back to top
2025. július 05. 06:39
Kezdőlap Blog Oldal 59

Hihetetlenül szoros befutó után Piquerasé a győzelem, Rueda technikai hiba miatt a vezetést is bukta

0

Ángel Piqueras óriási befutó után, mindössze 9 ezreddel nyerte meg a Moto3-as Katari Nagydíjat Taiyo Furusato előtt, de még Ryusei Yamanakának és Joel Kelsónak is bőven 1 tized alatt volt a hátránya. A spanyol versenyző a tabellán is átvette a vezetést, miután José Antonio Ruedát a hajrában technikai hiba sújtotta.

Szokás szerint a Moto3 futamával kezdődött a Katari Nagydíj zárónapjának érdemi része. A pole pozícióból pályafutása során először Ryusei Yamanaka indulhatott, mellőle Joel Kelso és a versenyt listavezetőként megkezdő José Antonio Rueda várhatta a piros lámpák kialvását. Utóbbi legközelebbi üldözője, Ángel Piqueras az ötödik pozícióba kvalifikálta magát Riccardo Rossi és Álvaro Carpe közé. Az újoncot azonban dupla hosszú körös büntetéssel sújtották, miután figyelmetlensége balesetet okozott szombaton.

Várható és meglepő rajtelsőség: Gonzálezé a Moto2, Yamanakáé a Moto3 időmérője

Yamanaka jól jött el a rajtnál, Rueda viszont megelőzte Kelsót. Az ausztrál pilóta azonban visszaelőzte riválisát, akit saját csapattársa is megtámadott, ám sikertelenül. A LevelUp – MTA pilótája aztán a vezetést is átvette, de csak ideiglenesen, ahogyan a KTM Ajo motorosa is csak rövid időre jött vissza elé.

A 2. körben Carpe letöltötte szankciójának első felét, aminek következtében egészen a tizenötödik pozícióig esett vissza. Mindeközben David Muñoz agresszívan megelőzte a szintén megbüntetett Adrián Fernándezt, aki így további pozíciókat bukott. A következő körben változott a közvetlen élmezőny sorrendje, ugyanis Kelsót Rueda, Piqueras és Muñoz is maga mögé utasította.

A 4. kör elején Rueda és Piqueras is elment Yamanaka mellett, míg Kelso visszavette pozícióját Muñozzal szemben. Később Fernández letöltötte büntetését, és szerencséjére sikerült kikerülnie Dennis Foggia árván maradt motorját. Az olasz pilóta azok után esett el, hogy összeért Muñozzal, ám ezért az Intact GP versenyzője nem annyira volt hibáztatható.

A következő körben Kelso újabb pozíciót javított, és átvette Piquerastól a második helyet. A 6. körben aztán viszont két helyezést is bukott, a spanyol pilóta viszont maradt ugyanott, ugyanis Yamanaka visszajött elé. A vezető kvartett létszáma eközben jelentősen megnőtt, ugyanis David Almansa és Taiyo Furusato is utolérte az élbolyt.

Előbbi előzött is, konkrétan Piquerast, de csak ideiglenesen, míg Kelso ugyancsak rövid időre került Yamanaka elé a 7. körben. Egy körrel később Rueda nemhogy elvesztette a vezetést, de egészen a negyedik pozícióig zuhant vissza, miután Yamanaka, Kelso és Piqueras is elment mellette.

Féltáv után Kelsónak nem sikerült átvennie a vezetést, Rueda viszont visszaszerezte a harmadik pozíciót. Nem sokkal később viszont Yamanakát az ausztrál és az idősebbik spanyol motoros is maga mögé utasította. Hátrébb újabb bukás történt, Cormac Buchanan az 5-ös kanyarban dobta el. Ennél azonban valamivel nagyobb drámát jelentett, hogy Almansa a 16-osban szintén elszállt.

A 10. kör elején Yamanaka visszaállt az élre, de néhány kanyarral később már Rueda vezetett, a harmadik pozícióban pedig Piqueras állt. A következő kör elején a bajnoki éllovas megtartotta a vezetést, Piqueras viszont megszerezte a második helyet az ideális ívről lecsúszó Yamanaka elől, a harmadik pozícióba pedig a másik japán pilóta, Furusato érkezett meg.

A 12. körben Yamanaka visszavette a dobogós pozíciót, előtte továbbra is Rueda és Piqueras motoroztak. A japán pilótája azonban itt nem állt meg, és a vezetést is átvette, miközben a következő kör elejére Piqueras is elment Rueda mellett. Sőt, a KTM Ajo pilótáját Furusato is maga mögé utasította, miközben a sérült Máximo Quilest helyettesítő Joel Esteban bukott a nyolcadik helyről.

A Honda Team Asia versenyzője aztán a következő kör elején kicsit lecsúszott az ideális ívről, amit Ruedának sikerült kihasználnia. A japán pilóta aztán Kelsóval szemben is pozíciót veszített, de ezt gyorsan visszaszerezte, sőt, Ruedának is visszavágott. Ráadásul itt még nem volt vége, és az MT Helmets párosát is megelőzte, így másfél körrel a vége előtt átvette a vezetést. Mindeközben Kelso és Rueda leszakadt az első trióról. Utóbbinál ráadásul bekövetkezett a dráma, és teljesen lelassult.

Az utolsó kör elején Furusato visszaesett az MT Helmets párosa mögé, de természetesen próbált harcolni velük. Eközben Piqueras elment csapattársa mellett, így átvette a vezetést, Furusato viszont néhány kanyarral a vége előtt visszatámadott. A befutó aztán hihetetlenre sikerült: Piqueras 9 ezreddel lehajrázta Furusatót, de Yamanakának is csak 33 ezred volt a hátránya, sőt, a negyedik Kelso is csak 55 ezreddel maradt le a győzelemről. A másodéves pilóta ezzel átvette a vezetést a tabellán, hiszen Rueda nem szerzett pontot.

A Moto3 loszaíli futamának végeredménye

Locatelli szerint van valami különleges az asseni pályában, Bautista ezúttal kevésbé volt magabiztos

0

Andrea Locatelli kiemelte, hogy ugyanott szerezte meg első Superbike-világbajnoki győzelmét, ahol anno először dobogóra állhatott a sorozatban. Álvaro Bautista elismerte, hogy Nicolò Bulega kiesése nélkül a harmadik hely lett volna a reális pozíciója, míg Remy Gardner a maga mögött hagyott nehéz időszakot idézte fel a második asseni futam után.

Nem Nicolò Bulega és nem Toprak Razgatlıoğlu, illetve nem a Ducati és nem a BMW nyerte a Superbike-világbajnokság második asseni futamát. Idén először nem közülük került ki a győztes, hanem Andrea Locatelli diadalmaskodott a Yamahával. Az olasz motoros mellé Álvaro Bautista és Remy Gardner állhattak fel a dobogóra.

Elképesztő, Bulega most az élről esett ki, Locatelli először nyert Superbike-világbajnoki futamot

A 28 éves pilóta végig jól versenyzett, és spanyol riválisát meg is tudta előzni a viadal során. A tabella éllovasát viszont nem tudta maga mögött tartani, ám Bulegát a Superpole verseny után megint utolérte a technika ördöge, és két körrel a vége előtt megállt alatta a motor. Locatelli ezzel élete első győzelmét aratta a kategóriában, míg a Yamaha Razgatlıoğlu 2023-as magny-cours-i diadala óta először tudott nyeri.

Hosszú idő után végre [összejött], de soha nem adtuk fel a hitet, mindig bíztam benne – nyilatkozta a győztes a leintés utáni interjúk során. – Ma pedig teljesítettük a célt. 2021-ben itt álltam először dobogóra, most pedig itt nyertem, úgyhogy elképesztő nap ez a számomra. Úgy tűnik, ebben a versenyben van valami különleges. Csak annyit mondhatok, hogy köszönöm minden srácnak, elég sokat dolgoznak, köszönöm magamnak a kemény munkát és a folyamatos hitet. Ezen az úton megyünk tovább a végsőkig, az biztos.”

Bautista jól rajtolt a harmadik helyről, és mivel Razgatlıoğlu megcsúszott az 1-es kanyarban, át is vette a vezetést. A következő körökben aztán ő állt az élen, ám a verseny közepén gyors egymásutánban Locatelli és Bulega is elment mellette. Utóbbi kiesésével viszont a második helyet visszaszerezte, ami a Superpole versennyel együtt jelentős gyógyír a szombati hibájára, amikor egyébként jobban érezte magát.

Pozitívabban alakult a nap, mint a tegnapi, az biztos – kezdte. – Délelőtt a trükkös körülményeknek köszönhetően meg tudtuk menteni a helyzetet, a második versenyen pedig remekül rajtoltam, és megszereztem a vezetést. Nem éreztem ugyanazt az önbizalmat, mint tegnap. Tény, hogy a mai nap szelesebb volt, és a pályakörülmények is kicsit rosszabbak voltak, úgyhogy egyszer sem éreztem úgy, hogy igazán nyomhatom, nem voltam magabiztos. Mindenesetre próbáltam befejezni a versenyt, mert célba kell érnünk, még ha nem is vagyunk dobogón, de ez rendben volt, főleg ezzel az érzéssel. Küzdöttünk, és a végén a pódiumon kötöttünk ki. Ha Bulegának nincs problémája, talán a harmadik hely lett volna a valós pozíciónk, de ilyen a versenyzés, és a kockás zászlóig bármi megtörténhet.”

Gardner szintén profitált Bulega drámájából, és megszerezte első idei dobogóját. Az ausztrál motoros a verseny elején márkatársa előtt haladt, ám aztán nem volt esélye ellene. A GRT versenyzője felidézte az elmúlt egy évét, amely több nehézséget is tartogatott neki, és a 2025-ös idénye sem indult túlságosan jól.

Nagyon jó érzés visszatérni – fogalmazott. – A tavalyi év egyértelműen nehéz volt e fordulót követően, és a [mostani] idény eleje is kemény volt. Őszintén szólva nagyszerű visszatérni, még úgy is, hogy tegnap döcögősen indult a hétvége, nehéz futam volt, és a ma délelőtt sem volt tökéletes. A srácok nagyon keményen dolgoztak, igyekeztek mindenen végigmenni. Remek ez a visszatérés, és remélhetőleg ilyen magabiztosan tudjuk folytatni.”

Elképesztő, Bulega most az élről esett ki, Locatelli először nyert Superbike-világbajnoki futamot

0

Andrea Locatelli élete első Superbike-világbajnoki győzelmét aratta a második asseni futamon, miután az élre könnyedén visszazárkózó Nicolò Bulega alatt a hajrában újra megállt a motor. A második Álvaro Bautista, a harmadik Remy Gardner lett.

A Superpole versennyel ellentétben a második futamot már száraz pályán rendezték a Superbike-világbajnokság asseni hétvégéjén. A pole pozícióból a délelőtti viadalt megnyerő Toprak Razgatlıoğlu indulhatott, mellőle Sam Lowes és Álvaro Bautista várhatták a piros lámpák kialvását. A szombat délután diadalmaskodó Nicolò Bulega a Superpole futamon történt technikai hibája miatt csak tizedikként startolt.

Dráma a Superbike-vb-n, Bulega alatt megállt a motor, Razgatlıoğlu nyerte az esős asseni futamot

Razgatlıoğlu jól jött el, ám az első kanyarban kicsit megcsúszott, így Bautista el tudott menni mellette. Sam Lowes ezúttal is rosszul rajtolt, így Remy Gardner feljött a harmadik pozícióba. Bulegának szinté nem sikerült jól a rajtja, ám aztán Tarran Mackenzie megelőzésével visszajött a tizedik pozícióba.

Még az 1. kör végén Gardner megelőzte a legkeményebb abroncsokon lévő Razgatlıoğlut, aki mellett Locatelli is elment, legalábbis második próbálkozásra. Mindeközben Bulega Petruccit és az egyébként fantasztikusan rajtoló Andrea Iannonét is maga mögé utasította, a 3. kör végére pedig már Michael van der Mark mellett is elment.

Bautista nem tudott ellépni, olyannyira, hogy az 5. kör elején Gardner már nézelődött mögötte. Nem sokkal később Bulega már Axel Bassani mellett is elment, de ők még szintén ott voltak az első bolyban. A bajnoki éllovas a következő körben Sam Lowest is megelőzte, ahogyan Locatelli is Gardnert, ám az ausztrál motoros nem sokkal később visszavágott. A kör végén Bulega Razgatlıoğlu mellé is bebújt, így átvette tőle a negyedik pozíciót.

A következő kör elején Locatelli ismét feljött a második helyre, míg Razgatlıoğlu ugyanott bukott újabb pozíciót, ahol az előző körben is. Az első négyes eközben kezdett ellépni, Bulega pedig Gardner mellett is elment. A kör végén aztán Locatelli megelőzte Bautistát, aki így a célegyenesben csapattársával szemben is pozíciót veszített. Bulega utána honfitársa mellé is bebújt, aki azonban alá tudott fordulni, így visszavette a vezetést.

Locatellinek közel féltávig sikerült vezetnie, ám a 11. körben a nála egyértelműen gyorsabb Bulegának sikerült elmennie mellett. Razgatlıoğlunak ez már önmagában rossz hír volt, és ha ez nem lett volna elég, Bassani is elment a címvédő mellett. Bautista eközben elkövetett egy apró hibát, Gardner pedig ki is használta, így átvette tőle a harmadik helyet.

A kétszeres Superbike-világbajnok azonban nem hagyta magát, és visszaelőzte riválisát. Úgy tűnt, hogy innentől kezdve nem változik az első hat sorrendje, ám aztán jött a dráma: Bulegának néhány órán belül másodszor állt meg a motorja, így ismét fel kellett adnia a futamot. Ennek következtében Locatelli életében először nyert a Superbike-világbajnokságban, a Yamaha pedig Razgatlıoğlu óta először nyert. Ami a címvédőt illeti, a hajrában Alex Lowes és Iker Lecuona is megelőzte, így végül nyolcadik lett, ám így is hozott Bulegán.

A Superbike-vb második asseni futamának végeredménye

Acosta gumiválasztása nem jött be, de mással indokolta visszaesését

0

Pedro Acosta elismerte, a lágy hátsó gumi nem volt a legjobb választás, ám nem ezzel, hanem a vibrációval indokolta a Katari Nagydíj sprintjén történt visszaesését. A 20 éves pilóta hozzátette, nemcsak ő, hanem márkatársai is megtapasztalták ezt a jelenséget.

Egyelőre továbbra sem akar beindulni a KTM, illetve Pedro Acosta 2025-ös szezonja. A spanyol pilótának kifejezetten rosszul sikerült a Katari Nagydíj időmérője, hiszen az utolsó, tizenkettedik helyet szerezte meg a Q2-ben, és még a bukása miatt idő előtt kiszálló Francesco Bagnaiát sem tudta megelőzni. A sprintben pedig szintén nem volt sok köszönet.

Marc Márquez a végén szerezte meg a pole-t, Bagnaia bukott, Quartararo az első sorban

Annak ellenére, hogy az ötszörös MotoGP-dobogós a futam első részében előre tudott jönni a pontszerző helyekig, később visszaesett. Ráadásul nem csak vele történt hasonló, hiszen a hatodikként rajtoló Maverick Viñales végül szintén lemaradt a pontokról, és közvetlenül márkatársa előtt, a tizedik pozícióban ért célba.

Marc – Álex sorrend a katari Márquez-kupa első felvonásában, Bagnaia épphogy a pontszerzők között

Az első gumit illetően a teljes mezőny a közepes keverékre szavazott, a hátsó esetében viszont egyikük sem a többséggel tartott, és lággyal teljesítették a futamot, ahogyan a mögöttük záró Álex Rins is. Acosta elismerte, hogy ez nem volt jó döntés, ugyanakkor elsődlegesen nem ezzel indokolta a gyenge szereplést, hanem azzal a jelenséggel, amelyet mindannyian megtapasztaltak a KTM pilótái közül.

A gumi nem volt a legjobb választás, de nem erre fogjuk – nyilatkozta. – Rengeteg vibrációt tapasztalunk, olyannyira, hogy az már túlmegy a határon. Ezek a problémák a tizenkettes kanyartól kezdődnek. Pénteken is volt valamekkora, de nem akkora, mint most. Ezt egy körön lehet kezelni, az ember kapaszkodik, és kész. Egy tízkörös [valójában 11 körös – a szerk.] futam már más tészta, vagy egy huszonkét körös, mint a vasárnapi. Én a tavalyi motort hajtom, és a KTM mind a négy versenyzőjének vibrációs gondjai vannak. Úgy, hogy különböző motorokat vezetünk. Az én esetemben a motor mindkét kereke elemelkedik.”

Persze minden gyártó ugyanolyan abroncsokkal versenyez, így felmerül a kérdés, hogy máshol, például a Ducatinál miért nem küszködnek most már jó ideje ilyen jellegű gonddal. Acosta szerint a bolognaiaknak nagyobb a mozgásterük. „A Ducati hat motorral rendelkezik, és fölényben vannak a többiekkel szemben – fogalmazott. – Több a lehetőségük a problémák megoldására.”

Fontos lesz a jerezi teszt

Acosta szerint mindenki tisztában van azzal, hogy a fő erősségük nem a kanyarodásban rejlik. Úgy véli, ha a fékezés nem működik, akkor azt lehet a kanyarodással kozmetikázni. Viszont az már baj, ha egyik területen sem lehet javulni. A 20 éves pilóta ezzel az austini problémaira is utalt, amikor többek között blokkoló első kerékről számolt be.

Acosta a Marc Márquez-Bagnaia párosról: Nem lehet két első számú versenyző egy garázsban

A spanyol a közelgő jerezi teszt fontosságát is kiemelte még pénteken: „Egyenesnek kell lenned, amikor ilyen dolgokat kérsz, mint ezek [váz és nyereg, melyet tavalyról hoztak vissza – a szerk.], különösképpen akkor, amikor egy negatív spirálban vagy. Ez már-már ciki a márkának és a versenyzőknek is. A mai MotoGP-ben, ahol a jerezi teszt nagy jelentőséggel bír, teljesen rendben van, ha visszalépsz egyet, annak reményében, hogy [később] kettőt is tudj előrelépni.”

„Tavaly remek volt a motor, természetesnek hatott. Aztán, nem tudom miért, de novembertől februárig megváltoztak a dolgok, és már nem lehettem gyors. A kvalifikációkon megvan a tempó, de a versenyek felérnek egy káosszal. Ezen a hétvégén és Jerezben, a teszt előtt meg kell tudnunk, hogy milyenek az alapok, és arra kell építkeznünk. Ez olyan, mint a házépítés. Ha az alapok nem jók, nem tudsz rá építeni. Néha porig kell rombolnod a házat, és az alapoktól kell elkezdened” – ecsetelte Acosta.

Acosta elárulta, milyen problémákkal küzd, szerinte rövidesen eljön a szezonjuk „legfontosabb napja”

Quartararo mindent megpróbált a sprintdobogóért, de a végén többször is majdnem eldobta a motort

0

Fabio Quartararo ugyan a Katari Nagydíj sprintjének legvégén veszített egy pozíciót, de összességében nagyon elégedett a szombati napjával. A francia pilóta, illetve a Yamaha mind egy körön, mind a versenytempót illetően sokat javult tavalyhoz képest.

Fabio Quartararónak eddig nem alakult jól a szezonja, pláne a tesztek utáni várakozásokhoz képest. A francia versenyzőnek többször is pechje volt, így még csak azt sem mondhatta el magáról, hogy a Yamahán belül ő a legeredményesebb. A Katari Nagydíj szombati napján viszont rendkívül erős teljesítményt nyújtott, igaz, ekkor sem volt minden tökéletes.

Quartararónak elege van az eddigi megközelítésből, a korábbiaktól eltérő módszert fog alkalmazni

Az időmérő hajrájában egy pillanatig vezetett is, és bár a pole pozícióban nem igazán reménykedhetett, harmadik helyének köszönhetően a 2022-es Holland TT óta először indulhatott az első sorból. Az M1-es előrelépést jól mutatja, hogy a 25 éves pilóta nem kevesebb mint 1,259 másodperccel volt gyorsabb, mint a tavalyi loszaíli kvalifikáción, amelyen egyébként a Q2-be sem jutott be.

Marc Márquez a végén szerezte meg a pole-t, Bagnaia bukott, Quartararo az első sorban

Nagyon jó volt – lelkendezett Quartararo a sprint után. – Az időmérőn tudtam, hogy jó kört fogok futni, de azt nem, hogy ennyire jó lesz. A gyorskörömön egyetlen hibát sem követtem el, és gyorsnak éreztem magam. A motorunknak eléggé fekszik ez a pálya, és ki kell használnunk ennek az előnyét. Mindent bele kell adnom.”

A rövid versenyen aztán Franco Morbidellivel szemben elveszítette a harmadik pozíciót, és bár végig ott volt közvetlenül mögötte, nem tudott érdemi támadást intézni ellene. „A sprinten mindent megpróbáltam – fogalmazott. – Rendkívül bonyolult előkészíteni, majd végrehajtani egy előzést, amikor már a kanyarkijáraton elhúznak. Nagyon későn fékezek, de az a probléma, hogy a kigyorsításon nem tudtam tartani a lépést [Morbidellivel], hogy előkészítsem az előzést.”

Marc – Álex sorrend a katari Márquez-kupa első felvonásában, Bagnaia épphogy a pontszerzők között

Sőt, az örömbe némi üröm is vegyült, ugyanis a hajrára megérkezett mögé Fermín Aldeguer és Fabio Di Giannantonio, és mivel Quartararo az utolsó kanyarban lesodródott az ideális ívről, a Gresini motorosa elcsente tőle a negyedik helyet. Elmondása szerint ekkor már többedszerre közel került a bukáshoz, ezzel együtt optimistán várja a főfutamot, már csak azért is, mert 11,253 másodperccel gyorsabban teljesítette a távot, mint bő egy évvel ezelőtt.

Az utolsó körben sajnos háromszor is elveszítettem az elejét, mert nagyon szerettem volna a dobogóért harcolni – jelentette ki. – Az utolsó kanyarban teljesen elveszítettem, Fermín pedig megelőzött. Azonban úgy vélem, igazán elégedettek lehetünk a nappal. A sprint alatt sokat tanultam. Vannak olyan területek, ahol vasárnap nyomni tudom, máshol pedig óvnom kell a gumikat, hogy jó állapotban tartsam őket. Jó munkát végeztünk, úgyhogy megfelelően ki kell elemeznünk az adatokat, és vasárnap remélhetőleg ismét nagyszerű lesz a tempónk és a rajtunk.”

Marc Márquez nem várt magától ilyen tempót Katarban, Álex a testvére ritmusát próbálta megtörni

Dráma a Superbike-vb-n, Bulega alatt megállt a motor, Razgatlıoğlu nyerte az esős asseni futamot

0

Toprak Razgatlıoğlu nyerte a Superbike-vb asseni Superpole versenyét, ráadásul Nicolò Bulegát technikai hiba sújtotta, így nem fejezte be a viadalt. Sam Lowes a rossz rajtja ellenére második lett Álvaro Bautista előtt.

A Superpole versennyel folytatódott a Superbike-világbajnokság asseni hétvégéje. A pole pozícióból ezúttal is Sam Lowes indulhatott, mellőle viszont az első futamot megnyerő Nicolò Bulegán kívül a szombati viadallal ellentétben nem Álvaro Bautista, hanem Toprak Razgatlıoğlu várhatta a piros lámpák kialvását, hiszen a címvédő és Axel Bassani büntetése csak a szombati viadalra volt érvényes. Mivel korábban leszakadt az ég, már a bemelegítést is vizes pályán rendezték, és ezúttal is mindenki esőgumikon indult.

Meglepetés: Sam Lowes nyerte az asseni Superpole-t, Bulega a balhéja ellenére Razgatlıoğlu előtt zárt

Sam Lowes jól kapta el a rajtot, mögé pedig Bassani jött be, de az első kanyarban mindketten kisodródtak, miközben Tito Rabat bukott. Bulega így megszerezte a vezetést, mögötte pedig Razgatlıoğlu haladt, míg a harmadik pozícióért Andrea Locatelli és Andrea Iannone vívtak ádáz csatát, és többször is oda-vissza megelőzték egymást. Utóbbi viszont az 1. kör végén kiment a pályáról a sikánban, és nem is tudott visszamenni a pályára.

A 2. kör elején Razgatlıoğlu elment Bulega mellett, míg Bautista maga mögé utasította Locatellit, így feljött a harmadik pozícióba. Hátrébb Sam Lowes a kör végén elment Remy Gardner mellett, így már a hatodik pozícióban haladt, közvetlenül ikertestvére, Alex mögött. A következő körben aztán őt és Locatellit is megelőzte.

A 4. körben a Marc VDS pilótája Bautista mellé is bevetődött, de a kétszeres Superbike-világbajnok ekkor még visszavette a pozíciót. Ezt követően össze is értek, de az első futammal ellentétben talpon maradtak. Végül a brit motoros került ki győztesen a párharcból, így üldözőbe vehette Bulegát. Hátrébb Tarran Mackenzie már a kilencedik pozícióban haladt.

A 6. körben Locatelli megtartotta az ötödik helyet Michael van der Markkal szemben, utóbbi ráadásul le is sodródott a pályáról, de még időben visszatért oda. Sam Lowes közben folyamatosan közeledett Bulegára, és a 7. körben megtörtént a dráma, ugyanis Bulega alatt megállt a technika.

A hajrában Van der Mark Locatellit, míg Scott Redding Gardnert próbálta előzni az 1-es kanyarban, de mindketten lesodródtak a pályáról. Utóbbinak viszont az utolsó körben összejött a manőver, így feljött a hatodik pozícióba. Mindeközben Razgatlıoğlu győzelmét senki és semmi nem veszélyeztette, ahogyan Sam Lowes második és Bautista harmadaik helyét sem. Mögöttük Locatelli, Van der Mark, Redding, Gardner, Yari Montella és Mackenzie lett az első kilenc sorrendje, míg Bulega csak a tizedik pozícióból rajtolhat a második versenyen.

A Superbike-vb asseni Superpole versenyének végeredménye

Bautista elnézést kért Sam Lowestól a balesetért, de fordítva is megtörtént a bocsánatkérés

0

Álvaro Bautista vállalta a felelősséget a Superbike-vb asseni fordulójának első futamán okozott balesetért, amellyel Sam Lowest is magával vitte. A brit pilóta az előző körben történtekért kért tőle bocsánatot.

Kifejezetten ígéretesen indult a Superbike-világbajnokság asseni hétvégéje, pontosabban annak tétre menő része Álvaro Bautista számára. A kategória kétszeres világbajnoka az ötödik helyet szerezte meg a Superpole-on, de miután Toprak Razgatlıoğlut és Axel Bassanit is megbüntették, a harmadik pozícióból, vagyis az első sorból indulhatott az első viadalon.

A rajtja viszont nem sikerült jól, és a következő körökben a Nicolò Bulega és Andrea Locatelli mögötti bolyban harcolt. Nem sokkal azután, hogy a címvédő megelőzte őt és Sam Lowest, a 7. körben megpróbált elmenni a Marc VDS pilótája mellett, ám ennek katasztrofális vége lett. Bautista elesett a belső íven, motorja pedig a brit versenyző alól is kivitte a Ducatit.

Nagyon dühös vagyok magamra, mert kidobtam egy futamot a kukába, a teljesítményem ugyanis jó volt – nyilatkozta a 40 esztendős motoros. – Délelőtt kipróbáltunk egy nagy változtatást a beállításokat illetően, de nem tetszett, így a Superpole-ra visszaálltunk. Néhány hibával együtt is jó köridőt futottam. Elég gyorsak voltunk, és nem szereztünk rossz pozíciót a rajtrácsra, az ötödik hely jó volt. Aztán Bassani és Toprak büntetésével két pozíciót nyertünk. Szóval a rajt jól sikerült, aztán elkezdtem csatázni más versenyzőkkel, és szerintem gyorsabb voltam a bolynál, amellyel harcoltam, de a sok előzés miatt nem találtam meg a helyem benne, úgyhogy türelmetlen voltam, és minden lehetséges ponton igyekeztem előzni. A végén pedig balesetet szenvedtem. Megpróbáltam elmenni Sam mellett, és elestem. Ez benne van.”

Bulega győzelme nem forgott veszélyben, Razgatlıoğlut még ketten legyőzték az első asseni futamon

Sajnálom őt, mert amikor buktam, magammal vittem, de néhány körrel korábban is közel voltunk ahhoz, hogy összeérjünk, szóval egy versenybeli csata volt, ami normális – folytatta. – Elnézést kérek tőle, elnézést kérek a csapatomtól, mert szerintem most nagyon könnyen lehetett volna harcolni a második helyért. Azonban ilyen a versenyzés. Ahhoz, hogy az ember küzdjön valamiért, be kell fejeznie a futamot. Ugyanakkor magunkkal kell vinnünk a pozitívumokat, jó teljesítményt nyújtottunk, jól éreztem magam a motoron, úgyhogy ezt meg kell tartanunk vasárnapra.”

A balesetben szerencsére egyiküknek sem esett baja, így mindketten hamar felálltak. Ilyenkor előfordul, hogy a vétlen versenyző elkezd mutogatni a másiknak, esetleg még egyértelműbben jelzi felé a gondolatait, de ilyesmi ebben az esetben nem történt. Mielőtt a robogóval visszaszállították volna őket a bokszutcába, Bautista sportszerűen elnézést kért Lowestól, ám ez fordítva is megtörtént.

Csak annyit mondtam neki, hogy »sajnálom«, mert megpróbáltam megelőzni, aztán elestem, de ez normális egy versenyen – fogalmazott a gyári Ducati pilótája. – Emellett ő mondta nekem, hogy »elnézést az egy körrel korábbiért«, mert közel voltunk egymáshoz, és nagyon közel volt, hogy hozzám érjen. Azonban ilyen a versenyzés, szerencsére Sam egy kedves srác, és remélem, vasárnap újra csatázni fogok vele.”

Bulegát a csalódás motiválta, Locatelli győzelemre éhes, Petrucci Razgatlıoğlu cipőjében járt

Az egy ponton Bagnaiát is megelőző Martínnak nem a legutóbb megsérült karjából fogyott el az erő

0

Jorge Martín elárulta, a jobb karja teljesen elfáradt a Katari Nagydíj sprintjének végére, és kijelentette, rossz pozícióban ül a motoron. A címvédő úgy véli, amit a hétvége során eddig elért, az már siker, függetlenül attól, mi történik a főfutamon.

A Katari Nagydíj hétvégéjének egyik sokakat foglalkoztató témája, hogy mire megy a hosszú idő után visszatérő Jorge Martín. A spanyol pilóta több mint két hónap után ült először MotoGP-motoron, és közel öt hónapot követően vesz részt versenyhétvégén. Ehhez képest voltak felvillanásai, de összességében a várakozásoknak megfelelően nem volt esélye nagy eredményre.

A MotoGP főorvosa nyíltan beszélt Martín állapotáról, aki a vártnál jobbnak találta a motorját

Igaz, az időmérőn nem volt messze a továbbjutástól. Olyannyira, hogy amikor a Q1-ben visszatértek a bokszba, még második helyen állt, utána viszont Álex Rins és csapattársa, Marco Bezzecchi is megelőzte. A legvégén pedig talán nem jött jól neki, hogy túl közel került Joan Mirhez, így nem is tudott javítani. Ami a sprintet illeti, a tizenhatodik pozícióban ért célba.

Marc Márquez a végén szerezte meg a pole-t, Bagnaia bukott, Quartararo az első sorban

Elégedett vagyok az időmérőmmel, mert közel voltam ahhoz, hogy bejussak a Q2-be – nyilatkozta. – A fizikai állapotom azonban nagyon korlátoz, és a végén elfogyott az erő a jobb karomból, mert azzal a karral próbálok mindent kompenzálni. Nem jó a pozícióm a motoron, és ez sokkal jobban lefáraszt. A motoron való pozíciómon még rengeteget kell dolgozni. A fizikai állapotom javul, mert minden alkalommal több kört teszek meg. Meglátjuk, vasárnap hogyan érzem magam.”

Martínnak tehát nem az a karja fáradt el, amelyik legutóbb megsérült. Azonban mielőtt elkészült volna az erejével, még a pontszerző helyek közé is benézett, olyannyira, hogy Francesco Bagnaiát is megelőzte, mielőtt visszazuhant volna az eredményjelzőn. Még úgy is, hogy szerinte messze nincsen minden rendben a technikájával, „Nem ismerem a motort, és vélhetően nem jól vezetem” – jelentette ki.

Marc – Álex sorrend a katari Márquez-kupa első felvonásában, Bagnaia épphogy a pontszerzők között

Azzal, hogy elindult a hétvégén, Martín felkerült az összetett tabellára, igaz, egyelőre az utolsó, huszonnegyedik helyen áll. A főversenyen ez aligha fog változni, de a gyári Aprilia pilótája már az eddig történteket is győzelemként értékeli. „Nagyon nehéz lesz befejezni a hosszú futamot – fogalmazott. – Ha nem sikerül, akkor már az is siker, amit eddig tettem. Most a fizikai képességeim határáig hajtottam magam.”

A 27 éves versenyző pénteken elmondta, hogy attól tart, másnap fájdalmak között fog ébredni. Ez meg is történt, de ezt igyekezett kezelni, ahogyan minden bizonnyal a főfutam előtt is ezt kell tennie. „Úgy ébredtem, hogy jobban fájt a kezem, mint pénteken, de rengeteg fizioterápiát végeztem, most pedig még többet kell majd” – árulta el.

Bagnaia ismét a „három éve” fennálló és csak a sprintre jellemző gonddal indokolta rossz szereplését

Érik a szenzáció: elhárult a legnagyobb akadály Razgatlıoğlu MotoGP-debütálása elől

Toprak Razgatlıoğlu menedzsere, Kenan Sofuoğlu szombaton elmondta, bizonyos feltételek teljesülése esetén már nem ragaszkodnak a gyári MotoGP-géphez. Így az esetleges váltáshoz opcióvá válnak a szatellitcsapatok, amelyek közül a Pramackal már tárgyalnak is. Sofuoğlu azt is elárulta, a Yamaha-ügyfél mellett a gyári Honda is érdeklődést mutat Razgatlıoğlu felé. Ugyanakkor azt sem zárta ki, hogy a török pilóta végül a BMW-nél, a Superbike-világbajnokságon marad.

Miközben lement az asseni Superbike-világbajnoki forduló második napja, Toprak Razgatlıoğlu jövőjét illetően tisztult a kép. Razgatlıoğlu hosszú ideje fel akar lépni a MotoGP-be, amire a közmegegyezés szerint a tehetsége alkalmassá tenné, de 28 évesen vészesen közeledik a „kiöregedés” felé. Viszont az elmúlt hetekben ismét felmerült, hogy jövőre akár beteljesülhet az álma. Szombaton pedig kiderült, hogy erre valóban nagyobb az esély, mint eddig talán bármikor.

Bulega győzelme nem forgott veszélyben, Razgatlıoğlut még ketten legyőzték az első asseni futamon

„Toprak át akar kerülni MotoGP-be, ez egyértelmű – nyilatkozta a török pilóta menedzsere, Kenan Sofuoğlu a SPEEDWEEK.com-nak pénteken. – Vannak lehetőségei. Az elmúlt hetekben Toprakkal megbeszéltük, hogyan tehetnénk tökéletessé az átmenetet. Van erre néhány megoldásunk, de még nem árulhatok el semmit. Ha minden jól megy, akkor néhány héten belül meglesz a projekt, amelyet szeretnénk közösen felépíteni.”

Sofuoğlu és Razgatlıoğlu korábban leszögezték, csak gyári motor jön számításba a MotoGP-ben is, így a Honda jelentette az egyetlen lehetőségüket a 2026-os váltásra, mivel Luca Marini szerződése a mostani szezon végén lejár. Viszont Jorge Martín tavalyi bajnoki címének hatására, amelyet egy szatellitcsapattal ért el, átgondolták a pozíciójukat.

„A Ducatinak köszönhetően minden megváltozott, mivel megmutatták, hogy egy privát csapattal, egy privát motorral is lehet nyerni – magyarázta Sofuoğlu. – A Yamahának most már két csapata van, a Pramac pedig olyan, mint egy gyári csapat. A múltban ez nem volt lehetséges, de ma már a Pramac versenyzői meg tudják verni a gyári pilótákat. Így ez már nem jelent nekünk akadályt a MotoGP-be való igazolásnál.”

„Ha egy gyártó bizonyítani tudja, hogy ez így van, akkor átmennénk a második csapatukhoz is, amíg Toprak közvetlenül a márkával szerződik le. Azt mindenképp szeretném, ha a gyártó mögöttünk állna. Ha gyári szerződést és gyári motort kapunk, és csak a színek különböznek, akkor ez nekünk nem probléma. És néha a privát szponzorok is jelenthetik a különbséget. Nekünk például ott van a Red Bull, ami a Yamaha gyári csapatánál problémát jelentene, mert nekik más partnerük van. A másik csapat viszont ilyen szempontból is jó lenne.”

Miller a Pramac és a Yamaha együttműködéséről: Mintha egy négyfős csapat lennénk

Így tehát kiderült, a korábbi találgatások helyesek voltak: Razgatlıoğlunak két opciója van a 2026-os váltáshoz, méghozzá a Honda gyári csapata, valamint Yamaha újdonsült szatellitcsapata, a Pramac, amelynél Jack Millert válthatná, akinek a szerződése szintén az idei szezon végén fut ki.

„A Yamaha érdeklődik Toprak iránt – jelentette ki Sofuoğlu. – De azt is mindenki tudja, hogy a Honda is nagyon érdeklődik iránta. A meccs a Yamaha és a Honda között fog eldőlni: Topraknak ez a két lehetősége van. Nagyon hiszek a projektünkben – ahogy annak idején hittem a BMW-vel közös projektünkben is. A következő kettő-négy hétben mindent meg fogunk tudni.”

A Yamahával való esetleges együttműködést pikánssá teszi a két fél közös előélete. Razgatlıoğlu ugyanis a hangvillásokkal nyerte 2021-ben az első Superbike-világbajnoki címét, amelyet követően tesztelhette a gyártó MotoGP-gépét. A gyakorlás viszont nem sikerült jó, az alanyai versenyző pedig később rossz szájízzel igazolt át a BMW-hez. Viszont Sofuoğluék már nem a múltba, csak a jövőbe néznek az iwataiakkal kapcsolatban is.

MotoGP-tesztje után lett elege a Yamahából Razgatlıoğlunak, be sem akarta fejezni a programot

„Pénteken Assenben volt egy találkozóm, és megbeszéltük az elképzeléseinket – árulta el a menedzser. – Nagyon érdeklődőnek tűnnek, de nekik is megvannak a saját elképzeléseik. Néhány héten belül tudni fogjuk, hogy hol tartunk. Persze a BMW-vel is együttműködünk, és ők nagyon is érdekeltek abban, hogy Toprakot magunknál tartsák.”

„Elégedettek vagyunk a BMW-vel, szóval természetesen a maradás is egy lehetőség. De Topraknak az az álma, hogy a MotoGP-ben versenyezzen. És amikor megmutattam a tervemet Topraknak, nagyon tetszett neki. Azt mondta, hogy ha ezt össze tudnám hozni neki, annak nagyon örülne. Szóvak ha a cég elfogadja az ajánlatunkat, akkor nem fogunk mással foglalkozni.”

Óriási fizetés ajánlatával száll harcba Razgatlıoğlu megtartásáért a BMW?

Elhunyt a Superbike-vb versenyigazgatója, Gian Franco Carloia

0

Szombaton reggel meghalt Gian Franco Carloia, a Superbike-világbajnokság versenyigazgatója. A posztot több mint másfél évtizede betöltő szakembert 62 évesen győzte le a betegség, amellyel már hónapok óta küzdött.

Szomorú hír árnyékolta be a Superbike-világbajnokság asseni hétvégéjét. Nem sokkal az első futam után ugyanis a sorozat bejelentette, hogy szombaton reggel elhunyt a bajnokság versenyigazgatója, Gian Franco Carloia. Az olasz szakember több hónapja küzdött betegséggel, amely végül 62 éves korában végleg legyőzte őt.

Carloia 1993-ban kezdett el dolgozni a sorozatban, még akkor, amikor az FGSport volt a sportág promótere, illetve jogtulajdonosa. 2001-ben lett az akkori versenyigazgató, Alberto Fantini asszisztense, majd hét évvel később vette át a helyét. A pozíciót tehát immáron több mint másfél évtizede töltötte be, és a tervek szerint idén sem változott volna a helyzet.

A Superbike-világbajnokság hivatalos honlapján megjelent közleményben kiemelték, hogy professzionalizmusa és az évtizedeken át tartó elköteleződése miatt nagy tisztelet övezte a paddockon belül. Aprólékossága miatt a kollégák, a versenyzők és a csapatok is szerették őt, ahogyan azért is, mert mindent megtett a biztonság és a sportszerűség érdekében.

A futamhétvége helyszínén, a hír hallatán nem feledkeztek meg róla. A paddock népe az este folyamán összegyűlt a rajtrácson, hogy egyperces néma csenddel emlékezzen Carloiára. Ezután pedig tapssal jutalmazták munkásságát, illetve a sportágban eltöltött több mint harminc évét, amely alatt folyamatosan segítette a szériát.