hihetetlen meglódulással azonnal új csúcsot állított fel.

Marc Márquez aztán nem javított a második nekifutásra, ellentétben a fivérével. Viszont Álex 1:35.872-es ideje is csak a második helyre volt elég. A harmadikra eközben Franco Morbidelli ért oda, úgy, hogy alig 4 ezred volt a hátránya a Gresini-pilótához képest. A VR46 motorosa mögött Quartararo, Francesco Bagnaia és Viñales sorakozott fel.

A harmadik lövések alkalmával Marc Márquez ismét nem tudott előrelépni, ellentétben a csapattársával, Bagnaia ugyanis 112 ezredre megközelítette, és így átvette a második helyet. Ám pillanatokon belül csak harmadik volt, mivel az 1:35.684-et futó Quartararo megelőzte. A francia pilóta aztán a bajnoki formáját idéző villanással 1:35.610-ig jutott, és ezzel az új körrekorddal magához ragadta a vezetést.

Innen pedig már nem voltak további javítások, így Quartararo a 2022. márciusi Indonéz Nagydíj, tehát több három év után indulhat újra az első rajtkockából. Mögötte a gyári Ducati párosa, Márquez-Bagnaia sorrendben állhat majd fel a rajtrácsra – a nyolcszoros világbajnok idén először maradt alul bárkivel szemben egy időmérőn. Álex Márquez végül hiába jutott el 1:35.758-ig, „csak” a második sor elejére került, amelyen Morbidellivel és Viñalesszel fog osztozni. Mögöttük a Fermín Aldeguer, Fabio Di Giannantonio, Joan Mir, Johann Zarco, Bezzecchi, Pedro Acosta sorrend alakult ki.

A jerezi időmérő végeredménye

Morbidelli elmagyarázta, miért volt a szokásosnál több bukás a Spanyol Nagydíj első napján

0

Franco Morbidelli szerint két oka volt a szokásosnál több bukásnak a Spanyol Nagydíj pénteki napján: a jerezi pályát túl jól ismeri a mezőny, valamint az aszfaltcsíkra korábban lesújtó vihar nem múlt el nyomtalanul. Az olasz pilóta emellett a saját teljesítményéről és élményeiről beszélt, összességében nagyon elégedetten.

Pénteken kezdetét vette az első idei európai MotoGP-forduló, a Spanyol Nagydíj. Az első komolyabb erőpróbát, az edzést Álex Márquez zárta az élen, új körrekordot futva. Ráadásul Márquez erre úgy volt képes, hogy mind az első szabadedzésen, mind a délutáni gyakorláson bukott. És az övéin kívül is a szokásosnál több esést láthattak a nézők, csak az utóbbin nyolcat lehetett összeszámolni. A leintés után megkérdezték erről Franco Morbidellit, aki felfedte, a Jerezt március elején ért brutális viharnak még mindig érezhető a hatása a pálya egyes pontjain.

Álex Márquez nagyot esett, de fájdalmai sem akadályozták meg, hogy körrekordot fusson az edzésen

„Mindenki nagyon jól ismeri Jerezt, így ha egy kicsit többet teszünk bele, az dönthet a Q2-be jutás vagy nem jutás között, ami pedig nem kis dolog. Bizonyára sok versenyző sokat kockáztatott pénteken, ami érthetővé teszi ez a sok bukást – magyarázta Morbidelli. – És bár a pálya jó állapotban van, de a 13-as és a 6-os kanyar még mindig elég csúszós, valószínűleg azért, mert ezeken a helyeken maradt meg legtovább a víz, hiszen ezek a pálya legalacsonyabb pontjai, ami szintén érthetővé teszi a bukásokat.”

Frissítés: a második szabadedzésen aztán folyatódott a bukások sora, többek között Francesco Bagnaia, Pedro Acosta és Álex Rins is földre került, utóbbi kétszer is, sőt még az orvosi központot is megjárta. A gyakorlást pedig pont Morbidelli nagy esése miatt félbe is kellett szakítani, mivel a korlátok javításra szorultak.

Morbidellinek, aki pénteken elkerülte az esést, nem sikerült túl jól az első szabadedzés, csak tizedik lett rajta. Viszont a pénteki nap érdemi részére, az edzésre megtalálta a tempóját, és az elsőtől 162 ezredmásodpercre harmadikként zárt. „Ez egy olyan nap volt, amelyen nem voltak nagyobb nehézségeink – értékelt mosolyogva. – Persze ma reggel még dolgoznunk kellett azon, hogy jobban érezzem magam a motoron, de több dolgon is változtattunk, és így sikerült sokat javítanunk rajta. Ez nagy pozitívum, a csapat nagyon jól dolgozott, és a használt gumikkal is sikerült előrelépnünk a tempó tekintetében. Kiváló kezdés volt.”

„Pedig reggel még egy kicsi hiányzott a fékezés és a kigyorsítás terén is. Több problémánk is volt ezen a két területen, de délutánra sikerült megoldanunk őket, szóval elégedett vagyok. Viszont holnapra még többet kell javulnunk, ha az első három helyért akarunk harcolni, mert szerintem holnap mindenki még egyet előre fog lépni, így a beállításokon tovább kell javítanunk. Különösen a végsebességen kell még dolgoznunk, mivel abban továbbra is Marc [Márquez] tűnik a leggyorsabbnak.”

Rossi tanítványainak ugyanúgy segíteniük kell egymást, ahogyan azt a Márquez testvérek teszik?