back to top
2025. július 05. 12:07
Kezdőlap Blog Oldal 58

„Ez sokkal rosszabbul is elsülhetett volna” – Martín először nyilvánult meg balesete óta (képek)

0

Jorge Martín a közösségi médiában üzent rajongóinak, és megosztott néhány képet jelenlegi állapotáról. Eközben többen is kifejezték jókívánságukat a spanyol versenyző felé, Marc Márqueztől és Francesco Bagnaiától egészen barátjáig, Aleix Espargaróig.

A Katari Nagydíj hétvégéje részben Jorge Martín visszatéréséről, illetve az Aprilián való bemutatkozásáról szólt, ám mindez végül nagyon rosszul végződött. A főfutam 14. körében a címvédő a 12-es kanyar kijáratánál bukott, a mögötte érkező Fabio Di Giannantonio pedig már nem tudta teljesen kikerülni, és motorjával eltalálta őt. A 27 éves versenyzőnél légmellet állapítottak meg, valamint az is kiderült, hogy összesen tizenegy bordája tört el, így néhány napig biztosan kórházban marad, és minden bizonnyal minimum a jerezi fordulót ki kell hagynia.

Martínt eltalálta ellenfele motorja, súlyos tüdősérülése miatt napokig kórházban tartják

Hétfőn délelőtt aztán a baleset óta először nyilvánult meg: a közösségi médiában több képet is közzétett magáról, és röviden üzent is követőinek. „Hála istennek, ez sokkal rosszabbul is elsülhetett volna – írta saját Instagram-oldalán, majd egy ígéretet is tett a rajongóinak. – Megpróbállak majd tájékoztatni titeket.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Jorge Martin Almoguera (@89jorgemartin) által megosztott bejegyzés

Természetesen munkaadója, az Aprilia üzent versenyzőjének: „Veled vagyunk, Jorge” – olvasható a hozzászólások között. Massimo Rivola, a gyártó versenyrészlegének vezérigazgatója pedig szintén szép szavakat fogalmazott meg. „A teljesítmény most háttérbe szorul, a gondolataink Jorgéval vannak ebben a nehéz időszakban, vele vagyunk” – jelentette ki az Aprilia közleményében.

Martín márkatársa, az őt korábban helyettesítő tesztpilóta, Lorenzo Savadori annyit írt a 24 óráig elérhető történetében, hogy „gyerünk, Jorge”. Rajta kívül több jelenlegi ellenfél is biztosította a kétszeres világbajnokot támogatásáról. „Sok erőt, Jorge! – kezdte Marc Márquez. – Nincsenek szavak, csak azt kívánom, hogy minél előbb kilábalj ebből a nehéz időszakból. Kitartást!”

Francesco Bagnaia szintén közzétett egy sztorit, amelyben kifejezte jókívánságát korábbi bajnoki riválisa felé. „Gyerünk, Jorge, nagyszerű vagy” – írta. Munkaadója, a Ducati, amelyet az elmúlt négy évben Martín is képviselt, ugyancsak tett egy gesztust korábbi pilótája felé. „Gyógyulj meg hamar, Jorge” – írta a bolognaiak Instagram-fiókjának kezelője.

A Michelin a Martín posztja alatti kommentek között üzent két, megfeszített bicepszet ábrázoló emojival, míg az Apriliát korábban a 250 köbcentiméteres géposztályban és a MotoGP-ben egyaránt erősítő Marco Melandri szintén hozzászólásként írta, hogy „hajrá, bajnok”. A Martínnal közismerten baráti viszonyt ápoló Aleix Espargaró pedig másokhoz hasonlóan egy történeten keresztül üzent. „Fel a fejjel, testvér, ez nem igazságos, és nem érdemled meg, ami veled történik!” – jegyezte meg. – Nincs kétségem afelől, hogy az élet megjutalmaz téged!”

Di Giannantonio nagyon félt, miután eltalálta Martínt, akinél újabb sérüléseket állapítottak meg

Bulegának „nem könnyű elviselnie” a dupla kiesést, de magabiztosan távozik Assenből

0

Nicolò Bulega nehezen tudja feldolgozni, hogy a Superbike-vb asseni hétvégéjének vasárnapján mindkét futamon technikai hiba miatt esett ki. A teljesítménye azonban ezzel együtt is optimizmusra ad okot.

Nicolò Bulega számára álomszerűen indult a Superbike-világbajnokság asseni fordulója, pontosabban annak tétre menő része. Bár a Superpole-on lecsúszott a rajtelsőségről, az első futamot könnyedén behúzta, és úgy tűnt, hogy senki nem tudja megközelíteni a tempóját. Ez utóbbit aztán felülírta, hogy a vasárnapi Superpole versenyt nedves pályán rendezték, ám, mint kiderült, messze nem ez volt a legnagyobb csapás az ő szempontjából.

Dráma a Superbike-vb-n, Bulega alatt megállt a motor, Razgatlıoğlu nyerte az esős asseni futamot

Ilyen körülmények között Toprak Razgatlıoğlu ellépett az olasz pilótától, aki azonban a második helyet így is simán hozhatta volna. Az utolsó körben azonban megállt alatta a motor, ami két súlyos következménnyel járt: egyrészt nem szerzett pontot, másrészt csupán a tizedik pozícióból kezdhette meg a délutáni második viadalt.

Elképesztő, Bulega most az élről esett ki, Locatelli először nyert Superbike-világbajnoki futamot

Mint kiderült, ez utóbbi nem okozott neki gondot, és közvetlenül féltáv előtt már ő állt az élen. Csakhogy két körrel a vége előtt megint utolérte a technika ördöge, és ezúttal az élről kellett kiállnia. „Ezt nem könnyű elviselni – nyilatkozta a SPEEDWEEJ.com-nak. – Különösen azért, mert nagyon jó formában voltam. Erős versenyt futottam sok előzéssel, szórakoztató volt. Aztán két körrel a vége előtt a motor másodszor is lelassult a nap folyamán.”

A Ducatitól, illetve annak gyári csapatától egyelőre nem érkezett információ, hogy mi okozta az első, illetve a második kiesést. Mindenesetre a jelek arra utalnak, hogy a két hiba egy tőről fakad. „Fogalmam sincs, ezt még ki kell elemeznünk – válaszolta Bulega a megállások hátterét firtató kérdésre. – Bevallom, nem kérdeztem meg a csapatot. Mindkét alkalommal ugyanazt éreztem. Amikor az egyenesben felváltottam, egyszerűen leállt a motor.”

Bulega a katasztrofális végkifejlet ellenére továbbra is jelentős előnnyel vezeti a bajnokságot, és bár vasárnap nullázott, tempója nagyon is optimizmusra ad okot. „Igen, domináltam, de a kockás zászló előtt nem osztanak világbajnoki pontokat – fogalmazott. – Ugyanakkor azzal a magabiztossággal megyek haza, hogy a csomagommal együtt versenyképes voltam.”

A 25 éves motoros első számú riválisára, Razgatlıoğlura is kitért. A gyári BMW pilótája hiába indult a pole pozícióból a második versenyen, gumiválasztása (előre és hátulra is a lehető legkeményebb keveréket tette fel) nem bizonyult kifizetődőnek, és végig nagyon rossz volt a tempója. Végül nyolcadik lett, így 29-ről 21 pontra csökkentette hátrányát. „Nyilvánvaló volt, hogy nem olyan erős, mint amilyennek legutóbb, Portimãóban bizonyult – jelentette ki Bulega. – Azonban nem igazán foglalkoztam vele, csak minél gyorsabban élre akartam állni és nyerni.”

Így áll a Superbike-vb-tabella az asseni forduló után

Di Giannantonio nagyon félt, miután eltalálta Martínt, akinél újabb sérüléseket állapítottak meg

0

Jorge Martínról kiderült, hogy nem hat, hanem összesen tizenegy bordája tört el. Fabio Di Giannantoniónak esélye sem volt kikerülni a címvédőt a Katari Nagydíjon, utána pedig nagyon tartott a negatív fejleményektől.

Sok szempontból emlékezetesen alakult a vasárnap Katari Nagydíj a MotoGP-ben, de Marc Márquez győzelmétől kezdve Maverick Viñales utólag elvett második helyéig mindent zárójelbe tesz, hogy Jorge Martín ismét súlyos sérülést szenvedett, miután idén először tudott versenyezni. A spanyol pilóta a 12-es kanyar kijáratánál bukott, majd a közvetlenül mögötte haladó Fabio Di Giannantonio eltalálta őt.

Viñales váratlanul az élre tört, de Marc Márquez nyerte a Katari Nagydíjat, miután összeért öccsével

A jó hír, hogy a gerince és a belső szervei nem sérültek, de a következmények ettől még súlyosak. A gyári Aprilia motorosánál ugyanis légmell alakult ki, amely ráadásul időközben súlyosbodott, így mesterséges leszívást kellett alkalmazni, ás pár napig biztosan benntartják a kórházban. Később arról is beszámoltunk, hogy hat hátsó bordája tört el. Nos, a legutóbbi jelentések szerint a helyzet ennél is rosszabb, ugyanis az 1-estől a 8-asig minden hátsó bordája eltört a jobb oldalon, és ehhez jött még három oldalsó is, a 7-estől a 9-esig.

Martínt eltalálta ellenfele motorja, súlyos tüdősérülése miatt napokig kórházban tartják

A leintés után természetesen a baleset másik érintettje is megszólalt. Di Giannantoniónak nyilvánvalóan esélye sem volt elkerülnie ellenfelét, hiszen közvetlenül mögötte haladt, így nem tudott megfelelően reagálni annak esésére. Elmondása szerint utána nagyon tartott attól, hogy a történteknek komoly következménye lett.

Előttem volt, kicsit szélesre ment, elég közel voltam hozzá, és megpróbáltam megelőzni – idézte fel. – Amikor elesett, teljesen a motorom előtt volt. Körülbelül kétszáz kilométer per órával mentünk, a tizenhármas kanyar bejáratánál, vagy százhatvannal, száznyolcvannal. Nem volt esélyem, hogy bárhova is menjek. Hozzáértem. Az egész futamon nyomtam, de végig rá gondoltam, mert nagyon féltem. A verseny végén megálltam a [gyári Aprilia] boksza előtt, mert meg akartam tudni a csapattól, hogy jól van, és ez a legnagyszerűbb dolog a nap során.”

Ahogyan az utolsó mondatból is kiderült, nyilatkozatának pillanatában a VR46 pilótája még nem tudta, mennyire súlyos a helyzet. Ráadásul az a tény is megtévesztette, hogy bár Martín nem tudta önerőből elhagyni a pályát, a futamot nem szakították félbe, hanem szimplán sárga zászló volt érvényben, miközben a mezőny állva maradt tagjai méterekre száguldottak el a 27 éves versenyzőtől és a beavatkozóktól.

Libabőrös lettem, mert ez volt életem legrosszabb jelenetsora, hogy őszinte legyek – folytatta Di Giannantonio. – Nagyon csúnya baleset volt. [Utána] pedig még mindig a földön volt. Láttam a képernyőket, próbáltam kideríteni, hogy rendben van-e vagy sem. Továbbra is a földön volt. Éppen befejeztem a körömet, aztán szerencsére talán rendben volt, és ezért nem volt piros zászló.”

Így áll a MotoGP-tabella a Katari Nagydíj után

0

Ezen a hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság negyedik fordulóját, a Katari Nagydíjat. A MotoGP-ben az ismét mindent besöprő Marc Márquez visszavette a vezetést öccsétől a tabellán.

A napokban Loszaílban vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság, ahol a szezon negyedik fordulójára, a Katari Nagydíjra került sor. A MotoGP-ben a sprintet és a főfutamot is Marc Márquez nyerte, így 17 pontos előnnyel visszavette a vezetést öccsével, a vasárnap hibázó Álexszel szemben, míg Francesco Bagnaia hátránya 26 egységre nőtt. A Moto2-es futamot Arón Canet, míg a Moto3-as viadalt Ángel Piqueras húzta be, és mindketten élre álltak az összetettben, miután más-más okból, de Jake Dixon és José Antonio Rueda is nullázott.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Marc Márquez Ducati Ducati Lenovo Team 123
2 Álex Márquez Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 106
3 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 97
4 Franco Morbidelli Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 78
5 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing Team 48
6 Johann Zarco Honda LCR Honda 38
7 Marco Bezzecchi Aprilia Aprilia Racing 32
8 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 30
9 Ai Ogura Aprilia Trackhouse MotoGP Team 29
10 Luca Marini Honda Honda HRC Castrol 26
11 Pedro Acosta KTM Red Bull KTM Factory Racing 24
12 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory Racing 22
13 Enea Bastianini KTM Red Bull KTM Tech3 21
14 Fermín Aldeguer Ducati Team BK8 Gresini Racing MotoGP 20
15 Jack Miller Yamaha Prima Pramac Yamaha 19
16 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 14
17 Joan Mir Honda Honda HRC Castrol 10
18 Maverick Viñales KTM Red Bull KTM Tech3 8
19 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse MotoGP Team 5
20 Augusto Fernández Yamaha Prima Pramac Yamaha 3
21 Miguel Oliveira Yamaha Prima Pramac Yamaha 2
22 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 1
23 Somkiat Chantra Honda LCR Honda 0
24 Jorge Martín Aprilia Aprilia Racing 0
MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 148
2 Honda 49
3 Aprilia 43
4 Yamaha 42
5 KTM 42
MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 220
2 Team BK8 Gresini Racing MotoGP 126
3 Pertamina Enduro VR46 Racing Team 126
4 Red Bull KTM Factory Racing 46
5 Monster Energy Yamaha MotoGP 44
6 LCR Honda 38
7 Honda HRC Castrol 36
8 Trackhouse MotoGP Team 34
9 Aprilia Racing 33
10 Red Bull GASGAS Tech3 29
11 Prima Pramac Yamaha 24
Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Arón Canet Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 71
2 Manuel González Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 61
3 Jake Dixon Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 59
4 Daniel Holgado Kalex CFMOTO Aspar Team 36
5 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 35
6 Barry Baltus Kalex Fantic Racing LINO SONEGO 33
7 Alonso López Boscoscuro SUP Racing 30
8 Tony Arbolino Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 28
9 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 26
10 Celestino Vietti Boscoscuro SUP Racing 25
11 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 24
12 Senna Agius Kalex Liqui Moly Dynavolt Intact GP 21
13 Albert Arenas Kalex ITALJET Gresini Moto2 18
14 Filip Salač Boscoscuro Elf Marc VDS Racing Team 13
15 Izan Guevara Boscoscuro BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 12
16 Darryn Binder Kalex ITALJET Gresini Moto2 10
17 Iván Ortolá Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 10
18 Álex Escrig Forward Klint Forward Factory Team 10
19 Collin Veijer Kalex Red Bull KTM Ajo 9
20 Mario Aji Kalex IDEMITSU Honda Team Asia 8
21 David Alonso Kalex CFMOTO Aspar Team 7
22 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 7
23 Óscar Gutiérrez Boscoscuro QJMOTOR – FRINSA – MSi 4
24 Adrián Huertas Kalex Italtrans Racing Team 2
25 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 1
Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 83
2 Boscoscuro 68
3 Forward 10
Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Fantic Racing LINO SONEGO 104
2 Liqui Moly Dynavolt Intact GP 82
3 Elf Marc VDS Racing Team 72
4 SUP Racing 55
5 CFMOTO Aspar Team 43
6 BLU CRU Pramac Yamaha Moto2 40
7 OnlyFans American Racing Team 36
8 Red Bull KTM Ajo 35
9 ITALJET Gresini Moto2 28
10 Italtrans Racing Team 26
11 QJMOTOR – FRINSA – MSi 14
12 Klint Forward Factory Team 10
13 IDEMITSU Honda Team Asia 8
14 RW-Idrofoglia Racing GP 7
Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Ángel Piqueras KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 67
2 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 66
3 Joel Kelso KTM LevelUp – MTA 41
4 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 40
5 Matteo Bertelle KTM LevelUp – MTA 40
6 Taiyo Furusato Honda Honda Team Asia 38
7 Álvaro Carpe KTM Red Bull KTM Ajo 35
8 Stefano Nepa Honda SIC58 Squadra Corse 27
9 Dennis Foggia KTM CFMOTO Aspar Team 24
10 Luca Lunetta Honda SIC58 Squadra Corse 24
11 Ryusei Yamanaka KTM FRINSA – MT Helmets – MSi 23
12 David Almansa Honda Leopard Racing 22
13 Riccardo Rossi Honda Rivacold Snipers Team 19
14 Adrián Cruces KTM/Honda CIP Green Power/Gryd – MLav Racing 13
15 Máximo Quiles KTM CFMOTO Aspar Team 11
16 Guido Pini KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 11
17 David Muñoz KTM Liqui Moly Husqvarna Intact GP 10
18 Cormac Buchanan KTM BOÉ Motorsports 9
19 Ruché Moodley KTM BOÉ Motorsports 9
20 Nicola Carraro Honda Rivacold Snipers Team 8
21 Scott Ogden KTM CIP Green Power 8
22 Joel Esteban KTM Red Bull KTM Tech3/CFMOTO Aspar Team 7
23 Jacob Roulstone KTM Red Bull KTM Tech3 4
24 Marcos Uriarte Honda Gryd – MLav Racing 3
25 Valentin Perrone KTM Red Bull KTM Tech3 1
Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 KTM 100
2 Honda 63
Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Red Bull KTM Ajo 101
2 FRINSA – MT Helmets – MSi 90
3 LevelUp – MTA 81
4 Leopard Racing 62
5 SIC58 Squadra Corse 51
6 Honda Team Asia 38
7 CFMOTO Aspar Team 35
8 Rivacold Snipers Team 27
9 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 21
10 CIP Green Power 21
11 BOÉ Motorsports 18
12 Red Bull KTM Tech3 12
13 Gryd – MLav Racing 3

 

Marc Márquez úgy véli, inkább az ő hibája volt az öccsével történt összeérés

0

Marc Márquez kijelentette, inkább az ő hibája volt, hogy a Katari Nagydíj legelején összeértek öccsével, Álexszel, de leszögezte, a leszakadó elem nem befolyásolta a futamát. A Gresini motorosa egy edzésen előforduló incidenshez hasonlította a kontaktot.

Izgalmasan alakult a Katari Nagydíj a MotoGP-ben, különösen az első, nagyobbik része. Olyannyira, hogy mindjárt a rajt után történt egy incidens, amely akár sokkal rosszabbul is végződhetett volna az érintettek számára. Ráadásul a mezőny testvérpárjának tagjai, Marc és Álex Márquez értek össze mindjárt az első kanyarban.

Azok után, hogy az első két pozícióból indultak, mindketten jól kapták el a rajtot, ám az idősebbik fivér minimálisan lecsúszott az ideális ívről. A Gresini pilótája pedig megpróbált elmenni mellette az ideális íven, ám a kísérletnek kontakt lett a vége. A nyolcszoros világbajnok magára vállalta a felelősséget, legalábbis annak nagyobbik részét.

Az Álexszel történt összeérés inkább az én hibám volt, mint az övé, mert meghúztam a gázt, és úgy éreztem, hogy elmegy a hátulja – nyilatkozta a későbbi futamgyőztes a TNT Sportsnak. – Újra felengedtem a gázt, ő pedig nem számított rá. Emiatt jött nekem, és emiatt előzött meg kívülről [Franco] Morbidelli. Ez ugyanakkor kicsit inkább az én saram volt. Szerencsére mindketten motoron maradtunk.”

A gyári Ducati motorosa nemcsak pozíciót, hanem egy szárnyelemet is vesztett. Látva, hogy mennyire lemaradt Morbidellitől, azt is lehetett gondolni, hogy ez hátráltatja, de a leintés után elmondta, tudatosan ment lassan a futam elején. Ami pedig az elhagyott elemet illeti, semmit nem számított. „Nem, nem válaszolta arra a kérdésre, hogy hátráltatta-e a hiányzó alkatrész. – Csak a legkisebb szárnyat veszítettem el az ülésről. Szóval semmit nem éreztem.”

Viñales váratlanul az élre tört, de Marc Márquez nyerte a Katari Nagydíjat, miután összeért öccsével

Az incidensről természetesen a másik érintettet is megkérdezték. Álex Márquez, bár nem közvetlenül utána, de még egy pozíciót veszített, ám nem sokkal később visszazárkózott bátyja mögé. Utána aztán saját hibájából tönkretette a futamát, amikor nekiment Fabio Di Giannantoniónak, de szavai alapján az első kanyarban történtek nem befolyásolták a későbbieket.

Azon a ponton semmilyen – felelte arra a kérdésre, hogy milyen hatással voltak a versenyére a történtek. – Ott voltunk az első kanyarban, és próbáltuk becsukni az ajtót, de, ahogyan az első körökben láthattuk, [Marc Márquez] nagyon lassú volt, és vigyázott a gumijára. Láttam, hogy kicsit szélesre ment, én pedig igencsak jól gyorsítottam ki, úgyhogy meghúztam a gázt. Nem számítottam rá, hogy ott van, de szinte semmi nem volt. Azt mondanám, hogy olyan, mintha edzésen értünk volna össze.”

A Lorenzóval egyenlítő Marc Márquez Acostának nézte Viñalest, aki szerint „valami átkattant”

Martínt eltalálta ellenfele motorja, súlyos tüdősérülése miatt napokig kórházban tartják

0

Elsőre nem volt teljesen egyértelmű, de Jorge Martínt eltalálta Fabio Di Giannantonio motorja, miután a spanyol versenyző elesett a Katari nagydíjon. A 27 éves pilótát kórházba szállították, és a MotoGP főorvosa elárulta, ugyan tudatánál van, de légmell alakult ki nála, amely ráadásul súlyosbodott.

A Katari Nagydíj hétvégéjének egyik központi figurája Jorge Martín volt, hiszen az előszezonban elszenvedett sérülései után a címvédő most teljesítette első futamát a gyári Aprilia színeiben. Bár a várakozásoknak megfelelően nagyot nem alkotott, de szépen helytállt az előző napokban, ahogyan a főfutamon is, ám aztán jött a rémálomszerű fordulat.

Viñales váratlanul az élre tört, de Marc Márquez nyerte a Katari Nagydíjat, miután összeért öccsével

A 14. körben ugyanis elesett a 12-es kanyar kijáratánál. Bár a baleset nagy tempónál történt, minden bizonnyal nem ez okozta a bajt, hanem az, ami a lassítás alapján elsőre nem is volt egyértelmű. A közvetlenül mögötte haladó Fabio Di Giannantonio ugyanis nem tudta teljesen kikerülni ellenfelét, és motorjával eltalálta Martínt.

Ennek fényében nem meglepő, hogy bár mozgott, de a spanyol versenyző nem tudott felkelni, és bár ezt nem láthattuk, alighanem csak a beavatkozók közreműködésével hagyta el a helyszínt. Nem sokkal később a MotoGP a hivatalos platformjain tudatta, hogy a kétszeres világbajnokot az orvosi központba szállítják ellenőrzésre.

A leintés után aztán érkezett a még rosszabb hír: „Martínt a helyi kórházba szállítják további kivizsgálásokra, valamint a mellkasán és a hasán elvégzendő CT-vizsgálatokra” – kommunikálta a MotoGP. Később egybehangzó sajtóértesülések alapján azt lehetett olvasni, hogy a 27 éves pilóta tudatánál van, és a végtagjai is rendben vannak, de mellkasának jobb oldali részén bordasérülést szenvedett. Sőt, az egészben nem is ez a legijesztőbb.

Eszméleténél és tudatánál van – közölte a jó hírt dr. Ángel Charte, a MotoGP főorvosa, aztán rátért a negatív fejleményekre. – Elméletileg a rajta elvégzett radiológiai vizsgálat traumás légmellre utal. Tény, hogy van néhány kép a bordáiról, amelyek megsérülhettek, de nehéz megmondani, mert a légmell kiterjedése nem teszi lehetővé, hogy jól lássuk a képet. Át fogjuk szállítani a Hamad-kórházba, ahol elvégezzük a vizsgálatot, és megnézzük a mértékét. Ha nagyon nagy, akkor nem kell injekciót adnunk neki, ha kicsi, akkor stabilizálódik. Fájdalomcsillapítókkal stabilizáltuk őt.”

Ha légmell és motorversenyzés, akkor a legtöbb rajongónak valószínűleg Toprak Razgatlıoğlu tavalyi eset jut eszébe a közelmúltból. A török pilóta a tavalyi magny-cours-i hétvége pénteki szenvedett ilyen sérülést, aminek következtében nemcsak azt a fordulót, hanem a soron következőt is ki kellett hagynia. Hogy mi is pontosan a légmell, arról pont ennek kapcsán már írtunk, egészen pontosan ebben a cikkünkben.

A helyzet ráadásul még rosszabb lett: már cikkünk írása közben jött a hír, hogy Martín légmelle súlyosbodott, így mellkascsapolásra lesz szükség, melynek során eltávolítják a tüdejébe került folyadékot. Ennek következtében a spanyol motorosnak néhány napig még biztosan kórházban kell maradnia, és alighanem utána sem térhet vissza azonnal.

Martín balesetének azonban van egy másik vetülete is, amely felvet bizonyos kérdéseket. Többen is úgy vélik, hogy mivel a gyári Aprilia pilótáját percekig ápolták a pálya mellett, piros zászlós megszakításra lett volna szükség, ám ez nem történt meg, és bár a sárga jelzés folyamatosan érvényben volt, a versenyzők csupán néhány méterre száguldottak el pórul járt kollégájuk, illetve a beavatkozók mellett.

FRISSÍTÉS: az Aprilia azóta még egy közleményt kiadott, amelyből kiderült, hogy Martínnak összesen hat bordája tört el, egytől egyig a hátához közelebbi részen. „A végső vizsgálat hat törést is kimutatott a jobb hátsó bordaíveken, az egyestől a hatosig” – tájékoztatták a noaleiek a közvéleményt pilótájuk állapotáról.

Hivatalos: Viñalest megbüntették, a második hely helyett csak néhány pontot szerzett

0

A sportfelügyelők úgy ítélték meg, hogy Maverick Viñales motorja nem felelt meg a guminyomásszabálynak, így az ilyenkor automatikus 16 másodperces büntetéssel sújtották őt a Katari Nagydíj után. A spanyol versenyzőt így a második helyett a tizennegyedik pozícióban rangsorolják, helyét Francesco Bagnaia örökölte meg, a harmadik Franco Morbidelli lett.

Maverick Viñales egyértelműen a Katari Nagydíj legnagyobb meglepetését szolgáltatta. A Tech3 pilótája már az időmérőn is jól teljesített, és a második sorból indulhatott, ám a sprinten nem jött össze neki a pontszerzés. A főfutamon viszont olyannyira jól teljesített, hogy néhány körön át még vezetett is, majd másodikként ért célba.

Viñales váratlanul az élre tört, de Marc Márquez nyerte a Katari Nagydíjat, miután összeért öccsével

Nem sokkal a leintés után azonban jött a drámai fordulat, ugyanis a közvetítésben kiírták, hogy a 30 éves motorost vizsgálják a guminyomásszabály esetleges megszegése miatt. Persze a tavalyi idény óta tudjuk, hogy ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az érintett versenyzőt meg is büntetik, mindenesetre a tízszeres királykategóriás futamgyőztes kezdhetett aggódni.

Nemrég pedig hivatalossá vált, hogy a félelem nem volt alaptalan, ugyanis a sportfelügyelők valóban szabálytalannak találták a motort. A TNT Sports értesülései szerint Viñales három körrel többet tett meg az előírt maximumnál a minimumként meghatározott érték alatt, így nem menekülhetett a szankció elől.

Ez utóbbi a szabályok szerint a hosszú viadal esetében 16 másodperc, ami jelen esetben rendkívül nagy érvágás a pilóta, a csapat, illetve a márka számára. Viñalest ugyanis így csak a tizennegyedik pozícióban rangsorolják, vagyis a 20 pont helyett csupán 2-t szerzett ezen a futamon. Mindez a tabellán elfoglalt helyezésében is nagyon meglátszik.

Ennek következtében a pályán harmadikként végző Francesco Bagnaia hivatalosan második lett, így 30 helyett csak 26 pontra nőtt a hátránya Marc Márquezzel szemben a tabellán. A harmadik pozíciót Franco Morbidelli örökölte meg, míg rajtuk kívül Johann Zarco, Fermín Aldeguer, Álex Márquez, Fabio Quartararo, Pedro Acosta, Marco Bezzecchi, Luca Marini, Enea Bastianini, Álex Rins és Brad Binder kerültek előrébb.

Persze lehet ezt úgy is nézni, hogy egyfelől az élményt már senki nem veheti el Viñalestől, illetve a csapattagoktól, másfelől a jövőt illetően ez rendkívül biztató teljesítmény. Maga az érintett is ezt a szemléletet vallotta, amikor erről kérdezték, még akkor, amikor a vizsgálat eredménye nem volt hivatalos.

Őszintén szólva semmire nem figyelek – szögezte le a TNT Sportsnak adott interjújában. – Nem tudom, ugyanakkor nem is figyelem túlságosan. Ki akarom élvezni ezt a pillanatot, mert fantasztikus, nem számít, hogy utána mi történik. Tudom, hogy az élmezőnyben harcoltam, ez az, amit szerettem volna elérni. Teljes mértékben hasznot tudok húzni a KTM erősségeiből. Nem tudom, de nagyon boldog vagyok.”

A Lorenzóval egyenlítő Marc Márquez Acostának nézte Viñalest, aki szerint „valami átkattant”

A Lorenzóval egyenlítő Marc Márquez Acostának nézte Viñalest, aki szerint „valami átkattant”

0

Marc Márquez tudatosan nem ment gyorsan a Katari Nagydíj első szakaszában, Maverick Viñales teljesítménye pedig őt is meglepte. A Tech3 pilótája szerint a pályán elért második hely megmutatja, hogy jó munkát végeztek, míg Francesco Bagnaia a szombati gyenge teljesítménye miatt kesergett.

Remek versenyt hozott a Katari Nagydíj főfutama a MotoGP-ben, és sokáig olyan pilóták vezettek, akikre nem igazán lehetett számítani. A végén azonban Marc Márquez diadalmaskodott a váratlanul élre törő Maverick Viñales előtt, míg a harmadik helyet Francesco Bagnaia szerezte meg. Legalábbis a pályán ez az eredmény alakult ki.

Viñales váratlanul az élre tört, de Marc Márquez nyerte a Katari Nagydíjat, miután összeért öccsével

A nyolcszoros világbajnok ugyanakkor nem volt messze attól, hogy versenye már az elején katasztrófával végződjön, ugyanis nem sokkal a rajt után összeért öccsével, Álexszel, és bár talpon maradt, de egy elem letört a motorjáról. Ezt követően Franco Morbidelli elhúzott előle, később pedig számára váratlanul Viñales is elment mellette, de végül visszaszerezte a vezetést, és a hajrában már senki nem fenyegette a győzelmét. Ezzel pedig beérte Jorge Lorenzót a királykategóriás dobogók ranglistájának második helyén, és jelenleg mindketten 114 pódiumnál tartanak.

Megmondtam a futam előtt, hogy az első gumit kell menedzselnem, úgyhogy ebből az okból kifolyólag a verseny első részében nyugodt voltam – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Morbidelli elment, de tegnap kiderült számomra, hogy a viadal második szakaszában nem lesz gyors. Aztán viszont Pecco megelőzött, mire azt mondtam [magamban], hogy »rendben, most elkezdődik a futam«, majd elkezdtem nyomni. Amikor Maverick elment mellettem, az nagy meglepetést jelentett, először azt hittem, hogy Acosta, mert általában ő a leggyorsabb srác arrafelé, de amikor láttam, hogy Maverick, nagyon meglepődtem. Rendkívül gyors volt, ám a végén megvolt az előnyöm, az a két-három tized. Csodálatos érzés ez a katari győzelem.”

Viñales ezúttal követte a teljes mezőny gumiválasztását, és bizonyára ez is hozzájárult ahhoz, hogy a végére sem szakadt be a tempója. Olyannyira, hogy bár Márquezre az utolsó körökben nem volt veszélyes, de Bagnaia tőle volt biztonságos távolságban. Azonban a befutó után kiderült, hogy vizsgálják őt a guminyomásszabály esetleges megszegése miatt, és ha megbüntetik, akkor az extra 16 másodperccel egészen a tizennegyedik pozícióig zuhan vissza. Ő azonban nem ezzel foglalkozott.

Rengeteget jelent – utalt a dobogóra, amivel idén először törték meg a Ducati hegemóniáját ezen a téren. – Azt mutatja, hogy hihetetlen munkát végzünk. Nyilvánvaló, hogy egy új motorhoz nem könnyű alkalmazkodni, de ki kell élveznünk ezt az eredményt. Megpróbáltam elöl lenni. Ezzel a futammal valami átkattant, az biztos, ez valami elképesztő. Nagyon boldognak kell lennünk, Köszönöm, KTM, köszönöm, Tech3, köszönöm, Red Bull, ezt a lehetőséget, mert lenyűgöző volt, és ismét közel vagyunk a csúcshoz, nagyon örülök és rendkívül elégedett vagyok az elvégzett munkával.”

Francesco Bagnaiának nem volt könnyű dolga, hiszen a tizenegyedik pozícióból rajtolt, ám nagyon hamar sikerült felzárkóznia. Sőt, egy ponton csapattársát is megelőzte, ám két körrel később visszaesett mögé, és utána már nem tudta támadni. A jelen állás szerint harmadik hely azonban így is szép kármentés, ám az olasz motoros még a szombati gyenge teljesítménye miatt mérgelődött.

Jó, hogy a dobogón vagyok, de nagyon dühös vagyok a tegnapi miatt, mert ha ma, vasárnap meg tudom csinálni, akkor szombaton is meg kell tudnom – magyarázta. – Többé-kevésbé ugyanaz a történet, de a mai nappal elégedettnek kell lennünk. Amikor az ember ilyen pozícióból kezd, mindig nehéz kiismerni a stratégiát. Az utolsó körökben nagyon nyomtam, de a hátsó gumim elfogyott. Mindenesetre boldog vagyok, örülök a csapatnak, mert rendre fantasztikus munkát végeznek, és ezen az úton kell folytatnunk.”

Viñales váratlanul az élre tört, de Marc Márquez nyerte a Katari Nagydíjat, miután összeért öccsével

0

Marc Márquez nyerte az izgalmas Katari Nagydíjat, miután a futam legelején összeért öccsével, az utána komolyat hibázó Álexszel, és elhagyott egy alkatrészt. A második helyen óriási meglepetésre a néhány körig élen álló Maverick Viñales végzett Francesco Bagnaia előtt, Jorge Martínt pedig az orvosi központba vitték bukása után.

A rendkívül izgalmas végjátékot hozó Moto3-as és a szintén fordulatos Moto2-es futam után a MotoGP főversenyével zárult a Katari Nagydíj hétvégéjének zárónapja. A pole pozícióból ismét a sprintet is megnyerő Marc Márquez indulhatott, mellőle öccse, Álex és Fabio Quartararo várhatták a piros lámpák kialvását. Francesco Bagnaiának ezúttal is a tizenegyedik pozícióból kellett megkezdenie a viadalt, míg Joan Mir a szombati betegsége után most visszatért a rajtrácsra. A 27 fokos levegőben, illetve 32 fokos pályán mindenki két közepes gumival versenyzett.

Marc Márquez a végén szerezte meg a pole-t, Bagnaia bukott, Quartararo az első sorban

Az első sor tagjai jól kapták el a rajtot, de Quartararót legyorsulták, és visszaesett a hatodik helyre. Nem sokkal később aztán a két Márquez motorja összeért, így Franco Morbidelli vette át a vezetést, ráadásul az idősebbik Márquez Ducatijáról leszakadt egy elem. Ennek ellenére a második helyet megtartotta, míg öccse vissza tudott jönni a harmadikra.

Bagnaia eközben a 2. körre már a hatodik helyen találta magát, míg mögötte Johann Zarco megelőzte az egyre jobban visszaeső Quartararót. Sőt, a gyári Yamaha motorosa mellett egy körrel később Fermín Aldeguer is elment. Ami az élmezőnyt illeti, Marc Márquez egyre jobban lemaradt Morbidelliről, míg öccsét Fabio Di Giannantonio támadta. Meg is előzte, ám Álex Márquez visszatámadt, aminek összeérés lett a vége. Mindketten kisodródtak a pályáról, aminek következtében a Gresini motorosa visszaesett a nyolcadik helyre, márkatársa viszont sokkal rosszabbul járt. Még úgy is, hogy előbbit hosszú körös büntetéssel sújtották.

Mindeközben Bagnaia folytatta a felzárkózást, és az 5. körben már csapattársát támadta, méghozzá sikeresen, így átvette tőle a második pozíciót. A következő körben Álex Márquez megelőzte Aldeguert a hatodik pozícióért, ám aztán letöltötte büntetését, és egészen a tizenkettedik helyig zuhant vissza.

A 7. körben folytatódott a gyári Ducatik csatája, és Marc Márquez ugyanazt csinálta meg Bagnaiával, amit az olasz pilóta két körrel korábban vele. A háromszoros világbajnok ráadásul a kör végén újabb pozíciót vesztett, ugyanis a váratlanul erős tempót produkáló Maverick Viñales is elment mellette, és a követező kör elején sem tudta visszavenni a pozíciót.

A verseny első bukását Jack Miller mutatta be, majd visszatért a pályára, miközben Viñales folyamatosan nézelődött az idősebbik Márquez mögött. A 10. kör elején pedig sikerrel is járt, és már a második helyen haladt, ráadásul Morbidelli sem volt messze tőle. Egy körrel később aztán megcsinálta a megszokott manővert, sőt, Morbidelli mellett Marc Márquez is elment, és Bagnaia is megtámadta, ám honfitársát sikerült maga mögött tartania, legalábbis a kör végéig. A kanyarokon át tartó csatának viszont az lett az eredménye, hogy Zarco megérkezett mögéjük.

A 12. körben ismét változott a sorrend, hiszen a francia pilóta is maga mögé utasította a VR46 versenyzőjét. Ezt követően ey ideig nem változott az élmezőny sorrendje, ám a 14. körben előbb a Miguel Oliveirát helyettesítő Augusto Fernández, majd a visszatérő Jorge Martín is bukott, utóbbi ráadásul viszonylag gyors tempóban, így el is vitték az orvosi központba.

A 16. körben Viñales lesodródott az ideális ívről, így Marc Márquez hosszú idő után visszavette a vezetést. Innentől kezdve folyamatosan nőttek a különbségek az első hármas pilótái között, így a nyolcszoros világbajnok a sprint után a főfutamot is megnyerte, ám honfitársa így is hatalmas meglepetést okozott. Morbidelli végül visszavette a negyedik pozíciót Zarcótól, míg mögöttük Aldeguer és a hetedik helyig visszazárkózó Álex Márquez értek célba. A végén azonban jött a dráma, ugyanis kiírták, hogy Viñales ellen vizsgálat indul a guminyomásszabály megszegése miatt, ám korábban előfordult, hogy a versenyző megúszta a büntetést.

Így áll a Superbike-vb-tabella az asseni forduló után

0

Ezen a hétvégén Hollandiában vendégeskedett a Superbike-világbajnokság mezőnye. Nicolò Bulega ugyan továbbra is vezeti az összetettet, de Toprak Razgatlıoğlu csökkentette hátrányát vele szemben, Andrea Locatelli pedig jelentősen megközelítette a címvédőt az asseni forduló során.

Hollandiában tartották a Superbike-világbajnokság harmadik idei fordulóját. Az asseni hétvégén három különböző győztes született: az első viadalt Nicolò Bulega, a Superpole versenyt Toprak Razgatlıoğlu, míg a második futamot Andrea Locatelli nyerte. Mivel a gyári Ducati versenyzője a másik két alkalommal technikai okokból kiesett, a címvédő még úgy is 8 pontot faragott a hátrányából, hogy a két délutáni esemény neki sem sikerült jól. Ugyanakkor elkezdhet maga mögé is tekintgetni, hiszen a gyári Yamahának a harmadik helyet átvevő motorosa jelentősen megközelítette őt. A gyártók között a Ducati, a csapatoknál pedig a bolognai márka gyári alakulata továbbra is magabiztosan vezet.

Superbike: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Nicolò Bulega Ducati Aruba.it Racing – Ducati 136
2 Toprak Razgatlıoğlu BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 115
3 Andrea Locatelli Yamaha Pata Yamaha 107
4 Álvaro Bautista Ducati Aruba.it Racing – Ducati 86
5 Danilo Petrucci Ducati Barni Spark Racing Team 81
6 Sam Lowes Ducati Elf Marc VDS Racing Team 52
7 Andrea Iannone Ducati Team Pata Go Eleven 51
8 Scott Redding Ducati MGM Bonovo Racing 41
9 Axel Bassani Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 41
10 Michael van der Mark BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 38
11 Dominique Aegerter Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 38
12 Xavi Vierge Honda Honda HRC 37
13 Iker Lecuona Honda Honda HRC 34
14 Alex Lowes Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 34
15 Remy Gardner Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 33
16 Yari Montella Ducati Barni Spark Racing Team 20
17 Garrett Gerloff Kawasaki Kawasaki WorldSBK Team 14
18 Tarran Mackenzie Honda Petronas MIE Racing Honda Team 9
19 Bahattin Sofuoğlu Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 8
20 Ryan Vickers Ducati Motocorsa Racing 7
21 Tito Rabat Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 3
22 Tetsuta Nagashima Honda Honda HRC 2
23 Jason O’Halloran Yamaha Pata Yamaha 0
24 Zaqhwan Zaidi Honda Petronas MIE Racing Honda Team 0
Superbike: gyártók
Helyezés Csapat Pont
1 Ducati 165
2 BMW 117
3 Yamaha 107
4 Honda 52
5 Bimota 51
6 Kawasaki 14
Superbike: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Aruba.it Racing – Ducati 222
2 ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 153
3 Pata Yamaha 107
4 Barni Spark Racing Team 101
5 Bimota by Kawasaki Racing Team 75
6 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 71
7 Honda HRC 71
8 Elf Marc VDS Racing Team 52
9 Team Pata Go Eleven 51
10 MGM Bonovo Racing 41
11 Kawasaki WorldSBK Team 14
12 Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 11
13 Petronas MIE Racing Honda Team 9
14 Motocorsa Racing 7